eitaa logo
آشتی با خدا
20.1هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
1.9هزار ویدیو
31 فایل
🔴تبادل نظر
مشاهده در ایتا
دانلود
✍بیش از این تاخیر روا نیست...🔻 🔸 مرحوم علامه رحمة الله علیه: 🔹الهی خواندی، تاخیر کردیم. فرمودی ، تقصیر کردیم؛هیهات هیهات آنچه کردیم بی تدبیری کردیم 📚هزار و یک کلمه، کلمه ۸۰۸ 🟢@ashti_bakhoda
📌 قیام مردم قم در اعتراض به چاپ مقاله ساواک علیه امام خمینی 🔹نخستین تظاهرات گسترده و شکوهمند مردم مسلمان ایران بر ضد رژیم پهلوی، پس از قیام ۱۵ خرداد ۴۲، در ۱۹ دی ۱۳۵۷ در شهر مقدس قم برگزار شد و بدین گونه، پس از چهارده سال، مردم انقلابی ایران، بار دیگر با روحیه‌ای انقلابی و عزمی استوار، فریاد درود بر خمینی سر دادند. واقعه ۱۹ دی، سرآغاز مرحله نوین انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) علیه نظام استبدادی و استکباری پهلوی بود. 🔸 این تظاهرات به این علت روی داد که رژیم منفور شاه در ۱۷ دی ماه (سالروز کشف حجاب) با درج مقاله‌ای در روزنامه اطلاعات، امام خمینی (ره) را که در آن زمان در نجف اشرف در حال تبعید بودند، مورد توهین قرار داد و همین امر موجب اظهار نگرانی و اعتراض دسته‌جمعی فضلا و طلاب حوزه علمیه قم گردید. 🔹فضلا و طلاب با تعطیل نمودن درس‌ها به منازل مراجع تقلید و مجتهدان نامدار رفته و با آنها اعلام همدردی نمودند. روز بعد، بازار قم نیز تعطیل شد و افراد کثیری از دانش‌آموزان، دانشجویان، بازاریان و متدینان شهر با روحانیت همراه شده و راهپیمایی های بزرگ اعتراضی تشکیل دادند. 🔸مزدوران رژیم پهلوی که تحمّل اعتراضات مردمی را نداشتند، صدای آنان را با گلوله پاسخ گفتند. در نتیجه، تیراندازی به مردم از چهارراه فاطمی (شهدای کنونی) آغاز شد و تعداد زیادی شهید و زخمی شدند. 🟢@ashti_bakhoda
امروز جمعه نیست! آقای من...! نمی‌خواهم فقط غروب های "پنجشنبه و جمعه" سراغتان را بگیرم... نمی‌خواهم فقط جمعه ها انتظار ظهورتان را بکشم! آری... "شنبه" هم می‌شود از دوریتان ناله سر داد... "یکشنبه" هم می‌شود انتظار کشید... "دوشنبه" هم می‌شود دنبال گمشده گشت... "سه شنبه" هم می‌شود با آقا درد و دل کرد... "چهارشنبه" هم می‌شود به خاطر آقا گناه نکرد... ای پدر مهربان! امروز جمعه نیست اما... دلم برایتان تنگ شده...! 🟢@ashti_bakhoda
📌 درگذشت "آقا نورالدین عراقی" 🔹آقا نورالدین حسینی عراقی در سال ۱۲۸۷ قمری در شهر اراک به دنیا آمد. وی تحصیلات مقدماتی خود را در مدرسه سپهسالار اراک آغاز کرد و سپس برای ادامه تحصیل به نجف اشرف سفر نمود. او به مدت هفت سال در نجف به تحصیل پرداخت و نهایتاً به درجه اجتهاد رسید و به زادگاه خود بازگشت. 🔸او یکی از علمای پرنفوذ عراق و از شاگردان برجسته آخوند خراسانی بود. دوران کودکی او تحت تربیت‌های اخلاقی پدری پارسا و دانشمند و عواطف مادری باایمان سپری شد. 🔹وی از محضر دانشمندان متعددی بهره برد که مشهورترین آنان آخوند ملا محمد امین بود. او در علوم مختلفی همچون فقه، اصول، معانی، بیان، منطق، کلام و حکمت، صاحب‌نظر و دقیق‌نگر بود. نظرات او در علوم عقلی و نقلی مورد توجه و اهمیت خاصی قرار داشت. 🔹آقا نورالدین عراقی در ۷ رجب سال ۱۳۴۱ قمری دار فانی را وداع گفت. 🟢@ashti_bakhoda
65.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 باید فرج را بخواهیم تا به ما اعطا شود ❞ با درخواست هست که اعطا می‌کنن اگر درخواست نباشه اعطا هم نخواهد بود پس ما اگر برای امام زمان سلام‌الله‌علیه دعا بکنیم فرج حضرت را از خدا بخواهیم سلامتی او را از خدا بخواهیم عافیت او رو بخواهیم خدا هم این رو به ما اعطا خواهد کرد. ❝ 🤲🏻 اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج 🎙 حجت الاسلام 📌 🟢@ashti_bakhoda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹الإمام الهادی(علیه السلام): إنَّ اللّهَ جَعَلَ الدُّنیا دارَ بَلوی، و الآخِرَةَ دارَ عُقبی، و جَعَلَ بَلوَی الدُّنیا لِثَوابِ الآخِرَةِ سَبَبا، و ثَوابَ الآخِرَةِ مِن بَلوَی الدُّنیا عِوَضا. امام هادی(علیه السلام): خداوند دنیا را سرای آزمایش قرار داده است و آخرت را سرای فرجام؛ آزمایش و بلای دنیا را وسیله پاداش آخرت کرده است و پاداش آخرت را عوض بلا و آزمایش های دنیا. 📗تحف العقول: ۴۸۳. میزان الحکمه جلد ۱۳ صفحه: ۳۱۵ 🟢@ashti_bakhoda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ حروف ابجد نمک سپاس خداوند را که شیعه امیرالمؤمنین، علی بن ابیطالب هستم 🌹❤️ 🟢@ashti_bakhoda
13.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅شرح حدیث زندگی 📍قسمت دوازدهم 🔹شرح حدیث ابتدای درس خارج فقه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) موضوع: به حسبنا الله و نعم‌ الوکیل پناه ببرید 🗓۱۳۹۳/۰۱/۲۴ 🟢@ashti_bakhoda
📌 رحلت آیت اللَّه سید ابوالحسن انگجی تبریزی 🔸 آیت‌الله سید ابوالحسن انگجی تبریزی در حدود سال ۱۲۴۳ هجری شمسی در اَنگج، یکی از محلات تبریز به دنیا آمد. وی ادبیات فارسی و عربی، نجوم، حساب، فقه و اصول را در تبریز فراگرفت و سپس در ۲۲ سالگی برای ادامه تحصیلات به نجف اشرف سفر کرد. 🔹در نجف، از حوزه درس استدلالی فقهی و اصولی آیات عظام شیخ محمدحسن مامقانی، ملامحمد فاضل ایروانی و میرزا حبیب‌الله رشتی بهره‌مند شد و به درجه اجتهاد رسید. پس از بازگشت به تبریز، به تحقیق، تألیف، تدریس و ارشاد مردم پرداخت. 🔸در دوران سلطنت رضاخان پهلوی، هنگامی که فرمانده قوای وی در تبریز شئون اسلامی را نقض کرد، آیت‌الله انگجی با مردم تبریز هم‌صدا شد و نسبت به این رفتار اعتراض کرد. همچنین در جریان کشف حجاب و تغییر لباس، علیه رضاخان موضع‌گیری کرد که این امر منجر به دستگیری و تبعید وی به سمنان شد. 🔹پس از بازگشت از تبعید، آیت‌الله انگجی به ادامه تدریس پرداخت و کتاب‌هایی در زمینه فقه و اصول تألیف کرد. برخی از آثار وی عبارتند از: «رساله سؤال و جواب»، «حاشیه وسایل شیخ انصاری»، و «حاشیه بر مکاسب و کتاب ارث». وی در ۲۰ دی ۱۳۱۷ هجری شمسی درگذشت. 🟢@ashti_bakhoda
خطر اعتياد به نادانسته سخن گفتن آيت الله العظمی جوادی آملی: شيطان پس از آنكه كسی را به سوء و فحشا واداشت، به او دستور مي‌دهد تا چيزی را كه نمي‌داند به خداوند نسبت دهد:«إنَّما يَأمُرُكُم بِالسُّوءِ والفَحشاءِ وأن تَقولوا عَلَي اللّهِ ما لاتَعلَمون» و چنين نسبتي، تشريع و بدعت و از بزرگ‌ترين گناهان و با علم و عمد در حد كفر است. از اينجا راز تأكيد و اصرار قرآن‌كريم بر ضرورت تنظيم سيره انسان به نحوی كه جاهلانه سخن نگويد، روشن مي‌شود، زيرا آنگاه كه انسان را به اين ادب دينی مؤدب كرد مي‌تواند خطر جاهلانه سخن گفتن در مسائل دينی را به او بياموزد. بر همين اساس، اساتيد و علمای ربانی در بيان برنامه و مواد و مبانی عالم شدن، با استفاده از حديثي از حضرت رسول اكرم(صلّي الله عليه وآله وسلّم) مي‌گفتند: انسان با داشتن سه نوع سرمايه عالم مي‌شود. سرمايه ، قرآن‌ كريم است. سنّت اهل بيت عصمت و طهارت(عليهم السلام) و گفتن «لاأدري» و «نمي‌دانم» است[۱]؛ يعنی بداند كه نمي‌داند. ثقلين، يعني قرآن و عترت(عليهم السلام)، مبادي فاعلي و به تعبيري ديگر منابع علم هستند و مبدأ قابلی آن اين است كه شخص بداند كه نمي‌داند و تا چيزی را نداند آن را نگويد. اگر كسی خود را دانا پنداشت، از كتاب و سنت استفاده نمي‌كند؛ اما چنانچه بداند كه نمي‌داند خود را نيازمند به بهره‌گيری از آن دو مي‌بيند. اگر كسی كرد جاهلانه سخن بگويد، يعنی در مطلب عقلی چيزی را كه نمي‌داند بگويد يا بنگارد، و در مطلب نقلی چيزي را كه سند ندارد بازگو كند، هرچند ابتدا تنها در مسائلِ عادی چنين عمل كند، ليكن به تدريج عادت مي‌كند در مسائل اعتقادی و دينی نيز چيزی را كه نمي‌داند به خدا و پيامبر او(صلّي الله عليه وآله وسلّم) نسبت دهد. [۱]نهج الفصاحه ج۲ ص۶۷۰ تسنیم ج۸ ص۵۲۶،۵۲۷ 🟢@ashti_bakhoda