eitaa logo
کلُّ یَومٍ عاشُورا وَ کلُّ اَرضٍ کَربَلا
619 دنبال‌کننده
766 عکس
95 ویدیو
160 فایل
_ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با شبکه های اجتماعی کسی متفکر نمی شود _ باید کتاب خواند... { کارگروه فرهنگی شهید عنایت نژاد} 📬برای انتقاد و پیشنهاد به آیدی های زیر مراجعه نمائید ⬅انتقاد و پیشنهاد @sad_ein@habib133
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چگونگیدعوت اسلام.pdf
6.32M
📚 پیشنهاد دانلود و "چگونگی دعوت به اسلام" ترجمه کتاب " کیف ندعوا الناس" ✍مؤلف: شهید سید قطب (مترجم: سعید یوسفی) 📘 علت دایمی بودن تکلیف دعوت؛ این است که امّت اسلامی، امّت خاتم الانبیا (ص) بوده و پس از حضرت رسول (ص) رسالت وی را بر دوش می کشد، رسالت رسول الله (ص) نیز، رسالتی جهانی بوده و تمامی انسان ها را از لحظه بعثت پیامبر تا روز قیامت در بر می گیرد. 📘 این رسالت، دارای دو جنبه و دو بعد می باشد؛ از یک طرف غیرمسلمین را در بر می گیرد و به دنبال دعوت آنان به سوی ایمان می باشد و از طرفی دیگر، مؤمنین را مخاطب قرار می دهد تا ضمن یادآوری و تذکر به آنان، به ایمانشان عمق ببخشد و نفوذ آن را بر دل و جانشان بیفزاید. 📘 اما امروزه، امت اسلامی در شرایطی خاص به سر می برد که شاید پیشتر نظیر آن را به خود ندیده باشد به گونه ای که شناختش به نسبت اسلام به پایین ترین سطح در طول تاریخ اسلامی رسیده و عمل گرایی اسلامی در میان امت؛ حتی از این شناخت نیز بسیار پایین تر است. به همین خاطر، امروزه امر دعوت؛ اهمیتی به مراتب بیشتر از گذشته یافته و صِرف پند و اندرز و تذکّر به کار نمی آید بلکه شاید لازم است که این بنا و ساختمان از نو پایه گذاری گردد. 📘 نویسنده ی کتاب؛ مانند طبیبی حاذق؛ به آسیب شناسی دعوت اسلامی پرداخته و با برجسته ساختن مشکلات مسیر، برای آن طرح و برنامه ی مطلوبی ارائه داده است و مسیری منظم و استوار را برای دعوت و حرکت ترسیم نموده و سخنان خود را با آیات الهی و احادیث و سیره ی نبوی(ص) مزین ساخته است. 🆔 @ashora_karbala
🔰 راه بهبود وضعیت مسلمین در صدر اسلام ✍استاد #علی_صفایی_حائری 🔸 هنگامی که مسلمین در صدر اسلام ″هیچ" نداشتند و آه در بساطشان نبود، با همین ایثار و انفاق و عهده داری و تعاون و تکافل یکدیگر را نگه داشتند و لااقل انیس و غم‌خوار یکدیگر بودند و نیروی روحی و پشتوانه ی روانی برای هم. در نتیجه از ″هیچ″ به ″همه چیز″ رسیدند. 🔸 و در آن هنگام، همین که تعاون ها و تکافل ها و عهده داری ها از میان رفت، همه ی چیزها به هیچ رسید و همه ی اجتماع ها پراکنده شد و "هَبَاءً مَنثُوراً" [همچون ذرات غبار پراکنده] گردید. 🔸 امروز باید از همان تعاون و تکافل و عهده داری استفاده کرد و مسائل تأمیناتی؛ مسکن و خوراک و پوشاک و ازدواج را جواب‌گو شد و حل کرد. اگر هر کس گرفتاری های شخص دیگری را در نظر داشته باشد آخر سر، شخص گرفتاری نمی ماند. 🔸 امروز انفاق مردم در حدّ وسیع و گسترده ای است. اما از این همه انفاق استفاده نمی شود و از این همه ذخیره بهره برداری نمی شود. آن کس که در فکر تکافل و تعاون و سعی در حوائج است، با ذخیره هایی مرتبط می شود و یا ذخیره هایی تهیه می کند و یا ذخیره های موجود را می سازد و قابل بهره برداری می نماید. 📚 روحانیت و حوزه، ص ۱۸۸ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 انتظار معنایش این است 🔻 #امام_خامنه_ای 🔹 انتظار فرج معنایش این نیست که انسان بنشیند، دست به هیچ کاری نزند، هیچ اصلاحی را وجهه‌ی همت خود نکند، صرفاً دل خوش کند به اینکه ما منتظر امام زمان "علیه الصّلاة و السّلام" هستیم. اینکه انتظار نیست. انتظارِ چیست؟ انتظارِ دست قاهرِ قدرتمندِ الهىِ ملکوتی است که باید بیاید و با کمک همین انسان‌ها سیطره‌ی ظلم را از بین ببرد و حق را غالب کند و عدل را در زندگی مردم حاکم کند و پرچم توحید را بلند کند؛ انسان‌ها را بنده‌ی واقعی خدا بکند. باید برای این کار آماده بود. 🔹 تشکیل نظام جمهوری اسلامی یکی از مقدمات این حرکت عظیم تاریخی است. هر اقدامی در جهت استقرار عدالت، یک قدم به سمت آن هدف والاست. انتظار معنایش این است. 🔹 انتظار حرکت است؛ انتظار سکون نیست؛ انتظار رها کردن و نشستن برای اینکه کار به خودی خود صورت بگیرد، نیست. انتظار حرکت است. انتظار آمادگی است. این آمادگی را باید در وجود خودمان، در محیط پیرامون خودمان حفظ کنیم. و خدای متعال نعمت داده است به مردم عزیز ما، به ملت ایران، که توانسته‌اند این قدم بزرگ را بردارند و فضای انتظار را آماده کنند. این معنای انتظار فرج است. 🔹انتظار فرج یعنی کمر بسته بودن، آماده بودن، خود را از همه جهت برای آن هدفی که امام زمان "علیه الصّلاة والسّلام" برای آن هدف قیام خواهد کرد، آماده کردن. آن انقلاب بزرگ تاریخی برای آن هدف انجام خواهد گرفت. و او عبارت است از ایجاد عدل و داد، زندگی انسانی، زندگی الهی، عبودیت خدا؛ این معنای #انتظار_فرج است. ۱۳۹۷/۷/۲۵ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰این دعا ازقبیلِ گریه‌هایِ مقدّسینِ نهروان است. ✍ #سید_مُنیر_الدّین_حسینیِ_هاشمی 🔹در زمان شاه، فردی بود که با یک "پاسبان" خُرده‌حساب پيدا کرده بود. او می‌خواست دق‌دلی خودش را بر سر پاسبان در بياورد. می‌گفت زنده باد شاه، و توی گوش پاسبان می‌زد! دادوقال می‌کرد و پُشتِ‌سرِهم می‌گفت زنده باد شاه! پاسبان که دست‌پاچه شده بود می‌گفت: من که به شاه جسارتی نکردم. ولی او می‌گفت این پدرسوخته، احترام به شاه نگذاشت و توی گوشِ پاسبان می‌زد! 🔹حالا گاهی يک عده از مقدسين که می‌خواهند به آیت‌الله خامنه‌ای حمله کنند، دعای بر حضرت ولی عصر(عج) می‌کنند! می‌گویند: مظالم چقدر زياد است! آقا خودت بيا و درست کن؛ هيچ کس نمی‌تواند. 🔹ای بی‌انصاف! در دنيا نور اسلام درخشيده، و رئيس کفار، از نورِ اسلام دارد پِلک می‌زند. رژیم صهیونیستی که، در سالی که جنگ شش‌روزه اعراب و اسرائيل بود، در نزدِ يک عده به‌عنوان قدرت لايزال شناخته می‌شد، حالا به دست بچه‌های حزب‌الله به ذلّه درآمده؛ سرمايه‌داران يهودی امريکا به ذلّه در آمده‌اند. آمریکا تحريم اقتصادی می‌کند، در بوق هم می‌کند، ولی شکسته می‌شود؛ نفوذ کلمه‌اش از بين رفته. 🔹خدا می‌داند، آنهايی که اهل عبادت‌اند و اهل امور سياسی نيستند، مقدار زيادی از زمان را بايد نماز شکر بگذارند و دعایِ به آیت‌الله خامنه‌ای و دعایِ به اين پرچم بکنند. آن نوع دعایِ به امام زمان(عج)، از دعاهای خطرناک است. در آن دعایِ به امام زمان(عج)، شکرانهٔ لطف امام زمان(عج) نيست. آن دعا ازقبيلِ گريه‌های مقدسينِ نهروان است. ۷۵/۵/۳۰ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_3178727.amr
5.75M
🎧 بشنوید 🎙استاد #حسن_عباسی 🔰 موضوع: "مهدویت و دهه پنجم؛ انتظار و امید" ☑️عقبه هزار و چهارصد ساله‌ی انقلاب اسلامی با نهضت ۶۱ زعیم شیعه/ امامی که در بین ماست/ مدیریت استراتژیک امام مهدی(عج) بر صحنه و تحولات منطقه/ فکر می کنند کار یک طلبه بوده که در نیجریه ۱۶ میلیون شیعه درست شده است/ ۷ تریلیون دلار هزینه‌ی آمریکا و متحدان او در منطقه با هدایت امام عصر(عج) نیروهای انقلابی و خون جوانان مدافع حرم خنثی شد/ ☑️ امید ما به حکومت امام عصر(عج) است؛ و جامعه‌ی آرمانی ایشان مطابق روایتی تکان‌دهنده از امام باقر(ع) در عصر ترازو و قسط (مرحله‌ی عدل نهایی) محقق می‌شود.../ دشواری‌های تحقق عصر ترازو با روایتی تکان‌دهنده از امام سجاد(ع) روشن می‌شود./ جامعه شناسی امام_سجاد (ع) ☑️ مهدویت و انتظار در دهه پنجم جمهوری اسلامی از راه اقامه قسط محقق می‌شود./ دهه‌ی پنجم و ششم انقلاب، دهه‌ی امتحاناتی به مراتب دشوارتر است. انقلاب صادر شده و اکنون در یمن، عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان و... بیرق انقلاب برداشته شده است. اگر با بی‌عرضگی ما، نظام دچار مشکل بشود، بیرق انقلاب اسلامی و جامعه‌ی مهدوی در دیگر مناطق بلند می‌شود. ⏰ مدت: ٩۵:۴۶ دقیقه 📶 حجم: ۵ مگابایت(نسخه کم حجم) 📆گیلان، صومعه‌سرا، مسجد امام حسین(ع) ۴ اردیبهشت ۹۷ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رحیم کارگر.pdf
4.44M
📚 پیشنهاد دانلود و #مطالعه_کتاب "مهدویت و آینده سیاست (دولت ) از دیدگاه شیعه" ✍مؤلف: رحیم کارگر 📘 نگاه به آینده اي روشن و چشم داشت سرنوشتی نیک، تأثیر به سزایی بر رفتار، گفتار و زندگی سیاسی اجتماعی انسان دارد. حیات دیرین انسان، پیوندي ژرف، بین گذشته، حال و آینده است. اما چشم انداز آتیه، همواره براي او پرجاذبه بوده است. رنج ها، سختی ها، ستم ها، اسارت ها، ناراستی ها و تبعیض های روز افزون و همیشگی، باعث شده که انسانها منتظر فرجامی زیبا، پر ازصلح، عدالت گون و نیک آیین باشند. 📘 گسترده ترین و پردامنه ترین دشواري ها و مشکلات بشر، عموما از ناحیه قدرت وسیاست بوده و دولت ها نه تنها از رنجهاي طاقت فرساي بشر نکاسته اند؛ بلکه خود به وجود آورنده اصلی جنگها، کشورگشایی ها، برده داري ها، بی عدالتی ها،ستمگري ها بوده اند. 📘 این مسأله از بُعد سیاسی و فلسفه تاریخ، اهمیت چشم گیري دارد و نظریه پردازان درصدد ارائه چهارچوب و ویژگیهاي سیاست (و دولت) مطلوب خود در آینده هستند؛ ازجمله:مارکسیسم، درصدد ارائه تصویري از کمون نهایی [جامعه بدون دولت وطبقه]؛ مسیحیت، منتظر بازگشت وظهور مسیح و تحّقق ملکوت وسلطلنت الهی؛ لیبرالیسم [بر اساس نظریه پایان تاریخ فوکو یاما] در پی غلبه ایدئولوژي لیبرال دموکراسی و برتري دولت هاي لیبرال؛ در پایان تاریخ هستند. شیعه نیز منتظر ظهور مهدي موعود و تشکیل دولت جهانی وسیطره او برکّل جهان است. 📘 در این پژوهش چهار نظریه معطوف به آینده و دیدگاه شان در مورد آینده سیاست (دولت) بررسی خواهد شد. 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 نمونه ای از تفکر مسخ شده... ✍ استاد متفکر #شهید_مطهری 🔹 وقتي عرض مي‌‌‌‌‌کنم که طرز تفکر مسلمين در عصر حاضر درباره اسلام آسيب ديده است، مربوط به تلقي ما مسلمانان از اسلام است و اگر بخواهيم طرز تفکر خودمان را تصحيح کنيم بايد به سوابق و گذشته و تاريخ خودمان مراجعه کنيم، چرا که ريشه‌‌‌‌‌هاي اين آسيب چه بسا که از زمانهاي خيلي دور باشد... 🔹 ما امروز وقتي وارد دنياي شيعه مي‌‌‌‌‌شويم و به خودمان نگاه مي‌‌‌‌‌کنيم مي‌‌‌‌‌بينيم خودمان از سر تا قدم مرجئ هستيم. دائماً دنبال بهانه‌‌‌‌‌هايي هستيم بلکه بهشت را با يک بهانه درست بکنيم. مي‌‌‌‌‌گوييم بهشت را به «بها» نمي‌‌‌‌‌دهند، به «بهانه» مي‌‌‌‌‌دهند... 🔹 به فکر امروز خودمان که نگاه مي‌‌‌‌‌کنيم مي‌‌‌‌‌بينيم عمل به عناوين و اسامي مختلف تحقير مي‌‌‌‌‌شود؛ مي‌‌‌‌‌بينيم ملت ما به چيزي که اعتنا ندارد عمل است. مثلًا پيش خودش خيال مي‌‌‌‌‌کند که اگر بتوانم در حرم حضرت رضا عليه السلام يا در حرم امام حسين عليه السلام يک جا قبري پيدا کنم، اين جانشين همه چيز حساب مي‌‌‌‌‌شود. اين کجا و فکر اسلام کجا؟ 🔹 اين را مي‌‌‌‌‌گويند يک فکر مسخ‌‌‌‌‌شده و مرده. اينکه مي‌‌‌‌‌گوييم احياي تفکر اسلامي، يکي از مواردش اين است که در مسئله عمل، فکر ما بايد زنده بشود، بايد بفهميم اسلام دين عمل است، دين وابستگيهاي خيالي نيست. 📚 احیاء تفکر اسلامی؛ صفحه ۱۵٧ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌿 چگونه ممکن است جامعه ای به دستاویز اینکه دل انسان باید پاک باشد و ارزش برای عمل نیست، با هرج و مرج زندگی کند و به سعادت برسد؟ 🌿 و چگونه ممکن است کردار و گفتار ناپاک، دلی پاک بپروراند یا از دل پاک؛ کردار و گفتار ناپاک ترشح نماید؟ 🌿 خدای تعالی در کتاب خود می فرماید: "پاکان از آن پاکان و ناپاکان از آن ناپاکانند". و می فرماید: "زمین خوب، نبات خود را خوب می رویاند و زمین بد، جز محصول ناچیز نمی دهد." 📚 #علامه_طباطبایی کتاب شیعه در اسلام - ص٨٩ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 اکثر ما در گوشه دلمان از این چیزهای پنهان شده داریم 🔸 علامه #مصباح_یزدی 🔹 آن‌چه کسانی را به فسادهای غیر‌قابل جبرانی کشانده است، رگه‌های اخلاق فاسدی بوده است که در عمق دلشان وجود داشته و گاهی خودشان نیز به آن‌ها توجه نداشته‌اند. داستان‌های قرآن را ملاحظه بفرمایید! از ابتدا با داستان تکبر ابلیس، حسد قابیل، داستان‌های بنی‌اسرائیل و بلعم باعورا شروع می‌شود و به داستان کسانی می‌رسد که به خاطر حسد با پیغمبر اسلام مخالفت می‌کردند. 🔹 ریشه اولین جنایتی که بین انسان‌ها واقع شد حسد بود. آخرین جنایتی که قرآن ذکر می‌کند نیز درباره قومی است که با پیغمبر اکرم به خاطر حسد مخالفت می‌کنند. 🔹 شاید اگر ابتدای کار، از هابیل و قابیل می‌پرسیدند که نسبت به هم چه احساسی دارید؟ می‌گفتند: دو برادریم که همدیگر را دوست داریم. شاید قابیل هیچ‌گاه احساس نمی‌کرد که چیزی در عمق دلش وجود دارد و ممکن است موجب قتل برادرش شود. با هم غذا می‌خوردند، با هم رفت و آمد داشتند و زندگی می‌کردند تا این‌که داستان قربانی پیش آمد و معلوم شد که یکی در گوشه دلش، نسبت به دیگری حسد دارد. 🔹اکثر ما در گوشه دلمان از این چیزهای کثیف پنهان شده است. گاهی خودمان نیز می‌دانیم، اما به آن اهمیت نمی‌دهیم، ولی گاهی خودمان نیز اصلا به آن‌ها توجهی نداریم، اما وقتی پای امتحان به میان می‌آید،‌ خودش را نشان می‌دهد. مهم‌ترین رذایل، کبر، حسد و عُجب است. ♻️جلسه بیست و پنجم، رمضان ۱۴٣٩ موضوع: صراط مستقیم؛ آماج دسیسه‌های شیطان 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 پدیده‌ی تمدن نوین اسلامی 🎙 #امام_خامنه‌ای: ♦️ دنیای اسلام امروز وظیفه دارد مثل خود اسلام و مثل خود پیغمبر، روحی در این دنیا بدمد، فضای جدیدی ایجاد کند، راه تازه‌ای را باز کند. ما به این پدیده‌ای که در انتظار آن هستیم میگوییم «تمدّن نوین اسلامی». ♦️ ما باید دنبال تمدّن نوین اسلامی باشیم برای بشریّت؛ این تفاوت اساسی دارد با آنچه قدرت‌ها درباره‌ی بشریّت فکر می‌کنند و عمل می‌کنند؛ این به‌معنای تصرّف سرزمین‌ها نیست؛ این به‌معنای تجاوز به حقوق ملّت‌ها نیست؛ این به‌معنای تحمیل اخلاق و فرهنگ خود بر دیگر ملّت‌ها نیست؛ این به‌معنای عرضه کردن هدیّه‌ی الهی به ملّت‌ها است، تا ملّت‌ها با اختیار خود، با انتخاب خود، با تشخیص خود راه درست را انتخاب کنند. راهی که امروز قدرت‌های جهان ملّت‌ها را به آن راه کشانده‌اند، راه غلط و راه گمراهی است. این وظیفه‌ی امروز ما است. ♦️باید ما به دنبال این باشیم که فرهنگ زندگی را تبیین کنیم، تدوین کنیم و به شکل مطلوب اسلام تحقق ببخشیم. البته اسلام بُنمایه‌های یک چنین فرهنگی را برای ما معین کرده است. بُنمایه‌های این فرهنگ عبارت است از خردورزی، اخلاق، حقوق؛ اینها را اسلام در اختیار ما قرار داده است. اگر ما به این مقولات به طور جدی نپردازیم، پیشرفت اسلامی تحقق پیدا نخواهد کرد و تمدن نوین اسلامی شکل نخواهد گرفت. هرچه ما در صنعت پیش برویم، هرچه اختراعات و اکتشافات زیاد شود، اگر این بخش را ما درست نکنیم، پیشرفت اسلامی به معنای حقیقی کلمه نکرده‌ایم. باید دنبال این بخش، زیاد کار کنیم؛ زیاد تلاش کنیم. ۱۳۹۴/۱۰/۸ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1.mp3
5.36M
🎧 بشنوید | صوت سخنرانی 🎙استاد سید محمدمهدی #میر_باقری 🔰موضوع: "آموزش کلیات اندیشه اسلامی" [بررسی شاخصه های مباحث اعتقادی مقدمه ورود به معارف] ☑️ در بررسی شاخصه های طرح مباحث اعتقادی؛ چهار شاخصه را باید مدنظر داشت: ❶ اول این که اعتقادات باید دارای نظام و انسجام باشد. یعنی از مبانی و روش مشخص بهره مند باشد. اجزاء و دیدگاه هایی که ارائه می شود با هم هم خوانی و هماهنگی داشته باشد. نباید بین مطالب گوناگون تباین و تضاد وجود داشته باشد. ❷ دوم این که اعتقاداتی که ارائه می شود تمام زوایا و ابعاد زندگی فردی و اجتماعی انسان را پوشش دهد و نباید قسمتی از زندگی انسان وجود داشته باشد که نظام اعتقادات در باره آن ساکت باشد و حرفی برای گفتن نداشته باشد. ❸ سوم این که این نظام باید به جامعه و تاریخ بشریت احاطه داشته باشد. نباید افراد انسانی به صورت جزیره های مستقل در نظر گرفته شود به طوری که سعادت افراد به سعادت جامعه و سیر تاریخی انسان ها بی ارتباط باشد. نظام اعتقادات باید انسان ها را به یکدیگر و آنها را به خداوند مرتبط کند و به دنبال پیروزی جبهه حق در تاریخ باشد. ❹ نکته چهارم در باره توجه و تاکید بر زبان فطرت در آموزش اعتقادات است. زبان غالب در آموزش عقاید زبان حکمی و فلسفی است. پیش فرض این زبان این است که انسان ها بر وجود خداوند شک دارند و ما می خواهیم این شک را به باور تبدیل کنیم. باید توجه کنیم که انبیاء از همین زبان استفاده کردند و زبان استدلال را فقط در موارد خاصی به کار می بردند. ⏰ مدت: ۴٨:٢٢ دقیقه 📶 حجم: ۵ مگابایت 🗓  مرکز تربیت مدرس ۱٣ بهمن ٨٧ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نقش بصیرت یاران ائمه علیهم السلام در تداوم شیعه (با رویکرد رسانه اي).pdf
2.36M
📚 پیشنهاد دانلود و #مطالعه_کتاب "نقش بصیرت یاران ائمه (علیهم السلام) در تداوم شیعه" [با رویکرد رسانه ای] ✍مؤلف: حسین مهدوي پارسا 📕 بررسی تاریخ وسرگذشت انسانهاي بزرگ و بصیر درجریان هاي فکری و سیاسی، از آنرو مهم است که انسان را در برابر شبهه ها و صف بندي هاي سیاسی و اجتماعی، بینایی و بصیرت می بخشد و او را در تصمیم گیری مناسب وسودمند یاری می رساند. مطالعه سرگذشت انسانهاي برجسته ی حق محور و باطل ستیز، مجموعه ارزشمندی از تجربه ها و آموزه های عینی گذشته را در اختیار فرد می گذارد و او را از فرو رفتن در امواج نیرنگ؛ و گرفتاری در دام فتنه های شیاطین بازمی دارد 📕 در تاریخ تشیع درکنار امامان معصوم (ع) که خود الگوی بصیرت افزایی شمرده می شوند، یاران آنان نیز با گسترش بصیرت در میان مردم، نقش ارزنده ای در پاسداری از کیان مذهب و تداوم آن داشتند. بی گمان آگاهی ازجلوه های بصیرت زایی یاران ائمه وچگونگی روشنگری آنها در برهه هاي حساس تاریخ تشیع، زمینه هاي رواج بصیرت را در جامعه فراهم می کند 📕در این زمان که دشمنان خارجی و عوامل داخلی آن، می کوشند فضای جامعه راگل آلود و از هر فرصتی برای ایجاد فتنه استفاده کنند، رسانه های انقلابی نیز به نقش بصیرت افزایی خود باید بیشتر توجه کند و باساخت برنامه هاي مناسب به منظور روشنگري افکار و خنثی سازی نقشه های دشمن، گام اساسی بردارد 📕 اثرحاضر در پی آن است با معرفی یاران ائمه(ع) که در بصیرت بخشی به شیعیان نقش داشته اند وشرایط تداوم شیعه را فراهم آوردند، بتواند فعالان رسانه ای را در ایجاد خلق آثاری با محوریت بصیرت افزایی پشتیبانی کند 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰حقیقت اسلام، سوای واقعیت ذهنی ماست ✍شهید #سید_قطب 🔸 امروزه اسلام نه تنها در پیشگاه دیگر مردمان، بلکه برای خود امّت اسلامی نیز ناشناخته گشته است و آن هنگام که حقایق اسلامی را بر مسلمین عرضه می داری، دچار ترس و اضطراب می گردند و از آن بیمناک می شوند! و می گویند: این سخنان را از کجا آورده ای؟ اسلامی که ما می شناسیم اصلاً اینگونه نیست. 🔸 و آنگاه که استاد جامعه شناسی، و روانشناسی، و علوم تربیتی، و تاریخ و.... را مورد خطاب قرار می دهی و می گویی: آنچه که از علوم غربی آموخته اید و آنچه که برای دانشجویانتان تدریس می کنید مخالف و ناقض مفاهیم و عقاید اسلامی می باشد!؛ به تو پاسخ می دهند: اسلام چه ربطی به این مسایل دارد؟ چرا می خواهید آن را در تمامی امور دخیل نمایید؟ اینها علم هستند و اسلام دین! آخر دین چه ربطی به علم دارد؟ و این قضیه درباره ی صدها نمونه ی دیگر صادق است. 🔸 و زمانی که حقیقت اسلام را در آن موارد بر مردم عرضه می داری، ترس سر تا پای وجودشان را فرا می گیرد و یا در خوشبینانه ترین حالت، احساس غربت می کنند، و تلاش بسیاری لازم است تا آنها به این قناعت رسند که برداشتشان از اسلام نادرست بوده و حقیقت اسلام، سوای واقعیت ذهنی آنهاست. 🔸 تمامی این مشکلاتی در حوزه ی دانشی و معرفتی است و ناگفته پیداست که تغییر رفتار و دگرگون ساختن سبک زندگی، نیازمند چه جُهد عظیم و چه تلاش خستگی ناپذیری است.و امروزه در غربت دوم اسلام، دعوت با وضعیتی روبروست که همزمان بایستی دو جنبه را تحت پوشش قرار دهد و آن دو جنبه عبارتند "تعریف" و "تربیت" 📚چگونگی دعوت به اسلام ص ٩ و ۱۰ 🆔 @ashora_karbala