eitaa logo
انجمن گفتگوی دینی
2هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
626 ویدیو
24 فایل
با توجه به عدم پاسخگویی به سوالات در انجمن های مرکز ملی برای طرح سوال خود از سامانه پاسخگو استفاده کنید 📱 نرم افزار پاسخگو app.mmpd.ir 🌐 پایگاه پاسخگوی من my.pasokhgoo.ir آیدی مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی در پیام رسان ها @pasokhgoo
مشاهده در ایتا
دانلود
18.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍀آقای قرائتی و تابلوی لبخند ژوکوند! 🍃 #حجت_الاسلام_والمسلمین_بهشتی #سخنرانی_کوتاه @askdin_com
⚜ ما مثل بچه هستیم! 🌸 ما مثل بچه ای هستیم که پدرش دست او را گرفته است تا به جایی ببرد و در طول مسیر از بازاری عبور می کنند. 🌸 بچه جلب ویترین مغازه ها می شود و دست پدر را رها می کند و در بازار گم می شود و وقتی متوجه می شود که دیگر پدر را نمی بیند، گمان می کند پدرش گم شده است، در حالی که در واقع خودش گم شده است. 🌸 انبیاء و اولیاء پدران خلقند و دست خلایق را می گیرند تا آنها را به سلامت از بازار دنیا عبور دهند. غالب خلایق جلب متاع های دنیا شده اند و دست پدر را رها کرده و در بازار دنیا گم شده اند. 🌸 امام زمان علیه السلام گم و غائب نشده است، ما گُم و محجوب گشته ایم. 📚 مرحوم دولابی، مصباح الهدی، ص۳۱۹ @askdin_com
💕 پیامبر اکرم (ص): ‌ ️🌨ززمستان بهار مومن است؛ از شب های طولانی اش برای شب زنده داری، و از روزهای کوتاهش برای روزه داری بهره می گیرد.🌷 ‌ 📚وسائل الشیعه، ج۱۰، ص۴۱۴🍃 @askdin_com
16.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌱رمز محرمیّت در دستگاه الهی چیست؟ 🍀 #حجت_الاسلام_والمسلمین_عاملی #سخنرانی_کوتاه @askdin_com
🍀 سؤال: شخصی از وطن به مقصد شهری مسافرت مي کند که تا اول آن شهر مسافت شرعی نيست لکن تا نقطه ای که مقصود اوست مسافت شرعی می باشد، آيا برای محاسبه مسافت شرعی اول شهر ملاک است يا نقطه ای که در آن شهر مقصود فرد می باشد؟ 🍀 جواب: برای تعيين مسافت شرعی از آخر شهر مبدأ تا اول شهر مقصد محاسبه می شود، مگر اين که قصد رفتن به مکان خاص و مستقلی در کنار شهر مقصد را داشته باشد به گونه ای که عرفاً رسيدن به شهر، رسيدن به مقصد محسوب نشود و شهر تنها طريقی برای رسيدن به مقصد باشد، مانند برخی دانشگاه ها يا پادگان ها يا بيمارستان هايی که در کنار شهر است، که در اين صورت در محاسبه مسافت تا همان مکان خاص در نظر گرفته می شود. 📗کانال فقه و احکام رهبری @askdin_com
⚜ منت گذاشتن بر خدا! 🔸 منّت بر خدا خیلی بد است، مثلاً می‌گوید: «خدایا! ما نماز نخوانیم چه کسی می‌خواند؟!» هیچ! همه‌ی عالم در حال نماز خواندن هستند، یُسَبِّحُ لِله ما فی السَّموات 🔸 آخر بعضی‌ها می‌گویند: «خدایا! همسایه‌ی ما نماز نمی‌خواند، مشروب هم می‌خورد، فلان گناه را هم انجام می‌دهد، اما ما این همه نماز می‌خوانیم، این همه روزه می‌گیریم، این همه دعا می‌کنیم، حاشا به کرمت!» خدا خیلی از این حرف بدش می‌آید که منت بگذاری. 🔸 امیرالمومنین (ع) در خطبه‌ی ۱۵۶ نهج‌البلاغه می‌فرماید که پیامبر (ص) به من فرمود: علی جان، دوره آخرالزمان آدم‌هایی می‌آیند که یَمُنّون بِدینِهِم عَلی رَبِّهِم، با دینشان بر خدا منّت می‌گذارند. این بدترین منّت است و عمل را باطل می‌کند. 🎤 حجت الاسلام دکتر رفیعی، ۱۳۹۸/۷/۳، حسینیه آیت الله حق شناس @askdin_com
🌸🍃 🍃 #حضرت_زهرا عليها السلام : 🌸یا على! من از پروردگارم شرم دارم كه چيزى از تو درخواست كنم كه توان برآوردن آن را نداشته باشى. 📚 #بحارالانوار ، ج ۴۳ ، ص۵۹ @askdin_com
🌱 سؤال: آیا خوردن خوراکی های خارجی مانند پاستیل که در تولید آنها ژلاتین حیوانی به کار رفته است، اشکال دارد؟ 🌱 جواب: حلیت و حرمت ژلاتین بستگی به موادی دارد که از آنها تهیه می شود؛ اگر ژلاتین گیاهی باشد، حلال است، اما اگر حیوانی باشد، در صورتی که از اجزاء حیوان حرام گوشت یا از پوست حلال گوشت که ذبح شرعی نشده است، باشد، حرام است و اگر از استخوان حلال گوشتی که ذبح شرعی شده است، باشد، حلال است ـ اگر ذبح شرعی نشده باشد، در صورت تطهیر استخوان حلال است ـ، در هر صورت اگر معلوم نباشد ژلاتین مورد مصرف از نوع حلال است یا حرام، مصرف آن اشکال ندارد. 📗کانال فقه و‌احکام رهبری @askdin_com
⚜ شکر خدا کن! 🌷 اگر چهار مرتبه بگویی بیچاره ام و عادت کنی، اوضاع خیلی بی ریخت می شود... 🌷 همیشه بگویید الحمدلله، شکر خدا... بلکه بتوانی دلت را هم با زبانت همراه کنی. 🌷 اگر پکر هستی دو مرتبه همراه با دلت بگو الحمدلله. آن وقت غمت را از بین می برد... 🌷 امیدوارم جلوی زبانت را بگیری که موثر است. 📚 مرحوم حاج اسماعیل دولابی، طوبای محبت @askdin_com
🌱امام هادی علیه السلام: 🌸شکرگزاری از نعمت، از خود نعمت بهتر است چون نعمت متاع دنیای فانی است و لکن شکر، نعمت جاودانه آخرت است 📔تحف العقول ص ۴۸۳ @askdin_com
🌹به مناسبت میلاد حضرت عیسی (ع) 🌼نقش حضرت عیسی در ظهور و حکومت امام زمان (عج) چیست؟ حضرت عیسی(علیه السلام) پس از ظهور و برای تسهیل ایمان اوردن مسیحیان نزول می کند. پیامبر(صلی الله علیه و آله) در این رابطه می فرماید: «لن تُهلک اُمَّةٌ انأ فی اولها و عیسی فی آخرها و المهدی فی وسطها؛ امتی که من در اول، عیسی(علیه السلام) در آخر و مهدی(علیه السلام) در وسط آن باشیم هرگز به هلاکت نمیافتند».(1) از این روایت استفاده می شود که حضرت عیسی(علیه السلام) وحضرت مهدی(عج) با هم ظهور نمی کنند بلکه نخست حضرت مهدی (علیه السلام) و سپس بعد حضرت عیسی(علیه السلام) ظهور می کنند. مهمترین کار حضرت عیسی(علیه السلام) پس از ظهور متمایل کردن مسیحیان به اسلام است و در برخی روایات اهل سنت آمده است که ایشان به دین پیامبر خاتم عمل خواهد کرد.(2) این عملکرد و همچنین نماز خواندن پشت سر امام زمان( علیه السلام) و به شیوه مسلمانان بیشترین تاثیر را در نشر اسلام خواهد داشت. البته در روایاتی نیز ایشان به عنوان وزیر امام زمان معرفی شده است: حضرت‌ عیسی (علیه السلام) به حضرت ‌مهدی(علیه السلام) می‌گوید: «همانا من به‌ عنوان وزیر فرستاده شده‌ام نه امیر و فرمانروا».(3) همچنین در روایتی آمده است که حضرت ‌عیسی (علیه السلام) وزیر حضرت مهدی (علیه السلام) و پرده‌دار و جانشین آن حضرت(علیه السلام) است.(4) و نیز در روایتی دیگر آمده است: «آنگاه عیسی(علیه السلام) فرود می‌آید و مسئول دریافت اموال حضرت ‌قائم(علیه السلام) می‌شود و اصحاب کهف نیز در پشت سر او خواهند بود». (5) در برخی روایات نیز اشاره شده که ایشان پس از نزول، چهل سال زندگی کرده و پس از وفات ایشان مسلمانان بر او نماز خوانده و دفنش می کنند.(6) البته وفات ایشان نیز میتواند بسیاری از شبهات مسیحیان مبنی بر پسر خدا بودن ایشان را برطرف کرده و سبب هدایت گردد. همانطور که اشاره شد حضرت عیسی(علیه السلام) تنها به عنوان موید امام زمان(علیه السلام) و مشاور ایشان نزول می کند. از این دسته از روایات روشن می شود که نقش اصلی را امام زمان(علیه السلام) داشته و این حکومت جهانی شخصیت ویژه ای را طلب می کند. این مطلب با توجه به اینکه مقام امام از پیامبران گذشته بالاتر است نیز به راحتی قابل اثبات می باشد. بنابراین با توجه به روایات متعددی که امام زمان(علیه السلام) را از امت پیامبر(صلی الله علیه و آله) و فرزند حضرت زهرا(سلام الله علیها) معرفی کرده(7)، احتمال یکی بودن امام زمان و حضرت عیسی(علیهما السلام) منتفی است. همچنین این مطلب از روایات اقتداء کردن ایشان به امام زمان(علیه السلام) نیز به راحتی قابل دست یابی است. 1. کشف الغمه، ج 2، ص 484. 2. صحیح ابن‌حبان، ج۵، ص۲۲۳. 3. ملاحم، ابن‌طاووس، ص83؛ و الفتن، ابن‌حماد، ص160. 4. غایة‌المرام، ص697؛ و حلیة‌الابرار، بحرانی، ج6، ص307. 5. همان. 6. الزام الناصب فی اثبات الحجة الغائب، ج2، ص284. 7. دلائل الامامة، ص102؛ کشف الغمة و معرفة الامة، ج2، ص468؛ بحار الانوار، ج51، ص78. @askdin_com