دوستان زیادی در مورد مسئله انتخابات سوال پرسیدند
خدمت شما عرض شود ما از این علوم برای انتخاب نامزد اصلح استفاده نمیکنیم چون این امر دهن کجی به نهاد هایی چون شورای نگهبان و افراد وارسته و سرمایه انقلاب و نظام همچون آقای جنتی حفظ الله است.
مهم عملکرد گذشته و حال افراد است، افرادی که در مناظرات رقبا را تخریب میکنند یا نقد ناجوانمردانه بر رئیس جمهور شهید میکنند شایسته این پست و مقام نیستند.
بدنبال افرادی باشید از گزینه های تایید شده که برنامه و چشم انداز درست داشته باشند
سوابق پیروی در عمل نه در زبان از رهبر فرزانه انقلاب داشته باشند.
خیلی افراد هستند ولایت معاش هستند اما بایست بصیرت داشته باشیم که ولایتمدار و پیرو خط رهبری و امام و انقلاب را انتخاب کنیم و نه محکم به ولایت معاشان ( منافقان) بگیم.
امیدوارم با انتخاب درست ، فردی اصلح و شایسته رو فارق از وراجی های رسانه های ضد ایران عزیزمون انتخاب کنید.
دقت کنید رسانه های صهیونیست و مزدوران فارس زبان چه کسی یا چه جریانی رو حمایت میکنند و چه کسانی رو میکوبند! خط انقلاب اسلامی همیشه مورد بمباران دشمن هست باید همونجا رو رای داد که مخالف دشمن است و دشمن از انتخاب اون فرد اصلح واهمه داره!
انتخاب سخته ولی بهیچ عنوان به وعده ها امید نبندید ، به سابقه و مرد عمل بودن فرد اتکا کنید.
ان شاءالله با بهترین انتخاب مردم، شایسته ترین فرد برای نهمین دولت جمهوری اسلامی ایران انتخاب بشود.
🌐@asreagahee
✨امام باقر صلوات الله علیه:
شيطان موكل بر شيعيان ما است، ولى ساير مردم نفس خودشان براى گمراهى آنها كافى است.
📚الكافی، ج۳، ص۱۶۲
🌐@asreagahee
عصر آگاهی
✨امام باقر صلوات الله علیه: شيطان موكل بر شيعيان ما است، ولى ساير مردم نفس خودشان براى گمراهى آنها
این حدیث بنا بر تجربه گران درمان که مواجهه مستقیم با جنیان عفریت و جنیان قوم میمون از طایفه خطاف و سحابی و ابانوخ را داشته اند کاملا آشناست که بصراحت به این بندگان خدا حمله کرده اند و گفتند با ژن شیعه مشکل داریم!
بله شیاطین با ژن مریدان علی و اولاد علی کینه عمیق دارند
فرقی زیادی هم بین شیاطین جن و انس نیست ! هدف یکی است ! نابودی شیعیان علی!
و چه جرم شیرینی است داشتن ولایت علی
الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة امیر المومنین علی ابن ابیطالب خلیفة بلافصل
ولایة علي ابن ابيطالب حصني فمن دخل حصني امن عذابی
🌐@asreagahee
✨اعجاز و اثر اسم علی علیه السلام
✍🏼روزی امیرالمؤمنین صلوات الله علیه در راهی در حرکت بود و یکی از یهودیان اهل خیبر هم با او همراه شد در بین راه به درهای که آن را آب گرفته بود رسیدند. آن یهودی عبای خود را بر روی آب پهن کرد و بر روی آب حرکت کرد و بعد امیرالمؤمنین صلوات الله علیه را صدا زد و گفت: اگر مثل من بلد بودی این کار را بکنی توام میتوانستی بروی آب حرکت کنی!
✨امیرالمؤمنين صلوات الله علیه به او فرمود: «همان جا باش. و بعد به آب اشاره کرد و آب سنگ شد و حضرت بر روی آن حرکت کرد. چنین دید خود را بر قدم های امیرالمؤمنین انداخت و عرض کرد: ای جوانمرد چه گفتی که این آب را سنگ نمودی؟ آن حضرت فرمودند: تو چه گفتی که از روی آب گذشتی؟ یهودی عرض کرد: من خدا را با اسم اعظم او خواندم. حضرت فرمودند: کدام است آن اسم اعظم؟
یهودی گفت: من او را به اسم وصی محمد (صلّیاللّهعلیهوآله) صدا زدم.
حضرت فرمود: من وصی محمد هستم. سپس یهودی گفت: این درست است، و بعد اسلام آورد.
📚مدينة معاجز الأئمة الإثني عشر، ج۱، ص۴۳۰
#فضائل_مولا
#وصی_پیامبر
#اسم_اعظم
🌐@asreagahee
🔹مُلک عظیم حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام و مطیع بودن مخلوقات و اشیاء در برابر ایشان!
✨روایت شده که امام حسن مجتبی علیه السلام به پدرشان صلوات الله علیه فرمودند:
❤️ای امیرالمؤمنین سليمان بن داود از خدا سلطنتى را خواست كه شايسته احدى بعد از او نباشد. خداوند به او عطا كرد آيا شما از سلطنتی که سليمان داشت را دارى؟!
فرمود: قسم به آن كسى كه دانه را شكافت و انسان را آفريد سليمان بن داود از خدا درخواست ملك كرد به او عنايت نمود. ولى پدرت مالک سلطنتی هست كه احدى پس از جدّت رسول الله صلی الله علیه و آله از پيشينيان و نه آنهائى كه خواهند آمد داراى چنين سلطنتی نبوده و نخواهند بود.
❤️ امام حسن مجتبی علیه السلام به پدرشان فرمودند: ای امیرالمؤمنین (مخلوقات) سلیمان را بخاطر انگشترش اطاعت میکردند شما را به چه جهت مطیع هستند؟
💫حضرت صلوات الله علیه فرمودند: منم چشم خدا در زمینش، منم زبان ناطق خدا در میان خلقش، منم نور خاموش ناشدنی خدا، منم باب خدا که از آن وارد میشوند، منم حجت خدا بر عبادش.
📚المحتضر، ص١٢٩و۱۳۰
#فضائل_مولا
#حدیث_بساط
#حدیث_غمامه
#لسان_الله
🌐@asreagahee
💧قطرهای از دریای فضائل امیر المؤمنین صلوات الله و سلامه علیه
🔹حسن بن حسین شیعی بیهقی سبزواری رضوان الله علیه روایت کرده که امیرالمؤمنین علیه السلام به هبیرة بن یریم فرمودند:
«ای هبیره آیا میدانی من چه کسی هستم؟ من علی بن ابی طالب وصی محمد هستم. ای هبیره آصف بن برخیا وصی حضرت سلیمان در نزدش یک جزء از علم کتاب بود، پس تخت بلقیس را به چشم بهم زدنی جابجا کرد. و من علی بن ابی طالب هستم که تمام علم کتاب نزد اوست. پس من از او قادرترم بر هر آنچه که بخواهم.»
📔غاية المرام في فضائل عليٍّ و أولاده الكرام (ع)، ص ۶۹
#فضائل_مولا
#علم_الکتاب
🌐@asreagahee
🔹آنچه از #اسم_اعظم خداوند متعال به ائمه سلام الله علیهم عطا شده است
✨امام حسن عسکری علیه السلام فرمودند: خدا را هفتاد و سه اسم اعظم است. یک اسم از آنها را آصف میدانست که تخت بلقیس را در یک چشم زدن نزد سلیمان حاضر ساخت. و ما هفتاد و دو اسم را میدانیم و یک اسم، مخصوص خداست که دیگری نمیداند.
📗عبن الحیات، ج۱، ص۲۰۳
🔸عنْ أَبِي الْحَسَنِ صَاحِبِ الْعَسْكَرِ (عَلَيْهِ السَّلَامُ) قَالَ سَمِعْتُهُ يَقُولُ اسْمُ اللَّهِ الْأَعْظَمُ ثَلَاثَةٌ وَ سَبْعُونَ حَرْفاً كَانَ عِنْدَ آصَفَ حَرْفٌ فَتَكَلَّمَ بِهِ فَانْخَرَقَتْ لَهُ الْأَرْضُ فِيمَا بَيْنَهُ وَ بَيْنَ سَبَإٍ فَتَنَاوَلَ عَرْشَ بِلْقِيسَ حَتَّى صَيَّرَهُ إِلَى سُلَيْمَانَ ثُمَّ انْبَسَطَتِ الْأَرْضُ فِي أَقَلَّ مِنْ طَرْفَةِ عَيْنٍ وَ عِنْدَنَا مِنْهُ اثْنَانِ وَ سَبْعُونَ حَرْفاً وَ حَرْفٌ عِنْدَ اللَّهِ مُسْتَأْثِرٌ بِهِ فِي عِلْمِ الْغَيْبِ.
📓الكافي، ج۱، ص۲۳۰، ح۳
🌐@asreagahee
عصر آگاهی
🔹علت پدید آمدن گرما و سرما.. ✍️سلیمان بن خالد گوید: از امام صادق علیه السلام دربارۀ علت پدید آمدن گ
توجه شما را به بخش اول و دوم خطبه اول نهج البلاغه در باب آفرینش این عالم و خلقت ملائک جلب میکنم👇
خلق العالم
اول: آفرینش جهان
أَنْشَأَ الْخَلْقَ إِنْشَاءً وَ ابْتَدَأَهُ ابْتِدَاءً بِلَا رَوِيَّةٍ أَجَالَهَا وَ لَا تَجْرِبَةٍ اسْتَفَادَهَا وَ لَا حَرَكَةٍ أَحْدَثَهَا وَ لَا هَمَامَةِ نَفْسٍ اضْطَرَبَ فِيهَا.
بیسابقۀ ماده و موادْ، موجودات را لباس هستی پوشاند و آفرینش را آغاز کرد، بدون بهکارگیری اندیشه و سود جستن از تجربه و آزمایش و بیآنکه حرکتی از خود پدید آورد و فکر و خیالی که تردید و اضطراب در آن روا دارد.
أَحَالَ الْأَشْيَاءَ لِأَوْقَاتِهَا وَ -لَاءَمَ- لَأَمَ بَيْنَ مُخْتَلِفَاتِهَا وَ غَرَّزَ غَرَائِزَهَا وَ أَلْزَمَهَا أَشْبَاحَهَا.
مخلوقات را پس از به وجود آمدن به مدار اوقاتشان تحویل داد و بین اشیاء گوناگون ارتباط و هماهنگی ایجاد کرد، ذات هر یک را اثر و طبیعتی معیّن داد و آن اثر را لازمۀ وجود او نمود،
عَالِماً بِهَا قَبْلَ ابْتِدَائِهَا مُحِيطاً بِحُدُودِهَا وَ انْتِهَائِهَا عَارِفاً بِقَرَائِنِهَا وَ أَحْنَائِهَا.
درحالیکه به تمام اشیاء پیش از به وجود آمدنشان دانا و به حدود و انجام کارشان محیط و آگاه و به اجزاء و جوانب همۀ آنها عالم و آشنا بود.
ثُمَّ أَنْشَأَ سُبْحَانَهُ فَتْقَ الْأَجْوَاءِ وَ شَقَّ الْأَرْجَاءِ وَ سَكَائِكَ الْهَوَاءِ فَأَجْرَى فِيهَا مَاءً مُتَلَاطِماً تَيَّارُهُ مُتَرَاكِماً زَخَّارُهُ .
سپس خدای سبحان جَوها را شکافت و اطراف آن را گشود و فضاهای خالی در آن ایجاد کرد. آنگاه آبی را که امواجش درهمشکننده و خود انبوه و متراکم بود، در آن فضای بازشده روان ساخت.
حَمَلَهُ عَلَى مَتْنِ الرِّيحِ الْعَاصِفَةِ وَ الزَّعْزَعِ الْقَاصِفَةِ فَأَمَرَهَا بِرَدِّهِ وَ سَلَّطَهَا عَلَى شَدِّهِ وَ قَرَنَهَا إِلَى حَدِّهِ الْهَوَاءُ مِنْ تَحْتِهَا فَتِيقٌ وَ الْمَاءُ مِنْ فَوْقِهَا دَفِيقٌ.
آن را بر پشت بادی سخت وزان و جنباننده و برکننده و شکننده بار کرد؛ به آن باد فرمان داد تا آب را از جریان بازدارد و آن را بر نگهداری آب چیره کرد و باد را برای حفظ حدود و جوانب آب قرین گماشت. فضا در زیر باد نیرومندْ، گشاده و باز و آب جهنده بالای سر آن در جریان؛
ثُمَّ أَنْشَأَسُبْحَانَهُ رِيحاً اعْتَقَمَ مَهَبَّهَا وَ أَدَامَ مُرَبَّهَا وَ أَعْصَفَ مَجْرَاهَا وَ أَبْعَدَ مَنْشَأَهَافَأَمَرَهَا بِتَصْفِيقِ الْمَاءِ الزَّخَّارِ وَ إِثَارَةِ مَوْجِ الْبِحَارِ .
سپس باد دیگری به وجود آورد که منشأ وزش آن را مهار کرد و پیوسته ملازم و تحریک آبش قرار داد و آن را به تندی وزانید و از جای دورش برانگیخت؛ آن را به بر هم زدن آب متراکم و برانگیختن امواج دریا فرمان داد.
فَمَخَضَتْهُ مَخْضَ السِّقَاءِ وَ عَصَفَتْ بِهِ عَصْفَهَا بِالْفَضَاءِتَرُدُّ أَوَّلَهُ -عَلَى- إِلَى آخِرِهِ وَ سَاجِيَهُ -عَلَى- إِلَى مَائِرِهِ حَتَّى عَبَّ عُبَابُهُ وَ رَمَى بِالزَّبَدِ رُكَامُهُ.
بادِ فرمان یافته آب را همچون مشک شیر که برای گرفتن کره بجنبانند به حرکت آورد و آنگونه که در فضای خالی میوزد، بر آن سخت وزید؛ اولش را به آخرش و ساکنش را به متحرکش برمیگرداند تا آنکه انبوهی از آب به ارتفاع زیادی بالا آمد و آن مایۀ متراکم، کف کرد؛
فَرَفَعَهُ فِي هَوَاءٍ مُنْفَتِقٍ وَ جَوٍّ مُنْفَهِقٍ فَسَوَّى مِنْهُ سَبْعَ سَمَوَاتٍ جَعَلَ سُفْلَاهُنَّ مَوْجاً مَكْفُوفاً وَ عُلْيَاهُنَّ سَقْفاً مَحْفُوظاً وَ سَمْكاً مَرْفُوعاً بِغَيْرِ عَمَدٍ يَدْعَمُهَا وَ لَا دِسَارٍ -يَنْتَظِمُهَا- يَنْظِمُهَا.
آنگاه خداوند آن کف را در هوای گشاده و فضای فراخ بالا برد و آسمانهای هفتگانه را از آن کف ساخت؛ پایینترین آسمان را بهصورت موجی نگاه داشته شده و بالاترین آن را بهصورت سقفی محفوظ و طاقی برافراشته قرار داد، بدون ستونی که آنها را بر پا دارد و بی میخ و طنابی که نظام آنها را حفظ کند.
ثُمَّ زَيَّنَهَا بِزِينَةِ الْكَوَاكِبِ وَ ضِيَاءِ الثَّوَاقِبِ وَ أَجْرَى فِيهَا سِراجاً مُسْتَطِيراً وَ قَمَراً مُنِيراً فِي فَلَكٍ دَائِرٍ وَ سَقْفٍ سَائِرٍ وَ رَقِيمٍ مَائِرٍ.
آنگاه آسمان را به زیور ستارگان و روشنی کواکب درخشان آرایش داد و آفتاب فروزان و ماه تابان را در آن فلکی که گردان و سقفی روان و صفحهای جنبان بود روان ساخت.
خلق الملائكة
دوم: شگفتی آفرینش فرشتگان
ثُمَّ فَتَقَ مَا بَيْنَ السَّمَوَاتِ الْعُلَا فَمَلَأَهُنَّ أَطْوَاراً مِنْ مَلَائِكَتِهِ .
سپس میان آسمانهای بلند را از هم گشود و از فرشتگان گوناگون خود پر کرد.
عصر آگاهی
🔹علت پدید آمدن گرما و سرما.. ✍️سلیمان بن خالد گوید: از امام صادق علیه السلام دربارۀ علت پدید آمدن گ
مِنْهُمْ سُجُودٌ لَا يَرْكَعُونَ وَ رُكُوعٌ لَا يَنْتَصِبُونَ وَ صَافُّونَ لَا يَتَزَايَلُونَ وَ مُسَبِّحُونَ لا يَسْأَمُونَ لَا يَغْشَاهُمْ نَوْمُ الْعُيُونِ وَ لَا سَهْوُ الْعُقُولِ وَ لَا فَتْرَةُ الْأَبْدَانِ وَ لَا غَفْلَةُ النِّسْيَانِ.
گروهی در سجدهاند و آنان را رکوعی نیست، برخی در رکوعاند بدون قدرت بر قیام و جمعی بدون حرکت از جای خود در حال قیاماند و شماری خالی از ملالت و خستگی در تسبیحاند، خواب در دیده، بیهوشی در عقل، سستی در کالبد و غفلتِ فراموشی به آنان راه ندارد
وَ مِنْهُمْ أُمَنَاءُ عَلَى وَحْيِهِ وَ أَلْسِنَةٌ إِلَى رُسُلِهِ وَ مُخْتَلِفُونَ بِقَضَائِهِ وَ أَمْرِهِ.
و برخی امین وحی خداوند و زبان گویا بهسوی پیامبران و واسطۀ اجرای حکم و فرمان حقاند.
وَ مِنْهُمُ الْحَفَظَةُ لِعِبَادِهِ وَ السَّدَنَةُ لِأَبْوَابِ جِنَانِهِ.
گروهی محافظان بندگان از حوادث و دربانان درهای بهشتهایند.
وَ مِنْهُمُ الثَّابِتَةُ فِي الْأَرَضِينَ السُّفْلَى أَقْدَامُهُمْ وَ الْمَارِقَةُ مِنَ السَّمَاءِ الْعُلْيَا أَعْنَاقُهُمْ وَ الْخَارِجَةُ مِنَ الْأَقْطَارِ أَرْكَانُهُمْ وَ الْمُنَاسِبَةُ لِقَوَائِمِ الْعَرْشِ أَكْتَافُهُمْ.
بعضی قدمهایی ثابت در قعر زمینها و گردنهایی بالاتر از برترین آسمان و هیکلهایی از پهندشت هستی گستردهتر و دوشهایی مناسب پایههای عرش دارند؛
نَاكِسَةٌ دُونَهُ أَبْصَارُهُمْ مُتَلَفِّعُونَ تَحْتَهُ بِأَجْنِحَتِهِمْ مَضْرُوبَةٌ بَيْنَهُمْ وَ بَيْنَ مَنْ دُونَهُمْ حُجُبُ الْعِزَّةِ وَ أَسْتَارُ الْقُدْرَةِ .
دیدگانشان در برابر عظمت عرش به زیر افتاده و در زیر آن جایگاه در بالهای خود پیچیدهاند؛ بین آنان و موجودات مادونشان حجابهایی از عزّت و پردههایی از قدرت افکنده شده؛
لَا يَتَوَهَّمُونَ رَبَّهُمْ بِالتَّصْوِيرِ وَ لَا يُجْرُونَ عَلَيْهِ صِفَاتِ الْمَصْنُوعِينَ وَ لَا يَحُدُّونَهُ بِالْأَمَاكِنِ وَ لَا يُشِيرُونَ إِلَيْهِ بِالنَّظَائِرِ.
در خیال خود برای خداوند صورتی تصویر نسازند و صفات او را چون اوصاف مخلوقات نینگارند و به مکانها محدودش نسازند و او را به همانند و نظایر اشاره نکنند.
🌐@asreagahee
من خطبة له (علیه السلام) في عجيب صنعة الکَون:
وَ كَانَ مِنِ اقْتِدَارِ جَبَرُوتِهِ وَ بَدِيعِ لَطَائِفِ صَنْعَتِهِ، أَنْ جَعَلَ مِنْ مَاءِ الْبَحْرِ الزَّاخِرِ الْمُتَرَاكِمِ الْمُتَقَاصِفِ يَبَساً جَامِداً، ثُمَّ فَطَرَ مِنْهُ أَطْبَاقاً فَفَتَقَهَا سَبْعَ سَمَاوَاتٍ بَعْدَ ارْتِتَاقِهَا، فَاسْتَمْسَكَتْ بِأَمْرِهِ وَ قَامَتْ عَلَى حَدِّهِ؛ وَ أَرْسَى أَرْضاً يَحْمِلُهَا الْأَخْضَرُ الْمُثْعَنْجِرُ وَ الْقَمْقَامُ الْمُسَخَّرُ، قَدْ ذَلَّ لِأَمْرِهِ وَ أَذْعَنَ لِهَيْبَتِهِ وَ وَقَفَ الْجَارِي مِنْهُ لِخَشْيَتِهِ. وَ جَبَلَ جَلَامِيدَهَا وَ نُشُوزَ مُتُونِهَا وَ أَطْوَادِهَا [أَطْوَادَهَا] فَأَرْسَاهَا فِي مَرَاسِيهَا وَ أَلْزَمَهَا قَرَارَاتِهَا [قَرَارَتَهَا]، فَمَضَتْ رُءُوسُهَا فِي الْهَوَاءِ وَ رَسَتْ أُصُولُهَا فِي الْمَاءِ، فَأَنْهَدَ جِبَالَهَا عَنْ سُهُولِهَا وَ أَسَاخَ قَوَاعِدَهَا فِي مُتُونِ أَقْطَارِهَا وَ مَوَاضِعِ أَنْصَابِهَا، فَأَشْهَقَ قِلَالَهَا وَ أَطَالَ أَنْشَازَهَا وَ جَعَلَهَا لِلْأَرْضِ عِمَاداً وَ أَرَّزَهَا فِيهَا أَوْتَاداً، فَسَكَنَتْ عَلَى حَرَكَتِهَا مِنْ أَنْ تَمِيدَ بِأَهْلِهَا أَوْ تَسِيخَ بِحِمْلِهَا أَوْ تَزُولَ عَنْ مَوَاضِعِهَا. فَسُبْحَانَ مَنْ أَمْسَكَهَا بَعْدَ مَوَجَانِ مِيَاهِهَا وَ أَجْمَدَهَا بَعْدَ رُطُوبَةِ أَكْنَافِهَا، فَجَعَلَهَا لِخَلْقِهِ مِهَاداً وَ بَسَطَهَا لَهُمْ فِرَاشاً فَوْقَ بَحْرٍ لُجِّيٍّ رَاكِدٍ لَا يَجْرِي وَ قَائِمٍ لَا يَسْرِي، تُكَرْكِرُهُ الرِّيَاحُ الْعَوَاصِفُ وَ تَمْخُضُهُ الْغَمَامُ الذَّوَارِفُ، «إِنَّ فِي ذلِكَ لَعِبْرَةً لِمَنْ يَخْشى».
ترجمه : آیت الله مکارم شیرازی
يکى از نشانه هاى اقتدار و جبروت خداوند و آفرينش بديع و دقيق او اين است که از آب درياى پهناور و موّاج و متراکم که امواجش سخت به هم مى خورد و صداى عظيمى از آن بر مى خاست لايه خشک و جامدى آفريد، سپس از آن طبقاتى به وجود آورد و آنها را از هم باز کرد و هفت آسمان را تشکيل داد، بعد از آنکه به هم پيوسته بودند; همه آنها به فرمان او برقرار ماندند و در حدّ و اندازه اى که او تعيين کرده بود قرار گرفتند، آنگاه زمينى به وجود آورد که درياى عظيم و مسخّر شده اى آن را بر دوش خود حمل مى کرد دريايى که در برابر فرمانش خاضع و در مقابل هيبتش تسليم بود و آبهاى جارى آن از خشيّت او ساکن شد (و امواجش آرام گرفت).
خداوند بعد از آفرينش زمين، صخره ها و تپّه ها و کوههاى استوار آن را آفريد و آنها را در جايگاه خود ثابت نگه داشت و در قرارگاهشان مستقر نمود، قلّه هاى آنها در هوا پيشروى کرد و ريشه هاى آنها در آب فرو رفت و به اين ترتيب، کوهها را از سطح زمين بالا کشيد و پايه هاى آنها را در اعماق زمين و قرارگاهشان را ثابت نگه داشت، قلّه ها را مرتفع ساخت و تپّه ها را گسترش داد و کوهها را تکيه گاه زمين و همچون ميخهايى در آن کوبيد; به گونه اى که زمين در عين حرکت، آرام گرفت، تا اهل خود را در اضطراب فرو نبرد; يا آنچه را که بر دوش حمل کرده، فرو نيندازد، يا از جايگاه خويش زايل نگردد.
پس منزّه است آن کس که زمين را در ميان آن همه امواج ناآرام ثابت نگه داشت; دوران رطوبت جوانب و اطرافش را پايان داد و آن را خشک نمود و بسترى آرام (براى زندگى انسانها) قرار داد و همچون فرشى براى آنها گسترده ساخت; برفراز دريايى پهناور و راکد که ايستاده بود و حرکت نمى کرد; تنها بادهاى شديد آن را بر هم مى زد و ابرهاى پرباران به حرکتش در مى آورد. (آرى!) «در اين امور درس عبرت بزرگى است براى کسانى که اهل خشيّتند و احساس مسئوليت دارند».
🌐@asreagahee