31.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نگاهی به نقش رسانه در تقویت یا تضعیف «اعتماد به نفس ملی»
در برنامه سلام تهران شبکه پنج بررسی کردیم:
تعریفی از اعتماد بنفس ملی، یک رسانه خوب چگونه با مخاطب رفتار میکند؟ فرزندانمان برای داشتن اعتماد به نفس ملی از ما الگوبرداری میکنند و بررسی نقش بانوان در تقویت عزت نفس ملی در اجتماع و خانواده
@asrehooshmandi
🎯دوره طراحی عملیاتهای آفندی رسانه
▫️زمان برگزاری: پنجشنبه و جمعه ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت ۴ و ۵ خردادماه
▫️زمان ثبت نام تا ۲۲ اردیبهشت ماه
🔻ظرفیت محدود و فقط به صورت حضوری است.
🔻شرکتکنندگان حتما باید داره سابقه فعالیت یا مسئولیت رسانهای باشند.
☎️شماره تماس جهت کسب اطلاعات بیشتر:
۰۹۲۲۴۸۲۸۰۷۲
۰۹۹۱۲۷۹۵۱۵۸
@asrehooshmandi
کارگاه «نقش سواد رسانهای در افزایش اعتماد اجتماعی»
پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ساعت ۹ صبح _ارومیه
@asrehooshmandi
7.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌این قسمت از برنامه امواج شبهه، به موضوع "منشور #همبستگی، طبل توخالی و زمین سوخته رسانههای معاند" با حضور دكتر معصومه #نصیری (مدرس دانشگاه و كارشناس مسائل رسانه) پرداخت.
📌برنامه امواج #شبهه برنامهای درباره #سواد رسانهای كه با حضور متخصصان و #نخبگان این حوزه، به بررسی ماهیت و پشت پرده رسانههای معاند ماهوارهای #فارسی زبان میپردازد.
📍تهیه کننده: سیده فاطمه شعار _رادیو گفت و گو
@asrehooshmandi
🔰کانون هنر و رسانه دانشگاه بینالمللی مذاهب اسلامی برگزار میکند:
📌کارگاه ویژه آشنایی با سواد رسانه ای
با حضور دکتر معصومه نصیری _ دبیرکل باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه ای یونسکو ایران
دو جلسه به صورت حضوری
زمان: پنج شنبه ۱۱ و ۱۸ خرداد ماه ۱۰ الی۱۱:۳۰
به همراه گواهی معتبر حضور در دوره
ظرفیت کارگاه: ۳۰نفر
هزینه کارگاه: ۱۰۰هزار تومان ویژه دانشجویان مذاهب اسلامی
عموم: ۱۵۰ هزار تومان
شرکت برای عموم آزاد است.
ثبت نام از طریق لینک زیر👇
http://kad.mazaheb.ac.ir/1021
✅@asrehooshmandi
7.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻#جعل_عمیق (Deep Fake) دارد به خطری جدی تبدیل میشود !!!
کمکم با عمومی شدن هوش مصنوعی اصالت و صحت بسیاری از کلیپها، با تردید مواجه خواهد شد و این میتواند علیه امنیت یک جامعه بسیار خطرناک شود.
قبلا میگفتیم تا با چشم خودم نبینم باور نمیکنم، الان و با توجه به شرایط موجود رخ داده در حوزه تکنولوژی، با چشم خودتان دیدید هم باور نکنید.
@asrehooshmandi
💠اخبار خوبند یا بد؟
🔸رولف دوبلی از جمله مخالفان پیگیری افراطی اخبار است و بخشی از کتاب هنر شفاف اندیشیدن را نیز به این بحث اختصاص داده است. برخی از نکات کتاب او در مورد مصرف افراطی اخبار این است:
⛔️خبرها گمراهکننده هستند. چون بر روی جنجالیترین یا هیجانانگیزترین بخش رویدادها متمرکز میشوند و نه الزاماً مهمترینها.
⛔️ از هزاران خبری که طی یک سال «مصرف» میکنید، موارد معدودی ممکن است بر روی تصمیمهای مهم شما تأثیر بگذارند.
⛔️ خبرها حباب روی دریای رویدادهای جهان هستند. آگاهی از اخبار توان تشریح آنچه در اطرافتان میگذرد را چندان افزایش نمیدهد.
⛔️ خبر مدام قسمت احساسی مغز را تحریک میکند و استرس ایجاد میکند و از این نظر برای بدن میتواند مضر باشد.
⛔️اخبار را میتوان مادر همهی خطاهای شناختی دانست.
⛔️خبر، مانع فکر کردن و تحلیل میشود.
⛔️پیگیری اخبار اعتیاد میآورد.
⛔️پیگیری اخبار، وقت میگیرد.
⛔️ خبرها ما را منفعل میکنند و حس انفعال را القا میکنند [شبیه درماندگی آموخته شده]
📌مانند بسیاری از عبارتهای دیگر، این گزارهها را هم نمیتوان کاملا درست یا غلط دانست اما بیتردید فرصتی ارزشمند برای فکر کردن و تبادلنظر با دیگران فراهم میکنند. برای داشتن درک بهتری از اخبار به این سوالات نیز فکر و در مورد آنها گفتگو کنید
🔹آیا میتوان رسانهها و اخبار را به صورت مطلق ترک کرد و آنها را پیگیری نکرد؟
🔸 آیا میشود حد متعادلی از پیگیری اخبار تعیین کرد؟ اگر پاسخ شما مثبت است، این حد را چگونه تعیین میکنید؟
🔹 آیا مخالف حد تعادل هستید و فکر میکنید هر نوع پیگیری اخبار، دوباره شما را داخل یک باتلاق خبری فرو میبرد؟
🔸 آیا هزینهی پیگیری نکردن اخبار از هزینههای پیگیری کردنش بیشتر نیست؟
#عصر_هوشمندی، مجموعه تخصصی سواد رسانهای و اطلاعاتی
@asrehooshmandi
24.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻رسانه خالق سبک زندگی
همگی بر اینکه رسانه تغییردهنده سبک زندگی است، اتفاق نظر داریم. اما اینکه چگونه این فرایند طی شده و سبک زندگی، نظام ادراک و ترجیحات ما تغییر (چه مثبت و چه منفی) پیدا میکند، موضوع گفت و گوی ما در برنامه سلام تهران بود.
سه لایهای که باید دچار تغییر شوند تا ما و سبک زندگیمان دچار تحول شویم ۱: لایه ذهن و شناخت با ساخت انگاره و مدیریت تصاویر ذهنی، ۲: لایه احساسات که ایجاد ذائقه در این لایه رخ میدهد و ۳: لایه ایجاد رفتار و تغییر ترجیحات که در ساخت عادت سازی و عادی سازی رخ میدهد.
و اما آنچه دارای اهمیت است:
۱: تغییر نظام مطلوبیت
۲: تغییر ساختار هویتی
۳: تغییر انگاره ها و الگوها
۴ اتخاذ تصمیمات و بروز رفتارها
#عصر_هوشمندی، مجموعه تخصصی سواد رسانهای و اطلاعاتی
@asrehooshmandi
#اساتید
📌*دوره نشریات و مکتوبات آوینو*
*(ویژه خواهران)*
⏰ *زمان برگزاری:*
*چهارشنبه،پنجشنبه و جمعه ۱۰، ۱۱ و ۱۲ خرداد
و پنجشنبه و جمعه ۱۸ و ۱۹ خردادماه*
📍 *مکان برگزاری:* تهران، مجتمع ۱۳ آبان، به صورت حضوری
🗓 *زمان ثبت نام: تا ۸ خرداد ماه*
*سرفصلهای دوره:*
مدیریت نشریات، نویسندگی خلاق، مخاطبشناسی، جریان شناسی در مکتوبات، خبر، خبرنگاری و خبرنویسی، مصاحبه، گزارشنویسی، حقوق نشریات، مطالبهگری تخصصی، ایده پردازی و سوژه یابی
🔹شماره تماس جهت کسب اطلاعات بیشتر:
*۰۹۲۲۴۸۲۸۰۷۲*
🖇 لینک جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام:
https://survey.porsline.ir/s/2E8MZzGM
@asrehooshmandi
34.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻اینکه نظام مطلوبیت خلق شده توسط رسانهها برای همه کاربران مخصوصا زنان باعث شده تصور کنیم مطلوب و ایده آل بودن یعنی شبیه تصاویر ذهنی خلق شده باشیم، به طور پیدا و پنهان فشاری را به ذهن و روان ما وارد میکند که برای رفع آن به سمت رفع نیازهای جدید خلق شده و شبیه سایرین شدن، حرکت میکنیم.
🔻کلیشه بدن و ظاهر، کلیشه رفتار، کلیشه گفتار و ... منطق مطلوبیت را از توانمندی و استعداد به سمت سطحی نگری و دور شدن از عمق میبرد.
در برنامه سلام تهران به این موضوع در قالب «خشونت های نوین علیه زنان» پرداختیم.
@asrehooshmandi
💢مدیریت افکار عمومی و افکارسنجیِ داده محور
حکمرانی رسانهای با کلان داده
@asrehooshmandi