eitaa logo
کلُّ یَومٍ عاشُورا وَ کلُّ اَرضٍ کَربَلا
613 دنبال‌کننده
766 عکس
95 ویدیو
160 فایل
_ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با شبکه های اجتماعی کسی متفکر نمی شود _ باید کتاب خواند... { کارگروه فرهنگی شهید عنایت نژاد} 📬برای انتقاد و پیشنهاد به آیدی های زیر مراجعه نمائید ⬅انتقاد و پیشنهاد @sad_ein@habib133
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 فرق عالم نجف رفته با آخوند فرنگ رفته... ✍ 🔹دفاع، نگاهبانی و جانبداری از این جامعه ی علمی (روحانیت) نه تنها وظیفه هر مسلمان مؤمن است؛ بلکه از آن جا که آخرین و تنها سنگریست که در برابر هجوم استعمار فرهنگی غرب ایستادگی می کند، وظیفه هر روشنفکرِ مسئول است ولو معتقد به مذهب هم نباشد. 🔹 من به عنوان کسی که رشته کارش تاریخ و مسائل اجتماعی است، ادعا می کنم، در تمام این دو قرن گذشته در زیر هیچ قرارداد استعماری، امضای یک آخوند نجف رفته نیست. در حالیکه در زیر همه ی این قراردادهای استعماری، تا دلت بخواهد امضای آقای دکتر و آقای مهندس فرنگ رفته هست. باعث خجالت بنده و سرکار ! 🔹 این یک طرف قضیه، از طرف دیگر، پیشاپیش هر نهضت مترقی ضد استعماری در این کشورها، همواره بدون استثناء قیافه ی یک یا چند عالم راستین اسلامی و بخصوص شیعی وجود دارد. از سید جمال بگیر و میرزا حسن شیرازی و بشمار تا مشروطه و..." 📚 درس اسلام شناسی؛ در سال ۱٣٣٨، انجمن دانشجویان ایرانی فرانسه  🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
غربگرایی، ریشهٔ بحران‌ها .MP3
9.28M
🎧بشنوید | قطعه صوتی 🎙آیت الله سیدمحمدمهدی #میر_باقری 🔰موضوع: "نقشِ الگوهای غربی در ایجاد بحران‌های اقتصادی در کشور" ☑️ بعضی انقلابیون حرف‌های ناامیدانه نزنند. در دام جنگ روانیِ دشمن نیفتیم. انقلاب اسلامی دستاوردهای عظیمی به ارمغان آورده است. عده‌ای الآن هم حرفشان همان «یٰا لَيْتَ لَنَا مِثْلَ مَا أُوتِيَ قَارُون» است؛ شیفتهٔ توسعهٔ غربی‌اند. اگر نسبت به دستاوردهای انقلاب اسلامی تردید و یأس گسترش پیدا کند و حاکم شود، ممکن است جامعه را قرن‌ها از مسیر درست عقب بیندازد. ☑️ دنیای غرب و غربگراها و مرتجعین می‌خواهند ریشه مشکلات را به اسلام و ولایت برگردانند. به نظر حقیر، سهم عمدهٔ بحران‌های اجتماعی بر دوش علمِ مدرن و تکنوکرات‌ها و غرب‌گراهاست که با تئوری‌های غربی‌شان (و ناهماهنگ با سیاست‌های نظام)، در این چند دهه برای کشور برنامه‌ریزی علمی کرده‌اند و کشور را به‌سمتِ لیبرالیسم اقتصادی و سیاسی و فرهنگی برده‌اند و همیشه بحران‌های بزرگی ایجاد کرده‌اند که آخرینِ آن، بحرانِ تورمِ فعلی است. ☑️ مردم باید بدانند که پایهٔ اصلیِ بحران‌های که در مسیرِ انقلاب پیش می‌آید، علم مدرن است و تکنوکرات‌هایی که همیشه ژست اپوزیسیون می‌گیرند. با گفت‌وگوهای علمی ریشهٔ مشکلات را نشان دهید. اگر آنها درشت‌نمایی می‌کنند و می‌خواهند جُرم خودشان را بر دوش نظام بیندازند، شما واقع‌نمایی کنید و ریشه اصلیِ مشکلات را به مردم نشان دهید. اگر آنها انقلاب را نقد می‌کنند، پاتکش این است الگوهای مدرن را نقد کنید. 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰راه مواجهه با غرب از نگاه سید جمال الدین اسد آبادی.... ✍استاد متفکر 💢سید جمال الدین اسدآبادی در مجله «عروة الوثقی» داستان مسجد مهمان كش را آورد و چه زیبا آورده است و چه داستان زیبایی است! 💠میگوید مثلی است كه در مثنوی آمده که؛ در یكی از شهرها مسجدی بود كه به «مسجد مهمان كُش» معروف شده بود. می دانید قدیمها مهمانخانه و مانند آن نبوده و اگر كسی وارد محلی می شد و دوست و آشنایی نمی داشت مسجد را مسكن می گزید. 💠مسجدی بود كه معروف شده بود كه هر كس می آید اینجا شب می خوابد، صبح كه می روند، جنازه اش را بیرون می آورند و كسی هم نمی دانست علت قضیه چیست. 🍃یک حکایت گوش کن ای نیک‌پی مسجدی بُد بر کنار شهر ری هیچ کس در وی نخفتی شب ز بیم که نه فرزندش شدی آن شب یتیم 👤 یك آدم غریبی آمد، رفت در آن مسجد بخوابد، مردم گفتند آنجا نرو، این مسجد نمی دانیم چگونه است كه هر كس می آید شب در اینجا می خوابد صبح جنازه اش را بیرون می آورند، زنده نمی ماند. 🍃قوم گفتندش که هین اینجا مَخُسپ تا نکوبد جانستانت همچو کسپ 👈گفت: من دیگر از زندگی بیزارم و از مرگ هم نمی ترسم، من می روم. هر كار كردند گوش نكرد؛ آدم شجاع و دلیری بود؛ و رفت در آنجا خوابید. 🍃گفت او؛ ای ناصحان؛ من بی ندم از جهان زندگی سیر آمدم مرگ شیرین گشت و نقلم زین سرا چون قفس هشتن پریدن مرغ را 🌘 آن نیمه های شب كه شد صداهای هولناكی از اطراف این مسجد بلند شد: آی تو كی هستی كه آمده ای اینجا؟ الان خفه ات می كنیم، الان ریز ریزت می كنیم؛ یك صداهای مهیبی در آن تاریكی كه زهره شیر می تركید. تا این صداها را شنید، این هم از جا بلند شد و گفت: تو كی هستی؟ صدایش را بلندتر كرد: هر كه هستی بیا جلو، من از مرگ نمی ترسم، من دیگر از این زندگی بیزارم، بیا هر كاری می خواهی بكنی بكن. شروع كرد فریادِ بلندتر كشیدن. 🍃گفت با خود هین ملرزان دل، کزین مُرد جانِ بددلانِ بی‌یقین وقت آن آمد که حیدر وار من ملک گیرم یا بپردازم بدن 💠 یك مقدار كه جلو رفت و فریاد كشید صدای مهیبی از داخل مسجد بلند شد، ناگهان دیوارها فرو ریخت و طلسم هایی كه در آنجا بود شكست و گنجهایی كه در آنجا مدفون بود پیش پای آن آدم فرو ریخت. فردا صبح از آنجا با یك سلسله گنجها بیرون آمد. 💢سید جمال بعد از بیان این داستان مثنوی؛ می گوید غربِ امروز؛ آن مسجد مهمان كش است. آدمهای ضعیف كه به اینجا بیایند خود را می بازند و میمیرند. باید فریاد كشید و این طلسم دروغین را شكست، كه خودش همین كار را كرد و مصداق آن آدم دلیر بود. در آن زمانی كه مبارزه با انگلستان در دِماغ احدی نمی توانست خطور كند فریاد مبارزه با سیاست استعماری انگلستان را بلند كرد و برای اولین بار این حالت خودباختگی را از مردم گرفت و روی خودِ اسلامی مردم تكیه كرد. 💠 برای تمام ملتهای اسلامی یك منش، یك هویت و یك «من» قائل بود، یك «من» تحقیر شده، یك «من» مستَذَلّ، یك من پامال شده، یك منی كه شرافت و كرامت خودش را فراموش كرده، تاریخ خودش را فراموش كرده. این «من» و «خود» ش را باید به یاد او آورد. این بود كه به تاریخ صدر اسلام، به گذشته اسلام، به تمدن اسلامی در گذشته، به فرهنگ اسلامی در گذشته تكیه می كرد، «خود» این ملت را به یادش می آورد، به این ملت روحیه می داد. 📚 آینده انقلاب اسلامی(ص ۱۵٣) 📚مثنوی دفتر سوم (بخش ۱٨٩) 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 حالا که جوان هستید سیر خودتان را شروع بکنید. ✍ (ره) 🔸 اول قدم این است که از این بیت بنا بگذارید خارج بشوید. اول قدم این است که انسان قیام کند، قیام لله؛ بیدار بشود، خواب نباشد، مثل ما. ما الآن خوابیم، در صورت بیدار، بیداری حیوانی است و خواب انسانی. ما خوابیم همه؛ "اَلنّاسُ نيامٌ فَاِذا ماتُوا انْتَبَهوا" مردم در خوابند و همین که می‌میرند بیدار می‌شوند. الآن نیام است، خواب است، وقتی که موت حاصل شد، آن وقت تنبه پیدا می‌شود که چه هیاهویی بوده است. 🔸 ما تا حالا راه نیافتاده‌ایم. هفتاد سال‌مان است، هشتاد سال‌مان است و هنوز راه نیافتاده‌ایم. تا حالا هجرت نکرده‌ایم، ما در زمین متوقف شده‌ایم و تا آخر هم همین‌طور می‌مانیم؛ ولی باید راه بیافتیم، چاره نیست. ما را می‌برند، منتهی ما را از آن طرف می‌برند. باید خودمان بیدار بشویم و از آن راه مستقیمی که باید برویم، برویم. باید تحت تربیت انبیا واقع بشویم. 🔸 شما جوان‌ها بهتر می‌توانید این راه را پیدا کنید. از ما گذشته؛ ما قدرت‌هامان رفته است دیگر سراغ کارش. شما جوان‌ها بهتر می‌توانید تهذیب نفس کنید؛ شما به ملکوت نزدیک‌تر هستید از پیرمردها. در شما آن ریشه‌های فساد کمتر است، هر روز تأخیر بیاندازید، مشکل‌تر می‌شود. نگذارید برای ایّام پیری؛ حالا که جوان هستید سیر خودتان را بکنید، شروع کنید. یک پیر بخواهد اصلاح بشود، بسیار مشکل است؛ جوان زودتر اصلاح می‌شود. هزاران جوان اصلاح می‌شوند و یک پیر نمی‌شود. 📚 تفسیر سوره حمد؛ جلسه دوم؛ ص ۱٢٨ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚪️ همچون آب... ▫️آب تماشایی است چه وقتی که فواره می شود و بالامی رود، چه وقتی که آبشار می شود و فرو می ریزد،چه وقتی هم که در جوی یا نهری جاری می شود. ◽️صدای آب خیلی آرام بخش است و به انسان آرامش می دهد به شرطی که آب صاف و زلال باشد. آبی که گل آلود هست اصلا تماشایی نیست. وقتی که سیل آب می آید و گل آلود است هیچ تماشایی ندارد، صدای خوشی هم ندارد. صدای آب گل آلود نه تنها به شما آرامش نمی دهد بلکه خیلی هم کسل کننده و خسته کننده است. ◽️انسانها هم دقیقا مثل آب هستند و چنین تقسیم بندی دارند. بعضی از آنها زلال و صاف هستند و یک صفایی دارند. انسان وقتی کنار این افراد می‌نشیند آرامش پیدا می‌کند. رفتار، کلام و نگاه آنها به عالم و هستی خیلی تماشایی است. بعضی ها هستند که مثل آب آلوده هستند و اصلا تماشایی نیستند. شما دوست دارید که اصلا این انسان را نبینید و اگر او را دیدید کنار او ننشینید و وقتی او کنار شما می نشیند اذیت می شوی و دوست داری که زود از او فاصله بگیری. ◽️ خوب است که اگر انسان می خواهد کنار کسی بنشیند آن فرد کسی باشد که مثل آب زلال و گوارا باشد مثل امیرالمومنین. چه کسی از امیرالمومنین بهتر که کنار او بنشینیم. ما که می خواهیم حرفی و سخنی بشنویم، چه سخن و حرفی زلال تر از کلام امیرالمومنین است. ◻️ حاج آقای رنجبر، سمت خدا ۱٣٩۰/٣/٢٧ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 جامعه اي كه علي (ع) را جدّي نگيرد ... ✍ #علامه_جعفری 🔹 سخنان نهج البلاغه جلوه والایی از ابعاد گوناگون یک انسان پوینده در مسیر کمال برین است. طبیعی است که این سخنان ، توهّمات بي پايه و جزئيّات زودگذر و ذوق پردازي هاي شاعرانه و افسانه گويي هاي تخديركننده نيست. محتويات اين سخنان، به همان اندازه واقعيّت دارد كه انسان در طبيعت وابسته به آفريننده طبيعت، مي تواند راه هدف اعلاي زندگي خويش را در پيش گيرد. 🔹 آری، بدون مبالغه و تأثرات از احساسات لذت بار ولی بی اساس و زودگذر، با کمال صراحت و جدیت می گوییم: طرز تفكّرات و رفتاراميرالمؤمنين (ع) در ارتباطات چهارگانه : ۱) ارتباط انسان با خويشتن؛ ٢) ارتباط انسان با خدا؛ ٣) ارتباط انسان با جهان هستي؛ ۴) ارتباط انسان با همنوع خود، از بهترين دلايل اثبات هدفدار بودن هستي و انسان است؛ هدفي كه بالاتر از لذايذ و امتيازات زندگي مادي آدمي است. 🔹 جامعه اي كه شخصيتي مانند اميرالمؤمنين علي بن ابيطالب(ع) را كه همه گفتارها و كردارها و انديشه هايش حقّ بوده، جدّي نگيرد و موجوديّت خود را به وسيله تعليم و تربيت او تكامل نبخشد، بديهي است با چه نتايجي مواجه خواهد گشت. اگر بشريّت با اين قيافه ملكوتي از نزديك آشنا بود و از تعليم و تربيت او برخوردار مي شد، امروزه كمال او به كجا رسيده بود؟ 📚برشهایی از کتاب ترجمه و تفسير #نهج_البلاغه 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا