eitaa logo
اسرار پیدا
281 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
273 ویدیو
97 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از تحولات جهان اسلام
شورای علمای شیعه خواستار استقرار نظام اسلامی در افغانستان شد 🔸به گزارش پايگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ شورای علمای شیعه افغانستان در نشست امروز خود خواستار تشکیل حکومت فراگیر براساس نظام اسلامی شدند. ✅ https://eitaa.com/joinchat/134742021C10aa5fa2c9
هدایت شده از تحولات جهان اسلام
شورای علمای شیعه خواستار استقرار نظام اسلامی در افغانستان شد 🔸به گزارش پايگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ شورای علمای شیعه افغانستان در نشست امروز خود خواستار تشکیل حکومت فراگیر براساس نظام اسلامی شدند. نشست شورای علمای شیعیان افغانستان امروز طی یک گردهمایی در حوزه علمیه خاتم النبیین (ص) واقع در شهر کابل برگزار شد. خلاصه بیانیه‌ی علمای شیعه افغانستان در این نشست که توسط سید حسین عالمی بلخی خوانده شد به شرح زیر می‌باشد: «برای برون رفت از بحرا‌ن‌های کنونی، حکومت جدید باید هرچه زودتر ایجاد شود. تشکیل حکومت همه‌شمول (فراگیر) در تفاهم با جناح‌های مختلف از یک سوء موجب رفع مشکلات در کشور شده و از سوی دیگر حضور نخبه‌های همه اقوام در تشکیل حکومت، زمینه را برای آبادانی و خدمت بهتر به مردم فراهم می‌سازند. شورای علمای شیعه افغانستان آمادگی دارد تا در صورت برآورده شدن خواست‌های قانونی، با جنبش طالبان در تشکیل حکومت جدید همکاری کند. جنبش طالبان باید مطابق دستور حضرت پیامبر (ص) در محافظت از جان، مال و کرامت انسانی شهروندان تلاش همه جانبه از خود به خرج دهد. در شرایط کنونی که مردم از فقر رنج می‌برند، حکومت جدید باید در بخش اشتغال‌زایی و ایجاد زمینه کار تلاش کرده و مصیبت‌های کنونی را کاهش دهد. از اعلام عفو عمومی طالبان استقبال می‌کنیم، اما برخی رفتارهای خلاف از سوی افراد غیرمسئول صورت گرفته و مسئولین جنبش‌ طالبان باید برای جلب اعتماد مردم با آنان برخورد جدی کنند. بعد از ایجاد حکومت، باید برای برگزاری انتخابات تلاش شود تا همه شهروندان بدون تبعیض حق انتخاب شدن و انتخاب کردن را داشته باشند. بازسازی مناطقی که در زمان جنگ نابود شده، رشد اقتصادی و تطبیق پروژه‌های انکشافی، مبارزه با فساد اداری و جلوگیری از کشت مواد مخدر باید از اولویت‌های دولت باشد. نباید هیچ قانونی مخالف اعتقادات مردم وجود داشته باشد. همچنین میثاق‌های حقوق بشری و بین‌المللی تا جایی رعایت شود که در تضاد با ارزش‌های دینی نباشد. آزادی ادیان و مذاهب، در نظرگیری مذاهب در تشکیل شورای عالی قضاء، ایجاد محاکم ویژه برای فقه جعفری، حمایت از حقوق زنان و کودکان مطابق احکام شریعت، فراهم‌سازی زمینه تعلیمات و تحصیلات برای فرزندان کشور از دیگر خواست‌های شورای علمای شیعه افغانستان می‌باشد. از شهروندان می‌خواهیم تا از مهاجرت‌های غیرقانونی و همچنین تجمع در اطراف فرودگاه کابل خودداری کرده و برای ساختن یک آینده خوب در کشور بمانند.» محمد اکبری؛ معاون دوم شورای علمای شیعه نیز بر تشکیل نظام فراگیر اسلامی، همه جانبه با شرکت همه اقوام از مذاهب سنی و شیعه تاکید کرد. شورای علمای شیعه افغانستان، شورایی است که در سال ۱۳۸۲ ه.ش به ابتکار و تلاش مرحوم آیت الله محمد آصف محسنی و چند تفر دیگر از عالمان افغانستان در شهر کابل ایجاد شد و هم‌اکنون دارای بیش از ۶۵ نمایندگی و بیش از ۲ هزار عالم دینی در کشور افغانستان است. این شورا در بخش‌های مختلف فرهنگی و تبلیغات، حوزه‌های علمیه، تحقیقات علمی، تقریب مذاهب اسلامی، زنان حوزوی، مناطق محروم و شورای صلح و حل اختلاف فعال است. ✅ https://eitaa.com/joinchat/134742021C10aa5fa2c9
هدایت شده از جهادتبیینی
📆۹ مرداد ماه سال ۱۲۸۸ش 🗓شهادت مرجع مجاهد بصیر 🏴آیةالله‌شیخ فضل‌الله نوری/۱۹ 💠رهبرانقلاب ‼️شیخ فضل الله را به جرم اینکه با جریان انگلیسی و غربگرای مشروطیت، همراهی نکرد، او را ضد مشروطه قلمداد کردند، که هنوز هم یک عده قلمزنهای ما و گوینده ها و نویسنده های ما، همین حرف دروغ بی مبنای بی منطق را نشخوار میکنند و تکرار میکنند! ۸۴/۸/۸ ‼️واقعاً به شیخ فضل‌الله خیلی ظلم شده است. اوایل انقلاب، یک وقت من در نماز جمعه راجع به مشروطیت و مرحوم شیخ فضل‌الله صحبت کردم؛ بعد یکی از دوستان نزدیک ما به من اعتراض کرد! من دیدم حتی در محافل روحانی و نزدیک به خود ما هم همین تفکرات وجود دارد که چرا از شیخ فضل الله صحبت میشود؛ شیخ فضل‌الله مخالف مشروطه بود! در حالی که او بلاشک مخالف مشروطه نبود؛ خودش در حقیقت جزو مؤسسین مشروطه بود؛ حتی به من گفته شد که امام هم از شیخ فضل‌الله خوششان نمیآید! بعد من تفحص کردم، دیدم نخیر، کاملاً بعکس است؛ امام نسبت به مرحوم شیخ فضل‌الله خیلی تبجیل و احترام دارند و بخاطر همان تصلب و شجاعت و دین گرایی کاملش، بدون اغماض آن بزرگوار را تعظیم و تجلیل هم میکنند؛ که این در بیانات خود امام هم آمده است! ۸۲/۵/۱۳ 📸مزارشیخ درحرم حضرت‌معصومه @Jahade_tabeini
هدایت شده از اندیشه مقاومت
🛑 شنیدید که پهلوی‌بازها میگن زمان شاه تورم نبود و تعریف میکنن در دوران ۱۳ساله دولت هویدا قیمت خودکار تغییر نکرد؟! 😐 🔹شاید قیمت خودکار تغییر نکرد، اما فقط تو ده سال قیمت زمین ۲۰۰۰ درصد (۲۰ برابر) افزایش پیدا کرد! 🔹سند؟ روزنامه اطلاعات ۱۳۵۶/۶/۱ @andisheh_moghavemat
هدایت شده از روزنه
تالیفات گرانمایه راحل الی الله مرحوم حجةالاسلام والمسلمین دکتر محمد اسعدی ( رضوان‌الله تعالی علیه) @rozaneebefarda
● احیاگران شیخ شهید 👈 پس از گذشت ۳۳ سال | تیتر اول پایگاه موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران: 💥 عکسی دیده نشده از تاریخنگار خبیر، استاد ابوالحسنی منذر (ره) و بزرگمرد دین و سیاست آیت الله شیخ حسین لنکرانی (ره) ✍ محمدصادق ابوالحسنی🔻 ▫️مردادماه امسال، صد و دوازدهمین سالگرد اعدام مظلومانه شیخ فضل الله نوری (ره) است و یادآور خاطره دو احیاگر شیخ شهید، یعنی آیت الله شیخ حسین لنکرانی و استاد علی ابوالحسنی (منذر). این دو بزرگوار، به راستی نمادی سترگ از «جریان شناسی»، «دشمن شناسی»، «بصیرتمندی» و «ایران دوستی» بودند و گفتمان فکری آنها دستاورد مبارکی داشت که نهایتاً به یک جریان فرهنگی – تاریخی انجامید. ▫️نقش تاریخی «لنکرانی» در اتصال مشروطه به انقلاب اسلامی و نیز سهم برجسته‌ «منذر» در اعتلای ذهنیت تاریخی و مواجهه با تاریخنگاری سکولار فراموش نشدنی است. تاکید آن دو بزرگوار بر هویّت ملی و تمامیت ارضی ایران و همچنین حراست از فرهنگ عاشورایی شیعه ممتاز بود و هیچ کس به اندازه آنها در غبارروبی از چهره شیخ شهید و رازگشایی از اسرار مشروطه، توفیق نیافت؛ تنها در زلال اندیشه و نوشتار آنان است که چهره حقیقی شیخ، نمایان می‌گردد و می‌توان از چهره‌ای که کسروی‌ و کسروی مآبان برای شیخ ساختند، خلاصی یافت. 🔰توضیح عکس در این نگاره، نمایی از مجلس ترحیم مرحوم کیاعلی کیا به چشم می‌خورد که در آن، استاد ابوالحسنی ۳۳ ساله در کنار استادش، آیت‌الله لنکرانی ۱۰۰ ساله در مسجد ارک تهران مشاهده می‌شوند. روحشان شاد و راهشان پر رهرو باد. ⬅️ متن کامل نوشتار ➡️ 🆔کانال اسرار تاریخ 🌐 eitaa.com/monzer_ir
⚫️ تبارشناسی یک تفکر 💥 جریان‌شناسی اندیشه‌های استاد ابوالحسنی منذر و آیت الله لنکرانی (ره) از نگاه دکتر موسی نجفی 🔻🔻
مباحث دکتر موسی نجفی_080170002542.pdf
406.1K
⭕️ «جریان‌شناسی تاریخی» و «بصیرت سیاسی» 👈 در اتمسفر فکری آیت الله لنکرانی و استاد ابوالحسنی (منذر) 👈 بحث جذاب دکتر موسی نجفی: 1️⃣ اولین بار چگونه با مرحوم لنکرانی آشنا شدم؟ 2⃣ لنکرانی چه امتیازاتی داشت و چه رابطه‌ای بین او و استاد منذر برقرار بود؟ 3⃣ محورهای اشتراکات نظری و عملی این دو عالم فقید: ▪️ توجه به هویت ملی و صیانت از فرهنگ شیعی ▪️جریان شناسی تاریخی و پیگیری خط موازنۀ منفی ▪️خط «ضدانگلیسی» و مواجهه با استعمار و غربزدگی ▪️ تقابل با وهابی‌مآبی و سلفی‌‌زدگی ▪️ حساسیت نسبت به شیخ فضل الله نوری (ره) و تقابل با کسروی‌مآبی و تاریخنگاری سکولار 📚 منبع: ماهنامه آموزشی معارف؛ به کوشش فتاح نقی‌پور. 🆔 کانال اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی 🌐 eitaa.com/monzer_ir
.💠اسرار پیدا کانال جریان‌شناسی و تاریخ معاصر: 💠 @asrar_p
8.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
لذت بردن سفیر انگلیس از دیدن سریال گاندو... لذت یا عبرت!!!
هدایت شده از مسلمنا muslimnair
📚 کتاب «دیدگاه معاصرین اهل سنت به رخداد عاشورا»؛ نوشته شهربانو نادری؛ نشرمؤسسه وارث الانبیاء للدراسات التخصصیه فی النهضه الحسینیه، تاریخ انتشار تیرماه ١٤٠٠. 📚 مولف در نگاه کلی در پنج موضوع «فضایل و مناقب امام حسین(ع)؛ «زمینه ها و عوامل نهضت حسینی»؛ «حوادث روز عاشورا»؛ «اهداف قیام سیدالشهدا(ع)؛ «آثار وپیامدهای قیام حسینی» نظر معاصرین اهل سنت را مورد مداقّه قرار داده است. 📚 بازتاب نظرات معاصرینی همچون «محمدثنااللّه العثمانی»، «آلُوسی»، «شِنقیطی»، «مبارکفوری»، «عباس محمودعقاد»، «محمداقبال لاهوری»، «زکی المحاسنی»، «طه حسین» و...تصویری از تأثیر نهضت حسینی را در جهان اسلام معاصر به خوبی نشان داده است. 📚اثر پیش رو، پایان نامه کارشناسی ارشد مؤلف در دانشگاه باقرالعلوم(ع) قم در سال ١٣٨٩ است. ✍ پانوشت: 📚 لازم به ذکر است انتشار چنین پژوهش هایی سه مبحث را در رابطه با "امام حسین ع و جهان اسلام" به خوبی نمایان می کنند؛ 1⃣ یکم: شیعیان هیچ مجوزی ندارند تا نهضت امام حسین(ع ) را مصادره و در تفکر شیعی محصور کنند. شیعه باید نخست امام حسین(ع) را تحت لوای دین اسلام معرفی و در مرحله بعد امام حسین(ع) را در ذیل مکتب تشیع ترویج نماید. در واقع باید این نکته را مورد تأکید قرار داد که شیعیان امام حسین(ع) را به پیامبر(ص) نیافزوده اند؛ بلکه به حسین (ع) چنگ زده اند تا پیامبر(ص) را به دست آوردند. 2⃣ دوم: جهان اسلام نباید پندار برخی شیعیان را جدی تلقی کند که امام حسین(ع) تنها اختصاص به شیعیان دارد. امام حسین(ع) با نهضت خود، اسلام نبوی را از اسلام اُموی تفکیک کرد. 3⃣ سوم: امام حسین(ع) را می توان محور اتّحاد مسلمین معرفی کرد، اگرچه درباره جانشینی امام علی(ع) میان امت اسلامی اختلاف است؛ ولی در مورد امام حسین(ع) چنین اختلافی نیست و متفکران اهل سنت نیز بسان شیعیان، قیام او را برای اعتلای دین می دانند. ✔️با این تقریر پس از محوریت قرآن، پیامبر(ص)، مرجعیت علمی اهل بیت(ع)، قیام امام حسین(ع) ونهضت عاشورا می توان "محور وحدت بخش جهان اسلام" معرفی کرد. 📚 کتابهای خوب و استاندارد را معرفی کنیم. 🌐 کانال علمی- تخصصی مسایل جهان اسلام(مُسْلِمْنا) ✔️ تلگرام: https://t.me/muslimnair ✔️ایتا: https://eitaa.com/joinchat/1150419012Cdf312d401e ✔️ واتس اَپ(1): https://chat.whatsapp.com/L7lTSc8CUjN63PwAHQk7a7 ✔️واتس اَپ(2) https://chat.whatsapp.com/Cx9ctE56Ftz3d9piEIFqjL ✔️ واتس اپ(3): https://chat.whatsapp.com/LvsaAzALduN9Xiu2pRvQ6Z