هدایت شده از ملت دین
♦️بازداشت فرزند روحانی سرشناس آذری به بهانه جاسوسی برای ایران
🔸 رسانه های آذری می گویند نیروهای امنیتی این کشور، کربلایی حسین، فرزند شیخ ملا احمد یکی از روحانیون سرشناس اهل بیله سوار آذربایجان را به بهانه جاسوسی برای ایران بازداشت کرده است.
🔵کانال مطالعات ترکیه و قفقاز اندیشکده مرصاد
@turkeycaucasus
هدایت شده از مصباح الهدی
🔺کتابی قدیمی و متفاوت
مربوط به ۴۲ سال قبل | متن روی جلد:
اصلاحات ارضی در اسلام
نوشته: سید صادق شیرازی
ترجمه: محمدرضا انصاری
هدایت شده از مصباح الهدی
🔺بخشی از مقدمه کتاب (به قلم مترجم)
نظر به نتیجه رسیدن انقلاب اسلامی در کشور مسلمان ایران به عنایات خدا و رهبری زعیم عالیقدر امام خمینی و مطرح بودن مسائل زمین نیاز بیشتری به مطالعه این کتاب بنظر میرسد
🌿 از کودتا تا کودتا 🌿
🦋 تشکر از کار زیبای مؤسسه تاریخ معاصر🦋
💠 اسرار پیدا
کانال جریانشناسی و تاریخ معاصر:
💠 @asrar_p
🌿 آفرین بر نمادسازی عقلانیت ولایی 🌿
🦋 تشکر از قدم اول 🦋
💠 اسرار پیدا
کانال جریانشناسی و تاریخ معاصر:
💠 @asrar_p
🦋 به یاد مرحوم فرج نژاد. 🦋
🌿🦋 صهیونیسم و اشغال گری 🦋 🌿
❄️ الهیات اشغال گری: مبادی دینی، عرفانی، اسطورهای اشغال فلسطین در یهودیت
💦 نویسندگان:
محمد محمدینیا
محمدحسین فرجنژاد
💠 اسرار پیدا
کانال جریانشناسی و تاریخ معاصر:
💠 @asrar_p
🌿ازمیریلدا، سعد حریری و آیت الله خامنه ای🌿
❄️ عطاء الله مهاجرانی وزیر ارشاد خاتمی در کانالش نوشته: «طارق متری» وزیر فرهنگ لبنان ( ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸)، دقیق و خوش سخن و دانشمند هست. دیدار با او همیشه غنیمت است!
گفت: داستان ملاقات با آیت الله خامنه ای را برایت بگویم. حتما تازه است.
همراه «سعد حریری» به تهران سفر کردیم. قرار ملاقات با« آیت الله خامنه ای» بود. -این دیدار در آذرماه ۱۳۸۹ انجام شد- قبل از دیدار قرار شد، جلسه ای با سعد حریری به عنوان نخست وزیر داشته باشیم. شش وزیر همراه بودیم.
جلسه در محل اقامت حریری در کاخ سعد آباد برگزار شد.
«سعد حریری» گفت:
باید مساله خلع سلاح حزب الله را به عنوان مساله اصلی لبنان مطرح کنیم. من سخنی نگفتم، اما همه تایید کردند.
🔹وقتی وارد دفتر «آیت الله خامنه ای» شدیم، ایشان بسیار گرم و صمیمانه سعد حریری را در آغوش گرفت. جوانی و هوشمندی اش را تحسین کرد. از مرحوم رفیق حریری ذکر خیری به میان آورد. از لبنان بسیار تعریف کردند.
نا گاه از سعد حریری پرسیدند، آقای نخست وزیر شما « رمان گوژ پشت نتردام» را خوانده اید !؟ خب پیداست که نخوانده بود! سری تکان داد که معلوم نبود خوانده یا نه. گفت. در این رمان یک زن بسیار زیبایی تصویر شده است. او زیباترین زن پاریس است. طبیعی است که قدرتمندان در صدد دستیابی به این زن هستند.
لات های پاریس، قداره کشان، با نفوذ ها. اما همه می دانند که آن زن زیبا، اسمش چی بود!؟ طارق گفت، من گفتم: ازمیریلدا !
❄️ آیت الله خامنه ای با تمام چشمانش خندید و گفت احسنت! شما وزیر فرهنگ بودید!
همه می دانستند که ازمیریلدا یک دشنه ظریف دسته صدف سپید بسیار تیز و کارا به همراه دارد. هر کس به او سوء نظری داشته باشد، ازمیریلدا از استفاده از آن دشنه تردید نمی کند.
اقای نخست وزیر! لبنان مثل همان زن زیباست. لبنان عروس خاورمیانه است. خیلی ها به کشور شما نظر دارند. اسرايیل خطری است که شما را تهدید می کند.
مگر تا خیابان های بیروت نیامدند؟ مگر مردم را نکشتند؟ ویران نکردند؟
« سلاح مقاومت» مثل همان دشنه ازمیریلداست. دشمن را نومید می کند و امکان عمل را از او می گیرد.
گفتگو ها ادامه پیدا کرد. اما سعد حریری کلمه ای در باره سلاح حزب الله سخنی نگفت. بعد از جلسه پرسیدم: چرا چیزی در مورد خلع سلاح حزب الله نگفتی؟
گفت: دیدی جلسه را چگونه اداره کرد و بحث را پیش برد. آیا می شد در آن فضا و با آن مثال بحث را مطرح کرد؟
💠 اسرار پیدا
کانال جریانشناسی و تاریخ معاصر:
💠 @asrar_p
🌿 اصول ثابت و متغییر رفتار نظام سلطه در قبال مسئلۀ فلسطین /
🌿 مهدی عزیزی
💠 اسرار پیدا
کانال جریانشناسی و تاریخ معاصر:
💠 @asrar_p
هدایت شده از موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام
صوت.mp3
39.43M
#صوت
#نشست_تخصصی
📌 موضوع:
جریان شناسی فکری سیاسی سازمان جهنمی #مجاهدین_خلق‼️
🧑🏫 ارائه دهنده:
🎙حجت الاسلام و المسلمین
شیخ محمد حسن #وکیلی
📆 پنج شنبه ۴ آبان ۱۴۰۲
____تمدن نوین اسلامی_________
🏛 موسسه مطالعات راهبردی
⚙️ طراحی سیستم های دینی
عضو شوید تا نسبت به جدیدترین اخبار مباحث تمدنی مطلع شوید. 🔽
https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
هدایت شده از ذبیح الله نعیمیان
لینک دانلود:
💦 🌿 ذبیح الله نعیمیان، ولایت پذیری علمای اهل سنت ایران 🌿 💦
❄️ اندر گفتگوی طنزآلود جدی با برخی «احبه و اعزه خود آیتالله انگار» در ایام اخیره و ایام پیشتر
💦 شریعتباوران نکتهسنج میپسندند که عنوان تأملبرانگیز آیتالله و به ویژه آیت الله العظمی بر شخصیتهایی اطلاق شود که انسان را به یاد خداوند میاندازند و فقط خود را در تحصیل دانش و معرفت دینی رنجور نکرده باشند. گوآنکه، آنان نیز مجاهدت کردهاند و انشاء الله مأجورند.
😔 اما و اما گاهی نیز شخصیتهای عالیجاه و برینجایگاهی که لزوماَ خلق الله را به یاد خداوند نمیاندازند، مجاهدتی آخرتسوز تمهید میکنند و با کاربست چنین القاب و عناوین پرطمطراقی برای خود یا دیگر عزیزان ضعیفبنیه سفرهای رنگین میچینند.
👌🏿اینان بندگان خدای تعالی را سر کار میگذارند. خوشبینانه با لسان طنز باید گفت آنان مردمان را به گمان خود، به سختی و با تلاش و مجاهدت فراوان به خداوند متصل میکنند. اما خطای آنان این است که خود را نقطه اتصال با عالم بالا میبینند. زمینههای تاریخی و معرفتی میتوانند همیشه افرادی را به وظیفهی خودآیتاللهانگاری سوق دهد. ازاینرو، تاریخ تکرار میشود و هر از گاهی، مؤمنان بر ظرفیتسوزی آنان تأسف میخورند و در دوران وانفسای حوزهستیزی و روحانیتستیزی مدرن، حزن بر این خودسوزی بصیرتی فزونی میگیرد.
😣 شوربختانه وقتی انسان اینان را میبیند، وظیفهی توجیه و حسن ظن بهدیگران به دشواری انجام میشود. خاصهآنکه، قرائنی علیه آنان فریادزنان خواستار هجمهی تبلیغاتی به آنان شود. اما تهیه
دستورالعملی انتقادی و خصوصی به آنان شاید کمکی کند به تفاهم با آنان و رها شدن از وسوسهی منفینگری به شخصیت آنان. شاید کورسوی امیدی پیدا شود:
🌿 محضر آن وجود ذیجود خودسوز و ظرفیتسوز
با عرض سلام رنگین و سنگین
😔 در ایام اخیره بخشی از کردارنامهی آن شخصیت مجاهد و سنگین از گوهرهای دانش را در قالب کاربست عنوان پرطمطراق آیتالله را در جرائد، شبکههای اجتماعی معاند، موافق و رسانههای داخل و خارج و به ویژه در شبکههای ماهوارهای را مطلع شدم.
😚 پیشتر خبرهایی را از شما داشتم که در یک مرحله به عجز خود از منع مریدان قویشوکت و اطاعتناپذیری جدی آنان در پرهیز از اطلاق عنوان آیتالله بر شما، اعتراف کرده بودید.
خبرهای بعدی حکایت از این داشت که مریدان سمج از جایگاه علمی حضرت والای شما خبرهایی شنیده بودند و شما نیز از منبع خبر بیخبر. سرانجام، اضطرار و ضرورت به عنوان دو قاعدهی پرکاربرد نقش خود ایفا کرد و شما را در منگنه قرار دادند.
😖 به تبع این فشار سنگین، آن جناب ذیجود و عالیجاه از سر اضطرار و ضرورت خدمت به خلقالله در کمال ایمان به انجام وظیفه به قدر میسور، به عدم قبح اطلاق این عنوان بر شما از جانب مریدان مؤمن فتوا صادر فرموده بودید. و البته آنان را به قاعدهی «الضرورات تتقدر بقدرها» به عنوان قاعدهی فرعی «الضرورات تبیح المحذورات» آگاهی و بصیرت داده بودید.
❄️ در هر حال،
به مناسبات اقدامات مجاهدانه و تأملات دقیقه و رقیقه آن عالی حضرت، درباره استعمال عناوین شبه عالی آیت الله یا ... العظمی یا به ویژه عنوان خویشانداز الاحقر و العبد و .... برای آن وجود ذیقیمت عالیجاه، خدمت آن عزیز والاگوهر عرضه میدارم:
1. تأمل در کارها و نیت و تصحیح اقدامات گذشته و آینده، همواره میتواند خوب و مؤثر در احوالات درونی شما باشد. خداوند انشاء الله توفیق در این قسمت را روزی همه ما و از جمله این بنده قاصر مقصر کند.
2. در روایت آمده است که آخرین چیزی که از قلوب صدیقین خارج میشود، حب جاه است. ازاینرو، معروض میدارد: برای دوری از حب شهرت و حب عنوان و جایگاه طلبی ناامید نشوید، خداوند هم عنایت میکند.. اگر خداوند قادر مطلق است، بدون بهرهگیری از القاب نیز کار پیش میرود. توسل هم به ذوات اهل بیت(ع) فراموش نشود.
3. فعلا اقدام به مخالفت جدی جدی با کاربست آیت الله توسط دیگران را از عمق جان ادامه دهید، بدون رضایت باطنی به استعمال آنان. مطمئن باشید با رعایت شرط مزبور خداوند توفیقات را زیادتر فرماید.
4. نگران عدم حصول جایگاه و اعتبار بدون عناوین نباشید.
5. سزاوار است اقدام به مخالفت مزبور از عمق جان باشد. در این صورت، جای نگرانی از حصول توفیقات دنیوی نیست.
6. شایسته است آن برینجای عالیجاه و عاقبتاندیش خود را از ذیل عنوان وهمانگیز استاد فقه و اصول و مخصوصاَ از اطلاق عناوینی چون استاد اخلاق و عرفان خارج نماید. مبادا توالی فاسده از استعمال چنین عناوین پرطمطراق گریبان شما و شاگردانتان را بگیرد. بدانید که تجربت ثابت کرده است که این باتلاق بیش از تصور آن عالیجاه متمایل به جاه و مقام اخروی خطرناک است.
در نهایت فعلا به این دستوالعمل اقدام عاجل نمایید. دستورات بعد در صورت نیاز صادر خواهد شد.
7. از اسائه ادب خدمت آن شخصیت ذیجود جنتمکان خلدآشیان از جانب خود و تمام بدلسانان جهان پیشاپیش و پساپس عذرخواهی نیاز نیست. چه آنکه، آن وجود و هستی عاقبتاندیش و نیازمند به نقد، دیگران را سپاس پیش مینهی و نوبت به عذخواهی غیر نمیرسد.
8. ای نیازمند عنوان آیتالله، لسان طنز و شوخی را جدی بگیر که طنز و بین حبیبان چندان بعید نیست. اما خیرخواهان هیچگاه سخنی جز به جز نمیگویند.
9. ای عزیز تصور مکن که این گوهرهایی که تقدیم شد، برای عموم پنهان بوده است. خدای را شکر که این گوهرهایی است که بصیرت عمومی آنان را میبینند و همهی بندهای این دستورالعمل مهم را آحاد عوام از اعزهی خواص بیشتر تنبه دارند. چه به احترام آنها را تصریح کنند و چه به تلمیح و اشارات بدان تأکید نمایند.
10. امضا محفوظ: نعیمعلیشاه قطب فرقه ضاله مضله نعیمیه
💠 اسرار پیدا
کانال جریانشناسی و تاریخ معاصر:
💠 @asrar_p
🌿 هرکس را آیتالله نخوانید؛ آدابنامه نجف به روایتِ استاد سید محمدرضا سیستانی
🦋🦋 باید نسبت به ادعای رسیدن به درجات عالی علمی بسیار احتیاط کرد. محقق نائینی، استاد فقها و مجتهدین مینویسد: «پوشیده نیست که اگر غیرمجتهد ادعای اجتهاد کند، آن فسقی است که قابل مقایسه با سایر فسقها نیست». همچنین اعطای عناوین عالی علمی مانند «آیتالله» به همه کسانی که درس خارج دارند، صحیح نیست. این عنوان را فقط باید به فردی داد که مسلمان مجتهد و فقاهتی از نظر اهل خبره باشد که در زمان ما بسیار اندک است.
به گزارش شبکه اجتهاد، استاد سید محمدرضا سیستانی، در جمع شاگردان بر لزوم حفظ جایگاه و رویکردهای مهم حوزه علمیه نجف تأکید کرد و گفت: نکته مهمی وجود دارد که یادآوری آن را ضروری می دانم و آن این است که وزن علمی حوزه علمیه نجف اشرف امانتی است در دست همگان، از مراجع تا علما و از فضلا تا طلاب دینی در تمامی مقاطع [مسئولیت دارند]. در این زمینه مواردی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد:
اولاً: هر کس در علوم حوزوی ـ به ویژه فقه و اصول و حدیث و احکام شرعی در نزد اساتید ذیصلاح ـ شایستگی لازم را داشته باشد، موظف است هر قدر که میتواند وقت خود را در این زمینه صرف کند. حق ندارد آن را در زمینههای دیگر خرج کند، حتی اگر به خودی خود مفید باشد. مایه تاسف است که چندین نفر از افراد درخشانی که در حوزه علمیه به آیندهای موفق امیدوارند، تمایل دارند در مراکز و مؤسسات فرهنگی و تحقیقی مشغول به کار شوند یا به طور کامل به کار تبلیغ مشغول شوند یا به تحصیلات دانشگاهی بروند و … که مانع از ادامه مسیر علمی حوزوی آنها میشود.
آری، کسی که صلاحیت کافی برای رسیدن به درجه عالی در علوم حوزوی را ندارد تا استاد ممتاز یا مؤلفی متبحر در آن شود، در صورت توانایی به کار گزارشی یا تحقیقی روی آورد.
حوزه علمیه در آینده خود به شدت به فقهای بزرگ بعد از نسل موجود (خداوند عمرشان را طولانی گرداند) محتاج است و این نیاز را فقط کسانی میتوانند برآورده کنند که دارای شایستگی کافی باشند و نهایت تلاش خود را برای نیل به درجات عالی علمی به کار گیرند.
نسبت به ادعای رسیدن به درجات عالی اجتهاد بسیار احتیاط کنید
ثانیاً: باید نسبت به ادعای رسیدن به درجات عالی علمی به ویژه اجتهاد و فقه بسیار احتیاط کرد و بدون ارائه دلیل کافی برای آن از طریق شهادت افراد مجربی که متقابلاً از تقوا و دقت در شهادت برخوردارند نباید چنین ادعاهایی صورت گیرد، آثار علمی شخص از قبیل کتب استدلالی، مقالات علمی، دروس سطح بالا و مانند اینها محصول فکر و تلاش خود او باشد نه برگرفته از عقاید و نوشتههای دیگران. مراقب باشید که تشخیص اجتهاد فردی را به خود نسپارید، زیرا نفس فریبکار است و غالباً معتقد است که صاحب آن دارای تواناییهای ذهنی و علمی است که با خواستهها و هوسهای او سازگار است، اما با واقعیت مطابقت ندارد. به همین ترتیب، از طلابی که هنوز سطح دانش آنها اثبات نشده است، برای تشخیص اجتهاد دیگران شهادت نخواهید.
محقق نائینی (رضوان الله تعالی علیه) استاد فقها و مجتهدین در پاسخ فتاوا به خط شریف خود مینویسد: «پوشیده نیست که اگر غیر مجتهد ادعای اجتهاد کند، آن فسقی است که قابل مقایسه با سایر فسقها نیست و ایجاب میکند که مرتکب در زمره پیروان غاصبین اول قرار گیرد.
در فرض دیگر، فردی معتقد است که مجتهد است و معذوریت از خطا دارد، اما این اعتقاد را بر مبنای تصدیق و شهادت اشتباه دو عادل خبره مجتهد مطلق به دست آورده است و آن دو مجتهد مطلق به اشتباه اجتهاد او را تصدیق کردهاند و او نیز اقدام به عملی کند که از غیر مجتهد مجاز نیست. در این صورت کسی که دعوی اجتهاد کرده و کاری که جز از مجتهد برنیاید را انجام داده است، این موضوع لطمهای به عدالت او وارد نمیکند، در غیر این صورت آن از بزرگترین فسقها و از بزرگترین معصیتها است و البته مقام نیابت عام امام زمان وصلى الله علیه وعلى آبائه الطاهرین را غصب کرده و در زمره پیروان اولین ظلم کنندههاست» بنابراین انسان در جلسات درس خود فریب حضور عدهای از طلبهها هرچند تعدادشان زیاد باشد را نباید نخورد، حتی اگر در میان آنها افراد باهوشی وجود داشته باشند تا تصور کند که به درجه بالایی از علم رسیده است، به خصوص که دلایل حضور متنوع است و تنها به اعتقاد به شایستگی معلم محدود نمیشود.
عنوان «آیتالله» را به هر کسی اطلاق نکنید
ثالثا: نباید پیش از آن که از اهلیت و شایستگی فردی اطمینان حاصل کنیم، به تبلیغ جایگاه علمی او پرداخت، و به ذکر دو گونه بسنده مى کنم: نمونه اول: اعطای عناوین عالی علمی مانند لقب «آیت الله» به همه کسانی که حلقه درس خارج دارند همانطور که در بسیاری از کانالهای حوزوی در اینترنت مشاهده میشود [صحیح نیست]. این عنوان را فقط باید به فردی داد که از نظر اهل خبره یک مجتهد و فقیه مسلّم باشد که در زمان ما بسیار اندک است، بنابراین اطلاق چنین عنوانی به هر کسی صحیح نیست، هرچند او با فضیلت و محترم و متبحر باشد. خلاصه اینکه صرف داشتن حلقه درس خارج نمیتواند مجوزی برای مجتهد فقیه دانستن او و دادن لقب آیتالله به او نمیتواند باشد، به خصوص اینکه در نظام آموزشی و موروثی حوزه نجف اشرف، هیچ نهادی نیست که به کنترل برگزاری دروس خارج بپردازد و معالاسف برخی از افراد نالایق اقدام به برگزاری این دروس میکنند، بدون اینکه هیچ مانعی مقابل آنها باشد.
استاد بزرگوارم، پدرم (دامت برکاته) از استادش شیخ حسین حلی (رضوان الله علیه) برایم نقل میکرد که میفرمود: «از امتیازات حوزه علمیه نجف این است که هر فردی را در جایی که مناسب اوست قرار میدهد» و مقصودش این بود که شاید عدهای برای پیشرفت و تصرف در حوزه از جمله مرجعیت، تدریس و رهبری تلاش کنند، در حالیکه صلاحیت ندارند، حوزه به او اجازه نمیدهد بلکه او را به جایگاهش برمیگرداند، این در روزهایی بود که حوزه مملو از دهها عالم کوشا بود، ما متأسفانه در روزگاری قرار گرفتهایم که بسیاری از افراد نالایق ادعاهای پوچ میکنند و برخی نیز فریب آنها را میخورند.
نمونه دوم: حضور در درس افراد فاقد صلاحیت، نوعی تبلیغ محسوب میشود و هیچ توجیه شرعی ندارد؛ همچنین یکی از بدترین و زشتترین و زیانبارترین امور این است که حضور برای کسب منافع مادی اعم از مالی یا غیر آن باشد. حوزه علمیه در نجف اشرف در ایام شکوه خود، به شدت با این موضوع مقابله کرد و بخشنده و گیرنده را از اعتبار ساقط کرد و اکنون نیز باید چنین باشد. هدف از حضور در هر درسی فقط باید بهره مندی از آن باشد و هر که از درسی بهرهای نبرد (حتی به دلیل شخصی) در آن شرکت نکند. از بدیهای خود و بدیهای اعمالمان به خدا پناه میبریم و از خداوند متعال میخواهیم که ما را در خیر دنیا و آخرت توفیق دهد و صلی الله علی محمد و آل الطاهرین».
❄️ دانلود مستند «سفیرگفت وگو»: پرتره ای درباره دکتر محمد علی آذرشب
💠 اسرار پیدا
کانال جریانشناسی و تاریخ معاصر:
💠 @asrar_p
هدایت شده از مسجد صاحب الزمان🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینا حرفای یه پاسدار یا یه آخوند یا یه نیروی انقلابی و امثال اینا نیست ،
حرفهای "شهرام همایون" از فعالین سیاسی مخالف جمهوری اسلامی ایران و ساکن آمریکا است.
تامل برانگیز است🤔
اسمع افهم
------------------------
👍👍👍👍👍👍👍
هدایت شده از کشکول ناب حوزوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 زندگینامه مختصر آیت الله حاج اقا نورالله نجفی اصفهانی(ره)
#تراجم_علما
🌹کشکول ناب حوزوی👇
🌸 @kashkolenab
هدایت شده از بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
🔴حقیقت مصدق
🔻پرونده بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی به مناسبت سالروز مرگ مصدق
🔹تمسخر نماینده آیتالله العظمی بروجردی توسط محمد مصدق
🔸وقتی فدائیان مصدق از آوردن نام او هم میترسند!
🔹حمایت مصدق از داماد جاسوس خود!
🔸حضور فعال روحانیت در مبارزه با استبداد رضاخانی در مقابل انفعال مصدقالسلطنة
🔹سند عضویت محمد مصدق در مجمع ماسونی آدمیت
🔸یک اشتباه؛ یک عبرت
🔸اسناد کمتر دیده شده از رابطه مصدق با اسرائیل/سند اول
🔹اسناد کمتر دیده شده از رابطه مصدق با اسرائیل/سند دوم
🔸اسناد کمتر دیده شده از رابطه مصدق با اسرائیل/سند سوم
🔹اسناد کمتر دیده شده از رابطه مصدق با اسرائیل/سند چهارم
🔸اسناد کمتر دیده شده از رابطه مصدق با اسرائیل/سند پنجم
🔹اسناد کمتر دیده شده از رابطه مصدق با اسرائیل/سند ششم
🔸اسناد کمتر دیده شده از رابطه مصدق با اسرائیل/سند هفتم
🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇
https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
هدایت شده از سطلیات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰هنرمند مشهور انگلیسی در اعتراض به حمایت انگلستان از نسلکشی در غزه، نشان پادشاهی خود را به سطل زباله انداخت
🔸کاترین همنت، هنرمند و طراح مد انگلیسی که به خاطر طراحی تیشرتهای سیاسی مشهور است و عالیترین نشان پادشاهی انگلستان (CBE) را دریافت کرده است، با انتشار یک ویدیو در اعتراض به نقش انگلستان در نسلکشی غزه نشان پادشاهی خود را به سطل اشغال انداخت.
🔸روی تیشرتی که وی در این ویدیو به تن دارد، نوشته شده: «من به علت نقشی که ما در نسلکشی غزه داشتهایم از این که اهل انگلستان هستم، بیزارم.»
@kayhan_online
هدایت شده از عليرضا جوادزاده
28.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #کلیپ_گزارشی
🚫چه کردیم با فرمایشات رهبری‼️
ادعا که چیزی را حل نمیکند‼️
💠 همایش استعمار سایبری
📣نقد مصوبه شورای عالی فضای مجازی درباره سکوهای خارجی
📝 #گزارش_محتوایی
https://www.mehrnews.com/news/6052174/
🎙 #گزارش_صوتی
🎧 خروجی بیست سال سیاستگذاری فضای مجازی | حجت الاسلام محمد رضا فلاح شیروانی
🎧 تعارض مصوبه با مبانی فقهی و دیدگاههای مقام معظم رهبری | حجتالاسلام مهدی صرامی
🎧 این همانی سایبر و حاکمیت | دکتر کاظم فولادی
🎧 خوانش مصوبه اخیر شورای عالی فضای مجازی از منظر حکمرانی متعالی | حجتالاسلام دکتر علیرضا طباطبایی
🎧 حراج دادههای ملی و سلطه اطلاعاتی دشمن | دکتر مهدیرضا برنا
🎧 نسبت قواعد بالادستی فقه با مصوبه اخیر شورای عالی فضای مجازی | حجتالاسلام دکتر محسن انبیائی
هدایت شده از تاریخ حوزه طهران
📷جمعی از #یهودیان_تهران در حال کلنگ زدن بیمارستان #دکتر_سپیر در عودلاجان، در #کنیسه_ملاحنینا سال ۱۳۲۱
از دیرباز کلیمیان تهران در محله عودلاجان در کنار مسلمانان به صورت مسالمت آمیز زندگی میکردند. در نقشههای تهران قدیم نام مرحله یهودیها در حوالی پامنار دیده میشود و حداقل دو کنیسه مشهور و قدیمی به نام کنیسه ملاحنینا و عزرا یعقوب داشتند. این ارتباط و پیوند، گاه منجر به مسلمان شدن علمای یهود و تابعان آنها از جمله ملا آقا بابا مشهور به جدید الاسلام شد.
با شکلگیری روند مهاجرت یهودیان به فلسطین، #صهیونیستهای_ایرانی ساکن تهران که «مجمع مرکزی تشکیلات صهیونیست ایران» را راهاندازی کرده بودند، جهت متقاعد ساختن اقلیت یهودی به اینکه دست از خانه و کاشانه و زندگی آسوده خود در تهران کشیده و به فلسطین مهاجرت کنند، در ۲۰ فروردین ۱۳۰۱ش توطئهای ترتیب دادند که نتیجه آن ایجاد حس ناامنی برای یهودیان و لزوم مهاجرت باشد.
از اینرو نقشهای کشیدند که با مجروح ساختن یکی از اعضای بیت مجتهد پایتخت آیتالله حاج #شیخ_عبدالنبی_نوری که در همان #محله_عودلاجان سکونت داشت، بین یهودیان و مسلمانان درگیری و ناامنی ایجاد کنند.
این حادثه اتفاق افتاد و درگیریها تا اواسط سال ۱۳۰۱ش ادامه یافت و سرانجام نمایندگیهای مهم خارجی به نفع تشنجآفرینان حکم صادر کرده و در نتیجه ابتدا ۵۶ نفر و چند هفته بعد ۱۳۰۰ نفر عازم بیت المقدس شدند.
📚ر.ک: یهود و صهیونیسم در ایران ص۴۷۰
🕌https://eitaa.com/tarikh_hawzah_tehran
❇️ سیره امام خمینی (ره) در حمایت از طلاب ناهی از منکر
🔹 در دورانی که طلاب حوزه علمیه با مظلومیت به دنبال حفاظت از احکام الهی بودند و به ویژه تلاش داشتند شهر قم را از شر مفاسد فرهنگی تحمیلی از سوی رژیم، حفاظت کنند، امام خمینی به حمایت از این طلاب اقدام میکردند.
🔻در این یادداشت به خاطرهای از حجتالاسلام والمسلمین سیدحمید روحانی اشاره میشود:
◻️...هنوز از درگذشت آیتاللّه بروجردی زمانی نگذشته بود که زمزمه بنای تأسیس سینما و مشروبفروشی در قم بر سر زبانها افتاد و خبر دایر شدن عشرتکده و مرکز فحشا، در گوشه و کنار شهر قم، شنیده شد.
روحانیان جوان حوزه علمیه قم که احساس میکردند نقشه به فساد کشانیدن آن شهر مقدس در دست اجرا قرار دارد، طومار بلند بالایی ـ که نگارنده شخصاً دستاندرکار تنظیم آن بود ـ درست کردند و در آن، اقدام فوری علمای قم را برای حفظ آن شهر مقدس مذهبی از آلودگیها و فساد خواستار شدند.
طومار مزبور به یکایک مقامات روحانی قم رسانیده شده، ظاهراً هیچکدام از آنان واکنشی از خود نشان ندادند و اقدامی نکردند! جز امام خمینی که بیدرنگ رئیس شهربانی قم را به حضور طلبید و آن طومار را به او نشان داد و در مورد حفظ حرمت آن شهر مذهبی سفارشات لازم را به عمل آورد.
«آقای خمینی فرمودند افرادی را که به تنظیم این طومار اقدام کردهاند یا بخواهید که بیایند پیش من و یا آنکه خودتان از طرف من آنان را تشویق و تأیید کنید و نگذارید این روحیههای زنده، خمود و سرخورده شود»!
📎 متن کامل
@HawzahNews / خبرگزاریحوزه
هدایت شده از بازگشت به انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 ببنید | بارگاه حضرت هاشم بن مناف در غزه
🕌 عمروالعَلاء پسر عبدمَناف معروف به هاشم (۲۰۱ پیش از هجرت - ۱۲۶ پیش از هجرت) از بزرگان قبیلهٔ قریش و شهر مکه و نیای قبیلهٔ بنیهاشم بود. وی جد اعلای حضرت محمد رسولالله (ص) و از بزرگترین و بانفوذترین شخصیتهای قریش بود.
به دلیل احترام و تکریم ایشان نام کامل این شهر غزه هاشم است.به ایشان بخاطر خصوصیات شایسته در لقب سید دادند. یعنی آقای عرب. لقب «سید» در اولاد او باقی ماند، و این سیادت از او به فرزندانش عبدالمطلب و اولاد او و بعدها به پیامبر خدا (ص) و علی بن ابیطالب (ع) و دودمان آنها رسید.جد بزرگ پیامبر (ص) در یکی از سفرهای تجاریاش، در شهر غزه، در فلسطین درگذشت.
ضعف مدیران فرهنگی و دینی و رسانه ای ماست که این قضیه بایکوت مانده و گرنه با وجود همچین مسجد و معماری حرم گونه و با این احترامی که مردم این شهر برای حضرت هاشم(ع) جد اهل بیت و سادات دارند خیلی بی عرضگی است عده ای ابله متعصب نادان در ایران اهالی فلسطین و غزه را به ناصبی بودن و دشمنی اهل بیت(ع) متهم کنند!!
🕌 واحد فرهنگی جامعه خیرین حرمساز قم