هدایت شده از قرارگاه سایبری عمار
💢آیت الله اراکی: اقدام به تصویربرداری از بیحجاب حرام نبوده است
🔹🔸شخص #متجاهر_به_فسق مثل #بیحجاب و شارب خمر، خودش حریم خود را شکسته و حرمتی ندارد
♦️ اگر عکس گرفتن، مؤثر در ترک گناه او و یا دیگران شود، #واجب خواهد بود.
♦️ فتوای حرمت عکس گرفتن، ناشی از #ضعف_فقهی بوده است.
♦️ شخص بیحجاب اولاً به خود #ظلم کرده و ثانیاً به دیگران
♦️ باید از کسی که در مقابل این ظلم میخواهد ایستادگی کند، حمایت کرد.
♦️ او از حقوق جامعه، بلکه از حقوق همان زن دفاع کرده است.
♦️ ناهی از منکر مانند کسی است که از مرزهای کشور در سرما و گرما دفاع میکند، او از مرزخاکی دفاع میکند و این از مرزدل، مرزفرهنگ و مرزهویت دفاع می کند
♦️ خداوند عمل این عزیزان را قبول کرده و به آنها قوت بیشتر و اجرعظیم عنایت کند.
🆔 @amarha
📜📢در بيانيهٔ 110 نفر از اساتيد و پژوهشگران حوزوي و دانشگاهي مطرح شد:
🔹حمایت قاطع از همکاري مردم با حاکميت در امر به معروف و تقدير از روحاني ناهي از منکر
⏹بخشهايي از بيانيه:
✅ همکاري مردم با حاکميت را يکي از مهمترين راهکارهاي موفقيت در تحقق اين فريضه بزرگ الهي از جمله در مقابله با پروژهٔ پيچيده کشف حجاب ميدانيم. بر همين اساس، از روحاني فاضل و مظلومِ ناهي از منکر در واقعهٔ کشف حجاب اخير قم تقدير و تشکر مينماييم؛
✅بر اساس حکم بديهي عقل و شرع، اولويت داشتن اقتصاد، مجوز يا مصحح واگذاشتن امور ديگر نيست؛
✅اجراي قانون است که منجر به وحدت میشود. با عدم اجرای قانون حجاب، شاهد بيشتر شدن دو قطبي در جامعه خواهيم بود؛
✅مقابله با پديدهٔ بدحجابي نهفقط بهعنوان يکي از مظاهر فساد، بلکه به عنوان يک پروژهٔ ضدامنيتي و ضدهويتي بايد در دستور کار قرار گيرد؛
✅در واقعهٔ اخير، در کنار فضاسازي گسترده دشمنان خارجي و داخلي بر ضد احکام مسلم اسلامي، آنچه موجب تأثّر بيشتر شد، موضعگيري برخي روحانيان در نقد اقدام روحاني ناهي از منکر و حکم به حرمت فعل وي بود؛
✅در کنار معدود ليبرالهاي در لباس روحانيت، برخي فضلاي حوزوي، متأسفانه _ برخلاف موضع اکثريت روحانيت _ با نگاهي تکبعدي و از زاويهاي ناقص به تحليل و قضاوت پرداختند؛
✅از رؤساي سه قوه خواستاريم در مقابله با بيحجابي، جديت (همراه با تدبير) داشته باشند و از توصيههاي بدون عمل خودداري کنند.
❇️ متن کامل بیانیه و امضاء کنندگان👇
https://www.mehrnews.com/amp/6056543/
هدایت شده از وصال معبود_سعید ذاکری
6.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻سوال: چرا در عمل فقط ایران و نیروهای نیابتی ایران توان نبرد با صهیونیستها را دارند و از دیگر کشورهای اسلامی جز حرافی و حرکات نمادین بخاری بلند نمیشود؟
🔻پاسخ را مفتی اهل سنت مصری به شما میدهد....
هدایت شده از دکتر موسی نجفی
🔰دکتر موسی نجفی رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی :
✅آنچه در غزه می گذرد نماد وحشی گری غربی و مقاومت شرقی است ؛ ولی مهمتر از آن تقابل "استعمار معرفتی" غرب با "استعمار زدایی ذهنی" شرق است ؛ لذا اسرائیل را به عنوان نماد دمکراسی غرب در آسیا معرفی نمودن دیگر اعتبار و ارزش و طرفداری در جهان ندارد ۰ البته تاریخ گواهی می دهد غرب هر وقت که بین دمکراسی و منفعت بایستی یکی را انتخاب کند بی تردید نفع پرستی را برگزیده است ؛ فاجعه غزه یک نمونه از این مطلب است
http://mousanajafi.ir
https://eitaa.com/drmousanajafi
https://Sapp.ir/drmousanajafi
https://ble.ir/drmousanajafi.
https://rubika.ir/drmousanajafi
💯 حمید دباشی, استاد دانشگاه کلمبیا, در مقاله ای که بتازگی در Middle East Eye منتشر کرده، با عنوان: *"از نازیسم هایدگری گرفته تا صهیونیسم هابرماسی، همواره رنج «دیگری» اهمیت ناچیزی داشته"*، مینویسد:
-- تصور کنید ایران، سوریه، لبنان یا ترکیه با حمایت کامل تسلیحاتی و دیپلماتیک از طرف چین و روسیه، قصد و امکانات لازم برای بمباران تلآویو را بمدت سه ماه بهصورت شبانهروزی و کشتار دهها هزار اسراییلی، معلولیت افراد بیشمار، بیخانمان شدن میلیونها انسان، و تبدیل شهر به تلی از آوار غیر قابلسکونت، مانند غزهی امروز را داشتند. تنها برای چند ثانیه تصور کنید که ایران و متحدانش به عمد بخشهای پرجمعیت تر تلآویو، بیمارستانها، کنیسهها، مدارس، دانشگاهها، کتابخانهها، یا در واقع هر مکان پر تراکم شهری را هدف قرار میدادند تا از حداکثر تلفات غیرنظامی اطمینان حاصل کنند و به دنیا اعلام میکردند که صرفا بدنبال نتانیاهو و کابینهی جنگی او هستند.... سپس از خود بپرسید که ایالاتمتحده، بریتانیا، کانادا، استرالیا، اتحادیه اروپا و بالاخص آلمان، در عرض بیست و چهار ساعت پس از وقوع این سناریوی خیالی، چه میکردند؟
اکنون به واقعیت بازگردید و این حقیقت را موردتوجه قرار دهید که از ۷ اکتبر (و چندین دهه قبل تر از این تاریخ) تاکنون متحدان غربی تلآویو نهتنها شاهد رفتارهای اسراییل با مردم فلسطین بودهاند، بلکه تجهیزات نظامی، بمب، مهمات و پوشش های دیپلماتیک نیز برای آنها فراهم کردهاند، و در عین حال رسانههای آمریکایی توجیهات ایدئولوژیکی برای کشتار و نسلکشی فلسطینیان را ارائه کردهاند.
سناریوی تخیلی ذکر شده، حتی برای یک روز هم توسط نظم موجود جهانی قابلتحمل نخواهد بود. برای اوباشان جنگی ایالاتمتحده، اروپا، استرالیا و کانادا که تماما حامیان اسراییل هستند، ما مردمان بیپناه جهان، درست مانند فلسطینیان، به حساب نمیآییم و بهرسمیت شناخته نمیشویم. این تنها یک واقعیت سیاسی نیست، بلکه مرتبط به فرضیات اخلاقی و جهان فلسفی آنچیزی است که نام «غرب» بر خود نهاده است.
هیچیک از مایی که در بیرون از این دایره فرضیات اخلاقی اروپایی قرار داریم، در درون جهان فلسفی آنها وجود نداریم. اعراب، ایرانیان، مسلمانان، مردم آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین، ما هیچکدام، موجودیت واقعی برای فیلسوفان اروپایی نداریم، جز زمانی که بصورت یک تهدید متافیزیکی دیده میشویم که باید مغلوب و خاموش شود.
از امانوئل کانت و گئورگ ویلهلم فردریش هگل شروع میکنیم و با امانوئل لویناس و اسلاوی ژیژک ادامه میدهیم، ما موجودات عجیب الخلقه، اشیا بی جان و سوژه های قابل بررسی هستیم که وظیفه رمزگشایی از ما بر عهده مستشرقان گذاشته شده، و بدین ترتیب، کشتار دهها هزار نفر از ما توسط اسراییل یا آمریکا و متحدان اروپاییش، لحظهای درنگ و تأمل در ذهن فیلسوفان اروپایی ایجاد نمیکند.
شما مخاطبان اروپایی تبار اگر شک دارید، تنها نگاهی به فیلسوف برجستهی اروپایی یورگن هابرماس و چند تن از همکارانش بیندازید، که در اقدامی حیرتانگیز و با توحشی سنگدلانه، از کشتار فلسطینیان توسط اسراییل حمایت کردند.
پرسش اکنون دیگر این نیست که ما در مورد هابرماس که در حال حاضر 94 ساله است، بهعنوان یک انسان ممکن است چه فکری بکنیم. پرسش اینست که ما دربارهی او بهعنوان یک دانشمند علوم اجتماعی، بعنوان یک فیلسوف و متفکر انتقادی چه فکری میتوانیم داشته باشیم. آیا آنچه او تصور میکند دیگر برای دنیا اهمیتی دارد، اگر که تاکنون داشته است؟
دنیا درباره یکی دیگر از فیلسوفان مشهور آلمانی، مارتین هایدگر، پرسشهای مشابهی را بخاطر وابستگیهای مذموم او به نازیسم مطرح کرده است. به نظر من، اکنون باید چنین سؤالاتی را در باره صهیونیسم گرایی خشن هابرماس و عواقب قابل توجه آن که میتواند بر چگونگی درک مجموعه آثار فلسفی او اثر بگذارد، بپرسیم.
اگر هابرماس ذرهای فضا در فرضیات اخلاقی خود برای مردمانی مانند مردم فلسطین قائل نیست، آیا هیچ دلیلی وجود دارد تا ما ارزش کل پروژه آثار فلسفی او را مرتبط به بقیه بشریت و فراتر از محدوده مخاطبان اروپایی هم تبار خودش، بدانیم؟
آصف بیات، جامعهشناس برجسته ایرانی، در نامهای سرگشاده به هابرماس گفت که سخنان او در مورد وضعیت غزه «با عقایدش در تناقض است». با تمام احترامی که برای آصف بیات قائلم اما نظر من خلاف او است. من معتقدم که بیاعتنایی هابرماس به مرگ و زندگی فلسطینیان کاملاً با حمایت او از صهیونیسم مطابقت دارد.
🔰شهدای روحانی این سرزمین
🔹 آمار شهدای روحانی این سرزمین ۳۸۸۸ نفر است.
🔻۳۷۳۹ شهید شیعه و ۱۴۹ نفر از شهدا اهل سنت بوده اند.
🔻۵۷ نفر از کل شهیدان روحانی مربوط به مشروطیت یا انقلاب اسلامی هستند.
🔻۴۰ نفرشان در دوران مبارزات انقلاب اسلامی و پیش از جنگ تحمیلی شهید شدهاند،
🔻۳۶۴۱ نفرشان در دوران دفاع مقدس شهید شده اتد.
🔻۱۴۹ نفر شهید ترور و شهید مدافع حرم هستند.
🔻۳۳۱۴ نفر از شهیدان روحانی عضویت بسیجی
۳۸۱ نفر عضویت سپاهی
۲۷ نفر ارتشی
۱۶ نفر نیروی انتظامی
۳۳ نفر جهاد سازندگی
۲۱ نفر عضویت قوه قضائیه
۲۲ نفر نماینده مجلس
۶ نفر صدا و سیما
۶۷ نفر طلبه وظیفه بودند.
🔻۲۲ نفر از شهیدان روحانی در سطح لشکر، تیپ و گردان،
۲۲۲ نفر در سطح فرماندهی دسته و گروهان،
۹۲۸ نفر در رستههای دیگر نظامی
۵۰ نفر مسئول تبلیغات داشتیم
در مجموع ۱۲۲۲ نفر از شهدای روحانی دفاع مقدس علاوه بر نقش و رسالت طلبگی خود، دارای مسئولیتهای رزمی و نظامی بودهاند.
🔻در «عملیات کربلای ۵» بیشترین شهید روحانی را داشتیم که تعداد آنها به ۵۶۷ نفر میرسد
🔻 اصفهان با تقدیم ۵۴۳ شهید روحانی، بیشتر شهید روحانی را در بین استانهای کشور داراست
🔻در میان شهرها بیشترین شهید متعلق به اصفهان است که تعداد شهدای آن به ۱۶۰ نفر میرسد
🔻۱۷۶۷ نفر از شهیدان روحانی، طلاب رزمی تبلیغی بودند. همچنین ۴۸ شهید غیرایرانی در بین شهیدان روحانی وجود دارند
🔻 ۵۴۵ نفر از کل شهیدان روحانی تأیید شده از سادات هستند
🔻۹۳ نفر از شهدای روحانی همچنان مفقودالاثر هستند
🔹 مرحوم آیة الله العظمی شیخ محمّد علی اراکی فرمود:
🔸 آخوند ملاّ علی باذِنهای (از شاگردان آیة الله آقا شیخ محمّد باقر اصطهباناتی شیرازی) از استاد نقل میکرد که ایشان فرمودند:
مدّتی در تهران ساکن بودم و به تدریس میپرداختم، فقط یک ساعت وقت داشتم که آن را هم برای تنّفس و استراحت گذاشته بودم. روزی طلبهای آمد و اظهار کرد: به من کتاب شفا درس بدهید.
🔹 من گفتم: در درس عمومی شرکتکنید. گفت: خیر! حتماً درس خصوصی میخواهم.
🔸 هرچه من اصرار کردم او حاضر نشد، سرانجام قبول کردم، ولی گفتم: من کتاب ندارم. گفت: مانعی ندارد، من یک کتاب دارم که یک شب پیش شما باشد و یک شب پیش من.
🔹 درس را شروع کردیم و مدّتی بدین منوال گذشت. یک روز که نوبت من بود و کتاب پیشم مانده بود، هرچه گشتم کتاب را نیافتم و پیش آن آقا شرمنده شدم. او وقتی دید که کتاب نیست، رفت و برگشت و گفت: من میدانم کتاب کجاست؟ یک راست به سراغ بقچهای رفت، آن را باز کرد و کتاب را از میان آن بیرون آورد و به من داد.
🔹 من در حیرت فرو رفتم و گفتم: موضوع چیست؟!
🔸 گفت: پیرمردی از اوتاد که خدمت امام عصر - ارواحنا فداه - مشرّف میشود در خرابهای از خرابههای شهر تهران سکونت دارد و من از او موضوع را پرسیدم، وی گفت: ساعتی که تو پیش آن استاد درس میخوانی، ساعتی است که آقا آن را برای معاشرت با زن خود گذارده بوده، لذا آن زن از دست تو، که وقت او را گرفتهای، ناراحت شده و کتاب را در فلان بقچه مخفی کرده است.
🔹 گفتم: تو چگونه با این شخص آشنا شدی؟!
🔸 گفت: من مدّتی روحانی محلی بودم و از این طریق به ارشاد مردم میپرداختم، ولی پس از مدّتی احساس کردم که سوادم در مسائل اعتقادی کامل نیست و نمیتوانم مردم را درست و صحیح هدایت کنم، لذا در مصرف سهم امام شبهه و شک کردم. روزی به مردم گفتم: اموال من از خانه و اثاث، همه مربوط به شماست، بیایید و آنها را ببرید.
🔹 بعداز آن به تهران آمدم و مدّتی در کاروانسرایی سکونت کردم و نمیدانستم چه کنم، اتّفاقاً دهانم هم زخم شده بود و آن را بسته بودم. تا اینکه یک روز شخصی ناشناس مرا به اسم صدا زد و گفت: فلان دوا را مصرف کن، دهانت خوب میشود. من آن دوا را تهیه کرده و مصرف کردم، دهانم خوب شد. بعد به این فکر افتادم که این مرد چه کسی بود که از درد و اسم من اطّلاع داشت و داروی او مؤثّر واقع شد؟!
🔸 وقت دیگری او را ملاقات کردم و از او پرسیدم: شما کی هستید؟
🔹 گفت: من با پیرمردی از اوتاد که با امام عصر - ارواحنا فداه - تماس دارد، مربوط هستم.
🔸 گفتم: از او بپرس یا مرا پیش او ببر که وظیفه من چیست؟
🔹 گفت: به من گفته شده که فلانی یعنی تو جزو مجاهدین راه خدا هستی.
🔸و همچنین گفته شده که نزد محمّد باقر اصطهباناتی برود و الهیات شفا را نزد او بخواند، و در درس عمومی هم نرود، زیرا بعضی از افرادی که در آن درس شرکت میکنند فاسق هستند، با آنان هم ننشیند و چنانچه ضرورتی داشت که به درس عمومی برود، بیرون اتاق بنشیند و گوش کند.
🔹 مرحوم حاج شیخ محمّد باقر اصطهباناتی فرموده بودند: من به او گفتم: از آن پیرمرد بپرس که آیا من هم میتوانم خدمت آن حضرت برسم یا میتوانم از آن حضرت سؤالاتی داشته باشم.
🔸 جواب آورد: تشرّف نمیشود، ولی سؤالات را بدهید به من تا خدمت ایشان معروض بدارم. من هم سه سؤال کردم... جواب آمد...
🔹 آیة الله آقای مصلحی فرزند آیة الله العظمی اراکی فرمودند: این داستان را مرحوم آقای سید محمّد علی سبط از مرحوم آیة اللَّه العظمی حاج شیخ محمّد حسین اصفهانی کمپانی (شاگرد آیة الله اصطهباناتی)، و آیة اللّه العظمی حاج آقا موسی شبیری زنجانی از مرحوم پدرشان با اندک اختلاف نقل کردهاند.
📚 آیة الله سیدمحسن خرازی، روزنههایی از عالم غیب.
📌📌
کس نمیداند در این بحر عمیق
سنگریزه قرب دارد یا عقیق
💠 اسرار پیدا
کانال جریانشناسی و تاریخ معاصر:
💠 @asrar_p
17.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خطاب الحوزة الدينية في إيران إلى أبناء الأمة الإسلامية...
انصروا أهلنا في غزة بمقاطعة إسرائيل!
#الضربة_القاصمة
#الضربة_القاضیة
هدایت شده از KHAMENEI.IR
46.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌙 فیلم کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار مسئولان نظام. ۱۴۰۳/۱/۱۵
💻 Farsi.Khamenei.ir