eitaa logo
اسرار پیدا
281 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
272 ویدیو
97 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
.💠اسرار پیدا کانال جریان‌شناسی و تاریخ معاصر: 💠 @asrar_p
🗓۵ آبان ماه سال ۱۳۵۸ شمسی 🏳️رحلت مصحح النقض رازینی 🏳️سیدجلال الدین محدث ارموی 💠رهبرانقلاب ‼️یک مشکل اساسی ما در علمی اسلامی، برخوردار نبودن از آرایه‌های هنری و ادبی است. خیلی از کتابهای ما کتابهای خیلی خوبی است، لکن هیچ خواننده‌ی اهل ذوق و اهل ادبی را جذب نمیکند، مگر کسی فقط محتوا را بخواهد بفهمد؛ کتاب النقض کتابی است که‌ از لحاظ ادبی نثر بسیار متین، قوی و خیلی زیبا نوشته شده. البتّه نثر قرن ششم است، لکن کسانی که با زبان فارسی، با ادب فارسی، با نثر فارسی آشنایی دارند، این کتاب را بسیار میپسندند. و مصحّح این کتاب - مرحوم محدّث اُرموی - خیلی زحمت کشید برای این کتاب و هیچ هم از او قدردانی نشد؛ من خواهش میکنم از مرحوم محدّث واقعاً قدردانی بشود. خب، مرد بسیار فاضلی بود؛ محدّث یک چیزی شبیه محمّد قزوینی بود. من ایشان را از نزدیک دیده بودم، کاملاً میشناختم. این کتاب النّقض و ملحقات نقض را هم من خودم از ایشان شخصاً خریدم. ایشان این کتاب را یک دوره، دو دوره، سه دوره، در دستمال ابریشمی میگذاشت و با خودش راه می‌برد؛ این‌جوری میفروخت کتاب را این مرد ملّا و فاضل! ایشان داماد مرحوم آسیّد احمد طالقانی یعنی شوهر خواهر جلال آل‌احمد بود؛ و خب آدمی بود که میتوانست در محافل ادبی و هنری آن روز شناخته شده باشد؛ اما کسی به ایشان خیلی توجهی نمیکرد، از بس دارای عزت نفسی بود. از او واقعا باید تجلیل بشود؛ او مجاهدت کرد که این کتاب را تصحیح کرد و چاپ کرد والا اصلا کسی این کتاب را نمیشناخت. علی ای‌حال این کتاب، بسیار کتاب خوبی است. ۹۱/۱/۲۸ @Jahade_tabeini
✅ به کوشش گروه تاریخ اندیشه معاصر مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 📚 کتاب سكولاريسم پنهان، بررسی انتقادی انديشه‌های دكتر داود فیرحی 👤با نوشتارها و گفتارهایی از حجج اسلام و آقایان: سید محمدمهدی میرباقری، حمید پارسانیا، عبدالحسین خسروپناه، موسی نجفی، محمدجواد نوروزی، داود مهدوی زادگان، مهدی امیدی، ذبیح‌الله نعیمیان، ابوذر مظاهری، محمدعلی لیالی، علی احمدی‌خواه و علیرضا جوادزاده 🔶 دکتر داود فيرحی، انديشمند متواضع،‌ در کنار پذيرش «نسبی‌گرایی»‌ و گرايش به «ليبراليسم»، رويکرد «تحميل نظريه بر نص» و به‌صورت خاص، تفسير گزاره‌ها و تراث شيعی بر اساس نظریه برون‌دينی را اتخاذ کرده بود. 🔶 طبعاً با گرايش و رويکرد مزبور، بسياری از احکام سياسی اسلام که با ليبراليسم در تضادند، کنار گذاشته يا به حاشيه رانده می‌شوند؛ و اين امر، معنایی جز سکولاريسم نمی‌تواند داشته باشد. 🔶 بااين‌حال، از ويژگی‌های دکتر فيرحی، تلاش برای طرح مباحث علمی بدون ايجاد حساسيت منفی و تنش‌آفرينی بود، و ازهمين‌رو، سعی وافر داشت تا عباراتی را به کار نبرد که دلالتِ صريح بر سکولار بودن وی داشته باشد. بر اين اساس، می‌توان سکولاريسم موجود در آثار دکتر فيرحی را «سکولاريسم پنهان» دانست. ❇️ مشاهده و خرید اینترنتی 🌐 https://eshop.iki.ac.ir/shop/7/Product/4617 🔰 کانال انتشارات مؤسسه امام خمینی(ره) 🌐 https://eitaa.com/hatif_ir 🌐 کانال و سايت مؤسسه امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir 🔰 https://iki.ac.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 امام‌خامنه‌ای: آیت الله شبیری قیامشان قعودشان، کلامشان همه مفید است! آیت الله شبیری: آقای خامنه‌ای هم مدیریتشان بی‌نظیر است! 🔹 ماجرای تعریف رهبری از کتاب گرانسنگ جرعه‌ای از دریا و تعریف ایشان از آیت‌الله شبیری زنجانی 💬 حجت الاسلام و المسلمین رفیعی @HozeTwit
هدایت شده از خبرگزاری رسا
20.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 | عنایت ویژه شیخ مرتضی حائری به رهبر معظم انقلاب 🔹 آیت الله مدرسی امام جماعت مسجد جامع کرج خاطراتی از عنایت ویژه شیخ مرتضی حائری به رهبر معظم انقلاب را بازگو می کند. 🆔 @rasanewsagency
❇️ انتشار کتاب «سکولاريسم پنهان»‌ و پاسخ به برخي ايرادات ◀️ پس از انتشار کتاب «سکولاريسم پنهان: بررسي انتقادي انديشه‌‌هاي دکتر داود فيرحي»، برخي دوستان و همفکران دکتر فيرحي به نقد کتاب پرداخته، چنين نوشتند: ◀️«جمعي از ناآشنايان به اسلام و انديشه سياسي، دکتر فيرحي عزيز را متهم به سکولاريسم پنهان کرده‌‌اند. من نمي‌فهمم کسي که فقه سياسي را معتبر مي‌داند، چگونه سکولار (به تعبير ايشان) است!» ❇️ در مباحث کتاب،‌ از جمله مقدمه و بويژه مقاله پاياني، پاسخ اين ايراد آمده است. در ذيل، بخشي از مطالب مقدمه ذکر مي‌شود: «... دکتر فيرحي در تلاشي ظاهراً دغدغه‌مندانه نسبت‌به اسلام، به‌دنبال سازگار کردن گزار‌ه‌هاي اسلامي ـ شيعي با عناصر مدرن، به‌ويژه اصل آزادي بود؛ اما تفسير رسمي و رايج از گزاره‌هاي اسلامي که تفاوت‌ها و تضادهايي با مؤلفه‌هاي مدرن، از جمله اصل آزادي داشت،‌ مانعي مهم در مقابل رويکرد او بود. بر اين اساس بايد اين مانع برداشته مي‌شد. راهکار فيرحي، پذيرش نظرية «تقدم اراده بر علم» بود که نسبيت‌گرايي معرفتي از لوازم آن است. او با اخذ اين نظريه از انديشمندان غربي، به‌ويژه ميشل فوکو، و تلاش براي نسبت دادن آن به معدودي از انديشمندان اسلامي، آن را مبناي اصلي خود قرار داد. فيرحي، که به آزادي مدرن (Freedom / Liberty) باور داشت و طالب آن بود تا «آزادي» در «مركز معنا»‌ي كاوش‌ها در باب سياست قرار گيرد تا نظريه و سپس نظام سياسي ـ اجتماعي «آزادمنش، فردگرا و مردم‌سالار»ی شکل گيرد و «اقتدارگرايي» به حاشيه رانده شود، اينک با اتخاذ مبناي «تقدم اراده بر علم» مي‌توانست بگويد: همان‌گونه‌که قدرت و ارادة منبعث از وضعيت مسلمانان در قرون اوليه موجب شکل‌‌گيري تفسير «اقتدارگرايانه» و ضد آزادي از تعاليم ديني شد، وضعيتِ جهانِ اسلام در عصر حاضر اقتضا مي‌کند تا تفسير «آزادي‌محور» و ضد‌اقتدارگرايي از نصوص اسلامي ارائه گردد. طبعاً با اين رويکرد ـ که «تحميل نظريه بر نص»‌ در آن صراحت دارد و فيرحي خود با تعبير «تقدم نظريه بر نص» از آن ياد کرده بود ‌ـ بايد روش‌ها و راهکارهايي چون «گزينش برخي تعاليم و ناديده گرفتن برخي ديگر»، «برجسته‌سازي بخشي از گزاره‌ها و به‌حاشيه‌راني بخشي ديگر» و «توسل به متشابهات و متشابه نمودن محکمات» مورد توجه قرار گيرد. دکتر فيرحي نيز در پروژة فکري خويش از چنين راهکارهايي استفاده کرده است: گزار‌ه‌هايي از تعاليم اسلام و آثار و انديشه‌هايي از متفکران و فقهاي شيعه را که به‌نوعي در آنها سخن از حقوق و آزادي مردم به ميان آمده است يا اين ظرفيت را از نظر وي دارد، گزينش و برجسته کرده و در مواردي تفسير‌هاي غيرعقلايي ارائه نموده است‌؛ و متقابلاً موارد فراوان ديگر با مضمون لزوم اطاعت از قوانين و حاکمان الهي و نداشتن اختيار در حوزة تشريع و انتخاب حاکمان را ناديده گرفته يا به‌صورت حاشيه‌اي طرح کرده و بعضاً برداشت‌هاي ناصواب از آنها ارائه نموده است. روشن است که با اين رويکرد، بسياري از احکام سياسي اسلام که در تضاد با ليبراليسم هستند،‌ مانند لزوم پذيرش و اطاعت از حاکمان الهي، جهاد، اجراي حدود، امربه‌معروف و نهي‌ازمنکر، جلوگيري از فعاليت و ترويج فرقه‌ها و کتب ضال‍ّه و...، کنار گذاشته يا به حاشيه رانده می‌شوند و به‌صورت کم‌رنگ تحقق مي‌يابند؛ و اين امر، معنايي جز سکولاريسم نمي‌تواند داشته باشد. بر اين اساس، براي انتساب يک فرد به سکولاريسم، لازم نيست خود فرد بدان تصريح کند يا به انکار گزاره‌هاي سياسي اسلام بپردازد؛ بلکه اين انتساب، حتي با پرداختن به فقه سياسي نيز مي‌تواند سازگار باشد. بااين‌حال، از ويژگي‌هاي شخصيتي و علمي دکتر فيرحي در کنار استعداد و نبوغ بالا، تلاش براي طرح مباحث علمي بدون ايجاد حساسيت منفي و تنش‌آفريني بود؛ ازهمين‌رو، با توجه به اينکه انتساب به سکولاريسم مي‌توانست تأثير منفي بر وي و انديشه‌هايش بگذارد، او سعي وافر داشت تا عبارات و جملاتي را به کار نبرد که دلالتِ صريح و مستقيم بر سکولار بودن وي داشته باشد. با توجه به آنچه ذکر شد، مي‌توان سکولاريسم موجود در آثار دکتر فيرحي را «سکولاريسم پنهان» دانست». کانال سیاست ودیانت|حجت‌الاسلام ابوطالبی @aboutalebi57
هدایت شده از خبرگزاری رسا
26.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 انتقادات صریح یک جریان شناس حوزوی از عملکرد مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام 🆔 @rasanewsagency
هدایت شده از اندیشکده حکمرانی دینی
/ بخش چهارم 🔻کارتل‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی می‌خواهند ما در یک هرج و مرج قانونی و فرهنگی در رابطه با فضای مجازی به سر ببریم ✅حجت الاسلام والمسلمین نعیمیان، مدیر موسسه امام رضا(ع) و استاد حوزه و دانشگاه 👇👇
هدایت شده از اندیشکده حکمرانی دینی
/ بخش چهارم 🔻کارتل‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی می‌خواهند ما در یک هرج و مرج قانونی و فرهنگی در رابطه با فضای مجازی به سر ببریم ✅حجت الاسلام والمسلمین نعیمیان، مدیر موسسه امام رضا(ع) و استاد حوزه و دانشگاه 🔹اصل قانونگذاری امری طبیعی است و در همه موارد نیاز جدی است. مسأله بسیار مهم، فضای انفعالی و همسو با رویکردهای سرمایه‌سالارانه جهانی بوده که مانع از قانونگذاری فعال، جامع و ارزشی شده است. به ویژه اینکه بسیاری از سرمایه‌داران در مدیریت مستقیم و غیرمستقیم عرصه مجازی به دنبال تامین منافع و بهره‌مندی‌های اقتصادی و سیاسی خود بوده‌اند. 🔹دولت قبل یک دولت متوهم بود که به دنبال بهره سیاسی از فضای مجازی بود. چنانکه بسیاری از منفعت‌جویان می‌خواستند با ناکارآمدسازی قوانین و تکیه بر قوانین حداقلی و جلوگیری از شکل‌گیری قوانین جامع و شفاف، زمینه کافی برای سوء استفاده‌های اقتصادی و سیاسی خود داشته باشند. 🔹در فضای معاصر جهان هم کارتل‌های فرهنگی و اقتصادی و سیاسی به این امر کمک کرده که ما در یک هرج و مرج قانونی و فرهنگی به سر ببریم. بنابراین تلاش‌های نهادهای قانونگذار و مجلس از این حیث قابل تقدیر است. به این شرط که فضای مناسبی بدون فشار و جوسازی فراهم شود تا به صورت معقول به ابعاد مختلف طرح پرداخته شود. 🔹اصل اینکه چنین طرحی در دولت گذشته توسط برخی طراحی شده و به دولت جدید رسیده، خوب است اما این طرح می‌تواند ارتقاء پیدا کند چرا که برخی محذورات و محدودیت‌های دولت قبل دست طراحان را بسته بود. ولی در همین حد هم بسیاری از منویات رهبر معظم انقلاب را می‌تواند تحت پوشش قرار دهد، اما منعی نیست که با برجسته دیدن منویات رهبری، تلاش‌هایی برای ارتقاء طرح انجام شود. 🔹مهم آن است که مدیریت فضای رسانه را به گونه‌ای داشته باشیم که در حمله‌ها و هجمه‌های ضد فرهنگی و سیاسی، طراحان طرح بتوانند در فرآیند مطلوب طرح را تصویب کنند و طبیعتاً باید یکایک نمایندگان مجلس دغدغه‌های مقام معظم رهبری را مد نظر قرار داده باشند. آنجا که اطلاعات اندک از مبانی حضرت آقا وجود دارد طبیعتاً به تضعیف چنین قوانینی می‌انجامد. 🔹یک راهکار این است که دغدغه‌های رهبری به عنوان یک پیش زمینه در اختیار تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان قرار بگیرد و آن نقاط برجسته به کمک تصریحات فرمایشات حضرت آقا، شفاف و زمینه‌سازی شود و الّا بدون زمینه‌سازی؛ با برجسته‌سازی یکی دو نقطه جلوی تصویب طرح گرفته خواهد شد. ➡️https://t.me/hokmrani_dini ➡️https://twitter.com/hokmrani_dini 🆔 @hokmrani_dini
5.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔶 دیدار دکتر وهبة الزحیلی با آیةالله سبحانی
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
🎦 🔹 مستندها در موضوع مجاهدین خلق(منافقین) 1⃣ سازمان، کارگردان: محمدرضا هراتی، تهیه‌کننده: مهدی رضوانی، تهیه‌شده در: مؤسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی، 1397، 79 دقیقه، پخش در: عماریار 2⃣ به نام خلق، 29 قسمت، تهیه‌کننده و کارگردان: ایمان گودرزی، نویسنده: سید حامد قریشی، 1397، پخش در: عماریار 3⃣ داستان یک پایان، 6 قسمت، کارگردان: عبدالمهدی آگاه‌منش، تهیه‌کننده: مهدی محمدی، نویسنده: عبدالمهدی آگاه‌منش/ علی‌رضا خوشنویس، 1395، پخش در: عماریار 4⃣ هویت مغاک، تهیه‌کننده و کارگردان: سید مهدی مؤیدی، پخش در: شبکه افق 5⃣ داستان یک پایان؛ روایت رهبری مسعود رجوی بر سازمان مجاهدین خلق ایران، پخش در: شبکه سه سیما 6⃣ قبرهای پر سر و صدا، تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان: محمدعلی شعبانی، تدوین: کسری رضایی، فیلمبردار: میثم ریاحی، محصول ایران، تأمین‌کننده: مرکز مستند سوره، 1397، 53 دقیقه، فارسی، پخش در: سینمامارکت 7⃣ ادوارد، کارگردان: محمدباقر شاهین، پخش در: عماریار 8⃣ سرزمینی برای جدایی، تهیه‌کننده و کارگردان: ایمان گودرزی، نویسنده: علی قاسمیان، تدوین: کوروش باقرزاده نمازی، فیلمبردار: وحید نجف‌زاده، محصول ایران، 1393، 43 دقیقه، فارسی 9⃣ملاقات پشت دیوار اشرف، مرتضی پایه‌شناس، 1389 🔟 سقوط ۶۴، کارگردان: بهراد مهرجو، تهیه‌کنندگان: بهراد مهرجو و محمدهیراد حاتمی‌فر، مشاور کارگردان: ابراهیم حاتمی‌کیا، دستیار کارگردان: ولی خلیلی، تدوین: مهدی حسینی‌وند، تصویربردار: یوسف سلیمی 1⃣1⃣ امتحان، نویسنده و کارگردان: سجاد ریاحی، تهیه‌کننده: مهدی مطهر، تهیه‌شده در: خانه‌ی مستند انقلاب اسلامی، محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج، 1396-1398، 65 دقیقه 🖋این لیست را پس از معرفی به دوستان، ذخیره کنید👌 💥ویژه ها در مدرسه انقلاب 🆔 @darseenghelab