⬅️ ️درنامه به سروش، ملکیان، سریع القلم وظریف مطرح شد:
🛑 فراروایت های ایدئولوژیک شما در تحولات کرونایی ویران شد!
🔹️....گوش ها و جانها هیچ وقت درجهان وایران رویارو شده باکرونا تا به این اندازه مستعد شنیدن نبود درایران اما جانها مستعدتر از زمانه و برنامه ی انقلاب فرهنگی صدرتاریخ انقلاب اسلامی است، هرچه هم رسانه های غربی فارسی زبان و منافقین به عنوان شعبه ای از پنتاگون در پی تغییر محل نزاع به سطح ژورنالیسم ودشمنی با ایرانیان باشند اما فیلسوفان، حکیمان، فقهیان، استادان و دانشجویان مطالبه گر وحقیقت یاب بر تحریر محل اصلی نزاع معرفتی، فکری وآیین حکمرانی اصرار دارند واین آغازی بر همبستگی های علمی، فرهنگی، آموزشی در عبور از فراروایت های غربی در نسبت با وجود حقیقی انسان است،️.... آیندگان البته درباره رفتارها وگفت ونگفت های صاحبان خرد درباره تاملات نظری مرتبط با کرونا وانگاره های پیشینی وپسین آنها در دهه های اخیر ایران قضاوت خواهند کرد.
❎ برای دیدن متن کامل نامه ی مجتبی زارعی عضو گروه علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس به لینک زیر مراجعه فرمایید👇
basijasatid.ir/node/6019
کانال استاد نيوز👇👇
sapp.ir/ostad_news
🦋 ده سال یک رسانهی غربی پیدا نمیشد که بگوید «امام_خمینی»!
همه میگفتند «آیتالله_خمینی».
سال 59 از یکی از اساتید یهودی_آلمان پرسیدم «استاد! چرا رسانههای شما نمیگویند امام خمینی؟». خندهای کرد و گفت «آخر ما بعضی چیزها را متوجه شدیم!». کیفاش را باز کرد و یک کتاب درآورد. ترجمهی آلمانی کتاب «ولایت فقیه» امام بود. گفت «آقای خمینی یک تئوری جهانی دارد. وقتی ما بگوییم "امام"، ایشان بین کشورهای دنیا شاخص میشود. چون کلمهی "امام" قابل ترجمه نیست. ولی وقتی بگوییم "رهبر"، این کلمه در فرهنگ غرب بار منفی دارد. دیگر ما ایشان را کنار استالین و موسیلینی و هیتلر قرار میدهیم. کلمهی "رهبر" به نفع ما و کلمهی "امام" به نفع آقای خمینی است. از طرف دیگر اگر ایشان یک جایگاه دینی دارد، ما به ایشان میگوییم "آیتالله"، اما "امام" یک بار معنوی دارد! از طرفی ایشان آن طور میشود امام امت اسلامی که مسلمانهای دنیا را دور خودش جمع بکند!».
با این صراحت این را به من گفت.
یک رسانهی غربی یا شرقی را پیدا نمیکنید که گفته باشد «امام خمینی». رسانههای غربی حتی نپذیرفتند که یک آگهی بدهند به نام " امام خمینی"! حتی در ازای 60،000 مارک قبول نکردند که یک آگهی چاپ کنند !
شهریور 58 که در مجلس خبرگان قانون اساسی ، شهید_بهشتی کلمهی امامت را در قانون اساسی گذاشت، ریاست آن مجلس با آقای منتظری بود. امام خمینی گفتند شما نمیتوانی مجلس را اداره کنی، برو کنار، آقای بهشتی اداره کند. وقتی شهید_بهشتی آمد اصل پنجم را مطرح کند که ولی فقیه نائب امام زمان و امام امت اسلامی است، کشور ریخت به هم. بازرگان اعلام استعفای دستهجمعی دولت را کرد. امیرانتظام اعلام کرد که مجلس خبرگان قانون اساسی باید منحل شود. سر یک کلمه کشور ریخت به هم!
امامتمحوری، امّتگرایی، عدالتگستری، و دوقطبی مستکبرین-مستضعفین اساس تئوری امام خمینی بود.
امام خمینی از دنیا رفتند.
آقای هاشمی رفسنجانی آمدند پنج روز بعد از رحلت امام خمینی در دومین خطبهی اولین نمازجمعهی بعد از رحلت امام، راجع به ولایت_فقیه دو جمله گفتند یک : «ما_نمیخواهیم_بعد_از_رحلت_امام_خمینی_به_جانشین_ایشان_"امام"_بگوییم» ! این همه دعوا داشتیم با شرق و غرب؛ شهید بهشتی قربانی شد برای احیای این کلمه؛ قانون اساسی پنج بار روی امامت ولی فقیه تأکید کرده،
امام این را از سال 48 مطرح کرده، شما میگویی نمیخواهیم ؟
به اسم اعزاز امام خمینی گفتند به جانشیناش نمیگوییم امام!
انگار یکی به شما بگوید من چون خیلی شما را دوست دارم، افکار شما را میخواهم با شما دفن کنم!
جملهی دومشان این بود : «خبرگان_مرجع_تعیین_نکرده_است».
یعنی جانشین امام خمینی نه مرجع است و نه امام.
وقتی ایشان جای «امام» گذاشت «رهبر»،
«امّت» شد «ملّت».
یعنی عملاً سیستم #ملت-رهبر انگلیسیها را پذیرفتیم و سیستم امت-امامت امام خمینی را کنار گذاشتیم ... وقتی «امّت» شد «ملّت»،
عناصر امّت یعنی «خواهران و برادران قرآنی» -که وظایفی مثل امر به معروف و نهی از منکر نسبت به هم دارند-، تبدیل شدند به عناصر ملت یعنی «شهروند» و « هموطن».
اما کلمهی سوم یعنی «عدالت»؛ مقدسترین کلمهای که آقای هاشمی در دوران ریاستجمهوریشان ابداع و تحمیل کردند به نظام اسلامی، کلمهی «توسعه» بود. فرق عدالت و توسعه این بود که «عدالت» را خدا و پیغمبر (ص) و علی مرتضی (ع) تعریف میکنند، اما «توسعه» را صندوق بینالمللی پول و بانک جهانی و صهیونیستهای عالَم.
در عرصهی بینالملل هم دو کلیدواژهی قرآنی «مستکبرین» و «مستضعفین» را ایشان اصلاح کردند و گفتند «مستکبرین» فحش و توهینآمیز است! به جایش بگوییم «قدرتهای جهانی»! خب وقتی گفتی «مستکبرین» باید با آنها «مبارزه» کنی، اما وقتی گفتی «قدرتهای جهانی» باید با آنها «تعامل» کنی.
«مستضعفین» را هم کردند «قشر آسیبپذیر»؛
یعنی آدمهای بیعرضهای که خودشان پذیرای آسیباند!
پنج کلیدواژهی قرآنی امام خمینی که اساس گفتمان نهضت اسلامی بود، توسط ایشان تحریف شد به همان کلیدواژههایی که دشمنان میخواستند.
تا موقعی که کلیدواژههای قرآنی امام خمینی –که رأس آنها امام بودن ولی فقیه است- احیا نشود، هر کاری که بکنیم، وصلهپینه کردن است...
شما هر لعنی که به هر ملعونی بکنید، این قدر جگر دشمنان نمیسوزد که بگویید «امام خامنهای».
لعن الله امه اسست اساس الظلم و الجور...
🌷
هدایت شده از جبهه پایداری استان البرز 🇮🇷
🔴مجلسی جدید با تجربه گذشته!
دکتر زاکانی: مجلس مطلوب مجلس یک نفره نیست و تجربه ناموفق مجلس دهم، برای نابودی هر مجلسی کافی است. باید کوشید تحولی در قامت مجلس راس امور رقم زد و بجای قبایل و باندها، نقش آفرینی همه نمایندگان مجلس را به رسمیت شناخت.
@paidarialborz
هدایت شده از مجله سیاسی نظامی جنگاوران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 نجاحمحمدعلی، تحلیلگر مشهور:
🔹 ایران با پرتاب ماهواره نشان داد میتواند در چند جبهه بجنگد.
🔹 آمریکا حیرتزده شده، چون فکر نمیکرد ایران اینقدر توانمند باشد.
🔹 پرتاب این ماهواره یعنی دست یابی ایران به موشک های قاره پیمای 5500 کیلومتری
#موشک
#بالستیک
#ماهواره_بر
#ماهواره
#تولید_ایران
#جالب
جنگاوران 🚀
🆔 @Jangavarann🇮🇷
هدایت شده از علم دینی
👇👇👇 درس گفتارهای ارائه شده در کانال
1⃣ فلسفه اخلاق، استاد خسروپناه
https://eitaa.com/religionsience/121
2⃣ مبانی فلسفی علوم انسانی، استاد پارسانیا
https://eitaa.com/religionsience/144
3⃣ ساختارهای منطقی علم دینی، استاد علی فرحانی
https://eitaa.com/religionsience/149
4⃣ اصول فقه نظام، آیت الله اراکی
https://eitaa.com/religionsience/203
5⃣ علم الاجتماع سیاسی، آیت الله اراکی
https://eitaa.com/religionsience/246
6⃣ ((المدرسة القرآنیة))، استاد ملک زاده
https://eitaa.com/religionsience/338
7⃣ علم دینی، استاد سوزنچی
https://eitaa.com/religionsience/366
8⃣ حکمی سازی علوم اجتماعی، استاد خسروپناه
https://eitaa.com/religionsience/397
9⃣ آسیب شناسی علوم اجتماعی اسلامی، استاد پارسانیا
https://eitaa.com/religionsience/440
0⃣1⃣ مبانی هنر اسلامی، شهید آوینی
https://eitaa.com/religionsience/484
1⃣1⃣ تبیین نظریه فقه نظامات، آیت الله محسن اراکی
https://eitaa.com/religionsience/513
2⃣1⃣ انسان شناسی اسلامی و مبانی معرفت دینی، استاد سوزنچی
https://eitaa.com/religionsience/572
3⃣1⃣ فقه شهرسازی، استاد خسروپناه
https://eitaa.com/religionsience/517
4⃣1⃣ نسبت حکمت و هنر، استاد خسروپناه
https://eitaa.com/religionsience/518
5⃣1⃣ مبانی حکمت متعالیه، استاد عبد الرسول عبودیت
https://eitaa.com/religionsience/630
https://eitaa.com/religionsience/655
https://eitaa.com/religionsience/693
6⃣1⃣ درس خارج فقه ترک اعتیاد، استاد محمد حسن وکیلی
https://eitaa.com/religionsience/735
@religionsience
🌷متن کامل پیام رهبر انقلاب به مناسبت روز معلم منتشر شد
بسمه تعالی
🌸روز معلم را به همهی معلمان عزیز که در مدارس و دانشگاهها و حوزههای علمیه به پرورش اندیشه و دانش کودکان و جوانان کشور میپردازند تبریک میگویم.
👈این سخن امام خمینی که معلمی را شغل انبیا دانستند، یک شعار تبلیغاتی نبود، سخن قرآن بود که فرموده است: ویزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحمکة... تزکیه و تعلیم و کتاب و حکمت الهی چهار واژهی کلیدی در دعوت اسلام و همه پیامبران است. واژه کلیدی دیگر قیام به قسط است. در مدرسه نبوّتها، نسلهای بشر با کتاب و حکمت، آموزش وپرورش مییابندو آنگاه زندگی عدالتمحور بنا میکنند و جوامع بشری بدین ترتیب به هدفهای آفرینش انسان نزدیک میشوند.
🔰نظام اسلامی با همین هدف یعنی شکلگیری یک جامعهی دینی عادلانه و آرمانخواه پدید آمد، و طبیعی است که نظام آموزشی کشور نیز نمیتواند هدفی جز هدف کلّی نظام داشته باشد.
✔️کودک و نوجوان و جوان در کشور اسلامی میآموزد که استعداد و توان بالقوهی خود را برای ارزشهای متعالی ملی یعنی ارزشهای اسلامی و انقلابی شکوفا کند و بهکار گیرد.
❤️این آموزش حیاتی و سازوکار تحقق آن، همان کار بزرگ و جهاد مبارکی است که معلمان عهدهدار آن شدهاند.
👈اسلام ما را به علم نافع فرا میخواند، علم نافع از سوئی جوان ایرانی را به ابزارهای لازم برای پیشرفت و اعتلای کشور و ملتش مجهز میسازد، و از سوئی به او هویت میبخشد و او را از وزانت و اعتبار روحی و معنوی و اعتماد به نفس برخوردار میکند.
🔰نسل جوانی که در این مسیر، صیرورت و پرورش می یابد، ثروتی آنچنان انبوه و ذخیرهئی آنچنان عظیم است که هیچ پدیدهی ارزشمند دیگری برای کشور با آن برابری نمیکند.
✔️این ثروت، محصول کار و انگیزهی معلمان در مدارس و دانشگاهها و حوزههای علمیه است. رحمت و فضل خدا بر دستهای پرکار و دلهای پر انگیزهی آنان باد.
👈نسل جوان ما بحمدالله الگوهای درخشان و برجستهئی را هم میشناسد که در دنیای مادی امروز نظائر آنها را کمتر میتوان یافت.
❤️از شهید چمران و شهید آوینی تا شهدای هستهئی و تا شهید سلیمانی و تا شهید بزرگوار مطهری که در دههی سی از عمر خود در حوزهی قم و دانشگاه تهران درخشید و در دههی پنجاه با بال شهادت به ملکوت اعلی پرکشید.
🌺درود خدا بر شهیدان و سپاس ما به معلمان و خوشامد ما نثار نسل جوان خوش عاقبت ملت ایران باد.
سیّدعلی خامنه ای ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
هدایت شده از پژوهش های اصولی
#بصیرت
#راه_و_رسم_طلبگی
درباره امام جمعه ایرانشهر
⚡️بر خلاف همه اظهار نظرهایی که درباره رفتار امام جمعه ایرانشهر با کارگران بیان شده، من میخواهم زاویه دیگری را طرح و بحث کنم.
⚡️حدود دوازده سیزده سال پیش، در خیابان های قم دنبال خانه ای اجاره ای بودم. برای ما طلبه ها خیلی سخت است دنبال خانه اجاره ای گشتن. آنهم با خانواده، بدون ماشین و وسیله، تازه اگر هم پیدا کردیم میترسیم که صاحبخانه سر سال میخواهد چه کند. ما پول زیادی به عنوان شهریه نمیگیریم. با این پول باید درس خواند و زندگی گذراند و کرایه خانه داد. سخت است خصوصا در ابتدای طلبگی.
⚡️ آن شب مشاور املاکی گفت زیر زمینی را میخواهم معرفی کنم. این را ببینی میپسندی. زیر زمین را دیدم اما صاحب خانه بیشتر از خانه به دلم نشست. حاج آقایی سید که با آرام و متین و با محبت برخورد میکرد. گفتم حاج آقا پول رهن خانه ام آماده نیست. گفت ایرادی ندارد بیایید و بنشینید. نگران نباشید مهمان مایید ان شاء الله از اینجا هم به خانه خودتان سفر کنید.
⚡️آن صاحب خانه همین سید ابطحی بود. امام جمعه ای که رفتارش با کارگران ایرانشهری حاشیه ساز شد. بر خلاف دیگر خانه های اجاره ای چند سالی آنجا ماندیم هم مهربان بودند و هم منصف. بعد هم ندیدمش تا امروز.
⚡️ صاحبخانه ما کم حرف بود. تعاملش با دیگران کم بود احساس میکردم کمی خجالتی است وقتی متوجه شدم که او امام جمعه شده تعجب کردم. خیلی تعجب کردم. چون فکر نمیکردم اهل کر و فر باشد یا اهل تعامل و رفاقت با مردم. اصلا نمیدانم انتخاب او درست بود یا نه.
⚡️اما یقین دارم او در دلش از سر محبت و لطف و کرامت با کارگران برخورد کرده چون اخلاقش را میشناسم. ولی از طرفی یقین دارم ما طلبه ها مهارت ارتباط با مردم را تمرین نکرده ایم. ما طلبه ها مهارت حضور مقابل رسانه ها را نیز تمرین نکرده ایم. تواضع هم از جنس روحیه و اخلاق است هم یک آداب و رفتار اجتماعی است. این دومی را باید آموخت و تمرین کرد. و الا اینطور بهانه هایی را به دست دشمن نانجیب خواهیم داد.
⚡️سید ابطحی بزرگوار را احترام میکنم و این استعفای او را نیز دلیل بزرگواریش میبینم. اما رفقا! در قضاوتهایمان درباره آدمها خیلی عجول و گاهی بی تقواییم. مراقب باشیم با چند دقیقه فیلم دیگران را راحت قضاوت نکنیم.
@ali_mahdiyan
📚 کانال پژوهش های اصولی
https://eitaa.com/joinchat/1772093454C44c5b95945
هدایت شده از حوزه انقلابی
✅ حجت الاسلام #محمودمقدمی دبیر شورای هماهنگی گروههای فرهنگی حوزه در گفتگو با #خبرگزاری_فارس در مورد نامه درخواست اساتید و طلاب حوزه و این مجموعه جهت بازداشت و #محاکمه آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی
🔹 حجت الاسلام مقدمی: #شورایهماهنگیگروههایفرهنگیحوزه در سال ۱۳۹۴ و در پاسخ به فرمان مقام معظم رهبری به نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه، مبنی بر ضرورت انقلابی ماندن حوزه تشکیل شد.
🔹 در حال حاضر این شورا که به هیچ شخص یا نهادی وابسته نیست، از ۸۰ گروه فرهنگی حوزوی تشکیل شده و #ماموریت خود را «امر به معروف و نهی از منکر مسئولین حوزه و نظام » میداند و حمایت و تایید این نامه نیز در همین راستا صورت گرفته است.
🔹 ما عملکرد مسئولین فضای مجازی و کمکاری آنان در ایجاد اینترنت ملی را بر خلاف دستورات و منویات رهبر معظم انقلاب امام خامنهای دانسته و مصداق بارز منکر و زمینهساز #اشاعهفحشا و سلطه استکبار میدانیم.
🔹 امید واثق داریم آیتالله #رئیسی با توجه به عملکرد ایشان، جهت روشن شدن کوتاهیهایی که عامدانه و یا جاهلانه در جهت عدم اجرای اینترنت ملی و بازگذاشتن دست دشمن در مهندسی افکار عمومی صورت گرفته، ورود کند.
fna.ir/ex3sfu
@howzehenghelabi
هدایت شده از 🌴🌹ویژه روحانیت🌹🌴
✅ حجت الاسلام #محمودمقدمی دبیر شورای هماهنگی گروههای فرهنگی حوزه در گفتگو با #خبرگزاری_فارس در مورد نامه درخواست حوزویان جهت بازداشت و #محاکمه آذری جهرمی و فیروزآبادی توضیحاتی ارائه کرد.
🔹 حجت الاسلام مقدمی: #شورایهماهنگیگروههایفرهنگیحوزه در سال ۱۳۹۴ و در پاسخ به فرمان مقام معظم رهبری به نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه، مبنی بر ضرورت انقلابی ماندن حوزه تشکیل شد.
🔹 در حال حاضر این شورا که به هیچ شخص یا نهادی وابسته نیست، از ۸۰ گروه فرهنگی حوزوی تشکیل شده و #ماموریت خود را «امر به معروف و نهی از منکر مسئولین حوزه و نظام » میداند و حمایت و تایید این نامه نیز در همین راستا صورت گرفته است.
🔹 ما عملکرد مسئولین فضای مجازی و کمکاری آنان در ایجاد اینترنت ملی را بر خلاف دستورات و منویات رهبر معظم انقلاب امام خامنهای دانسته و مصداق بارز منکر و زمینهساز #اشاعهفحشا و سلطه استکبار میدانیم.
🔹 امید واثق داریم آیتالله #رئیسی با توجه به عملکرد ایشان، جهت روشن شدن کوتاهیهایی که عامدانه و یا جاهلانه در جهت عدم اجرای اینترنت ملی و بازگذاشتن دست دشمن در مهندسی افکار عمومی صورت گرفته، ورود کند.
fna.ir/ex3sfu
@howzehenghelabi
هدایت شده از 🌴🌹ویژه روحانیت🌹🌴
✅ آیت الله میرباقری (حفظه الله):
انسان اگر بخواهد در ماه رمضان به قرآن برسد باید یک #فراغتی برای خودش درست کند؛ باید #تدبیر کند. والا همین گونه نمیشود!
گاهی آدم می ببیند سحر شد، هیچ کاری نکرده است! شب اول ابوحمزه نخوانده است! شب دوم نخوانده! شب دهم نخوانده است! روز بیست و پنجم هم نخوانده!
خب! پس کی می خواهد از ماه رمضان برخوردار شود؟!
🌹کانال "برترین واجب" 👇👇
🆔https://eitaa.com/bartarinvajeb
#یادداشت_شما
❌ستون نویس شرق، سردبیر رسا...!
▪️ ع.د سردبیر جدید خبرگزاری رسا کیست؟
▫️ ایشان که در کانال شخصی خود (فکرت) در پیام رسان ایتا ابتدا خود را طلبه سطح چهار حوزه معرفی کرده بود بعدا با تنزل عنوان از عبارت طلبه درس خارج استفاده نمود! گرچه قبلا به دورهای که در یکی از دانشگاههای هلند دیده بودند بیشتر تفاخر مینمودند! ولی گویا فعلا صلاح کار این است که بیشتر به مسلک حوزیان آراسته گردند!
🔻 کسی که تراوشات قلمش به مذاق گردانندگان روزنامه رادیکال و اصلاح طلب شرق خوش آمده و در شماره "3493" به تاریخ "14 مرداد 98" ستون صفحه نخست خود را به یادداشت دفاعیه مانند ایشان از دکتر ظریف اختصاص میدهند! 👇
http://sharghdaily.com/fa/main/detail/236319
🔺 البته این شرق نویسی ادامه داشته و در صفحه دوم این روزنامه به شماره "3372" و تاریخ "2 اسفند 98" نیز با نادیده گرفتن خیانتهای دولتهای غربی در ماجرای برجام و توابع آن... با آسمان ریسمان بافی در توجیه عدم پایبندی اروپاییان در ماجرای "اینستکس" قلم فرسایی نموده است! 👇
http://sharghdaily.com/fa/main/detail/216153
◼️ ایشان که در برخی از گعدهها با فعالان رسانهای حوزوی تلویحا به شاگردی دیپلمات مرعوب نظام سلطهای همچون دکتر ظریف مباهات کرده و همچون استاد خود، همواره لبه تیز تیغ خود را به سمت انقلابیون میتاباند و روی خوشش را نثار معتدلین میکند کجا و سردبیری خبرگزاریای که تلاش میکند انقلابی باشد کجا؟!؟
◽️ برای درک مشرب و تفکرات و رویکرد جناب ع.د که دارای اعتدالی از جنس اعتدال بنفش البته با رنگ و لعاب مذهبی و ژستهای انقلابی است بهتر است اندکی به بررسی و مقایسه نوع مواجهه و ادبیات ایشان در برخورد با مواضع و اقدامات خسارتبار دولت تدبیر و امید و از آن طرف حملات وی به منتقدین دولت را در نوشتههای منتشر شده در کانال شخصی وی نگاه کنید.
◾️ خصوصا ایام انتخابات مجلس 98 با یادداشتی تحت عنوان "قم رحم اجارهای نیست" با دست گرفتن سپر "اعتبار رجال حوزوی" تحت این عنوان که آیای در حوزههای علمیه رجلی برای حضور در صحنه نیست!؟ حملات شدیدی به کاندیداتوری دکتر زاکانی از قم نموده و با همسان جلوه دادن دکتر زاکانی با علی لاریجانی عملا به تضعیف این کاندیدای جریان اصولگرا که در زمره خیرالموجودین بود، پرداخته است!
◻️ جهت گیری و رویکرد کلی جناب ع.د به تبع بنیادهای فکری اعتدالی عملا به تضعیف جریان حزب الله و انقلابیون میانجامد. با توجه برآیند کلی مواضع و نوشتههای ایشان به نظر می رسد مطالب به ظاهر انقلابی ایشان تاکتیکی بیش نیست که بیشتر جهت سفیدنمایی و رتوش بنمایه اصلی تفکراتش انتخاب شده است.
◼️ خلاصه اینکه در نوشتههای آقای ع.د که بازتابی از باورها، تفکرات و رویکرد ایشان نسبت به مسائل مختلف است مطالبی که به مذاق جریان حزب اللهی و انقلابی خوش بیاید هم هست اما مواضعی که به مذاق جریان غربگرای کشور خوش بیاید بیشتر به چشم میآید و نوشته ای که با نقد اندیشهها و اقدامات نادرست جریان غربگرا قدمی در افشای جریان نفاقی که نقاب اعتدال بر چهره دارد بردارد شاید نباشد.
📍 آیا حوزه علمیه رجالی برای سپردن نبض اخبار یک رسانه انقلابی به دست انقلالیون ندارد که چنین فردی برای سردبیری رسا انتخاب شده؟!؟
ادیبهشت ۹۹
♨️رسانه مستقل خبرحوزه
🔻🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3516137473Cc9d671e336
بررسی تجربه «اتحادیه امت واحده»؛ نخواستیم همه کاره و هیچ کاره باشیم!
http://shouba.ir/%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%aa%d8%ac%d8%b1%d8%a8%d9%87-%d8%a7%d8%aa%d8%ad%d8%a7%d8%af%db%8c%d9%87-%d8%a7%d9%85%d8%aa-%d9%88%d8%a7%d8%ad%d8%af%d9%87%d8%9b-%d9%86%d8%ae%d9%88%d8%a7/
💠اسرار پیدا
کانال جریانشناسی و تاریخ معاصر:
💠 @asrar_p
آشنایی با بنیانگذار مقاومت در لبنان از زبان محمدمهدی شریعتمدار
http://shouba.ir/%d8%ad%d8%b3%db%8c%d9%86-%d8%b4%db%8c%d8%ae-%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85%d8%8c-%d8%b3%d9%84%db%8c%d9%85%d8%a7%d9%86%db%8c%d9%90-%d8%b9%d8%b1%d8%b5%d9%87-%d8%af%db%8c%d9%be%d9%84%d9%85/
💠اسرار پیدا
کانال جریانشناسی و تاریخ معاصر:
💠 @asrar_p
هدایت شده از پونز
#پرونده_ویژه کانال حوزوی روزنه در بازخوانی کارنامه سیاسی آقای #سیدکاظم_شریعتمداری
1)اعلامیه #جامعه_مدرسین مبنی بر عدم صلاحیت مرجعیت شریعتمداری :
https://eitaa.com/rozaneebefarda/3891
2) روابط وثیق شاه و شریعتمداری در خاطرات محمدعلی گرامی:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/3897
3) مناسبات شریعتمداری و دربار در خاطرات #اسدالله_علم:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/3898
4)شریعتمداری و تمایل به عناوین، به روایت #شهید_محلاتی:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/3899
5) بی اعتمادی امام به #دارالتبلیع:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/3900
6) #دارالتبلیغ در نگاه حوزویان به روایت #آیت_الله_یزدی:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/3901
7) شریعتمداری و درخواست حذف نام امام در منابر:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/3903
8) تلاش شریعتمداری برای بقای شاه؛ خاطرات #آیت_الله_میانجی:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/3904
9) امتناع رسمی شریعتمداری از صدور اعلامیه علیه شاه؛
https://eitaa.com/rozaneebefarda/3905
10)وساطت مرحوم #فلسفی بین امام و شریعتمداری:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/3906
11) شریعتمداری و #کودتا:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/3909
12) فیلم #اعترافات_قطب_زاده و تصریح به اطلاع #شریعتمداری از #کودتا:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/3912
13)#شریعتمداری و تکذیب #تأیید_آثار و #تسلیت_فوت #شریعتی
https://eitaa.com/rozaneebefarda/3913
14)شریعتمداری و موضوع #تزاحم_فقها با #ولی_فقیه:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/3914
📌@ponezs
🌸🍒 ديدار رهبري و
طعم حکومت علي(ع) از زبان مادر شهيد ارمني1
🍃صبح روز کریسمس (عید پاک ارامنه) آقا فرمود: اگر خانه چند ارمنی و آشوری برویم، خوب است. ما آدرسی از ارامنه نداشتیم؛ سری به کلیساهایشان زدیم که آنها هم از ما بیخبرتر بودند! رفتیم بنیاد شهید؛ دیدیم خیلی اطلاعات ندارند! کمی اطلاعات خانواده شهدا را از بنیاد شهید، مقداری از کلیساها و یک سری هم توی محلهها پیدا کردیم و با این دیدگاه، رفتیم. صبح رفتیم در محله مجیدیه شمالی گشتیم و دو سه خانواده شهید ارمنی پیدا کردیم. در خانهها را زدیم و با آنها صحبت کردیم.
توی خانواده مسلمانها که ما میرویم، سلام میکنیم و میگوییم: از هیئت آمدیم؛ از بسیج؛ پایگاه ابوذر و بالاخره یک چیزی میگوییم و کارتی نشان میدهیم... اما به ارمنیها بگوییم: از بسیج آمدیم که... بگوییم از دادستانی آمدیم که باید در بروند؛ بالاخره کارت صدا و سیما نشان دادیم و گفتیم: از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران هستیم. امشب که شب کریسمس شماست، میخواهیم فیلمی از شماها بگیریم و روی آنتن بفرستیم.
برای نماز مغرب و عشا، با یک تیم حفاظتی، وارد مجیدیه شدیم. گفتیم: اسکورت که حرکت کرد، به ما ابلاغ میکنند. اسکورت هم به هوای این که ما در منطقه هستیم، زیاد با بیسیم صحبت نکنند که مسیر لو نرود. یکی از افراد آن مرکز با بیسیم مرا صدا کرد و گفت: شخصیت، سر پل سیدخندان است! سر پل سیدخندان تا مجیدیه، کمتر از سه چهار دقیقه راه است. من سریع از ماشین پیاده شدم و درِ خانه شهید ارمنی را زدم. خانمی در را باز کرد.
ما با یاالله یاالله خواستیم وارد شویم، دیدیم نمیفهمد؛ بالاخره وارد شدیم؛ چون باید کاری میکردیم، گفتیم: نودال و اَمپِکس (و چیزهایی که شنیده بودیم کارگردانها میگویند)، بروند تو! یک ذره که نزدیک شد، دوباره بیسیم اعلام کرد که ما سر مجیدیه هستیم. من هم با فاصله کمی که بود، به این خانم میخواستم بفهمانم که اینجوری جلوی آقا نیاید؛ گفتم: ببخشید! الآن مقام معظم رهبری دارند مشرف میشوند منزل شما! گفت: قدم روی چشم، تشریف بیاورد و بعد گفت: گفتید کی؟
من اسم حضرت آقا را گفتم؛ نمیدانم داستان بازرگان و طوطی را شنیدهاید؟ تا اسم آقا را گفتم، افتاد وسط زمین و غش کرد! داد بیداد کردیم که دو تا دختر از پله آمدند پایین. یاالله یاالله گفتیم و بهشان گفتیم که مادرتان را فعلاً بلند کنید و ببرید.
مادر را بردند توی آشپزخانه.
دخترها گفتند: چه شد؟ گفتم: ببخشید! ما همان صداوسیمای صبح هستیم که آمده بودیم؛ ولی الآن فهیمدیم که مقام معظم رهبری میآیند منزلتان و وقتی به مادرتان گفتیم، غش کرد. اینها شروع کردند مادر خودشان را هشیار کنند که بیسیم اعلام کرد: آقا پشت در است! من دویدم در خانه را باز کردم.
آقا از ماشین پیاده شد تا وارد خانه بشود و بعد آمد توی در خانه نگاه کرد و گفت: سلام علیکم. گفتم: بفرمایید! گفت شما؟ نه اینکه آقا ما را نمیشناخت، بلکه یعنی تو چه کارهای؟ گفتیم: صاحبخانه غش کرده! گفت: کس دیگری نیست؟ گفتیم: آقا شما بفرمایید داخل. گفت: من بدون اذن صاحبخانه داخل نمیآیم!
ضدحفاظتترین شکل ممکن، این است که مقام معظم رهبری توی خیابان اصلی توی چهار راه، با لباس روحانیت، با آن عظمت رهبری خودشان بایستند و همه مردم هم ایشان را ببینند و ایشان بدون اذن، وارد خانه کسی نشود! من دویدم رفتم توی آشپزخانه و به یکی از این دخترها گفتم: آقا دم در است؛ بیایید تعارف کنید بیاید داخل! لباس مناسبی تنشان نبود. گفتند: پس ما لباسمان را عوض کنیم. به آقا گفتیم: رفتهاند لباس مناسب بپوشند؛ شما بفرمایید داخل. گفت: نه، میایستم تا بیایند! چند دقیقهای دم در ایستاد و ما هم سعی کردیم بچههایی را که قد بلندی دارند، بیاوریم و مثل نردبان، دور وی قرار دهیم تا پیدا نباشند. راه دیگری نداشتیم. چند دقیقه معطل شدیم. آنها چون دانشجو بودند، لباس دانشجویی مناسب داشتند و بعد یکی از دخترها دوید و آقا را دعوت کرد و آقا رفت داخل اتاق.
آقا مرا صدا کرد و گفت: اینها پدر ندارند؟ گفتم: نمیدانم. گفت بزرگتر ندارند؟ رفتیم آن اتاق پشتی و گفتم: ببخشید! پدرتان؟ گفتند: مرده. گفتیم، برادر؟ گفتند: یکی داشتیم که شهید شده. گفتیم: بزرگتری، کسی ندارید؟ گفتند: عموی ما در خانه بغلی مینشیند.
در خانه بغلی را زدیم. یک آقایی آمد دم در. سلام کردم و گفتم: ببخشید! امر خیری بود خدمت رسیدیم. این بنده خدا نگاه کرد و دید یک مسلمان بسیجی، خانه یک ارمنی آمده، چه امر خیری؟ خودش تعجب کرد؛ رفت لباس پوشید و آمد دم در و با او آمدیم توی خانه برادرش و بعد از بازرسی، گفتیم: رهبر نظام آمده اینجا و اینها چون بزرگتری نداشتند، خواهش کردیم که شما هم تشریف بیاورید. او را داخل که بردیم و آقا را که دید، مات و مبهوت شد و نمی دانست چه کار کند.
💠اسرار پیدا
کانال جریانشناسی و تاریخ معاصر:
💠 @asrar_p
🌸🍒 ديدار رهبري و
طعم حکومت علي(ع) از زبان مادر شهيد ارمني2
او را بردیم نشاندیم روی صندلی کنار آقا! اینها به خودی خود، زبانشان با ما فرق میکند؛ سلام علیک هم که میخواهند بکنند، کلی مکافات دارند! با مکافاتی بالاخره با آقا سلام و احوالپرسی کرد و سرانجام، یک همدمی را برای آقا مهیا کردیم.
رفتیم توی اتاق بالای سر مادر و با التماس دعا، مادر را هم راه انداختیم؛ بعد رفت و لباس مناسب پوشید و آمد. وقتی وارد اتاق شد، آقا به او تعارف کرد و در کنار آقا، کنار همان عمو، نشست.
آقا گفت: مادر! ما آمدهایم که حرف شما را بشنویم؛ چون شما دچار مشکل شده بودید. دخترها هم آمدند نشستند. آقا اولین سؤالش این بود که شغل دخترها چیست؟ گفتند: دانشجو هستند. آقا خیلی تحسینشان کرد و با آنها کلی صحبت کرد. توی این حالت، این دختر سؤال کرد که آب، شربت، چیزی برای خوردن بیاورم؟ من خودم نمیدانستم که بگویم بیاورد یا نیاورد و آیا آقا میخورد یا نمیخورد؟
رفتم کنار آقا و از آقا سؤال کردم: آقا اینها میگویند که خوردنی، چیزی بیاوریم؟ آقا گفت: ما مهمانشان هستیم؛ از مهمان میپرسند چیزی بیاورند یا نیاورند؟ خُب، اگر چیزی بیاورند، ما میخوریم. بعد خود آقا گفت: بله، دخترم! اگر زحمت بکشید و چایی یا آبمیوه بیاورید، من هم چایی و هم آبمیوه شما را میخورم. اینها رفتند چایی آوردند: آقا خورد؛ آبمیوه آوردند، آقا خورد؛ شیرینی آوردند؛ آقا خورد!
آقا حدود چهل دقیقه توی خانه این ارمنیها بود و با آنها صحبت کرد و بعد مثل بقیه جاها آقا فرمود: عکس شهیدتان را من نمیبینم؛ عکس شهید عزیزمان را بیاورید ببینم!
آنها رفتند آلبوم عکسشان را آوردند. آلبوم عکس هم متأسفانه برای شب عروسی شهید بود! آلبوم را گذاشتند جلوی آقا. آقا همین جوری که نگاه میکرد، شروع کرد به صحبت کردن و صفحهها را ورق میزد تا تمام شود و وقتی تمام شد گفت: خُب! عکس تکی شهید را ندارید؟ یک عکس تکی از شهید پیدا کردند و آوردند گذاشتند جلوی آقا.
آقا شروع کرد از شهید تعریف کردن. ما فهمیدیم نام این شهید بزرگوار، شهید «مانوکیان» است و به اندازه شهیدان «بابایی»، «اردستانی» و «دوران»، پرواز عملیاتی جنگی داشته است. خلبان هواپیمایش ۱۴F، بمبافکن رهگیر بوده و بالای صد سُرتی پرواز موفق در بغداد داشته است. بعد هواپیمایش را توی دژ آهنی بغداد میزنند و شهید، هواپیما را تا آنجا که ممکن است، اوج میدهد و هواپیما در اوج تا نقطه صفر خودش که اتمسفر است، بالا میآید و بقیهاش را به سمت ایران سرازیر میکند. چهار موتور هواپیما منهدم میشوند و هواپیما لاشهاش توی خاک ایران میافتد؛ ولی چون دیگر سیستم برقی هواپیما کار نمیکرده، نتوانسته ایجکت کند و نشد که چتر برای شهید کار کند.
سرانجام، هواپیما به زمین خورد و وی به شهادت رسید. او ارمنیای بود که حتی حاضر نشد لاشه هواپیمای جمهوری اسلامی بهدست عراقیها بیفتد. این بزرگوار در نیروی هوایی، مشهور است.
مادر شهید گفت: آقا! حالا که منزل ما هستید، من میتوانم جملهای به شما عرض کنم؟ آقا گفت: بفرمایید، من آمدم اینجا که حرف شما را بشنوم. گفت: ما هر چند با شما از نظر فرهنگ دینی فاصله داریم، اما در روضههایتان شرکت میکنیم؛ ولی خیلی مواقع داخل نمیآییم.
روز شهادت امام حسین علیهالسلام، روز عاشورا و تاسوعا، به دستههای سینهزنی امام حسین علیهالسلام، شربت میدهیم و میآییم توی دستههایتان مینشینیم؛ ظرف یکبار مصرف میگیریم که شما مشکل خوردن نداشته باشید. توی مجالس شما شرکت میکنیم و بعضی از حرفها را میشنویم.
من تا الآن بعضی چیزها را نمیفهمیدم. میگفتند: مسلمانها یک رهبری داشتند به نام علی علیهالسلام که دستش را بستند و ۲۵ سال حکومتش را غصب کردند؛ نمیفهیمدم یعنی چی! میگفتند: آخر شب، نان و خرما میگذاشت روی کولش میرفت خانه یتیمان که این را هم نمیفهمیدم؛ ولی امروز فهمیدم که علی علیهالسلام کیست؛
امروز با ورود شما به منزلمان، با این همه گرفتاریای که دارید، وقت گذاشتید و به خانه منِ غیر دین خودتان تشریف آوردید. اُسقُف ما، کشیش محله ما هم به خانه ما نیامده است! شما رهبر مسلمین هستید. من فهمیدم علی علیهالسلام که خانه یتیمهایش میرفت، چهقدر بزرگ است.🌸❤️🍏
💠اسرار پیدا
کانال جریانشناسی و تاریخ معاصر:
💠 @asrar_p
هشت واجب حوزه.pdf
394.8K
🔥اختصاصی معارف انقلاب | مجموعه #پرسش_از_رهبری
💯موضوع: #حوزه_تراز_انقلاب
👈این شماره: واجبات حوزه
✅ هشت واجب که #حوزه برای رسیدن به #اهداف_انقلاب باید به آنها بپردازد
〰️〰️〰️〰️
📙 @Maaref_Enghelab
هدایت شده از روزنه
تکرار #تجربه تلخ فعالیت باند #سلیمان_خان_میکده در حوزه علمیه قم
#خرقانی_ها و #سنگلجی_ها را بشناسیم و #جدی بگیریم!
💥اختصاصی
@rozaneebefarfa
🔻🔻🔻
وقتی برخی یادداشتهای #روزنه درباره #نفوذیهای_حوزوی را خواندم یکه خوردم.
به ناگاه یاد ماجرای باغ سلیمان خان #میکده و نقش سید اسدالله #خرقانی در بیوت حوزه نجف افتادم. مجمع سلیمان خان میکده به ریاست اردشیر ریپورتر تشکیل گردید و اکثر اعضای آن بابی یا بهایی بودند و در حدود ۱۳۲۱ق، سه سال پیش از وقایع مشروطه، در تهران تشکیل گردید.
خرقانی از ارکان این تشیلات بود و از سوی این تشکیلات ماموریت یافت به حوزه نجف برود. او که از بابیهای نهانروش بود، به نجف رفت و کم کم در بیوت نجف خصوصا بیت آخوند خراسانی نفوذ کرد. وی انجمنی مخفی در نجف راه انداخت که نیروهایی را که زمینه انحراف را داشتند، جذب میکرد و آنها را اموزش میداد و خوراک فکریای مانند روزنامه حبل المتین کلکته و کتابهای روشنفکران ایرانی را در اختیارشان قرار میداد. (تاریخ انقلاب مشروطیت ایران، مهدی ملکزاده، ج۴، ص۲۳۹و۲۴۴-۲۴۵)
او در دوران مشروطه موفق شد که ثمره تلاشش را ببیند و در بیت آخوند سخت مورد اعتماد افرادی چون دو فرزند آخوند میرزا احمد و میرزا مهدی و دامادش شیخ اسحاق آیت اللهزاده رشتی قرار گرفت و در مواقع حساس مشاوره میداد.
او در همین دوران موفق شد که به تدریج وجهه شیخ نوری و سایر شریعت خواهان ایران را نزد آخوند و سایر مراجع نجف خراب کند و مطالبات دقیق و عمیق آنها را در حد دعواهای شخصی برای کسب قدرت، تقلیل دهد. (مبارزه با محمدعلیشاه، به کوشش ایرج افشار، ص۴۲۶-۴۲۷)
اعلامیهها و فتاوایی هم از سوی خرقانی در تایید افراد ناسالم و در مقابله با افراد سالم گرفته شد که اثار مخربی در مشروطه ایران به جا گذاشت.
خرقانی در نامه مخفیانه گزارشی که به تقیزاده در تهران نوشته بود، در انتهای نامه اشاره کرده که هر چه از نامهها و فتاوا لازم دارید، بیان کنید تا از اینجا بگیرم و برای شما بفرستم! که این نشان از عمق تاثیراتی که خرقانی در نجف به جا گذاشت. (اوراق تازهیاب مشروطیت، به کوشش: ایرج افشار، ص۴۴۵و۴۷۴)
میثم عبداللهی
روزنه٬ دریچه ای به تحولات حوزه علمیه قم
👇
@rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
نفوذی های حوزوی را بشناسیم/۲
نفوذ در بیت آیت الله بهبهانی
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹مهدی ملکزاده، تاریخنگار بابی ازلی، فرزند ملک المتکلمین واعظ اصفهانی و دامادِ سلیمان خان میکده بود. ملکزاده کتاب مفصلی درباره مشروطه دارد در جلد دوم آن اطلاعات بسیار مهمی درباره تشکیلات مخفی «مجمع باغ سلیمان خان میکده» و اعضای آن درج کرده است.
🔹اردشیر ریپورتر (رأس تشکیلات جاسوسی انگلیس در ایران)، یحیی دولت آبادی (دومین سرکرده بابیهای ازلی)، ملک المتکلمین واعظ اصفهانی، سید جمال الدین واعظ اصفهانی، سید اسدالله خرقانی، میرزا حسن رشدیه از اعضای اصلی این تشکیلات و ارکان آن بودند.
🔹 اعضای «بابی ازلی» این تشکیلات، نهانروش بودند و تظاهر به دیانت میکردند و حتی با برخی علما ارتباط داشتند و برای اینکه بتوانند در جامعه تاثیر بیشتری بگذارند، اکثرشان در کسوت روحانیت و وعظ را حفظ کرده بودند و در پوشش لباس مقدس روحانیت و حتی تدریس علوم دینی، بدون اینکه کسی به آنها مشکوک شود، فعالیت میکردند. پیش از این اشاره کردیم که سید اسدالله خرقانی از ارکان این تشکیلات، طبق ماموریتش، به نجف رفت و در بیت آخوند خراسانی سکنی گزید تا در آنجا نفوذ کند و موفقیتهای چشمگیری به دست آورد.
🔹از دیگر افرادی که به صورت مخفیانه به عضویت مجمع باغ سلیمان خان میکده در آمدند، «میرزا محسن، برادرِ صدرالعلما» و نیز «آقا میرزا محمدتقی، محرّرِ صدرالعلما» بودند. این دو شخص برای نفوذ در بیت آقا سیدجعفر صدرالعلما (فرزند مرحوم سید محمدباقر صدرالعلما) از علمای برجسته تهران، ماموریت یافتند. (تاریخ انقلاب مشروطیت ایران، ج2، ص239)
🔹اما میرزا محسن (برادر صدرالعلما)، یک نسبت فامیلی هم با آیت الله سید عبدالله بهبهانی داشت و داماد مرحوم بهبهانی بود و در بیت بهبهانی بیشتر حضور داشت و سخت مورد اطمینان و مشاوره مرحوم بهبهانی قرار داشت.
میرزا محسن، در واقع نفوذی بیت آقای بهبهانی بود که عملکرد مشکوکی در این بیت داشت و گمان «بابی ازلی» بودن وی میرود. وی از شخصیتهای به شدت مشکوکی بود که تا پایان عمر در کسوت روحانیت باقی ماند.
🔹بعد از قتل مرحوم بهبهانی، میرزا محسن تلاش کرد تا خودش را به عنوان جانشین بهبهانی و مجتهد بزرگ تهران معرفی کند و بیت مرحوم بهبهانی را در انحصار خودش گرفت و تلاش کرد تا جایگاه و موقعیت او را به ارث برد و خودش را «سید محسن مجتهد» هم نامید. افراد مشکوکی هم تلاش کردند تا او را بزرگ کنند و برای او تبلیغات کردند.
🔹در پس پرده با تندروترین روشنفکران سکولار ایران خصوصا حسن وثوق الدوله ارتباط تنگاتنگ داشت و از کابینههای او به شدت حمایت میکرد. وی در نهایت در ۱۶ شعبان ۱۳۳۵ق به دست کمیته مجازات کشته شد. (شرح حال رجال ایران، ج1، ص113؛ اسرار تاریخی کمیته مجازات، ص54؛ تاریخ مکتوم، ص21)
میثم عبداللهی
@rozaneebefarda
✅تشکر از استاد صمصامالدين قوامي
امام جمعه، وظايف خطيري دارد. اما گاه جدا از علميت و استادي رسمي، ميتوان او را از جهات مختلف ديگري چون اخلاق جمعي، بزرگمنشي و وظيفهشناسي نيز استاد خواند.
سرکشي ديشب استاد صمصامالدين قوامي به مساجد حوزه مأموريتشان در پرديسان و از جمله به مسجد امام سجاد(ع) در هزاره نهم، جلوهاي از وظيفهشناسي و استادي اخلاقي ايشان بود.
جزاه الله خيرالجزاء.
خداوند متعال ايشان را به حق شب و روز قدر بيش از پيش، موفق و منصور بدارد.
ذبيح الله نعيميان
💠اسرار پیدا
کانال جریانشناسی و تاریخ معاصر:
💠 @asrar_p
هدایت شده از شاخص
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ماجرای حذف صدای سید مرتضی آوینی از مستند «خنجر و شقایق» توسط صدا و سیما ☝️
🌍 eitaa.com/shakhes1 ایتا
🌍http://sapp.ir/shakhes.1 سروش
هدایت شده از شاخص
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یه روز تو نماز جمعه هاشمی رفسنجانی رفت پشت تریبون گفت؛
دوران درویش مسلکی تموم شد مسئولین جمهوری اسلامی برای حفظ اسلام و انقلاب مکلفند مانور تجمل بدهند!
روزی در این کشور نماینده مجلس، سپاهی و کارمند دولت روش نمیشد حقوق بگیره، اگه الان میبیند مسئولی حقوق نجومی میگیره و بهترین نقطهی شهر زندگی میکنه حاصل همون تفکر اول انقلابه که میگه قشر ضعیف باید زیر چرخ اقتصاد له بشن!
🌍 eitaa.com/shakhes1 ایتا
🌍http://sapp.ir/shakhes.1 سروش
هدایت شده از شاخص
🔴 نوشته عبری تیتراژ زیرخاکی چه معنایی دارد؟
♦️در تیتراژ مجموعه زیرخاکی و به روی سکهای قدیمی نوشتهای عبری دیده میشود.
♦️این نوشته ترجمه عبارت «اسرائیل دزد عتیقه است» میباشد که اشارهای دارد به ماهیت و سابقه صهیونیستها در تاراج ثروت ملتهای مظلوم و علاقه آنان در مالاندوزیهای غیرمشروع
🌍 eitaa.com/shakhes1 ایتا
🌍http://sapp.ir/shakhes.1 سروش