توقف نماد (خصدرا1) - اطلاعات با اهمیت گروه بکارگزاران محترم عضو فرابورس،به اطلاع میرساند: نماد معاملاتی (خصدرا1) به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت مصادیق گروه (ب) برای شرکت صنعتی دریایی ایران متوقف شد.
بدیهی است نماد مذکور حداکثر دو روز کاری پس از توقف و با اعلام این مدیریت، از طریق حراج ناپیوسته با محدودیت دامنه نوسان قیمت بازگشایی خواهد شد.
مدیر عملیات بازارهای خارج از بورس فرابورس ایران
دوستان من یک نکته بگم که خیال دوستان راحت شه من خب با دوره های که گذروندم اکثرا به صورت مجازی و وقت بسیار زیادی که برای بورس میزارم تمامی سایت های مرتبط به بورس رو روزانه چک میکنم به کوچکترین اخبار گوش میدم درباره هر نمادی تجزیه تحلیل من به یک نماد من فقط نگاه کنم میفهم این چیکار است نماد و اینجوری دقیق نتیجه میده. خب دوستان دیدند نگیم 100 درصد حداقل 90 درصد تحلیل هام درست بودند اون 10 درصد هم به خاطر دولت بود که بورس دستوری کرده نگران نباشند من از رو هوا هیچ حرفی نمیزنم بسیار محتاطم و توجه دارند دوستان به هیچ نمادی تعصب ندارم و همیشه اولویت من این است به سهمی وارد شو که مطمئنی سود کنی البته به جز چند وقت اخیر که دولت همه چی رو خراب کرد آروم باشند دوستان هر وقت دیدم که باید نقد کنید یا سیو ضرر کنید حتما در گروه اطلاع خواهم داد
خب دوستان فعلا که بیکار کار دیشب تکمیل کنم از من پرسیدند کدوم پالایشی ها رو قبول داری من جواب دادم شبندر و شبریز خوب برای این موضوع باید دلایلی بیارم اول یک نمای کلی از پالایشگاه تبریز بگم که تو سایت خودش نوشته
شركت پالايش نفـت تبريز در سـال 1353 طراحـی و پـس از اتمـام مـراحل احداث در بهــمن ســال 1356 با ظرفيـت اسـمی 80000 بشـكه در روز راه انـدازی شـد. افزايـش ظرفيـت توليـد به 110000 بشكه در سال 1371 با تلاش كارشناسان و متخصصان داخلی ، برگ زرينی است كه در اين شركت رقم خورده است.
شـركـت پالايـش نفـت تبريـز هـم اكنـون سهـم حـدود 7 درصـدی از تـوان تصـفيه نفـت خـام كـل كشـور را با تبـديل به فـرآورده هـای اصلی و ويژه به خود اختصاص داده و تأمیـن بخـشی از سوخـت مايـع مورد نيـاز شـمال غـرب كشــور (اسـتان های آذربايجان شرقی، آذربايجان غربی، زنجان و كردستان) را برعهده دارد.
خب علت برتری پالایشگاه تبریز به این نکته دوستان قشنگ توجه کنند فقط فقط تو همین گروه میشنوید و لا غیر استاندارهای که برای امسال مجبور شدند خودروسازها انجام بدند و در آینده میشونیم استفاده از استاندارد استفاده شد در ماشین های جدید داخلی استفاده از بنزین یورو 5 هست خب تا اینجا تنهای پالایشگاهی که بنزین یورو 5 تولید میکند پالایشگاه نفت تبریز با نماد شبریز است و جالب هست بقیه پالایشگاههای استاندارد یورو 4 دارند که تنها پالایشگاه یورو 5 شبریز و سود آوری زیاد در آینده و الان
به گزارش ایران اکونومیست، غلام رضا باقری دیزج گفت: ظرفیت اسمی این پروژه 10 هزار بشکه در روز است و با راه اندازی آن تولید بنزین یورو ۵ در شرکت پالایش نفت تبریز به میزان ۳.۲ میلیون لیتر در روز فراهم شد.
وی ادامه داد: از جمله اهداف اجرای این پروژه افزایش تولید بنزین یورو از چهل درصد به 100 درصد، ارتقا استاندارد کل بنزین تولیدی پالایشگاه به یورو 5، افزایش سودآوری شرکت، کیفی سازی و کاهش آلاینده های زیست محیطی و افزایش آرام سوزی بنزین در موتور است. این خبر مال اسفند 1397 است استفاده اجباری یورو 5 خودروسان برای ماشین های جدید تاسیس 1399
# شبریز
شركت پالايش نفت بندرعباس يكي از 9 شركت پالايشي كشور است كه در فضايي به وسعت تقريبي 700 هكتار در كرانه شمالي آبهاي خليج فارس و مجاورت شهر بندرعباس احداث و در سال 1376 مورد بهره برداري قرار گرفت . اين مجموعه به منظور تأمين بخشي از فرآورده هاي نفتي مورد نياز كشور و امكان صدور فرآورده هاي مازاد تاسيس شده است . ظرفيت اسمي پالايشگاه بندرعباس تاپايان تيرماه سال 1387 به ميزان 232 هزار بشكه در روز بوده است كه با تلاش نيروهاي متعهد و متخصص داخلي در مرداد 1387 به ظرفيت 320 هزار بشكه در روز رسيد. همچنين اين شركت در سال 1391 با اجراي موفقيت آميز طرح مبتكرنه، بدون سرمايه گذاري 30 هزار بشكه در روز خوراك پالايشگاه را افزايش داد و هم اكنون با ظرفيت 350 هزار بشكه در روز مشغول فعاليت است و خوراك آن شامل 300 هزار بشكه نفت خام سنگين و 30 هزار بشكه ميعانات گازي استحصالي از منابع گازي سرخون و 20 هزار بشكه نفت خام سبك جزيره هنگام است و بيشترين فرآورده هاي ميان تقطير را توليد مي كند.
در حال حاضر حدود 18درصد پالايش نفت خام داخل كشور و به تبع آن فرآورده هاي نفتي مورد نياز كشور در پالايشگاه بندرعباس توليد مي گردد.
در طراحي اين پالايشگاه كه با پيشرفته ترين فن آوري هاي روز جهان ساخته شده، رعايت اصول ايمني ، پيشگيري از آلودگي محيط زيست ، تقليل اتلاف انرژي و انعطاف پذيري عملياتي و توليد ، مهمترين مواردي است كه مد نظر قرار گرفته است . شركت پالايش نفت بندرعباس طي دوران فعاليت خود با وجود نيروهاي متخصص و با تجربه و از سويي با انجام طرحهاي مختلف از جمله طرح مبتكرانه افزايش ظرفيت و رسيدن به ظرفيت 350 هزار بشكه در روز ، به عنوان يك پديده فني و صنعتي دريچه جديد و مباركي را به روي استان هرمزگان گشود كه نام اين استان را در سبد توليد انرژي كشور پررنگتر گرداند .
خب بیشترین صادرات نفتی که ما داریم از دریای گلگون همیشه خلیج فارس هست خب شپنا تو اصفهان شتران تو تهران شبریز تو تبریز شبندر ماه تو بندر عباس ما صادرات نفتی ما 90 درصد یا بیشتر از خلیج فارس هست خب پالایشگاه های دیگه نفت تولید کنند بیارند تو بندر عباس از اونور سوار نفت کش کنند هزینه داره خب از سودشون کم میشه تنها پالایشگاه هی که نزدیک خلیج فارس هست پالایشگاه نفت بندر عباس هست که اون هزینه های که اونا میکنند اون نمیکنه
بدون دلیل و استناد من حرف نمیزنم علت برتری شبندر به خاطر هزینه کم تو صادرات و بیشتر فرستادن محصولات بنزینی است به نظر تون بنزینی که فرستادم ونزویلا که تولید میکنه از کدوم پالایشگاه تولید شده اونی که به خلیج فارس نزدیکتره و کمتر هزینه داره نماد شبندر
اینا تقریبا بسته شدن سهم و بعد باز شدن منفی به ریز نکته ها باید توجه کرد به کوچکترین خبر