eitaa logo
کلُّ یَومٍ عاشُورا وَ کلُّ اَرضٍ کَربَلا
610 دنبال‌کننده
766 عکس
95 ویدیو
160 فایل
_ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با شبکه های اجتماعی کسی متفکر نمی شود _ باید کتاب خواند... { کارگروه فرهنگی شهید عنایت نژاد} 📬برای انتقاد و پیشنهاد به آیدی های زیر مراجعه نمائید ⬅انتقاد و پیشنهاد @sad_ein@habib133
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 این خیانت است نه خدمت! ✍ استاد متفکر #شهید_مطهری 🔸 تفکر آزاد است، حالا که تفکر آزاد است؛ پس این آقای بت پرست باید آزاد باشد برای این که بت را بپرستد؛ یا نه؛ عقل و فکر این شخص اسیر است، لذا باید کاری کنیم که عقل و فکر او را از اسارت این عقیده آزاد کنیم، کاری را بکنیم که ابراهیم خلیل الله و بت شکن کرد. 🔸 حالا درباره این کار ابراهیم چه باید بگوییم؟ آیا ابراهیم کاری کرد بر خلاف آزادی عقیده ؟ یا کاری کرد در خدمت آزادی عقیده؟ کاری کرد در خدمت آزادی عقیده به معنی واقعی، یعنی آزادی اندیشه. ابراهیم (ع) می توانست مطابق همین فلسفه ای که اغلب فرنگی ها می گویند که "انسان هر عقیده را اتخاذ کند آن عقیده محترم است" بگوید چون این بتها مورد احترام میلیونها انسان هستند پس من هم به آنها احترام می گزارم. 🔸 در گذشته می گفتند ببینید کوروش چقدر مرد بزرگ بزرگواری بوده! که وقتی به بابِل رفت و آنجا را فتح کرد تمام بت خانه ها را محترم شمرد. آیا خود جناب کوروش به آن بت ها اعتقاد داشت؟ نه. کوروش چه فکر می کرد؟ می گفت این اعتقاد، این مردم را بدبخت کرده یا نه؟ بله. ولی در عین حال دست به ترکیب آنها نزد، چرا؟ چون می خواست که آنها در زنجیر بمانند. این خیانت بود نه خدمت. 📚کتاب آینده انقلاب اسلامی ، ص ۴۰ و ۴۱ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
2_1.mp3
8.19M
🎧 | صوت سخنرانی 🎙استاد سید محمدمهدی #میر_باقری 🔰 موضوع: " گفتمان تمدن نوین اسلامی" ❆ بررسی دین در مقیاس تمدن ساز / ❆ ارکان تمدن اسلامی / ❆ دعوت به توحید محور پیام انبیای الهی / ❆ بررسی حقیقت توحید در الوهیت/ ❆ رسیدن به محیط ولایت الله/ 1⃣ جلسه اول ⏰ مدت: ۶۰:۵٨ دقیقه 📶 حجم: ٧ مگابایت 🗓 در جمع نخبگان استان البرز ٢۰ خردادماه ٩۵ 🔍 بادقت بشنوید.... 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
توسعه و تمدن غرب شهید آوینی.pdf
1.85M
📘پیشنهاد دانلود و #مطالعه_کتاب "توسعه و مبانی تمدن غرب" ✍مؤلف: شهید سید مرتضی آوینی 📘 این کتاب مجموعه‌ی ۱۸ مقاله از سید شهیدان اهل قلم پیرامون مفهوم توسعه، مبتنی بر مبانی معرفتی و تاریخی تمدن غرب است. او در این کتاب به توسعه؛ آموزش، دانشگاه، اقتصاد، بانک و نظام آموزش غربی نگاه ویژه‌ای داشته‌ و از منظر فلسفی به ماهیت حقیقی هر یک از این معانی رسیده‌ است. 📖 برشی از کتاب: توسعه‌ی اقتصادی آرمان پر جاذبه‌ی عصری است که بشر خدا را فراموش کرده و از جاودانگی روح خویش غفلت کرده است. در تقسیم‌بندی ملل جهان به توسعه یافته و توسعه نیافته معیار و میزان چیست؟ توسعه‌ی اقتصادی. به اعتقاد حقیر آن بینش خاصی که جهان را با ماده معنا می‌کند می‌تواند بُعد اقتصادی حیات بشر را مبنای شناخت و تعریف او قرار دهد. در نظام اعتقادی ما آن توسعه‌ای معتبر است که بر تعالی روحی بشر تکیه دارد و تعالی روحی بشر نیز به پرهیز از فزون‌طلبی و تکاثر، و منع اسراف و تبذیر، و پیروی از یک الگوی متعادل مصرف منتهی می‌شود، نه به رشد اقتصادی محض. بنابراین، ما ابتدائاً جهان را به توسعه یافته و توسعه نیافته تقسیم نمی‌کنیم و این مبنا را هم برای تقسیم‌بندی قبول نداریم. 📘 مهمترین ویژگی محتوایی مطالب کتاب این است که خواننده با دقت در تعابیر و همراهی با سیر کلی مباحث ارائه شده به نگاهی نو و دیدگاهی جدید نسبت به مسائل پیرامون خود از جمله توسعه و مباحث مختلف غرب‌شناسی دست پیدا می‌کند که در کمتر آثاری می‌توان مطالبی از این دست یافت. 🆔 @ashora_karbala
🔰 برابری پیامبر(ص) و ولی فقیه در ولایت سیاسی ✍ امام خمینی (ره) درباره ی اختیارات حکومتی معصومان (ع) می فرماید: 🔹 این توَّهم که اختیارات حکومتی رسول اکرم (ص) بیشتر از حضرت امیر (ع) بود یا اختیارات حکومتی حضرت امیر (ع) بیش از فقیه است، باطل و غلط است.  البته فضایل حضرت رسول اکرم (ص) بیش از همه عالم است و بعد از ایشان فضایل حضرت امیر (ع) از همه بیشتر است لکن زیادی فضایل معنوی اختیارات حکومتی را افزایش نمی‌دهد. 🔹 همان اختیارات و ولایتی که حضرت رسول و دیگر ائمه، "صلوات الله علیهم" در تدارک و بسیج سپاه داشتند، تعیین وُلات و استانداران، گرفتن مالیات و صَرف آن در مصالح مسلمانان داشتند، خداوند همان اختیارات را برای حکومت فعلی قرار داده است؛ منتهی شخص معینی نیست روی عنوان «عالم عادل» است. 🔹 وقتی می‌گوییم ولایتی را که رسول اکرم (ص) و ائمه (ع) داشتند، بعد از غیبت، فقیه عادل دارد؛ برای هیچ کس این توَّهم نباید پیدا شود که مقام فقها همان مقام ائمه (ع) و رسول اکرم (ص) است زیرا اینجا صحبت از مقام نیست بلکه صحبت از وظیفه است. 🔹 ولایت یعنی حکومت و اداره کشور و اجرای قوانین شرع مقدس، یک وظیفه سنگین و مهم است؛ نه اینکه برای کسی شأن و مقام غیر عادی به وجود بیاورد و او را از حد انسان عادی بالاتر ببرد. به عبارت دیگر، ولایت مورد بحث، یعنی حکومت و اجرا و اداره، برخلاف تصوری که خیلی از افراد دارند، امتیاز نیست بلکه وظیفه‌ای خطیر است.   📚 امام خمینی، ولایت فقیه، ص۴۰ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#شرح_نهج_البلاغه "شرح حکمت ٧۵" 💠 اين گفتار حكيمانه اشاره به قانون كلى فلسفى است كه هرچيز تحت عدد در آيد محدود است و هرچه محدود است پايان پذير است و از آنجا كه عمر انسان ها نیز تحت عدد قرار مى گيرند؛ مثلا مى گوييم: عمر شصت ساله، يا هشتاد ساله. مفهومش اين است كه هر ساعتى كه بر انسان مى گذرد تدريجا از آن كاسته مى شود و اين سرمايه به سرعت رو به فنا مى رود. 🍃 لذا حضرت (ع) می فرمایند: "كُلُّ مَعْدُود مُنْقَض" هرچيز كه شمرده مى شود سرانجام پايان مى گيرد. آن گاه در ادامه مى فرمايد: "وَكُلُّ مُتَوَقَّع آت" و آنچه مورد انتظار است سرانجام فرا مى رسد. 💠 منظور از «متوقَّع» امورى است كه به طور قطع مى دانيم در آينده رخ مى دهد؛ مانند مرگ و پايان زندگى و قيام قيامت. اشاره به اين كه كسى كه به اين امور آگاه است بايد توجه داشته باشد كه روزى مرگ دامان او را مى گيرد و روزى در دادگاه عدل الهى حضور مى يابد. 💠آنچه امام(ع) فرموده است در واقع اشاره به دنیاى فانى و گذاران است، دنیایى که عمرش در برابر جهان آخرت بسیار ناچیز است، همان گونه که در حدیثى از پیغمبر اکرم(ص) مى خوانیم: "عمر دنیا در برابر آخرت مانند این است که یکى از شما انگشت خود را در دریایى فرو کند و سپس بیرون آورد، در این حال نگاه کند ببیند چه اندازه از آب دریا بر انگشت او باقى مانده. " 💠 این هشدارى است به همه دنیا طلبان و آنها که به آخرت و زندگى جاویدان پشت کرده اند تا بدانند چه چیز به دست مى آوردند و چه چیز را از دست مى دهند. 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 ادعونی.... 🍃 روزی یکی از کودکانم؛ وقتی خیلی کـوچک بود، از یکی از دوستانم تقاضای پول کرد.  من بـی انـدازه از این قـصـه نـاراحـت شـدم و بـا خـودم گـفتـم که چرا این کودک با وجود من، نظر به غیر من کرده است؟  🍃 همانجا، از طرف خداوند نیز هـمین حالت را احـساس کردم، کـه او هم دوسـت نـدارد بـنـده اش بـا وجـود او ، نــظـر بـه غـیـر او بـیـانـدازد؛  و لذا می گوید: ای بنده ی من ، "ادعونی استجب لکم" ... بـخوانید تا اجـابت کـنم شمـا را. 📚 کربلایی احمد میرزا حسینعلی تهرانی؛ کتاب ترس و امید 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا