eitaa logo
کلُّ یَومٍ عاشُورا وَ کلُّ اَرضٍ کَربَلا
614 دنبال‌کننده
766 عکس
95 ویدیو
160 فایل
_ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با شبکه های اجتماعی کسی متفکر نمی شود _ باید کتاب خواند... { کارگروه فرهنگی شهید عنایت نژاد} 📬برای انتقاد و پیشنهاد به آیدی های زیر مراجعه نمائید ⬅انتقاد و پیشنهاد @sad_ein@habib133
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰جنگ ما.... ✍ #امام_خمینی (ره) 💢 هر روز ما در #جنگ برکتی داشته ایم که در همه صحنه ها از آن بهره جسته ایم. ما انقلابمان را در جنگ به جهان صادر نموده ایم. ما مظلومیت خویش و ستم متجاوزان را در جنگ ثابت نموده ایم. ما در جنگ پرده از چهره تزویر جهان خواران کنار زده ایم. 💢 ما در جنگ دوستان و دشمنانمان را شناخته ایم. ما در جنگ به این نتیجه رسیده ایم که باید روی پای خودمان بایستیم. ما در جنگ ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شکستیم. 💢ما در جنگ به مردم جهان خصوصا به مردم منطقه نشان دادیم علیه تمامی قدرت ها؛ سالیان سال می توان مبارزه کرد. جنگ ما فتح #فلسطین را به دنبال خواهد داشت. 💢جنگ ما جنگ #حق_و_باطل بود و تمام شدنی نیست. جنگ ما جنگ #فقر_و_غنا بود. جنگ ما جنگ ایمان و رذالت بود و این جنگ از آدم تا ختم زندگی وجود دارد. ما در جنگ برای یک لحظه هم نادم و پشیمان از عملکرد خود نیستیم. 💢راستی مگر فراموش کرده ایم که ما برای ادای #تکلیف جنگیده ایم و نتیجه فرع آن بوده است؟! از خداوند می‌خواهم مرا در کنار شهدای جنگ تحمیلی بپذیرد ✍ صحیفه نور ج ٢۱ _ متن تاریخی امام خمینی (ره) بعد پذیرش قطعنامه ۳/۱۲/۱۳۶۷ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
9122-fa-aghaz ta payan-koli.pdf
8.64M
📚پیشنهاد دانلود و #مطالعه_کتاب (آغاز تا پايان) بررسی وقايع سياسی - نظامی جنگ از زمينه‌سازی تهاجم عراق تا آتش‌ بس و پذیرش قطعنامه (دوره ۶ جلدی) ✍ مؤلف: محمد دروديان 📕 آغاز تا پایان با یک سیر منطقی و یک نظم و پیوستگی دلنشین که خواننده را به خواندن هرچه بیشتر آن ترغیب می کند به پرده برداری از حقایق دفاع ٨ ساله می پردازد و ضمن ارائه اطلاعات دست اولی در خصوص جنگ و حمایت های ٣۶ کشور جهان از عراق به تشریح تنگناهای نظامی، سیاسی و اقتصادی؛ از چرایی جنگ؛ ناگزیر بودن از دفاع؛ خیانتها در عملیاتها پرداخته و ابتکارات، دستاورد ها و مشکلات ناشی از جنگ و تحریم رزمندگان ایرانی را تصویر می کند. 📖برشی از کتاب: سالها پیش و در فاصله کمی پس از پایان گرفتن جنگ ایران و عراق؛ "آنتونی کردزمن" و "آبراهام واگنر" اقدام به تدوین کتابی تحت عنوان درسهایی از "جنگ مدرن" کردند که جلد دوم آن منحصراً به بررسی جنگ ایران و عراق اختصاص داشت. به هنگام مطالعه کتاب از خودم می پرسیدم چگونه است که جنگ بین ایران و عراق رخ داد ولی درسهای آن توسط استراتژیستهای آمریکایی آن هم در فاصله ای چنین کوتاه پس از خاتمه جنگ به رشته تحریر در آمد و این چنین کارشناسانه یکایک عملیتهای نظامی ما با دقت و در دست داشتن اطلاعاتی بسیار صحیح و دست اول موشکافی شد؟ چاپ این کتاب در آن مقطع یک چیز را اثبات می کرد و آن اینکه سناریوی جنگ ایران و عراق در اتاقهای جنگ آمریکا نوشته و برای اجرای آن از دستهای قدرت طلبی چون صدام مدد گرفته شد. 📕این مجموعه؛ واقعا مختصر، کاملا مستند نوشته شده و یک گزارش صرفاً توصیفی از وقایع جنگ نیست. 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰ایمان و پایداری به تعهدات (مبحث پنجم _ بخش دوم) 🔹آن کسی که مؤمن است و می خواهد مؤمن بماند و از ثمرات مؤمن بودن بهره ببرد، در مقابل همه احکام خدا باید احساس تعهد کند و در همه جا باید احساس تعهد کند. 🔹آن کسی که معتقد است ایمان به خدا و ایمان به رسالت تعهدی می آورد، آن تعهد این است که همگان، باید بنده خدا بشوند و من تا آنجا که می توانم همه را باید بنده خدا بسازم. 🔻ایمان به پیغمبر و شهادت به اینکه من مُقرّ به رسالت پیامبرم، این تعهد را می آورد که دنبال پیامبر و درراه او حرکت بکنم. 🔻 اگر من به این معنا؛ مُقرّ و مُعترفم، اگر این تعهد را قبول دارم، دیگر معنا ندارد که آن وقتی که مواجه می شوم با یک پدیده کوچک که برخلاف مَشی پیامبری است، برخلاف راه پیامبر خداست، در مقابل آن رگهای گردنم را آنچنان پُرکنم، مُشت هایم را آنچنان گره کنم، واقعاً نمایش یک مسلمان. 🔻 اما وقتی با یک پدیده بزرگتر، ولی پر دردسرتر که باز در خلاف مسیر و جهت نبوت و رسالت است، روبه رو شدم، مسئولیتم را فراموش کنم. 🔹موسمی نیست تعهد، گاه گاهی نیست تعهد. نسبت به زمانی، نه زمان دیگر نیست؛ نسبت به شخصی و به شخص دیگر نیست؛ تعهد همگانی و همه جایی و همیشگی است. 🔹قرآن کریم از یهود نام می آورد، آن کسانی که یک جا می گفتند باید برادران ما ـ منظورشان یهودی هاست ـ همچون عزیزانی محفوظ بمانند؛ اما آنجایی که پای منافع شخصیشان به کارمی آمد، همین برادران را در جنگ ها می کشتند و اسیر می گرفتند و می فروختند و پولش را می خوردند. 🔻قرآن در مقام توبیخ بنی اسرائیل می فرماید: "اَفَتؤمِنونَ بِبَعضِ الکتابِ وَ تَکفُرونَ ببِعضٍ" به بعضی از دین ایمان دارید، به آن جاهایِ بی دردسرِ راحتش مؤمنید و متعهد، به بعضی دیگر از دین بی ایمانید؟ بی عقیده اید؟ مگر می شود این جور چیزی؟ مگر می توان تفکیک قائل شد میان دو فرمان که هر دو از یک مبدأ و یک نقطه سرچشمه گرفته است!؟ ♻️ادامه دارد... --------------------------------------------------- ✍برجسته ترین متفکر جهان معاصر (حفظه الله تعالی) 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#تفسیر_قرآن_کریم (ادامه تفسیر آیه ٣۰ سوره آل عمران) 🔹بحث تجسم اعمال 💠 تجسم اعمال به معنای به شکل، جسم و پیکر در آمدن موجودات غیرمادی مانند عقاید، اخلاق و اوصاف، افعال و آثار انسان است. قرآن و روایات دلالت دارند بر این که هر عملی که انسان در این جهان انجام می دهد؛ دو صورت و دو ظهور و دو هویت دارد و با یکی از آنها در این دنیا تمثّل می کند و با دیگری در آخرت 💠 مثلاً نماز در این دنیا عبارت است از یک سِری ذکرها و حرکات که هویت دنیوی نماز را تشکیل می دهند؛ ولی همین نماز در آخرت ظهور دیگری دارد و همچنین است اعمال ناشایست. زیرا اقتضای این عالم آن است که عمل به این صورت جلوه کند و اقتضای عالم آخرت آن است که عمل به شکل اصلی و واقعی خود ظاهر شود 💠ملاصدرا در این مسئله می گوید: شکی نیست که هر عملی هم در نفس و هم در خارج دارای اثری است و همان طور که اعمال و رفتار هر کس در خارج دارای آثار وجودی خاص است، در نفس نیز اثر می گذارد. از طرف دیگر هر یک از ملکات نفسانی، در هر یک از مواطن، دارای ظهور و اثری است که نحوه اثر آن در هر یک از مواطن متفاوت است و همان طوری که اعمال خارجی در نفس اثر می گذارند، ملکات نفسانی نیز در خارج اثر می کنند. 💠 مثلاً غضب، کبر، عجب، حسادت و غیره که از گناهان نفسانی هستند، آثاری از آنها در خارج ظاهر می شود. یکی از مواطن، موطن آخرت است و بعید نیست که مثلاً غضب که یکی از ملکات و صفات نفسانی است در نشأت آخرت به صورت آتش مجسم شود و صاحب آن را بسوزاند. 🔹از میان اقوال؛ این قول موافقان بسیاری دارد و آیات و روایات بسیاری نیز؛ آن را تأئید میکند. 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 فرهنگ دعای امام سجاد (ع)... ✍ آیت الله #جوادی_آملی 🔹 امام سجاد (علیه السلام) فرهنگ دعا را به گونه‌ای تبیین کردند که جامعه را جامعه عقلانی ‌می‌کند و از جاهلیت نجات می‌دهد. دعا تنها این نیست که خدایا بیمار مرا شفا بده و یا گناه مرا بیامرز و یا پایان امور مرا ختم به خیر کن؛ اینها ادعیه رایج است اما آن دعایی که فرهنگ‌آور است دعای امام سجاد در صحیفه است. 🔹 حضرت می فرماید «أَنَّ طَلَبَ الْمُحْتَاجِ إِلَی الْمُحْتَاجِ سَفَهٌ مِنْ رَأْیِهِ وَ ضَلَّةٌ مِنْ عَقْلِهِ» خدایا اگر یک محتاجی دستش را پیش محتاج دیگری دراز کند این سفاهت و بی‌عقلی است. این دعای امام سجاد است «أَنَّ طَلَبَ الْمُحْتَاجِ إِلَی الْمُحْتَاجِ سَفَهٌ» ما اگر خواستیم ببینیم سفیه هستیم یا عاقل این دعا برای ما معیار است؛ به چه کسی مراجعه کنیم به چه کسی وابسته باشیم؛ به شرق وابسته باشیم به غرب وابسته باشیم؟ فرمود ملتی سفیه است که به بیگانه چشم داشته باشد، این دعای نورانی امام سجاد است. 🔹 محور اصلی دعای امام سجاد(ع) این است که خدایا من از تو فرهنگ می‌خواهم، ادب می‌خواهم، من از تو انسانیت می‌خواهم تا مبادا نظام ارزشی من عوض شود؛ خدایا تو مرا از این امور حفظ کن. 🎙 درس اخلاق ۶ آبان ٩۵ سالروز شهادت #امام_سجاد (ع) 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 دو گام و دو جرعه و دو قطره محبوب نزد خداوند... #حدیث 🍃عَلِی بْنِ الْحُسَینِ زَینِ الْعَابِدِینَ (ع) قَالَ؛ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (ص) : مَا مِنْ خُطْوَةٍ أَحَبَّ إِلَی اللَّهِ مِنْ خُطْوَتَینِ خُطْوَةٍ یسُدُّ بِهَا مُؤْمِنٌ صَفّاً فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَ خُطْوَةٍ یخْطُوهَا مُؤْمِنٌ إِلَی ذِی رَحِمٍ قَاطِعٍ یصِلُهَا وَ مَا مِنْ جُرْعَةٍ أَحَبَّ إِلَی اللَّهِ مِنْ جُرْعَتَینِ جُرْعَةِ غَیظٍ یرُدُّهَا مُؤْمِنٌ بِحِلْمٍ وَ جُرْعَةِ جَزَعٍ یرُدُّهَا مُؤْمِنٌ بِصَبْرٍ وَ مَا مِنْ قَطْرَةٍ أَحَبَّ إِلَی اللَّهِ مِنْ قَطْرَتَینِ قَطْرَةِ دَمٍ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَ قَطْرَةِ دَمْعٍ فِی سَوَادِ اللَّیلِ مِنْ خَشْیةِ اللَّه. 🍃از #امام_سجّاد (ع) نقل شده است که رسول خدا(ص) فرمود: «هیچ گامی را خدا بیش از دو گام دوست نمی دارد: یکی گامی که با آن صفی (مجاهد) در راه خدای متعال بسته شود؛ و دیگری گامی که برای صله رحمی برداشته شود که او قطع کرده است. و هیچ جرعه ای محبوب تر برای خدا از دو جرعه نیست: یکی جرعه خشمی که مؤمن آن را با بردباری فرو خورد، و دیگری جرعه بی تابیی که مؤمن با صبر و شکیبایی آن را فرو برد. و هیچ قطره ای در نزد خدا دوست داشتنی تر از دو قطره نیست: قطره خونی که در راه خدا ریخته شود، و قطره اشکی که در تاریکی شب در اثر ترس از خدا از چشمان مؤمنی فرو ریزد. 📚امالی شیخ مفید (صفحه ۱۱) الخصال (ج ۱ ص ۵۰) 🆔 @ashora_karbala