eitaa logo
اخبار اصناف کشاورزی ایران
514 دنبال‌کننده
594 عکس
342 ویدیو
135 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
جهت استحضار اعضای محترم کانال
دومین نکوداشت روز محلات وهجدهمین نمایشگاه گل محلات ۲۵ الی ۲۸ خردادماه ۱۴۰۳ محلات-محل دائمی نمایشگاه گل محلات
با سلام خدمت دامداران زحمتکش و مسئولان محترم اعلام قیمت دام زنده جمعه۷/۲/۱۴۰۳ بازار دامشهر قم بصورت عمده فروشی: بره نر پروار سنگین ۲۷۳ تا ۲۷۹ بره نر راهی سبک ۲۹٠ تا ۳۱٠ بره ماده چاق ۲۷۵ تا ۲۸٠ بره ماده راهی سبک ۲۶۵ تا ۲۷۲ بزغاله نر پروار ۲۷٠ تا ۲۷۲ بزغاله نر راهی ۲۶٠ تا ۲۶۵ بزغاله ماده چاق ۲۵۵ تا ۲۶٠ بزغاله ماده راهی ۲۳۵ تا ۲۴۵ چپش نر ۲۵٠ تا ۲۶٠ شیشک ماده ۲۳۵ تا ۲۴۵ میش پروار سنگین ۲۲٠ تا ۲۲۵ میش راهی سنگین ۲۱٠ تا ۲۱۵ میش راهی سبک ۲٠۲ تا ۲٠۸ بازار دام سنگین: لازم به ذکر است قیمتهای دام سنگین دچار نوسانات نزولی و رکود خرید شده است. سیمینتال درجه یک ۲۱۵ تا ۲۱۸ بومی دورگ درجه یک ۲٠۸ تا ۲۱۲ بومی محلی درجه یک ۲٠۴ تا ۲٠۷ پاکستانی نافی درجه یک ۲٠٠ تا ۲٠۳ اصیل گاوداری صنعتی ۱۸۵ تا ۱۹۵ قیمتهای اعلامی دام سنگین باتوجه به رکود و عدم کشش بصورت میانگین اعلام میشود. گوساله نر لاغر کیلویی ۴٠٠ تا ۵٠٠ گوساله نر لاغر سنگین کیلویی ۲۸٠ تا ۳۵٠ تحلیل بازار دامشهر قم: بازار دام سبک رونق خوبی گرفته و دامداران تمایل خرید بهتری داشته و روند خریدفروش خوب بود اما دام سنگین وارد رکود شده و تمایل به خرید کم میباشد. باتشکر و تجدید احترام ابوالفضل عزیزی
تصویب نامه هیئت وزیران
پیشنهادات انجمن ملی سیب زمینی ایران به وزیر محترم جهاد کشاورزی
وضعیت عوارض صادرات سیب زمینی
در خصوص ابلاغ لیست بیمه بصورت هوشمند
سیستم خوب یا انسان خوب! مساله کدام است؟ 📝  غلامرضا مصدق ➕ چرا بجای تمرکز بر گزینش انسان های خوب، باید بر "ایجاد سیستم های خوب" همت گماشت؟تحويلدار بانك از نظر سلسله مراتب سازمانی بانک در پایین ترین رتبه قرار دارد. تقریبا ً تمامی دریافت و پرداختهای بانک توسط تحویلدار انجام میشود ، به عبارتی پولهای بانک در اختیار تحویلدار است . ➕ آیا تا بحال شنیده ايد تحویلداری پولهای بانک را اختلاس کرده باشد ؟ قطعاً خير . آيا هزاران هزار تحويلدار بانك شاغل و بازنشسته همگی انسان‌های پرهیزکار و امانتداری بوده و هستند که حتی یک مورد خیانت در امانت از اینهمه آدم تا بحال مشاهده نشده ؟ خیر ، همگی انسان‌های معمولی هستند ، نمازخوان ، نماز نخوان ، اخلاق مدار ، بي اخلاق ، انساندوست ، بي تفاوت ، ..... در این لشگر چند ده هزار نفری همه جور آدم وجود دارد . اما علیرغم اینهمه تفاوت همگی در یک ویژگی مشترک هستند ، هیچکدام حتی با وجود نیاز شدید به پول و تنگدستی هرگز به پول زیادی که همواره در اختیارشان خیانت نمی کنند . ➕ بانک‌ها و بسیاری از سازمانهای مشابه بجای اتکا به ویژگیهای اخلاقی پرسنل خود ، با طراحی و اجرای سیستم های کنترلی کارآمد ، عملی و کم هزینه ، از انسان‌های معمولی کارمندانی درستکار و کارآمد می سازند. حال فرض كنيد بانک‌ها بجای اتکا به سیستم کنترلی دریافت و پرداخت تحویلداران بر گزینش و بکارگیری انسان‌های خوب تمرکز می‌کردند ، خدا میداند الان بانک‌ها چند هزار پرونده تخلف و تعدی  تحویلدار داشتند؟ ➕ در ايران بر اساس يك قانون نانوشته با لحاظ کردن ملاحظاتي ، نظام اداري عملاً نه بر طراحي و اجرای سيستم خوب بلكه برمبناي گزينش و بکارگیری انسان‌های خوب شکل گرفته است . معیار خوب بودن هم عمل به مناسک دینی و مهم‌تر از آن وفاداری است. چون در هر دو معیار از کاربلدی خبر زیادی نیست، افراد فرصت طلب و ناتوان با تظاهر به وفاداری و انجام مناسک دینی بدون دارا بودن توانایی خاصی می‌توانند جواز قرار گرفتن در مناصب را بگیرند. افراد توانمند ، باسواد و  مطمئن از توانایی خود نیازی به تظاهر نمی بینند و معمولاً از ابراز وفاداری چاپلوسانه به مقامات هم گریزان هستند ، در نتیجه در نظام اداري تقاضای زیادی برای آنها وجود ندارد ، معدود راه یافته گان آزاده و توانمند به بدنه مدیریتی هم بعد از مدتی دلسرد و سرخورده شده یا سازمان متبوع خود را ترک می‌کنند یا با منزوی شدن و گوشه گیری به گذران ایام مشغول می‌شوند . ➕ اگر انتقادات از ناکارآمدی و فساد گسترده نظام اداری را در رسانه ها و خطابه ها دنبال کنیم اکثر منتقدین بکار نگرفتن انسان‌های خوب( كه اين روزها جوانان انقلابي خطاب ميشوند ) و عدم نظارت کافی را دلیل اصلی ناکارآمدی و فساد نظام اداری میدانند . یعنی همان اشتباهی که مسئولین ما به سهو و عمد مرتکب می‌شوند ، اکثر منتقدین هم به سهو مرتکب اشتباه در تشخیص درد ميشوند . ➕اولاً در هيچ جاي دنيا نظام اداري كارآمد و عاري از فساد مبتنی بر انسان‌های خوب مشاهده نشده که ما دومی آن باشیم . ثانیاً ، چرا به جای سیستم های خود کنترل به نظام های متکی بر انسان‌های خوب اتکا کنیم که برای مانع شدن از لغزش آنها سیستم های عریض و طویل و پرهزینه نظارتی ایجاد کنیم . ➕ الان به همان اندازه که نظام اداری ما ناکارآمد و فاسد است ، سازمانهای نظارتی هم به درجاتی دچار این بلیه هستند ، بعيد است كشوری در دنیا وجود داشته باشد که به اندازه ایران تشکیلات نظارتی داشته باشد . ثالثاً ، در بين متهمان و محكومان فساد اداري هيچ غير خودی که خارج از چارچوب نظام گزينشي سفت و سخت نظام گزینش نشده باشد وجود ندارد  و به ظاهر همه هم ظواهري متشرع دارند.نظام اداری ما به دلیل ساختار از اساس غلط آن روز به روز ناکارآمد و فسادپذیرتر میشود ، با حفظ ساختار فعلی و اتکا محض به بگیر و ببند برای اصلاح آن قطعاً راه بجايي نخواهد برد . ➕ سيستم هاي خوب انسانهاي بد را هم به درستكاري واميدارند و آدم هاي خوب در سيستم هاي بد دچار لغزش ميشوند . بي راه نيست اگر فاسدان نظام اداري را به نوعي قرباني سيستم هاي فساد پذير محسوب كنیم.