👀خدا رو شکر معتاد تو خانواده نداریم...
☑️پارکر از اعضای ارشد فیسبوک گفته است: خط فکری ساختن شبکههای اجتماعی حول این محور بود که چگونه میتوانیم حداکثر ممکن از زمان و توجه شما را [تصاحب و] مصرف کنیم؟
☑️[پاسخ این است که] هرازگاهی باید نوعی نشئگی دوپامین به شما بدهیم، چون مثلاً کسی عکس شما را لایک کرده یا روی یک عکس نظر گذاشته یا چیزهایی از این قبیل. [این دوپامینها] میتواند شما را وادار کند تا محتوای بیشتری بیافرینید که آن هم برایتان لایکها و نظرهای بیشتری میآورد [و شما را در یک چرخه نگه میدارد].
☑️اعتیاد به شبکههای اجتماعی سطوح مختلفی داشته و در جوامع متعددی دیده میشود. رفتاری که اگر از آن آگاه نباشیم میتواند کارایی را کاهش داده و ما را گرفتار چرخه بیپایان لذت از دریافت لایک و کامنت نگه دارد.
#اعتیاد_مجازی
#اقتصادتوجه
@asrehooshmandi
🔴 #جنگ_شناختی
یادداشتی قابل تامل درباره فیلم سینمایی #تلقین
امشب (۱۳ تیر ماه) در شبکه نمایش فیلمی تحت عنوان "تلقین" پخش شد داستان این فیلم بر اساس استخراج اسرار ارزشمند مورد نیاز سازمان های جاسوسی و شرکت های تجاری و چند ملیتی از ذهن نمایندگان، روسا و ... است.
توانایی دزدی اطلاعات توسط گروهی چیره دست از روان کاوان ، معماران زبردست و ... که با نفوذ در رویاها و خواب افراد ، اسرار کلیدی آنان را از ذهن آنان خارج می کند.
💠نکته حائز اهمیت نفوذ به لایه های متفاوت از ذهن افراد و تلفیق این لایه ها در ذهن دیگران است طوری که در سکانسی از فیلم، از دزدیدن اطلاعات پا را فراتر گذاشته و در فکر کاشتن اطلاعات جدید در ذهن سوژه است. ظاهرا ماموریتی ناممکن می باشد، اما در این فیلم تلاش می شود این اندیشه در ذهن ناخوداگاه مخاطب قرار گیرد .
💠یکی دیگر از مسائلی که در این فیلم به آن اشاره شده، مخاطب فیلم ( رابرت فیشر) اصول محافظت از ضمیر ناخودآگاه خود را تعلیم دیده، لذا مقاومتی سرسختانه از خود در خوابش به نمایش می گذارد و تیم نفوذ مجبور به نفوذ به لایه های پایین تر از ذهن او می شوند.
داستان فیلم با توجه به صنعت فیلم سازی امریکا با هیجانی خاص ادامه پیدا می کند ( درگیری در کوهستان، درگیر هایی در هتل، و ... )
💠نکته حائز اهمیت در این فیلم پرداخت به عملیات مهندسی ذهن در #جنگ_شناختی است. نکته ای که متاسفانه ما از آن غافل هستیم و تلاش دشمن در این سال ها نفوذ و تغییر ذهن با عنوان مهندسی رفتار می باشد و عملیات های پدافندی- مقابله ای که در این فیلم نیز به آن اشاره گردیده است. ولو در حد صحنه های جذاب یک فیلم علمی – تخیلی باشد اما نشان دهنده حرکت دشمن در این زمینه ( جنگ شناختی ) می باشد و لازم است انقلاب اسلامی به طور جدی به این مسئله (مقابله با جنگ شناختی دشمن در مهندسی رفتار ) ورود نماید .
✍: محمود کشاورز
@asrehooshmandi
تیتر شیطنت آمیز!
بی بی سی: شورای عالی امنیت ملی ایران میگوید علت حادثه نطنز را مشخص کرده است
نکته:
تیتر در راستای القای این نکته به مخاطب است که علت اعلامشده برای حادثه نطنز واقعیت نبوده و آنچیزی است که توسط شورای عالی امنیت ملی مشخص و اعلام رسانهای شده است.
تضادآفرینی و تردیدآفرینی از ویژگی های جنگ نرم است.
#سواد_رسانه_ای
@asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هشدار جدی #پلیس_فتا
درآمدهای میلیاردی کلاهبرداران اینترنتی در سایه غفلت و ناآگاهی کاربران فضای مجازی.
#کلاهبرداری_اینترنتی
@asrehooshmandi
🔴پشت پرده انتقام خیالی #موساد در «تهران»
این روزها در فضای مجازی مینی سریال اسرائیلی با نام «تهران» دست به دست میشود، سریالی که تولید شبکه کان ۱۱ رژیم صهیونیستی است و پخش آن چند روزی است آغاز شده است.
🔻سازندگان این مینیسریال تلویزیونی که به موضوع نبرد اطلاعاتی موساد اسرائیل و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی میپردازد برای ارتقای کیفی سریال خود با هزینه های نجومی، گروهی حرفه ای را در کنار هم جمع کرده است بطوری که یکی از دو نویسنده این مینیسریال، موشه زوندر است. کسی که «فائودا»، سریال پرمخاطب سال ۲۰۱۵ شبکه نتفلیکس را هم نویسندگی کرده است و در کنار وی از چهره های برجسته ای از سینمای هالیوود همچون "نوید نگهبان" و "شان توب" نیز به ایفای نقش پرداخته اند.
🔻اما یکی از نکات جالب این سریال بازسازی طبیعی فضای شهری تهران در این سریال ضدایرانی است که در بخش هایی از این سریال و فیلم پشت صحنه آن خودنمایی میکند، بازسازی بخش هایی از تهران به حدی باور پذیر درآمده که چندی پیش برخی ها در فضای مجازی اعلام کرده اند که برخی سکانس های سریال در تهران و مخفیانه تصویربرداری شده اما انتشار تصاویری از پشت صحنه این سریال نشان داد عوامل آن با ساختن شهرک سینمایی کوچک در جنوب آتن یونان با یک برنامه ریزی مدون به فکر بازسازی دقیقی از نماهای شهر تهران بوده اند که آنطور که شواهد پیداست در این امر موفق بوده اند و حتی در این مسیر از چندین نابازیگر ایرانی هم بهره برده اند.
🔻در معرفی این سریال آمده است: موساد بدنبال از کار انداختن برنامه اتمی ایران از طریق هک کامپیوتری است و برای این کار یک مأمور زن جوان را که «ریشه ایرانی» دارد، به تهران اعزام میکند این زن جوان در قامت افسر تازه کار موصاد ظاهر میشود و از آنجا که در شش سالگی به اتفاق خانواده اش به اسرائیل مهاجرت کرده نخستین ماموریت خود برای موصاد می بایست به تهران سفر کند.
🔻اما در این میان دو نکته باید بیشتر از موارد دیگر مورد توجه مسئولان فرهنگی کشور قرار گیرد، یک مورد آن است وقتی یکی از یک شبکه متعلق به یک رژِیم اشغالگر با هزینه های نجومی برای این سریال دست به ساخت شهرک سینمایی در کشور یونان می زنند و در کنار آن عوامل خود را از حرفه ای ترین های سینمای دنیا تشکیل میدهد ، ساده لوحانه است که تصور کنیم صهیونیست ها این مینی سریال را صرفا برای مخاطبان داخلی خود ساخته اند بلکه همانطور که اشاره شد مسئولین این شبکه اسرائیلی در پی پخش جهانی این اثر ضدایرانی خود هستند.
🔻نکته دوم بحث محتوایی سریال باید مورد توجه قرار گیرد ، همانطور که در چند قسمت منتشر شده از سریال "تهران" مشخص است، این سریال به یک نبرد خیالی میان موساد و سازمان اطلاعاتی کشورمان می پردازد و بدون شک در این نبر خیالی عوامل موساد برنده خواهند بود اما واقعیت چیز دیگری است و طی سال های اخیر بارها عوامل اطلاعاتی موساد و سیاه در دنیای واقعی طعم تحقیر و شکست را در مقابل افسران امنیتی ایران چشیده اند و حال رژیم صهیونیستی با دروغ پراکنی و سیاه نمایی به فکر انتقام این شکست ها در دنیای غیرواقعی و مجازی است و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.
🔻اینکه این سریال تا چه اندازه در اهداف از پیش تعیین شده خود موفق عمل خواهد کرد، باید منتظر واکنش مخاطبان در فضای مجازی بود اما نکته ای که اینجا مورد اهمیت است، بحث خواب خرگوشی مسئولین فرهنگی کشور است که شاید با مطالعه این گزارش به اهمیت ساخت سریال ها و فیلم های سینمایی امنیتی در دنیا پی ببرند و با یک برنامه ریزی نسبت به تولید آثاری که قابلیت پخش جهانی به لحاظ کیفی را داشته باشد اقدام کنند.
📸 b2n.ir/550886
@CINEMAENGHELAB
@asrehooshmandi
آلمان مجازاتهای تولید محتوای مجرمانه در فضای مجازی را تشدید کرد
بر اساس قوانین جدید در آلمان هرگونه توهین، تهدید، تهمت و دروغ در اینترنت، جرم محسوب میشود و #حتی_لایککنندگان چنین پستهایی نیز مجازات خواهند شد.
کریستینه لامبرشت، وزیر دادگستری فدرال در این باره میگوید: «این قوانین پیام روشنی برای همه کاربران شبکههای اجتماعی و وبسایتهای اینترنتی دارد. ما با تصویب این قوانین به همه اعلام کردیم که نشر محتوای مجرمانه را نمیپذیریم و با آن مقابله میکنیم. از نگاه من، چنین اقداماتی در اینترنت به خشونت در جامعه دامن میزند.»
از جمله قوانینی که به تازگی تصویب شده است، میتوان به قانون مقابله با تهدید آنلاین اشاره کرد. براساس این قانون، هرگونه تهدید به صدمات جسمی، تجاوز یا آسیب مالی، دو سال زندان درپی خواهد داشت. پیش از این، تنها تهدید به مرگ افراد، مشمول دو سال زندان میشد که در قوانین جدید به ۳ سال افزایش یافته است. توهین به افراد نیز میتواند تا دو سال حبس در پی داشته باشد. قانونگذار اینبار حتی برای کسانی که مطالب نژادپرستانه را تایید میکنند نیز مجازاتهایی را در نظر گرفته است. در این راستا، تایید مطالب نژادپرستانه، بازنشر پست یا نوشتن دیدگاه مثبت زیر آن نیز جریمه دارد.
نمایندگان حزب آلترناتیو برای آلمان این قوانین را مغایر با آزادی بیان عنوان کردهاند. با این وجود، نمایندگان اتحادیههای مسیحی، قوانین جدید را مدافع آزادی بیان میدانند. به گفته آنها، این قوانین باعث سرکوب عقاید کاربران اینترنت نمیشود، بلکه در راستای حمایت از آزادی بیان وضع شده است.
@asrehooshmandi
▪️تا حدود ۱۰ سال پیش تصور میشد که اعتیاد فقط شامل الکل و مواد مخدر است. ولی روانشناسان کمکم از نوع دیگری از اعتیاد به نام «اعتیاد رفتاری» نام بردند. اعتیاد به مصرف اینترنت و شبکههای اجتماعی نیز از همین نوع است.
▪️هر بار که شخصی مطلبی را در یکی از صفحات شبکههای اجتماعی منتشر میکند، به نوعی در حال قمار کردن است. آیا لایک یا ریتوییت خواهد گرفت یا بدون بازخورد رها میشود؟
▪️در حالت اول شخص دچار حس شادی و سرخوشی کاذب میشود و در حالت دوم، احساس ناخوشایندی را تجربه خواهد کرد. این تأثیر، تمام عملِ پستگذاشتن را به فعالیتی بهشدت خوشایند تبدیل میکند.
🔸بخشی از وقتی که ما در فضای دیجیتال میگذرانیم، مفید و مولد نیستند و میتوان آن را هدررفت دانست. ناراحتیِ ما در رابطه با فناوریهای جدید، اصلاً به مفید یا غیرمفید بودن آنها ربطی ندارد، بلکه مشکلِ ما از دست دادنِ حسِ استقلال در زندگی روزمرهمان است.
▪️ظرفیت ذهن ما، هر چقدر هم که باشد، در هر لحظه صرفاً برای تعداد محدودی رابطه و حجم محدودی اطلاعات و اخبار کافی است. اما اتصال دائمی به اینترنت و شبکههای اجتماعی باعث شده که حتی وقتی از اخبار رو برمیگردانیم، خبرها به سراغمان بیایند.
♦️دیجیتال دیتاکس، تأکیدی بر این است که استفاده از ابزارهای دیجیتال آنلاین در حدی با وجود ما آمیخته شده که برای حفظ فاصله مطلوب از آنها لازم است برنامهریزی آگاهانه و جدی داشته باشیم.
#آموزشی
لایف وب
@asrehooshmandi
جنگ روایتها؛ از حادّواقعیت شدن تا ربایش افکارعمومی
▫️ردپای «حادواقعیت» را شاید بتوان در نظریات فلسفی ژان بودریار به عنوان یکی از نظریه پردازان پسامدرنیته یافت که سعی در بیان جابهجایی جایگاه حقیقت و مجاز یا واقعیت و غیرواقعیت داشته است. اساساً این مفهوم که از آن به عنوان فراواقعیت نیز یاد میشود به تشریح و توصیف مولفهها و نشانهایی میپردازد که واقعیتر از واقعیت به نظر میرسند و این یعنی تصاویر و روایتهای رسانهای ارائه شده به مردم، گونهای از واقعیتهای حادّ شده هستند که سبب میشوند مباحث بهگونهای دیگر و با ضریبی متفاوت در ذهن مخاطب رمزگشایی و فهم شوند.
▫️در عصر اینفودمیها و همهگیری اطلاعات، در میانهی نبرد رسانهای تمام عیار تلاشهای فراوانی برای ساخت کلان روایت ایران ناتوان و دارای مشکل با به خدمت گرفتن خردهروایتهای گوناگون رسانهای مورد اشاره، در راستای حرکت برای ساخت «حاد واقعیت» صورت گرفته است. مبنای اصلی نیز در ساخت روایتهای رسانهای در جنگ روایتها توسل به شایعات، اخبار جعلی، اطلاعات گمراهکننده و تعمیم جز به کل است تا جایی که یک خبر یا تصویر مبنای تفسیر و ترسیم کلیتی در کشور میشود.
▫️کرونا البته برخی نداشتههای ما مثل سیاستگذاری رسانهای برای مواقع بحران و همافزا نبودن رسانهها برای مقابله با جنگ رسانهای، جنگ روایتها و جنگ شناختی یادآوری کرد. یادآوری کرد که در جنگهای پیش روی جهان، برنده کسی است که بهترین روایتها را میسازد و میتواند معناسازی کند. ما دریافتیم برای موفقیت در جنگ روایتها باید بتوانیم روایتهایی بسازیم که مبتنی بر تجربه زیسته افراد بیشتری در جامعه هدف باشد؛ این رویکرد باعث غلبه و پیروزی روایت ما میشود. همچنین یادآوری کرد در ساختن یک روایت رسانهای موفق دو عنصر زمان و جذابیت دارای جایگاهی تعیین کننده هستند. نظامهای رسانهای موفقتر هستند که بتوانند به سرعت و بدون از دست دادن زمان، نخستین روایتها را برای افکار عمومی خود و جهان ساخته و آن را هنرمندانه و جذاب پردازش کرده و بازنشر دهند.
✍️ یادداشت مذکور به قلم معصومه نصیری در همایش بین المللی آوردگاه کرونا به عنوان یادداشت ممتاز تقدیر شد.
👉 mehrnews.com/xSdS5
@asrehooshmandi
#عصر_اطلاعات_گمراهکننده؛ انقلابی در #پروپاگاندا
سرریز یا انفجار اطلاعات، عصر حاضر را نهفقط به دوران فراوانی داده که به #عصر_اطلاعات_گمراهکننده یا حتی ضداطلاعات تبدیل کرده است؛ چنانکه بر خلاف تصورات قبلی، فراوانی آن لزوما به آگاهی بیشتر منجر نمیشود؛ بلکه ناآگاهی نسبت به چگونگی شکلگیری اطلاعات همچنین اخبار جعلی و رباتهای خبرساز میتوانند مخاطب را گمراه کنند.
http://www.shara.ir/view/43696/
@asrehooshmandi
💢آتش سوزی ها؛ جنگ شناختی _هیبریدی
✍معصومه نصیری_کارشناس رسانه
🔻جریان رسانهای این روزها درباره ایران حول سه محور #آتش_سوزی، #انفجار، #اقتصاد در حال پیگیری است. این یعنی ما در میانه جنگ شناختی_هیبریدی جدی قرار داریم که کلان روایت نظام ناکارآمد را پیگیری میکند.
اخباری که البته درصدد القای این نگاه هستند که ایران برای رهایی از این ناکارآمدی باید به میز مذاکره بازگردد و اذعان دارند آتش سوزی ها ایران را تحت فشار قرار داده است.
🔻اخباری که با بزرگنمایی، پاره حقیقت گویی، تکرار و ابهام آفرینی با طرح سوالات جهت دار سعی در القای ناکارآمدی دارند. خبرهایی که در انتهای هر یک عنوان «ادامه دارد...» درج میشود. اخباری که با کلیدواژه های فقر، نارضایتی، ناتوانی در کنترل و مدیریت رخدادها به علاوه برخی شیطنت های داخلی، سعی در القای بحران دارند.
✅نکته:
🔻دقت کنیم شایعات و اخبار مربوط به آتش سوزی ها ابتدا در کدام رسانهها منتشر میشود. کدام رسانه ها بیشتر سعی دارند شرایط را بحرانی ترسیم کنند.
🔻هیجان زده نشده و بدون بررسی از #منبع_معتبر شایعات را برای سایرین ارسال نکنید.
🔻وقتی رسانههای خارج از کشور همه تولید رسانه ایشان را متوقف و فقط درباره آتش سوزی ها حرف میزنند یعنی بازی رسانهای طراحی شده است، نسبت خودمان را با این زمین بازی تنظیم کنیم.
@asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 هجوم برای خرید تیشرتهایی با نوشتههای عجیب و غریب!
🔸از اسب سختکوش و آفتابه تا ...!
#سبک_زندگی
#مُد
@asrehooshmandi
🔹سونامی ویرانگر آگاهیهای کاذب/ فرآیند «کودنسازی» در رسانهها
🔻نیل پستمن رئیس دایره فرهنگ و ارتباطات در دانشگاه نیویورک و نویسنده دهها مقاله و کتاب در موضوع رسانهها، جامعه شناسی و ارتباطات معتقد است: «غولهای رسانهای، دارای مکانیسمی چون شرکتها هستند که استبدادی و سلسله مراتبیاند و از بالا کنترل میشوند. اگر آنچه را که آنها انجام میدهند، دوست نداشته باشید، باید آنجا را ترک کنید.» اما این استبداد رسانهای چنان نرم و هوشمند است که قربانی را گاه بدون مقاومت به سمت تغییر رفتار یا نهایتاً بایکوت رسانهای هدایت میکند.
🔻اجازه بدهید بحث را با دیدگاه مکتب فرانکفورت در خصوص #علوم_حیلت_ساز پی بگیریم، مکتبی انتقادی که در نقد نظام سرمایه داری سازمان گرفت و هربرت مارکوزه فیلسوف نام آشنای سیاسی از شاخص ترین نظریه پردازان آن محسوب میشود. مهمترین ابزار مدیریت افکار عمومی در نظامهای سرمایه دار با پوستهای لیبرال _ دموکرات و مغز توتالیتر، #آگاهی_کاذب است، اما آگاهی کاذب چیست؟! اگاهی کاذب بخش اساسی سیستمی است که به کمک صنعت تبلیغات، رسانههای همگانی، علوم اجتماعی و روان شناختیِ در بسترعلوم حیلت ساز به صنایع سرگرم ساز و پر کننده اوقات فراغت جان میدهد تا نظام مستقر سرمایه دار_توتالیتر را تثبیت کند.
🔻اما شاید از خود بپرسید چگونه رسانههای عمومی و امروز شبکههای اجتماعی به عنوان نسل جدید رسانههای دو سویه موجب تثبیت هژمونی سرمایه سالار خواهند شد؟! کلید حل این معما در رضایت خاطر ارزان، بی مایه و دست دوم و کاذب برای تودهها با پر کردن اوقات فراغت آنها است. جامعهای مصرفگرا، بی تفاوت نسبت به جامعه خود که آماده ذبح عدالت و آزادیهای اساسی در سایه رشد بی بندوباری به اسم آزادی است، به تعبیر مارکوزه چنین نظامی فرایند «#کودن_سازی» مردم را به عنوان برده پی میگیرد. حالا با جامعهای مواجه خواهیم بود که به جای رشد عقلانی خود و تفکر و تلاش برای تغییر به فکر پیگیری ستارههای بی هویت و یا تبدیل شدن به چنین افراد فرومایه ای با تقلید از سبک زندگی آنها هست.
🔻سونامی ویرانگر آگاهیهای کاذب که مدام ذهن و زمان مخاطب بی نوا را بمباران میکند و انواع اخبار زرد، سطحی ولی در ظاهر جذاب را بر اساس اصل لذت در حلق او میریزد، هیچ فرصتی را باقی نمیگذارد. غولهای رسانهای برای جذابیت هر چه بیشتر و بزک کردن این آگاهیهای کاذب نیازبه قهرمان و سوپر استار و بلاگر و اینفلوئنسرهای بی سواد دارند. قهرمانانِ بی مایه که هر کسی را امیدوار میکند بدون تلاش، دانش و صلاحیت به آن جایگاه دست یابد. حتی اگر هزینه آن قبح شکنی باشد. بدیهی است «اصل واقعیت» در مقابل «اصل لذت» شانس چندانی ندارد!
متن کامل را در سایت عصر هوشمندی به آدرس asrehooshmandi.ir بخوانید.
@asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚡️#کاسبان_کازینوهای_ابتذال؛ جنجالهای اینستاگرامی بهخاطر چیست؟
وقتی #مارشال_مک_لوهان گفت «#رسانه_پیام_است» دقیقا منظورش این بود که خودِ رسانه فرهنگ خاص خودش را به همراه دارد...
📱هر دفعه که اینستاگرام را باز میکنید، میبینید یه جنجال تازه برپا شده؛ یا فلان خواننده به فلان رپر حمله کرده یا فلان سلبریتی کار عجیب و غریبی کرده؛ هر دری را که ببندید، سلبریتیهای یکشبهمعروفشدهٔ اینستاگرامی از پنجرهی دیگری وارد میشن... ماجرا چیه؟
🤳 در این ویدیو، از جنجالهای ماههای اولیهٔ شیوع کرونا در اینستاگرامِ ایرانی شروع میکنیم که وجه دیگهای از رفتارهای عجیبوغریب را به ما نشان داد و ردش را میگیریم تا اینکه ببینیم آدمهای معروف اینستاگرام (و یا هر شبکهٔ اجتماعی دیگری) چرا دست به هر کاری میزنند تا دیده شوند.
@asrehooshmandi
کتاب «کرونت در آیینه سواد رسانهای و علوم شناختی» منتشر شد.
این کتاب را از طاقچه دریافت کنید.
https://taaghche.ir/book/76735
@asrehooshmandi
کتاب «کرونا در آیینه سواد رسانهای و علوم شناختی» منتشر شد
در این کتاب که به قلم معصومه نصیری و توسط انتشارات پشتیبان به چاپ رسیده است، آمده است: ما در عصر کرونا قرار داریم و دنیای پساکرونا نیز انتظار ما را میکشد تا پارادایم "قرن دهساله" و "جهشهای پنجساله" از لای کتابها و تحلیلهای رسانهای به منصه ظهور برسد. پارادایمهای نوین برساخته از این تحولات نیز نقش رسانه را بهمثابه بازوی مؤثر و بلامنازع دوران حاضر و پیش رو پررنگتر ای قبل میکند و این یعنی شناخت دقیق کارکردها و کاربستهای رسانهای ضرورتی حتمی و قطعی است.
رسانه به معنای همهجانبه آن دیگر تنها اطلاعرسان و آگهی بخش نیست. در این بستر زمانی، رسانه آموزش میدهد، اقتصاد قرنطینهای را هدایت میکند، امید میآفریند، با گمراهی مقابله کرده و عزم عمومی برای مواجهه با تحولات را ایجاد میکند. رسانه امروز بسان قطعهای استراتژیک از پازل تحولات جهانی میتواند سامان دهنده یا برهم زننده نظم و امنیت باشند. میتواند یاری گری مخاطب باشد یا ضدمخاطب رفتار کند. اما هر آنچه هست رسانه با همه کارکردها امروز توانسته جهان را از مرحله بحران به سمت فراگیری عمومی نحوه مقابله با بحران و اشتراکگذاری تجربیات به شکل فراسرزمینی کند.
«کرونا در آیینهی سواد رسانهای و علوم شناختی» را از طاقچه دریافت کنید
https://taaghche.ir/book/76735
این کتاب تقدیم شده است به ساحت نورانی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و روح ملکوتی شهید گرانقدر سپهبد شهید قاسم سلیمانی
@asrehooshmandi
هدایت شده از سکرت آنلاین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گزیده بیانات رهبر معظم انقلاب به مناسبت روز #حجاب و عفاف
@secretonline
🔹#لشکر_فیک_سازان مشغول به کار شدند
💢برخی اکانت های مجهول الهویه و پیرو آن برخی رسانه های رژیم صهیونیستی، عربی و منافقان با انتشار گسترده خبری مبنی بر انفجار در غرب تهران و طرح ادعای اینکه این انفجار در انبار مهمات سپاه صورت گرفته، اقدام به انتشار تصاویر جعلی و اخبار کردند.
💢به خبر کانال منافقین توجه کنید. عکس ۵سال پیش حمله رژیم صهیونیستی به غزه را منتشر کرده و نوشته اند تصویر منتشر شده رادیوی اسراییل از انفجار غرب تهران است.
پ.ن: خبر مربوط به مدیر کل امنیتی نظامی البرز که در متن مورد استناد قرار گرفته بود، مربوط به سال ۱۳۹۷ بوده است که بدین وسیله اصلاح میشود.
@asrehooshmandi
#ای_کاش...
اول که متن مصاحبه یک خبرگزاری به نقل از یک مقام مسوول در استان البرز را دیدم خوشحال شدم که چه خوب که به موقع اظهارنظر صورت گرفته و اطلاعات درست به مخاطب میرسد، بعد که متوجه شدم خبر متعلق به سال های قبل بوده، فقط گفتم کاش در چنین مواقعی چنین اقدامات به موقعی داشتیم.
شایعه در مواقعی که موضوع مهم است و البته مبهم، با اطلاع رسانی دقیق و به هنگام کمتر مجال بروز و ظهور پیدا میکند.
معصومه نصیری
@asrehooshmandi
📸 این جوکر متوهم هم تصویر مربوط به پرتاب فِلِر توسط جنگنده های اسرائیلی بر فراز مرزهای جنوبی لبنان رو که امشب رخ داده بود رو ربط داده به خبر انفجار غرب تهران...
#انفجار_غرب_تهران
#سربازان_کمپ_تیرانا
@asrehooshmandi
🎥 این دو فیلم مربوط به پرتاب فلر توسط جنگنده های رژیم صهیونسیتی بر فراز مرز لبنان
🔸 در واقع جنگنده ها برای فرار از رهگیری پدافند لبنان اقدام به انجام این کار کردند که در نهایت با برخورد این فلرها با زمین، بخش وسیعی از زمینهای کشاورزی جنوب لبنان آتش گرفتند.
#لشکر_فیکها
@asrehooshmandi