eitaa logo
اخبار اصناف کشاورزی ایران
514 دنبال‌کننده
594 عکس
342 ویدیو
135 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
به بهانه قیمت‌گذاری گندم در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳👇👇👇 -آشنایی با نحوه قیمت گذاری محصولات کشاورزی در یک سیستم اقتصادی مبتنی بر بازار، قیمت ها نقش تخصیص منابع کمیاب را بعهده دارند. قیمت ها تعیین کننده نوع و مقدار محصول یا خدمتی است که باید در جامعه تولید شود. و نیز مصرف کنندگان بر اساس آن تصمیمات مصرفی خود را اتخاذ می کنند. در واقع نحوه قیمت گذاری محصولات کشاورزی به اصولی اشاره می کنند که بر اساس آنها تصمیمات قیمتی مناسب اتخاذ می شود. ایجاد یک سیاست قیمت‏ گذاری حاصل اهداف سازمانی، استراتژی و تاکتیک‏های آن سازمان میباشد. استراتژی تعیین قمیت نیز هنر پیش‏بینی و جهت دادن مقولات قیمتی در چارچوب بازار است در حالی که نوسانات کوتاه مدت نادیده گرفته می‏شود. تاکتیک‏های تعیین قیمت نیز اشاره به دستکاری در قیمت می‏کند به نحوی که اهداف کوتاه مدت بدست آید. اگر دولت بخواهد در یکسال بخصوص میزان حمایت خود از محصول مورد نظر را تقویت یا تضعیف کند. فرمول اجازه می دهد اثر چنین استراتژی در تعیین قیمت دیده شود. همچنین از طریق فرمول می توان میزان حمایت نسبی محصول را نسبت به سال پایه اندازه گرفت. ادامه دارد.... https://eitaa.com/asnaf_iran
توسط وزیر جهاد کشاورزی اعلام شد! 🔻وزیر جهاد کشاورزی صبح امروز در پاسخ به مطابات گندمکاران سراسر کشور و پس از مدت ها تاخیر ، نرخ خرید تضمینی گندم برای سال زراعی ۳_۱۴۰۲ را مبلغ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان تصویب و اعلام کرد! 🔻 به نظر میرسد این نرخ گذاری ، موج جدیدی از اعتراض گسترده گندمکاران کشور را در پی داشته باشد! گندمکاران قیمتِ پایین تر از ۲۰ هزار تومان را غیرکارشناسی و غیرعقلانی میدانند! https://eitaa.com/asnaf_iran
نشست تخصصی بحث وتبادل نظر در خصوص وضعیت گوشت قرمز کشور زمان:۲بهمن ماه ۱۴۰۲‌ساعت ۱۴-۱۷ https://eitaa.com/asnaf_iran
به بهانه قیمت‌گذاری گندم در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳👇👇 -آشنایی با نحوه قیمت گذاری محصولات کشاورزی(قسمت دوم) ✅استراتژیهای تعیین قیمت از لحاظ تئوریکی الف- استراتژی‏های مبتنی بر هزینه ب- استراتژی‏های مبتنی بر فروش عوامل تقاضا در استراتژی‏های مبتنی بر هزینه نادیده گرفته می‏شوند. فرض این استراتژی‏ها این است که خریداران باید کالاهای تولید شده را از فروشندگان بخرند. بنابراین، مفهوم بازار رسانی در این استراتژی‏ها در نظر گرفته نمی‏شود. از جمله این استراتژیها می‏توان به قیمت گذاری مبنی بر هزینه اشاره کرد. در استراتژی‏های مبتنی بر فروش نقش قیمت در فعالیت‏های فروش مد نظر قرار می‏گیرد. https://eitaa.com/asnaf_iran
به بهانه قیمت گذاری گندم در سال زراعی۱۴۰۲-۱۴۰۳👇👇👇👇 -آشنایی با نحوه قیمت گذاری محصولات کشاورزی(قسمت سوم) ✅نحوه قیمت گذاری محصولات کشاورزی بر مبنای چهار روش اصلی ۱- روشهای مبتنی بر تقاضا (مثلاً بالاترین قیمتی که مصرف کنندگان مایل به پرداخت آن هستند). ۲- روشهای مبتنی بر هزینه (مثلاً اضافه کردن نسبت معینی به هزینه‏های تولید) ۳- روشهای مبتنی بر سود (مثلاً تعیین قیمت بر مبنای سود از پیش تعیین شده) ۴- روشهای مبتنی بر رقابت (مثلاً قیمت‏ گذاری بر اساس قیمت بازار) روشهای دوم و سوم بطور معمول در بسیاری از کشورها اعمال می‏شود. در روش مبتنی بر هزینه، نسبتی که به هزینه ‏های تولید اضافه می‏شود مارکاپ نامیده می‏شود و ممکن است بصورت‏های مختلفی آن را بیان کرد، گاهی نسبت ثابتی از هزینه‏ ها به کل هزینه‏ ها اضافه می‏شود. در بعضی موارد درصدی از هزینه ‏ها و گاهی نیز مبلغ معینی به هزینه‏ ها اضافه می‏شود https://eitaa.com/asnaf_iran
به بهانه قیمت گذاری گندم در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ -آشنایی با نحوه قیمت گذاری محصولات کشاورزی(قسمت چهارم) ✅فرمولهای تعیین قیمت فروش (مارکاپ +۱) هزینه = قیمت فروش (مارکاپ -۱) / هزینه = قیمت فروش در فرمول اول، مارکاپ بر مبنای هزینه و در فرمول دوم بر مبنای قیمت فروش تعیین می‏شود. در روش مبتنی بر سود، برای یک فعالیت معین از قبل سود مشخصی تعیین می‏شود. قیمتی که از طریق آن، تفاوت درآمد کل و هزینه کل موجب ایجاد سود مزبور می‏شود مبنا قرار می‏گیرد. مثلاً وقتی برای یک فعالیت خاص که هزینه‏ های تولید آن ۲۰۰ هزار ریال است و عملکردی معادل ۱۰۰۰ کیلوگرم دارد، برای دستیابی به سودی معادل ۵۰ هزار ریال بایستی قیمت برابر ۲۵۰ ریال برای هر کیلوگرم باشد. زیرا: ۵۰۰۰۰ = ۲۰۰۰۰۰ – (قیمت) ۱۰۰۰ ملاحظه می‏شود که در این روشها، هزینه ‏ها و نیز سود بعنوان اجزای تشکیل دهنده قیمت هستند. در حالت کلی می‏توان قیمت را حاصل جمع کل هزینه‏ ها و سود دانست که در آن اقلام هزینه‏ در برگیرنده هزینه‏ های ثابت و متغیر، هزینه‏ های مستقیم و غیرمستقیم بازاررسانی و امثالهم میباشد. باید توجه داشت که از نظر تئوریکی، قیمت‏های سربسر می‏توانند راهنمای خوبی برای اتخاذ سیاست‏های قیمت‏گذاری باشند. قیمت سربسر قیمتی است که در آن هزینه‏ های کل برابر درآمد کل می‏شود. https://eitaa.com/asnaf_iran
به بهانه قیمت گذاری گندم در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ -آشنایی با نحوه قیمت گذاری محصولات کشاورزی(قسمت پنجم) ✅سیاست دولت بر نحوه قیمت گذاری محصولات کشاورزی برای سودآور کردن فعالیتهای کشاورزی، معمولاً دولت‏ها به روشهای مختلفی در امر قیمت‏گذاری محصولات کشاورزی دخالت می‏کنند که می‏توان آنها را بصورت زیر خلاصه کرد: ۱- روش مستقیم دخالت دولت بمنظور افزایش درآمد تولید کنندگان. این روش شامل سوبسید نهاده‏ ها، کنترل قیمت محصولات و ایجاد تقاضای جدید مثلاً از طریق صادرات محصول می‏شود. ۲- روش‏های غیرمستقیم که عموماً شامل کنترل مقدار عرضه محصول می‏شود. تجربه بسیاری از کشورها حاکی از آن است که سیاست‏های قیمتی به تنهایی برای توسعه کشاورزی کافی نیستند، از این رو، بطور همزمان عملیات دیگری نیز اعمال شده است. برای مثال از طریق فعال کردن بخش خصوصی در بازار نهاده ‏ها و سایر خدمات در هند و بنگلادش سعی شده نهاده ‏ها بطور مؤثرتری در زمان مناسب تحویل تولید کنندگان شود. همچنین در کشورهایی مثل هند و پاکستان بموازات نزدیک شدن به خودکفایی سوبسید نهاده‏ ها نیز کاهش یافته است. همچنین در کره، فیلیپین و تایلند واردات آزاد شده است. با وجود این، سیاست‏های قیمت گذاری جایگاه ویژه خود را دارا می‏باشند. اما از آنجا که دخالت دولت در قیمت گذاری همراه با اثرات جانبی و کاهش کارآیی تولید است لذا بایستی دقت کافی در قیمت گذاری صورت گیرد. https://eitaa.com/asnaf_iran
به بهانه قیمت گذاری گندم در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ -آشنایی با نحوه قیمت گذاری محصولات کشاورزی(قسمت ششم) ✅برایند اهداف قیمت گذاری در ۳۸ کشور مختلف در حال توسعه ۱- تثبیت یا کاهش قیمت مواد غذایی برای مصرف کنندگان بمنظور بهبود توزیع درآمد و کاهش هزینه نیروی کار ۲- حفظ عرضه مواد غذایی در جهت امنیت غذایی ۳- تثبیت با حمایت از قیمت تولید کنندگان برای ایجاد انگیزه ‏های تولید بیشتر ۴- توسعه صادرات و کاهش واردات مواد غذایی ۵- فراهم کردن منابع درآمد دولت و افزایش مبادلات خارجی از طریق کنترل بازار و مالیات ۶- تشویق صنعتی شدن https://eitaa.com/asnaf_iran
به بهانه قیمت گذاری گندم در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ -آشنایی با نحوه قیمت گذاری محصولات کشاورزی(قسمت هفتم) ✅اهداف دولت ها در قیمت گذاری محصولات ۱- کاهش ناپایداری قیمت ها و درآمد ۲- بهبود تخصیص نهاده‏ های تولید ۳- افزایش سطح خودکفایی در مواد غذایی ۴- کاهش ریسک مع‏الوصف، مهمترین اهداف سیاست قیمت گذاری محصولات کشاورزی در اروپای غربی و ایالات متحده آمریکا تثبیت قیمتها و درآمدها بوده است. در حالی که تولیدات کشاورزی بطور بالایی تحت تأثیر شرایط آب و هوایی و تغییرات دیگر قرار دارند، مقدار مصرف مواد غذایی به سادگی تحت تأثیر عوامل مختلف واقع نمی‏شود. از این رو قیمت محصولات کشاورزی مستعد نوسانات زیادی است. به همین جهت است که دولت‏ها علاوه بر دخالت در تولید و توزیع محصولات کشاورزی، سیاست‏های قیمتی را نیز برای پایدار ساختن قیمت‏ها اعمال می‏کنند که معمولاً به نوع محصول بستگی دارد. https://eitaa.com/asnaf_iran
به بهانه قیمت گذاری گندم در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ -آشنایی با نحوه قیمت گذاری محصولات کشاورزی(قسمت هشتم) ✅انواع سیاست‏های حمایتی بر کنترل قیمت ها ۱- سیاست‏های کنترل مقدار محصولات که عمدتاً بصورت کنترل مقدار عرضه اعمال می‏شود، در دوره‏ هایی که مقدار عرضه بیش از حد است دولت آن را خریداری و در دوره ‏های کمبود آن را عرضه می‏کند. این سیاست را گاهی نیز سیاست ذخیره احتیاطی می‏گویند. ۲- اعمال قیمت تضمینی بمنظور حفظ قیمت در سطحی معین ۳- تثبیت قیمت که از طریق آن دولت عرضه و تقاضای محصول را کنترل می‏کند. ۴- پرداخت جبرانی که بر اساس آن دولت یارانه‏ای معادل تفاوت بین قیمت تعیین شده توسط دولت و قیمتی که محصول به فروش می‏رسد به تولید کنندگان پرداخت می‏شود. ۵- پرداخت بخشی از ضرر تولید کنندگان از محل وجوهی که قبلاً توسط دولت و نیز تولید کنندگان ذخیره شده است. این روش به سیاست “وجوه تثبیت قیمت‏ ” معروف است. علاوه بر این، سیاست‏های یارانه صادرات، کنترل واردات، یارانه پرداختی به نهاده ‏ها و همچنین دخالت مستقیم دولت در تولید و بازاریابی و عملیات مربوط به ذخایر احتیاطی مورد تجربه قرار گرفته اند. https://eitaa.com/asnaf_iran
کتاب‌ قیمت گذاری محصولات کشاورزی اثر معاونت پژوهش و آموزش بخش مطالعات و پژوهشهای بازرگانی داخلی - Booket https://mybooket.com/books/2d1b0a0c63d14d40/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%85%D8%AD%D8%B5%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AA-%DA%A9%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%B2%DB %8C https://eitaa.com/asnaf_iran
🔹خودروی وارداتی به جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد تخصیص می یابد. 🔹ارزش خودروی وارداتی در کشور مبدا برای جانبازان ۷۰ درصد (دو پا قطع یا دو دست قطع و یا قطع نخاع) تا سقف ۳۵ هزار یورو، سایر جانبازان ۷۰ درصد تا سقف ۳۰ هزار یورو و برای جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد ۲۵ هزار یورو در نظر گرفته شده است. 🔹جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد چشم انتظار اصلاح مصوبه هیات وزیران هستند. بنابراین به این گروه از جانبازان هنوز خودرویی اختصاص نیافته است. اسامی جانبازان مشمول ازسوی بنیاد شهید به وزارت صمت ارسال شده و جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد فعلا نیازی به ثبت نام در سامانه ندارند. 🔻خودروهای داخلی به جانبازان ۲۵ تا ۴۹ درصد رسید 🔹جانبازان ۲۵ تا ۴۹ درصد دارای محدودیت حرکتی با اولویت درصد جانبازی و نیز آزادگان، فرزندان و همسران شهید معلول می‌توانند از خودروی داخلی بهره‌مند شوند که برای هر کدام از این افراد ۲۵۰ میلیون وام قرض‌الحسنه با کارمزد ۴ درصد و اقساط ۶۰ ماهه در نظر گرفته شده است. 🔹اعطای خودروی داخلی به جانبازان مشمول تنها وام ۲۵۰ میلیون تومانی واگذار می‌شود و متقاضی موظف است مابقی مبلغ خودرو را شخصاً پرداخت کند. 🔻سبد سایپا و ایران خودرو برای جانبازان: 🔹ایران خودرو برای جانبازان مشمول، خودروی پژو ۲۰۷ اتوماتیک و خودروسازی سایپا، شاهین و کوئیک اتوماتیک را با موعد تحویل ۶۰ روزه در نظر گرفتند. این در حالی است که ارسال پیامک به جانبازان از سوی خودروسازان از مهرماه آغاز شد. https://eitaa.com/asnaf_iran