eitaa logo
عصر هوشمندی
504 دنبال‌کننده
761 عکس
224 ویدیو
12 فایل
راه ارتباطی: @mnasiri_resane ایستاده در غبار
مشاهده در ایتا
دانلود
31.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نگاهی به نقش رسانه در تقویت یا تضعیف «اعتماد به نفس ملی» در برنامه سلام تهران شبکه پنج بررسی کردیم: تعریفی از اعتماد بنفس ملی، یک رسانه خوب چگونه با مخاطب رفتار می‌کند؟ فرزندانمان برای داشتن اعتماد به نفس ملی از ما الگوبرداری می‌کنند و بررسی نقش بانوان در تقویت عزت نفس ملی در اجتماع و خانواده @asrehooshmandi
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
🎯دوره طراحی عملیا‌ت‌های آفندی رسانه ▫️زمان برگزاری: پنجشنبه و جمعه ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت ۴ و ۵ خردادماه ▫️زمان ثبت نام تا ۲۲ اردیبهشت ماه 🔻ظرفیت محدود و فقط به صورت حضوری است. 🔻شرکت‌کنندگان حتما باید داره سابقه فعالیت یا مسئولیت رسانه‌ای باشند. ☎️شماره تماس جهت کسب اطلاعات بیشتر: ۰۹۲۲۴۸۲۸۰۷۲ ۰۹۹۱۲۷۹۵۱۵۸ ‌‌@asrehooshmandi
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
کارگاه «نقش سواد رسانه‌ای در افزایش اعتماد اجتماعی» پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ساعت ۹ صبح _ارومیه @asrehooshmandi
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
7.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌این قسمت از برنامه امواج شبهه، به موضوع "منشور ، طبل توخالی و زمین سوخته رسانه‌های معاند" با حضور دكتر معصومه (مدرس دانشگاه و كارشناس مسائل رسانه) پرداخت. 📌برنامه امواج برنامه‌ای درباره رسانه‌ای كه با حضور متخصصان و این حوزه، به بررسی ماهیت و پشت پرده رسانه‌های معاند ماهواره‌ای زبان می‌پردازد. 📍تهیه کننده: سیده فاطمه شعار _رادیو گفت و گو @asrehooshmandi
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
🔰کانون هنر و رسانه دانشگاه بین‌المللی مذاهب اسلامی برگزار میکند: 📌کارگاه ویژه آشنایی با سواد رسانه ای با حضور دکتر معصومه نصیری _ دبیرکل باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه ای یونسکو ایران دو جلسه به صورت حضوری زمان: پنج شنبه ۱۱ و ۱۸ خرداد ماه ۱۰ الی۱۱:۳۰ به همراه گواهی معتبر حضور در دوره ظرفیت کارگاه: ۳۰نفر هزینه کارگاه: ۱۰۰هزار تومان ویژه دانشجویان مذاهب اسلامی عموم: ۱۵۰ هزار تومان شرکت برای عموم آزاد است. ثبت نام از طریق لینک زیر👇 http://kad.mazaheb.ac.ir/1021@asrehooshmandi
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
7.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 (Deep Fake) دارد به خطری جدی تبدیل میشود !!! کم‌کم با عمومی شدن هوش مصنوعی اصالت و صحت بسیاری از کلیپ‌ها، با تردید مواجه خواهد شد و این می‌تواند علیه امنیت یک جامعه بسیار خطرناک شود.‌‌ قبلا می‌گفتیم تا با چشم خودم نبینم باور نمی‌کنم، الان و با توجه به شرایط موجود رخ داده در حوزه تکنولوژی، با چشم خودتان دیدید هم باور نکنید. @asrehooshmandi
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
💠اخبار خوبند یا بد؟ 🔸رولف دوبلی از جمله مخالفان پیگیری افراطی اخبار است و بخشی از کتاب هنر شفاف اندیشیدن را نیز به این بحث اختصاص داده است. برخی از نکات کتاب او در مورد مصرف افراطی اخبار این است: ⛔️خبرها گمراه‌کننده هستند. چون بر روی جنجالی‌ترین یا هیجان‌انگیزترین بخش رویدادها متمرکز می‌شوند و نه الزاماً مهم‌ترین‌ها. ⛔️ از هزاران خبری که طی یک سال «مصرف» می‌کنید، موارد معدودی ممکن است بر روی تصمیم‌های مهم شما تأثیر بگذارند. ⛔️ خبرها حباب روی دریای رویدادهای جهان هستند. آگاهی از اخبار توان تشریح آن‌چه در اطراف‌‌تان می‌گذرد را چندان افزایش نمی‌دهد. ⛔️ خبر مدام قسمت احساسی مغز را تحریک می‌کند و استرس ایجاد می‌کند و از این نظر برای بدن می‌تواند مضر باشد. ⛔️اخبار را می‌توان مادر همه‌ی خطاهای شناختی دانست. ⛔️خبر، مانع فکر کردن و تحلیل می‌شود. ⛔️پیگیری اخبار اعتیاد می‌آورد. ⛔️پیگیری اخبار، وقت می‌گیرد. ⛔️ خبرها ما را منفعل می‌کنند و حس انفعال را القا می‌کنند [شبیه درماندگی آموخته شده] 📌مانند بسیاری از عبارت‌های دیگر، این گزاره‌ها را هم نمی‌توان کاملا درست یا غلط دانست اما بی‌تردید فرصتی ارزشمند برای فکر کردن و تبادل‌نظر با دیگران فراهم می‌کنند. برای داشتن درک بهتری از اخبار به این سوالات نیز فکر و در مورد آنها گفتگو کنید 🔹آیا می‌توان رسانه‌ها و اخبار را به صورت مطلق ترک کرد و آن‌ها را پیگیری نکرد؟ 🔸 آیا می‌شود حد متعادلی از پیگیری اخبار تعیین کرد؟ اگر پاسخ شما مثبت است، این حد را چگونه تعیین می‌کنید؟ 🔹 آیا مخالف حد تعادل هستید و فکر می‌کنید هر نوع پیگیری اخبار، دوباره شما را داخل یک باتلاق خبری فرو می‌برد؟ 🔸 آیا هزینه‌ی پیگیری نکردن اخبار از هزینه‌های پیگیری کردنش بیشتر نیست؟ ، مجموعه تخصصی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی @asrehooshmandi
۳ خرداد ۱۴۰۲
24.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‍ 🔻رسانه خالق سبک زندگی همگی بر اینکه رسانه تغییردهنده سبک زندگی است، اتفاق نظر داریم. اما اینکه چگونه این فرایند طی شده و سبک زندگی، نظام ادراک و ترجیحات ما تغییر (چه مثبت و چه منفی) پیدا می‌کند، موضوع گفت و گوی ما در برنامه سلام تهران بود. سه لایه‌ای که باید دچار تغییر شوند تا ما و سبک زندگیمان دچار تحول شویم ۱: لایه ذهن و شناخت با ساخت انگاره و مدیریت تصاویر ذهنی، ۲: لایه احساسات که ایجاد ذائقه در این لایه رخ می‌دهد و ۳: لایه ایجاد رفتار و تغییر ترجیحات که در ساخت عادت سازی و عادی سازی رخ می‌دهد. و اما آنچه دارای اهمیت است: ۱: تغییر نظام مطلوبیت ۲: تغییر ساختار هویتی ۳: تغییر انگاره ها و الگوها ۴ اتخاذ تصمیمات و بروز رفتارها ، مجموعه تخصصی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی @asrehooshmandi
۶ خرداد ۱۴۰۲
📌*دوره نشریات و مکتوبات آوینو* *(ویژه خواهران)* ⏰ *زمان برگزاری:* *چهارشنبه،پنجشنبه و جمعه ۱۰، ۱۱ و ۱۲ خرداد و پنجشنبه و جمعه ۱۸ و ۱۹ خردادماه* 📍 *مکان برگزاری:* تهران، مجتمع ۱۳ آبان، به صورت حضوری 🗓 *زمان ثبت نام: تا ۸ خرداد ماه* *سرفصل‌های دوره:* مدیریت نشریات، نویسندگی خلاق، مخاطب‌شناسی، جریان شناسی در مکتوبات، خبر، خبرنگاری و خبرنویسی، مصاحبه، گزارش‌نویسی، حقوق نشریات، مطالبه‌گری تخصصی، ایده پردازی و سوژه یابی 🔹شماره تماس جهت کسب اطلاعات بیشتر: *۰۹۲۲۴۸۲۸۰۷۲* 🖇 لینک جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام: https://survey.porsline.ir/s/2E8MZzGM @asrehooshmandi
۷ خرداد ۱۴۰۲
34.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻اینکه نظام مطلوبیت خلق شده توسط رسانه‌ها برای همه کاربران مخصوصا زنان باعث شده تصور کنیم مطلوب و ایده آل بودن یعنی شبیه تصاویر ذهنی خلق شده باشیم، به طور پیدا و پنهان فشاری را به ذهن و روان ما وارد می‌کند که برای رفع آن به سمت رفع نیازهای جدید خلق شده و شبیه سایرین شدن، حرکت میکنیم. 🔻کلیشه بدن و ظاهر، کلیشه رفتار، کلیشه گفتار و ... منطق مطلوبیت را از توانمندی و استعداد به سمت سطحی نگری و دور شدن از عمق می‌برد. در برنامه سلام تهران به این موضوع در قالب «خشونت های نوین علیه زنان» پرداختیم. @asrehooshmandi
۱۴ خرداد ۱۴۰۲
💢مدیریت افکار عمومی و افکارسنجیِ داده محور حکمرانی رسانه‌ای با کلان داده @asrehooshmandi
۱۷ خرداد ۱۴۰۲
🔴 نبض افکارعمومی ایران در دست چه کسانی است؟! معصومه نصیری ـ تحلیلگر دیتا و کارشناس رسانه 🔘بخش 1 / 2 ⭕️ «دیتا» امروز نه تنها عنصر تعیین‌کننده برای مهندسی اجتماعی و روانی افکار عمومی جوامع مورد بهره‌برداری قرار می گیرد، بلکه عنصری تعیین‌کننده برای فهم شاخص‌های موثر قابل تقویت یا اصلاح جوامع در راستای ایجاد ممانعت برای اخذ سیاست‌های مشخص برای مولفه‌های حیاتی یک جامعه است. آنچه نباید از نظر دور داشت توجه به این مهم است که دیتا به معنای اطلاعات خام، پردازش نشده و سازمان نیافته تلقی می‌شود که تحلیل دقیق این اطلاعات و پردازش صحیح می‌تواند منجر به تبدیل مس به طلا شده و جامعه‌ای را قابل پیش‌بینی و برنامه‌ریزی کرده یا معکوس رفتار کرده و پیش‌دستانه و پیشگیرانه عمل کند. ⭕️ با این توضیح، گزارش سالانه دیتاک با عنوان «رفتار کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی» که موافقان و منتقدانی در فضای رسانه داشته است، یک تصویر بزرگ قابل اعتنا را خلق کرده است که این تصویر نه بی اثری فیلترینگ یا اثربخشی آن، بلکه به رخ کشیدن میزان فعالیت و البته توجه کاربران ایرانی به رسانه‌های خارجی فارسی زبان و مقایسه سهم رسانه‌های جریان اصلی کشور با این دست از رسانه‌ها دارد. این گزارش علاوه بر رسانه‌ها، به نقش سایر موثرانی که سازنده معنا و نظام ادارک برای مخاطبان هستند، اشاره دارد. در میان این چهره‌ها که بسیاری از شاخص‌های معکوس و بعضا منفی برای اثر مبتنی بر فاکتورهای ملی، دینی و قومیتی را دارا هستند، اثری از چهره‌های داخلی موثر عیان و آشکار نیست. 🔸اهمیت تصویر گزارش مذکور نشان می‌دهد آنچه امروز در حال استحاله یا مهندسی اجتماعی و فرهنگی جامعه ایران است، ساخته و غلبه و مدیریت تصاویر ذهنی مخاطب است. بررسی قالب‌های ارائه محتوا در چهار بستر مورد واکاوی این گزارش یعنی توییتر، اینستاگرام، تلگرام و خبر و میزان پراکندگی مخاطبان در هر یک از این بسترها و میزان پراکنش محتوا نشانگر غلبه بیش از 80 درصدی محتوای تصویری در شقوق مختلف و حتی متون بصری‌سازی شده است. آنچه در لایه‌های شناختی جامعه برای تحقق مهندسی اجتماعی به عنوان رکنی بلامنازع دارای اهمیت است، ساخت تصاویر ذهنی جدید، پاک‌سازی تصاویر پیشین و خلق ادراکی نوین از مقولات است. ادامه🔽
۱۷ خرداد ۱۴۰۲