eitaa logo
کلُّ یَومٍ عاشُورا وَ کلُّ اَرضٍ کَربَلا
609 دنبال‌کننده
766 عکس
95 ویدیو
160 فایل
_ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با شبکه های اجتماعی کسی متفکر نمی شود _ باید کتاب خواند... { کارگروه فرهنگی شهید عنایت نژاد} 📬برای انتقاد و پیشنهاد به آیدی های زیر مراجعه نمائید ⬅انتقاد و پیشنهاد @sad_ein@habib133
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#شرح_نهج_البلاغه "شرح حکمت ٧۵" 💠 اين گفتار حكيمانه اشاره به قانون كلى فلسفى است كه هرچيز تحت عدد در آيد محدود است و هرچه محدود است پايان پذير است و از آنجا كه عمر انسان ها نیز تحت عدد قرار مى گيرند؛ مثلا مى گوييم: عمر شصت ساله، يا هشتاد ساله. مفهومش اين است كه هر ساعتى كه بر انسان مى گذرد تدريجا از آن كاسته مى شود و اين سرمايه به سرعت رو به فنا مى رود. 🍃 لذا حضرت (ع) می فرمایند: "كُلُّ مَعْدُود مُنْقَض" هرچيز كه شمرده مى شود سرانجام پايان مى گيرد. آن گاه در ادامه مى فرمايد: "وَكُلُّ مُتَوَقَّع آت" و آنچه مورد انتظار است سرانجام فرا مى رسد. 💠 منظور از «متوقَّع» امورى است كه به طور قطع مى دانيم در آينده رخ مى دهد؛ مانند مرگ و پايان زندگى و قيام قيامت. اشاره به اين كه كسى كه به اين امور آگاه است بايد توجه داشته باشد كه روزى مرگ دامان او را مى گيرد و روزى در دادگاه عدل الهى حضور مى يابد. 💠آنچه امام(ع) فرموده است در واقع اشاره به دنیاى فانى و گذاران است، دنیایى که عمرش در برابر جهان آخرت بسیار ناچیز است، همان گونه که در حدیثى از پیغمبر اکرم(ص) مى خوانیم: "عمر دنیا در برابر آخرت مانند این است که یکى از شما انگشت خود را در دریایى فرو کند و سپس بیرون آورد، در این حال نگاه کند ببیند چه اندازه از آب دریا بر انگشت او باقى مانده. " 💠 این هشدارى است به همه دنیا طلبان و آنها که به آخرت و زندگى جاویدان پشت کرده اند تا بدانند چه چیز به دست مى آوردند و چه چیز را از دست مى دهند. 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 ادعونی.... 🍃 روزی یکی از کودکانم؛ وقتی خیلی کـوچک بود، از یکی از دوستانم تقاضای پول کرد.  من بـی انـدازه از این قـصـه نـاراحـت شـدم و بـا خـودم گـفتـم که چرا این کودک با وجود من، نظر به غیر من کرده است؟  🍃 همانجا، از طرف خداوند نیز هـمین حالت را احـساس کردم، کـه او هم دوسـت نـدارد بـنـده اش بـا وجـود او ، نــظـر بـه غـیـر او بـیـانـدازد؛  و لذا می گوید: ای بنده ی من ، "ادعونی استجب لکم" ... بـخوانید تا اجـابت کـنم شمـا را. 📚 کربلایی احمد میرزا حسینعلی تهرانی؛ کتاب ترس و امید 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 افسار گسیختگی‏‎ ‎‏انسان‏ ✍ #امام_خمینی(ره) خطاب به حامد الگار متفکر مسلمان امریکایى 🔹‏‏انسان اولش یک حیوانی است، بدتر از حیوانات. اگر سر خود‏ باشد، همین طور بار بیاید، هیچ حیوانی مثل انسان نیست. در شهوت، در دَرَّندگی، در شیطنت. حیوانات دیگر حدود‏‎ شیطنتشان محدود است. حدود شهواتشان محدود است 🔹انسان چون یک موجودی است که به حسب خلقت‏‎ ‎‏از همۀ موجودات بالاتر هست. از آن طرفِ شهوت و‏‎ ‎‏غضب و طرفِ شیطنت و اینها می تواند تا تقریباً لامتناهی برود،‏‎ ‎‏حد ندارد.  شما می بینید که اگر چنانچه انسان یک‏‎ ‎‏خانه ای پیدا بکند، دنبال این است که یکی دیگر هم پیدا کند. اگر‏‎ ‎‏یک کشوری هم پیدا بکند دنبال این است که یکی دیگر هم پیدا ‏‎ ‎‏بکند. اگر همۀ دنیا هم تحت سیطره اش باشد به فکر این است که‏‎ ‎‏در کرۀ قمر هم شاید باشد، در مریخ هم باشد، برود‏‎ ‎‏آنجا 🔹 محدود نیست، نه شهواتش محدود است که با یک حد‏‎ ‎‏خاصی بسازد، یکی، دوتا، ده تا، صدتا، و نه طمَعش محدود است‏‎ ‎‏که به یک کشور، ده کشور اکتفا کند؛ انبیا آمدند‏‎ ‎‏محدودش کنند؛ یعنی مهارش کنند. این حیوان  افسار  گسیخته؛ که به‏‎ ‎‏هیچ حدی از حدود محدود نیست، اگر آزاد بگذارند و این را‏‎ ‎‏تربیتش نکنند افسار گسیخته است. به طوری که همه چیز را برای‏‎  ‎‏خودش می خواهد و همه کس را فدای خودش می خواهد 🔹 انبیا‏‎ ‎‏آمدند که این افسار گسیخته را مهارش کنند و بیاورند تحت ضوابط‏‎ ‎‏و بعد از اینکه آن مهار شد، راه نشانش بدهند برای اینکه تربیت‏‎ ‎‏بشود، یک تربیتی که برسد به آن کمالاتی که تا آخر برای او ‎‏سعادت است 📚اهداف حکومت در اسلام 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 کار با محبت پیش می رود... ✍آیت الله 🌿 کار، با محبت پيش مي‌رود نه با ترس؛ مستحضر هستيد جهنم نرفتن و نسوختن هنر نيست. خيلي‌ها هستند که جهنم نمي‌روند، اين بچه‌ها را که خدا جهنم نمي‌برد، اين ديوانه‌ها آنهايي که کمبود عقلي دارند، اينها که جهنم نمي‌روند. آن کفّار مستضعفي که هيچ دسترسي به اسلام ندارند اينها را که جهنم نمي‌برند. نسوختن هنر نيست. 🌿 بهشت رفتن هم هنر نيست. بهشتي که در آن ﴿جَنَّاتٌ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الأنْهَارُ﴾ باشد فقط راه بدنی باشد هست. اما خدا بعضي از اساتيد ما را غريق رحمت کند! مي‌گفت آرزوي ما اين است که إن‌شاءالله در بهشت را خدمت علی بن ابيطالب(ع) ياد بگيريم. يک چنين چيزی است. آن بهشت کرامت است، آن بهشت محبت است، آن بهشت دوستي است. 🎙 جلسه درس اخلاق ٩٧/۴/٢٨ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
2_2.mp3
7.99M
🎧 بشنوید | صوت سخنرانی 🎙استاد سید محمدمهدی #میر_باقری 🔰موضوع: "گفتمان تمدن نوین اسلامی" ❆ بررسی دین در مقیاس تمدن ساز / ❆ ارکان تمدن اسلامی / ❆ دعوت به توحید محور پیام انبیای الهی / ❆ بررسی حقیقت توحید در الوهیت/ ❆ رسیدن به محیط ولایت الله/ 2⃣ جلسه دوم ⏰ مدت: ۵٩:٢٧ دقیقه 📶 حجم: ۶ مگابایت 🗓 در جمع نخبگان استان البرز به تاریخ ٢۰ خردادماه ٩۵ 🆔 @ashora_karbala
🔰مقصود این نیست که همه ابوذر شوند... ✍استاد #علی_صفایی_حائری 🔸 خیال می کنیم اگر حرکتی را آغاز کرده ایم و برنامه ای را شروع کردیم، باید به نتیجه برسد و همه؛ آدم های خوبی شوند. خیال می کنیم مقصود این است آدم ها در عمل؛ حرکتی داشته باشند. این توقع، ما را بسته است و زنجیر کرده؛ در حالی که مقصد این نیست. مقصد "تفاهم" است نه "توافق" 🔸 هدف این است که "زمینه خوب شدن افراد" فراهم شود نه اینکه همه خوب شوند؛ چرا که عمل مربوط به انتخاب و اختیار آن هاست. می خواهند عمل کنند یا نکنند. آنچه مطلوب است ، "تفاهم" است نه توافق ها، فهم است نه عمل. آن چه مهم است فهم در برخورد هاست و عمل وابسته به شخص است ... 🔸 مقصود این نیست که همه ابوذر شوند، مقصود این است که همه شکل بگیرند؛ یا ابوذر شوند و یا ابوجهل. بیش از این توقعی نیست که پیامبران نیز زمینه انتخاب انسان را فراهم می کردند {لِّيَهْلِكَ مَنْ هَلَكَ عَن بَيِّنَةٍ وَيَحْيَىٰ مَنْ حَيَّ عَن بَيِّنَةٍ} تا آن هایی که زنده شوند ، با آگاهی برای زندگی آماده شده باشند و آن هایی که به هلاکت رسیدند، با آگاهی و در روشنی هلاکت را انتخاب کرده باشند. مقصد همین است ، نه چیزی بیش از این. 📚 کتاب حرکت؛ ص ۵٨ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا