12.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
╭❀•••
•﷽•
•••❀╯
#مثل_پدر
📌حواسمون به مردم شهر هست ✋
🆔 @asemaniha168
بسم الله الرحمن الرحیم
🔰 توصیه امام خامنه ای به جوانان
🔹️ خودسازی خیلی مهم است؛ هم در ابعاد فردی و هم در ابعاد جمعی. وقتی بنیهی معنوی شما قوی شد، در زمینهی فکر و تصمیمگیری و عمل تواناییهای بیشتری پیدا خواهید کرد.
🔺️ انفعال و #انحراف دو آسیب محیطهای جوان از جمله دانشگاه است. انفعال با خودسازی برطرف میشود و انحراف فکری با #تقویت_مبانی_معرفتی. ۹۹/۲/۲۸
خودسازی و تقویت مبانی از توصیه های همیشگی مقام معظم رهبری به جوان است . چیزی که در هیئات مذهبی بیشتر به آن پرداخته میشود بخش خودسازی و تقویت روحیه معنوی است اما خلا محسوسی که به عنوان آسیب جدی شناخته میشود کمرنگ بودن فعالیت در بخش تقویت مبانی معرفتی است که اثرات سوء غافل شدن از این بخش مهم کاملا محسوس و قابل مشاهده است.
لذا واحد فرهنگی هئیت انصار الشهدا برنامه ای در راستای لبیک به فرمایش امر ولی و تقویت مبانی فکر و معرفتی تنظیم نموده تا شروع و آغازی باشد جهت فعالیت و تمرکز بیشتر در بخش تقویت مبانی فکری .
شرح برنامه :
عنوان : مسابقه اندیشه هدایت
توضیح : مسابقه از این قرار است که هر روز قسمت هایی از کتاب بسیار ارزشمند و گرانقدر انسان 250 ساله گزینش میشود.(شامل مقدمه و بخش امام هادی که مجموعا 15 الی 20 صفحه میباشد ) و هر روز بخشی از آن بصورت پیام در کانال و گروه قرار داده میشود و در پایان از متن گزینش شده آزمون گرفته شده و به برترین ها جوایز ارزنده ای اهدا خواهد شد
#واحد_فرهنگی_هیئت_انصارالشهدا_مسجد_امام_هادی_ع_بیرجند
🆔 @asemaniha168
#مسابقه_اندیشه_هدایت
✅مروری کوتاه بر بیانات مقام معظم رهبری در کتاب ارزشمند انسان 250 ساله :
🔹بخش اول : مقدمه
🔰 #قسمت_اول
غربت ائمه عليهم السلام به دوران زندگی این بزرگواران منتهی نشد، بلکه در طول قرنها، عدم
توجه به ابعاد مهم و شاید اصلی از زندگی این بزرگواران، غربت تاریخی آنها را استمرار بخشید.
ً یقینا کتابها و نوشته ها در طول این قرون، از ارزش بی نظیری برخوردارند، زیرا توانستهاند مجموعهای از روایاتی را که در باب زندگی این بزرگواران هست، برای آیندگان یادگار بگذارند.
ِ لکن عنصرِ مبارزة سیاسی حاد که خط ممتد زندگی ائمة هدی عليهم السلام را در طول 250
سال تشکیل میدهد، در لا به لای روایات و احادیث و شرح حالهای ناظر به جنبههای علمی و معنوی، گم شده.
زندگي ائمه عليهم السلام را ما بايد به عنوان درس و اسوه فرا بگيريم، نه فقط به عنوان خاطرههاي شکوهمند و ارزنده؛ و اين، بدون توجه به روش و منش سياسي اين بزرگواران، ممکن نيست.
ُ
ً بنده شخصا علاقه ای به اين بعد و جانب از زندگی ائمه پیدا کردم
عرض کنم که اولبار اين فکر براي بنده در سال 1350 و در دوران محنت بار يک امتحان وابتلای دشوار پيدا شداگر چه قبل از آن به ائمه بصورت مبارزان بزرگی که در راه اعلای کلمة توحيد و استقرار حکومت الهي فداکاري ميکردند توجه داشتم،
اما نکتهاي که در آن برهه ناگهان براي من روشن شد، اين بود که زندگي اين بزرگواران، عليرغم تفاوت ظاهري ـ که بعضی، حتي ميان برخي از بخشهاي اين زندگي احساس تناقض کردند ـ در مجموع يک
حرکت مستمر و طولانی است، که از سال دهم، يازدهم هجرت شروع ميشود و 250 سال ادامه پيدا ميکند و به سال دویستوشصت ـ که سال شروع غيبت صغري است ـ در زندگی
ائمه خاتمه پيدا ميکند.
اين بزرگواران يک واحدند، يک شخصيتند. شک نميشود کرد که هدف و جهت آنها يکي است.
پس ما به جاي اينکه بياييم زندگي امام حسن مجتبي عليه السلام را جدا و زندگی امام حسين
جدا و زندگی امام سجاد را جدا تحليل کنيم ـ تا احيانا در دام اين اشتباه خطرناک بيفتيم
که سيرة اين سه امام به خاطر اختلاف ظاهري با هم متعارض و مخالفند ـ بايد يک انساني را فرض کنيم که 250 سال عمر کرده، و در سال یازدهم هجرت قدم در يک راهي گذاشته و تا
سال دویست وشصت هجري اين راه را طي کرده.
تمام حرکات اين انسان بزرگ و معصوم با اين ديد قابل فهم و قابل توجيه خواهد بود. هر انساني که از عقل و حکمت برخوردار باشد ـ ولو نه از عصمت ـ در يک حرکت بلندمدت، تاکتيکها و
اختيارهاي موضعي خواهد داشت. گاهي ممکن است لازم بداند تند حرکت کند و گاهي کند، گاهي حتي ممکن است به عقبنشيني حکيمانه دست بزند، اما همان عقبنشيني هم از نظر
کسانی که علم و حکمت و هدفداري او را ميدانند، يک حرکت به جلو محسوب ميشود. با اين ديد، زندگي اميرالمؤمنين با زندگي امام مجتبي با زندگي حضرت ابی عبد الله با زندگي هشت امام
ديگر ـ تا سال دویست وشصت ـ يک حرکت مستمر است. اين را بنده در آن سال متوجه شدم و
با اين ديد وارد زندگي آنها شدم، يکبار ديگر نگاه کردم و هرچه پيش رفتم اين فکر تأييد شد.
توجه به اینکه زندگی مستمر این عزیزان معصوم و بزرگوار ـ از اهلبیت رسول خدا ـ با یک
جهت ِ گیری سیاسی همراه است، قابل این است که به عنوان یک فصل جداگانه، مورد عنایت قرار بگیرد، و بنده به این مطلب خواهم پرداخت؛ اِنشاءالله مایلم این جمله را قدری با شرح و تفصیل عرض کنم .
#واحد_فرهنگی_هیئت_انصارالشهدا_مسجد_امام_هادی_ع_بیرجند
🆔 @asemaniha168
12.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
╭❀•••
•﷽•
•••❀╯
📷 #شبیه_پدر
📌حواسمون به مردم شهر هست ✋
سلام
به تصویر بچه های نازنین توی این کلیپ دقت کنید ،همه اونها فرزندان ایران زمین هستن و همه ما و شما میتونیم براشون شبیه پدر و شبیه مادر باشیم .بیاین شما هم به کمپین بزرگ شبیه پدر بپیوندید:
🔹 شبیه حضرت پدر امیرالمومنین(ع)باشید و اگر امسال قربانی میکنید اون رو به دست ما برسونید برای پهن کردن بزرگترین سفره اطعام غدیر برای نیازمندان استان به نام امیرالمومنین (ع).برای هماهنگی تحویل با شماره 09158672839 آقای رضوی تماس بگیرید.
🔹 از تمام خانم های هنرمند هم دعوت میکنیم تا شبیه حضرت مادر (س) باشند و برای فرزندان نیازمند این استان برای غدیر به هر تعداد میتونن کیک بپزند تا کنار غذای آقا به دستشون برسونیم.برای هماهنگی با شماره 09397855450 خانم لعل تماس بگیرید.
بیایید شبیه پدر باشیم .
منتظر خبرهای بعدی ما باشید .
یا علی مددی 🍀💚
🆔 @asemaniha168
جشن خیابانی میلاد امام هادی علیه السلام
ویژه برنامه نورافشانی همراه با تواشیح و سرود
با همکاری قرارگاه جهادی شهید زارعی
بارعایت توصیه های بهداشتی و بدون تجمع
زمان :
سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
بعد از نماز عشاء
مکان :
بلوار جماران مسجد امام هادی علیه السلام
🆔 @asemaniha168
🆔 @qj_zarei
#مسابقه_اندیشه_هدایت
#قسمت_دوم :
اولاً مبارزه سیاسی یا مبارزه حاد سیاسی که ما به ائمه نسبت میدهیم یعنی چه منظور این است که مبارزات ائمه معصومین علیهم السلام فقط مبارزه علمی و اعتقادی و کلامی نبود از قبیل مبارزات کلامی که در طول همین مدت شما در تاریخ اسلام مشاهده می کنید مثل معتزله مثل اشاعره و دیگران مقصود ائمه از این نشستها و لغات درس و بیان حدیث و نقل معارف و بیان احکام فقط این نبود که یک مکتب کلامی یا فرد را که با آنها و وابسته بود صد درصد ثابت کنند و خصوصا و خودشان را محکوم کنند چیزی که بیش از این بود همچنین یک مبارزه مسلحانه هم از قبیل آن چیزی که انسان در زندگی جناب زید و بازماندگانش و همچنین بر حسن و بعضی از آل جعفر و دیگران در تاریخ زندگی ائمه میبیند نداشتند البته آنها را به طور مطلق هم تخطئه نمیکردند بعضی را تخطئه می کردند به دلایل غیر از نفس مبارزه مسلحانه، بعضی را هم تایید کامل میکردند در بعضی هم به نحو پشت جبهه شرکت می کردند امام صادق فرمودند : هراینه دوست دارم که خروج کننده آل محمد قیام کند و مخارج خانواده اش بر عهده من.
کمک مالی و آبروی کمک به جا دادن و مخفی کردن و از این قبیل لاکن خودشان به عنوان ائمه ما میشناسیم وارد در مبارزه مسلحانه نبودند و نمی شدند مبارزه سیاسی نه آن اولی نیست و این دومی عبارت است از مبارزه با یک هدف سیاسی آن هدف چیست عبارت است از تشکیل حکومت اسلامی به تعبیر ما حکومت علوی از لحظه وفات رسول الله تا 260 در صدد بودند که حکومت الهی را در جامعه اسلامی به وجود آورند اصل ملتهاست البته نمیتوانیم بگوییم که میخواستند حکومت اسلامی را بر زمان خودشان یعنی هر امامی در زمان خودش به وجود آورد آینده های میان مدت و بلند مدت و در مواردی هم نزدیک بود تا وجود داشت مثلاً در زمان امام مجتبی به نظر ما تلاش برای ایجاد حکومت اسلامی در آینده کوتاه مدت بود امام مجتبی در جواب به مسیب بن نجبه و دیگران که به او گفتند چرا شما سکوت کرده اید می فرمود و ان ادری لعله فتنه لکم و متاع الی حین ترجمه : نمیدانم شاید آن برای شما آزمایشی و مهلت برخورداری تا زمان معینی باشد.
در زمان امام سجاد به نظر بنده برای آینده میان مدت بود که حالا در این باره شواهد و مطالبی را که هست عرض خواهم کرد در زمان امام باقر احتمال زیاد این است که برای آینده کوتاه مدت بود از بعد از شهادت امام هشتم به گمان زیاد برای آینده بلندمدت بود برای چه موقع مختلف بود اما همیشه بود این معنای مبارزه سیاسی است همه کارهای ائمه علیهم السلام معنوی و روحی که مربوط به اعضای نفس یک انسان و غرب به خداست و اینها و این یعنی درس حدیث علم کلام مهاجر به خصوص معلمی به خصوص سیاسی طبیعی عید حمایت از یک گروه و رشد یک گروه در یک خط است برای این است که حکومت اسلامی را تشکیل بدهند این مدعاست.
#واحد_فرهنگی_هیئت_انصارالشهدا_مسجد_امام_هادی_ع_بیرجند
🆔 @asemaniha168
#مسابقه_اندیشه_هدایت
#قسمت_سوم :
اصلاً آیا یک زندگی سیاسی داشتند یا نه آیا زندگی ائمه فقط این بود که یک عده شاگرد یک عده مرید یک عده علاقهمند را دور خودشان جمع کنند و احکام نماز و احکام زکات و احکام به حجم اخلاقیات اسلامی و معارف و اصول دین و عرفان و این چیزها را به آنها بیان کنند و همین و بس یا نه غیر از این چیزهایی که گفته شد و روح آنچه که گفته شد یک چهارچوب دیگری در زندگی ائمه از جهان همان زندگی سیاسی ائمه است این یک مطلب بسیار مهمی است که باید روشن شود ته در فرصت های کوتاه جای بحث استقلالی و مشروع نیست من رئوس مطالب را عرض می کنند برای اینکه آن کسانی که شغل دارند دنبال این مسئله بروند با این چهارچوب یک بار دیگر روایات را نگاه کنند و کتب تاریخ را ببینند آنوقت معلوم میشود که زندگی موسی بن جعفر یا ائمه دیگر علیهم السلام است که امروز همچنان مبهم و ناگفته و ناشناخته است و بعد از آنکه احساس کردند در محیط امامت و محیط اهل بیت احساس شد جهت پیغمبر برآورده نشد یعنی یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه ،انجام نگرفت بعد از آنکه دیدند که تشکیل یک نظام اسلامی تشکیل یک دنیای اسلامی آنطوری که پیغمبر آن خواسته بودند بعد از دوران صدر به کلی فراموش شد جای نبود و امامت را سریع تر است گرفت کسرا ها و قیصر ها و قلدر ها و اسکندر ها و دیگر نامداران ظالم و طاغی تاریخ در لباس جانشینی و خلافت با نام سلسله بنی امیه و بنی عباس روی کار آمدند و قرآن به آن شکلی که ارباب ملک و قدرت می خواستند تفسیر شد و ذهن های مردم تحت تاثیر عملکرد خائنانه آنان عالمانی که سر در آخور مطامع و محبت های مادی ارباب حکومت و ملک داشتند قرار گرفت بعد که اینها را دیدند یک نقشه کلی در زندگی ائمه وجود آمد اینکه میگویم یعنی همه از امیرالمومنین امام حسن عسکری بنده بارها گفتهام زندگی را که ۲۵۰ سال طول کشیده زندگی یک انسان به حساب بیاوریم یک انسان ۲۵۰ ساله از هم جدا نیستند کلهم نور واحد هر کدام از اینها که یک حرف می زدند این حرف در حقیقت از زبان آن دیگران هم هستند هر کدام از اینها که یک کاری انجام دادند این در حقیقت کاران دیگران هم هست یک انسانی که ۲۵۰ سال عمر کرده است تمام کارهای اند در طول این ۲۵۰ سال کار یک انسان با یک هدف با یک نیت و با تاکتیک های مختلف است ائمه وقتی که احساس کردند که اسلام رو به غربت افتاد و جامعه اسلامی تشکیل نشد چند هدف را از اهداف و اصولی خود قرار دادند یکی تبیین اسلام شکل درست. اسلام از نظر آن کسانی که در راس قدرت در طول این سالیان طولانی درازمدت قرار داشتند یک چیز مزاحم بود اسلام پیغمبر اسلام قرآن اسلام جنگ بدر و حنین اسلام زد تجمل پرستی اسلام ضد تبعیض اسلام طرفدار مستضعفان اسلام کوبنده مستکبران به درد آن کسانی نمی خورد که میخواستند با ماهیت فرعونی عباس موسوی بپوشند با ماهیت نمرودی به بازی ابراهیمی بپوشند امکان نداشت مجبور بودن اسلام را تحریف کنند امکان نداشت که اسلام را از دل مردم از ذهن مردم یک بار دور کنند چون مردم معاون بودند مجبور بودن و ماهیت خودش عوض کنند و خالی کنند عین همانرا که شما یادتان هست و شاهد بودید در دوران رژیم گذشته نسبت به مظاهر اسلامی انجام گرفت در رژیم گذشته با تظاهرات اسلامی مخالفت نمیشد اما با معنای اسلام و با روح اسلام چرا با جهاد اسلام چرا با امر به معروف و نهی از منکر اسلام چرا با بیان حقایق اسلامی چرا اما با ظواهر اسلامی که به گاو و گوسفند آنها صدمه نزند مخالفت نمی شد .
#واحد_فرهنگی_هیئت_انصارالشهدا_مسجد_امام_هادی_ع_بیرجند
🆔 @asemaniha168