eitaa logo
اساتید مدرس صاحب الزمان (عج)
220 دنبال‌کننده
495 عکس
83 ویدیو
111 فایل
فضای رسمی اطلاع رسانی آموزشی ، خدماتی و خبری جهت استفاده اساتید مدرس صاحب الزمان (عج) جهت ارتباط با آموزش @seyyedvalilu
مشاهده در ایتا
دانلود
جدول دروس سال تحصیلی 1401.pdf
حجم: 852.4K
جدول دروس اساتید - ویرایش پنجشنبه 9 تیر
اساتید مدرس صاحب الزمان (عج)
جدول دروس اساتید - ویرایش پنجشنبه 9 تیر
جدول دروس اساتید محترم برای سال تحصیلی آینده. اگر درسی اشتباهی ثبت شده است لطفا اطلاع دهید به آیدی زیر : @seyyedvalilu یا تماس با شماره 02537741016 از ساعت 8 صبح تا 11 صبح
🔰*تبلیغ منشوری* 🔴به دنبال انتشار گسترده دو فیلم تبلیغاتی منافی عفت عمومی توسط شرکت دومینو، ستاد امر به معروف و نهی از منکر نسبت به این شرکت اعلام جرم کرد. ✅از این خبر در لینک زیر حمایت کنیم: https://www.instagram.com/p/CfgpB4HNCHM/?igshid=MDJmNzVkMjY= 🔺به ما بپیوندید: «کانال کشوری ستاد امر به معروف و نهی از منکر» ➡️ @Setadeabm ➡️https://chat.whatsapp.com/DJDW8q9SSWo4CcXjdPoDul
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 انا لله و انا الیه راجعون طلبه گرامی جناب آقای محمدعلی صفری انزابی درگذشت مادربزرگ، داماد، خواهر و خواهرزاده دلبندتان را در حادثه دلخراش تصادف تسلیت عرض نموده و برای آن مرحومین غفران و رحمت واسعه الهی و برای شما و سایر بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نماییم. لازم به ذکر است که طلبه مرحوم جناب آقای حسن مهدی خانی هم از طلاب درس خارج مدرس صاحب الزمان (عج) بودند. نثار روح این درگذشتگان صلوات و فاتحه ای قرائت نمایید. از طرف طلاب، اساتید و کادر مدرس 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
استاد محترم سلام علیکم جهت اطلاع از تاریخ های زائرسرای نجمیه مشهد برای ماه مرداد، امروز(سه شنبه) رأس ساعت 20 به کانال زائرسرا به آدرس زیر در ایتا مراجعه نمایید. https://eitaa.com/joinchat/1309868066C65fefe04ed مدرس صاحب الزمان (عج)
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 انا لله و انا الیه راجعون با نهایت تأسف و تأثر درگذشت مرحوم حاجیعلی فتاحی ابوی محترم استاد گرانقدر حجت الاسلام یاسر فتاحی را خدمت ایشان و سایر بازماندگان تسلیت و تعزیت عرض نموده و برای آن مرحوم، رحمت و غفران واسعه الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نماییم. ان شا الله در آستانه ماه محرم الحرام مهمان و مورد عنایت امام حسین علیه السلام باشند. شادی روح این پدر مهربان و ولایت مدار فاتحه ای قرائت نمایید. 🙏 از طرف اساتید، طلاب و کادر مدرس حضرت صاحب الزمان (عج)
اساتید ارجمند سلام علیکم مبلغ یک میلیون تومان به حساب شما واریز شد اعظم الله اجورناو اجورکم
💠 انتخاب درس اساتید سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ قابل توجه اساتید محترم سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، باطلاع می‌رساند برنامه جدید آموزشی سطوح عالی، از سوی شورای عالی حوزه‌های علمیه ابلاغ و سامانه اساتید سطوح عالی و خارج نیز بر همین اساس آماده شده است. جهت انتخاب و ثبت دروس سال تحصیلی
۱۴۰۲-۱۴۰۱
و همچنین دروس تمهیدیه فقه معاصر از ۱۵ تا ۲۳ مردادماه به پیشخوان حوزه » سامانه اساتید سطوح عالی مراجعه نمایید. 🌐 login.ismc.ir ⁉️ در صورت هرگونه سؤال و یا ابهام از طریق ایتا به شماره ۰۹۱۹۸۵۱۷۲۲۰ پیام دهید. 🔸 اطلاعیه‌های تکمیلی متعاقباً اعلام خواهد شد. @sotohaali
✅ در گفت‌وگو با معاون آموزش حوزه‌های علمیه مطرح شد؛ 🔺 ویژگی‌ها، امتیازات و ملاحظات در طرح «اصلاح محدوده‌های درسی سطوح عالی» 🔷 این طرح از سال ۹۴ با نگاه اصلاحی و رفع مشکلات آموزشی، مورد عنایت خاص اعضای شورای عالی و مدیریت حوزه‌های علمیه قرار گرفت و از آن تاریخ جلسات کارشناسی را در چارچوب رهنمودهای مراجع عظام تقلید و رهبر معظم انقلاب و استفاده از آراء و نظرات کارشناسان، اساتید و فضلاء، به خود اختصاص داده است. 🔹 در طرح اصلاح محدوده های درسی سطوح عالی، برای طلاب رشته های غیرفقهی در سطح دو، مجموعاً ۴ درس فقه و ۴ درس اصول دیده شده است. 🔶 در برنامه جدید سطوح عالی طلاب در دو گروه کلی «طلاب شاغل در رشته‌های فقهی و اصولی» و «طلاب شاغل به تحصیل در رشته‌های غیرفقهی» خواهند بود. 📎 جدول دروس سطوح عالی همراه با محدوده و ساعات درسی آن 📎 محدوده های مطالعاتی از کتاب های رسائل و مکاسب مشروح گفت‌وگو👇 https://b2n.ir/u05339 @sotohaali
«برنامه آموزشی و درسی سطوح عالی حوزه‌های علمیه» معاون آموزش حوزه‌های علمیه: این طرح از سال ۹۴ با نگاه اصلاحی و رفع مشکلات آموزشی، و با ابتناء بر حفظ اصالت‌های حوزه و تحفظ بر سنت‌های اصیل آن، مورد عنایت خاص اعضای شورای عالی و مدیریت حوزه‌های علمیه قرار گرفت و از آن تاریخ تاکنون ده‌ها و صدها جلسه کارشناسی را در چارچوب رهنمودهای مراجع عظام تقلید و رهبر معظم انقلاب و استفاده از آراء و نظرات کارشناسان، اساتید و فضلاء، به خود اختصاص داده است. در این طرح محورهایی از جمله مقاطع آموزشی و طول سنوات تحصیلی هر مقطع؛ تقویم تحصیلی و ساعات درسی در هر روز؛ عناوین درسی و محدوده‌های درسی هر منبع؛ منابع جدید و بدیل برای منابع موجود، مورد اهتمام قرار گرفت و متناسب با هر محور، وضعیت موجود به صورت دقیق بررسی و ارزیابی شده است و سپس با حفظ اصول و ملاکات کلی تعیین شده از سوی شورای عالی، پیشنهاداتی ارائه شد. در این طرح تعداد زیادی از اساتید و مدیران در قالب کارگروه‌ها و کمیته‌های تخصصی مشغول به فعالیت بودند و در نهایت در یک بسته تفصیلی، اصلاحیه «برنامه آموزشی و درسی سطوح عالی حوزه‌های علمیه» به شورای عالی پیشنهاد شد. البته در ادامه همین مسیر، طرحی جامع با عنوان «نظام جامع آموزشی حوزه های علمیه» در حال تدوین و نگارش است که متعاقباً در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد. این اصلاحیه نیز خودش بخش مهمی از آن طرح کلان است. بر همین اساس شورای عالی حوزه‌های علمیه نیز در طی چندین جلسه، این طرح را بررسی و در قالب مصوباتی، جهت اجرا به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه ابلاغ نموده است. @sotohaali
برخی از مشکلات برنامه موجود؛ 🔹 ناهمگونی و تفاوت در برنامه درسی سطوح عالی در قم و شهرستان‌ها برای مثال ارائه درس اصول فقه سطح دو با منبع واحد (کتاب رسائل) در قم در ۱۰ عنوان و ارائه همین درس با همین منبع در شهرستان‌ها در ۶عنوان از جمله این‌هاست. درس اصول فقه سطح سه با منبع واحد (کتاب کفایه الاصول) در قم در ۸ عنوان درسی و همین درس با همین منبع در شهرستانها در ۶ عنوان ارائه می‌شود و درس فقه سطح دو و سه با منبع واحد (کتاب مکاسب) در قم در ۱۴ عنوان درسی و همین درس با همین منبع در شهرستان‌ها در ۱۲ عنوان ارائه می‌شود. اینها بخشی از این ناهماهنگی و تفاوت‌ها است. 🔹 ناهمگونی و تفاوت ایام تحصیلی در قم و شهرستان‌ها؛ سال تحصیلی در قم حدوداً ۱۲۰ روز درسی، با تقریباً روزی ۵ ساعت درس، برنامه‌ریزی می‌شود؛ در حالیکه سال تحصیلی در شهرستان‌ها غالباً بیش از ۱۶۰ روز درسی با روزی ۴ ساعت درس، برنامه‌ریزی می‌شود. 🔹 یکی از مهمترین نتایج ساختار و برنامه درسی فعلی، نخواندن قسمت‌های مهمی از منابع درسی بود. هم به لحاظ زمانی این کار ممکن نبود و هم تعداد زیاد دروس باعث شده بود، کیفیت ارائه دروس هم به شکل محسوسی پایین باشد. 🔹 نامتوازن بودن سنوات تحصیلی سطوح عالی در کل کشور سنوات تحصیلی در سطوح عالی در کل کشور تا یکی دو سال پیش، بدین صورت بود که سطح دو در ۳ سال، در پایه های ۷ الی ۹ و سطح سه تنها در یک سال (پایه دهم) برنامه ریزی شده بود. البته این مسئله در قالب مصوبه ۱۴۵۳ شورای عالی، مرتفع گردید و مقرر شده است که سطح دو در دو سال (پایه های ۷ و ۸) و سطح سه نیز در دو سال (پایه های ۹ و ۱۰) طراحی و اجرا شود و بیش از یک سال است که این مصوبه اجرایی شده است. 🔹 به حاشیه درآمدن دروس غیرفقهی و اصولی؛ به دلیل پر شدن تمام ساعات آموزشی روزانه با دروس فقه و أصول (روزی حدوداً ۵-۴ ساعت) دیگر جائی برای ارائه سایر دروس، مانند: علوم عقلی، کلام، تفسیر و ... نیست و غالباً طلاب به همین جهت، از شرکت در سایر دروس خودداری می کنند. با اینکه این دروس ، از مهمترین دروس است که طلاب در این زمان بخصوص، به عنوان پشتوانه‌های علمی بدان نیاز داشته و دارند. 🔹 مشکل دیگر آنکه طلاب سایر رشته‌ها، علاوه بر دروس تخصصی خودشان، ملزم هستند مانند عموم طلاب، همه دروس حوزوی عمومی را نیز بگذرانند، ایشان عملاً بارهای مضاعفی را به دوش می‌کشند و در نتیجه نه در دروس عمومی و نه در دروس تخصصی به آن سطحی از موفقیت که توقع می رفت معمولا نائل نمی‌شوند. 🔶 تحفظ بر دوره ده ساله تحصیل و مقاطع آن؛ اهتمام ویژه نسبت به تأمین حدنصاب علمیت حوزه به ویژه در عرصه‌های فقه و اصول؛ توجه به تنوع رویکردها، گرایش‌ها، نیازها، توانائی‌ها و استعدادهای تحصیلی و آموزشی در دروس فقهی و اصولی و سایر رشته‌ها؛ ایجاد فرصت برای بازگشت به سنت‌های اصیل آموزشی حوزه با متناسب سازی ساعات اختصاص یافته در هر روز، جهت عمیق خوانی، پیش مطالعه، مطالعه، مباحثه و تقریر نویسی؛ حفظ داشته‌های اصیل سنتی همراه با ایجاد پیوند آن با متون جدید آموزشی؛ ایجاد بستر مناسب برای آشنایی طلاب با آراء متأخر از مرحوم شیخ (ره) و مرحوم آخوند (ره) در اصول؛ قابلیت ارتقاء و تکمیل طرح از دیگر مزایا، ویژگی‌ها و ملاحظات و نتائج مورد انتظار طرح می‌باشد. این طرح مطابق مصوبه شورای عالی پس از یک دوره اجرا در حوزه‌های کشور، بازخوردگیری شده، نقاط قابل ترمیم و تکمیل آن نیز، جهت تصمیم گیری نهایی به شورای عالی تقدیم می‌گردد. @sotohaali