eitaa logo
آسیب های اجتماعی نوپدید (جهاد تبیین)
3.9هزار دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
5.3هزار ویدیو
225 فایل
❌ آشنایی با آسیبهای فضای مجازی، سوادرسانه، جنگ شناختی،موادمخدر،موسیقی کره ای، انیمه های ژاپنی، زن زندگی آزادی،امربه معروف، تهاجم فرهنگی و... 📌جهاد تبیین 📌الگوی تمدن اسلامی 📌نکات تربیتی 📌بررسی و تحلیل آسیبهای اجتماعی ارتباط با ادمین👈 @Khalijj_fars
مشاهده در ایتا
دانلود
قسمت دوم 🔹ما مدام در حال تصمیم‌گیری هستیم و با هر تصمیمی، یک‌قدم به «خستگی تصمیم» نزدیک می‌شویم. هر چند همه‌ی تصمیم‌ها بزرگ و حیاتی نیستند ولی هر کدام‌شان، به سهم خود بخشی از انرژی مغزمان را می‌گیرند: از انتخاب بین دو نوع خمیردندان برای مسواک صبحگاهی و تصمیم‌گیری درباره‌ی این‌که امروز چه بپوشم و انتخاب درجه‌ی حرارت بخاری یا کولر ماشین و انتخاب موسیقی برای شنیدن و برداشتن یک نوع پنیر از قفسه‌ی پنیرهای سوپرمارکت تا تصمیم‌گیری درباره‌ی نحوه‌ی برخورد با خطای فرزند و انتخاب بین چند گزینه برای سرمایه‌گذاری و مهاجرت و... همه و همه تصمیم‌گیری هستند. ادامه دارد... 💥کانال مطالب آموزشی آسیب های اجتماعی را در پیام رسان ایتا دنبال کنید👇👇👇 🆔 eitaa.com/asibha_ejtemai
قسمت سوم 🔷افرادی که کار و زندگی‌شان به گونه‌ای است که باید مدام تصمیم بگیرند، بیش از بقیه در معرض «خستگی تصمیم» قرار دارند. 🔷در یک تحقیق در آمریکا، تعدادی قاضی که باید درباره‌ی عفو زندانیان تصمیم‌گیری می‌کردند، مورد بررسی قرار گرفتند. مشخص شد که آن‌ها در ابتدای روز، پرونده‌ها را بهتر بررسی می‌کنند و افراد بیشتری را مشمول عفو می‌دانند، ولی هر چه به پایان روز نزدیک می‌شوند، افراد کمتری را عفو می‌کنند. پرونده‌ها کما بیش یکسان بودند و قضات نیز ثابت. آنچه در ساعات پایانی روز تغییر کرده بود، پدیدار شدن حالت «خستگی تصمیم» بود که هنگام صبح وجود نداشت. ادامه دارد... 💥کانال مطالب آموزشی آسیب های اجتماعی را در پیام رسان ایتا دنبال کنید👇👇👇 🆔 eitaa.com/asibha_ejtemai
قسمت چهارم 🔹رولف_دوبلی در کتاب «هنر خوب زندگی کردن» می‌گوید: وقتی مغز به‌خاطر تصمیم‌گیری‌های متعدد خسته می‌شود، معمولاً سر راست‌ترین تصمیمات را می‌گیرد که عمدتاً هم «بدترین» است. ادامه دارد... 💥کانال مطالب آموزشی آسیب های اجتماعی را در پیام رسان ایتا دنبال کنید👇👇👇 🆔 eitaa.com/asibha_ejtemai
قسمت پنجم ( خستگی تصمیم در جنگ شناختی) 🔹روش پرتاب در بین گرگ ها این روش همچون حملات Dos و DDos صورت می گیرد. (حملات DOS و DDOS زمانی اتفاق می‌افتد که ترافیک غیرواقعی بر روی سایت شما افزایش می‌یابد و موجب مصرف بیش از حد منابع سرور می‌شود و بدین شکل باعث از کارافتادن سرور و سایت می‌شود.) 🔷در این روش دشمنان و طراحانِ جنگ شناختی، شخص/ سازمان/ دولت مورد نظر را تحت فشار می گذارد ( از طریق شکاف ها و گسست ها و ...) و مجبور می کند تصمیمات زیادی در موارد مختلف بگیرند. کثرت تصمیم گیری باعث خستگی تصمیم و در نهایت اتخاذ تدابیر و تصمیمات کم عمق و گاها خلاف مصالح می شود. ادامه دارد... 💥کانال مطالب آموزشی آسیب های اجتماعی را در پیام رسان ایتا دنبال کنید👇👇👇 🆔 eitaa.com/asibha_ejtemai
قسمت ششم 🔰برای مقابله با خستگی تصمیم چه کنیم؟ 1. اولویت بندی مدیران و فرماندهان ارشد روزانه با موارد مختلفی مواجه می شوند که باید تدبیر و تصمیم گیری کنند. بهترین کار آن است که ترتیبی اتخاذ نمایند تا همواره تصمیماتی با درجه اهمیت بسیار بالا را شخصا انجام دهند و سایر موارد را تا حد ممکن به معاونین و مشاوران امین واگذار نمایند. 🔷برای این‌که «خستگی تصمیم» دیرتر رخ بدهد، تا حد امکان خود را در معرض تصمیم‌گیری‌های کم‌اهمیت قرار ندهید. راهش این است که درباره‌ی برخی چیزها، یک تصمیم ثابت بگیرید. به‌عنوان مثال، به‌جای این‌که هر روز تصمیم بگیرید امروز چه غذایی درست کنید، یک برنامه‌ی هفتگی یا ماهانه تدوین کنید و از قید تصمیمات روزمره خلاص شوید و انرژی مغزتان را ذخیره کنید. ادامه دارد... 💥کانال مطالب آموزشی آسیب های اجتماعی را در پیام رسان ایتا دنبال کنید👇👇👇 🆔 eitaa.com/asibha_ejtemai
📶مکاتب فکری در عرصه ارتباطات 1⃣مکتب فرانکفورت این مکتب ایده رسانه‌های قدرتمند را ترویج می‌کرد. رسانه‌ها با برخی نهادهای قدرت همکاری می‌کنند و برای رسیدن به اهداف خود با جامعه تعامل دارند. این مکتب به شکاف ایدئولوژیک سوسیالیستی-مارکسیستی تعلق دارد. مخاطبان در این دیدگاه منفعل قلمداد می‌‌شود. 2⃣مکتب بیرمنگام مکتب بیرمنگام نیز متاثر از شکاف ایدئولوژیک سوسیالیستی-مارکسیستی است، اما برخلاف مکتب فرانکفورت، مخاطبان پیام‌های رسانه‌ای بر اساس پیشینه‌شان درباره معانی آن پیام‌ها مذاکره می‌کنند. در این دیدگاه مخاطب فعال است. 3⃣مکتب شیکاگو مکتب شیکاگو معتقد است که رسانه‌های جمعی تأثیر زیادی بر مخاطبان دارند، اما این تأثیر را برخی از عوامل اجتماعی در جامعه تعیین می‌کنند. آنها بر این باورند که واکنش یک فرد به یک پیام با شخص دیگر متفاوت است. مخاطب در اندیشه مکتب شیکاگو فعال است. 4⃣مکتب آننبرگ نظریه اصلی برآمده از مکتب اننبرگ، نظریه کاشت است. این نظریه می‌گوید پیامی که در رسانه‌ها در معرض آن قرار می‌گیریم بر نحوه دیدن واقعیت تأثیر می‌گذارد. در اینجا مخاطب منفعل است. 💥کانال مطالب آموزشی آسیب های اجتماعی را در پیام رسان ایتا دنبال کنید👇👇👇 🆔 eitaa.com/asibha_ejtemai
📊 بنابر ایسپا در بهمن ۱۴۰۲، ۳۷درصد مردم فقط از پیام‌رسان و شبکه‌های اجتماعی خارجی استفاده می‌کنند پ.ن: بدون شک پلتفرم‌های مورد استفاده کاربران در شبکه‌های اجتماعی اثر بسیار زیادی در شکل‌گیری افراد دارد. اگر بتوان افراد بیشتری را در پیام‌رسان‌های داخلی آورد، قطعاً در سبک زندگی فردی و اجتماعی مردم ایران تحول قابل توجهی پدید خواهد آمد. 💥کانال مطالب آموزشی آسیب های اجتماعی را در پیام رسان ایتا دنبال کنید👇👇👇 🆔 eitaa.com/asibha_ejtemai
💬 بانک؛ حاصل روحیه زرسالار یهودیان 🖇 یهودیان نه به عنوان پیروان حضرت موسی(ع)، بلکه یک شبکه زرسالار پیوسته به هم از دوران این پیامبر اولوالعزم دور هم جمع شده و در حال فعالیت اقتصادی بودند. بانک و رباخواری به دلیل روحیه اقتصادی مال‌اندوزی یهودیان است. 🖇آن‌ها در این حرفه خبره شدند و توانستند نبض اقتصاد جوامع را در دست گیرند. همچنین با استحکام پایه‌های نخستین جوامع یهودی در سده یازدهم میلادی، رباخواری به شکلی گسترده در اروپای مرکزی رواج یافت. 🖇حاملین این موج، یهودیان بودند و پیوند این پدیده با یهودیان آن چنان است که در فرهنگ‌های اروپایی واژه يهودى مترادف با رباخوار بود. 🔗 ادامه مطلب 💥کانال مطالب آموزشی آسیب های اجتماعی را در پیام رسان ایتا دنبال کنید👇👇👇 🆔 eitaa.com/asibha_ejtemai
🎯 چه کسی باید بر هوش مصنوعی فرمان براند؟ / چهار بحث دربارۀ تأثیر بر آیندۀ کار، اقتصاد و سیاست 📍آیا هوش مصنوعی با بر عهده‌گرفتن بسیاری از کارهایی که تا امروز انسان‌ها انجام می‌داده‌اند، میلیون‌ها نفر را بیکار خواهد کرد؟ آیا آیندۀ تحت کنترلِ هوش مصنوعی، لزوماً نابرابرتر و تبعیض‌آمیزتر از امروز است؟ هوش مصنوعی را چطور باید کنترل کرد؟ و در نهایت چه کسی می‌تواند بر آن نظارت کند؟ 📍این‌ها بخشی از بزرگترین دغدغه‌های پیش روی متخصصان در مواجهه با این فناوری جدید است. دغدغه‌هایی که با فراگیرشدن هوش مصنوعی‌های مولد در میان مردم، ضروری‌تر از همیشه به نظر می‌رسند. 🔖 ۱۵۰۰ کلمه ⏰ زمان مطالعه: ۹ دقيقه                                         📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید: B2n.ir/p21892 💥کانال مطالب آموزشی آسیب های اجتماعی را در پیام رسان ایتا دنبال کنید👇👇👇 🆔 eitaa.com/asibha_ejtemai
🖇| واردشوندگان به صنعت سلبریتی 📌واردشوندگان به صنعت سلبریتی، ابتدا باید در برابر که نامورسازان وضع می‌کنند، سر تسلیم فرود آورند. کوچکترین فرمان‌‌ناپذیری از سوی سلبریتی‌ها، تبعاتی سخت برایشان به‌همراه داشته باشد. 📌در ، این قوانین شامل رژیم‌های فشرده غذایی سخت، خودبهینه‌سازی مستمر و در صورت لزوم جراحی زیبایی، ورزش‌های خاص برای اجرای بهینه رقص‎‌آرایی و ارائه بدنی جذاب، آموختن زبان‌های خارجی، نظم شدید و عدم ارتباط‌گیری با دیگرانی که شرکت اجازه نمی‌دهد و هر چیزی است که بازنمایی رسانه‌ای سلبریتی را در قالب یک (بت) باورپذیر کند. 📌پژوهش‌ها ثابت کرده است، میان دینداری و هواداری از یک سلبریتی رابطه معکوس وجود دارد. این یعنی هر قدر باورمندی و اتصال ما از معبود اصلی دور شود، به‌دنبال ارضای حس پرستشمان در نمونه‌های جایگزینش در معبودهای مادی و انسانی خواهیم بود. 📌سلبریتی‌ها را آیدل می‌خوانند و می‌دانند؛ چون در زمانه‌ی غیاب، طرد و غفلت بشری از خالق خویش، جذاب برای پرستش‌اند. این روزها، اما یکی از آیدل‌های کره‌ای، بتِ درون را شکسته و به هوادارانش از جهان بی‌بت‌پرستی و خداپرستی می‌گوید که برنامه و قوانینی دقیق اما دارد. 📌اما مهم آن است که صنعت سلبریتی، را نیز به مسلخ نمایشی‌شدن می‌برد تا برندِ سلبریتی را تقویت کند؛ پیت وارد، در کتاب خدایان بدکردار برای تبیین فرایند استحاله دین در فرهنگ ، از کلیدواژه خوب و دقیق «چرخش سوژه‌ای» استفاده می‌کند. 📌 یعنی سلبریتی در مقام سوژه مختاری است که میان منابع دینی و غیردینی گزینه‌های خود را دارد و این منابع در فرهنگ حل شده‌اند. در این فرایند سوژه احساس نمی‌کند با مرزهای سنت محدود می‌شود، بلکه او در راستای هدف و ساخت برند خود، به هرچیز دینی یا غیردینی که بخواهد، متوسل می‌شود و در چنین شرایطی تمایز میان گفتمان‌های سکولار و دینی فرومی‌پاشد. 📌در چرخش سوژه‌ای، مردم دیگر خود را در رابطه با فرمان‌های استعلایی نمی‌بینند، بلکه آنچه مهم و استعلایی است، خود فرد و اموری مانند «آگاهی، ذهن، خاطرات، عواطف، احساسات، شور و حال، تجربه‌های بدنی، رؤیاها، حس‌ها، وجدان درونی و گرایش‌ها» هستند. بدین‌سان پرسش «چگونه می‌توانم رستگار شوم؟» به «چطور می‌توانم حس خوبی درباره خودم داشته باشم؟» مبدل می‌شود. 📌نظر به پیش‌گفته‌ها، در مواجهه با سلبریتی‌هایی مانند مدیریت مواجهه با او مهم است؛ تمرکز و برجسته‌سازی وجوهی از شخصیت او که منادی رهایی از بت درون و پرستش خالق است و نقد وجوهی از دینداری او که هم‌بسته با نمایشی شدن و است، بسیار مهم است. 👤خانم دکتر بزرگی 💥کانال مطالب آموزشی آسیب های اجتماعی را در پیام رسان ایتا دنبال کنید👇👇👇 🆔 eitaa.com/asibha_ejtemai
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 استاندارد دوگانه رسانه‌های دنیا در دفاع از حقوق زنان؛ چرا جهان فقط نسبت به حقوق زنان در ایران حساس است؟! 🔻 حقوق بشر و دفاع از حقوق زنان ابزاری در دست رسانه‌های دنیا برای پیاده کردن سیاست‌های صاحبان این شبکه‌هاست! 🔺در حالی یک حادثه در ایران مورد توجه و سوء استفاده رسانه‌های مختلف دنیا قرار گرفته که این روزها شاهد اتفاقات به شدت تلخ و ناگوار در هندوستان و دیگر نقاط جهان هستیم؛ صحنه‌هایی که در آن زنان بی‌دفاع مورد حمله‌های وحشیانه قرار می‌گیرند اما شاهد هیچ واکنشی از طرف رسانه‌های دنیا نیستیم. 💥کانال مطالب آموزشی آسیب های اجتماعی را در پیام رسان ایتا دنبال کنید👇👇👇 🆔 eitaa.com/asibha_ejtemai