eitaa logo
آشوبناک
388 دنبال‌کننده
161 عکس
137 ویدیو
1 فایل
«أَلَیسَ الصُّبْحُ بِقَرِیبٍ» (۸۱ هود) «آیا صبح نزدیک نیست؟» ارتباط با مدیر: @Fhajivand استفاده از مطالب کانال بدون ذکر منبع #مجاز_است.
مشاهده در ایتا
دانلود
13.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شهریار زرشناس عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی: کسانی باید پاسخگوی ۳۰ سال مشکلات اقتصادی ایران باشند که نظراتشان در اقتصاد ایران اجرا شده و حالا در رسانه‌هایشان نشسته‌اند و قیافه منتقد به خود گرفته‌اند! پ‌ن: افسادطلبان غربگدا تنها به فکر تصاحب قدرت‌اند. چون با قدرت و ثروت بزرگ شده‌اند و خو گرفته‌اند. قدرت را ارث پدری خود می‌دانند و برای رسیدن به آن از مشی مولایشان معاویه تبعیت می‌کنند. دست به هر کاری می‌زنند تا به قدرت برسند و در این راه از هیچ چهارچوب اخلاقی تبعیت نمی‌کنند. 🔰نگاهی متفاوت به جهان آشوبناک داشته باشید👇 @ashoobnak
🔰چند نکته پیرامون نقد آیت‌الله علیدوست به مقایسه حکومت امیرالمومنین علیه‌السلام با جمهوری اسلامی ۱. شخص امیرالمومنین علیه‌السلام عادل به تمام معنا بود؛ به این معنا که هم خودش عادلانه رفتار می‌کرد و هم اگر ظالمی به مظلومی ظلم می‌کرد و حضرت از آن آگاه می‌شد، عدالت را بین آن‌ها برقرار می‌کرد. اینکه حضرت عادل بودند دلیل بر این نیست که دیگر نباید ظلم و فسادی در دایره حکومتی ایشان اتفاق می‌افتاد. آنجا که خود حضرت اشراف و دسترسی مستقیم داشت، از ظلم و فساد جلوگیری می‌کرد. اما ممکن بود در مناطقی که دور از دسترس ایشان بودند، ظلم و فساد واقع گردد که در آن صورت یا حضرت با شاهد و سند متوجه می‌شد یا نمی‌شد. اگر متوجه می‌شدند و امکان و وقت رسیدگی برایشان فراهم می‌شد، رسیدگی می‌کردند و عادلانه حکم می‌کردند و اگر به هر دلیلی حضرت متوجه نمی‌شدند یا سند و شاهد کافی وجود نداشت، آن ظلم و فساد در دسته مواردی قرار می‌گرفت که رسیدگی به آن‌ها به قیامت موکول می‌شد. ۲. عدل معصوم علیه‌السلام و به هیچ وجه نفس و اختیار را از هیچ انسانی -حتی اطرافیان حضرت- سلب نمی‌کند. یعنی حتی در حکومت معصوم- چه امیرالمومنین علیه‌السلام باشند و چه حضرت حجت عجل الله- هم انسان‌ها و حتی اطرافیان و گماشتگان معصوم هم دارای اختیار هستند و ممکن است با اختیار خود از نفسشان تبعیت کنند و دچار ظلم و فساد شوند و این مسئله هیچ‌گونه خدشه‌ای به شان امام و عصمت و عدالت او وارد نمی‌کند. عصمت و عدالت معصوم وقتی خدشه‌دار می‌شود که از ظلم و فساد با خبر باشد و امکان ورود داشته باشد اما ورود نکند. حتی اگر خبر داشته باشد ولی امکان ورود نداشته باشد هم خدشه‌ای وارد نمی‌شود. کما اینکه حضرت امیر علیه‌السلام از ثقیفه خبر داشتند و ورود نکردند، چون امکانش فراهم نشد. نه اینکه نمی‌خواستند، خواستند و نشد. ۳. مقایسه حکومت امیرالمومنین علیه‌السلام با جمهوری اسلامی هیچ اشکالی ندارد و کاملا هم رواست. هر دو حکومت تلاششان این بوده و هست که بر اساس حکم خدا عدالت را برقرار کنند، با این تفاوت که حاکم یکی امام معصوم و دیگری نایب امام است که اصلح زمانه خود است. وگرنه مردم و مسئولین این دو حکومت مثل هم هستند و هردو دارای نفس و اختیار بوده و هستند و ممکن‌الخطا. البته از جهت بافت اجتماعی و فرهنگ و ... دو جامعه تفاوت‌های زیادی با هم دارند که این تفاوت‌ها عمدتا به جامعه برمی‌گردد نه حاکمیت و خدشه‌ای به اصل بحث وارد نمی‌کند. تفاوت‌های حاکمیت هم عمدتا در فروع و شرایط زمان است نه در اصول. اصول مد نظر جمهوری اسلامی همان اصول مدنظر حضرت امیر است، اما چون در راس حکومتش مثل حضرت امام معصوم قرار ندارد، نتوانسته است آنگونه که لازمه حکومت اسلامی است مبتنی بر این اصول عمل کند. هرچند که حضرت آقا حقیقتا بهترین رهبری ممکن را داشته‌اند به گونه‌ای که در تاریخ بی‌سابقه است. اما این بهترین لزوما کامل‌ترین نبوده است، چون ایشان هم مجبورند در چهارچوب قانون و محدودیت‌های آن حکومت کنند و از طرفی هم همه چیز دست ایشان نیست. ۴. هم در حکومت امیرالمومنین علیه‌السلام و هم در حکومت جمهوری اسلامی و هم در همه حکومت‌های دنیا از ابتدای تاریخ تا اکنون همواره وقوع ظلم و فساد وجود داشته است، چون اساسا ما با نوع انسان که موجودیست مختار و دارای نفس مواجه هستیم که قرار است در زمین مورد آزمایش قرار بگیرد. اینجا زمین است و موقت و محل آزمایش نه بهشت. خداوند عزوجل خودش به همه انسان‌ها اختیار و اجازه گناه داده است. بنابراین نمی‌توان به حکومتی -مادامی که خود زمینه‌ساز وقوع ظلم و فساد نباشد- بابت ظلم و فساد انسان‌های تحت امرش خرده گرفت، بلکه اگر حکومت با ظلم و فساد برخورد نکند باید خرده گرفت. لذا جمهوری اسلامی هم مانند حضرت امیر بنا دارد عادلانه برخورد کند، اما به هزار و یک دلیل که قابل بحث است در این زمینه ضعیف عمل کرده است. ۵. اما علت اینکه وعاظ محترمی چون حجت‌الاسلام عالی از این مقایسه استفاده کرده‌اند این است که می‌خواهند به مردم بفهمانند که وقوع ظلم و فساد در زیرمجموعه یک حکومت به هیچ وجه دلیل کافی برای اعتبارزدایی یا مشروعیت‌زدایی از آن حکومت نمی‌باشد. مگر آنکه آن حکومت خود ظالم یا بسترساز ظلم باشد و یا اینکه در خصوص ظلم و فساد سکوت کند؛ و مجموعه نظام جمهوری اسلامی مثل حکومت حضرت امیر به هیچ وجه نه خود ظالم است و نه بسترساز ظلم و نه ساکت در برابر ظلم. کارگزارانی هم که در این حکومت ظلم یا فساد می‌کنند، در آن ظلم یا فساد خود نه بر اساس اسلام عمل کرده‌اند و نه بر اساس قوانین نظام؛ بلکه تنها از نفس خود و شیطان تبعیت کرده‌اند. بنابراین نباید فعل آن‌ها را به پای نظام نوشت. این نظام فرق می‌کند با حکومت رضاخانی که خود با اختیار خود حجاب از سر زنان کشید، یا با محمدرضایی که خود و خانواده‌اش فاسد و مروج فساد بودند. ✍ فریبرز حاجیوند @ashoobnak
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حضرت آقا: «این دهه هشتادی‌ها انقلاب رو به نتیجه می‌رسونن». پ‌ن: می‌دونید چرا؟! وقتی ما دهه پنجاه، شصت و مقداری هم دهه هفتادی‌ها داشتیم به سن بلوغ می‌رسیدیم، خبری از اینترنت و گوشی و بمباران محتوای نفسانی و گمراه‌کننده نبود؛ لذا مومن بودن و انقلابی‌شدن خیلی هنری نبود. اما دهه هشتادی‌ها وقتی به سن بلوغ رسیدند که گوشی و نت و شبکه‌های اجتماعی تبدیل به بخشی از زندگی اون‌ها شده بود. دهه هشتادی‌ها در زیر سهمگین‌ترین حملات رسانه‌ای اصحاب شیطان در طول تاریخ، ایمانشون رو حفظ کردند و انقلابی شدند. کسانی که در این شرایط ایمانشون رو حفظ می‌کنند، این‌ها کسانی هستند که به تعبیر روایات اگر به کوه‌ها روی بیاورند، کوه‌ها آب می‌شوند. این‌ها سربازان تربیت‌شده مکتب امام خامنه‌ای روحی فداه هستند❤️ 🔰نگاهی متفاوت به جهان آشوبناک داشته باشید👇 @ashoobnak
آشوبناک
مصاحبه حقیر با روزنامه جوان در خصوص «تروریسم فرهنگی» که هفته پیش منتشر شده:👇 https://www.javanonlin
اگر تونستید یک بار این مصاحبه رو بخونید. کمتر از ۵ دقیقه زمان می‌خواد.
کسی که مردم بی‌گناه ایران رو می‌کشه تروریست فیزیکیه. یعنی کارش خذف فیزیکی مردمه. کسی که جانش رو از دست بده، در واقع دیگه نمی‌تونه در جبهه حق اثرگذار باشه. چون در دنیا نیست. اما انسان‌های هرزه‌ای که در خیابان‌ها خودنمایی می‌کنند که در واقع تروریست فرهنگی هستند، روزی هزاران عملیات ترور فرهنگی در کشور انجام می‌دن. تروریست فرهنگی مردم رو درگیر امور مادی و نفسانی می‌کنه و کسانی که درگیر امور نفسانی و مادی بشن دیگه نمی‌تونن در جبهه حق اثرگذار باشن، چون در جبه نیستند، مشغول لذات دنیوی خودشن‌اند. کسانی که در فضای مجازی و واقعی با تحلیل‌ها و گزاره‌های غلط اذهان مردم رو دچار تشویش و انحراف می‌کنند، در واقع تروریست فکری و اعتقادی هستند و اعتقادات و باورهای مردم رو ضعیف و حتی نابود می‌کنند. مردمی که اعتقاداتشون رو از دست بدهند، نه تنها در جبهه حق اثرگذار نیستند بلکه به جبهه باطل ملحق می‌شن. همه تروریست هستند و در خدمت شیطان، فقط نوع مسئولیت‌هاشون فرق می‌کنه. ✍ فریبرز حاجیوند 🔰نگاهی متفاوت به جهان آشوبناک داشته باشید👇 @ashoobnak
مثلا ایشون یک تروریست کوچک فکری اعتقادی هستند
یک تروریست کوچک دیگر
چند سوال درباره «شانا» که ذهنم را درگیر کرده است ۱. آیا «شانا» شورای ائتلاف «نیروهای انقلاب» است یا شورایی است که به بهانه وحدت نیروهای انقلابی برای تداوم قدرت «عده‌ای خاص و اطرافیان آن عده خاص» تشکیل شده است؟ ۲. آیا «نیروهای انقلاب» فقط همان عده خاصی هستند که پدرشان و خودشان و فزندشان و دامادشان و دوستانشان همیشه مسئولیت داشته‌اند؟ یا احیانا زبانم لال مردمی که رای می‌دهند و راهپیمایی می‌آیند را هم می‌توان نیروی انقلابی دانست؟ ۳. آیا قرار است این عده خاص انقلابی، نوه‌شان و نتیجه‌شان و ندیده‌شان هم مسئول باشند؟ آیا ژن‌های این عزیزان هنر دیگری جز خدمت به نظام را به نسل بعد خود منتقل نمی‌کنند؟ ۴. بعد آیا فقط صاحبان قدرت می‌توانند در این ائتلاف سهمیه معرفی نیرو داشته باشند یا مردم هم می‌توانند؟ البته اگر فرض را بر این بگیریم که احیانا شاید در بین مردم هم کسی انقلابی باشد. ۵. اصلا اگر اعضای این شورا انقلابی‌اند، آیا ولایی هم هستند؟ و اگر ولایی هستند آیا مطابق فرمایش ولی امر خود توانسته‌اند در انتصابات دخالت نکنند؟ مثلا معاون سیاسی وزارت کشور را عزل نکرده باشند یا هر چیزی شبیه این؟ ۶. آیا نمی‌شود به جای اینکه این عزیزان خاص به زحمت بیفتند و خودشان خودشان و اطرافیانشان را در لیست بگنجانند، ما مردمی که ادای شما انقلابی‌ها را درمی‌آوریم، از میان نخبگان انقلابی مخلص لیستی را انتخاب کنیم و بعد به همان لیست رای دهیم؟ ۷. آیا راهی هست که سن و سال داران خسته و غیر خلاق -که البته زحمت هم کشیده‌اند و انقلاب را هر طور شده تا به اینجای کار رسانده‌اند- اندکی هم به جوانان پرانرژی و خلاق و غیروابسته به خودشان میدان دهند و البته آن جوانان از تجارب آن پیران هم استفاده کنند؟ ۸. آیا می‌شود یک مقدار کمتر شیفته خدمت به ما مردم باشید؟ آخر این همه حرص و جوش برای سلامتی‌تان ضرر دارد؟ راضی نیستیم به خدا. ۹. آیا راهی هست که ما مردم مجبور نباشیم از ترس باتلاق اصلاحات به لیست شما رای دهیم؟! آیا می‌شود خودتان بفرمایید که ما مردم چه مدل گلی به سر بگیریم از دست شما شیفتگان خدمت؟ ۱۰. نگویید که چاره کار در دستان مبارک جناب عزرائیل است و فقط او می‌تواند عرصه را برای جوانان مومن انقلابی باانرژی و خلاق و به‌روز فراهم کند! خدایا اگر با این متن ذره‌ای بندگان مخلص شیفته خدمتت را رنجانده‌ام، از سر تقصیرات من انقلابی‌نمای سراپا تقصیر بگذر... ✍ فریبرز حاجیوند 🔰نگاهی متفاوت به جهان آشوبناک داشته باشید👇 @ashoobnak
آشوبناک
چند سوال درباره «شانا» که ذهنم را درگیر کرده است ۱. آیا «شانا» شورای ائتلاف «نیروهای انقلاب» است یا
به نظر حقیر امسال باید تدبیری اندیشیده شود که بدنه مردمی جریان انقلابی با راهنمایی تعدادی از بزرگان مورد وثوق در طی یک ساز و کار مشخص بر سر یک لیست به اجماع برسند و بعد همه به آن رای دهند نه خود آقایان صاحب قدرت و نفوذ. این افراد هم بر اساس شاخصه‌های انقلابی‌گری انتخاب شوند نه بر اساس سابقه و ارتباطات و پشتیبانی خواص.