🔖 بررسی شخصیت #هادی_غفاری/ بخش 4
🔰 همیشه تندرو
🔸 در ابتدای انقلاب، مواضع غفاری بسیار تند بود آنقدر که در بیان حقایق به هیچ گروه و حزبی توجه نمیکرد و فقط خط امام را در نظر میگرفت.
🔸 هادی غفاری قبل از آغاز خطبههای نماز جمعه ۲۹ دی ۱۳۵۸ طی سخنانی از این که #موسوی_خوئینیها، نامزد #سازمان_مجاهدین را از لیست نامزدها حذف نکرده است، انتقاد کرد. موسوی خوئینیها در آن زمان نماینده تامالاختیار امام در تائید صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری بود.
🔸 هادی غفاری در این باره گفته بود: «این سازمان در رفراندوم قانون اساسی شرکت نکرده و به آن رأی نداده است پس نامزد آن چگونه میتواند مسئولیت اجرای #قانون_اساسی را عهدهدار شود.»
🔸 هادی غفاری در مجلس نيز کارنامه پر تنشی داشت. یکی از موارد برخورد خشونتآمیز ایشان در مجلس، ماجرای حمله به صباغیان و معینفر از نیروهای ملی – مذهبی است. معینفر در مصاحبه با روزنامه ابتکار، شماره ۲۷۸۸ مورخ ۱۵ دی ماه ۱۳۹۲ داستان این حمله را این طور بازگو میکند:
🔹 «حضار جلسه ملاحظه کردند که حدود ۱۰ نفر از نمایندگان محترم بر سر آقای صباغیان ریختند و با ضربات مشت و لگد ما را مضروب و مصدوم کردند. خصوصا حجتالاسلام و المسلمین جناب آقای هادی غفاری با خارج ساختن کفش از پای خود و کوفتنهای مرتب بر سر و صورت و بدن اینجانب گوی سبقت را از دیگران ربودند. ایشان همچنین فحشهای عرضی و ناموسی زن، مادر و خواهر نثار من کردند که مستوجب حد است.»
🔸 #هاشمی_رفسنجانی بداخلاقی هادی غفاری را با نیروهای انقلاب در مجلس در خاطره روز ۲۴ آبان سال ۶۶ چنین عنوان میکند: «ظهر به مجلس برگشتم. معلوم شد در جلسه علنی بر سر انتخاب نماینده مجلس در شورای سرپرستی صدا و سیما، درگیری به وجود آمده و آقای [محمد] #یزدی و آقای هادی غفاری درگیر شدهاند و به هم اهانت کردهاند.»
🔸 وی در خاطره روز ۱ دی سال ۱۳۶۴ نیز درباره هادی غفاری مینویسد: «در تنفس، مسأله پرخاش آقایان [هادی] غفاری و [صادق] خلخالی به آقای #محمد_خامنهای مطرح گردید.»
🔸 خاطره روز ۵ مرداد سال ۱۳۶۵ نیز دوباره درباره نحوه تعامل غفاری با نمایندگان است: «آقای نیکروش از برخورد آقای هادی غفاری [نماینده تهران] شکایت آورد.»
ادامه دارد ...
🌐 https://www.asbaat.ir/?p=4815
🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
📸 #عکس_نوشته| جهاد دری از درهای بهشت
💠 #شهید_مطهری (ره): همانا #جهاد دری از درهای #بهشت است، دری است كه خداوند اين در بهشتی را به روی همه كس نگشوده است. هر فردی لياقت ندارد كه باب الجهاد به رويش گشوده شود، هر فردی شايستگی مجاهد بودن ندارد، خداوند اين در را به روی دوستان خاص خويش گشوده است، #مجاهدين بالاترند از اينكه بگوئيم مساوی با اولياء الله هستند مجاهدين مساوی با " خاصة اولياء الله " میباشند.
#کتاب_الجهاد
#شهادت
#ایثار
#اخلاص
#بهشت
#سردار_سلیمانی
🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
🔖 #احزاب_و_گروه_های_متاثر_از_لیبرالیسم/ بخش 6
🔰 #سازمان_مجاهدین_انقلاب_اسلامی_ایران/ قسمت ششم
💠 بهزاد نبوی: من از #آمريكا میترسم
🔸 نام #نبوی در برخی از شرکتهای اقتصادی پر درآمد نیز مشاهده میشود. برای مثال، ریاست هیأت مدیره شرکت «پتروپارس» و عضویت در هیأتمدیره شرکتهای «مس سرچشمه»، «مپنا» و «فرآب» میتوان اشاره کرد.
🔸 شاید همین وابستگیها باعث شد نبوی که روزی خود را دشمن #امپریالیسم معرفی میکرد، صراحتاً به ترس خود از آمریکا اعتراف کند و بگوید: «هیچ منطق و عقل سلیمیحکم نمیکند که یک کشور جهان سومی (حتی اگر همهی ملت پشتیبان حکومتش باشند و همهی این ملت مسلح) به جنگ نظامی با آمریکا، ابرقدرت جهان روند.
🔻 در واقع خدا و تاریخ، سردمداران ملتی که آن کشور را به جنگ با ابرقدرت جهان بکشانند، نخواهد بخشید. این سخنان را که میگویم، شاید جبهه بگیرند که فلانی از آمریکا میترسد، بله به خاطر کشورم، مردمم و انقلابم، از آمریکای تا بن دندان مسلح میترسم.»
🔸 او در مصاحبه دیگری نیز بر این ترس خود تأکید کرده و میگوید: مسلّم است که #میترسم! کیست که از یک آمریکایی تا بن دندان مسلح که در عراق خود را چنین شان داد و هیچ احترامی برای استقلال دولتها قائل نیست، نترسد! بله، من میترسم، ظاهراً آمریکاییها هر کاری که بتوانند میکنند، #سازمان_ملل_متحد یا حتی افکار عمومی غرب هم اهمیت ندارد.
🔸 شاید همین ترس باعث شد، وی با گروهی دیگر از نمایندگان افراطی #مجلس_ششم، به رهبر معظم انقلاب (مدظلهالعالی) نامه بنویسند و نوشیدن #جام_زهر را به ایشان پیشنهاد دهند. نبوی همچنین مسئول مذاکرات در خصوص پرونده گروگانهای #لانهی_جاسوسی آمریکا بود.
🔸 عدهای معتقدند که نبوی به خاطر اهمال و یا مسائل دیگر نتوانسته است حقوق کشور را احقاق کند و به زیان کشور عمل کرده است. در دوره نمایندگی در مجلس ششم نیز از فعالان راهاندازی تحصن و سناریوی استعفای ۱۳۹ تن از نمایندگان بود.
🔸 او در مقابله با نظام تا آنجا جلو رفت که گفت: «در صورت رد لوایح خاتمی، تکلیف را باید روشن کرد؛ اینکه مردم حکومت اسلامی را میخواهند یا جمهوری مردمسالار را.»
ادامه دارد ...
🌐 https://www.asbaat.ir/?p=1829
🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
🔖 #ائتلاف_های_سیاسی در جمهوری اسلامی ایران/ بخش 7
🔰 تقسیمبندی اختلاف گروهها در #مشروطه
🔺 نتیجه اینکه پس از گذشت چند ماه از اعلام حکومت مشروطه، با شکلگیری و گسترش گروهبندیهای جدید، اختلافات و گسستهایی در سه سطح، شامل:
1️⃣ میان روحانیون مشروطهخواه با #روشنفکران_عرف_گرا و #سکولار بر سر مفاهیم و اصول مشروطه
2️⃣ میان خود مشروطهخواهان سکولار
3️⃣ بین روحانیون مشروطهخواه که این اختلافات به تدریج در #مجلس_شورای_ملی نیز انعکاس یافت.
🔺 از این روی انقلاب مشروطه بر اثر بیثباتی برآمده از جابهجایی سریع ائتلافها و فشار و مداخلهی خارجی در داخل کشور، به شکست انجامید.
🔺 ائتلافهای شگلگرفته در انقلاب مشروطه، شکننده و مدام در حال تغییر بودند. آن چنان که به هم چسباندن طیف ائتلافها از نظر سیاسی و ایدئولوژیکی دشوار مینمود.
🔺 بر همین اساس در سطح رهبری انقلاب مشروطه و در میان #روحانیت شکاف ایجاد شد. نهایتا با گسستن ائتلافها و شکلگیری کشمکشها، #محمدعلی_شاه نیز در تیر ۱۲۸۷ش #مجلس را به #توپ_بست و انجمنها و گردهماییهای عمومی و حتی عزاداریها را ممنوع اعلام کرد.
🔺 همچنین مجلس شورای ملی را منحل و سران مشروطهخواه را یا کشت و یا زندانی نمود و تهران نیز از سوی #سلطنت_طلبان اشغال شد. مجموعهی این اقدامات، منجر به آغاز مرحلهای شد که اصطلاحا از آن به دوران #استبداد_صغیر یاد میشود.
ادامه دارد ...
🌐 https://www.asbaat.ir/?p=4795
🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
🔰یادمان نرود:
🔸#حاج_قاسم، شهید #وحدت بود ...
🔹سالها خون دل خورد برای وحدت مسلمانان، شیعه و سنی، #عرب و عجم، کُرد و فارس ...
🔸شهادتش هم منشأ وحدت مثال زدنی میان طیف های مختلف شد، از ایران بگیر تا #عراق و #سوریه و لبنان ...
🔹همه یک صدا، یک فریاد شدهاند:
💢 #مرگ_بر_امریکا ...
🔸نگذاریم کوته نظران، این #وحدت را نشانه روند ...
🔹امروز فقط ، وقتِ زدن پوز #آمریکا است!
🔹حال که اینگونه متحد شده ایم، باید فقط به یک چیز فکر کنیم:
💢 #انتقام_سخت!
🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
🔰 بررسی جریانهای مختلف #حوزه_علمیه_قم/ بخش 11
🎙 #مصاحبه| دشمن بسترهای نفوذ را شناسایی میکند
🔺#حجت_الاسلام_والمسلمین_غفاریفر:
🔸 این جریانهایی که از بیرون برای #نفوذ میآیند و وقتی میخواهند بیایند آن جریانات را شناسایی میکنند، آنها که اهل اندیشه هستند، با اندیشه با آنها کنار میآیند، حالا یا اندیشه این طرف #افراطی یا اندیشه #تفریطی است. آنها که اهل رفاه هستند با رفاه با آنها کنار میآیند، آنها که اهل قدرت هستند، با قدرت با آنها کنار میآیند.
🔸 شما داستان #شهرام_جزایری را یک بار مرور کنید، اینکه دیگر پنهان نیست، چون که لو رفته است واقعاً با زبان تخریبی هم نمیخواهم بگویم؛ رئیس مجلس وقت که بعداً #شیخ_فتنه شد، آن موقع دست ارتباط با محرومین زیاد داشت؛ در بحث حساب صد امام بود، اموال مجهولالمالک بود، آنجا نقش داشت؛ رئیس مجلس بود؛ آقای جزایری سیصد میلیون پول نقد به ایشان داد که دستش باز باشد برای مردمی که پیش او میآیند.
🔸 یا وقتیکه خدمت فلان بزرگوار در آن بوستان رفت، آن بنده خدا اصلاً اهل این کارها نبود، ولی برای او مؤسسه قرآنی زد. برای فلان فرد برجسته حوزه علمیه قم که از خادمان نظام هست و در دستگاه نظام بود و از موجهین است و از اول انقلاب خانهای که در مسیر خیابان ساحلی دارد، هنوز هم همان خانه را دارد، برای ایشان یک #حوزه_علمیه زد. همچنین برای فلان آقا سفر کیش درست کرد، برای یکی دیگر سفر کربلا درست کرد.
🔸 پس بسترهای اجتماعی یا فکری و یا اخلاقی است، یا قدرت است، یا ثروت است، یا شهوت است، وقتی این بسترها هست، هم خود آدمهای دارای این زمینه برای شقهشقه کردن انقلاب دندان تیز میکنند، هم اینکه دشمن هم وجود دارد.
ادامه دارد ...
🌐 https://www.asbaat.ir/?p=4841
🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
💠 علما و روحانیون در برابر #رژیم_پهلوی/ بخش نخست
🔰 روحانیون و تغییر رژیم
🔺 با وجود سرخوردگیهای ناشی از حوادث پس از #مشروطه و انزوا و گوشهگیری بسیاری از علما در مدت پنج سالی که از کودتای ۱۲۹۹ تا تغییر سلطنت #قاجار به #پهلوی به طول انجامید، روحانیون نقش مهمی در امور سیاسی و اجتماعی داشتند.
🔺 در این ایام اوضاع و احوال سیاسی ایران به تقویت قدرت نظامیان و بویژه نیروهای #قزاق منتج شد. #رضاخان به عنوان وزیر جنگ به سرکوبی نیروهای مرکز گریز پرداخت و توانست از این نظر موافقان بسیاری را برای خود دست و پا کند.
🔺 صعود رضاخان به قدرت همراه با حمایت نظامیان، دو جناح عمده در میان نیروهای سیاسی داخلی به وجود آورد، که اختلاف اصلی و اساسی انها در مورد سرنوشت حکومت قاجار بود.
🔺 يك جناح به منظور نابودی سلطنت قاجار، تحت ریاست و پشتیبانی رضاخان که پس از وزارت جنگ به نخست وزیری رسیده بود، طرح جمهوری را پیش کشیدند.
🔺 جناح دیگر به پیشوایی #سید_حسن_مدرس ضمن تاکید بر محاسن رضاخان در پست وزارت جنگ، از سلطنت قاجار و شخص #احمدشاه حمایت میکردند.
🔺 در این میان روحانیون از اتفاق آرا و یکپارچگی و وحدت نظر سیاسی برخوردار نبودند و روحانیون سیاسی بازمانده از دوران مشروطه با وجود تلاشهای پراکنده نتوانستند به گونهای موثر از احمدشاه حمایت کنند.
ادامه دارد ...
🌐 https://www.asbaat.ir/?p=4925
🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
🔖 #پرونده_ویژه| روحانیون در گذر زمان
6️⃣ #محسن_غرویان/ بخش هشتم
🔰 تساوی ارث و دیه زن و مرد، تفاوت استنباط یا تعدد قرائت؟!!!
🔺 بخش چهارم مصاحبه غرویان با #روزنامه_شرق:
🔹 خبرنگار: جناب غرویان استنباطهای متفاوت در واقع نشان از #قرائت_های_متفاوت_از_متون_دینی دارد. برای نزدیک کردن این قرائتهای متفاوف چه باید کرد؟
🔸غرویان: در جواب این سؤال باید بگویم که در اینجا بحث از سنت، کتاب و احادیث نیست همان طور که گفتید بحث از تفاوت #استنباط است.
🔸 فقهای ما در مورد اخبار و احادیث دو تا کار باید انجام دهند:
1️⃣ بحث سندی است که به طور مثال این خبر از امام صادق، سندش درست است یا نه؛
2️⃣ دیگر آنکه یک بحث دلالی هم لازم است. بعد از اینکه سند آن را متواتر اعلام کردیم بحث دلالت و مدلول بودن آن حدیث و خبر بسیار مهم است.
🔸 یعنی از مفهوم این حدیث امروزه چه مدلولی و چه معنایی را میتوان استنباط کرد. اینجا بحث قرائتهای مختلف پیش میآید. تعداد قرائتها امروزه یک امر واضح و جدی است و در بین خود فقها و مجتهدین نیز وجود دارد.
🔸 آیت الله صانعی در مورد تساوی ارث زن و مرد می گوید از «لذکر مثل هذا الاثنین» [البته طرز نگارش صحیح آیه «لِلذَّكَرِ مِثْلُ حَظِّ الْأُنْثَيَيْنِ» است] که اکثر فقها با توجه به این آیه میگویند که ارث زن نصف ارث مرد است، ایشان میگوید من این آیه را دیدهام.
🔸 من برداشتم با برداشت شما متفاوت است و آیه دیگری هم در قرآن داریم که میگوید «اعدلوا هو اقرب للتقوی» ایشان میگوید این آیه را در کنار آن آیه میگذارم و نتیجه میگیرم که #ارث زن و مرد با هم برابر است.
🔸 در مورد #دیه هم که آیه نداریم و بر اساس روایات چنین استنباط شده است در اینجا میخواهم بگویم اگر عالم دینی آگاه به شرایط زمان و مکان باشد زن را در جامعه امروز دنیا و جامعه خودمان در نظر بگیرند فتوایش عوض میشود.
🔸 ولی اگر فقیه و مجتهد چشمش را بر واقعیات روز ببندد، جمود به خرج دهد و تجمد کند در مورد مشکلات روز نظراتی می دهد که پاسخگوی مشکلات روز جامعه نیست.
ادامه دارد ...
✍️ پژوهشگر اسباط
🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892