eitaa logo
عصر هوشمندی
498 دنبال‌کننده
761 عکس
222 ویدیو
12 فایل
راه ارتباطی: @mnasiri_resane ایستاده در غبار
مشاهده در ایتا
دانلود
با علم به پروتکل ارسال خبر، باید عرض کنم این فاصله رسانه های جریان اصلی از شبکه های اجتماعی در اعلام اخبار فقط زمینه ترویج هر چه بیشتر شایعات را فراهم می‌کند. یا تکذیب کنید یا اطلاع رسانی. سکوت و تاخیر رسانه‌ای معنا ندارد. @asrehooshmandi
هدایت شده از بیداری ملت
11.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥شعرخوانی اشک‌آلود و منتشرنشده سردار سلیمانی درباره شهادت از دیدار شعرا با رهبرانقلاب در ماه رمضان 🔴 بیداری ملت @bidariymelat @bidariymelat
💢این خبر ساده را نمیشد زودتر اعلام کرد؟! ✍معصومه_ نصیری 🔹روابط عمومی منطقه یکم دریایی بندرعباس، اعلام کرده: «بعدازظهر روز گذشته(یکشنبه، ۲۱ اردیبهشت) در حین  تمرین دریایی تعدادی از شناورهای نیروی دریایی ارتش، شناور پشتیبانی سبک "کنارک" دچار حادثه شد که تاکنون شهادت یک نفر محرز و تعدادی نیز مجروح شده‌اند. ابعاد حادثه در دست بررسی دقیق کارشناسان فنی است.» ✅نکته: 🔻 روایت اول مهم است؛ آن روایت در ذهن مخاطب غالب می‌شود. 🔻بی توجهی به ویژگی های اطلاع رسانی در مواقع بحران، به پاشنه آشیل ما تبدیل شده است. سکوت تا اتخاذ تصمیم برای چگونگی اطلاع رسانی، در عصر جامعه شبکه ای فاقد معناست. 🔻افکار عمومی به دنبال کسب خبر است، حفره غیبت رسانه های جریان اصلی در بزنگاه ها، او را به سمت رسانه‌های خارج از کشور سوق می دهد. 🔻روایت نکنیم، روایت می‌شویم‌‌. @asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 راهکارهای بالا بردن ایمنی در تراکنش‌های بانکی برای گرفتار نشدن در دام سودجویان فضای مجازی @asrehooshmandi
◾️آیا از طریق ما شیعیان می توانند علی(ع) را بشناسند؟ ▪️مصیبت بزرگ علی در شیعیانش است ای علی‌دوست، ای کسی که برای خاطر علی‌(ع) بر سر می‌زنی، به سوگ می‌نشینی؛ ای کسی که برای علی جمع می‌شوی و چراغ روشن می‌کنی؛ ای کسی که برای علی اشک می‌ریزی؛ بشنو و بترس و بلرز از این حرف. علی‌ را اگر امروز دنیا بخواهد بشناسد، چطور می‌شناسد؟ دو راه دارد که دنیای امروز علی‌ را بشناسد. یک راه از تاریخ می‌رود و کتاب‌ها را می‌بیند و علی‌ را از راه تاریخ می‌شناسد. یک راه دیگر هم امروز برای شناختن علی‌ هست. اگر آمدند و گفتند که علی‌ را چطور می‌شود شناخت، می‌گویند می‌رویم از پیروانش می‌شناسیم. فرض کنیم یک نفر می‌خواهد علی را بشناسد. می‌خواهد پیروان علی‌، مأمومین علی، دنباله‌روهای علی‌، شیعیان علی را بشناسد، تا علی را بشناسد. چه می‌بیند؟ آیا علم می‌بیند؟ آیا تقوا می‌بیند؟ آیا علاقه به یتیمی که در علی بود، می‌بیند؟ آیا خدمت به مردمي می‌بیند که در علی‌ می‌دید؟ آیا شجاعت و صراحتی می‌بیند که در علی(ع) می‌دید؟ به هوش باش، چگونه می‌خواهی علی را بشناسانی؟ آیا شجاعت و صراحتی را می‌بیند که در علی بود؟ آخر این چه بساطی است؟ این چه زندگی‌ای است که ما داریم؟ این‌ چه پیروی از علی است که ما داریم؟ برگردید آقایان، عمر ما به پایان می‌رسد. یک روز زودتر یا یک روز دیرتر. باید تلاش کرد. ما امروز پشت نمایشگاه گذاشته شده‌ایم. آقا سابقاً دنیا به هم ارتباط نداشت، هر غلطی که ما در دلمان می‌کردیم، در مملکت خودمان می‌کردیم، کسی به ما نگاه نمی‌کرد. امروز جامعۀ ما در دنیا منعکس است. هرچه بکنیم، همه‌کس می‌بیند. هر اخلاقی داشته باشیم، همه‌کس حس می‌کند. هر روشی داشته باشیم، مشخص است. به نام علی تمام می‌شود. ما شیعۀ علی هستیم. نباید دشمن او باشیم و امیدوارم که نباشیم. به حق خودش و به ایمان خودش. ◾️بخشی از سخنرانی در سال 1350 در سفری به كاشان و در دیدار با برخی از علما و روحانیون این شهر درباره شخصیت و زندگی اميرالمؤمنين(ع) که متن کامل در کتاب «انسان آسمان» منتشر شده است. برای یکدیگر دعا کنیم. @asrehooshmandi
6.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚫️🔴⚫️ در عزای امیرالمومنین علی علیه السلام @asrehooshmandi
🔹پارادایم اخلاق رسانه‌ای از منظر امام علی (ع) ✍️معصومه نصیری ـ مدرس و پژوهشگر سواد رسانه ای 🔻اینکه آیا اگر موضوعی واجد ارزش های خبری بود حتی به قیمت نادیده انگاشتن اخلاق، مجوزی برای نشر دارد یا خیر، اینکه مخاطب در مواجه با پیام های رسانه ای، چگونه با بررسی منبع پیام می تواند از بسط و گسترش شایعات پرهیز نماید، اینکه حریم خصوصی افراد دارای اهمیت است و هرگونه ورود رسانه ای به آن تحت هر عنوانی یعنی نقض آن و…. نکاتی است که در فرمایشات مولا علی (ع) در نهج البلاغه مورد توجه قرار گرفته و چه حیف که ما به عنوان مدعیان شیعه علی ابن ابیطالب بودن، اصول مورد تاکید در کلام ایشان را برای مقاصد و مصالح اقتصادی، سیاسی و…..نادیده می گیریم. 🔻از اصولی که این روزها در قالب انتشار افسارگسیخته شایعات در انواع رسانه با آن مواجه هستیم، «عدم توجه به صداقت و راست‌گویی» منبع منتشرکننده پیام است. امام علی(ع) نیز می‌فرمایند: «هرچه شنیدی برای مردم نگو وگرنه دروغگو خواهی بود، و هرچه مردم به تو گفتند رد نکن و گرنه نادان خواهی بود.» این نگاه ضرورت داشتن قدرت تجزیه و تحلیل آنچه می خوانیم و می شنویم را به ما گوشزد می کند. 🔻نگاهی به شفافیت و حرمت سانسور و خودسانسوری، پرهیز از پروپاگاندا یا غوغاسالاری رسانه‌ای، ضرورت عدم تحریف و دستکاری واقعیت، ضرورت رعایت حرمت مخاطبان و تأکید بر کرامت انسان‌ها در کلام مولا علی (ع) ▪️متن کامل این یادداشت که بازنشر مجدد شده است را در لینک زیر بخوانید: 👉 https://fa.shafaqna.com/news/578543/ @asrehooshmandi
عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه‌ای ایران: رزمایش مؤمنانه ملت ایران را "آوینی وار" برای ثبت در تاریخ روایت کنیم 🔻معصومه نصیری هنر موفق امروز را هنری دانست که بتواند در خدمت روایت صحیح و منصفانه رویدادها، اقدامات و تحولات باشد و ادامه داد: امروز وقتی از روایت سخن می‌گوییم یعنی سخنی که بتواند با هنرمندانه‌ترین وجوه حرفه‌ای سخن یا اقدامی را مردمی سازی کند. 🔻وی شیوه‌های روایتگری از جنس روایتگری را سلاح قدرتمندی در عرصه نبرد توصیف کرد و گفت: در این مدل از بیان هنرمندانه رویدادها، ما به یاری خدای متعال، امکان پیروزی در عرصه‌های نوین رسانه‌ای را خواهیم داشت. 👉 https://hawzahnews.com/news/900405 @asrehooshmandi
▪️ ؛ طاعون مدرن 🔹«ترس از دست دادن» یا «فومو» آخرین اختلال فرهنگی‌ای است که بی‌‌سروصدا آرامش ذهن ما را تحلیل می‌‌برد. فومو زادۀ پیشرفت تکنولوژیک و گسترش اطلاعات است و به احساس از دست دادن چیزی مهیج‌‌تر، مهم‌‌تر و جالب‌‌تر گفته می‌شود که در جایی دیگر در جریان است. بر اساس یک مطالعۀ جدید، ۵۶ درصد از کسانی که از شبکه‌‌های اجتماعی استفاده می‌‌کنند، از این رنج می‌‌برند. 🔹قهرمانان داستان‌‌های قرن نوزدهمی، عمری درگیر تنها یک فرصتِ از دست رفته بودند، اما امروزه جریان بی‌‌وقفۀ اطلاعات به طرز نگران‌‌کننده‌‌ای جهانی را به یادمان می‌آورد که از چنگمان می‌گریزد. 🔹بخش عمدۀ پشیمانی‌های ما در پایان زندگی، مربوط به چیزهایی است که انجام نداده‌‌ایم و نه چیزهایی که انجام داده‌‌ایم. مجموعۀ گیج‌کننده‌‌ای از نمایش‌‌ها، مهمانی‌‌ها، کتاب‌‌ها و آخرین مدهای مصرفی‌ای که رسانه‌‌های اجتماعی به خوردمان داده‌‌اند، به همین اندازه، این بلا را سرمان می‌‌آورند. شخصیت‌‌های آنلاین جذابی که از خودمان ساخته‌ایم -و از دور بسیار فریبنده‌‌اند- فومو را از این هم وخیم‌‌تر می‌کنند. 🔹شری ترکل، روان‌شناس اجتماعی موسسۀ فناوری ماساچوست، مولف کتاب، تنها باهم: چرا بیشتر از تکنولوژی انتظار داریم و کمتر از یکدیگر (۲۰۱۸)، ‌‌می‌‌نویسد تکنولوژی به سازۀ اصلی‌‌ای بدل شده که صمیمیت را با آن تعریف می‌‌کنیم. ما صدها یا حتی هزاران دوست در شبکه‌‌های اجتماعی را با رفقای بدردبخور صمیمی‌مان در واقعیت اشتباه می‌‌گیریم. 🔹با بهره‌‌گیری از صدها مصاحبه، ترکل ادعا می‌‌کند، پیشرفت تکنولوژیک، باعث روابط مهم‌‌ ما با والدین، فرزندان یا شریک زندگی‌‌مان- شده و نوع جدیدی از را ایجاد کرده است. با توجه به ناامنی‌‌ای که در روابطمان احساس می‌‌کنیم و نگرانی‌‌ای که دربارۀ صمیمیت داریم ترکل ادعا می‌‌کند که در جهان تکنولوژی، هم به دنبال روش‌هایی برای برقراری رابطه می‌گردیم و هم می‌خواهیم از خود در برابر رابطه‌ها محافظت کنیم. @asrehooshmandi
✅ ویلوبی ها جدید و داستان بچه هایی است که پدر و مادرشان از آنها متنفرند، در خانه نادیده گرفته می‌شوند و حتی مجبورند غذایشان را بدزدند، چون والدینشان به آنها غذا نمیدهند😨 🔹 پدر و مادر آنها تمام وقت به معاشقه می‌پردازند و اگر در بچه ها مزاحمشان شوند، باید برای تنبیه به ذغالدانی بروند. همین باعث می‌شود تا بچه ها برای کشتن پدر و مادرشان نقشه بکشند و آنها را راهی یک مسافرت خطرناک کنند... . وضعیت سیاهی بر فیلم حاکم است که البته آب و رنگ فیلم و طنز موجود در کار، آن را تا حدی تعدیل کرده 💠 بازنمایی و انگاره سازی این انیمیشن از خانواده باعث شده تا خانواده های آمریکایی آن را شدیدا مورد انتقاد قرار بدهند. . 💠 نکته دیگر اشاره و به رسمیت شناخته شدن همجنس بازی در این فیلم است که بسیار واضح تر از دو انیمیشن «داستان اسباب بازی ۴» و «به پیش» به تصویر کشیده شده. . ✍محمدعلی_عبدالهی @asrehooshmandi