eitaa logo
عصر هوشمندی
510 دنبال‌کننده
749 عکس
221 ویدیو
12 فایل
راه ارتباطی: @mnasiri_resane ایستاده در غبار
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹رابطه ایموجی های پرکاربرد با احساسات ◀️به طور کلی استفاده چشمگیر از ایموجی ها در جهان، ارتباط وسیعی با احساسات دارد. ◀️در تحقیقی که توسط شرکت تولیدکننده نرم افزار «سوئیفت کی» انجام شد، بیش از یک میلیارد داده متنی کاربران به ۱۶ زبان مختلف، تحلیل شد. جالب است که سه طبقه بالایی ایموجی ها همگی به ابراز احساسات مرتبط بودند. ◀️شش صورتک شاد که شامل چشمک ها، بوسه ها، لبخندها و خنده ها می شوند، بیش از ۴۵ درصد از کل ایموجی های استفاده شده است، صورتک های ناراحت (از جمله صورتک های خشمگین) ۱۴ درصد از این مقدار و ایموجی های قلب از هر رنگی از جمله ایموجی قلب شکسته، تنها ۱۲ درصد را به خود اختصاص دادند. ◀️بنابراین بیش از ۷۰ درصد استفاده از ایموجی ها، مستقیما به نوعی ابراز احساسات مرتبط هستند. این نتایج نشان می دهد، ایموجی ها ابزاری قدرتمند برای بیان احساسات است که بنابر گزارش کاربران، آن ها را قادر می سازد در گفت وگوهای دیجیتال به شکل بهتری با دیگران ارتباط برقرار کنند. ◀️استفاده از ایموجی ها به پدیده ای جهانی تبدیل شده است. روزانه بیش از شش میلیارد ایموجی میان انسان ها در شبکه های اجتماعی رد و بدل می شود و نفوذ آن ها از نفوذ زبان انگلیسی در جهان بیشتر شده است. ◀️شکلک ها در ارتباطات دیجیتال، نقش زبان بدن را بازی می کنند. براساس یک برآورد، در تعاملات روزانه ما با دیگران، فقط ۳۰ تا ۳۵ درصد از جنبه های اجتماعی محتوا و معنا برخاسته از زبان است و به طرز حیرت آوری۷۰ درصد آن، از اشاره های غیرکلامی سرچشمه می گیرد. ◀️ابعاد بسیاری از ارتباطات غیرکلامی توسط «ری بردویستل»، انسان شناس آمریکایی مطالعه شده است. او چهره ای پیشگام در حوزه مطالعات ارتباطات غیرکلامی محسوب می شود. «بردویستل» رشته حرکت شناسی را نام گذاری کرد و بنیان نهاد. ◀️ این رشته به مطالعه نقش «حالات چهره، حرکات سر و دست، حالت بدن، طرز راه رفتن و حرکات قابل مشاهده بازو و بدن» در انتقال معانی اجتماعی می پردازد. او بر اساس یک تحقیق گسترده تخمین زده که ما می توانیم ۲۵۰ هزار حالت مختلف چهره را تولید و شناسایی کنیم. از این منظر، شاید اتفاقی نباشد که ایموجی با آرایش حیرت آور خود از صورتک های زرد که شامل انواع مختلفی از لبخندهای متغیر، صورت های گیج، ناراضی، ناراحت و عصبانی می شود، برای ارتباطات بصری در گفت وگوهای متنی تا این حد مناسب است. آکادمی ارتباطات https://s18.picofile.com/file/8433451118/2E916A7B_EAD0_4001_827F_5DA874548604.jpeg @asrehooshmandi
💢چگونه در خصوص را تشخیص دهیم؟ • به تاریخ خبر توجه کنید. • به منبع خبر توجه کنید. • درمورد گوینده خبر تحقیق کنید. • درخصوص خبر فکر کنید. • جستجوی معکوس انجام دهید. @asrehooshmandi
🔹 دوقطبی‌های انتخابات ۱۴۰۰ با چه هدفی ساخته میشوند؟ ▫️دو قطبی اساسا با هدف یک گزاره یا مقوله رخ می‌دهد. دوقطبی های انتخاباتی با هدف معنادار کردن گزینه‌ها و کاندیداهای مختلف تهیه و تدارک دیده می‌شود. ▫️در موقعیتی که دوقطبی ساخته و با برچسب های مختلف به افراد و تفکرات الصاق میشود، یعنی در وهله نخست قرار است افکار عمومی ذیل کلمات ساخته شده، فریب داده شود. در قدم‌ بعد قرار است با مانور بر روی همان کلمات به جای جلب نظر به برنامه ها، زمینه تخریب فراهم شود و در نهایت با و ، به مهندسی افکار عمومی پرداخته شود. 🔻مثال: دوگانه و دوقطبی 🔻مخاطب باید چه کند؟ ◾️بلافاصله سابقه فرد یا افراد گوینده را سرچ کند. ببیند اطلاعات درباره فرد پیرامون کلیدواژه‌هایی که به کار برده چیست؟(نظامی گری و دادگاه) ◾️آیا در دوقطبی ها فرد راهکار دقیق ارایه داده یا کلی گویی کرده است؟ ◾️کشف کنید آنها از ساخت این دوقطبی بناست چه محصولی برداشت کنند؟ ◾️گوینده با واژگانی که به کار برده کدام رقبایش را با چه کارنامه‌ای مورد حمله قرار داده است؟ ◾️درگذشته چه کسانی دوقطبی ساختند و چه عملکردی داشتند؟ ◾️دوقطبی مشکل‌مردم را حل می‌کند یا فقط به سبد رأی کاندیداها کمک میکند؟ و متعدد سوالاتی که یک مخاطب هوشمند باید از خود در برابر اظهارات کاندیداهای انتخاباتی بپرسد. ✅با چشمان باز و حواس جمع همه افراد، برنامه و کارنامه هایشان را بررسی کنید. دوره توجه به شعار گذشته است. ✍معصومه نصیری_ مدرس سواد رسانه‌ای http://fna.ir/1c8gm @asrehooshmandi
تازه‌ترین نظرسنجی «ایسپا» درباره انتخابات رياست جمهوري ۱۴۰۰ ایسپا: 🔷 از افرادی که تصمیم قطعی برای شرکت در انتخابات نگرفته‌اند (افراد مردد) پرسیده شد «هر یک از موارد تا چه حد شما را برای شرکت در انتخابات ترغیب خواهد کرد؟» 🔷 بیشترین عامل ترغیب کننده افرادی که هنوز تصمیم قاطع برای شرکت در انتخابات نگرفته‌اند وجود برنامه جدی برای مبارزه با فساد است که ۵۶.۸% گفته‌اند تأثیر زیادی بر تصمیم‌شان خواهد داشت. در مراتب بعدی وجود برنامه جدی برای رفع بیکاری با ۵۶%، وجود برنامه جدی برای بهبود وضعیت اقتصادی با ۴۹.۱% و احیا برجام و رفع تحریم‌ها با ۳۹.۵% قرار گرفته‌اند. ۳۸.۶% گفته‌اند اگر کاندیدای موردنظرشان تأیید شود تاثیر زیادی بر تصمیمشان برای شرکت در انتخابات دارد. ۲۷.۱% معتقدند اگر شیوع کرونا کمتر شود تاثیر زیادی بر شرکت کردنشان دارد.۱۶.۳% اظهار کرده‌اند درصورت بهبود وضعیت بورس به میزان زیاد ترغیب می‌شوند که در انتخابات شرکت کنند. 🔷 ایسپا موج پنجم نظرسنجی انتخابات ۱۴۰۰را با جامعه آماری افراد بالای ۱۸سال کل کشور و اندازه نمونه ۱۵۵۳ از طریق مصاحبه تلفنی در تاریخ ۱۸ الی۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ اجرا کرده است. @asrehooshmandi
💢واکاوی وضعیت ، سیاست‌هایی که حاکمیت باید در قبال این پدیده اتخاذ کند و آینده متأثر از این امکان را در لینک زیر بخوانید:👇 https://rasanews.ir/002qYy @asrehooshmandi
هدایت شده از حرف حساب
| ۴ ✳ چه کسی را انتخاب کنیم؟ 🔻 شخصی از علیه السلام پرسید: بین دو حاکم در تردید هستم، چه کنم؟ امام فرمود: ، ، و را انتخاب کن. شخص گفت: اگر به تشخیص نرسیدم؟ امام فرمود: ببین به کدام مایل‌اند. شخص گفت: اگر نفهمیدم؟ امام فرمود: بنگر کدام را بیشتر می‌پسندند، او را کنار بگذار و ببین کدام بیشتر آن‌ها را خشمگین می‌کند، او را برگزین. 📚 | جلد ۱ 📖 ص ۶۸ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
🔻هشدار پلیس: اخبار جعلی «انتخابات» در راهند/ هر خبری را باور نکنید! 💢رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا راهکار تشخیص اخبار جعلی انتخابات را تشریح کرد. 💢سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس به موضوع انتخابات و انتشار اخبار جعلی اشاره و اظهار داشت: خبررسانی جعلی نوعی خبرنگاری زرد یا پروپاگاندا با قصد پخش اطلاعات غلط است. 💢رئیس‌ مرکز‌تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا با بیان اینکه هدف از انتشار اخبار جعلی، گمراه کردن افکار عمومی و آسیب رساندن به یک کاندیدای خاص است،‌ به راهکارهای تشخیص اخبار جعلی از خبرهای واقعی اشاره و تصریح کرد: اخبار جعلی در بستر رسانه های چاپی بی اعتبار یا زرد یا شبکه‌های اجتماعی انتشار پیدا می کند. 💢وی با تاکید دوباره بر اینکه نباید هر خبری را باور کرد ، خاطرنشان کرد: توجه به تاریخ، منبع و محتوای خبر مهم بوده و باید در مورد گوینده خبر تحقیق کرد یا اینکه جستجوی معکوس مطلب یا خبر مدنظر را انجام داد تا از صحت تا سقم آن مطلع شد.   @asrehooshmandi
در ۱:عدم انتشار هرگونه محتوای تبلیغاتی علیه داوطلبان ۲:عدم استفاده ابزاری از تصاویر اشخاص برای تبلیغات ۳: عدم انتشار صوت، تصویر یا فیلم خصوصی و خانوادگی نامزدها ۴: عدم دسترسی غیرمجاز و تخریب تارنماها و پست الکترونیکی نامزدها ۵: عدم تشویش اذهان عمومی، سیاه نمایی @asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۶ چیزی که هرگز نباید در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید! @asrehooshmandi
⏺️نشست های تحلیلی تحولات اجتماعی ایران ۱۴۰۰ ⏹️موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران ◀️سایه روشن های روانشناسی اجتماعی انتخابات در ایران (نقد و بررسی ایده الگوی ایرانی تحلیل روانشناختی رفتار رای دهی برپایه مفهوم درگیری) با حضور صاحب ایده: دکتر محمدعلی حکیم آرا و دکتر فرشاد مهدی پور دکتر محمد مجید فولادگر محمدحسن ابراهیم کنی ⏰سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه ساعت ۱۷ 📄 دسترسی به مقالات دکتر محمدعلی حکیم آرا در ارتباط با رفتار رای‌دهی: 📃الگوی روان‌شناختی استدلال های رأی دهندگان در انتخابات سیاسی بر پایه مفهوم درگیری: http://ensani.ir/fa/article/download/353612 📃درک رفتار رای دهی: استفاده از مدل درگیری- استدلالی در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری: http://ensani.ir/fa/article/download/424029 🖥️لینک برگزاری جلسه: https://www.skyroom.online/ch/tu1400/isr.ut2 @asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎯 معرفی هشت بازی سالم خانوادگی ‌ 🎮 این روزها با فراگیر شدن تلفن‌های هوشمند بین خانواده‌ها، بازی‌های موبایلی هم کلی طرفدار پیدا کرده. اونقدر که تا مامان باباها غافل میشن بچه‌ها سریع میرن سراغ گوشی و شروع می‌کنن به بازی کردن. البته باید حواسمون باشه که بچه‌ها بر اساس برنامه قبلی و با نظارت ما با گوشی بازی کنن و قبلش هم حتما گوشی رو با الکل حسابی ضد عفونی کنیم. اما این تازه اول ماجراست. اکثر مامان باباها این نکات رو رعایت می‌کنند ولی جای این سوال برای خیلی‌ها باقیه که خب چه بازی‌ای مناسب سن فرزند منه؟ 💎 جواب این سوال رو قراره تو همین پست و با یه بسته خیلی خوب از بازی‌ها ارائه کنیم. 📺 راستی شما بازی خوب دیگه‌ای سراغ دارید که بهمون پیشنهاد بدید؟ ⚓️ دلتون شاد و مصرف رسانه‌ای‌تون سالم و پرنشاط 🔗 کدومو؛ همپای خانواده‌ها ‌‌ @asrehooshmandi
‍ 💢انبوه تنها و عصر انسان دگرراهبر ▪️رایزمن این دوره را متقارن با ظهور ارتباط جمعی می‌داند. به نظر او انسان دیگر تحت تاثیر شیوه‌های آموزش و پرورش و خانواده‌ها نیست بلکه شخصیت فرد تحت تاثیر دیگران شامل گروه‌های دوستی، همکاران و همسالان، نقش می‌پذیرد. ▪️وسایل ارتباط جمعی این نقش را تکمیل و تقویت می‌کند. رایزمن می‌گوید: تمامی افراد در دوران دگرراهبر در یک چیز اشتراک دارند و آن هم نوع و نحوه نگرش ذهنی‌شان در ارتباط با همنوعانشان شکل می‌گیرد. انسان دگرراهبر برای یافتن هویت خود به نیاز دارد به همین دلیل خود را به دامن توده‌ها می‌اندازد و تلاش می‌کند تا با دیگران شود. ▪️وسایل ارتباط جمعی در جهت همسان کردن رفتارها به کار می‌افتد. پیشرفت در این جامعه وابسته به نظرات دیگران است و انسان سعی می‌کند تا شناخت خود را از طریق تصورات دیگران نسبت به خود به دست آورد. در این چنین جامعه‌ای خانواده‌ها قدرت تاثیرگذاری خود را از دست می‌دهند. ▪️خانواده‌ها فرزندان را ترغیب می‌کنند تا در تمامی موارد بهتر عمل کنند و موفق شوند چون خود الگویی ارائه نمی‌دهند، به وسایل ارتباطی جمعی رجوع می‌کنند و بچه‌ها را به این وسایل می‌سپارند. ▪️از آنجا که دیگر هنجاری برای حصول بر موفقیت وجود ندارد لذا انسان‌ها منفعل و تاثیرپذیر شده تحت نفوذ رسانه‌ها سعی می‌کنند خود را با جامعه همرنگ کنند در نتیجه در شهرهای بزرگ شکل می‌گیرد. 🔻رایزمن تاریخ تمدن بشریت را از روزنه ارتباطات مورد بررسی قرار داده و سه مرحله یا دوران را مورد بازشناسی قرار داده است. ✅، مجموعه تخصصی سوادرسانه‌ای و اطلاعاتی @asrehooshmandi
⭕️«پاره حقیقت گویی»؛ از جریان تحریف تا مهندسی رأی ❌این روزها اگر مشاهده کردید کاندیداها مدام بر روی یک وجه موضوعات تاکید و از بیان همه ابعاد آن پرهیز می‌کنند؛ یعنی در تلاش هستند با قطعه قطعه کردن یک رویداد، بخش هایی از موضوع را و بخش هایی که موجب انحراف مسیر تصمیم گیری رأی دهندگان به نفع خود میشود را پررنگ کنند. ⭕️در این روش چگونه بخش شناختی رأی دهندگان متأثر می‌شود؟ ❌کاندیدا بر روی متمرکز می‌شود و این یعنی چون مخاطب ذهنیت و تجربه زیسته دارد با او همراه شده و حواس از و حتی فرد منحرف میشود. ❌ مخاطب را از مطالبه برنامه دور میکند. در این روش نیز به راحتی رخ می‌دهد. ✅هنگام مشاهده مناظره ها و سخنرانی های کاندیداها، تنها چیزی که نباید رخ دهد؛ «هیجان زده شدن» است. عاقلانه و موشکافانه قول و فعل ها را بررسی کنید. ✍معصومه نصیری _مدرس سواد رسانه‌ای @asrehooshmandi
📣دوازدهمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال موضوعات: 🔸انقلاب اسلامی و مقاومت( با محوریت نقش شهید قاسم سلیمانی) 🔸خانواده و سبک زندگی 🔸اقوام، فرهنگ محلی و گردشگری 🔸مسجد و مناسک دینی 🔸امید، تفریح و نشاط اجتماعی 🔸سواد رسانه‌ای و زیست مجازی 🔸حکمرانی و مدیریت فرهنگی 🔸خدمات مطالعاتی، آموزشی و پژوهشی 🔺موضوع ویژه جشنواره: «روایت کرونا در فضای مجازی» 🔹قالب های جشنواره را در پوستر مشاهده بفرمایید. آثار خود را در سایت platzaar.ir به اشتراک بگذارید. ▫️سوالات خود را درباره جشنواره رسانه‌های دیجیتال از طریق ارتباط با ادمین ارسال بفرمایید. @asrehooshmandi
⭕️اخبار حوادث؛ از اطلاع‌رسانی تا بازتولید خشونت در جامعه ✍️معصومه نصیری _مدرس سواد رسانه‌ای ▫️این روزها خبر به قتل رسیدن یک کارگردان سینما توسط پدر و مادرش در صدر توجه افکار عمومی قرار گرفته است و رسانه‌ها و برخی صفحات شبکه‌های اجتماعی نیز به‌عنوان بازوان ضریب دادن به این رخداد تلخ، تمام جزئیات را بدون توجه به اثرگذاری آن بر افکار عمومی بازنشر می‌دهند. ▫️این تنازع که حد منطقی اطلاع‌رسانی اخبار حوادث کجاست و تا چه میزان انعکاس اخبار در سبد اطلاع‌رسانی قرار خواهد گرفت و تا چه میزان منجر به بازتولید خشونت و ترویج آن می‌شود، همواره محل بحث بوده است. ▫️پس از شوک قتل اول، بلافاصله بعد از خبر این قتل، خبر قتل خواهر و داماد خانواده در سال‌های پیش با تمام جزئیات منتشر می‌شود، با فاصله‌ای اندک خبر به قتل رساندن دو کودک توسط مادرشان در رسانه‌ها بازتاب پیدا می‌کند و این زهر و تلخی رخداد را کمتر می‌کند و اذهان را یا پیش‌فرض‌های دیگری مواجه می‌کند. ⭕️اما سوال اینجاست که در پس این اخبار جریحه‌دار کننده، در سطح افکار عمومی چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ ۱: موضوع در وهله اول ایجاد دلهره عمومی کرده و منجر به می‌شود. ۲: موضوع در قالب سرگرمی و لطیفه‌ها عادی‌سازی شده و جایگاه پدر و مادر به‌عنوان تنها مأمن‌های امن برای افراد دستخوش اغتشاش و استحاله می‌شود و ما به این فاجعه می‌خندیم و آن را برای سایرین ارسال می‌کنیم. شاهدش تعداد لطیفه‌هایی که طی این چند روز در همین زمینه خوانده و برای دیگران هم ارسال کرده‌ایم. امروز برای ایجاد تغییر در هر فرهنگ و گزاره‌ای، حوزه بهترین جاست چراکه مخاطب دروازه‌بانی ذهنی ندارد و ناخودآگاهش دستخوش تغییرات نرم می‌شود. «خانواده هراسی» و «والدین هراسی» لایه‌های زیرین این سبک از اطلاع‌رسانی و کنش است. ۳: متأسفانه و تلاش برای دریافت لایک و کامنت بازار انتشار اخباری از این دست را بدون رعایت قواعد و قوانین حرفه‌ای کار رسانه‌ای، داغ می‌کند و کالا و سکه رایج آن نیز «توجه»، «آرامش» و «امنیت روانی مخاطبان و جامعه» است. خوب است رسانه‌ها با لحاظ کردن اخلاق و در نظر گرفتن ابعاد مختلف مسوولیت حرفه‌ای و اجتماعی، اطلاع‌رسانی استاندارد را به‌عنوان شاخص بلامنازع قرار داده و به دنبال شخم زدن زمینی که خروجی آن تولید و است، نباشند. 💢و در آخر اینکه در شرایطی که کرونا و مشکلات اقتصادی متعدد منجر به کاهش اجتماعی شده، انعکاس غیرمعقول این دست اخبار نه‌تنها در سبد اطلاع‌رسانی آگاهی‌بخش قرار نمی‌گیرد بلکه به عادی‌سازی و ترویج خشونت نیز منجر شده و درنهایت به افکار عمومی منتهی خواهد شد. دوز اطلاع‌رسانی در مواردی، از خود اطلاع‌رسانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و اگر این فرمان به نفع اقتصاد و جلب‌توجه مخاطب، بچرخد برون داد اجتماعی آن نیز از کنترل خارج خواهد بود. ✅پیشنهاد می‌شود مخاطبان در خوانش اخبار اندازه نگه دارند. همان‌طور که بارها گفته شده خوانش زیاد اخبار مثل مصرف شکر برای بدن است.‌ همان‌طور که شکر دیابت می‌آورد خبرخوانی زیاد هم ذهن و فکر شما را بیمار می‌کند. حال اگر این خبرها منفی باشند این اثر زهرآگین‌تر خواهد شد. لازم است هر خبری را نخوانیم تا رسانه‌ها هم مجبور شوند هر خبری را با ضریب فراوان بازنشر ندهند. مراقب خودمان باشیم. mehrnews.com/xVmQL http://fna.ir/1dikm https://media.shafaqna.com @asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*هیأت ملت* ویژه برنامه انتخاباتی شبکه رادیویی جوان گزیده گفت‌وگوی نهم (بخش اول) پیرامون آرایش سیاسی انتخابات ۱۴۰۰ با حضور: مجتبی ثابتی علی‌رضا خامسیان علی سلطانی‌وش کارشناس مجری: علی‌رضا فیروزی گوینده: سینا هوشمندی‌نژاد تهیه کننده: مجتبی امیری نسخه کامل این برنامه بر روی آرشیو رادیو جوان و اپلیکیشن ایران صدا بارگذاری شده است. RadioJavan.ir IranSeda.ir @asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢برای افراد درگیر در غوغاهای فضای انتخاباتی؛ وظیفه مهم قرآنی در مقابل تهمت به دیگران که غالبا از آن بی‌خبریم! استاد شهيد مرتضي مطهري @asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹هیأت ملت ویژه برنامه انتخاباتی شبکه رادیویی جوان گزیده گفت‌وگوی دهم *اولویت مسائل زنان در دولت آینده* با حضور: ـ دکتر زهرا شیخی (نماینده جوان مجلس شورای اسلامی) ـ دکتر سیمین حاجی‌پور (مدرس دانشگاه و پژوهشگر مسائل زنان) ـ میثم رمضانعلی (فعال اجتماعی) کارشناس مجری: دکتر معصومه نصیری گوینده: سینا هوشمندی‌نژاد تهیه کننده: مجتبی امیری نسخه کامل این برنامه بر روی آرشیو رادیو جوان و اپلیکیشن ایران صدا بارگذاری شده است. RadioJavan.ir IranSeda.ir @asrehooshmandi
🔺نگاهی به قوانین سایبری کشورها در بزنگاه مهم انتخابات با برگزاری کمپین های انتخاباتی در فضای مجازی و افزایش تاثیرگذاری شبکه های اجتماعی، اکنون بیش از پیش لزوم قانونگذاری برای رویارویی با اقدامات پلتفرم ها احساس می شود. قوانین سایبری کشور‌ها را در هنگام انتخابات در سایت بخوانید 👇 https://mehrnews.com/xVnfK @asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا ریاست جمهوری یک پست تشریفاتی هست؟! 🗳 به نظر شما وضعیت کشور به تصمیمات شخص رئیس‌جمهور بستگی داره؟ ۱۴۰۰ تبیان @asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 نمودار مجموع میزان توجه انتخاباتی کاربران شبکه‌های اجتماعی درباره‌ی نامزدهای تأیید صلاحیت شده ۱۴۰۰ 📅 روند انتشار محتوا در ۵ خرداد ماه ۱۴۰۰ 🔹 مجموع محتوا در تمام بسترهای ، ، های تلگرام، گروه‌های و پایگاه‌های خبری برخط @asrehooshmandi
🔶 میزان رای پاسخگویان به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ (بر حسب مشارکت کنندگان و کسانی که هنوز تصمیم نگرفته اند و مردد هستند) 🔷 از کسانی که تمایل به شرکت در انتخابات دارند به اضافه کسانی که مردد هستند پرسیده شد «اجازه دهید اسامی همه نامزدهای نهایی را بخوانم و شما بفرمایید در صورت شرکت در انتخابات به کدام یک رأی خواهید داد؟» 🔷 از میان افرادی که قطعاً یا احتمالاً در انتخابات شرکت می‌کنند به اضافه کسانی که گفته‌اند هنوز در این باره تصمیم نگرفته‌اند، ۳۸.۵ درصد ابراهیم رئیسی، ۳.۴ درصد محسن رضایی، ۱.۸ درصد سعید جلیلی، ۱.۶ درصد عبدالناصر همتی، ۱.۰ درصد امیرحسین قاضی زاده هاشمی، و ۰.۸ درصد محسن مهرعلیزاده و ۰.۱ درصد علیرضا زاکانی را برگزیده‌اند. ۵۲.۷ درصد نیز در پاسخ به این سؤال گفته‌اند «نمی‌دانم» یا به آن جواب نداده‌اند. 🔷 ایسپا موج هفتم نظرسنجی انتخابات ریاست جمهوری را با جامعه آماری افراد بالای ۱۸ سال کل کشور از طریق مصاحبه تلفنی در تاریخ ۵ و ۶ خرداد ۱۴۰۰ اجرا کرده است. 📊 مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) @asrehooshmandi
🔶 میزان رای پاسخگویان به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ (بر حسب کسانی که قطعا و احتمال زیاد در انتخابات شرکت می کنند) 🔷 از کسانی که تمایل به شرکت در انتخابات دارند پرسیده شده است «اجازه دهید اسامی همه نامزدهای نهایی را بخوانم و شما بفرمایید در صورت شرکت در انتخابات به کدام یک رأی خواهید داد؟» 🔷 از میان افرادی که گفته‌اند قطعاً یا احتمالاً در انتخابات شرکت خواهند کرد، ۴۳.۹% ابراهیم رئیسی، ۳.۷% محسن رضایی، ۱.۸% سعید جلیلی، ۱.۰% امیرحسین قاضی زاده هاشمی، ۱.۰% عبدالناصر همتی، ۰.۴% محسن مهرعلیزاده و ۰.۲% علیرضا زاکانی را برگزیده‌اند. ۴۸% از افرادی که تصمیم دارند به طور قطع یا احتمال زیاد در انتخابات شرکت کنند هنوز از بین افراد حاضر در لیست نمی‌دانند به کدام گزینه رأی خواهند داد و هیچکدام را انتخاب نکرده‌اند. 🔷 ایسپا موج هفتم نظرسنجی انتخابات ریاست جمهوری را با جامعه آماری افراد بالای ۱۸ سال کل کشور از طریق مصاحبه تلفنی در تاریخ ۵ و ۶ خرداد ۱۴۰۰ اجرا کرده است. @asrehooshmndi