eitaa logo
عصر هوشمندی
558 دنبال‌کننده
826 عکس
239 ویدیو
12 فایل
راه ارتباطی: @mnasiri_resane عصر هوشمندی، مجموعه تخصصی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی. دکتر معصومه نصیری
مشاهده در ایتا
دانلود
💢برنامه نت گپ های هفته جهانی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی به میزبانی باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو_ایران 🔹یکشنبه دوم آبان: دکتر حجت الله ایوبی با موضوع «سواد رسانه‌ای و نگاهی به تجربیات جهانی» 🔹دوشنبه سوم آبان: دکتر احمد قیومی با موضوع «سواد رسانه‌ای و اطلاعات گمراه کننده» 🔹سه شنبه چهارم آبان: دکتر حمیدرضا ضیائی پرور با موضوع «سواد رسانه‌ای و کرونا» 🔹چهارشنبه پنجم آبان: دکتر حسن بشیر با موضوع «نگاهی به تجربه چند کشور دنیا در زمینه سواد رسانه‌ای» 🔹پنجشنبه ششم آبان: دکتر معصومه نصیری با موضوع « سواد رسانه‌ای، خانواده و کودک» 🔹جمعه هفتم آبان: دکتر علی اکبر نصراللهی با موضوع «سواد و بحران های اجتماعی» 🔹شنبه هشتم آبان: دکتر سیدغلامرضا کاظمی دینان با موضوع «سواد رسانه‌ای، الگوی مصرف و مسوولیت اجتماعی» 🕰️هر شب ساعت ۲۰ https://www.instagram.com/UNESCO.Mediaclub @asrehooshmandi
عصر هوشمندی
⭕️ نگاه به بنزین؛ از حمله سایبری تا تلاش برای التهاب آفرینی ✍🏼 معصومه نصیری ـ کارشناس و تحلیلگر رسانه 🔻 ماجرا از حمله سایبری به خبرگزاری ایسنا و انتشار خبری مبنی بر هک جایگاه‌های سوخت آغاز شد؛ خبری که البته بعدها از سوی نهادهای مسوول نیز تایید و نسبت به آغاز رفع آن نیز اطلاع‌رسانی شد اما تلاش برخی جریانات رسانه‌ای خارج از کشور برای ایجاد التهاب اجتماعی با بالا بردن سطح کنشگری رسانه‌ای افزایش یافت؛ رویکردی که اوج بروز و ظهور آن را در پیوند زدن موضوع به اتفاقات آبان و تولید گسترده شایعه و فیک نیوز پیگیری شد. 🔻 رصد دیتاک از چهار بستر خبر، توییتر، اینستاگرام و تلگرام نشان می‌دهد مخاطبان در چند خوشه با این رخداد مواجهه داشته‌اند. در فضای توییتر و اینستاگرام غلبه با قرائت‌های گروه‌های معارض با جمهوری اسلامی بوده و آن‌ها اغلب در قالب حساب‌های کاربری غیررسمی سعی بر پیوند موضوع با اتفاقات آبان ۹۸ و ترند کردن هشتگ هایی در این خصوص داشته‌اند. فضای تلگرام و خبر نیز حول اطلاع‌رسانی و تلاش برای کاهش بار روانی همراه با نگرانی جامعه بوده است. 📊 کاربران توییتر با ۸۵٫۹ هزار توییت، ۵۷٫۵ هزار ریتوییت و ۲۳۴٫۴ هزار لایک درباره موضوع حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت به کنشگری پرداختند. توییت‌های حاوی تمسخر و مقدمه چینی نظام برای افزایش بنزین می‌باشند. از آنجایی که سطح کنشگری مخالفان جمهوری اسلامی در فضای توییتر درباره حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت بالاتر بوده، توییت های حاوی تمسخر و دارای سویه برانگیختگی احساسی برای ایجاد ناآرامی در کشور وجه پررنگ‌تری داشته است. ، ، ، و پرکاربردترین هشتگ های توییتر بوده است. 📈 کاربران اینستاگرام در قالب ۱٫۸ هزار پست، ۱٫۴ میلیون لایک و ۵۴٫۴ هزار کامنت موضوع حمله سایبری را مورد توجه قرار دادند که خبر صفحه بی‌بی‌سی مبنی هک تابلوهای تبلیغاتی شهر و درج شعارهایی در آن، با ۳۴۳۳۶۰۲ بازدید از سوی مخاطبان مورد توجه قرار گرفته است. هشتگ های ، ، و به همراه هشتگ های ثابت مرتبط کننده موضوع با اتفاقات آبان ۹۸ پرکاربردترین هشتگ های کاربران بوده است. 📉 در فضای تلگرام، کاربران با تمرکز بر اصل رویداد، نسبت به اطلاع‌رسانی مراحل حل این مشکل و اظهارات مسوولان پرداختند که ۱۸٫۸ هزار پست و ۸۱٫۴ میلیون بازدید، محصول این نقش‌آفرینی بوده است. خبر خبر فوری درباره نقش مافیای داخلی در حمله سایبری با ۴۸۵۰۵۱۲ بازدید، مورد توجه کاربران قرار گرفته است. ۱۸٫۸ هزار پست، ۸۱٫۴ میلیون بازدید مورد توجه قرار دادند. 🔸 اهالی خبر نیز با ۲٫۵ هزار خبر به کنشگری درباره این رخداد پرداختند. خبر تابناک با تیتر «تایید حمله سایبری به سامانه سوخت‌گیری در پمپ‌بنزین‌ها» داغ‌ترین محتوای بستر خبر بوده است. 🔸 موضوع حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت علاوه بر تاکید بر ضرورت ارتقای امنیت سایبری کشور در لایه‌های زیرساختی؛ بخشی از پازل جنگ رسانه‌ای برای القای ناآرامی در شهر و جایگاه‌های بنزین و اعتراضات مردمی بوده است. این فضا بستر توزیع فیک نیوزهایی شد که پررنگ‌ترین آن تولید و توزیع اخباری مبنی بر گران شدن بنزین، عدم ارائه خدمات و فروش بنزین تا چند روز آینده و ارسال اخباری که می‌تواند منجر به برهم خوردن امنیت روانی افکار عمومی شود، بود. 🔶 البته بررسی شبکه‌های ماهواره‌ای و تولید محتوای آن‌ها در این زمینه نیز نشانگر آن است که این رسانه‌ها نیز سعی در ایجاد ارتباط میان این رخداد با اتفاقات آبان دارند؛ خطی که متاسفانه پیگیری آن را توسط برخی رسانه‌های داخلی نیز مشاهده می‌کنیم. کلیدواژه‌های پرتکرار رسانه‌های خارج از کشور، ، ، ، ، ، و ... بوده است. 🔚 و در پایان تاکید بر دو نکته ضروری است؛ در سه سطح مسوولان، مردم و رسانه‌ها از نان شب واجب‌تر است و راه‌اندازی بخش‌های در رسانه‌های کشور همچون رسانه‌های معتبر دنیا یک ضرورت جدی است. خلأ این دو بخش همواره در بزنگاه‌ها دردسرآفرین بوده و امید است برای رفع آن تصمیمی ملی اتخاذ شود. @asrehooshmandi
🔰مرکز هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می‌کند: "مقایسه تطبیقی سواد رسانه ای در ایران و جهان" 🔸با حضور: دکتر معصومه نصیری معاون باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو ـ ایران 🔹میزبان: عباسعلی متولیان 📅⏰یکشنبه 9 آبان ماه، ساعت 12:30- 14 🌐لینک نشست در اسکای روم: https://www.skyroom.online/ch/mfhr/savad-rasaneh 1️⃣روی لینک کلیک کنید، بعد گزینه میهمان را انتخاب کنید، سپس بعد از ورود نام خود را وارد کنید. 2️⃣ بعد از پایان هر فصل، به کسانی که بصورت کامل در نشست‌ها حضور داشته باشند، گواهی داده خواهد شد. @savad_rasaneh
«بررسی شیوه‌های مدیریت افکار عمومی توسط شبکه‌های اجتماعی» یکشنبه ۹ آبان ماه _ساعت ۱۱ @asrehooshmandi
🎥 نقد سریال (squid game) با رویکرد بررسی استکبار جهانی 📆 روز پنجشنبه، ۱۳ آبان ماه 🕘 از ساعت ۲۱ در بستر اسکای روم 👤 با حضور جناب سعید مستغاثی مستند ساز و کارشناس برجسته لینک شرکت در برنامه به عنوان مهمان: https://www.skyroom.online/ch/naslesarnevesht/beheshti-sho-8 بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان 💫 ✅ @uisb_ir
💢متاورس؛ دروازه دیجیتال آینده/ با دنیای آینه وار اینترنت آشنا شوید 🔻یکی از موضوعات داغ ۲۰۲۱ توسعه متاورس است. این فناوری تمام جوانب دنیای واقعی را در بر خواهد گرفت و مانند شبکه های اجتماعی انقلابی در زندگی روزمره و کسب و کار انسان ها ایجاد می کند. 🔻با جستجوی اصطلاح متاورس در اینترنت چند تعریف مختلف از آن ظاهر می‌شود. ویکی‌پدیا آن را به‌عنوان یک فضای اشتراکی مجازی جمعی تعریف می‌کند که در نتیجه هم‌گرایی واقعیت فیزیکی تقویت‌شده و محیط مجازی است و در حقیقت از مجموعه جهان‌های مجازی، و اینترنت به وجود آمده است. 🔻هم اکنون یک محیط مجازی اشتراکی بین افرادی است که آواتارهای دیجیتالی دارند. این دنیای مجازی براساس تصمیمات و اقدامات جامعه های موجود در آن تکامل می‌یابد و رشد می‌کند. به تدریج افراد می‌توانند وارد متاورس خود شوند تا با کمک و واقعیت افزوده با بخش‌هایی از فضای فیزیکی اطرافشان ارتباط برقرار کنند. در این لینک درباره موضوعات زیر بیشتر بخوانید: ▫️اینترنت فضایی نقطه اوج گیری فناوری‌های امروز ▫️رهاورد متاورس برای برندها و صنایع مختلف ▫️متاورس و چالش حریم شخصی کاربران ▫️آثار روانشناختی و حقوقی اینترنت آینده ▫️متاورس، مانع جدی بر سر راه امنیت ملی ✅، مجمموعه تخصصی سواد رسانه ای و اطلاعاتی @asrehooshmandi
💢ایجاد «سپر دفاع سایبری قدرتمند» ضرورتی غیرقابل مسامحه ▫️تهران- ایرنا- یک مدرس و پژوهشگر سواد رسانه‌ای درباره حمله‌های سایبری و ضرورت‌های انجام اقدامات پیشگیرانه در این زمینه گفت: حمله سایبری اخیر به بخش توزیع سوخت کشور نشان داد ایجاد سپر دفاع سایبری قدرتمند و ارتقای سواد رسانه‌ای برای سه گروه مردم، مسئولان و رسانه‌ها ضرورتی غیرقابل انکار و مسامحه است. ▫️معصومه نصیری افزود: اساسا یکی از وجوه تقویت حکمرانی سایبری کشورها تقویت امکانات فراهم آورنده و تامین‌کننده امنیت سایبری و زیرساخت‌هاست در غیر این صورت شاه راه‌های کلیدی کشور به راحتی قابل مخدوش‌شدن خواهد بود. plus.irna.ir/news/84526170/ ، مجموعه تخصصی سواد رسانه ای و اطلاعاتی @asrehooshmandi
♦️ساخت انسان های دیجیتال برای پروژه بزرگ فیسبوک 🔹شرکتی در اوکلند انسان های دیجیتالی را ساخته است که در متاورس به عنوان نیروی کار مورد استفاده قرار خواهند گرفت. بیشتر بخوانید👇 entekhab.ir/002iN3 ؛ مجموعه تخصصی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی @asrehooshmandi
11.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢متاورس؛ رؤیای دیجیتال یا کابوس؟ به زبان ساده، متاورس یک فرادنیاست. یک دنیای مجازی که افراد می‌توانند در آن با هم ارتباط برقرار کنند، کار کنند یا برای بازی دور هم جمع شوند. کمی پیچیده‌تر: یک فضای مجازی موازی با واقعیت که در آن مردم می‌توانند در قالب آواتار با هم تعامل کنند. چه طور ممکن است؟ با در هم آمیختن واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و البته واقعیت فیزیکی. با ما همراه شوید تا برایتان بگوییم، متاورس چیست و آیا تحقق یک رؤیاست یا آغاز یک کابوس. ؛ مجموعه تخصصی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی @asrehooshmandi
🔸 بازی‌مرکب نتفلیکس ▫️گزارش واشنگتن‌تایمز گزارش‌هایی مبنی بر تمدید پرخشونت (Squid Game) توسط برای فصل دوم، ناظران رسانه‌ها را نگران تأثیر سریال کره‌ای بر کودکان آمریکایی کرده است. ناظران رسانه‌ها گفتند کودکانی را در سرتاسر کشور پیدا کرده‌اند که از سناریوهای زنده ماندن به سبک بازی‌های گرسنگی؛ نمایش دیستوپایی تقلید می‌کنند، مانند شخصیت‌های سریال در هالووین لباس می‌پوشند و خشن‌ترین کلیپ‌ها را در و مشاهده می‌کنند. @asrehooshmandi
عصر هوشمندی
#کودکان🔸 بازی‌مرکب نتفلیکس ▫️گزارش واشنگتن‌تایمز گزارش‌هایی مبنی بر تمدید #سریال پرخشونت #بازی‌مرکب
🔸 بازی‌مرکب نتفلیکس ▫️گزارش واشنگتن‌تایمز ، مدیر برنامه‌ریزی "شورای تلویزیون، رسانه و والدین" در این باره گفت: علیرغم محبوبیت بسیار زیاد بازی‌مرکب، خشونت‌های تصویری مکرر، برهنگی کامل، و فحاشی‌های پرتکرار که در فصل اول وجود دارد باید به والدین این هشدار شدید برای توقف و جلوگیری از تماشای این سریال توسط کودکانشان را داده باشد! خانم هنسون افزود، گروه والدین مستقر در لس‌آنجلس از نتفلیکس خواسته است تا اطمینان حاصل کند که سریال پربیننده بازی‌مرکب برای کودکان عرضه نشود. ، که یک برنامه استفاده سالم از رسانه‌های تصویری را برای والدین در سازمان غیرانتفاعی مدیریت خانواده‌ها برعهده دارد، در خصوص نگرانی‌ها از سریال مذکور گفت: بازی‌مرکب نگرانی‌های همیشگی را زنده می‌کند که محتوای ویدیویی خشونت‌آمیز "ناحیه لیمبیک مغز را تحریک و را تحریک می‌کند" به‌گونه‌ای که پرخاشگری، رفتارهای تهاجمی و اضطراب را در کودکان افزایش می‌دهد. خانم همپ گفت: مصرف محتوای رسانه‌ای خشونت‌آمیز در دوران کودکی بیش از آنچه که اکثر والدین تصور می‌کنند آسیب می‌رساند. آنچه ممکن است برای بزرگسالان سرگرمی تلقی شود، ممکن است در ذهن کودک وحشتناک باشد. بچه‌ها آنچه را که می‌بینند تقلید می‌کنند، آنها توانایی مغز برای فیلتر کردن تأثیرات مخرب را ندارند. آسوشیتدپرس گزارش داد که، خالق بازی‌مرکب گفته است که این سریال برای فصل دوم در نتفلیکس تمدید شده است، اگرچه نتفلیکس این خبر را تأیید نمی‌کند. وب‌سایت این سرویس پخش می‌گوید این نمایش حول محور ۴۵۶ شرکت‌کننده ناامید در بدهی‌های مالی عمیق می‌چرخد که در یک سری بازی‌های مرموز و کشنده از دوران کودکی مانند چراغ قرمز، چراغ سبز» برای برنده شدن ۴۵.۶ میلیارد وون کره جنوبی (حدود ۳۹ میلیون دلار) با یکدیگر رقابت می‌کنند. هر کدام از شرکت کننده‌هایی که در روند بازی می‌بازند، به شکلی خاص به قتل می‌رسند و زمانی که بازی مرکب به پایان می‌رسد، تنها یکی از شخصیت‌ها زنده می‌ماند. ، فعال کره‌ای-آمریکایی، نویسنده کتاب خاطرات "کره‌ای‌ها" گفت: این نمایش به ناامنی مالی که بیشتر در سطح جهان با آن مواجه هستند، اشاره می‌کند. همچنین این امکان را به آن‌ها می‌دهد که همزمان با دوران کودکی و بازی در ارتباط باشند. او همچنین به واشنگتن تایمز گفت که این نمایش فرهنگ کره جنوبی را که قبلاً از طریق موزیک ویدیوهای کی-پاپ و سریال‌های پربیننده کوریانولا در سرویس‌های اینترنتی نمود ملموس‌تری یافته بود، بیشتر محبوب کرده است. فارس @asrehooshmandi