eitaa logo
کلُّ یَومٍ عاشُورا وَ کلُّ اَرضٍ کَربَلا
610 دنبال‌کننده
766 عکس
95 ویدیو
160 فایل
_ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با شبکه های اجتماعی کسی متفکر نمی شود _ باید کتاب خواند... { کارگروه فرهنگی شهید عنایت نژاد} 📬برای انتقاد و پیشنهاد به آیدی های زیر مراجعه نمائید ⬅انتقاد و پیشنهاد @sad_ein@habib133
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰سخت افزار انقلاب هست، اما نرم افزارش عوض شده... ✍استاد #رحیم_پور_ازغدی 💢به قول سلمان فارسی وقتي كه ديد بعد از فوت پيامبر ريختند به خانه علی و او را به زور كشيدند به سمت مسجد برای بيعت؛ آنجا دارد كه بعضي از اصحاب خاص حضرت امير دست به شمشير به چشم علي نگاه مي‌كردند كه ايشان فرمان درگيری بدهند و حضرت امير با چشمش اشاره كرد كه كاری نكنيد 💢آنجا دارد كه سلمان فارسی كنار كوچه ايستاده بود و ديد كه دارند با علی چه می‌كنند. حضرت امير علامت داد كه كاری نكنيد. اين دورانی است كه بايد تحمل كرد؛ دوران سكوت برای وحدت؛ و دوران قيام براي عدالت بعداً خواهد رسيد 💢آنجا دارد كه سلمان فارسی وقتی كه ديد عمامه‌ علی را به گردنش انداخته‌اند و دارند او را ميبرند، به ديوار تكيه كرده بود و رو كرد به مردم و با لهجه فارسی گفت: كرديد و نكرديد 💢خطاب به آن جامعه و وارثان انقلاب پيامبر گفت: كرديد و نكرديد. مسلمانی كرديد و نكرديد؛ حفظ ظواهر كرديد اما باطنش را به باد داديد؛ مغز انقلاب را فدای قشرش كرديد و مضمون انقلاب را فدای فرمش كريد 💢در اين شرايط و بعد از تثبيت يك انقلاب، اگر نسل دوم و سوم انقلاب از مفاهيم انقلابی و از ارزشهای انسانی در جامعه بعد از انقلاب، جانانه و ابوذری دفاع نكنند و قيام نكنند و حتی اگر سخت افزار انقلاب حفظ بشود، نرم‌افزارش عوض می ‌شود 📚مقاله استاد حسن رحیم پور ازغدی با عنوان " على و سكولاريسم" 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰جوان امروز، از جوان اوّل انقلاب و دوران جنگ اگر جلوتر نباشد، عقب‌تر نیست 💠آماج حمله‌ی آنها همین چیزی است که این بنای اسلامی را به وجود آورده؛ یعنی ایمان. 💠اینکه بنده بارها تکرار می‌کنم که جوان امروز، از جوان اوّل انقلاب و دوران جنگ اگر جلوتر نباشد، بهتر نباشد، عقب‌تر نیست ؛ و من معتقدم که جلوتر است ؛ به‌خاطر این است که امروز با این‌همه ابزارهای تبلیغی، با این‌همه شگردهای گوناگونِ فروریختن پایه‌های ایمان، جوان انقلابی ایستاده است. ما در عرصه‌ی فرهنگ، در عرصه‌ی سیاست، در عرصه‌های اجتماعی، در عرصه‌های هنری الی‌ماشاءالله جوان مؤمن داریم؛ البتّه بله، یک‌عدّه‌ای هم هستند که معتقد نیستند، پابند نیستند، آن را هم می‌دانیم، نه اینکه غافل باشیم امّا این خیل عظیم جوانان مؤمن، جزو معجزات انقلاب است 💠 این جوان امروز است‌؛ جوانی که نامه می‌نویسند به بنده ؛ از این نامه‌ها یکی و دوتا و ده‌تا هم نیست، زیاد است؛ التماس، گریه که اجازه بدهید ما برویم در دفاع از حرم اهل‌بیت (علیهم‌السّلام) بجنگیم؛ از زندگی راحت، از زن و بچّه بگذریم. این وضع جوان امروز است. خب می‌خواهند ایمان این جوان‌ را از بین ببرند. این حصار فرهنگی برای حفظ این ایمان است 💠جوانی که نامه می‌نویسند به بنده و التماس، گریه که اجازه بدهید ما برویم در دفاع از حرم اهل‌بیت (علیهم‌السّلام) بجنگیم؛ از زندگی راحت، از زن و بچّه بگذریم. این وضع جوان امروز است. دشمنان می‌خواهند ایمان این جوان‌ را از بین ببرند. (۱۳۹۵/۰۵/۳۱) 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#شرح_نهج_البلاغه (شرح حکمت ۵٢) 💠 امام(ع) در اين گفتار حكيمانه خود، همان مطلبى را كه در حكمت يازدهم آمده بود به شكل ديگر بيان مى كند و مى فرمايد: 🍃أَوْلَى النَّاسِ بِالْعَفْوِ أَقْدَرُهُمْ عَلَى الْعُقُوبَه شايسته ترين مردم به عفو، قادرترين آنها به مجازات است 💠 يكى از عوامل ادامه نزاع ها و درگيرى ها كه گاه در ميان دو قبيله يا فرزندان يك خانواده ده ها سال ادامه پيدا مى كند، روح انتقام جويى و عدم گذشت است كه هرچه جلوتر مى رود مانند سيلاب شديدتر مى شود در حالى كه اگر در همان مراحل آغازين يكى از دو طرف بزرگوارى و گذشت كند نزاع براى هميشه پايان مى يابد 💠 به علاوه، عفو و گذشت، شخص خطاكار را به تجديد نظر در كار خود و جبران خطا وا مى دارد كه بركات آن بر كسى پوشيده نيست. مطالعه تاريخ معصومین(ع) نشان مى دهد كه آنها با استفاده از اين روش، دشمنان سرسخت را به زانو در آوردند و يا آنها را به دوستان فداكار بدل كردند 💠اما اين كه مى فرمايد: شايسته ترين مردم به عفو قادرترين آنها بر مجازات است به دليل اين است كه هر چه قدرت بر مجازات بيشتر باشد عفو و گذشت اهميت بيشترى پيدا مى كند و هيچ كس نمى تواند بگويد اين عفو بر اثر ضعف و ناتوانى از مجازات بوده است. مثل عفو پیامبر(ص) در داستان فتح مکه یا مثل عفو امیرالمؤمنین(ع) بعد از پیروزی در جنگ جمل و... 💠از پيامبر(ص) نقل شده:(تَعافُوا تَسْقُط الضَغائِنُ بَيْنَكُم)يكديگر را عفو كنيد تا دشمنى ها در ميان شما از ميان برود. امام صادق(ع) فرمود: ما خاندانى هستيم كه شخصيت ما ايجاب مى كند كسى را كه ستمى در حق ما روا داشته عفو كنيم 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#تفسیر_قرآن_کریم (ادامه تفسیر آیه ٢ سوره عنکبوت) 💠گاهاً سؤالی در ذهن بعضی افراد شکل میگیرد که چرا خداوند با آن رحمت وسیع و گسترده ای که فرمود:(وَرَحْمَتِی وَسِعَتْ کُلَّ شَیْ)(کَتَبَ عَلَى نَفْسِهِ الرَّحْمَة) بشر را برای رسیدن به پاداش؛ آزمایشهای سخت می نماید؟ 💠در پاسخ چند مورد را با توجه به آیات و روایات بیان میکنیم 1⃣اولاً باید بدانیم زمینة رسیدن به پاداش، عمل است. شخص حکیم براساس عمل، اجر و پاداش می دهد و این یکی از اصول قرآنی است.(وَالَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَنُدْخِلُهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِی) و امتحانات هم در حیطه اعمال هستند 2⃣ثانیاً؛اگر خداوند بدون آزمایش و امتحان به همه پاداش بدهد، با صفت عدالت خداوند ناساز است. آن که یک عمر تخطی و تخلف نموده با کسی که امر خدا را مطیع بوده، هر دو یکسان باشند؟ (أَمْ نَجْعَلُ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ کَالْمُفْسِدِینَ فِی الأرْضِ أَمْ نَجْعَلُ الْمُتَّقِینَ کَالْفُجَّار) 3⃣ثالثاً؛ آزمایش الهی از طرف خداوند بر بندگان خودش رحمت است. از امام باقر (ع) نقل شده است که فرمود: هرگاه خداوند متعال بر آن شود تا بنده ای را گرامی دارد و آن بنده گناهی کرده باشد او را به بیماری مبتلا گرداند، اگر چنین نکرد، به فقر و نیازمندی دچارش سازد و اگر این را هم نکرد، هنگام جان کندن بر او سخت گیرد. اما چون بخواهد بنده ای را خوار و بی مقدار سازد و او کار نیکی نزد خدا نداشته باشد، تن سالم به او دهد، اگر چنین نکرد، زندگیش را فراخ و مرفه گرداند و اگر این را هم نکرد، مرگ را بر او آسان سازد ♻️ادامه دارد... 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چالش‌های اجتماعی مهدویت .MP3
8.77M
🔰«چالش‌های اجتماعی مهدویت» 🎙استاد سیدمحمد مهدی #میر_باقری 💠 #جریان_شناسی_مهدویت جریان‌های مختلفی در برابر مهدویت مانع ایجاد می‌کنند. 1⃣ جریان‌های مقابله‌گرا، که اصلی‌ترین خطرهستند ▫️جریان مدرنیته ▫️جریان توسعه‌گرایان ▫️جریان تکفیری‌ها 2⃣ جریان‌های تقلیل‌گرا ▫️جریان مدرنیته اخلاقی ▫️ جریان تقلیل انتظار به «احتراز» ▫️جریان تقلیل انتظار به «اعتراض» ▫️جریان‌ فقاهت غیرانقلابی 3⃣ جریان‌های انحرافی ▫️مدعیان مهدویت ▫️کسانی که در زمینه‌سازی برای ظهور، از فقاهت عدول می‌کنند، یا از تقیه عبور می‌کنند ⏱مدت: ۲۴:٢۱ 📶حجم: ۸ مگابایت 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰بدون دیدار حق هر قرار و اطمینانی را در هر وجودی ریختید ، به آن ظلم کرده اید ✍استاد #علی_صفایی_حائری 💠چه قراری در دل ها ریخته ایم ؟ آدم ها و نفوسی را که با ما بوده اند به چه چیزی مطمئن کرده ایم ؟ آیا به وعده ها، به وعیدها، به نعمت ها، به خانه ای که برای شان تهیه کرده ایم، به زنی که برای شان گرفته ایم، به حرف هایی که برای شان زده ایم ؟! ... آیا مطمئن به نِعَم بوده اند یا مطمئن به قَدَر ؟ ببینیم زنی که مدت ها با ما بوده، بچه هایی که مدت ها با ما بوده اند، این ها را ما به همین حدّ و قدر قانع کرده ایم که بابا این خانه مال تو، این طلا مال تو، این کفش مال تو، این کلاه مال تو، همین؟! 💠به خدا قسم همین ها روز قیامت دست از دامن ما بر نمی دارند که تو ما را به چه چیزی فروختی؟!ما را به چه چیزی قانع کردی؟! در برابر کسانی که با ما بوده اند، در برابر مغزها و چشم ها و نگاه هایی که یک ساعت، دو ساعت در انتظار ما بوده اند تا حرفی بزنیم ، مسئولیم! این ها را به چه چیزی مطمئن کرده ایم ؟! باید با خودمان جمع بندی داشته باشیم که چه کرده ایم ؟ 💠 کسانی که مهمان ما هستند ، حتی نه، مصاحب و همراه با ما در سفری هستند، چه معنایی را به آن ها انتقال داده ایم؟ تنها می خواستیم با هم یک هندوانه ای پاره کنیم و چند تا سیخ کباب بخوریم؟ نان و پنیر و بادبزن؟! همین ؟! بدون دیدار حق هر قرار و اطمینانی را در هر وجودی ریختید ، به آن ظلم کرده اید 📚 فوز سالک (ص ٢۱٨) 🌐 @ashora_karbala