eitaa logo
اسرار پیدا
281 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
273 ویدیو
97 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از محسن اکبری شاهرودی
1_14576713957.pdf
16.86M
📎 متن کامل کتاب "حزب‌الله؛ المنهج، التجربه، المستقبل" به قلم شیخ نعیم قاسم ▫️از بهترین آثاری که درباره حزب‌الله لبنان نوشته شده است. 🔻این اثر به قلم دبیر کل جدید حزب‌الله شیخ نعیم قاسم نوشته شده است. 🔸به پیوست چاپ ۲۰۱۰ کتاب تقدیم شده است که با اضافات و ملحقات جدید منتشر شده است. @rozaneebefarda
تبر خون.mp3
3.16M
💯 🎧 بشنوید ◾️ تبرِ خون 🎚 ♨️ به بهانه گرامیداشت هفته بسیج 🆔 @Rashad_ir
هدایت شده از مطالعات شیعه در غرب
9789004682603-69007.pdf
6.87M
@studiesofshia فایل کتاب تصحیح و ترجمه انگلیسی نهج‌البلاغه از طاهره قطب‌الدین، استاد مطالعات عربی در دانشگاه آکسفورد Sharīf al-Raḍī, Muḥammad ibn al-Ḥusayn. Nahj al-Balāghah: The Wisdom and Eloquence of ʿAlī: A Parallel English-Arabic Text. Translated and Edited by Tahera Qutbuddin. Leiden: Brill, 2024. مرجع تخصصی @studiesofshia
باسمه تعالی 🔰موضوع: تربیت نیرو در طراز انقلاب اسلامی در دیدگاه استاد میرباقری 🏷 انقلاب اسلامی یک موجود زنده و در حال حرکت است که وسط میدان درگیری جهانی مستمر حرکت می‌کند: 1⃣درگیری با آمریکا (لیبرال‌دموکراسی) 2⃣درگیری با اسلام آمریکایی ⭕️ پاییز۶۷ امام ره در تجلیل از جهاد سازندگی به دو نکته توجه می‌دهند: 1⃣استواری پایه‌های اسلام‏‎ ‎‏ناب محمدی در برابر اسلام آمریکایی(اسلام پابرهنگان در برابر اسلام زراندوزان حیله‌گر) 2⃣ پایه‌ریزی استقلال کشور با عبور از شرق و غرب ⛔️ متأسفانه اما در دوران دولت سازندگی با الگوی غرب به سراغ سازندگی رفتیم و جریان سرمایه گذاری دست‌سازی شکل گرفت که در انتصاب مسئولیت‌ها نقش پیدا کرد. 🏷 انقلاب اسلامی در حال تحول و گسترش و تبدیل به قدرت جهانی است که باید به دو نکته توجه داشت؛ 1⃣ مواجههٔ ما فقط مواجهه با غرب سیاسی نیست بلکه این مواجهه دو بُعد فرهنگی و اقتصادی را هم در بر می‌گیرد. ◀️ در بُعد فرهنگی
با لایه‌های مختلف فرهنگ یعنی فرهنگ عمومی، فرهنگ تخصصی و فرهنگ بنیادین 
غر
ب روبه‌رو هستیم. ⏺ الگوی توسعه و ۱۷ محور سند۲۰۳۰ برای همسان‌سازی همه ابعاد فرهنگ ملل با فرهنگ واحدی که آمریکا در افق سال ۲۰۳۰ جهان می‌خواهد، کشورها را مدیریت می‌کند. 🔺ما هنوز تکلیف خود را با غرب مشخص نکرده‌ایم و چند دیدگاه در کشور وجود دارد؛ 1⃣ پذیرش کامل غرب ▫️ گزینش از غرب؛ یک دیدگاه معتقد است که می‌شود ژاپن و آلمان اسلامی ساخت، غافل از اینکه غرب یک مجموعه به‌هم پیوسته و در هم تنیده است و نمی‌توان مانند نخود و لوبیا بخش‌هایی از آن را جدا کرد. 2⃣ استحالهٔ غرب در جهاز هاضمهٔ اسلام ایده تمدنی درست ایدهٔ شهید مطهری است که می‌فرمایند مواجههٔ ما با غرب مثل یک موجود زنده است که آن را در جهاز هاضمه خودمان به نفع جهت اسلام استحاله می‌کنیم؛ همانطور که گوسفند علف را تبدیل به گوشت و پشم می‌کند. 💢 یکی از مهمترین لایه‌های فرهنگ تخصصی، علم مدرن است، امام خامنه‌ای مدظله العالی بعد از فتنه۸۸ فرمودند: "ما علوم انسانی‌مان بر مبادی و مبانی متعارض با مبانی قرآنی و اسلامی بنا شده است. علوم انسانی غرب مبتنی بر جهان‌بینی دیگری است؛ مبتنی بر فهم دیگری از عالم آفرینش است و غالباً مبتنی بر نگاه مادی است. خوب، این نگاه، نگاه غلطی است؛ این مبنا، مبنای غلطی است. این علوم انسانی را ما به صورت ترجمه‌ای، بدون اینکه هیچگونه فکر تحقیقیِ اسلامی را اجازه بدهیم در آن راه پیدا کند، میاوریم تو دانشگاه‌های خودمان و در بخشهای مختلف اینها را تعلیم میدهیم؛ در حالی که ریشه و پایه و اساس علوم انسانی را در قرآن باید پیدا کرد."۱۳۸۸/۰۷/۲۸ ♨️ بعد از این فرمایش حضرت آقا، اندیشمندی از انگلیس گفته بود که رهبر ایران به پایگاه مشروعیت جهانی ما حمله کرد. ♻️ مسألهٔ اصلی، درگیری بین دو الگوی توسعه غربی و الگوی پیشرفت اسلامی است. 🔅 درگیری در بُعد اقتصادی هم مشخص است که در داخل کشور هم تصمیماتی منبعث از اقتصاد سرمایه‌داری اتخاذ می‌شود؛ شکل‌گیری مگامال‌هایی که خُرده‌فروشان را می‌بلعد و به سرمایه‌دارانی در کشور قدرت می‌دهد، مخالف اقتصاد اسلامی است. 🚫به آثار مخرب مال‌ها در کشور توجه کنید. تصمیمات اقتصاد را نمی‌توان بدون پیوست امنیتی رها کرد. ✴️ اگر نیروی تربیت یافتهٔ ما قدرت فهمیدن ارتباط این موضوعات را نداشته باشد نمی‌تواند درست کنش‌گری کند. 💠 نیروهای انقلاب اسلامی باید بتواند صحنه را با رویکرد الهیاتی صحیح ببیند و تحلیل کند، اما در حال حاضر دشمن روایت غلط از صحنه درگیری منطقه ارائه می‌کند. ❇️ این درگیری جهانی است؛ امام خمینی ره فرمودند اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد. ما تصمیم داریم پرچم «لا اله الّا الله» را بر قلل رفیع کرامت و بزرگواری به اهتزاز درآوریم. ✳️ برای درک این درگیری باید درک الهیاتی که دارای اندیشه فلسفه تاریخی است و قدرت تحلیل درست صحنه را دارد، آموزش داده شود. 🌐نظم جهانی در حال تغییر است؛ ما باید قانون اساسی این نظم جهانی را بنویسیم، آمریکا مدعی است که نظم دهه‌های آینده جهان را شکل خواهد داد. 🔆 ارکان دیگر تربیت 🔹ساخت هویت اسلامی است؛ تعلق افراد باید به امام حسین علیه‌السلام باشد. 🔸 افرادی مبتنی بر مدار محبت و ایثار تربیت کنید چرا که محور جامعه اسلامی محبّت است. برخلاف غرب که محور جامعه، سود اقتصادی است چون جامعهٔ غرب، جامعهٔ بازار است. 🟦 ساختار شما مبتنی بر گسترش اختیار باشد؛ افراد احساس کرامت و مشارکت در تصمیم سازی و تصمیم گیری داشته باشد. 🔷 افراد را مجهز به نظام فکری و بینشی کنید تا میدان درگیری را خوب بفهمد و قدرت تفسیر و تحلیل داشته باشد. رؤیا یا به تعبیر درست آرمان عصر ظهور در برابر رؤیای آمریکایی داشته باشد. ♦️بنابراین تربیت‌یافتگان باید مجاهدانی دارای هویت، بینش و قدرت کنشگری برای تغییر موازنهٔ قدرت جهانی به نفع انقلاب اسلامی باشند.
😔 سلسله تمام نشدنی مصادره یک آیت‌الله: قلمی تأسف‌آمیز به نام {آیت‌الله} جوادی آملی و به کام دین‌ستیزان 💠اسرار پیدا کانال جریان‌شناسی و تاریخ معاصر: 💠 @asrar_p
هدایت شده از تاملی دیگر
72.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | جلسه ی پرسش و پاسخ با حضور حجت‌الاسلام حسن غفاری فر ، مدیر محترم موسسه مُجاب 🖇 ➖ نسبت حکومت مبتنی بر ولایت فقیه با دموکراسی چیست ؟! ➖ دموکراسی به معنای حضور مردم در تأسیس و بقاء حکومت ، امری قراردادی نیست بلکه است. ➖ همراهی حکومت ها با مردم ، امری اجتناب‌ناپذیر است. ➖ عمده ی عقب نشینی ها در انقلاب های بزرگ دنیا از زمانی شروع میشود که مردم صحنه را ترک کنند. ➖ اصلی ترین عاملی که جمهوری اسلامی را در دنیا قوی نشان میدهد ، حضور مردمی است. ➖ در سال ۱۳۸۲ که در انتخابات شوراها شرکت در انتخابات افت عجیبی داشت ، رهبری فرمودند: مردم از مدیران بی عرضه خسته شدند. ➖ به لحاظ مبانی شیعی یک وظیفه امت دارد و یک وظیفه امام: امت باید به دنبال امام حق بدود و امام هم باید به اندازه ی ظرفیت امت کار کند. 📮مُجاب ، جریان شناسی انقلاب ؛ 📲 ایتا | تلگرام | @mojab_ir
هدایت شده از ذبیح الله نعیمیان
🦋 درآمدی بر جریان شناسی مذهبی سوریه ⭐️ نویسنده: ذبیح الله نعیمیان 🔅 سال چاپ: 1402 🌸 نشر: پژوهشگاه تقریب مذاهب اسلامی سفارش خرید ✅ معرفی: جمهوری عربی سوریه به عنوان بخش مهمی از خلافت عثمانی اهمیت استراتژیک خاصی در منطقه غرب آسیا دارد. فروپاشی عثمانی وضعیت بسیار وخیمی را در یک صد سال گذشته برای سوریه به دنبال داشته است. ✅ تحولات در سوریه بازتابی در وضعیت دینی این کشور داشته است. وضعیت اجتماعی ـ سیاسی سوریه در دوره معاصر جریان‌های دینی را نیز تحت تأثیر قرار داده است. در این میان، نظام روحانیت و جهت‌گیری‌های علما و مبلغان دینی در سیر تطورات در صد سال اخیر نیز تحولات مهمی را تجربه کرده است. ✅ نوشتۀ حاضر این مسأله را مورد تأمل قرار می‌دهد که تحولات سیاسی سوریه در دهۀ اخیر چه بازتابی در شکل‌گیری جریان‌ها و جهت‌گیری‌های دینی ـ سیاسی این کشور داشته است؟ در راستای پاسخ به این مسأله، چند پرسش فرعی مورد بررسی قرار گرفته است: 1. رویکردهای دینی در سوریه کدامند؟ 2. نهاد مدیریت دینی در سوریه چه فراز و فرودی یافته است؟ و وضعیت فعلی آن چگونه است؟ 3. بازتاب شورش‌های سیاسی پس از بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی در روحانیون و علمای سوریه چگونه بوده است؟ 4. گروه‌ها و تشکل‌های دینی غیرمعارض در سوریه کدامند؟ 5. گروه‌ها و تشکل‌های دینی معارض در سوریه کدامند؟ 6. هیأت‌های شرعی در تشکل‌های نظامی ـ دینی معارض چه فعالیت‌هایی را دنبال می‌کنند و شخصیت‌های مشهور آنها کدامند؟ https://eitaa.com/naeimyan_ir
◽️ سوریه؛ میدان نبرد ایدئولوژی‌ها و بازیگران سیاسی 🔸 پانزدهمین نشست از سلسله نشست‌های گفتمان مقاومت با موضوع «جریان‌شناسی بازیگران فکری و سیاسی سوریه» برگزار شد. 🔹 حجت‌الاسلام ذبیح‌الله نعیمیان در این نشست به تحلیل تحولات سوریه و نقش گروه‌های مذهبی تحت حمایت ترکیه پرداخت و تأکید کرد که با وجود تغییرات سیاسی، جریان‌ها و شخصیت‌های مذهبی در این کشور همچنان پابرجا مانده‌اند. وی همچنین به بررسی تأثیر داعش بر تلاش‌ها برای احیای خلافت و تفاوت‌های موجود بین گروه‌های سلفی و جهادی اشاره کرد. 🔍 ادامه را اینجا بخوانید👇 🌐 iict.ac.ir/syria-3 I سایت I ایتا I بله I آپارات I اینستاگرام 🆔 @iictchannel
هدایت شده از تعلیقات
📝 در این چند یادداشت کوشیدیم از زوایای مختلف مسئله و را بررسی کنیم. انشاالله در ادامه سلسله یادداشت‌های " نسبت به آینده جبهه مقاومت" را ادامه خواهیم داد. 🔻 درآمد: اهمیت و کارکرد روایت و نسبت آن با جهاد تبیین https://eitaa.com/taalighat/1865 🔻۱. نقدی بر روایت‌های جاری از حاج قاسم https://eitaa.com/taalighat/1868 🔻۲. فرصت ماجرای سوریه برای وحدت ملی حول مقاومت https://eitaa.com/taalighat/1871 🔻۳. روایت نقش ایران و محور مقاومت برای جهان اسلام https://eitaa.com/taalighat/1874 🔻 ۴. روایت پیشرفت، روایت عصر مقاومت (عبور از دوگانه پيشرفت _ مقاومت) https://eitaa.com/taalighat/1876 🔻5. ایده ای برای روایت پیشرفت https://eitaa.com/taalighat/1880 🔰️ سه یادداشت زیر به‌عنوان تکمله یادداشت آخر تقدیم می‌شود: 🔻آسیب‌شناسی ستاد ملی روایت پیشرفت 🔹قسمت اول https://eitaa.com/taalighat/1293 🔹قسمت دوم https://eitaa.com/taalighat/1294 🔹قسمت سوم https://eitaa.com/taalighat/1295 🆔 @taalighat
هدایت شده از حسین
📝 درآمدی بر اندیشه مقاومت 🔻 بخش اول: انواع روایت‌های انفعالی از مقاومت https://eitaa.com/taalighat/1846 🔻 بخش دوم: ابعاد عقلانیت مقاومت https://eitaa.com/taalighat/1847 🔻 بخش سوم: مقاومت، پیشرفت، استقلال https://eitaa.com/taalighat/1853 🔻 بخش چهارم: مقاومت، تفکر، سبک زندگی https://eitaa.com/taalighat/1858 🔻بخش پنجم: فاطمه س الگوی مقاومت https://eitaa.com/taalighat/1861
هدایت شده از تاملی دیگر
👈 سخن سیدبزرگوارخطیب جمعه سلسله جبال زاگرس در شبکه های اجتماعی در دفاع "برداشتن فیلترینگ" دست به دست شد، که جای گفتگو دارد ضمن احترام به خطیب محترم، به جهت جایگاه و سیادتش، مطالب منسوب به ایشان را نقل و سپس نقد می‌کنیم. این سخنان دارای دو بخش است: دربردارنده سخنی‌استدلال‌گونه که ، می‌دهد. ادعایی از زبان ایشان مطرح شد مبنی بر اینکه: (عده‌ای "فیلترشکن_فروش"؛ حامی فیلترینگ هستند) : این ادعا یا ناصادق و بی سنداست یا سخنی صادق اما با رویکرد پوپولیستی مطرح شد که قصد پیگیری حقوقی ندارند. توضیح: اگرخبر از افراد«فیلترشکن‌فروش» دارند، ولی شکایت نمی کنند، قطعا در دنیا و آخرت حق داریم از ایشان شاکی باشیم به دلیل عدم پیگیری و تنبیه حقوقی فیلترشکن‌فروشان. اما اگرصرفا ادعاست و سند ندارند، باز هم شاکی هستیم بابت تضعیف نظام به واسطه‌ی شایعه پراکنی. بخش اول : به نقل از ایشان نوشتند که: ( فیلترینگ یک شوخی بود / روزی حکم کردیم رادیو حرام است و بعد باز شد/ بعد از انقلاب گفتند ماهواره ممنوع است ولی بعد باز شد) با نگاهی به تاریخ پر افتخار شیعه در مواجهه اهل بیت علیهم السلام و علماء ربانی در این مکتب، با پدیده های زمان‌مند، مکان‌بند، مستحدثه و اضطراری ؛ متوجه خواهیم شد این سخن غیر مطابق و ناسازگار با مبانی قویم فقهی شیعه است. طبق این منطق غیر دقیق، رفتار زمان مند حضرات معصومین باید مورد استهزاء و نقد قرار گیرد؛ مثلا: امیرالمومنین علیه‌السلام،به پیرمردان امرفرمودند ریش های‌شان را حنا ببندند تا با پیران یهود شبیه نشوند، اما بعدها این عمل از ضرورت خارج شد و مسلمانان این اقدام را به عنوان یک تکلیف اجتماعی، رها کردند. امام صادق ع بخاطرمسائل بهداشتی و یا به دلیل دیگر، به مردان توصیه فرمودند که سر را از بیخ بتراشید، اما بعدها این اقدام از ضرورت خارج شد و عموم مردم این اقدام را رها کردند و بقیه مومنین هم، از باب اینکه بیخ‌ تراشی سر، خلاف عُرف است، دیگر سر را از بیخ نمی‌تراشیدند و و و . آیا حالا حق دارید ( مردمانی که به دلیل اطاعت از اوامر امامان، باتوجه به ضرورت زمانی یا مکانی، محاسن خودشان را حنا می بستند، یا موی سر را از بیخ می تراشیدند) به ریش آن مسلمانان بخندید، از اینکه دیروز آن اقدامات را واجب می دانستید ولی امروز واجب نمی دانید، یا به ریش مسلمان بخاطر تحریم البسه کفار در عصر مشروطه بخندید که چرا البسه کفار را حرام می دانید و بگویید شما از همان نسلی هستید که تا دیروز حنا بستن را واجب می دانستید اما امروز ترک کردید، واقعا اینگونه استدلال خیلی جای تعجب دارد این خطیب محترم که افتخار اتصاف نمایندگی مقتدایمان را دارد، آیا فراموش کرد که در دهه 80 به دلیل ناتوانی جبهه‌ی ارزش‌مدار در کنشگری در فضای مجازی، مقتدایمان، فضای مجازی را ابزار شیطانی توصیف کردند تا مردم کم اطلاع بی مهابا آلوده به آن نشوند، اما همین مولا در دهه 90 که دست نیروهای مسلمان در کنشگری باز شد، فرمودند اگر رهبر نبودم، متصدی جریان فضای مجازی می شدم. تا کنشگران توانمند بیشتر در این عرصه حاضر و تاثیر گذار شوند. یا وقتی عطاء الله مهاجرانی مثل همین خطیب جمعه و با همین سبک در برابر معتقدین به کنترل آنتن ماهواره سخن به استهزاء گشود و گفت: به‌زودی نیازی به آنتن ماهواره‌ای نیست پس آنتن ماهواره را آزاد کنید؛ اما دام ظله_ در خطاب به آن وزیر به خارج سفر کرده، فرمودند: برخی گویند حال که قرار است چند سال دیگر بمیریم، پس از الآن خودکش کنیم. و صدها شاهد تاریخی دیگر از صدر اسلام تاکنون که بر حسب ضرورت از ائمه هدی یا شاگردان مکتب این خانه، به صورت مقطعی یا فرمودند. ! هیچگاه از دقت داشتن ضرر نمی‌بینید! https://eitaa.com/tammoly
هدایت شده از ابوذر
💢 بدعت در بدعت ♦️بخش اول بسم‌الله الرحمن الرحیم 🔻 در یادداشت گذشته به تفصیل از آثار سوء بدعت در تعلیق یا تعطیل قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی یا مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام سخن گفتم. امروز قانون حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب پس از چندین ماه رفت و برگشت بین مجلس و شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت و چکش کاری‌های فراوان نهایی گردید لیکن بر اساس سلیقه غیر استدلالی ریاست محترم جمهوری و اصرار وی، این قانون از ناحیه ریاست محترم مجلس شورای اسلامی ابلاغ نشد و در نهایت متوقف گردید که بدعت جدیدی شمرده می‌شود و می‌تواند برای قوانین مهم‌تر و امنیتی هم تکرار گردد که باید جلوی آن را گرفت. 🔶 ریاست مجلس شورای اسلامی اعلام کرد، علت عدم ابلاغ و توقف این قانون، پیشنهاد کتبی مورخ 23 شهریور دبیر شورای عالی امنیت ملی بود که مقرر گردید بعد از سه ماه، دراواخرآذرماه همین سال ابلاغ و اجراء گردد. 🔶 متاسفانه پس از گذشت مدت مقرر در اوایل دی ماه و در پی اعتراض اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس و نیز اعتراض دادستان محترم کل کشورمبنی براین که؛ «نباید اصل قانون را کنار گذاشت. اگر قانون ناقص یا ابهام داشته باشد باید از مجرای آن برای اصلاح اقدام کرد» (دردیدار دادستان کل کشور با مشاورعالی و دستیارویژه رئیس قوه قضاییه) ومتعاقب اعتراض یکی از نمایندگان در جلسه علنی، ریاست مجلس در پاسخ و البته بدون ذکر نام مرجع اعلام کننده، گفت: «بنده گفته بودم که قانون عفاف و حجاب ۲۳ آذر ابلاغ می‌شود منتها همان مرجعی که این تاریخ را به ما ابلاغ کرده بود، مجدداً آن را تمدید کرد» . 🔻 با ابهامی که در کلام رئیس مجلس در مورد مرجع اعلام کننده توقف قانون مورد اشاره وجود دارد، دو فرض قابل بررسی است: 🔻الف- مرجع تصمیم گیردرتوقف قانونِ "حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف وحجاب" شورای عالی امنیت ملی است. ♦️ طبق اصل ۱۷۶ قانون اساسی، شورای عالی امنیت ملی به منظور تأمین منافع ملی و پاسداری از انقلاب اسلامی و تمامیت ارضی و حاکمیت ملی، به ریاست رئیس‌جمهورتشکیل می‌گردد. تصمیم‌گیری درباره سیاست‌هایی که حساسیت‌های بالایی بر روی آنها وجود دارد و یا تصمیماتی که نهادهای تصمیم‌گیراتخاذ واجرای آن می‌تواند به مصالح و منافع و یا امنیت کشور خلل وارد سازد، به شورای عالی امنیت ملی سپرده می‌شود؛ نهادی فراقوه‌ای که در راستای تأمین امنیت ملی، اتخاذ تصمیمات الزام‌آور در خصوص مسائل کلان امنیتی و دفاعی کشور را در دستور کار قرار می‌دهد. 🔻کلیه مصوبات این شورا در صورت تأیید مقام معظم رهبری قابل اجرا خواهد بود که در بحث ما چنین موضوعی منتفی است زیرا برخی اعضای شورای عالی امنیت ملی در سخنان رسمی و غیر رسمی طرح این قانون و تصویب توقف آن را در جلسه شورای عالی رد کرده‌اند. ضمن این که اگر مصوبه شورا باشد باید منتظر نظر رهبر معظم و تأیید از سوی معظم له بود که این نیز منتفی می‌باشد. 🔻 ب- دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی تصمیم بر توقف قانون مذکور گرفته است. چون درخواست اولیه توقف از طریق دبیرشورای عالی امنیت ملی مطرح و جناب قالیباف اجرای این خواسته را منوط به ارسال درخواست کتبی نموده‌اند حسب قرائن غیر قابل رد، مرجع اعلام کننده توقف "قانون حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف وحجاب" دبیر شورای عالی امنیت ملی است. 💢 حال این سؤال طرح می‌باشد؛ آیا دستور یا درخواست توقف قانون مصوب مجلس شورای اسلامی از اختیارات دبیر شورای عالی امنیت ملی است؟ توقف وعدم ابلاغ این قانون تا چه زمانی خواهد بود؟ دلیل آن چیست و چه توجیهی بر این عمل مترتب است؟ برای پاسخ حقوقی به این مسئله وظیفه واختیارات دبیر شورای عالی امنیت ملی را مرور می‌کنیم تا ببینیم آیا در پس بدعت عدم ابلاغ قانون، بدعت دیگری که می‌تواند اقدام دبیرشورای عالی امنیت ملی خارج از صلاحیت محوله تعریف شود، وجود دارد؟ دبیر شورای عالی امنیت ملی با انتخاب مستقیم رئیس‌جمهور تعیین می‌شود و فقط مسئولیت اداره دبیرخانه و نظارت بر اجرای صحیح تصمیمات و مصوبات شورا و امور اداری و اجرایی شورا را بر عهده دارد. با این وصف که شورای امنیت ملی مصوبه‌ای در مورد توقف قانون "حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب" ندارد لذا دستور یا درخواست اجرای قانون مجلس یا توقف آن خارج از صلاحیت اداری وی می‌باشد. 🔻 ادامه دارد... https://eitaa.com/bahqom نشر در 👇 ✍🏻 کانال رسمی استاد مجتهدزاده "⚖️" https://eitaa.com/Mojtahed_Zadeh 📩ارتباط با استاد: •••••✾...•...🌺...•...✾••••• @Admin_Mojtahed_Zadehـ •••••✾...•...🌺...•...✾•••••ـ