eitaa logo
ﺁﺷﻴـﺦ ﺫﺑﻴـﺢ اﻟﻪ رفیـعی ( اﺣﻤﺪی )
24 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
2.1هزار ویدیو
380 فایل
ﺗﻮﺻﻴﻪﻫﺎی ﻣﺮﺣﻮﻡ ﺣﺠﺖ اﻻﺳﻼﻡ ﺁﺷﻴﺦ ﺫﺑﻴﺢ اﻟﻪ ﺭﻓﻳﻌﻲ ( اﺣﻤﺪﻱ ) و علمای گرانقدر ﺟﻬﺖ ﭘﻴﻤﻮﺩﻥ ﺭاﻩ ﻗﺮﺁﻥ و اﻫﻞ اﻟﺒﻴﺖ ﻋﻠﻴﻬم السلام . ادمین : @MrRafiei
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از علیرضا پناهیان
🔻«وسوسه» یکی از دلایل غلبۀ تبلیغاتی جبهۀ باطل بر جبهۀ حق است 🔻در مقابل وسوسه‌های دشمنان، سه اقدام فعالانه می‌‌توان انجام داد 👈🏻 چرا ما در تبلیغات ضعیف هستم؟ - ج۵ گاهی ضعف ما در مقابل تبلیغاتِ دشمن، به‌خاطر کم‌کاریِ خودمان است، اما گاهی به‌خاطر طبیعتِ درگیری حق و باطل است. وسوسه، کاری است که ابلیس و شیطان‌صفت‌ها در فضای تبلیغاتی و عملیات روانی انجام می‌دهند که موجب می‌شود تبلیغات‌شان اثر کند، ولی ما نمی‌توانیم انجام بدهیم. این یکی از دلایل طبیعیِ ضعیف‌بودن تبلیغات جبهۀ حق نسبت به جبهۀ باطل است. وسوسه جایی پدید می‌آید که یک چیزی که نسبتاً شیرین است، بر اساس یک منطق و عقلانیتی ممنوع باشد. وقتی دین شروع به نهی‌‌کردن و ممنوع‌کردن می‌کند، فضای وسوسه ایجاد می‌شود و انسان هم وقتی از چیزی منع شد، به آن حریص می‌شود «الإنسانُ حَريصٌ عَلى ما مُنِعَ» در مقابل وسوسه‌های شیطان و دشمنان، باید چه‌کار کنیم؟ 1️⃣ انواع وسوسه‌کردن را برای مردم توضیح بدهیم تا دست دشمن رو بشود و هروقت کسی شروع به وسوسه‌کردن کرد، همه متوجه بشوند. باید مدل‌های وسوسه‌کردن را در فیلم‌های‌مان نشان بدهیم؛ مثل روش‌های مختلف معتادکردن جوان‌ها. 2️⃣ زشتیِ وسوسه‌شدن و انواع شخصیت‌های وسوسه‌پذیر را توضیح بدهیم. باید نقاط ضعفی را که موجب می‌شود آدم‌ها وسوسه بشوند بیان کنیم و بگوییم: تو چه ایرادی داری که وسوسه می‌شوی؟ 3️⃣ کسانی را که وسوسه‌ نمی‌شوند به تصویر بکشیم تا مردم را شیفتۀ این شخصیت‌های باصلابت کنیم؛ مثل اباالفضل‌العباس که در مقابل امان‌نامۀ دشمن، وسوسه نشد. 👤علیرضا پناهیان - ۱۴۰۰.۰۶.۰۲ 👈🏼 متن کامل: Panahian.ir/post/7048 @Panahian_ir
هدایت شده از علیرضا پناهیان
🔻 چرا تبلیغات دشمنان دین، راحت‌تر اثر می‌کند؟ 🔻 کمک خدا به مؤمنین در مقابل تبلیغات دشمن چیست؟ 🔻 کدام قسمت از تبلیغات دین مؤثرتر است؟ قسمت اباعبدالله‌الحسین‌(ع) 👈🏻 چرا ما در تبلیغات ضعیف هستم؟ - ج۶ چرا تبلیغات دشمنان دین، مؤثر واقع می‌شود؟ یکی از دلایلش این است که آنها ابزار بُرنده‌ای به نام «هوای نفس» دارند. تبلیغات آنها روی «هوای نفس» استوار است و هوای نفس هم طرفدار بیشتری دارد. هوای نفس یعنی دوست‌داشتنی‌های کم‌ارزشی که لذّت زیادی تولید نمی‌کنند و مانع رسیدن به لذّت‌های عمیق‌تر و پایدار می‌شوند. آدم‌های سطحی، هوای نفس را بیشتر می‌پذیرند چون لذتش نقد و فوری است؛ هرچند عمیقاً به روح انسان صدمه می‌زند. پیامبران یک ضدّ تبلیغ دارند؛ آنها با هوای نفس مخالفت می‌کنند و انسان‌ها را به لذّت پایدار و عمیقی دعوت می‌کنند که باید به‌خاطرش رنج بکشی تا آن را اکتساب کنی. اما مخالفان پیامبران، مردم را به لذت‌های سطحی دعوت می‌کنند. خداوند برای جبران این مسئله، چه‌کار می‌کند؟ کمکی که خدا در تبلیغات، به پیغمبر می‌کند این است که ایمان را برای ما محبوب و دوست‌داشتنی می‌کند و آن را در دل ما زیبا قرار می‌دهد «وَ لکِنَّ اللَّهَ حَبَّبَ إِلَيْکُمُ الْإيمانَ وَ زَيَّنَهُ في‏ قُلُوبِکُمْ» برای اینکه تبلیغِ پیغمبر مؤثر واقع شود، خدا یک قسمت از دعوت پیغمبر را برای ما محبوب و عزیز قرار می‌دهد که همان ایمان است و طبق روایت، منظور از آن، محبت امیرالمؤمنین(ع) و فرزندان ایشان است(تفسیر فرات کوفی/ص۴۲۸) مثلاً می‌بینی یک کسی گنهکار است ولی امیرالمؤمنین(ع) و امام‌حسین(ع) را دوست دارد. اینکه ما امام‌حسین(ع) را دوست داریم خیلی موضوع حساب‌شده و مهمی است؛ این محبت در ساختار دین جایگاه حساسی دارد. کدام قسمت از تبلیغات دین مؤثرتر است؟ همین قسمت اباعبدالله‌الحسین‌(ع). لذا امام(ره) می‌فرمود «۱۴۰۰ سال است که با‌‎ ‌‏این منبرها و روضه‌ها و با این سینه‌زنی‌ها ما را حفظ‌‎ ‌‏کرده‌اند...روضه است که این محراب و منبر را حفظ کرده. اگر آن روضه نبود، این منبر هم نبود» (صحیفه‌امام/ج۸/ص۵۲۶) 👤علیرضا پناهیان - ۱۴۰۰.۰۶.۰۳ 👈🏼 متن کامل: Panahian.ir/post/7058 @Panahian_ir
هدایت شده از علیرضا پناهیان
🔻 با کسانی که نمی‌‌خواهند حق را بشوند، چطور برخورد کنیم؟ 🔻 خودمان را معطّل ناشنوندگانِ حق نکنیم؛ شنوندگان حق در جهان فراوانند 🔻 اولویت‌دادن به ناشنوندگان، بسیاری از شنوندگان را از شنیدن حرف حق محروم می‌کند 👈🏼 چرا ما در تبلیغات ضعیف هستیم؟ ج۷ یک مشکل مهم در عرصۀ تبلیغ، این است که بعضی‌ها اصلاً حاضر نیستند حرف حق را بشنوند بلکه اجازۀ شنیدن به دیگران هم نمی‌دهند. با این افراد باید چه‌کار کرد؟ باید از بخشی از مخاطبان (ناشنوندگانِ حق) ناامید بشویم؛ این یک «راهبرد» است. «وَ لَوْ عَلِمَ اللَّهُ فيهِمْ خَيْراً لَأَسْمَعَهُمْ‏» اگر خدا خیری در اینها می‌دید، اینها را شنوای حق می‌کرد، اینها اگر هم بشنوند، تبعیّت نخواهند کرد. پیامبر(ص) بعد از اینکه دید قریش مکه، شنوندۀ حق نیستند بلکه ناشنوندگانِ بسیار مُصرّ و متحجری هستند، از آنها روگردان شد و سراغ مردم مدینه رفت. گاهی پیامبران و مؤمنین، خیلی حرص می‌خورند که چرا بعضی‌ها حقیقت را نمی‌دانند؟ درحالی‌که آنها خودشان نمی‌خواهند بشنوند و الا بارها به گوش‌شان خورده است. لذا خدا به پیامبر می‌فرماید «ذَرْهُم‏» آنها را رها کن. ما نباید خودمان را معطل متقاعدکردن کسانی کنیم که حرف‌مان را نمی‌پذیرند؛ باید از آنها عبور کنیم. در جهان و در جامعۀ خودمان گوشِ شنوا فراوان هست. اولویت‌دادن به ناشنوندگان، بسیاری از شنوندگان را از شنیدن حق محروم می‌کند. در همین جامعۀ خودمان، جوان‌های بسیاری داریم که شنوای حرف حقّ زیبا هستند. اما خیلی از ما طلبه‌ها، این مخاطبان خوب را-که اکثریت هستند- رها کرده‌ایم و بیشتر به پاسخ شبهات می‌پردازیم. اولویت‌ ما در تبلیغ دین نباید «پاسخ‌دادن به شبهه» باشد. رفع شبهه مسئلۀ اولِ جوان‌ها نیست. ذهن‌ مردم و خصوصاً جوان‌ها، شبهه‌ناک نیست. رفع شبهه مثل داروی سرطان است، اکثر مردم که سرطان ندارند؛ بلکه نیاز به غذای سالم دارند. باید سراغ نیاز اصلی مردم و جوان‌ها برویم و با معارف دین، به این نیازها پاسخ بدهیم. 👤علیرضا پناهیان - ۱۴۰۰.۰۶.۰۴ 👈🏼 متن کامل: Panahian.ir/post/7059 @Panahian_ir
هدایت شده از علیرضا پناهیان
🔻در تبلیغات باید تفاوت انسان‌ها را در نظر گرفت 👈🏼 چرا ما در تبلیغات ضعیف هستیم؟ ج۸ تبلیغات ما باید متناسب با ظرفیت مخاطب باشد، چون ظرفیت‌های انسان‌ها با هم متفاوت است و در عرصۀ تبلیغ، باید به این تفاوت‌ها توجه کنیم. برخی از معارف و حقایق هست که مردم تحمّلش را ندارند، لذا نباید برای آنها بیان بشود. به چند دلیل، مردم قدرت تحمّل آن معارف را ندارند: 1️⃣بعضی‌ها ظرفیت ایمانیِ بالا ندارند. امام‌صادق(ع) فرمود: کسی که ایمانش بالاتر است نباید حقایقی از ایمان را به فردی که درجۀ ایمانش پایین‌تر از اوست، تحمیل کند. اگر با این کار، آن فرد از ایمان خارج بشود، مسئولِ کفر او خواهد بود (کافی/ج۲/ص۴۵) 2️⃣بعضی‌ها اصلاً دشمن هستند و از این معارف سوءاستفاده می‌کنند. اینها سعی می‌کنند به‌وسیلۀ کلام شما سوءتفاهم ایجاد کنند و کلّ دین را در نظرِ مردم، خراب ‌کنند. 3️⃣بعضی‌ها ظرفیت معرفتیِ بالا ندارند؛ توان دریافت معارفِ سطح بالا، ظرفیت ایمانی و عقلی و «ظرفیت خبری» می‌خواهد. ممکن است کسی عاقل باشد ولی از بعضی چیزها خبر نداشته باشد. حضرت خضر به حضرت موسی فرمود: تو چطور می‌توانی بر کارهای من صبر کنی درحالی‌که از خیلی چیزها خبر نداری؟! (کهف،۶۸) وقتی تو یک چیزهایی را در عالم نمی‌دانی، طبیعتاً نمی‌توانی صبر کنی. 👤علیرضا پناهیان - ۱۴۰۰.۰۶.۰۵ 👈🏼 متن کامل: Panahian.ir/post/7066 @Panahian_ir
هدایت شده از علیرضا پناهیان
8.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌هدف شما از دینداری چیه؟ ➕یک پاسخ دقیق کمتر شنیده شده 👈🏻 این کلیپ از مبحث «تنهامسیر برای رسیدن به لذت های برتر» تهیه شده است. @Panahian_ir
هدایت شده از علیرضا پناهیان
9.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌱 درمان احساس ناامنی برای رسیدن به حال خوب 👈🏻 چطور باید عوامل احساس ناامنی را از بین ببریم؟ @Panahian_ir
هدایت شده از علیرضا پناهیان
8.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💎 الله اکبر! 🔹تا حالا به معنای مهم‌ترین ذکر نماز دقت کردید؟ @Panahian_ir
هدایت شده از علیرضا پناهیان
علیرضا پناهیانAeinDaneshjue-64.mp3
زمان: حجم: 13.16M
🎙 | آیین دانشجویی 🔻یک دانشجو در آغاز تحصیل با نقاط ضعف و قوت که اکثراً آنها را از محیط خانواده برگرفته است وارد دانشگاه می‌شود. چگونه می‌تواند نقاط ضعف خود را از بین ببرد و قوت خود را مستقل از تأثیر خانواده در خود حفظ کند و افزایش دهد؟ چه نکاتی را باید رعایت بکند؟ و چه آفاتی را باید دفع کند؟ 🔻تهران - سال ۱۳۹۰ 📎 Panahian.ir/post/232 🎙شنیدن در کست باکس: 📎 Castbox.fm/channel/id4002993 @Panahian_ir
هدایت شده از علیرضا پناهیان
🔻تبلیغ با تعلیم فرق دارد؛ در تبلیغات باید بین آگاهی‌ها اولویت‌بندی کنیم 🔻 اولویت امروز ما ارائۀ الگو برای یک «زندگی جمعیِ درست» است 👈🏼 چرا ما در تبلیغات ضعیف هستیم؟ ج۹ یکی از نکات مهم برای برطرف کردنِ ضعف تبلیغاتی جبهۀ حق، این است که صرفاً به «آگاهی‌دادن به مخاطب» اکتفا نکنیم. نمی‌شود هر سخن حقی را برای هر مخاطبی و در هر زمانی، بیان کرد. در امر تبلیغ، نه‌تنها باید انواع مخاطبان را در نظر بگیریم، بلکه باید «اولویت زمان» را هم تشخیص بدهیم. تبلیغات با تعلیمات فرق دارد، در تبلیغات باید بین آگاهی‌ها اولویت‌بندی کنیم. بعضی‌ها نبض زمان را در دست‌ دارند؛ می‌توانند تشخیص بدهند که از بین معارف دینی و حقایق، الان موقع بیان چه موضوعی است و با توجه به حرکت کلی جامعه الان موقع تأکید بر چه مفهومی است. الان زمانی است که پیش هر مسلمانی می‌روی، می‌پرسد «چرا غرب پیشرفت کرده؟» امروزه مدل زندگی غربی به‌عنوان سبک زندگی و فرهنگ، دارد تحمیل می‌شود. ما الان باید برای زندگیِ درست، مدل و الگو ارائه بدهیم. موضوع مهم این است که «من چطور باید زندگی کنم؟» رهبر انقلاب در سال۹۵ فرمود: مردم‌سالاری دینی فقط این نیست که مردم پای صندوق رأی بروند. مردم‌سالاری دینی، زمانی تحقق پیدا می‌کند که مردم در همۀ زمینه‌ها سالار امور خودشان باشند... بسیج مظهر مردم‌سالاری دینی است. اولویت زمانۀ ما این است که یک «زندگی جمعیِ درست» داشته باشیم تا مردم در همۀ زمینه‌ها سالار امور خود باشند. باید کار جمعی کنیم و زندگیِ جمعی فعالانۀ مولدانه داشته باشم. باید یک حرکت اجتماعی پدید بیاید و ضعفا را در کنار اقویا سازماندهی کنیم؛ تا قدرت دولت به نفع قدرت مردم کاهش پیدا کند، نظارت‌ها افزایش پیدا کند و زمینۀ ظلم برطرف بشود. 👤علیرضا پناهیان - ۱۴۰۰.۰۶.۰۶ 👈🏼 متن کامل: Panahian.ir/post/7076 @Panahian_ir
هدایت شده از علیرضا پناهیان
@Panahian_irPanahian-Clip-InPayamRaJahaniKonid.mp3
زمان: حجم: 2.03M
🎵این پیام را جهانی کنید! 🔻ماجرای نامۀ جالب دختر دانشجو بعد از زیارت حضرت معصومه @Panahian_ir
هدایت شده از علیرضا پناهیان
13.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💫 راه اثر پذیری از قرآن چیست؟ 👈🏻 اگر کسی اینگونه قرآن بخواند، دیگر قرآن را رها نخواهد کرد ... @Panahian_ir