#پروپاگاندای_آماری
چطور میشود که آمار واقعی در ۴ تیرماه پنج برابر، در ۱۸ تیرماه دو برابر، در ۱۱ مرداد سه برابر و در ۱۹ مرداد یعنی ۸ روز بعد بیست برابر آمار رسمی باشد؟!
@asrehooshmandi
📌شبکه ملی اطلاعات از زمانبندی عقب است
🔹 رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارتباط تصویری با هیئت دولت:
🔸ما هم اهمیت فضای مجازی را و اینکه بخشی از زندگی مردم شده است، قبول داریم اما بحث ما در مورد فضای مجازی این است که این عرصه از خارج مدیریت و هدایت میشود و ما نمیتوانیم مردم را بی پناه رها کنیم.
🔸عوامل مسلط بین المللی در فضای مجازی به شدت فعال هستند، تأکید مکرر بر #شبکه_ملی_اطلاعات و تشکیل #شورای_عالی_فضای_مجازی و #مرکز_ملی_فضای_مجازی و شرکت روسای سه قوه در آن به همین علت است اما متأسفانه اهتمام لازم به این موضوع نمی شود.
🔸شبکه ملی اطلاعات اجزایی دارد که این اجزا از زمانبندیها عقب هستند.
@asrehooshmandi
📻#ما_را_بشنوید
برنامه «از سـکـوت تا بـایـکوت»
«جریان شناسی رسانههای بیگانه درباره عزاداریهای ماه محرم»
نقش رسانه های فارسی زبان بیگانه در ایجاد شبهه و قداست زدایی از عزاداری های ماه محرم؛ بررسی و تحلیل سواد رسانه ای در خنثی کردن توطئه رسانه های بیگانه
💠کارشناسان قسمت #سوم برنامه:
▪️دکتر محمد اسماعیلی ـ کارشناس و تحلیلگر رسانه
▪️ هاتف الرحمن صالحی ـ کارشناس رسانه
▪️کارشناس مجری برنامه: معصومه نصیری
این برنامه با موضوعات مختلف بررسی جریانات رسانهای، تکنیکها و تاکتیکها، راههای مقابله با خط تبلیغی دشمن و... در #دهه_اول_محرم هر روز ساعت ۱۷ پخش خواهد شد.
📻رادیو گفت وگو ـ موج اف ام ردیف ۱۰۳۵ مگاهرتز
@asrehooshmandi
10.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸شهید مطهری: مجالس حسینی باید «بیدارکننده» باشد نه «بیحسکننده»
✨تربیت حسینی چگونه تربیتی هست؟
#رسانه_حسینم
#ملت_امام_حسینیم
#حسینیه_مجازی
✅#عصر_هوشمندی، مجموعه تخصصی سوادرسانهای و اطلاعاتی
@asrehooshmandi
⭕️ تاثیر وسایل ارتباط جمعی
درباره نقش و تاثیر وسایل ارتباط جمعی به طور کلی سه دیدگاه نظری وجود دارد:
۱- دیدگاه افراطی
۲- دیدگاه تفریطی
۳- دیدگاه بینابین
به نظر طرفداران دیدگاه اثرات مطلق و افراطی، وسایل ارتباط جمعی دارای چنان قدرتی هستند که می توانند نسلی تازه برای اولین بار در تاریخ انسان پدید آورند.
به گفته ژان کازنو، این اندیشه در نظر مردم رواج یافته که وسایل ارتباط جمعی قدرتی فوق تصور دارند و می توانند افکار فلسفی و سیاسی را منقلب نموده، شکل تازه ای به آن بخشند و به اختیار، تمامی رفتارها را هدایت نمایند.
طبق نظرات طرفداران دیدگاه تفریطی، وسایل ارتباط جمعی تاثیر چندانی بر مخاطبین خود ندارند و دیگر دوران سلطه وسایل ارتباطی و رواج عقاید تند و انتساب اثرات جادویی و خارق العاده به وسایل ارتباط جمعی پایان یافته است.
این عده معتقدند که وسایل ارتباط جمعی با وجود تکنولوژی برتری که از آن استفاده می کنند، با موانع بسیاری در راه اثرگذاری بر
دیگران مواجهند.
در مقابل دو دیدگاه افراطی و تفریطی، دیدگاه سوم که بینابینی می باشد، نظر بر این دارد که باید پذیرفت که وسایل ارتباط جمعی، ابزاری اجتماعی- فرهنگی به معنی عالی آن هستند و از این جهت اثرات چشمگیری برجای می گذارند، اما این آثار نه آنچنان است که هیچ محدودیتی را نشناسند (دیدگاه افراطی) یا آنکه چنان ناچیز است که هیچ اعتنایی را شایسته نباشد (دیدگاه تفریطی)، بلکه باید دید حدود تاثیر این وسایل چیست و در چه شرایطی این تاثیرات محدود و یا تقویت می شوند.
به نظر می رسد که دیدگاه سوم واقع بینانه تر باشد.
درس رسانه
@asrehooshmandi
⚪️گوگل دانشگاه میشود!
▪️ارتباطات در جهان از تمام جهات در حال گسترش است و بسیاری از پدیدهها و مفاهیم از شکل و معنای سنتی و مرسومشان خارج شدهاند. یک نمونهاش مشاغلی است که در حوزه ارتباطات ایجاد شده است. اغلب شرکتها و کمپانیهای ارتباطی و فناوری اطلاعاتی در زمینه خلق شغل نیز دستی بر آتش دارند. شرکتی مانند آمازون از سال 1995 تا 2018 حدود 613 هزار شغل در سرتاسر جهان ایجاد کرده است. یا اینکه آلفابت که شرکت مادر گوگل محسوب میشود از سال 2007 تا 2019 حدود 119 هزار شغل خلق کرده است.
▫️رویای بسیاری از دانشجویان و کارجویان استخدام در گوگل و کار کردن در این شرکت است. اینبار اما این شرکت پا را فراتر هم گذاشته و اعلام کرده کاری میکند که متقاضیان بدون نیاز به رفتن به دانشگاه، آموزش ببینند و کار پیدا کنند. برنامهای که اگر عملی شود، در دنیای کار و تحصیلات تغییرات زیادی ایجاد کند و شاهدی خواهد بود بر این فرض که چیزی جلودار انقلاب ارتباطی و امکانهای آن نیست.
▫️این غول نرمافزاری به دنبال برگزاری دورههای حرفهای برای آموزش افراد در جستجوی کار است و به آنها مدرک میدهد.
▫️گوگل دورههای خود را «گواهی شغلی» نامگذاری کرده و قرار است در آن به افراد مهارتهای بنیادی را آموزش بدهد.
▫️جالب این است که این دورهها برخلاف مقاطع دانشگاهی که معمولا چندین سال طول میکشد، به صورت فشرده و در مدت زمانی تقریبا ۶ ماهه انجام میشوند.
▫️براساس گفتههای مدیران ارشد گوگل، امروزه جهان تغییرات زیادی کرده و دیگر امنیت اقتصادی افراد در گرو داشتن مدرک دانشگاهی نیست.
▫️تاکید گوگل بر این است که امکانها و راهحلهای خلاقانه و در دسترس مانند آموزش و ارتباطات آنلاین، عرصههای مختلف را دگرگون کرده که میتوان از آن در زمینه آموزش شغلی نیز استفاده کرد.
▫️هنوز قیمت دورههای آموزش گواهی شغلی اعلام نشده اما پیشبینی میشود قیمت دورهها بسیار پایین و در مقایسه با ترمهای دانشگاهی بسیار بهصرفهتر باشد.
▫️گوگل حتی گفته پس از پایان برنامه به افراد در جستوجوی شغل کمک میکند و حتی در برنامه استخدامی آینده خود، داشتن این گواهی شغلی را معادل مدرک ۴ ساله دانشگاه میداند.
مدیریت ارتباطات
@asrehooshmandi
عصر هوشمندی
📌شبکه ملی اطلاعات از زمانبندی عقب است 🔹 رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارتباط تصویری با هیئت دولت:
🎯بازخوانی مطالبهای چندین ساله
🎯بی توجهی به #شبکه_ملی_اطلاعات؛ خیانتی غیرقابل بخشش
✍معصومه نصیری
💠ما به شبکه ملی اطلاعات نیاز فوری داریم. داشتن شبکه ملی اطلاعات هم نیازمند داشتن مدیران با دغدغه و دارای نگاه بلندمدت است؛ مدیرانی که مقطعی و موردی، فکر نکرده و تصمیم نگیرند.
💠تجربه کشورهای دیگر در این زمینه نشان میدهد که نباید به مساله شبکه ملی اطلاعات، تقویت پیامرسانهای داخلی و موتورهای جستجوی بومی نگاه سلیقهای داشت. ما با نداشتن شبکه ملی اطلاعات به قدرتمند شدن سایر کشورها در برابر خودمان از طریق دسترسی بدون قید و شرطشان به اطلاعات ایرانیها از طریق اینترنت جهانی کمک کردهایم.
✅آنچه ما در کشورمان با نام #شبکه_ملی_اطلاعات میشناسیم برخی در دنیا عناوین دیگری همچون #شبکه_ملی_پهنباند (NBN) یا #شبکه_دولت_الکترونیکی شناخته میشود.
✅در سال ۱۹۹۳ دولت #کانادا طرحی را برای افزایش توسعه باند پهن و میزان اتصال شهروندان پایهریزی کرد. #کره_جنوبی در اواخر دهه ۹۰ طراحی شبکه پهن باند را با سرعت ۲ مگابایت بر ثانیه برای هر فرد آغاز کرد. دولت #سوئد در سال ۱۹۹۹ سیاست توسعه شبکه های فیبر (باندپهن) را اجرایی کرد. دولت #آلمان نیز در سال ۱۹۹۹ طرح « D21باند پهن» را برای حمایت و گسترش جامعه اطلاعاتی، به اجرا درآورد. دولت #فرانسه نیز در سال ۲۰۰۱ راهبرد ملی با عنوان «پهنباند برای همه» را توسعه داد که تمرکز آن بر گسترش باند پهن در نواحی روستایی بود. #چین، #برزیل، #انگلیس، #هلند، #استرالیا، #هند، #کویت، #قطر و این اواخر #عربستان_سعودی و #روسیه نیز شبکههایی مشابه ایجاد کردهاند.
💠شکل گیری شبکه ملی اطلاعات و اینترنت ملی خلاف رویه عملکرد جهانی نیست بلکه دقیقا حرکت در مسیری است که کشورهای پیشرو جهان مانند کره جنوبی، چین، روسیه، استرالیا و ... در آن قرار دارند.
✅توجه: شبکه ملی اطلاعات و اینترنت ملی به معنی قطع ارتباطات جهانی و اینترنت جهانی نیست. لازم است در این باره کارشناسان دقیق و شفاف با مردم سخن گفته و نگرانیها مبنی بر قطع دسترسیهای بینالمللی را برایشان مرتفع کنند. ✅
💠بازخوانی اهداف راهبردی شبکه ملی اطلاعات
isna.ir/news/96061408317
@asrehooshmandi
💻بایدها و نبایدهای ورود به مدرسه آنلاین/ مادرها به این نکات توجه کنند
یادگرفتن درس و انجام تکالیف در شیوه آنلاین که از حدود دو هفته دیگر شروع میشود، نیاز به مقدماتی دارد که باید از الان فراهم کرد. این مدرسه آنلاین ضرورتهایی دارد که باید کم کم مقدماتش را فراهم کنید تا بچه به درستی درس را یاد بگیرد و تکالیفش را انجام دهد.
⏪مکان آرام
همیشه یک مکان آرام و بدون سروصدا را انتخاب کنید؛ دقت کنید در مکانی که کودک میخواهد تکالیفش را انجام دهد، مواردی که باعث حواسپرتی او میشود مانند تلویزیون و ... نباشد تا با حواس جمع و دقت بالا بتواند کارش را انجام دهد.
⏪فناوری، تعطیل!
وقتی کودک میخواهد تکالیفش را انجام دهد، موبایل و تبلت و هرگونه وسیله بازی را که باعث میشود حواس کودک پرت شود، از او بگیرید. وقتی هم که قرار است آنلاین درس بخواند به او بیاموزید که ابزار فقط برای درس در اختیار اوست.
⏪برنامهریزی داشته باشید
اگر برای کودک برنامهریزی کنید و در منزل قانون داشته باشید؛ کودک به انجام دادن کارها طبق برنامه عادت میکند و آنها را بدون هیچ اجباری انجام میدهد. حتما در برنامه روزانه کودک، استراحت و زنگ تفریح را فراموش نکنید و با چیدن برنامههای جذاب او را به انجام تکالیف تشویق کنید.
⏪صریح بیان کنید از کودک چه میخواهید
کودک باید بداند شما چه توقعی از او دارید و دقیقا چه کارهایی باید انجام بدهد. برای روشن شدن برنامهها حتما با حوصله و سر فرصت با او صحبت کنید و قوانینتان را صریح به او بگویید.
⏪تشویق فراموش نشود
کودکان دوست دارند مورد تشویق و تمجید قرار بگیرند. اگر بعد از انجام به موقع تکالیفش او را تشویق کنید و بگویید که به او افتخار میکنید، نتیجه بهتری خواهید گرفت. میتوانید برای کارهای سختتر و مهمتر جایزه هم در نظر بگیرید؛ البته نه به صورتی که تبدیل به وظیفه شود. حتما به کودک بگویید از اینکه تکالیفت را به موقع و مرتب انجام دادهای از تو راضی هستم. مهم است که بداند به چه دلیلی از او راضی هستید.
⏪رشوه ممنوع
برخی والدین برای اینکه کودک تکالیفش را انجام دهد، به او رشوه میدهند. رشوه دادن برای اینکه فرزند درس بخواند و تکالیفش را انجام دهد، بدترین کار ممکن است؛ چون کودک هیچ تمایلی به انجام این کارها ندارد و فقط برای امتیازهایی که در نظر گرفتهاید، دارد درس میخواند و هیچ لذت و بار مثبتی در این کار وجود ندارد.
⏪صبور باشید
همیشه کارها همانگونه که ما میخواهیم پیش نمیرود. ممکن است گاهی فرزندان در یک زمانهایی انرژی لازم برای انجام تکالیف را نداشته باشند، انعطاف داشته باشید و اجازه بدهید فرزند با حال خوب به انجام تکالیف بپردازد تا حس خوبی به آن کار داشته باشد و حس اجبار را از او دور کنید.
⏪با و ظایفتان آشنا باشید
درس خواندن، انجام تکالیف، آماده کردن وسایل و ... همه از وظایف کودک است؛ مسئولیتهای فرزندتان را به دوش نکشید و به جای او درس نخوانید و تکالیف را انجام ندهید. شما به عنوان حامی فقط باید راهنمای کودک و در کنارش باشید، بقیه کارها وظیفه اوست.
@asrehooshmandi
🔴 معرفی کتاب «تحلیل واقعهی عاشورا» از استاد شهید مرتضی مطهری
🔺 کتاب «تحلیل واقعهی عاشورا» شامل چهار سخنرانى از استاد شهید آیتاللّه مطهرى دربارهی حادثهی کربلا است. این سخنرانیها در زمانها و مکانهاى مختلف ایراد شده و قبلاً در کتابهاى حماسهی حسینى و پانزده گفتار به چاپ رسیده است.
🔺 گفتار اوّلِ کتاب تحت عنوان «تحلیل واقعهی عاشورا» در سال ۱۳۵۶ هجرى شمسى در یکى از جلساتى که بهطور هفتگى در برخى منازل تهران برگزار میشد و موسوم به «جلسهی یزدیها» بود ایراد شده است. «نقش حادثهی کربلا در تحوّل تاریخ اسلامى» عنوان گفتارهاى دوم و سوم است که در سال ۱۳۵۲ هجرى شمسى در شب عاشورا و یازدهم محرّم در مسجد حضرت امیرالمؤمنین (علیه السّلام) تهران ایراد شده است.
🔺 گفتار چهارم تحت عنوان «شعارهاى عاشورا» سخنرانى معروف استاد شهید دربارهی حادثهی کربلا است. این سخنرانى در روز عاشورا و در حدود سال ۱۳۵۲ هجرى شمسى در مسجد جامع نارمک تهران ایراد شده است.
#رسانه_حسینم
#ملت_امام_حسینیم
#حسینیه_مجازی
@asrehooshmandi
🔺️انتشار سليقه ای فرمايشات مقام معظم رهبری در موضوع فضای مجازی همچنان ادامه دارد/ حذف گسترده بخش مربوط به فضای مجازی حتی در کانالهای رسمی
🔹️ رهبرانقلاب در سخنرانی ۱۳۹۹/۶/۲ دوباره در خصوص واگذاری مدیریت فضای مجازی به دشمنان و عدم اجرای شبکه ملی اطلاعات گلایه کردند که این موارد در رسانه های رسمی بازنشر نشد!
🔹️ الان واقعاً فضای مجازی، یک بخش حقیقی از زندگی مردم شده؛ حالا دولت الکترونیک و از این قبیل که به جای خود محفوظ است- شکّی نیست [امّا] آنچه عرضِ من است و من روی آن تکیه میکنم این است که فضای مجازی بدون اختیار ما، از بیرون از اختیارِ ما دارد مدیریّت میشود؛ بحث این است.
🔹️فضای مجازی یک چیزی نیست که آدم بتواند مثل یک آب روانی هر جور که میخواهد از آن استفاده بکند؛ دیگران دارند این آب را به یک سمتی که خودشان میخواهند هدایت میکنند؛ آنها دارند مدیریّت میکنند این فضا را.
🔹️وقتی که ما میدانیم کسانی از بیرون دارند فضای مجازی را -که ما هم دستاندرکارش هستیم و مبتلابهِ ما است- هدایت میکنند و مدیریّت میکنند، ما نمیتوانیم بیکار بنشینیم در مقابل او؛ ما نمیتوانیم مردممان را که با فضای مجازی ارتباط دارند، بیپناه رها کنیم در اختیار آن مدیری که دارد پشت پرده، فضای مجازی را اداره میکند.
🔹️ عوامل مسلّط بینالمللی در این زمینهها بشدّت فعّالند: از لحاظ خبردهی، خبررسانی، تحلیل دادهها و امثال گوناگون؛ هزاران کار دارد انجام میگیرد روی فضای مجازی.
🔹️برای خاطر این است که بنده روی مسئلهی شبکهی ملّی اطّلاعات این همه تأکید میکنم. این شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملّی فضای مجازی که تشکیل دادهایم و بنده اصرار داشتم و دارم که این [شورا] تشکیل بشود و رؤسای محترم در آن شرکت کنند و تصمیمگیری کنند و اجرا کنند، به خاطر اهمّیّت این مسئله است؛ نمیشود این مسئله را رها کرد.
🔹️من میبینم که آن اهتمام لازم به خرج داده نمیشود. خب الان شبکهی ملّی اطّلاعات اجزائی دارد، این اجزا باید در زمانبندیهای مشخّص تحقّق پیدا کند؛ آدم میبیند که تحقّق پیدا نمیکند، از زمانبندیها عقبند؛ یا سیاستهای اصولیای در زمینهی پهنای باند وجود دارد که مکرّر ابلاغ شده، خب این سیاستها باید رعایت بشود و اینها مورد درخواست و تأکید مؤکّد اینجانب است.
نسخه کامل بیانات مقام معظم رهبری را در khamenei.ir بخوانیم.
@asrehooshmandi
🚦هوش مصنوعی از پخش زنده محتوای مستهجن و خشن جلوگیری می کند
⬅️نرم افزاری مجهز به هوش مصنوعی ساخته شده که از فیلمبرداری، اشتراک گذاری یا پخش زنده محتوای مستهجن یا خشن جلوگیری می کند. فناوری توسعه یافته که می تواند فیلمبرداری، اشتراک گذاری یا پخش زنده محتوای مستهجن یا خشن را مسدود کند. این فناوری برای حفظ امنیت صدها هزار کودک کارامد است.
⬅️این فناوری Safe To Watch نام دارد و سیستم هوش مصنوعی آن دوبرابر سریع تر از دوربین تلفن هوشمند است و با تحلیل فریم به فریم محتوای ویدئو، ریسک آن را ارزیابی می کند و بعد تصاویر با ریسک بالا مخدوش یا خاکستری می شوند. همچنین این فناوری قابلیت رصد انیمیشن و کارتون را دارد و طوری آموزش دیده تا خشونت را رصد کند.
⬅️البته هنوز به طور دقیق مشخص نشده این فناوری پس از شناسایی تهدید چه اقدامی باید انجام دهد اما گزینه های مختلفی برای این بخش وجود دارد از جمله قفل کردن دستگاه از راه دور برای مدتی معین، مسدود کردن اپلیکیشن مورد استفاده برای فیلمبرداری یا اشتراک گذاری و مسدود کردن دوربین دستگاه.
⬅️این سیستم هوش مصنوعی طی فرایند تحلیل میلیون ها ویدئو و تصویر به طور موفقیت آمیز ۹۲ درصد محتوای #مستهجن و ۸۴ درصد از محتوای #خشن را ردیابی کرد.
⬅️شرکت تولید کننده این فناوری در حال حاضر دستگاهی را با استفاده از یک سیستم هوش مصنوعی مشابه ساخته الگوهایی روی کیبورد موبایل را ردیابی می کند تا به این ترتیب از #قلدری_سایبری و موارد دیگر سواستفاده در فضای مجازی جلوگیری کند.
منبع: پرس اسوسیشن
✅#عصر_هوشمندی، مجموعه تخصصی سوادرسانهای و اطلاعاتی
@asrehooshmandi