eitaa logo
کلُّ یَومٍ عاشُورا وَ کلُّ اَرضٍ کَربَلا
618 دنبال‌کننده
766 عکس
95 ویدیو
160 فایل
_ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با شبکه های اجتماعی کسی متفکر نمی شود _ باید کتاب خواند... { کارگروه فرهنگی شهید عنایت نژاد} 📬برای انتقاد و پیشنهاد به آیدی های زیر مراجعه نمائید ⬅انتقاد و پیشنهاد @sad_ein@habib133
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰مؤمن نسبت به گناه بی مبالات نیست... ✍استاد سید محمدمهدی #میر_باقری 💠یکی از مهم ترین دستوراتی که به ما داده شده و برای رشد و ترقی انسان لازم است ترک معصیت خدا است. در روایات آمده است که اثر گناه بر انسان از اثر کارد بر گوشت بیشتر است، گناه ایمان انسان را از بین می برد و قطعه قطعه می کند؛ مؤمن باید مراقب باشد که تقوی داشته باشد حرامی از او سر نزند نه گناهان صغیره و نه کبیره. فرمودند در بهشت وارد نمی شود الا پاک؛ اگر لقمه حرام بود باید به گونه ای شما را پاک کنند یا با سختی جان کندن یا عذاب قبر، باید به گونه ای انسان را پاک کنند تا وارد بهشت شود. لذا انسان باید بشدت بر ترک گناه مواظبت داشته باشد 💠در روایات از ائمه (ع) سوال شده آیا ممکن است مؤمن مرتکب گناه شود؟ فرمودند ممکن است مؤمن بلغزد و گناه کند، عمدی نیست؛ با برنامه ریزی قبلی گناه نکرده؛ دچار غفلت شد و لغزید؛ لذا روایات میفرمایند که مؤمن نسبت به گناه لاابالی نیست ممکن است در موقعیتی مرتکب گناه شود ولی نسبت به گناه بی مبالات نیست. اگر کسی نسبت به گناه بی مبالات بود، نسبت به آبروی مردم بی مبالات بود، غیبت می کند؛ این بسیار خطرناک است و در ایمانش باید تردید کند 💠حالا اگر گناه و لغزشی اتفاق افتاد تدارکش چیست؟ قرآن می فرماید {وَسَارِعُوا إِلَىٰ مَغْفِرَةٍ مِنْ رَبِّکمْ} متقین اینگونه هستند که اگر خطایی مرتکب شوند بلافاصله به دنبال هر غفلت و خطایی تذکری دارند و بدنبال آن تذکر استغفار می کنند. 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
5.safaee_harekat_F-5.mp3_101149.mp3
4.94M
🎙کلام استاد #علی_صفایی_حائری 🔰موضوع : "ضرورت حرکت الی الله" ✔️ موضع گیری انسان در مسیر حرکتِ الی الله مهم است؛ نه موقعیت های بوجود آمده 5⃣[جلسه پنجم] 🕙مدت: ٢۰:٣۴ 📶حجم: ۴ مگابایت 🔍با دقت بشنوید.... 🌐 @ashora_karbala
🔰درد خداجویی در انسان.... ✍استاد متفکر #شهید_مطهری 💠نكته ای را می گویند و آن این است: «انسان همیشه طالب آن چیزی است كه ندارد» و این خیلی عجیب است. هرچیزی را تا ندارد خواهان آن است؛ وقتی همان چیز را دارا شد، دلزدگی برایش پیدا می شود، چرا؟ این یك امر غیرمنطقی است كه در طبیعتِ یك موجود، میل به چیزی وجود داشته باشد ولی وقتی به آن برسد، خواهان آن نباشد و آن را از خود طرد كند. چرااین طور است؟ 💠آنهایی كه دقیقتر در این مسئله فكر كرده اند آن را حل كرده اند، گفته اند: مسئله این است كه انسان آنچنان موجودی است كه نمی تواند عاشق «محدود» باشد، نمی تواند عاشق فانی باشد، نمی تواند عاشق شیئی باشد كه به زمان و مكان محدود است. انسان عاشق كمال مطلق است و عاشق هیچ چیز دیگری نیست؛ یعنی عاشق ذات حق است، عاشق خداست. همان كسی كه منكر خداست، عاشق خداست 💠محیی الدین عربی میگوید: پیغمبران نیامده اند كه عشق خدا و عبادت خدا را به بندگان یاد دهند، این فطریِ هر انسانی است، بلكه آمده اند كه راههای كج و راست را نشان دهند؛ آمده اند بگویندای انسان! تو عاشق كمال مطلقی، خیال می كنی كه پول برای تو كمال مطلق است، خیال می كنی كه جاه برای تو كمال مطلق است، خیال می كنی كه زن برای تو كمال مطلق است؛ تو چیزی غیر از كمال مطلق را نمی خواهی ولی اشتباه می كنی؛ پیامبران آمده اند كه انسان را از اشتباه بیرون بیاورند 💠درد انسان آن "درد خدایی" است كه اگر پرده های اشتباه از جلو چشمش كنار رود و معشوق خود را پیدا كند، به صورت همان عبادتهای عاشقانه ای در می آید كه در علی (ع) سراغ داریم 📚مجموعه آثار (ج٢٣، ص ۱۴٩) @ashora_karbala
🔰نظر نهایی ما در موسیقی... ✍استاد #علامه_جعفری 💠اگر موسیقی آن چنان که عاشقان دلباخته اش می گویند، حقیقتاً روح انسانی را تصفیه می کند، چرا با شیوع موسیقی در شرق و غرب دوران بیماریهای روانی و فساد اخلاق به حدّی است که گفتگو درباره ی آن باعث شرمساری است؟! 💠می گویند: امروزه مانند دوران های گذشته موسیقی یکی از آن موضوعات است که اکثریّت قریب به اتفاق آن را تأیید می کنند، اگر چیزی واقعاً ضرر داشت، آیا می توانست این اندازه مردم را به خود مشغول بدارد ؟ 💠می گوئیم فراموش نکنیم که بشر در دورانهای گذشته؛ بردگی را هم زیر بنای تمام مسائل اجتماعی و سیاسی خود قرار داده بود و به فکر هیچ کس نمی رسید که یک اصل خلاف انسانی بوده باشد، حتّی ارسطوها و افلاطون ها از آنها با تمام تأکید دفاع می کردند. امروزه اگر مردم از اندیشه های عمیق درباره مسائل دینی و اجتماعی و روانی و تکامل؛ سرباز می زنند، آیا می توان گفت این اکثریّت بدون علّت صحیح نمی توانند از اندیشه های صحیح سرباز بزنند؟ 💠ما نمی خواهیم لذایذ احساس را محکوم نمائیم، ما می خواهیم انسانها اسیر احساساتی نگردندکه اندیشه در واقعیّات را از آنها بگیرد وانفعالی در آنها ایجاد کند که شخصیّت آنها را تنها منفعل؛ نه خلّاق تربیت کند 💠مطلب نهایی ما در موسیقی نیز این است که؛ زندگانی محدود را که می تواند با عالی ترین فعالیّتهای مادّی و روحی اشباع شود، نبایستی در لهوی که شبحی از آرزوهای شکست خورده یا حماسه وتحریکات هوائی در عین حال لذّت بخش است سپری کرد. امّا تعیین مصداق به عهده مردم آگاه است 📚تفسیر و نقد و بررسی مثنوی(ج ٨ ص ٢۴) 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬درد و مشکل امروز ما.... 🔰اباذر زمان استاد #حسن_عباسی 🔵ابوذر غفاري صحابي بزرگوار رسول خدا(ص) به خاطر حقگويي و اعتراض به خلافکاري های عثمان در مورد بذل و بخششهای او از بيت المال و رانت خواری و نصب افراد فاسد در جامعه اسلامی، به دستور وي در آغاز به شام تبعيد شد و سپس به منطقه خشک و سوزان ربذه. 🔵پیامبر در مورد ابوذر فرمود: (ما اظلت الخضراء و لا اقلت الغبراء علي ذي لهجة اصدق من ابي ذر) آسمان سايه نيفکنده و زمين بر خود نگرفته شخصي را که راستگوتر از ابي ذر باشد... 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#شرح_نهج_البلاغه (شرح حکمت ۵۱) 💠امام(ع) در اين گفتار حكيمانه اش اشاره به نكته مهمى كرده مى فرمايد: 🍃عَيْبُكَ مَسْتُورٌ مَا أَسْعَدَكَ جَدُّكَ «عيب تو (از چشم ها) پنهان است تا وقتى دنيا به تو اقبال دارد» ⬅️ امام(ع) در اين عبارت كوتاه به چند نكته اشاره فرموده است: 💠 نخست این است که؛ هنگامى که دنيا به كسى اقبال كند مردم تمام عيوب او را به فراموشى مى سپارند، بلكه گاهى عيب را حُسن معرفى مى كنند و به عكس، هنگامى كه دنيا به كسى پشت كند صفات برجسته او را ناديده مى گيرند، بلكه گاهى عيب مى شمرند و اين اشتباه بزرگى است كه بسيارى از مردم گرفتار آن اند. 💠ديگر اين كه انسان بايد تنها نگاه به سخنان مردم نكند و بكوشند عيوب خويش را كه از چشم آنها به سبب اقبال دنيا پنهان شده، دريابد و نيز محاسن و صفات نيك خود را كه به دليل پشت كردن دنيا به او در نظر مردم ناچيز شمرده مى شود كم نشمرد. 💠ديگر اين كه از زوال نعمت ها نگران نشود شايد خداوند مى خواهد بدين وسيله عيوب او را روشن سازد تا براى برطرف كردن آن بكوشد كه اين خود نعمتى از سوى پروردگار محسوب مى شود. 💠 اين گفتار حكيمانه امام(ع) پيام ديگرى نيز دارد و آن اين كه به هنگام اقبال دنيا به انسان، مغرور نشود و خود را برىء از عيوب نداند، چرا كه مردم عيوب او را ناديده مى گيرند و اى بسا از وى چنان تمجيد كنند كه سبب غرور او گردد 💠شبيه اين گفتار در حكمت نهم آمده بود كه امام فرموده بود: هنگامى كه دنيا به كسى روى آورد نيكى هاى ديگران را به او عاريت مى دهد و هنگامى كه دنيا به كسى پشت كند نيكى هاى خودش را نيز از او سلب مى نمايد 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
sirehnabavi.pdf
1.48M
📚 پیشنهاد دانلود و «سیری در سیره نبوی» ✍مولف : علامه شهید مرتضی مطهری کتاب حاضر دارای سه بخش است. 1⃣بخش اول که «دیباچه» نام گرفته است شامل دو مقاله تحت عنوان های «دعوت های سه بعدی» و «موج اسلامی» به قلم متفکر شهید استاد مرتضی مطهری است. این دو مقاله در اصل مقدمه های جلدهای اول و دوم کتاب «محمد خاتم پیامبران» که مجموعه مقالاتی از چند تن از نویسندگان اسلامی است و در سال 1346 هجری شمسی برابر با 1400 هجری قمری منتشر گردید. 2⃣بخش دوم که قسمت اصلی کتاب می باشد مشتمل بر هشت سخنرانی استاد شهید تحت عنوان «سیره نبوی» است که در ایام فاطمیه سال 1354 در مسجد جامع بازار تهران ایراد شده است. عنوان اولیه این بحث «منابع شناخت از نظر اسلام» بوده است. که استاد پس از برشمردن چند منبع، سیره اولیاء دین را نیز به عنوان یکی از منابع شناخت از نظر اسلام معرفی نموده و از آنجا وارد بحث «سیره نبوی» می شوند. قبل از ورود به این بحث، استاد شهید بحث کوتاهی پیرامون این فکر انحرافی که «ما قادر به پیروی از اولیاء دین نیستیم» می نمایند. این بحث، مقدمه آن هشت جلسه سخنرانی قرار گرفته است 3⃣بخش سوم این کتاب که «ضمیمه» نام دارد، متشکل از یک سخنرانی و ترجمه صد سخن از پیامبر اسلام (ص) می باشد. سخنرانی مذکور، تاریخچه ای است از زندگی رسول اکرم (ص) و نیز تحلیل سخنانی چند از آن بزرگوار که در هفدهم ربیع الاول مصادف با زاد روز پیامبر (ص) و امام صادق (ع) و در حدود سال 1348 هجری شمسی در حسینیه ارشاد ایراد شده است، و آن صد سخن توضیحی دارد که در همین کتاب ذکر شده است 🌐 @ashora_karbala
🔰الدنیا مزرعة الآخرة... ✍استاد #علی_صفایی_حائری 💠️می گویند دنیا بد است، آن را رها کن. دنیا رنج است، از آن بگذر. دنیا مردار است، از آن فرار کن. در حالیکه دنیا بد نیست، که کم است، باید آن را زیاد کرد. باید با آن تجارت کرد. گندمی است که باید به خاکش سپرد و آبیاریش کرد و خرمنش را برداشت. 💠️بعضی، گندم را نگه می دارند و فقط به آن عشق می ورزند و به آن افتخار می کنند. بعضی گندم را رها می کنند و از آن می گذرند. اما آنها که وسعت خسیس زمستان را دیده اند، یک گندم را بارور می کنند، آن را به خاک می دهند تا از خاک برخیزند و زمستان را گرسنه نمانند. 💠اینها در واقع از گندم ها و از دنیا نگذشته اند که ان را برداشته اند. آن را بد نمی دانند که کم می شمارند و به زیاد کردنش مشغول می شوند. دنیا می شود کشتزارشان، می شود بازارشان... ️دنیا بد نیست، کم است. دنیا رنج است اگر اسیرش باشی و سود است، اگر امیرش بشوی. 📚 روش نقد( ص ٧۰) 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#تفسیر_قرآن_کریم (ادامه تفسیر آیه ٢ سوره عنکبوت) 5⃣پنجمین مورد از عوامل پیروزی و موفقیت در امتحانات و ابتلائات الهی با عنایت به آیات قرآن کریم ؛ توجه به حضور خدا است؛ چه آن که این عقیده و بینش؛ به انسان چنان قوتی می بخشد که بتواند به وسیله امتحانات الهی از مسیر صحیح منحرف نشود و تحمل سختی ها و گرفتاری ها بر او آسان شود 💠بعضی از آیات به این راهکار تصریح دارد؛ مثلا خداوند هنگامی که حضرت نوح (ع) تحت شدیدترین فشارها از سوی قومش مأمور به ساختن کشتی شد به او فرمود:(وَاصْنَعِ الْفُلْکَ بِأَعْیُنِنَا) تعبیر(بِأَعْیُنِنَا)؛ «در برابر دیدگاه ما» اشاره به این است که تلاش و کوشش تو در این راه در حضور ماست و تحت پوشش حمایت ما، بنابراین با فکر راحت و آسوده به راه خود ادامه بده و از هیچ چیز ترس و واهمه نداشته باش 💠در آزمایشات الهی هم انسان باید بداند که آزمایش در حضور خدا انجام می پذیرد. با این فکر و بینش است که انسان می تواند از عهده آزمایش خوب برآید، چرا که توجه به حضور خدا در زندگی به انسان آرامش می دهد. خداوند برای دلداری پیامبر (ص) هم می فرماید: در طریق ابلاغ حکم پروردگارت صبر و استقامت کن، چرا که تو در حفاظت کامل ما قرار داری، زیرا تو در برابر دیدگاه علم ما قرار داری(طور/۴٨) 💠از امام حسین (ع) نیز همین معنا نقل شده که در صحرای کربلا به هنگامی که بعضی از عزیزانش با فجیع ترین وجه شربت شهادت نوشیدند، فرمود: «اهون علی ما نزل بی انه بعین الله؛ همین که می دانم این امور در برابر دیدگاه علم پروردگار انجام می گیرد، تحمل آن بر من آسان است. 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 من کیستم !؟ ... ✍علامه #حسن_زاده_آملی 💠اكنون كه دارم مى نويسم به فكر فرو رفتم كه من كيستم؟ اين كيست كه اينجا نشسته و مى نويسد؟ نطفه بود و رشد كرد و بدين صورت در آمد. آن نطفه از كجا بود؟ چرا به اين صورت در آمد؟ صورتى حيرت آور؛ در آن نطفه چه بود که تا بدينجا رسيد؟ در چه كارخانه اى صورتگرى شد؟ و صورتگر چه كسى بود؟ آيا موزونتر از اين اندام و صورت مى شد يا بهتر از اين و زيباتر از اين نمى شد؟ اين نقشه از كيست؟ و خود آن نقاش چيره دست كيست؟ و چگونه بر آبى صورتگرى كرد؟ آن هم صورت و نقشه اى كه اگر بنا و ساختمان آن ، و غرفه ها و طبقات اتاقهاى او، و قوا و عمّال وى ، و ساكنان در اتاقها و غرفه هايش ، و طرح نقشه و پياده شدن آن ، و عروض احوال و اطوار و شؤون گوناگون آن را شرح داده شود هزاران هزار و يك شب مى شود ولى آن افسانه است و اين حقيقت!! 💠آيا با داشتن اين همه استعدادهاى غير متناهى نبايد بيدار شد و به فكر خويشتن افتاد و راه غير متناهى انسانى را در پيش گرفت ؟ بهترين راهى كه مى شود براى همگان در طريق انسانى مفيد باشد عالم خوانى و آدم خوانى است. 💠دأب قرآن كريم و روايات و حكمت و عرفان آن است كه انسان را عالم خوان و آدم خوان بار آورند. زيرا هر كسى در همه حالات خود با اين دو كتاب تكوينى در ارتباط است. انسان آن قدرت را ندارد که دائما در حال قرائت کتاب تکوینی باشد و چه بسا افراد اندكى به قرائت ظاهرى آن دست يازند ولى كتاب وجودى خويش و عالم را دائما در پيش روى دارند. 📚 دفتر دل باب هجدهم 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
6.safaee_harekat_F-6.mp3_101148.mp3
5.29M
🎙کلام استاد #علی_صفایی_حائری 🔰موضوع : "ضرورت حرکت الی الله" (شناخت لازمه انتخاب) ✔️ انتخاب انسان نیاز به سنجش دارد و سنجش احتیاج به شناخت دارد، حال شناخت از چه چیزی بدست می آید؟» 6⃣[جلسه ششم] 🕙مدت: ٢٢:۱ 📶حجم: ۵ مگابایت 🔍با دقت بشنوید.... 🌐 @ashora_karbala
🔰سخت افزار انقلاب هست، اما نرم افزارش عوض شده... ✍استاد #رحیم_پور_ازغدی 💢به قول سلمان فارسی وقتي كه ديد بعد از فوت پيامبر ريختند به خانه علی و او را به زور كشيدند به سمت مسجد برای بيعت؛ آنجا دارد كه بعضي از اصحاب خاص حضرت امير دست به شمشير به چشم علي نگاه مي‌كردند كه ايشان فرمان درگيری بدهند و حضرت امير با چشمش اشاره كرد كه كاری نكنيد 💢آنجا دارد كه سلمان فارسی كنار كوچه ايستاده بود و ديد كه دارند با علی چه می‌كنند. حضرت امير علامت داد كه كاری نكنيد. اين دورانی است كه بايد تحمل كرد؛ دوران سكوت برای وحدت؛ و دوران قيام براي عدالت بعداً خواهد رسيد 💢آنجا دارد كه سلمان فارسی وقتی كه ديد عمامه‌ علی را به گردنش انداخته‌اند و دارند او را ميبرند، به ديوار تكيه كرده بود و رو كرد به مردم و با لهجه فارسی گفت: كرديد و نكرديد 💢خطاب به آن جامعه و وارثان انقلاب پيامبر گفت: كرديد و نكرديد. مسلمانی كرديد و نكرديد؛ حفظ ظواهر كرديد اما باطنش را به باد داديد؛ مغز انقلاب را فدای قشرش كرديد و مضمون انقلاب را فدای فرمش كريد 💢در اين شرايط و بعد از تثبيت يك انقلاب، اگر نسل دوم و سوم انقلاب از مفاهيم انقلابی و از ارزشهای انسانی در جامعه بعد از انقلاب، جانانه و ابوذری دفاع نكنند و قيام نكنند و حتی اگر سخت افزار انقلاب حفظ بشود، نرم‌افزارش عوض می ‌شود 📚مقاله استاد حسن رحیم پور ازغدی با عنوان " على و سكولاريسم" 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰جوان امروز، از جوان اوّل انقلاب و دوران جنگ اگر جلوتر نباشد، عقب‌تر نیست 💠آماج حمله‌ی آنها همین چیزی است که این بنای اسلامی را به وجود آورده؛ یعنی ایمان. 💠اینکه بنده بارها تکرار می‌کنم که جوان امروز، از جوان اوّل انقلاب و دوران جنگ اگر جلوتر نباشد، بهتر نباشد، عقب‌تر نیست ؛ و من معتقدم که جلوتر است ؛ به‌خاطر این است که امروز با این‌همه ابزارهای تبلیغی، با این‌همه شگردهای گوناگونِ فروریختن پایه‌های ایمان، جوان انقلابی ایستاده است. ما در عرصه‌ی فرهنگ، در عرصه‌ی سیاست، در عرصه‌های اجتماعی، در عرصه‌های هنری الی‌ماشاءالله جوان مؤمن داریم؛ البتّه بله، یک‌عدّه‌ای هم هستند که معتقد نیستند، پابند نیستند، آن را هم می‌دانیم، نه اینکه غافل باشیم امّا این خیل عظیم جوانان مؤمن، جزو معجزات انقلاب است 💠 این جوان امروز است‌؛ جوانی که نامه می‌نویسند به بنده ؛ از این نامه‌ها یکی و دوتا و ده‌تا هم نیست، زیاد است؛ التماس، گریه که اجازه بدهید ما برویم در دفاع از حرم اهل‌بیت (علیهم‌السّلام) بجنگیم؛ از زندگی راحت، از زن و بچّه بگذریم. این وضع جوان امروز است. خب می‌خواهند ایمان این جوان‌ را از بین ببرند. این حصار فرهنگی برای حفظ این ایمان است 💠جوانی که نامه می‌نویسند به بنده و التماس، گریه که اجازه بدهید ما برویم در دفاع از حرم اهل‌بیت (علیهم‌السّلام) بجنگیم؛ از زندگی راحت، از زن و بچّه بگذریم. این وضع جوان امروز است. دشمنان می‌خواهند ایمان این جوان‌ را از بین ببرند. (۱۳۹۵/۰۵/۳۱) 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#شرح_نهج_البلاغه (شرح حکمت ۵٢) 💠 امام(ع) در اين گفتار حكيمانه خود، همان مطلبى را كه در حكمت يازدهم آمده بود به شكل ديگر بيان مى كند و مى فرمايد: 🍃أَوْلَى النَّاسِ بِالْعَفْوِ أَقْدَرُهُمْ عَلَى الْعُقُوبَه شايسته ترين مردم به عفو، قادرترين آنها به مجازات است 💠 يكى از عوامل ادامه نزاع ها و درگيرى ها كه گاه در ميان دو قبيله يا فرزندان يك خانواده ده ها سال ادامه پيدا مى كند، روح انتقام جويى و عدم گذشت است كه هرچه جلوتر مى رود مانند سيلاب شديدتر مى شود در حالى كه اگر در همان مراحل آغازين يكى از دو طرف بزرگوارى و گذشت كند نزاع براى هميشه پايان مى يابد 💠 به علاوه، عفو و گذشت، شخص خطاكار را به تجديد نظر در كار خود و جبران خطا وا مى دارد كه بركات آن بر كسى پوشيده نيست. مطالعه تاريخ معصومین(ع) نشان مى دهد كه آنها با استفاده از اين روش، دشمنان سرسخت را به زانو در آوردند و يا آنها را به دوستان فداكار بدل كردند 💠اما اين كه مى فرمايد: شايسته ترين مردم به عفو قادرترين آنها بر مجازات است به دليل اين است كه هر چه قدرت بر مجازات بيشتر باشد عفو و گذشت اهميت بيشترى پيدا مى كند و هيچ كس نمى تواند بگويد اين عفو بر اثر ضعف و ناتوانى از مجازات بوده است. مثل عفو پیامبر(ص) در داستان فتح مکه یا مثل عفو امیرالمؤمنین(ع) بعد از پیروزی در جنگ جمل و... 💠از پيامبر(ص) نقل شده:(تَعافُوا تَسْقُط الضَغائِنُ بَيْنَكُم)يكديگر را عفو كنيد تا دشمنى ها در ميان شما از ميان برود. امام صادق(ع) فرمود: ما خاندانى هستيم كه شخصيت ما ايجاب مى كند كسى را كه ستمى در حق ما روا داشته عفو كنيم 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا