فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کودکان_امام_رضایی
هر کجای دنیا هستید
دهه ی کرامت مبارکتان
سلامی به امام رضا (ع)
📺 فیلمبرداری مشهد ، لندن، بیرمینگهام و آکلند
➡️ @asrehooahmandi
#برشی_از_یک_کتاب
🔸...یک رسانه عامه پسند، که روزنه ما به دنیای بیرون و به خودمان است، به چیزی که میبینیم و چگونگی دیدن آن شکل میبخشد و در نهایت، اگر به اندازه کافی از آن استفاده کنیم، کیستی ما را، هم در مقام فرد و هم در جامعه دگرگون میکند.
🔸مک لوهان مینویسد:« تاثیرات فناوری در سطح "نظرها و درک و برداشت ما" نیست که بروز میابد؛ بلکه "الگوهای درک و فهم ما" را تدریجا و بدون این که هیچ مقاومتی در مقابلشان صورت گیرد، تغییر میدهند»...
📚اینترنت با مغز ما چه میکند - نیکلاس کار - نشر گمان
@asrehooshmandi
38.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 مستند «محبان الرضا»
4️⃣ چهارمین مستند از مجموعه مستندهای بزرگداشت دهه کرامت
🎥 فیلمبرداری لندن، تورونتو و مشهد
🎬 تهیه کننده و کارگردان: سید محمد کاظمی
🎉 دهه کرامت گرامی باد
🎬اساتید دانشگاه لندن
کشیش های مسیحی لندن
مستبصر های کانادا
اساتید دانشگاه مشهد
و بازاری ها و راننده های مشهد همه از عشقو علاقه رضوی حرف میزنن
@asrehooshmandi
✴️ #عنوان_سازی_های_رسانه_ای
«عنوان سازی» یکی از مهمترین و در عین حال موثرترین روش های رسانه ای برای تاثیر مشخص بر مخاطب است. با این روش رسانه می تواند به صورت هدفمند مفهوم موردنظر خود را در ذهن مخاطب ایجاد و ضمن #تکرار، آن را در ذهن نهادینه سازد.
آنچه در این روش رخ می دهد هدف گیری ضمیرناخودآگاه مخاطب است. در عنوان سازی، رسانه با استفاده از کلماتی با مفاهیم نزدیک بهم اما متفاوت در معنا، وارد عمل می شود و مخاطب بدون در نظر گرفتن بار معنایی متفاوت واژه ها، تحت تاثیر آنها قرار می گیرد.
به کلمات زیر دقت کنید و ببینید که به ظاهر همه آنها یک معنا دارند درحالی که در واقع بار معنایی و روانی هر کدام از کلمات با دیگری تفاوت دارد. همین عنوان سازی باعث می شود ما فردی را شهید اما بی بی سی کشته بخواند. همین روش باعث می شود ما برخی را منتقد اما رسانه هایی آنها را معترض بنامند. در ظاهر برای مخاطب هر دو اینها یکی است اما در عمل با یکدیگر فرق دارند.
✳️رزمنده ـ جنگجو ـ مبارز
✳️دولت ـ نظام ـ رژیم ـحکومت ــ حاکمیت
✳️واکنش ـ تلافي ـ دفاع
✳️عدم احراز صلاحیت ـ رد صلاحيت
✳️سانسورـ تحريف
✳️معترض ـ آشوبگر
✳️فرار ـ عقب نشيني
✳️اعتصاب ـ تحصن ـ تجمع ـ راهپیمایی ـ تظاهرات
✳️هلاکت ـ مرگ ـ وفات ـ شهادت
و......
#واژه_ها در اخبار، بی دلیل انتخاب نمی شوند. هر واژه بر روی مخاطب اثر خاص خود را دارد. حواسمان به واژه ها باشد.
#معصومه_نصیری
#آموزش_گام_به_گام_سواد_رسانه
@asrehooshmandi
4_6030875639752427352.pdf
2.33M
📚 گفتمان های رسانه: تحلیل متون رسانه.pdf
🔹چگونه معنی در متون رسانه ای مختلف ساخته می شود؟
🔹چه شیوه های متفاوتی برای دیدن و اندیشیدن در رسانه ها می توان یافت؟
🔹قدرت پیشگویی نهادهای مسلط جامعه از طریق زبان رسانه ای چگونه اتفاق می افتد؟
🔹قدرت ساخت معنا در رسانه ها چیست؟
@asrehooshmandi
با برگزاری مرحله اول چهارمین دوره المپیاد سواد رسانه ای؛
نخستین المپیاد مجازی و کتاب باز کشور کلید خورد
💢مرحله اول چهارمین دوره المپیاد سواد رسانه ای با هدف سنجش و آموزش مهارت نوجوانهای هزاره سوم در مواجهه با رسانه ها پنجشنبه شب به صورت آنلاین برگزار شد. چهارمین دوره این المپیاد که خود را نخستین المپیاد مجازی و کتاب باز کشور معرفی می کند با حضور 1411 دانش آموز از 134 شهر از 31 استان کشور برگزار شد.
💢دانش آموزان پایه دهم و یازدهم از سراسر کشور برای شرکت در این المپیاد ابتدا در اپلیکیشن اختصاصی سواد رسانه ای ثبت نام کرده و پس از مطالعه کتاب تفکر و سواد رسانه ای و انجام تست هوش دیجیتال (DQ Test) از ساعت 22 شب پنجشنبه پنجم تیرماه در آزمون چهار گزینه ای مرحله اول المپیاد شرکت کردند. همچنین 190 فیلم با موضوع سواد رسانه ای و کرونا توسط دانش آموزان ارسال شد که این آثار در نمره مرحله اول شرکت کنندگان تاثیرگذار بوده است. بیش از 150 سوال نیز در قالب جایزه سوال سرخ (سواد رسانه ای خلاق) توسط دانش آموزان ارسال شد که حدودا 20 سوال در آزمون مرحله اول المپیاد مورد استفاده قرار گرفت و خلاقانه ترین آنها به انتخاب شرکت کنندگان جوایزی دریافت خواهد نمود.
💢بر اساس این گزارش، نتایج مرحله اول المپیاد در تاریخ دوشنبه 9 تیرماه اعلام می شود. برگزیدگان در تاریخ 10 مرداد باید در آزمون مرحله دوم المپیاد که آن هم به صورت مجازی برگزار می شود شرکت نمایند. نهایتا 40 نفر از برگزیدگان به اردوی مرحله سوم راه یافته و پس از رقابت نهایی مدالهای طلا، نقره و برنز به برگزیدگان اهدا می شود.
💢چهارمین دوره المپیاد سواد رسانه ای با حمایت ویژه سازمان صداوسیما برگزار می شود و برگزیدگان می توانند با عضویت در باشگاه هنر و رسانه نوجوان صداوسیما، ادامه فعالیت تخصصی خود را در عرصه هنر و رسانه پیگیری نمایند.
https://www.isna.ir/news/99040705373/
@asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پشت_صحنه_سینما
🚩 رسانه ها واقعیت را می سازند!
🌀آشنایی با چند مفهوم
🔻«رسانهها ساختگی و سازهای» هستند: رسانهها دنیایی رابه نمایش میگذارند که اگرچه حقیقی به نظر میرسد، اما ازیک نگاه گزینش شده آن را در معرض دید قرار میدهند.
🔻«رسانهها واقعیت رابازسازی میکنند»: میان شیوه ارائه وقایع بوسیله رسانهها و شیوه درک آن از سوی مصرفکنندگان، رابطه قطعی و معناداری وجود دارد.
🔻«محصولات رسانهای اهداف تجاری دارند»: هر نوع درک واقعی ازمحتوای رسانهها را نمیتوان از زمینه اقتصادی و ضرورتهای مالی محرک صنعت رسانهها جدا دانست.
#سوادبصری
#سوادرسانهای
@asrehooshmandi
💢نگاهی به یک تکنیک مهم اقناعی
🔻#ترس
🔸این تکنیک تا حدودی نقطه مقابل تکنیک تداعی معانی به شمار میرود. هرچقدر در آنجا سعی میشود تا احساسات خوب در پیامهای رسانهای به اهداف خاصی سنجاق شود، در اینجا از چیزهای دوست نداشتنی و بعضا ترسناک (مثل بوی بد دهان، شکست و ناکامی، مالیات زیاد، تروریسم و …) برای جلب توجه مخاطب استفاده میشود.
🔹اینگونه پیامهای رسانهای معمولا از این طریق مدام سعی در طرح یک مشکل و یا #بزرگنمایی یک مسأله میکنند تا پس از آن با ارائه راه حلی مطابق با هدف خود، به نتیجه مطلوب نظر خود برسند.
🔸چهره چندشآور سوسک در یک آگهی بازرگانی بخاطر این است که مطمئنا بعد از آن یک اسپری سوسککش برای نجات شما ترسیم شود. هشدارهای سیاستمداران یا گروههای حامی آنها و ترسیم هراسآور وضعیت موجود در اخبار، سخنرانیها و گزارشهای آنها هم نمونه دیگری برای استفاده از این تکنیک است تا خود و برنامههای خود را نجاتبخش وضعیت ترسیم شده معرفی کنند.
📚منبع: کتاب «سواد رسانهای: مفاهیم و کلیات»؛ حمیدرضا آیتاللهی
@asrehooshmandi
#نتیکت چیست؟
تمام ما که بخشی از وقتمان را شبکه های اجتماعی سپری می کنیم تا چه حد با «اصول و آداب معاشرت شبکهای» یا «نتیکت» آشنایی داریم؟
نتیکت، آداب، تشریفات و مجموعه بایدها و نبایدهایی است که در شبکههای اجتماعی و ارتباطات وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرند.
هر فعالیتی در شبکه، نتیکت و آداب ویژه خود را دارد.
♨️چند نکته در باب آداب معاشرت مجازی
🔻قبل از تماس تصویری با افراد حتما از آنها اجازه بگیرید.
🔻وقتی کسی پاسخ تماسی را نمیدهد یعنی به هر دلیلی احتمالا امکان پاسخگویی نداشته است، بلافاصله در شبکه های اجتماعی پیام دادن و پرسیدن اینکه چرا جواب تلفنت را نمیدهی، خلاف آداب معاشرت رسانه ای است.
🔻اگر کسی آنلاین شد، بلافاصله به او پیام ندهیم که آنلاینی اما جواب پیام مرا نمیدهی. اینکه مدام حواسمان به آنلاین بودن یا نبودن دیگران باشد نوعی تعرض به حریم خصوصی آنهاست. قرار نیست هر کس هر زمان آنلاین بودن حتما هم پاسخگو باشد.
🔻شبکه های اجتماعی نباید آزادی عمل ما را در معاشرت محدود کنند، اینکه مدام از دیگران سوال کنیم چرا در فلان گروه فعال بودی اما فلان جا پاسخ مرا ندادی، عملا ضد آزادی است.
✅معصومه نصیری _مدرس سواد رسانهای
#سوادرسانهای_به_زبان_ساده
@asrehooshmandi
📮 سرمقالۀ پانزدهمین شمارۀ فصلنامۀ ترجمان
🎯 خبرها، تا پیش از این، محدود میشدند به چند بخش خبری تلویزیونی که در ساعتهای مشخصی از شبانهروز پخش میشد. اما امروز درگیری با اخبار به مشغولیتی ۲۴ساعته تبدیل شده است، از لحظهای بعد از بیدارشدن، تا لحظهای پیش از خواب، و در هر فرصت خالی دیگری. آیا مشغولیت دائم ما با خبر برایمان فایدهای داشته است؟ پاسخهایی که به این سؤال داده میشود تفاوتهای فراوانی با هم دارند، اما همه موافقاند که حرفۀ خبر وارد یکی از بحرانیترین دورانهای خود شده است.
🔖 ۳۰۰۰ کلمه
⏰ زمان مطالعه: ۱۸ دقيقه
📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید:
http://tarjomaan.com/neveshtar/9786/
🔻خرید اشتراک چهار شمارۀ فصلنامۀ ترجمان
🔗 @tarjomaanweb
@asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 مستند «کرامات رضوی»
7⃣ هفتمین مستند از مجموعه مستندهای بزرگداشت دهه کرامت
🎬این کلیپ مستند شفای یک بچه مسیحی از امام رضا علیه السلام را روایت میکند.
🎬 تهیه کننده و کارگردان: سید محمد کاظمی
🎉 دهه کرامت گرامی باد
🎥 فیلمبرداری در لندن و مشهد ب انگلیش با زیر نویس فارسی
@asrehooshmandi
4_6037401477486478893.doc
241.2K
#مقاله #جامعه_اطلاعاتی
🔸جامعه اطلاعاتی، چند ديدگاه ريشهدار
▫️ يونس شکرخواه
تئوریهای ارتباطی تا کنون هفت مرحله را از سر گذراندهاند
@asrehooshmandi
◾️پشتبامهای اجارهای و چند نکته
✍️معصومه نصیری ـ کارشناس و مدرس سواد رسانهای
🔸ما فقط چند عکس کلی با نمای دور دیدهایم؛ از جسد قاضی منصوری تا پشتبامهای اجارهای صحبت میکنم. عکسهایی که هیچ نشانهای مبنی بر صحتشان در دست نیست و هیچ مؤلفهای برای راستی آزمایی آنها وجود ندارد. حتی تنها آگهی منتشرشده روی سایت دیوار در زمینه اجاره پشتبام نیز همزمانی جالبی با اعلام خبر در رسانهها دارد! این نکات یعنی ابهام، بی سندی و البته جریان رسانهای که با کلیدواژه فقر و در سطح رسانههای خارجی با عنوان جنبش پابرهنگان و ...پیگیری میشود.
🔸 این مسائل تلنگری است که دقت کنیم علیرغم اینکه همه ما از وضعیت نامطلوب اقتصادی آگاه هستیم و این موضوع غیرقابل کتمان بوده و قطعاً نابسامانی اقتصادی فشارهای جدی را به اقشار کمدرآمد جامعه وارد کرده است، اما مصادیق مطروحه رسانهای به نظر دارای سوگیری هستند. یک عکس و آگهی دلایل کافی برای پذیرش یک موضوع نیستند.
🔸درعینحال باید حواسمان به کلان روایت و خرده روایتها باشد. رسانههای جناحهای مختلف از این خبر برای محکوم کردن گروههای رقیب بهره جستند اما همگی غافل بودیم که این خط رسانهای همان است که در راستای کلان روایت ناکارآمدی جمهوری اسلامی در حال فعالیت است. حواسمان باشد پرداخت رسانهای بدون توجه به زنجیره خبر و پیگیری چندوجهی موضوعات، یعنی ناخواسته وارد بازی رسانهای میشویم که هنوز برایش استراتژی تعیین نکردهایم.
🔸همه ما یادمان است چندی قبر «گورخوابی» مثل همین «پشتبامهای اجارهای» سعی در تعمیم امری غیرمبتلابه به عموم داشت. موضوعاتی که بهشدت احساسات مخاطب را درگیر میکند و هر جا مخاطب احساساتی شود احتمال ناامید شدن، باور موضوعات غیرمستند، واکنشهای دفعتی و... نیز در او بالا میرود.
🔹این موضوعات را از سه وجه میتوان موردتوجه قرار داد:
1️⃣مخاطبانی که نباید هیجانزده خبرها را باور کنند. دقیقه منظورم این است در عصر انبوه رسانه و محتوا، بیشتر شک کنید تا باور.
2️⃣رسانههایی که موظف به تهیه و اطلاعرسانی دقیق موضوعات اجتماعی اینچنینی که در نگاه نخست یک خبر به نظر میرسند اما در عمل ردی از ناامیدی را به جامعه القا میکند، هستند. رسانههایی که باید بهعنوان چشمان ناظر افکار عمومی موضوعات مهم اقتصادی، اجتماعی و... را بهموقع پیگیری کرده باشند؛ رسانههایی که باید مطالبه گر باشند نه راوی.
3️⃣مسئولانی که در بزنگاهها و البته با تأخیر و پس از غالب شدن روایتهای گوناگون در افکار عمومی تازه یادشان میافتد مسکن مهم است، ساماندهی حوزه اقتصاد مهم بوده و نباید در حد شعار رأی آور به آن اکتفا میکردند. مسئولانی که گویی از رخدادها هم دور هستند و هم دیر به موضوعات مطروحه در رسانهها و افکار عمومی برمیخوردند.
🆔 @asrehooshmandi
توئیتر را ترک میکنم چون اینجا باتلاقی است برای گیر انداختن نیروهای فکری جامعه در گرداب #توهم_اثرگذاری، سطحی شدن تعاملات و کمک به شهوت شهرت طلبی عده ای خاص. به این چرخه سراسر ایراد نباید کمک کرد. بگذریم که اینجا #استبداد_اطلاعاتی و رسانهای بیداد میکند.
#بدرود
@asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عملیات_روانی
🎥 نگاهی به شايعات افزايش قيمت گازوئيل
🔹وقتي خبرهاي کذب در فضاي مجازي، موجب تشويش اذهان عمومي ميشود یافتن پاسخ این سوالات کمک کننده است:
۱: خبر را #چه_کسی نوشته است؟
۲: خبر #چه_چیزی میخواهد بگوید؟
۳: خبر #چه_زمانی منتشر شده است؟
۴: خبر در #کجا منتشر شده است؟
۵: از خواندن خبر #چه_احساسی به شما دست میدهد؟
#عصر_هوشمندی، مجموعه تخصصی سوادرسانهای و اطلاعاتی
@asrehooshmandi
امام رضا (علیه السلام) فرمودند:
*لا يَتِمُّ عَقْلُ امْرِءٍ مُسْلِمٍ حَتّى تَكُونَ فيهِ عَشْرُ خِصالٍ:*
عقل شخص مسلمان تمام نيست، مگر اين كه ده خصلت را دارا باشد:
1ـ أَلْخَيْرُ مِنْهُ مَأمُولٌ.* از او اميد خير باشد.
2ـ وَ الشَّرُّ مِنْهُ مَأْمُونٌ.* از بدى او در امان باشند.
3ـ يَسْتَكْثِرُ قَليلَ الْخَيْرِ مِنْ غَيْرِهِ،* خير اندك ديگرى را بسيار شمارد.
4ـ وَ يَسْتَقِلُّ كَثيرَ الْخَيْرِ مِنْ نَفْسِهِ.* خير بسيار خود را اندك شمارد.
5ـ لا يَسْأَمُ مِنْ طَلَبِ الْحَوائِجِ إِلَيْهِ،* هر چه حاجت از او خواهند دلتنگ نشود.
6ـ وَ لا يَمَلُّ مِنْ طَلَبِ الْعِلْمِ طُولَ دَهْرِهِ.* در عمر خود از دانش طلبى خسته نشود.
7ـ أَلْفَقْرُ فِى اللّهِ أَحَبُّ إِلَيْهِ مِنَ الْغِنَى.* فقر در راه خدايش از توانگرى محبوبتر باشد.
8ـ وَ الذُّلُّ فىِ اللّهِ أَحَبُّ إِلَيْهِ مِنَ الْعِزِّ فى عَدُوِّهِ.* خوارى در راه خدايش از عزّت با دشمنش محبوبتر باشد.
9ـ وَ الْخُمُولُ أَشْهَى إِلَيْهِ مِنَ الشُّهْرَةِ.* گمنامى را از پرنامى خواهانتر باشد.
10ـ ثُمَّ قالَ(عليه السلام): أَلْعاشِرَةُ وَ مَا الْعاشِرَةُ؟* سپس فرمود: دهمى چيست و چيست دهمى؟
*قيلَ لَهُ: ما هِىَ؟* به او گفته شد: چيست؟
*قالَ (عليه السلام): لا يَرَى أَحَدًا إِلاّ قالَ: هُوَ خَيْرٌ مِنّى وَ اَتْقَى.*
فرمود: احدى را ننگرد جز اين كه بگويد او از من بهتر و پرهيزكارتر است.
(بحارالأنوار، ج ۷۵ ص۳۳۶ باب ۲۶ و تحف العقول، ص ۴۴۳)
🌺میلاد با سعادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت، امام رضا (علیه السلام) مبارک.🌺
@asrehooshmandi
👀خدا رو شکر معتاد تو خانواده نداریم...
☑️پارکر از اعضای ارشد فیسبوک گفته است: خط فکری ساختن شبکههای اجتماعی حول این محور بود که چگونه میتوانیم حداکثر ممکن از زمان و توجه شما را [تصاحب و] مصرف کنیم؟
☑️[پاسخ این است که] هرازگاهی باید نوعی نشئگی دوپامین به شما بدهیم، چون مثلاً کسی عکس شما را لایک کرده یا روی یک عکس نظر گذاشته یا چیزهایی از این قبیل. [این دوپامینها] میتواند شما را وادار کند تا محتوای بیشتری بیافرینید که آن هم برایتان لایکها و نظرهای بیشتری میآورد [و شما را در یک چرخه نگه میدارد].
☑️اعتیاد به شبکههای اجتماعی سطوح مختلفی داشته و در جوامع متعددی دیده میشود. رفتاری که اگر از آن آگاه نباشیم میتواند کارایی را کاهش داده و ما را گرفتار چرخه بیپایان لذت از دریافت لایک و کامنت نگه دارد.
#اعتیاد_مجازی
#اقتصادتوجه
@asrehooshmandi
🔴 #جنگ_شناختی
یادداشتی قابل تامل درباره فیلم سینمایی #تلقین
امشب (۱۳ تیر ماه) در شبکه نمایش فیلمی تحت عنوان "تلقین" پخش شد داستان این فیلم بر اساس استخراج اسرار ارزشمند مورد نیاز سازمان های جاسوسی و شرکت های تجاری و چند ملیتی از ذهن نمایندگان، روسا و ... است.
توانایی دزدی اطلاعات توسط گروهی چیره دست از روان کاوان ، معماران زبردست و ... که با نفوذ در رویاها و خواب افراد ، اسرار کلیدی آنان را از ذهن آنان خارج می کند.
💠نکته حائز اهمیت نفوذ به لایه های متفاوت از ذهن افراد و تلفیق این لایه ها در ذهن دیگران است طوری که در سکانسی از فیلم، از دزدیدن اطلاعات پا را فراتر گذاشته و در فکر کاشتن اطلاعات جدید در ذهن سوژه است. ظاهرا ماموریتی ناممکن می باشد، اما در این فیلم تلاش می شود این اندیشه در ذهن ناخوداگاه مخاطب قرار گیرد .
💠یکی دیگر از مسائلی که در این فیلم به آن اشاره شده، مخاطب فیلم ( رابرت فیشر) اصول محافظت از ضمیر ناخودآگاه خود را تعلیم دیده، لذا مقاومتی سرسختانه از خود در خوابش به نمایش می گذارد و تیم نفوذ مجبور به نفوذ به لایه های پایین تر از ذهن او می شوند.
داستان فیلم با توجه به صنعت فیلم سازی امریکا با هیجانی خاص ادامه پیدا می کند ( درگیری در کوهستان، درگیر هایی در هتل، و ... )
💠نکته حائز اهمیت در این فیلم پرداخت به عملیات مهندسی ذهن در #جنگ_شناختی است. نکته ای که متاسفانه ما از آن غافل هستیم و تلاش دشمن در این سال ها نفوذ و تغییر ذهن با عنوان مهندسی رفتار می باشد و عملیات های پدافندی- مقابله ای که در این فیلم نیز به آن اشاره گردیده است. ولو در حد صحنه های جذاب یک فیلم علمی – تخیلی باشد اما نشان دهنده حرکت دشمن در این زمینه ( جنگ شناختی ) می باشد و لازم است انقلاب اسلامی به طور جدی به این مسئله (مقابله با جنگ شناختی دشمن در مهندسی رفتار ) ورود نماید .
✍: محمود کشاورز
@asrehooshmandi
تیتر شیطنت آمیز!
بی بی سی: شورای عالی امنیت ملی ایران میگوید علت حادثه نطنز را مشخص کرده است
نکته:
تیتر در راستای القای این نکته به مخاطب است که علت اعلامشده برای حادثه نطنز واقعیت نبوده و آنچیزی است که توسط شورای عالی امنیت ملی مشخص و اعلام رسانهای شده است.
تضادآفرینی و تردیدآفرینی از ویژگی های جنگ نرم است.
#سواد_رسانه_ای
@asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هشدار جدی #پلیس_فتا
درآمدهای میلیاردی کلاهبرداران اینترنتی در سایه غفلت و ناآگاهی کاربران فضای مجازی.
#کلاهبرداری_اینترنتی
@asrehooshmandi
🔴پشت پرده انتقام خیالی #موساد در «تهران»
این روزها در فضای مجازی مینی سریال اسرائیلی با نام «تهران» دست به دست میشود، سریالی که تولید شبکه کان ۱۱ رژیم صهیونیستی است و پخش آن چند روزی است آغاز شده است.
🔻سازندگان این مینیسریال تلویزیونی که به موضوع نبرد اطلاعاتی موساد اسرائیل و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی میپردازد برای ارتقای کیفی سریال خود با هزینه های نجومی، گروهی حرفه ای را در کنار هم جمع کرده است بطوری که یکی از دو نویسنده این مینیسریال، موشه زوندر است. کسی که «فائودا»، سریال پرمخاطب سال ۲۰۱۵ شبکه نتفلیکس را هم نویسندگی کرده است و در کنار وی از چهره های برجسته ای از سینمای هالیوود همچون "نوید نگهبان" و "شان توب" نیز به ایفای نقش پرداخته اند.
🔻اما یکی از نکات جالب این سریال بازسازی طبیعی فضای شهری تهران در این سریال ضدایرانی است که در بخش هایی از این سریال و فیلم پشت صحنه آن خودنمایی میکند، بازسازی بخش هایی از تهران به حدی باور پذیر درآمده که چندی پیش برخی ها در فضای مجازی اعلام کرده اند که برخی سکانس های سریال در تهران و مخفیانه تصویربرداری شده اما انتشار تصاویری از پشت صحنه این سریال نشان داد عوامل آن با ساختن شهرک سینمایی کوچک در جنوب آتن یونان با یک برنامه ریزی مدون به فکر بازسازی دقیقی از نماهای شهر تهران بوده اند که آنطور که شواهد پیداست در این امر موفق بوده اند و حتی در این مسیر از چندین نابازیگر ایرانی هم بهره برده اند.
🔻در معرفی این سریال آمده است: موساد بدنبال از کار انداختن برنامه اتمی ایران از طریق هک کامپیوتری است و برای این کار یک مأمور زن جوان را که «ریشه ایرانی» دارد، به تهران اعزام میکند این زن جوان در قامت افسر تازه کار موصاد ظاهر میشود و از آنجا که در شش سالگی به اتفاق خانواده اش به اسرائیل مهاجرت کرده نخستین ماموریت خود برای موصاد می بایست به تهران سفر کند.
🔻اما در این میان دو نکته باید بیشتر از موارد دیگر مورد توجه مسئولان فرهنگی کشور قرار گیرد، یک مورد آن است وقتی یکی از یک شبکه متعلق به یک رژِیم اشغالگر با هزینه های نجومی برای این سریال دست به ساخت شهرک سینمایی در کشور یونان می زنند و در کنار آن عوامل خود را از حرفه ای ترین های سینمای دنیا تشکیل میدهد ، ساده لوحانه است که تصور کنیم صهیونیست ها این مینی سریال را صرفا برای مخاطبان داخلی خود ساخته اند بلکه همانطور که اشاره شد مسئولین این شبکه اسرائیلی در پی پخش جهانی این اثر ضدایرانی خود هستند.
🔻نکته دوم بحث محتوایی سریال باید مورد توجه قرار گیرد ، همانطور که در چند قسمت منتشر شده از سریال "تهران" مشخص است، این سریال به یک نبرد خیالی میان موساد و سازمان اطلاعاتی کشورمان می پردازد و بدون شک در این نبر خیالی عوامل موساد برنده خواهند بود اما واقعیت چیز دیگری است و طی سال های اخیر بارها عوامل اطلاعاتی موساد و سیاه در دنیای واقعی طعم تحقیر و شکست را در مقابل افسران امنیتی ایران چشیده اند و حال رژیم صهیونیستی با دروغ پراکنی و سیاه نمایی به فکر انتقام این شکست ها در دنیای غیرواقعی و مجازی است و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.
🔻اینکه این سریال تا چه اندازه در اهداف از پیش تعیین شده خود موفق عمل خواهد کرد، باید منتظر واکنش مخاطبان در فضای مجازی بود اما نکته ای که اینجا مورد اهمیت است، بحث خواب خرگوشی مسئولین فرهنگی کشور است که شاید با مطالعه این گزارش به اهمیت ساخت سریال ها و فیلم های سینمایی امنیتی در دنیا پی ببرند و با یک برنامه ریزی نسبت به تولید آثاری که قابلیت پخش جهانی به لحاظ کیفی را داشته باشد اقدام کنند.
📸 b2n.ir/550886
@CINEMAENGHELAB
@asrehooshmandi
آلمان مجازاتهای تولید محتوای مجرمانه در فضای مجازی را تشدید کرد
بر اساس قوانین جدید در آلمان هرگونه توهین، تهدید، تهمت و دروغ در اینترنت، جرم محسوب میشود و #حتی_لایککنندگان چنین پستهایی نیز مجازات خواهند شد.
کریستینه لامبرشت، وزیر دادگستری فدرال در این باره میگوید: «این قوانین پیام روشنی برای همه کاربران شبکههای اجتماعی و وبسایتهای اینترنتی دارد. ما با تصویب این قوانین به همه اعلام کردیم که نشر محتوای مجرمانه را نمیپذیریم و با آن مقابله میکنیم. از نگاه من، چنین اقداماتی در اینترنت به خشونت در جامعه دامن میزند.»
از جمله قوانینی که به تازگی تصویب شده است، میتوان به قانون مقابله با تهدید آنلاین اشاره کرد. براساس این قانون، هرگونه تهدید به صدمات جسمی، تجاوز یا آسیب مالی، دو سال زندان درپی خواهد داشت. پیش از این، تنها تهدید به مرگ افراد، مشمول دو سال زندان میشد که در قوانین جدید به ۳ سال افزایش یافته است. توهین به افراد نیز میتواند تا دو سال حبس در پی داشته باشد. قانونگذار اینبار حتی برای کسانی که مطالب نژادپرستانه را تایید میکنند نیز مجازاتهایی را در نظر گرفته است. در این راستا، تایید مطالب نژادپرستانه، بازنشر پست یا نوشتن دیدگاه مثبت زیر آن نیز جریمه دارد.
نمایندگان حزب آلترناتیو برای آلمان این قوانین را مغایر با آزادی بیان عنوان کردهاند. با این وجود، نمایندگان اتحادیههای مسیحی، قوانین جدید را مدافع آزادی بیان میدانند. به گفته آنها، این قوانین باعث سرکوب عقاید کاربران اینترنت نمیشود، بلکه در راستای حمایت از آزادی بیان وضع شده است.
@asrehooshmandi