eitaa logo
پایگاه جریان‌شناسی اسباط
709 دنبال‌کننده
594 عکس
30 ویدیو
3 فایل
"اسباط"، پایگاه تخصصی جریان‌شناسی حوزه و روحانیت، وابسته به موسسه مطالعات راهبردی بعثت 💻 asbaat.ir 🔸 eitaa.com/asbaat_ir 📷 www.instagram.com/asbaat_ir 💠 @Asbaatadmin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 بررسی جریان‌های مختلف #حوزه_علمیه_قم/ بخش 12 🎙 #مصاحبه| خاتمی و جامعه مدنی 🔺#حجت_الاسلام_والمسلمین_غفاری‌فر: 👇👇👇 🆔 @asbaat_ir
🔰 بررسی جریان‌های مختلف / بخش 12 🎙 | خاتمی و جامعه مدنی 🔺: 🔺 در حوزه جریانات زیادی وجود دارد؛ خیلی از این آدم‌ها ممکن است که فهم غلط داشته باشند، اما الزاماً انگیزه زدن دین را ندارند و لذا دچار تعارض می‌شوند و وسط راه می‌بُرند؛ یا خودِ بدنه اجتماعی، آن‌ها را به بیراهه می‌کشاند. 🔺 مثلاً یکی از این‌ها که نام بردم، اخیراً با یک صنفی از عزیزان مملکت ما و یکی از گروه‌ها دیدار داشته است، این آدم تا حالا دو نَبش بود، هم با بود و هم با بود، وقتی امروز که عکس او پخش بشود، آن سنتی می‌گوید که عجب! تو با این‌ها می‌نشینی؟ برای اینکه خیلی گُنگ حرف نزنم، همان آدمی که مشهور شده که بر انقلاب است، کاندیدای سال فتنه نبود اما فرماندهی سال فتنه را داشت. 🔺 ایشان یک دوره رئیس‌جمهور ما بود، با شعار سخنرانی کرد، جامعه مدنی را شما هر چه واکاوی کنید، جز و از آن در نمی‌آید، چون بر پایه# شهروندی است، یعنی مبنای قوانین، است و کاری به فرا قرارداد ندارد؛ یعنی نه به کار دارد، نه به کار دارد و نه چیز دیگر. 🔺 یک عده را با خود جمع کرد؛ انگیزه او چه بود خدا می‌داند؟ اما یک عده را با خود جمع کرد تا در همان اولین روزهای دولت او، نشست سران جهان اسلام در ایران اتفاق افتاد، سخنران ایشان بود، گفت من که می‌گویم جامعه مدنی، منظورم است. 🔺 حضرت آقا بعد از ایشان صحبت کرد، گفت اگر جامعه مدنی این است، ما برای او جان می‌دهیم. مجله اقتصاد آن‌طرفی‌ها مقاله زدند و گفتند آقای رییس جمهور تکلیفت را با ما مشخص کن، جامعه مدنی یا مدینه النبی؟ 🔺 ایشان به لحاظ صبغه خانوادگی و شخصی، صبغه طلبگی و دینی داشت اما از جمله افرادی بود که می‌خواست دودره جلو برود، لذا آخر نتوانست خودش را لو ندهد. ادامه دارد ... 🌐 https://www.asbaat.ir/?p=4841 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
🔖 جریان شناسی #نشست_اساتید/ بخش 2 🔰 ریشت سفید نشده ریش‌سفیدی می‌کنی!!! 👇👇👇 🆔 @asbaat_ir
📌 اختصاصی : 🔖 جریان شناسی / بخش 2 🔰 ریشت سفید نشده ریش‌سفیدی می‌کنی!!! 🔺 بخش‌هایی از مصاحبه حجت الاسلام درباره زمینه و تاریخچه پیدایش نشست اساتید: 🔸 «انگیزه اولیه این نشست به اینجا بر می‌گردد که در سال ۱۳۸۱ مدتی بود زمزمه‌ای در حوزه شروع شده بود که دروس سطوح عالی قرار بگیرد یعنی در آن زمان تصمیم گرفته بود بعد از اینکه چند سالی این بحث مطرح بود این کار را اجرایی کند، دوستانی آمدند منزل ما و گفتند مرکز مدیریت تصمیم چنین کاری را دارد و ما می‌خواهیم با جمعی از اساتید نسبت به این اقدام اعتراض کنیم. 🔸 اصرار دوستان این بود که من هم در آن جلسه شرکت کنم ... من تأملی کردم و قبول کردم که در خدمت آقایان باشم، همین جا میان پرانتز عرض کنم که بعدها این قصه را همان‌طوری که گفتم خدمت عرض کردم، بعد آقا با شوخی فرمودند ریشت سفید نشده ریش‌سفیدی می‌کنی، گفتیم که چه کنیم. 🔸 بعد آن جلسه برگزار شد، دوستانی که در جلسه شرکت کرده بودند حدوداً ۲۵ نفر بودند، قبل از جلسه دوستان به عنوان نگاه تندی داشتند ولی جلسه که تشکیل شد خیلی با صمیمیت و رفاقت بحث‌های سازنده ادامه پیدا کرد طوری که همه از روند جلسه خوشحال بودند هم دوستان اساتید و هم مدیریت حوزه و حتی وقتی جلسه منتهی شد به اذان مغرب من از آقای حسینی درخواست کردم که جلو بایستند به عنوان امام و دوستان هم به نشانه حسن نیت اقتدا کردند. 🔸 از طرف دیگر بعد از اینکه جلسه تمام شد تا نماز که چند دقیقه‌ای فرصت بود چند نفر از دوستان گفتند این جلسه خیلی خوبی بود و خوب است چنین جلساتی ادامه پیدا بکند، حتی بعضی از دوستان هم خیلی عجله داشتند و گفتند اصلاً خود این، یک تشکلی شود، عنوان پیدا کند، تابلو بزنیم، ولی من چون طبیعت کند و آرامی دارم به دوستان گفتم عجله نکنید، بعد که به منزل آمدم و با تماس آقای مواجه شدم به ایشان گفتم اتفاقاً دوستان هم از این جلسه خوششان آمده بود و مایل بودند این جلسات ادامه پیدا کند، همین زمینه باعث شد که مدتی بعد اولین جلسه رسمی نشست تشکیل شد.» ادامه دارد ... ✍️ پژوهشگر اسباط 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
📌 #پرسمان_اسباط 3️⃣1️⃣ پرسش سیزدهم: 🔺 وظیفه #حوزه_علمیه نسبت به #جبهه_مقاومت و #جهاد با دشمنان خدا چیست؟ 🔺 برگزاری درس‌های #فقه_الجهاد و #فقه_المقاومه در حوزه چه کمکی به جبهه مقاومت می‌تواند داشته باشد؟ 🔺 عملکرد و سنّت علمای متعهّد و راستین نسبت به جهاد و #شهادت چگونه بوده است؟ 🔺 چه جریان‌هایی در حوزه نسبت به این عرصه کم‌توجه هستند؟ ✍️ منتظر پاسخ‌های #تخصصی و #علمی شما هستیم. 🔖 لطفا پاسخ‌های خود را به آیدی @Asbaatadmin ارسال كنيد. #روحانیت_متعهد #کتاب_الجهاد #شهادت #مقاومت #دفاع #حوزه_علیمه #درس_خارج 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
🔰 #حوزه_سکولار/ بخش 4 📝 #یادداشت| حوزه انقلابی؛ راه برون رفت از چالش سکولاریسم 👇👇👇 🆔 @asbaat_ir
🔰 / بخش 4 📝 | حوزه انقلابی؛ راه برون رفت از چالش سکولاریسم 🔺 در بخش‌های قبلی مولفه‌های حوزه سکولار و آسیب‌های آن بیان گردید، لازم است تا راه برون رفت از این چالش نیز بیان گردد. بی‌گمان راه برون رفت از این چالش، دخالت در امور است. 🔺 ، لزوم این مسئله را در قالب«» مطرح می‌کنند. در واقع از نگاه ایشان، حوزه انقلابی، راه برون رفت از چالش به شمار می‌آید. با نگاهی به اندیشه رهبر معظم انقلاب، ایشان جهت تبیین حوزه انقلابی مقدمات و مولفه‌هایی را بیان می‌کنند. 1️⃣ مقدمه اول، نقش تاریخی روحانیت در نهضت‌ها و انقلاب‌ها است. 2️⃣ مقدمه دوم نیز دلایل لزوم سیاسی بودن حوزه و روحانیت است. ایشان با ذکر این دو مقدمه، به مولفه‌های حوزه انقلابی می‌پردازند. 🔺 رهبرانقلاب در بیان لزوم انقلابی‌گری حوزه‌ها، به شواهد فراوان تاریخی تمسک می‌کنند و با بررسی سیره و رفتار سیاسی علمای بزرگ، نقش تاریخی روحانیت در نهضت‌ها و انقلاب‌ها را مورد تاکید قرار می‌دهند. 🔺 از نقش«مرحوم » -صاحب عروه- و بعضی دیگر از مراجع قم، در فتوا به نفع مردم مسلمان لیبی و علیه ایتالیایی‌ها، تا اعلام جهاد مرحوم آیت الله‌ العظمی وقتی انگلیسی‌ها در بوشهر نیرو پیاده کردند. 🔺 همچنین فتوای مرحوم -مرجع تقلید بزرگ ساکن نجف- مبنی بر این که استعمال اجناس مصنوعه‌ در داخل کشور لازم است و مردم باید از استفاده از مصنوعات خارجی اجتناب کنند، تا به این ترتیب دیگران در داخل کشور نفوذ نکنند. 🔺 و همینطور فتوای میرزای شیرازی دوم -مرحوم میرزا - در مقابله با انگلیسی‌ها، و فتوای تحریم انتخابات قلّابی انگلیسی‌ها در عراق، نمونه‌ای دیگر از حضور علما در صحنه‌ سیاست است. ✍️ حجت الاسلام علی اکبر عالمیان ادامه دارد ... 🌐 https://www.asbaat.ir/?p=4919 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
🔰 جریان‌شناسی / بخش 19 💠 پشتوانه دفتر تبلیغات 2️⃣ اموال مصادره‎ای 🔺 الف- 🔸 دارالتبلیغ که در سال 44 توسط تأسیس شده بود، با شعار پا به عرصه ارائه شیوه‌های نوین تبلیغی گذاشت، و به پاسخگویی و ارائه نظرات اسلام در مواجهه با انحرافات فکری که از طرف دیگر مطرح می شد، همت گماشت. 🔸 اما در عرصه با اینکه انقلاب و مبارزات انقلابی در شرایط بسیار حساسی قرار داشتند، دارالتبلیغ رویکرد سکولاری به خود گرفته بود و وارد درگیری های انقلابی و مبارزاتی نشدند. 🔸 این سیر فکری در نهایت با آشکار شدن رابطه رئیس دارالتبلیغ با عوامل و ملاقات با اعضای در ایران ، وارد مرحله دیگری شد. 🔸 در این مرحله خط انحرافی که همانند ترمزی برای نیروهای مبارز عمل می کرد، پس از انقلاب، چهره از نقاب برداشته و با تأسیس و شرکت در و به یک خطر امنیتی تبدیل شد. 🔸 پس از آشکار شدن ارتباط شریعتمداری با کودتاچیان، در حرکتی انقلابی در تاریخ 61/01/31 با صدور بیانیه‎ای عدم شایستگی شریعتمداری را برای اعلام کرد. 🔸 با اعلام عدم صلاحیت شریعتمداری برای مرجعیت، اموالی که به اقرار خود شریعتمداری، جزو اموال محسوب می‎شد، با حکم دادستان کل انقلاب اسلامی () در 61/02/08 و به دستور حضرت امام در 63/12/29، در اختیار دفتر تبلیغات قرار می‎گیرد. 🔸 موید این مطلب خاطره مرحوم مورخ 22 مهرماه 1361 است که در آن آمده است: «با آقای‌ [محمد محمدی‌] ری‌شهری‌ در مورد پرداخت‌ پول‌ گرفته‌ شده‌ از آقای‌ [سید کاظم‌] شریعتمداری‌ که‌ به‌ دستور امام‌، قرار بود به‌ [اسلامی‌] داده‌ شود، تلفنی‌صحبت‌ کردم‌. معلوم‌ شد که‌ در مصارف‌ دیگر من‌ جمله‌ دفتر تبلیغات ‌[اسلامی‌] قم‌ و خانواده‌های‌ اعدام‌ شدگان‌ صرف‌ شده‌ است». ادامه دارد ... ✍️ پژوهشگر اسباط 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
🔰 #جریان_مخالف_دخالت_دین_در_سیاست/ بخش 12 📝 #یادداشت|دولت اصلاحات 👇👇👇 🆔 @asbaat_ir
🔰 / بخش 12 📝 |دولت اصلاحات 🔺 با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و تاسیس نخستین حکومت دینی مشروع در عصر غیبت بر مبنای ، جریان مخالف دخالت دین در سیاست همچنان به عنوان یکی از جریان‌های مطرح در حوزه نمود روشن‌تری یافته است. 🔺 جریانی که در لفافه دین و به نام دفاع از آن به مخالفت دخالت دین در عرصه سیاست برخاست. یکی از نمادهای اصلی این جریان را پس از پیروزی انقلاب اسلامی به طور مشخص می‌توان در بدنه گفتمان موسوم به مورد مطالعه و بررسی قرار داد. 🔺 مهم‌ترین ویژگی این گفتمان را می‌توان در نفی یا تضعیف مرجعیت دینی و حاکمیت سیاسی علما و فقهاء شیعه در عصر غیبت و در نهایت گرایش به دین حداقلی در عرصه اجتماعی و جدایی آن از سیاست توصیف نمود. 🔺 در این فراز پس از اشاره به چگونگی شکل گیری دولت اصلاحات در ایران، به برخی از مهمترین اصول اندیشه که در قالب گفتمان ظاهر گردیدند اشاره می‌کنیم: 🔺 بهار سال ۷۶ پس از دو دوره ریاست جمهوری دولت سازندگیِ آقای در حالی به پایان می‌رسید که به دلیل رویکردهای سیاسی و اقتصادی آن دولت، به ویژه اجرای «توسعه فارغ از » که منجر به افزایش شدید تضاد طبقاتی شد، موجی از نارضایتی‌های عمومی به وجود آمده بود. 🔺 بطور طبیعی این نارضایتی عمومی از عملکرد آقای هاشمی، نارضایتی از جریان حامی وی را نیز در پی داشت. آقای هاشمی علاوه بر آن که عضو شاخص به شمار می‌رفت، بخش مهمی از نیز طی هشت سال ریاست جمهوری وی، همواره در مقام دفاع از عملکرد ایشان برآمده بود. 🔺 همین دو دلیل کافی بود که در اذهان عمومی، دوران ریاست جمهوری دولت کارگزاران آقای هاشمی به عنوان دوران حاکمیت جریان راست تلقی شود و وجهه عمومی این جریان تخریب گردد. 🔺 در چنین فضایی جریان چپ که در آن زمان به قهر و انزوای سیاسی رفته بود، با روحیه‌ای تازه و مصمم با کاندیداتوری آقای برای ریاست جمهوری با قدرت تمام وارد عرصه رقابت هفتمین دوره انتخابات شد. ✍️ حجت الاسلام محمد ملک‌زاده 🌐 https://www.asbaat.ir/?p=2207 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
💠 علما و روحانیون در برابر #رژیم_پهلوی/ بخش 2 🔰 درگیری حاج آقا #نورالله_اصفهانی با #رضاخان 👇👇👇 🆔 @asbaat_ir
💠 علما و روحانیون در برابر / بخش 2 🔰 درگیری حاج آقا با 🔸 نمونه چنین حمایتی(حمایت از سلطنت قاجار و شخص احمدشاه) بجز از ناحيه مدرس توسط آيت­ الله حاج آقا نورالله اصفهانی صورت گرفت. وی برادر آقا نجفی اصفهانی و از روحانیون قدرتمند خطه بود که از دوران وارد مبارزات سیاسی شده بود. 🔸 احمدشاه یکبار در بازگشت از اروپا در دی ماه ۱۳۰۱ از طریق و به اصفهان آمد با وی ملاقات نمود و به منظور جلب حمایت او را به تهران دعوت کرد. 🔸 از طرفی گسترش نفوذ نظامیان و دخالت آنان در امور بویژه در انتخابات مجلس سبب نارضایی آقا نورالله شده بود. از این رو سفری به تهران کرد که مورد استقبال پرشکوه قرار گرفت و حتی رضاخان نیز تلگرام خرسندی جهت ورود وی ارسال داشت (۱۳ شعبان ۱۳۴۱). 🔸حاج آقا نورالله در دیدار با از انتصاب رضاخان به عنوان وزیر جنگ اظهار تأثر کرد ولی قول مساعدت و همکاری به شاه قاجار داد. او همچنین در دیداری با رضاخان مظالم و تعدیات نظامیان را در اصفهان بازگو کرد که موجب رنجش سردار سپه گردید. 🔸 گفته شده در این گفتگو، درگیری لفظی شدیدی روی داد، به طوری که حاج آقا نورالله به رضاخان گفت: «تو گرگ هستی برای مردم نه چوپان. با میانجیگری حاج آقا جمال اصفهانی- برادر دیگر آقانور الله که از دوران جنگ جهانی اول به تهران تبعید شده و در پایتخت اقامت داشت- رضاخان پذیرفت به موضوع رسیدگی کند ولی نه تنها موضوع را به فراموشی سپرد، بلکه در صدد آقا نورالله برآمد که سوء قصد عقیم ماند.» 🔸 به هر حال تلاش حاج آقا نورالله در حمایت از احمد شاه آنچنان مؤثر نبود. از اقدامات او در آستانه تغییر رژیم اطلاعی در دست نیست، ولی او در جشن تاج‌گذاری جزو مدعوین بود. ادامه دارد ... 🌐 https://www.asbaat.ir/?p=4925 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
🔰 جریان‌شناسی #موسسه_تنظیم_و_نشر_آثار_حضرت_امام(ره)/ بخش 14 💠 فرافکنی و توجیه سرپرست موسسه! 👇👇👇 🆔 @asbaat_ir
🔰 جریان‌شناسی (ره)/ بخش 14 💠 فرافکنی و توجیه سرپرست موسسه! 🔺 وی () در بخشی از جوابیه با فرافکنی و انداختن مسئولیت کارهای انجام شده بر دوش مسئولین درجه اول نظام اسلامی اظهار می‌دارد: 🔸 «در طراحی‌های اولیه، علی رغم اینکه معماران و آرشیتکت‌های خوب و متعهد کشورمان، طرح‌های بسیار نو و باشکوه با ابعادی منحصر به فرد برای حرم ارائه نمودند، ولی مسئولین عالی رتبه نظام، ما را بر پیروی از معماری رایج در بناهای اسلامی خصوصا شیعی و پیش‌بینی فضاهای وسیع، برای مراسم گسترده مداوم سالانه در حرم ترغیب نمودند که همین دیدگاه مبنای کار شد». 🔺 در بخش دیگر این جوابیه، انصاری انتقاد عدم تناسب آرمان‌های انقلاب اسلامی و مشی و منش حضرت امام با ساختمان‌های تجملی را توجیه می‌کند و با مقایسه نادرست و غیرمنطقی و تمثیلات مختلف، سعی می‌کند مخاطب را اقناع کند، ولی این انتقاد به جا همچنان بی‌جواب مانده است. 🔺 وی می‌گوید: «من فکر می‎کنم مشکل از اینجا سرچشمه می‌گیرد که ما تصور کنیم حرم امام یعنی خانه امام در جماران و قم؛ یا تصور کنیم حرم‌های کربلا و نجف و مشهد مقدس و قم و سامرا و کاظمین و شهر ری و شیراز و مشهد اردهال و یا حرم عظیم و وسیع پیامبر اکرم(ص) در مدینه یعنی خانه ائمه و پیامبر اکرم(صلوات الله علیهم)! این تصور واهی است که اگر کسی داشته باشد دچار تضاد و دوگانگی می‎شود. 🔸 در حالی که جماران خانه دوران حیات و زندگی شخصی امام است اما حرم او همانند سایر حرم‌ها و بقاع متبرکه خانه مردمند و محل اجتماعات عظیم زائران آنها… نکته مهم این است که به زعم شما آنان که جماران و حرم را می‌بینند دچار تضاد می‌شوند. ولی به زعم حقیر آنانکه را می‌بینند در نگاه آنان خانه شخصی و استیجاری امام در دوران حیات ایشان است. 🔸 همانگونه که خانه محقر امام علی و فاطمه و حسنین و دیگر ائمه (علیهم السلام) و امامزادگان برجسته را خانه شخصی و محل زندگی آنان دانسته ولی حرم‌های آنان را خانه مردم و تجلی گاه عشق و ارادت شان به عظمت نام و مکتب و مرام آنان می‌دانند». ادامه دارد … ✍️ پژوهشگر اسباط 🌐 https://www.asbaat.ir/?p=4911 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
📸 گزارش تصویری از حضور انقلابی و استکبارستیز #روحانیت در مراسم سردار سپهبد شهید #قاسم_سلیمانی 🔺 برای مشاهده تصاویر می‌توانید به لینک زیر مراجعه نمایید: 👇 🌐 https://www.asbaat.ir/?p=4944 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
🔖 #پرونده_ویژه| روحانیون در گذر زمان 6️⃣ #محسن_غرویان/ بخش نهم 🔰 توجه به عنصر زمان، یا افتادن در دام #نسبیت_گرایی؟!! 👇👇👇 🆔 @asbaat_ir
🔖 | روحانیون در گذر زمان 6️⃣ / بخش نهم 🔰 توجه به عنصر زمان، یا افتادن در دام ؟!! 🔺 بخش پنجم مصاحبه غرویان با : 🔸 خبرنگار: در اینجا این سوال پیش می‌آید که اگر روایتی سندیت آن اثبات شود ولی به لحاظ بر ما دلالت نداشته باشد، چه باید کرد؟ 🔹 غرویان : این همان نقطه‌ای است که بسیار حساس است و نیازمند آن است که فقیه و کارشناسان عاقل و آگاه بر اشراف داشته باشند. 🔹 تشخیص آن، کار ظریفی است و مجتهدین پیش خدا حجت دارند و می‌توانند بگویند سند این روایت درست است ولی با در عصر حاضر منافات دارد. 🔹 همانطور که در قرآن می‌گوییم متشابه داریم و محکم داریم. اگر متشابهات با محکمات نساخت، دست از آن برمی‌داریم. مثلا در قرآن داریم «الرحمن علی العرش استوی» این به معنای این است که خداوند عرشی دارد که عرش هم برای کرسی و صندلی بلند بکار می رود. خداوند بر منبرش می‌نشیند. 🔹 همه مفسرین می‌گویند که منظور از عرش کرسی و صندلی نیست چرا؟ زیرا با محکمات آیات قرآن نمی‌سازد. خداوند جسم نیست و جا و مکان عادی ندارد. 🔹 یا «یدالله فوق ایدیهم» همه مفسرین می‌گویند نمی‌توانیم قائل شویم به اینکه یدالله همان دست ظاهری است. چرا؟ چون با مبانی دیگر نمی‌سازد. 🔹در فقه هم همین‌طور است. اگر روایات را دیدیم که به لحاظ سند محکم است ولی در عصر حاضر بخواهیم به مدلول این روایت عمل کنیم با بسیاری از ارکان دیگر و مبانی دیگر سازگاری ندارد، اینجا باید بگوییم آن مدلولی را که فقها از این روایت درک می‌کردند، متناسب با شرایط زمانی خودشان بوده دیگر در زمان ما دلالت ندارد. 🔹پس مجتهدین هر اصل می‌توانند از یک روایت، دلالت‌های مختلفی بفهمند، مدلول‌های مختلفی بفهمند، ولی در باید بداند که امروز با گذشته بسیار فرق کرده است. ادامه دارد ... ✍️ پژوهشگر اسباط 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
🔰 بررسی شخصیت #سید_مهدی_هاشمی/ بخش 12 🔺 انحرافات فکری پس از انقلاب 2️⃣1️⃣ «سنددوازدهم» 🔹 موج‌سواری #منافقین 👇👇👇 🆔 @asbaat_ir
🔰 بررسی شخصیت / بخش 12 🔺 انحرافات فکری پس از انقلاب 2️⃣1️⃣ «سنددوازدهم» 🔹 موج‌سواری 🔺 سازمان منافقین که در میان مردم ایران هیچ جایگاهی ندارد و از تنفر و انزجار مردمی برخوردار است با ارزیابی جریانات داخل کشور معتقد است، اختلافات درونی نظام مقدس جمهوری اسلامی را بایستی دامن زد و به اصطلاح، استراتژی موج‌سواری را در داخل اتخاذ نموده و بر این اعتقاد است که یکی از بحران‌های موجود بحران است که دامن زدن به جریان شکاف‌های درون نظام جمهوری اسلامی را شفاف و عمیق­‌تر می‌نماید. 🔺 در این خصوص خائن سرکرده منافقین در پی غائله اخير «سخنان آقای منتظری» عنوان داشته است آقای منتظری رژیم جمهوری اسلامی را وارد مرحله تدارک برای سرنگونی نموده است. 🔺 در این ارتباط و به دنبال اولین مرحله اعتصاب در شهرستان منافقین اقدام به فعالیت ویژه در آن شهرستان نموده و موفق گردیدند چهار نفر از اهالی ساکن آنرا از طریق رادیو صدای منافق و برنامه‌های ماهواره‌ای خود جذب نمایند و پس از برقراری ارتباط متعدد با آنها‌، موفق شدند ضمن بدست آوردن اخبار و اطلاعات در مورد اولین اعتصاب شهرستان مذکور، محورهایی را برای دامن زدن به اعتصاب و مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی، به آنان ارائه دهند تا توسط آنان، محورهای درخواست شده به مورد اجراء گذارده شود از جمله: 🔺 برقراری تماس تلفنی جهت تهدید و ارعاب مغازه دارانی که اعتقادی به اعتصاب نداشته و اقدام به باز نمودن مغازه­های خود می­‌نمودند و تهدید به آتش زدن مدارس، دبیرستان‌ها و … 🔺 در این ارتباط به لطف خداوند متعال و همکاری اهالی شهیدپرور شهرستان نجف‌آباد، تعدادی از عناصر مذکور شناسایی و با هماهنگی مراجع قضائی دستگیر و بازدداشت گردیدند. ادامه دارد ... 🌐 https://www.asbaat.ir/?p=4885 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
🔰 بررسی جریان‌های مختلف #حوزه_علمیه_قم/ بخش 13 🎙 #مصاحبه| جان‌مایه دینداری و تقوا مانع افول حوزه‌های علمیه است 👇👇👇 🆔 @asbaat_ir
🔰 بررسی جریان‌های مختلف / بخش 13 🎙 | جان‌مایه دینداری و تقوا مانع افول حوزه‌های علمیه است 🔺 در پاسخ به این پرسش که با وجود این جریانات مخرّب، آیا حوزه رو به تباهی می‌رود یا خیر؟ و دلیل آن چیست؟ گفت: 🔸 چون‌که سر جمع بدنه ملت ما دینی است، مشخص شدن چهره واقعی این افراد دیر و زود دارد اما سوخت‌ و سوز ندارد. با گِل مالیدن بر سر، با رفتن در عزاداری‌ها شروع کرد، با جمهوری شروع کرد و قرار بود که حکومت جمهوری راه بیندازد، اما با دیکتاتوری تمام کرد؛ اما چون‌که جان‌مایه مردم دین‌داری و آزادگی بود، خلاصه بعد از پنجاه سال ساقط شدند. 🔸 این را برای چه طرح می‌کنم؟ شاید بگویید این‌طور که تو می‌گویی اصلاً نباید اثری از حوزه باقی باشد؛ می‌گویم که نه جان‌مایه حوزه دین‌داری است، سرمایه او کلام صادقین است؛ همه مردم دنبال این هوا هوس‌ها نیستند. 🔸 جریان‌سازی برای چند نفر بود؟ یک نفر بود، و سامری دو نفر بودند و دو جریان فرهنگی و اقتصادی راه انداختند، یکی انحراف اقتصادی راه انداخت که قارون بود، یکی هم انحراف فرهنگی و فنّاوری راه انداخت که سامری بود؛ جامعه را دو شِقّه کردند اما اینها دو نفر بودند؛ این هم خیلی باشد ده درصد هستند؛ جامعه را شِقه‌ شِقه می‌کنند. 🔸 اما جامعه تا یک جایی جلو می‌رود و وقتی موسی(ع) پیدا می‌شود و افشا می‌کند و گوساله را آتش می‌زند آن جامعه به فطرت قبلی خود باز می‌گردد، پس چرا حوزه نابود نمی‌شود؟ به خاطر آن بُن‌مایه‌هایش هست. کدام بُن‌مایه؟ یکی به لحاظ نظری که متصل به قرآن و اهل‌بیت(ع) است، و دیگری هم به لحاظ عملی که عمدتاً افراد حوزوی نیامده‌اند که خدای‌ناکرده بد اخلاقی کنند. 🔸 این همه مراجع پاک‌نهاد ما، این همه بزرگان ما در حوزه وجود دارند، آن مواردی که بیان کردم، جزو استثناءها هستند، آن دو مورد را که عرض کردم، هیچ‌کدام مرجع نیستند و حتی استادِ تراز هم نیستند، نان پدر را می‌خورند، نان خانواده و تبار را می‌خورند؛ اما چه آن آقایی که گفتم طبقه پایین و بالای زندگی‌اش فرق می‌کند و چه آقایی که دفتر و خانه‌اش فرق می‌کرد، هیچ‌کدام از مراجع تراز نیستند، هیچ‌کدام از اساتید برجسته ما نیستند. 🔸 پس اگر به من بگویید که چرا شما می‌گویید حوزه نباید این گونه که الان هست، باشد؟ جواب من این است که هر چند بدنه حوزه و بزرگان ما سالم هستند و به همین دلیل است که حوزه محکم و استوار است ولی چرا این حرف‌ها را می‌زنیم؟ پاسخ می‌دهم که می‌خواهیم هزینه خود را پایین بیاوریم. 🔸 چرا قرآن گفت که بعد از نوح «أَضَاعُوا الصَّلَاةَ وَاتَّبَعُوا الشَّهَوَاتِ»، نستجیر بالله قرآن حرف بدی زده است؟ چرا قرآن داستان حضرت موسی(ع) را بعد از اینکه از رود عبور کردند افشاگری کرده است؟ برای اینکه هزینه بشر بالا نرود. 🔸 پس امروز حرف آخر من این باشد که اولاً چیستی تنوّع را گفتم، چرایی آن را هم توضیح دادم، ثانیا در ظاهر طبق این دسته‌بندی نباید اثری از حوزه باشد را توضیح دادم که بدنه ما به لحاظ اندیشه صد در صد اسلامی است، مطابق با قرآن و کلام اهل‌بیت(ع) است، به لحاظ عمل هم اکثریتِ انگیزه‌ها مطابق دین‌داری است، لذا دچار چالش که می‌شوند، آرام‌آرام برمی‌گردند، هزینه داریم اما اصلاح هم داریم، این را برای این گفتم که هزینه‌های خود را پایین بیاوریم و به قول اقتصادی‌ها، بیشینه‌سازی سود و کَمینه‌سازی هزینه اتفاق بیافتد. ادامه دارد ... 🌐 https://www.asbaat.ir/?p=4841 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 | خدا با ماست 💠 : بدانید خدا با ماست. ما اگر خودمان، خودمان را حفظ کنیم، انگیزه‌مان را حفظ کنیم، ایمانمان را حفظ کنیم، عزم راسخ‌مان را حفظ کنیم، عقل‌مان را بکار بیاندازیم، تدبیر درست بکنیم، بر تمام ترفندهایی که دشمنانمان از جبهه‌های مختلف و از جهت‌های مختلف بکار می‌برند حملاتی که می کند که بعضی خیال می‌کنند ما محاصره شدیم، بر همه این‌ها فائق خواهیم شد و همه را ان شاءالله به خاک خواهیم نشاند. 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
📌 اختصاصی #اسباط: 🔖 پرونده ویژه| #دانشگاه_ادیان 🎙 مصاحبه با حجت الاسلام #ابوالحسن_نواب/ بخش 6 🔰 انتقاد علما به دانشگاه ادیان 👇👇👇 🆔 @asbaat_ir
📌 اختصاصی : 🔖 پرونده ویژه| 🎙 مصاحبه با حجت الاسلام / بخش 6 🔰 انتقاد علما به دانشگاه ادیان 🔺 حجت الاسلام نواب در خصوص این سخن که بعضی ها شناخت عمیق ادیان دیگر را لازم نمی‌دانند؛ چرا که معتقدند آسیبی که در این حوزه وجود دارد این است، اساتید تخصصی ادیان دیگر همان اسب تروای علمی هستند که به خوبی با راهکارهای القاء تفکر با مخاطب به ویژه کسانی که در جایگاه شاگردی آنان نشسته‌اند، آشنا هستند، گفت: 🔸 طلبه‌هایی که در این دانشگاه پذیرفته می‌شوند قبل از پایه 9 نیستند، باید از حوزه علمیه سطح را داشته باشند؛ دوم اینکه برای مثال از وزارت علوم مجوز الهیات تطبیقی مسیحیت را گرفته‌ایم؛ الهیات تطبیقی یعنی باید تطبیق داشته باشد. 🔸 اتفاقاً آقای یکی از علما درباره دانشگاه ادیان سخنرانی کرده بود و گفته بود که مذهب باطل را مطرح می‌کنند و ردشان نمی‌کنند؛ آقای زمانی معاون آقای به دانشگاه آمد و یک جلسه خصوصی با وی داشتم و گفت‌وگو کردیم؛ گفتیم: آقای میلانی در سخنرانی خود 9 ایراد را بیان کرده است که هفت مورد آن به دانشگاه ادیان و مذاهب مربوط نمی‌شود؛ تنها دو مورد به ما مربوط است. 🔸 ایشان گفته بود که در دانشگاه ادیان «مدینه المعاجز قطب راوندی» را رد کرده‌اند؛ ما پایان‌نامه را آوردیم و گفتیم که کلیت معاجز پذیرفته شده است اما گفته شده مطالبِ ضعیف، در کتاب بوده است. 🔸 همچنین ایشان گفته بود که اینها ادیان دیگر را می‌آورند و ردّ آن‌ها را نمی‌گویند؛ آقای زمانی هزار پایان‌نامه ما را بررسی کرده و اذعان داشت که 95 درصد این پایان‌نامه‌ها، بحث، بررسی، تطبیق و مقارنه ادیان و مذاهب است. 🔸 ما اینجا معرفی عالمانه اسلام بر اساس آموزه‌های اهل بیت(ع) را نوشته‌ایم، این نهایت هدف ما است؛ منتها این معارفه زمانی اتفاق می‌افتد که شما طرف را بشناسید. 🔸 من به چین و نزد رهبر دائوئیست‌ها رفتم؛ گفتم: «ما راجع به تعالیم «» بودا !! اطلاعاتی داریم، شما از تعالیم پیامبر ما چه می‌دانید؟» 🔸 (خانم مترجم به او گفت ایشان تعبیری را برای بودا استفاده کرد(حضرت) که برای پیغمبر خودشان استفاده می‌کنند) رهبر دائوئیست‌ها جا خورد؛ گفت: «من هم سال دیگر که آمدید، را مطالعه می‌کنم.» پس اگر می‌خواهید دیگران شما را بشناسند، شما هم باید آن‌ها را بشناسید و بر عکس. ادامه دارد ... 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892