eitaa logo
«ࢪه توشه مجالس ختم و تࢪحیم خوانی »
1.1هزار دنبال‌کننده
212 عکس
85 ویدیو
9 فایل
بسمه تعالی #ره_توشه_مجالس_ختم انتشار اشعار بروز ختم خوانی با بهره گیری از آیات، روایات، اشعار، روضه، ختم و ترحیم خوانی #مدیریت_ڪانال:خادمة الزهرا (س)_علیزاده @maddah_1367 ۰۹۰۲۰۷۱۲۲۱۶ eitaa.com/ashaar_khatm ─┅┅═❧❧❧═┅┅─
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ┈┈┅•﷽•┅┈┈ دنیا چو یک دم است که آغـازش آخر است هفتاد ســـال عمــر ز یک لحــظه کمتر است آیــنده نـیامـــده اش جـــز ســــراب نیسـت بگـــذشــــته یادواره داغ مکـــــرر اســت عـمر گذشتــه پشـــت ســـر و مـرگ پیش پا کــوه گـــنـه به دوش و اجـل در برابر اسـت جز یک کـفن نمی بری ازکل هســت خویش گیرم که کــوه ها به سـر دستـت از زر است دنیا! سرت به خاک و قدت خـم که دیده ام هرکس که شد برای تو خم،خاک بر سر است ما راست خـواب غفــلت و دنیـــا بود شـبی تا چشم خویش بازکنی،صبح محشـر است حقّ ضعیــف می بــری و فخــر می کــنـی؟ انگار می کنـــی عملـــت فتـــح خیبر است باور کنـــیـم روز قـیـامـــت دروغ نیـــست مـائیـــم و دادگاه و خــداونـد داور است هرصبحدم که چشم گشایی به هوش باش شاید که عمـر طی شده و روز آخـــر است “میثم” اگر خـــدات نبخـشد، چه می کنی؟ هـر چنـد عفــو او ز گـناهت فزون تر است شعر:استاد حاج غلامرضا سازگار http://eitaa.com/ashaar_khatm ─┅┅═❧❧❧═┅┅─ 📍نشر بدون ذکر منبع جایز نمیباشد. «در ثواب نشر لینڪ کانال سهیم باشید» ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ┈┈┅•﷽•┅┈┈ حیـات و مـــرگ را یک دم که دیده؟ فــراق و وصــل را با هــم که دیده؟ دمی هجــران، غم عمر است، یاران! غـم یک عمـــر را یـک دم که دیـده؟ کـــنار یار و دور از یار مـــانـدن! چو من سرگشته در عــالم که دیده؟ چو چشم عاشـــق هجــران کشــیده میان چشمة خـون، یـــم که دیـــده؟ کدامیــــن دل غـــم جــــانان نـدارد؟ غـــم یار و دل بـی غــــم که دیــده؟ محـیط عــــالم از آدم زنــــد مــــوج میـــان مـــوج ها، آدم که دیــــــده؟ به جز زخــــم دل مجـــروح عــاشق ز شمــشـیـــر بلا، مرهـــم که دیـده؟ عـلــی را در مقـــام قـــاب قوسیـــن به جـــز پیغـــمبـــر خاتـم که دیـده؟ خدا را جـــز خــدا ای از خــــدا دور به اســرار درون محــــرم که دیـده؟ خــــطا کاران عـــالــــم را ببیـنیـد خطا آلوده چـــون “میثم” که دیده؟ شعر:استاد حاج غلامرضا سازگار http://eitaa.com/ashaar_khatm ─┅┅═❧❧❧═┅┅─ 📍نشر بدون ذکر منبع جایز نمیباشد. «در ثواب نشر لینڪ کانال سهیم باشید» ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روايت داريم حق الناس در برزخ انسان را اسير می كند مثلا يك سوم فشار قبر متعلق به است. در روايتی دیگر هست كه خداوند بر روی پل صراط كمينی قرار داده كه هر كس حق الناس بر گردن دارد، از آنجا به بعد حق عبور ندارد. رسول اكرم صلی الله علیه و آله فرمودند: بيچاره ترين مردم كسی است كه با اعمال خوب وارد صحرای محشر شود مثلا در نماز ، حج و ... مشكلی نداشته باشد و جز اصحاب يمين قرار گيرد اما زمانی كه قصد ورود به بهشت می كند گروهی از مردم مانع می شوند . علت را جويا مي شود و می شنوند كه حقوق آنها را پايمال كرده است . در آن لحظه از فرشتگان كمك می طلبند و آنها می گويند: حلاليت بگير , يعنی قسمتی از اعمال خوب خود را به آنها بده تا حلالت كنند وقتی اين كار را می كنند متوجه می شوند ديگر هيچ چيز ندارند و نامه را به دست چپ می دهند كه از نظر پيامبر بيچاره ترين بنده ها هستند. http://eitaa.com/ashaar_khatm ─┅┅═❧❧❧═┅┅─ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تأثیر حقّ النّاس در عذاب برزخ و قیامت از جمله عواملی که حسابرسی انسان را با شدّت و سختی مواجه می‌کند، حقّ النّاس است. از این جهت در آموزه‌های دینی، ضایع کردن حقوق دیگران، بسیار مذمّت شده است.[۱] حقّ الناس در عالم برزخ قابل گذشت نیست و حتی افراد نیکوکار را هم معذّب خواهد کرد. خداوند متعال، از حقّ النّاس، ولو کم باشد، نمی‌گذرد. در روایات می‌خوانیم که خداوند متعال ممکن است از حقّ الله بگذرد، امّا به عزّت و جلال خود سوگند خورده است که از حقّ النّاس نخواهد گذشت: «إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى إِذَا بَرَزَ لِخَلْقِهِ أَقْسَمَ قَسَماً عَلَى نَفْسِهِ فَقَالَ وَ عِزَّتِی وَ جَلَالِی لَا یَجُوزُنِی ظُلْمُ ظَالِمٍ وَ لَوْ كَفٌّ بِكَفٍّ وَ لَوْ مَسْحَةٌ بِكَفٍّ وَ لَوْ نَطْحَةٌ مَا بَیْنَ الْقَرْنَاءِ إِلَى الْجَمَّاءِ فَیَقْتَصُّ لِلْعِبَادِ بَعْضِهِمْ مِنْ بَعْضٍ حَتَّى لَا تَبْقَى لِأَحَدٍ عَلَى أَحَدٍ مَظْلِمَةٌ ثُمَّ یَبْعَثُهُمْ لِلْحِسَاب‏»[۲] حقّ النّاس شامل تمام حقوقی می‌شود که انسان‌ها بر یکدیگر دارند و به دو قسم مالی و آبرویی تقسیم می‌شود. حقّ النّاس مالی به معنای از بین بردن اموال مردم، تصرّف عدوانی در اموال ایشان، غصب و امثال آن است. حقّ النّاس آبرویی نیز نظیر غیبت، تهمت، شایعه پراکنی و نقل قول بی‌اساس است که موجب آبروریزی دیگران می‌شود. ادامه دارد،،، http://eitaa.com/ashaar_khatm ─┅┅═❧❧❧═┅┅─ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ به نام خدا ((راهکار کشف باطن برزخی)) ✅باطن برزخی ما به چه صورتی است؟! استاد علامه حسن زاده آملی: اگر آدمى می خورد و می خوابد و شهوت به كار می برد "بهيمه" است. و اگر علاوه بر اين سه امر، ضرر و آسيب و آزار به خلق خدا دارد "سبع" است. و اگر می خورد و می خوابد و شهوت به كار می برد و حيله و مكر و تزوير و خلاف و دروغ و از اين گونه امور با بندگان خدا دارد "شيطان" است. و اگر می ‏خورد و می خوابد و شهوت به كار می ‏برد ولى صفات سبعى و شيطانى ندارد يعنى مردم و خلق خدا از او آسوده ‏اند "ملك" است. و اگر علاوه بر مقام ملكى بسوى معارف و ادراك حقايق عوالم وجود و سير در آنها و سير الى اللّه و في اللّه گرايش دارد "انسان" است. در شرح فصوص الحکم ص ۳۰ و ۳۱ http://eitaa.com/ashaar_khatm ─┅┅═❧❧❧═┅┅─ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ