eitaa logo
اسرار پیدا
281 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
273 ویدیو
97 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
باسمه تعالی توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی، امام خمینی(ره)، مصداق بارز توهین به تراث گرانقدر شیعی و اسلامی است. دشمنان اسلام و انقلاب و مزدورانشان بدانند با این توهین ها راه به جایی نخواهند برد و اراده خدای متعال مبنی بر پیروزی کامل انقلاب اسلامی محقق خواهد شد: «یرِیدُونَ لِیطْفِؤُا نُورَ الله بِأَفْواهِهِمْ وَاللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کرِهَ الْکافِرُون» (الصف: ۸) ✔️ ابوالقاسم علیدوست ۱۴٠۱/٠۱/۱۲ ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
8.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مرحوم # در اواخر عمر و توصیه های اخلاقی ایشان .💠اسرار پیدا کانال جریان‌شناسی و تاریخ معاصر
بیانیه جمعی از اساتید حوزه علمیه قم درپی هتک حرمت به ساحت مقدس حضرت امام خمینی ره در میدان مرجعیت قم بسمه تعالی مَثَلُهُمْ كَمَثَلِ الَّذِي اسْتَوْقَدَ نَارًا فَلَمَّا أَضَاءَتْ مَا حَوْلَهُ ذَهَبَ اللَّهُ بِنُورِهِمْ وَتَرَكَهُمْ فِي ظُلُمَاتٍ لَّا يُبْ موصِرُونَ(سوره بقره/آیه17) امام خمینی (ره) یک حقیقت همیشه زنده است. (مقام معظم رهبریدام ظله) آتش فتنه ای که رشیدی مطلق و اربابانش به واسطه جسارت و توهین به حقیقت همیشه زنده تاریخ در زمان طاغوت بر افروختند، تا از آن شعله، راه نجاتی برای خاندان منحوس پهلوی پیدا کنند، نه تنها راهی برایشان نگشود بلکه آتش افروزان درظلمت فرو رفتند و چیزی جز سیاهی و تاریکی به همراه سوختن تمام تاروپود طاغوت، برای آتش افروزان باقی نماند. این بار نیز آتش افروزان میدان مرجعیت قم، به قصد توهین و جسارت به چهره نورانی آن " حقیقت همیشه زنده " بدانند، همچون خاندان منحوس پهلوی، نه تنها جز تاریکی و ظلمت نصیبشان نخواهد شد، بلکه در این سیل خروشان مردمی حاصل از عشق به خمینی(ره)، نه تنها نابودی آنان بلکه نابودی همه رژیمهای منحوس و شیطانی در جهان رقم خواهد خورد. کوردلان وابسته بدانند که شعله عشق به خمینی و راه پر افتخار او امروز در قلب صدها میلیون انسان آزاده در سراسر جهان پر فروغتر از همیشه روشن است. ما امضا کنندگان این نامه از مسئولان مربوط درخواست می کنیم که با سرعت و قاطعیت به این موضوع که موجب خشم و ناراحتی شدید مردم ولایتمدار قم شده است رسیدگی کنند و عاملان و آمران این جسارت را به سزای اعمالشان برسانند. 1. نصرالله آقاجانی 2. عبدالمجید ابراهیمی فر 3. مصطفی اسکندری 4. مهدی اسلامی 5. محمد رضا باقرزاده 6. رضا برنجکار 7. احمد پروایی 8. محمدباقر تحریری 9. مجید تلخابی 10. علی ثقفی 11. سیدحبیب الله حسینی 12. حسن خیری 13. علی رحمانی سبزواری 14. کاظم سپاسی 15. سیدحسن سعیدی 16. مهدی سلیمانی اردهالی 17. جواد سلیمانی 18. علی اصغر شیرین آبادی 19. سید کاظم ‌رجائی 20. داود رجبی نیا 21. احمد فرخ فال 22. فلاح شیروانی 23. احمد قدسی 24. حاج ابوالقاسم دولابی 25. فرهاد عباسی 26. هادی عباسی 27. حسن غفاری فر 28. محمد مهدی گرجیان 29. محمدحسین گلی شیردار 30. نعمت الله لطفی نیاسر 31. ولی الله لونی 32. علی محبی 33. غلامحسین محرّمی 34. مهدی محسنی 35. شمس الله مریجی 36. عبدالمجید مقامی 37. غلامعلی معصومی نیا 38. محمود مقدّمی 39. عباسعلی مقدم 40. سیدحسین مومنی 41. سیدمحمد میراحمدی 42. سید حسین میرمعزّی 43. ذبیح الله نعیمیان 44. احمد علی یوسفی .💠اسرار پیدا کانال جریان‌شناسی و تاریخ معاصر
هدایت شده از فصل هم‌اندیشی
. 〽️ منزلت اجتماعی روحانیت (1) 🔰 از «روایت» تا «فَرا روایت» به‌نظر می‌رسد قاطبه روحانیون، متدینین و مخالفین و معاندینِ روحانیت، درباره روحانیت، به یک باور مشترک در طیف‌های گوناگون رسیده‌اند و آن‌هم «کاهش منزلت اجتماعی روحانیون» است. در این‌باره چندین نکته و نظر وجود دارد که إن‌شاءاللّٰه تلاش خواهدشد تا به‌مرور زمان، به آن‌ها پرداخته شود. در این مرقومه، تلاش دارم تا نگاهی به نسبت بین این «روایت» و «سنجش‌ها»ی مستند آن، بیافکنم. سنجش‌ها، حتی از نوع علمیِ آن، در چند نقطه می‌توانند دارای سوگیری باشند: «نظریه پشتیبان»، «گویه‌های برآمده از آن»، «نوع نمونه‌گیری» و «دستگاه تحلیل داده‌ها». ازاین‌جهت، اگر پژوهش‌گر، اهل بی‌تقوایی در پژوهش باشد، یا اگر دقت کافی در هرکدام از موارد فوق را از دست بدهد، امکان «روایت‌سازی غیر واقع»، در آن وجود دارد. به‌نظر می‌رسد اگر روایت برآمده از یک سنجش را نتوان به‌صورت پسینی، مؤید به ادلّه، شواهد و قرائن نمود، استناد به آن، جای تأمل دارد؛ به‌خصوص اگر استناد به چنین روایتی، جهت «سیاست‌گذاری کلان» یا «شکل‌دهی به فرهنگ عمومی و باورهای رایج»، صورت پذیرفته باشد. سنجش‌های علمی و یا ارتکازی موجود، باید بتواند به‌صورت پسینی، از روایت ارائه‌شده که «کاهش منزلت اجتماعی روحانیت» است، دفاع نماید. برخی از پرسش‌ها و چالش‌هایی که این روایت را محتاج استناد پسینی می‌سازد، از این‌قرار است: 1️⃣⟩ «منزلت اجتماعی روحانیت» با «قداست اجتماعی روحانیت» چه نسبتی دارد؟ آیا لزوماً کاهش قداست اجتماعی، با کاهش منزلت اجتماعی همراه است؟ (ادبیات نظریِ پشتیبان و گویه‌های سنجش) 2️⃣⟩ بین منزلت اجتماعی روحانیت و نقش‌های جدیدِ تعریف‌شده برای روحانیت، چه نسبتی برقرار است؟ به‌صورت روشن و شفاف، آیا انتقال و انقلاب در «پرسش‌گری و مطالبه‌گری مردم» از سؤالات و مطالبات پیرامون طهارت، صوم و صلاة، به پرسش‌ها و مطالبات حاکمیتی و تمدنی که از نظر کمّی و کیفی، قابل‌مقایسه نیستند، نشان‌دهنده کاهش منزلت اجتماعی است؟ (ادبیات نظری پشتیبان) 3️⃣⟩ روایت پیشینی قالب و غالب در بین مردم از نارضایتی از روحانیون چه تأثیری در «باز سنجش‌ها» و «بازخوردگیری‌ها» داشته و دارد؟ به‌شکل واضح و روشن: وقتی به‌هر علتی، در یک همراهی بین سه قشر پیش‌گفته («روحانیون»، «متدینین»، «مخالفین و معاندین») گزارهٔ نارضایتی، روایت قالب و غالب شده است، در سنجش‌های جدید، به‌صورت فزاینده، این گزاره تأیید نخواهد شد؟ (گویه، جامعه آماری، دستگاه تحلیلی) 4️⃣⟩ نقض تحلیل: قریب‌به‌اتفاق کسانی‌که در تحقیقات اجتماعی با آن‌ها روبرو شده‌ام، علی‌رغم «نقد بنیادین»،‌ «تخریب» و «تهاجم» به روحانیت، یک گزاره را مطرح می‌کردند که دالّ بر حاکم‌بودن یک «فراروایت»، بر روایتی با اشکالات فوق‌الذکر بود. تمامی این افراد اذعان می‌کردند که «مسئول روحانی، دوست و یا دوستانی روحانی دارند که استثناء محسوب می‌شوند و بسیار آدم‌های شریفی هستند». ⁉️ به نظرتان: تکرار حداکثری و چه‌بسا کامل این گزاره، نشان‌دهنده چه چیزی است؟ آیا چنین نمی‌نمایاند که گویا همهٔ مردم، علی‌رغم ناراضی‌بودن و ناراحت‌بودن از «جامعه روحانیت»، اما همه‌شان یک یا تعدادی روحانی می‌شناسند که مورد قبول و وثوق‌شان است و این‌ها را استثناء می‌کنند؟! ➕ به‌نظر می‌رسد که با پاسخ به پرسش‌های فوق و ارائه تناقضات موجود در تحلیل‌های رایج در این‌باره، می‌توان به فراروایتِ روایتِ مذکور پی بُرد. 🔸 پ.ن: ⟨1⟩ نگارنده، به «کاهش نسبی قداست اجتماعی روحانیت» که از قضا آن‌را مثبت می‌داند، «وجود مطالبه‌گری شدید مردم از روحانیت» که آن‌را نشانه‌ای بر ارتقاء کیفی منزلت اجتماعی روحانیت می‌داند و «وجود نارضایتی شدید در بخشی از جامعه نسبت به روحانیت» قائل است و در این یادداشت، تنها درصدد ارزیابی روایت فوق‌الذکر است. ⟨2⟩ وقایعی مانند حمله تروریستی حرم مطهر و تلاش در جهت قراردادن آن در طول روایت فوق‌الذکر و پخش کلیپی از سوی شخصی مجهول‌الهویه (حجت‌الاسلام ذکایی) جهت بازگویی رسانه‌ای و عوامانه روایت فوق و…، نشانه‌هایی از وجود چنین فراروایتی است. ✍️ عبدالحسین مشکانی 🆔 @F_HamAndishi
هدایت شده از خبرگزاری رسا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آنکه باد بکارد، طوفان درو کند! این مقبره مجلل و یکصد میلیون دلاری «عباس اَفندی» (ملقب به عبدالبهاء)، پسر حسینعلی نوری (ملقب به بهاءالله)، از بنیانگذاران فرقه ضاله و صهیونیستی بهائیت است که از قضا، سه روز است در شهر عکا، در میان سکوت مرگبار رسانه های بین المللی، در آتش می سوزد و هیچ رسانه ای در جهان جرأت پوشش خبر این افتضاح امنیتی اسرائیل و بهائیان را ندارد. ⁦⁦⁦⁦🆔 @rasanewsagency
هدایت شده از خبرگزاری رسا
👈 حکمرانی اختاپوس دارو و بیماران بی پناه 🔻حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دزفولی از اساتید حوزه علمیه قم به گرانی دارو واکنش نشان داده و در یادداشتی آورده است: 🔹بسم الله الرحمن الرحیم گرانی موریانه ای و سپس افعی وار دارو در کشور،‌ مردم و بیماران را زمین گیر کرده است. آیا روسای قوای سه گانه و وزرا و سایر مسئولان امور سلامت و تامین اجتماعی از افزایش چند برابری داروهای خارجی و گرانی نامعقول داروهای ایرانی خبر دارند؟ چرا باید بی سر و صدا به افزایش قیمت دارو در کشور اقدام شود و پس از اعتراض چند روزه تعدادی از نمایندگان مجلس، بدبختی بیماران و مردم بی پناه به فراموشی سپرده شود؟ دارو گران می شود و بیمه زیربار آن نمی رود و آنانکه باید کمر خم کنند، مردم بی پناه این سرزمین هستند. رؤسای محترم جمهور و مجلس شورا و قوه قضاییه، آماری از هلال احمر و کمیته امداد و بهزیستی بگیرید تا بدانید بیماران چه می کشند. یک بار بروید منزل بیماران خاص تا قلبتان به درد آید، شاید فکری برای حکمرانی دارو در کشور بکنید. آیا وضعیت دارو با سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری درباره تامین اجتماعی منطبق است؟ آیا قوانین کشور و نظارت مجلس، روند رو به رشد قیمت دارو را تایید می کند؟ کشور فاقد حکمرانی دارو است و به عبارت دیگر، اختاپوس دارو و شبکه مافیای متشکل از باندهای مختلف سیاسی برای شما و مردم و بیماران، حکمرانی می کند. مگذارید تجربه امپریالیسم دارو در جهان در جمهوری اسلامی ایران تکرار شود. اجازه بدهید این کمترین شما روسای قوای سه گانه را که مسئول حکمرانی دارو در کشور هستید، به بخشی از عهدنامه مالک اشتر در سفارش به مردم یادآوری کنم. امیرالمومنین روحی له الفداء می فرماید: «أَنْصِفِ اللَّهَ وَ أَنْصِفِ النَّاسَ مِنْ نَفْسِکَ وَ مِنْ خَاصَّةِ أَهْلِکَ وَ مَنْ لَکَ فِیهِ هَوًی مِنْ رَعِیَّتِکَ فَإِنَّکَ إِلَّا تَفْعَلْ تَظْلِمْ وَ مَنْ ظَلَمَ عِبَادَ اللَّهِ کَانَ اللَّهُ خَصْمَهُ دُونَ عِبَادِهِ وَ مَنْ خَاصَمَهُ اللَّهُ أَدْحَضَ حُجَّتَهُ وَ کَانَ لِلَّهِ حَرْباً حَتَّی یَنْزِعَ أَوْ یَتُوبَ» داد خدا و مردم و خویشاوندان نزدیکت را از خود بده، و آن کس را که از رعیت خویش دوست می داری، که اگر داد آنان را ندهی ستمکاری، و آن که بر بندگان خدا ستم کند خدا به جای بندگانش دشمن او بود، و آن را که خدا دشمن گیرد، دلیل وی را نپذیرد و او با خدا سر جنگ دارد. «وَ إِنَّمَا عِمَادُ الدِّینِ وَ جِمَاعُ الْمُسْلِمِینَ وَ الْعُدَّةُ لِلْأَعْدَاءِ الْعَامَّةُ مِنَ الْأُمَّةِ فَلْیَکُنْ صِغْوُکَ لَهُمْ وَ مَیْلُکَ مَعَهُمْ» و همانا آنان که دین را پشتیبانند، و موجب انبوهی مسلمانان، و آماده پیکار با دشمنان، عامه مردمانند. پس باید گرایش تو به آنان بود و میلت به سوی ایشان. امیدوارم راهکار حکمرانی دارو یعنی حاکمیت نظام مند در سیاستگذاری و تنظیم گری و خدمات عمومی در عرصه دارو سامان یابد و اقتدار این امر از مافیای دارو به دلسوزان مردم منتقل گردد. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته عبدالحسین خسروپناه دزفولی طلبه حوزه علمیه قم 🆔 @rasanewsagency
هدایت شده از خبرگزاری رسا
▪️ افطاری با طعم عملیات روانی علیه جریان انقلابی ▪️ در این مهمانی که تلاش می‌شد تا رسانه‌ای نشود، افرادی چون عباد (ربیعی)، سید حسن آقامیری، حسین علا، صادق زیباکلام، یاشار سلطانی و مهدی نصیری حضور داشتند. آبشخور تهاجم رسانه‌ای علیه جریان انقلابی و ایجاد تشتت در آن را می‌توان در این جلسه نیز جستجو کرد. بنظرم شر حلقه حاضر در این جلسه برای انقلاب و نظام کمتر از دشمنان تابلودار نباشد! البته جای چند نفری هم خالی است! گفته می شود در افطاری منزل مهاجری كه با حضور برخی از موثرين اصلاحات و تعدادی از وزراي دولت روحانی برگزار شد دو موضوع مورد بحث قرار گرفت: ١. چگونگي متقاعد سازی مردم براي رأی آوري و لزوم عملیات روانی و تخريبی عليه مجلس و دولت ٢.حضور ليستی در انتخابات مجلس با سرليستی لاريجانی یا آذری جهرمی 🆔 @rasanewsagency
هدایت شده از خبرگزاری فارس
محله یهودی‌ها در امارات ساخته می‌شود 🔹الخلیج الجدید: رئیس انجمن جوامع یهودی خلیج فارس خبر داد که قرار است یک محله کاملا یهودی در امارات احداث شود تا یهودیان به راحتی بتوانند مناسک خود را انجام دهند و در آن‌جا زندگی کنند. این محله هتل، مرکز خرید، مدرسه و کنیسه برای یهودیان خواهد داشت. @Farsna
هدایت شده از خبرگزاری فارس
بالاگرفتن اعتراضات به هتک حرمت قرآن در سوئد 🔹بعد از اینکه «راسموس پالودان» رئیس یکی از جنبش‌های افراطی سوئد قرآن کریم را آتش زد، این کشور به صحنه تظاهرات و درگیری تبدیل شد. در درگیری شهرهای مختلف سوئد تاکنون ۱۲ پلیس مجروح شده و چند نفر از معترضان بازداشت شده‌اند. 🔹نخست‌وزیر سوئد در واکنش به اعتراضات گفته: «در سوئد، مردم اجازه دارند نظرات خود را بیان کنند، خواه نظراتشان خوب باشد خواه بد. این بخشی از دموکراسی ماست.» @Farsna
هدایت شده از خبرگزاری فارس
طرح صیانت از مجلس خارج شد 🔹با نامه قالیباف طرح صیانت از فضای مجازی به شورای عالی فضای مجازی رفت. شورا در اولین نشست رسمی خود به بررسی طرح صیانت ورود خواهد کرد. @Farsna
هدایت شده از خبر مهم 🇮🇷
🔴 سامانه جامع گزارشات مردمی امر به معروف و نهی از منکر دیدبان(سجاد) ۱- جرائم امنیت اخلاقی و آسیب های اجتماعی کشف حجاب،پارتی ها،صفحات مجازی مروج فساد و فحشا،فروش مشروبات الکلی،خانه فساد ۲- مباحث اقتصادی و مفاسداماکنی پوشش نامناسب متصدیان صنوف،فروش البسه و اقلام ناهنجارفروشگاه ها و مراکز مروج فساد،گران فروشی،کم فروشی و احتکار مراکز خرید و فروش و ترویج منکرات در اماکن عمومی(بوستان ها،اماکن تفریحی و...) ۳- ترویج معروفات در سطح استان و محلات گزارش معروفات رایج جهت تقدیر و تشکر از صاحبان صنوف، دستگاه‌ها، ادارات و اشخاص حقیقی و حقوقی جهت ارسال گزارشات به همراه مستندات به سامانه سجاد از طریق ایتا به آیدی زیر اقدام نمایید. @sajjad_qom دریافت گزارشات مــردمی بصورت شبانـه روزی پاسخگویی به گزارشات هرروز ساعت ۱۴ الی ۱۶ 🔻 قرارگاه امربه معروف و نهی از منکر ثارالله استان قم 🔥 @Moohem