یا شیوخ الاسلام و المسلمین:
💢مسألة:
🔹تا کجا از جاماندهها حمایت کنیم؟
1️⃣برخی تا اول فتنه 88 حمایت انقلابی از انقلاب کردند.
2️⃣برخی از آنان حمایت انقلابی را ادامه ندادند. اما تا به حال با بدبینی مضاعف، دعای ادیبانه و البته مخلصانه برای انقلاب را ادامه دادند. خدا حفظشان کند.
اما اگر بیش از این کشش یا کوششی نداشتند، چه باید کرد؟
الپاسخ:🔹
🌸عرصه سیاست و حکمرانی، نه آزمایشگاه علمی است که مبنا بر آزمون و خطا بگذاریم تا ببینیم چه میشود و نه آموزشگاه عملی از کودکستان تا اول دانشگاه است که بخواهیم افراد را در مراحل مختلف حمایت آموزشی کنیم.
🔹عرصه سیاست و حکمرانی مانند حوزه هم نیست که همه را بخواهیم تا آخر عمر در درس خارج به عنوان سیاهی لشکر و اصحاب جدار حمایت و حفظ کنیم.
🌷عرصه سیاستشناسی و سیاستورزی در سطوح مختلفش، حداقل شبیه دانشگاه است که هر کس تا جایی که خود را بالا کشید به او مدرک اصلی یا حتی معادل میدهیم و میگوییم به سلامت.
🌷 اما در دانشگاه و حوزه ایدهآل، صرفاً افراد با استعداد عالی میتوانند به مراتب بالاتر برسند. کسی که نیامد، نیامد.
🌞اگر دعاگویی بدبینی، برای انقلاب دعا کرد، دعایش مستجاب باد. ما هم برای او دعا میکنیم.
🔹اما قرار نیست جاماندهی دعاگوی نظام را همانند پیشتازان و مجاهدان خود در صدر نشانیم و در صدر بینیم و بعد نالان شویم که چرا قاعدان دعاگو در صف اول بصیرت و انقلابیگری نشستهاند. نه خود، آنها را در صدر نشانیم و نه میدان را برای اهل بصیرت خالی کنیم.
🌸 در دهههای آینده شاید معنا و ماهیت مرجعیت متفاوت از صبغهی پیشین آن شود. حداقل کسانی را میدان دهیم که بتوانند مرجعیت ولایی را بازآفرینی کنند.
ذبیح الله نعیمیان
💠اسرار پیدا
کانال جریانشناسی و تاریخ معاصر:
💠 @asrar_p
🌐 دوفصلنامه #نظام_ولائی، با هدف تولید و ترویج اندیشه و علم در حوزه فقه سیاسی، نظام سیاسی و حکومت اسلامی (ولایت فقیه)، به همت موسسه #اندیشه_تمدنی_اسلام و با سردبیری حجت الاسلام دکتر #ذبیح_الله_نعیمیان با اخذ مجوز از وزارت ارشاد راه اندازی گردید.
✅ مقالات #اولین_شماره این دوفصلنامه از قرار ذیل است:
1️⃣ ولايت فقيه به مثابه تئوري براي عمل اجتماعي ـ سياسي / احمد رهدار
2️⃣مناسبات فقه حکومتی و مردمسالاری دینی / عباسعلی مشکانی سبزواری
3️⃣مدیریت امام خامنهایحفظهالله (محور اول: وظائف مبنائی مدیر) / سید صمصامالدین قوامی
4️⃣بنياد «مديريت تمدّني دانش» در افق «توسعة عقلانيت ديني» / ذبيحالله نعيميان
5️⃣فقه نظام؛ نرمافزار گذار از تمدن غربی به تمدن نوین اسلامی / مهدی عبداللهی
6️⃣درآمدی بر فقه سرپرستی از دیدگاه آیتالله میرباقری / سنا خلف حیاوی
7️⃣كرامت انساني مبناي انسان شناختي الگوي اسلامي ايراني پيشرفت / محسن اصغری
✅ علاقمندان جهت انتشار مقالات و یادداشت های سیاسی-فقهی خود، می توانند مطالب خود را از طریق صفحه دوفصلنامه در ایتا ارسال فرمایند. 👇
@Nezamvelaee
نقد یکی از دوستان مرید آقای هاشمی و پاسخ اینجانب
برادر عزیزم حاج آقای نعیمیان🌷
معیار و حجتم درباره شخصیت مرحوم آیتالله هاشمی رفسنجانی فرمایشات حضرت امام، مقام معظم رهبری، اساتید بزرگوارم همچون آیت الله جوادی آملی، آیت الله مظاهری، آیت الله سید جعفر کریمی و دهها مرجع، عالم دینی، رجال اخلاقی و سیاسی دیگری است که از نزدیک شناخت کافی درباره ایشان داشتند.
با آرزوی سلامتی و بصیرت الهی
〽️پاسخ نعیمیان:
سلام علیکم. بما صبرتم.
🛂همهی فرمایشات آن بزرگواران را باید به عنوان مقتضی دید. اما باید همه موانع را هم دید. عملکرد آن سفر کرده و نیز همه موانع بیانی منتقدانی را هم باید دید که نقدهایی داشتهاند.
♿️ناگفتههای بین الخطوط را هم باید از اشتراوس شما وام گرفت و اینجا بهکار گرفت. هرچند گفتهها کفایت از آنها میکند.
اما منابع شما:
1️⃣امام که چند دهه پس از خود نبوده است تا بر صحت و سلامت راه و روش و منش ایشان صحه بگذارد. و شما به آن تمسک کنید.
2️⃣دیدگاه برخی از آقایان هم که محل تأمل است و تمسک به آنها مصادره به مطلوب است.
3️⃣بیان و نگاه آقا هم که بسیار شفاف است. سه بار انا لا نعلم منه الا خیرا در حق سردار آسمانی کجا و عدم آن در حق آن سفر کرده ... هم معلوم است.
4️⃣زندگی متجملانه آقای هاشمی،
ضعف اندیشهی دینی آقای هاشمی،
زاویهداری آقای هاشمی،
عملکرد نامناسب و ... بعد از ایام فتنه،
و ...
را رها کردهاید.
⏹توجه به گذشته قابل نقد آقای هاشمی و مطلق ندیدن او است که تنها راه درک سخنان ناقدان است. والا انتظاری از حامیان یا مریدان نیست.
✅بر فرض عملکرد مثبت پیشین، دلیلی بر صحبت عمکرد واپسین سالهای ایشان نمیشود. والا طلحه هم طلحة الخیر بود، خالد هم از زبان پیامبر(ص) شمشیر برنده اسلام نام گرفت. و دیگر صحابهی با کارنامه مثبت پیشین کارنامهی منفی واپسین.
🔰بههر حال هاشمی را باید مفسر خواند و نه فقیه.
🔰اگر بصیرت الهی و عمیق خواص منتقد هاشمی (و نه آیت الله هاشمی روزنامه جمهوری) را برخی قبول نکنند، بصیرت الهی عوام مردم را نیز نمیتوان فراموش کرد.
🔰البته ارادت شخصی برخی دوستان و نیز بزرگان علل مختلفی دارد که لزوماً قابل تغییر نیست و ما انتظار خاصی نداریم.
❇️به هر حال، منابع اطلاعاتی محدود، تحلیل ناقص، و ... نیز میتواند منشأ تفاوت نگاه باشد. انشاء مأجور باشید. ما قرار نیست به جای خداوند دربارهی شما و بزرگان قضاوت کنیم. ما فقط در حد فهم ناقص خود میفهمیم که برخی از فهمها ناصواب است.
💠اسرار پیدا
کانال جریانشناسی و تاریخ معاصر:
💠 @asrar_p
هدایت شده از تاملی دیگر
📣📣 فوری، توجه توجه.
ای سرداران جنگ نرم صدا وسیما
ای مدیران ارشد صدا وسیما
👇👇👇👇👇👇👇
شما تابع منطق کدام سردار هستید؟؟
سرداری که در استخر مُرد و مایه عبرت یک ملت شد.
یا سرداری که همچون مولایش حسین ع قطعه قطعه شده و موجب عزت یک امت شد
دیماه حوادث زیادی دردل خودجاداده، آخرین آن، مربوط به مرگ دو مرد از دیار یک استان بودند، از استان کرمان.
هر دوکشاورز زاده بودند و هر دو از فرماندهان جنگ و هردو از محرومین فلسطین، لبنان و...سخن گفتند.
البته از نظر ظاهری، سهم تاریخی و تقدم در جهاد با ظالم، از سوی یکی زودتر و بیشتر بود و از دیگری کمتر و با تاخیر به دلیل تاخیر در تولد، بود.
اما؛
یکی (۱۳۹۵)بااینکه جسدش سالم و دست نخورده بود، لکن به دلیل اینکه مرگش آنقدر نازیبا بود، نتوانستند حتی یک تصویر از جسدش را نشان دهند و تشییع جنازه اش عامل تفرقه شد، گرچه خودش را مظهرسیاست ورزی میدانست.
اما؛؛؛
دیگری (۱۳۹۸)مرگش آنقدرزیبا بود، که تنها تصویر از جسد قطعه، قطعه اش، که از تنها دست بجا مانده اش،بود، از ماندگارترین تصویر دنیا شد، تشییع جنازه اش عامل وحدت شد، با اینکه خودش را سیاست مدار نمیدانست.
حال شما ای سرداران جنگ نرم بفرمائید؛ تصمیم دارید در باب تعطیلی دو برنامه ثریا، از شبکه افق،
مسیر کدام یک از دو سردار شور بخت و نیک بخت را انتخاب کنید.
هدایت شده از اِشراف
⛔️ تعیین تکلیف مسئولان #دفتر_تبلیغات حوزه علمیه قم برای رهبر معظم انقلاب (حفظهالله)
© مُشرف بر رخداد های دین ، حوزه و روحانیت باشید...
👇👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/3768975382C37228719f7
💠برخی ضعفهای مربوط به شخصیتشناسی از منظر یک "داعشی"
⏹أبی عبدالرحمن الشامی الزرقاوی المهاجر در تعریة الثیاب عن الصواب و در نقد ابوقتادة فلسطینی:
🔹إن كثیرا من المتفيهقين في زماننا والمتعالمين تراهم عند التأصيل والتنظير من أهل الضبط والتحرير،
🔹لكن متى جاء تنزيل ذلك، والحكم به على الأشخاص، أو المحال؛
🔹تجدهم يتأخرون، ويضطربون،
🔹حتى وكأنهم يخالفون ما أصّلوه، وما نظّروه،
💠ومرجع ذلك إما لضعف في التأصيل،
🔰وإما لجهل بوجوه التنزيل،
💠اسرار پیدا
کانال جریانشناسی و تاریخ معاصر:
💠 @asrar_p
هدایت شده از بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
📚همزمان با سالگرد درگذشت ریاست فقید مجمع تشخیص، منتشر شد:
🔸«روایتهای ناروا؛ ده مقاله در نقد کارنامه و خاطرات سیاسی اکبر هاشمی رفسنجانی» جدیدترین اثر بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی است که با تیراژ 1000 نسخه برای تاریخپژوهان و عموم علاقهمندان در بازار نشر عرضه شد.
🏢راههای تهیه کتاب:
🔹نشانی: تهران، خیابان دیباجی جنوبی، خیابان شهید تسلیمی، کوچه زاور، کوچه گل (سمت راست)، کوچه دادآفرین، پلاک6.
تلفن: 22579192_021
نشانی دوم: قم، خیابان گلستان، گلستان16، پلاک49.
تلفن: 32904231-025
تلفن: 22579192_021
معرفی کتاب را در این یادداشت بخوانید:
🔹🔸https://eitaa.com/bonyadtarikh/1012
🔹🔹🔹
http://bonyadtarikhbook.ir
🔸🔸🔸
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
98.11.2. استاد میرباقری. شهیدان حسنی سعدی و همسرش.mp3
زمان:
حجم:
7.86M
98.11.2. سخنان استاد آیت الله میرباقری.
✈️
🦋🦋 منزل دو شهید حادثه هواپیمای اکراینی حسنی سعدی و همسرش
💠اسرار پیدا
کانال جریانشناسی و تاریخ معاصر:
💠 @asrar_p
مادر شهید حسنی سعدی خطاب به استاد میرباقری.mp3
زمان:
حجم:
5.19M
98.11.2. سخنان مادر شهیده حسنی سعدی خطاب به آیت الله میرباقری
✈️
🦋🦋 منزل دو شهید حادثه هواپیمای اکراینی حسنی سعدی و همسرش
💠اسرار پیدا
کانال جریانشناسی و تاریخ معاصر:
💠 @asrar_p
برخی بزرگواران نسبت به یادداشت تحلیلی بنده درباره فقیه و مفسر خواندن آقای هاشمی توسط حضرت آیتالله جوادی برداشت تندی کرده بودند که قطعا مورد اراده نویسنده نبود.
از باب احتیاط و برای صیانت از مقام منیع بزرگان عرفان، معرفت و حکمت یادداشت مزبور از این کانال حذف شد.
تشکر از نقد همه بزرگواران. قصد منفی که قطعاً کسی ندارد و همه پناه میبریم به خداوند.
این ناراحتی وجود دارد که همهی داشتههای والای حضرت استاد در سالهای اخیر به خدمت تمجید آقای هاشمی خرج شود.
اشاره به برخی اصطلاحات معنوی حکمی اختصاصی برای پررنگکردن تبلورهای علمی و معنوی ایشان در سطح جامعه عمومی و نخبگانی منشأ این بود و هست که بگوییم انتظار جامعه این نیست که اوج عرفان به توجیه شخصیت فردی با عملکرد خاصش بهکار گرفته شود.
یعنی آن داشتهها و بهرههای این عالم محب انقلاب کجا، و خرج آنها برای چنان صاحب مواضع و عملکرد نامناسبی . یعنی ناراحتی از این است که مخاطب نخبگانی و عمومی بگویند آنها کجا و این مواضع کجا؟ و مخاطب از آنها جدا شود.
با تشکر مجدد از همه عزیزان
ذبیح الله نعیمیان
💠اسرار پیدا
کانال جریانشناسی و تاریخ معاصر:
💠 @asrar_p