eitaa logo
کلُّ یَومٍ عاشُورا وَ کلُّ اَرضٍ کَربَلا
613 دنبال‌کننده
766 عکس
95 ویدیو
160 فایل
_ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با شبکه های اجتماعی کسی متفکر نمی شود _ باید کتاب خواند... { کارگروه فرهنگی شهید عنایت نژاد} 📬برای انتقاد و پیشنهاد به آیدی های زیر مراجعه نمائید ⬅انتقاد و پیشنهاد @sad_ein@habib133
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 همه‌ی تلاشها و کارهایی که در کشور صورت می گیرد، یک طرف؛ کار رسانه‌ی ملی؛ طرف دیگر 🔹 #امام_خامنه_ای 🔸 امروز جنگ دنیا، جنگ رسانه‌هاست. پیشرفت کارها و سیاستهای بین‌المللىِ دستگاه‌های مختلف و جبهه‌های گوناگون، به‌وسیله‌ی تبلیغ، خبرسازی، مفهوم‌سازی و تبیین‌های درست و نادرست - یعنی راست و دروغ - دارد انجام میگیرد؛ سرمایه‌گذاری هم می کنند، فکر هم مصرف می کنند و دانش هم به‌کار می برند، برای این‌که بتوانند این را گسترش دهند. 🔸 یکی از کارهای بسیار مهمی که امروز در دستور کار آنهاست، تهاجم خبری، تبلیغی، فرهنگی و اخلاقی به کشور ماست. امروز این تهاجم، اوج تهاجم فرهنگی است. البته مخصوص کشور ما نیست؛ در همه‌جا اینها دارند کار فرهنگی میکنند؛ منتها ما آماج هدف آنها هستیم. بسیاری از هدفهای استکبار جهانی در زمینه‌های تبلیغی و فرهنگی و رسانه‌یی متوجه به ماست؛ ما باید در مقابل اینها خود را مجهز کنیم. 🔸 رسانه‌ی ما، هم باید ناظر باشد به خنثی کردن کار دشمن در داخل، هم باید ناظر باشد به ضربه‌زدن به دشمن در فضای عمومی. میبینید رسانه ملی چه نقش مهمی دارد. به‌نظر من همه‌ی تلاشها و کارهایی که در کشور صورت می گیرد، به یک معنا، یک طرف؛ کار رسانه‌ی ملی - یعنی صدا و سیما - طرف دیگر. اینها دو جریان هستند؛ والّا اگر خیلی کار انجام بگیرد، اما رسانه‌ی ملی فعال نباشد، تأثیرش بسیار کمتر از چیزی خواهد بود که باید باشد. بنابراین نقش رسانه، به همین ترتیبی که عرض شد، بسیار مهم است. 🎙 بیانات در دیدار مسئولان سازمان صدا و سیما‌‌ ۱٣٨٣/٩/۱۱ 🆔 @ashora_karbala
🔰 نقدی کوتاه بر عملکرد رسانه ملی 💢 مقام معظم رهبری در مورد نقش بسیار مهم رسانه ملی فرمودند: "صدا و سيما، مسؤوليت‌ زيادي‌ دارد. راديو و تلويزيون‌، يك‌ دستگاه‌ سرگرم‌كننده صِرف‌ نيست؛ يك‌ دستگاه‌ کاملا آموزنده‌ است. امروز، دنيا با فكر و تدبير از راديو و تلويزيون‌ براي‌ آموزش‌، در همه‌ي‌ شكل‌ هاي‌ آن‌، استفاده‌ مي‌كند. صدا و سیما به عنوان یک دستگاه تأثیرگذار بر رفتار، اندیشه های سیاسی، عقاید مذهبی و فرهنگ عمومی مردم، باید هدایت گر جامعه در جهت خیر و صلاح باشد. ما صدا و سيما را عمده‌ترين مركز هدايت فكرى ميدانيم. اينكه امام گفتند صدا و سیما دانشگاه بزرگ كشور است، نخواستند تعارف كنند؛ حقيقتاً همين جور است؛ يك دانشگاه بزرگ است. ⭕️ سؤال اساسی این است که این رسانه؛ با آن همه ظرفیت و گستردگی و استعداد عجیب؛ در فرهنگ سازی و الگوسازی و ستاره سازی؛ تا چه اندازه توانسته برای جامعه ما با تمام ویژگیهای اسلامی، انقلابی و آرمانی؛ مفید باشد؟ و چقدر توانسته امید مردم را به کارآیی دین؛ به کشور؛ به نظام؛ به ارزشها؛ به اعتقادات و هویتشان؛ ارتقاء ببخشد؟ ⭕️ رسانه امروز ما که تمام بودجه اش صرف ساخت برنامه های بی محتوا؛ سریالهای زنجیره ایِ بدون جذابیت؛ بدون هدف و بدون کارشناسی و مشاوره متخصصان و با معرفی و ستاره سازی از برخی استعدادها؛ سلبریتی های سینما و ورزش؛ به عنوان انسانهای کامل و الگو برای جوانان تا چه میزان می تواند به دانشگاه تبدیل شود؟ و اگر به دانشگاه تبدیل شده است؛ خروجی تربیت شدگان آن چیست؟ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 اصالت تصویر 🔸 □ دنیای امروز؛ دنیای اصالت تصویر است (تصویر را اصل همه چیز قرار میدهد) تمام چیزها را در سینما و تلویزیون می بیند؛ اگر این ابزارهای تصویری نباشد، کتاب نمی خواند و شعورش در حد تصویر بسته شده است. حتی فیلسوف بزرگی مثل هانری کوربن گرفتار تصویر شده و تا عالم خیال بیشتر نرفته است. □ عقل، خیال نیست. عقل، حس نیست. عقل، توهم نیست. عقل گوهری است بالا که همه اینها را اداره می کند. درحدیث آمده «أوّلُ ما خَلَقَ الله ألعَقل» اولین موجود عقل بود. عقل به کلیات می پردازد. به عنوان مثال وقتی از انسان می گوید، از حقیقت انسان صحبت می کند و کاری به مصادیق (مثل سیاهی و سفیدی، جوانی و پیری، شرقی و غربی، عالم و جاهل و..) ندارد. 🆔 @ashora_karbala
🔰 تعجب رهبری از پاسخ مردم به صدا و سیما 🔹 #امام_خامنه_ای 🔻 یکی از مشکلات ما تنبلی است. مسئله‌ی مطالعه و کتابخوانی مهم است. در جامعه‌ی ما بی‌اعتنائی به کتاب وجود دارد. گاهی آدم می‌بیند در تلویزیون از این و آن سؤال می کنند: آقا شما چند ساعت در شبانه‌روز مطالعه می کنید، یا چقدر وقت کتابخوانی دارید؟ یکی می گوید پنج دقیقه، یکی می گوید نیم ساعت! انسان تعجب می کند. ما باید جوانان را به کتابخوانی عادت دهیم، کودکان را به کتابخوانی عادت دهیم؛ که این تا آخر عمر همراهشان خواهد بود. 🔻 کتابخوانی در سنین بنده - که البته بنده چندین برابر جوانها کتاب می خوانم - غالباً تأثیرش به مراتب کمتر است از کتابخوانی در سنین جوانها و شما عزیزانی که اینجا حضور دارید. آنچه که همیشه برای انسان می ماند، کتابخوانی در سنین پائین است. جوانان شما، کودکان شما هرچه می توانند، کتاب بخوانند؛ در فنون مختلف، در راههای مختلف، مطلبی یاد بگیرند. البته از هرزه‌گردی در محیط کتاب هم باید پرهیز کرد، منتها این مسئله‌ی بعدی است؛ مسئله‌ی اول این است که یاد بگیرند، عادت کنند به این که اصلاً به کتاب مراجعه کنند، کتاب نگاه کنند. البته باید دستگاهها مراقب باشند، اشخاص مواظب باشند، هدایت کنند به کتاب خوب؛ که با کتاب بد، عمر ضایع نشود. 🎙بیانات رهبر انقلاب در دیدار معلمان و اساتید دانشگاه‌های خراسان شمالی - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 ما غائبیم! ✍ آیت الله #سید_محمد_حسن_الهی 🔹 حضور و وجود ولی عصر (عج) در دنیا اینگونه است؛ که دنیا هیچ وقت از امام زمان(ع) خالی نیست. امّا ما آن آینه ای نیستیم که تصویر کامل را نشان دهد. ما هر کدام ممکن است قسمتهایی از اخلاق و رفتار و صفات حضرت را دارا باشیم؛ امّا ایشان انسان کامل و کامل انسانهاست و اینجا اِشکال از آینه هاست که نمی تواند آن کامل انسانها و کمال انسانّیت را نشان دهد. آری ایراد از ماست وگرنه ارتباط همیشه برقرار است. مسأله این است که آیا ما این ارتباط را می توانیم درک کنیم یا نه؟ شاید به همین دلیل است که به حضور حضرت در کنارمان یقین نمی کنیم. 🔹 تصرّف ولی عصر (عج) در بشریت مثل تصرّف روح در بدن است؛ آن هم نه فقط برای ما؛ بلکه برای تمام بشریت! ما همیشه تحت نظر حضرت هستیم و ارتباط ما با حضرت دائمی است. منتهی بعضی انسان ها این ارتباط را درک می کنند و می شناسند و بعضی نمی شناسند و اگر ما نمی توانیم ارتباط را درک کنیم؛ چون ما دیدمان کم است؛ ما غائبیم. 🔹 برای ارتباط با حضرت تنها باید تصفیه شد. دل را باید تصفیه کرد. اگر دل صاف باشد این امواج را درک می کند و تصویر را هم نشان می دهد. اما اگر دل صاف نباشد و گرد و خاک داشته باشد؛ تصویر را خوب نشان نمی دهد. اگر قابلیت داشته باشی و شرایط غیبت را رعایت کنی؛ در زمان غیبت ظهور انفرادی برایت حاصل خواهد شد و حضرت می آید دیدن شما؛ شما نمی روید دیدن امام. 📚 کتاب الهیه؛ به نقل از آقای سید محمد الهی ص ۱۵٣ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 چه کنیم تا از یاران امام زمان (عج) باشیم؟ ⚪️جواب از لسان گهر بار امام صادق (علیه السلام) : ◻️ عَنْ أبِي عَبْدِاللهِ عليه السّلام قالَ: مَنْ سَرَّهُ أَنْ يَكونَ مِنْ أَصْحابِ الْقائِمِ فَلْيَنْتَظِرْ وَلْيَعْمَلُ بِالْوَرَعِ وَمَحاسِنِ الْأَخْلاقِ وَهُوَ مَنْتَظِرٌ فَاِنْ ماتَ وَقامَ الْقائِمُ بَعْدَهُ كانَ لَهُ مِنَ الْأَجْرِ مِثْلُ أَجْرِ مَنْ أَدْرَكهُ. ◻️ امام صادق عليه السّلام فرمودند: كسي كه دوست مي‌دارد از اصحاب امام قائم بشمار آيد، پس در انتظار بسر ببرد و ورع و پارسايي را پيشه خود سازد و به محاسن اخلاق بپردازد، اين چنين كسي را منتظر گويند و اگر بميرد در حاليكه امام خود را زيارت نكرده باشد، پاداش وي بسان كساني است كه در ركاب امام حضور دارند. 📚 مستدرك سفينة البحار، ج ۶، ص ۱۸۴ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰دو نوع تفکّر و دو نوع انتظار.. ✍ استاد متفکر 🔸 اصل انتظار فرج از یک اصل کلی اسلامی و قرآنی استنتاج می‌شود و آن اصل «حرمت یأس از روح‌الله» است. مردم مؤمنِ به عنایات الهی، هرگز و در هیچ شرایطی امید خویش را از دست نمی‌دهند و تسلیم یأس و ناامیدی و بیهوده‌گرایی نمی‌گردند. چیزی که هست این انتظار فرج و این «عدم یأس از روح اللّه» در مورد یک عنایت عمومی و بشری است؛ نه شخصی یا گروهی و به علاوه توأم است با نویدهای خاص و مشخص که به آن قطعیت داده است. 🔸امّا از ضربات جبران ناپذیری که در طول تاریخ بر اسلام وارد شده، تحریف برخی از ارزش‌ها مثل ولایت، محبت، زهد و... است که متأسفانه انتظار فرج هم از این دَست بُرد در امان نبوده و با تحریف و تفسیر نادرستِ آن به بی‌تفاوتی و پرهیز از هرگونه اقدام اصلاحی و تعطیل امر به معروف و نهی از منکر و حتی دامن زدن به فساد برای تسریع و تعجیل ظهور حضرت، از آن ضربه‌های جبران ناپذیری بوده که بر اسلام وارد شده است. 🔸 انتظار فرج و آرزو و امید و دل بستن به آینده دو گونه است: انتظاری که سازنده و نگهدارنده است، تعهدآور است، نیرو آفرین و تحرک‌بخش است؛ به ‌گونه‌ای که می‌تواند نوعی عبادت و حق پرستی شمرده می‌شود. ‌و انتظاری که گناه است، ویرانگر است، اسارت بخش است، فلج‌کننده است و نوعی «اباحی گری» محسوب می گردد.‌ این دو نوع انتظار فرج، معلول دو نوع برداشت از ظهور عظیم مهدی موعود علیه‌السلام است و این دو نوع برداشت به نوبه خود از دو نوع بینش درباره تحولات و انقلابات تاریخی ناشی می‌شود. 📚 قیام و انقلاب امام مهدی (ع) ص ۱۴ و ۱۵ 🆔 @ashora_karbala