عصر هوشمندی
@asrehooshmandi
⭕️ واکنش کاربران فضای مجازی به سازندگان دوقطبی «میدان»- «دیپلماسی»
✍🏻معصومه نصیری؛ کارشناس و تحلیلگر رسانه
🔸بخشهایی از فایل مصاحبهای که گفته میشود برای تاریخ شفاهی ضبط شده و بلاشک دارای اطلاعات طبقه بندی شده قطعی است، ناگهان از شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال سردرآورده است. فایلی که از لحظه انتشار بهت دلسوزان داخلی و شادمانی دشمنان خارجی را به همراه داشته و البته بیشتر وجود مهندسی انتشار را به ذهن متبادر میکند تا یک خطا!
🔸اما این فایل که بازتاب رسانهای وسیعی داشته، براساس رصد دیتاک در شبکههای اجتماعی نیز مورد توجه کاربران قرار گرفته است.
📊فعالان توییتر بیشترین واکنش را به این موضوع داشتهاند که این واکنشها در دو بخش «محتوای فایل صوتی» و «چگونگی نشر آن در رسانه معاند برای نخستین بار» و با هشتگهای #ظریف، #پایان_ظریف، #رسوایی_آشنا و #گاندو پیگیری شده است. کاربران توییتر با ۳۰٫۳ هزار توییت، ۲۳٫۹ هزار ریتوییت، ۱۴٫۸ هزار لایک و ۱۲۶۲ پست در ساعت در این زمینه تولید محتوا کردهاند.
📊پرلایکترین توییت با متن «اصلاحطلبان پروژه انتخاباتی بد (#ظریف) و بدتر (#سپاه) رو برای انتخابات رسما با این فایل صوتی و پوشش رسانهای گسترده کلید زدن. مردم گول یک مشت اصلاحطلب دروغگوی خائن و آدمکش را نخورید» با ۱۶۵۵ لایک بوده است. توییت «کمتر از یک ماه بعد از اینکه دکتر ظریف گفت از اول تا آخر گاندو دروغ است فایل صوتی یکی از محرمانهترین گفتگوهایش که صرفا برای ثبت در آرشیو بیان شده بود در رسانههای ضد انقلاب منتشر شد. جاسوسها تا کجا در کنار مسئولان ارشد دولت نفوذ کردهاند» با هزار ریتوییت، پربازنشرترین محتوای توییتر بوده است.
📊تلگرام اما بستر انتشار سه ضلعی خبر، تحلیل و واکنش عمومی کاربران بوده است. ۱٫۶ هزار پست با ۶٫۵ میلیون بازدید نتیجه واکنشهای کاربران تلگرام به فایل صوتی بوده که به اعتقاد برخی فعالان سیاسی و کاربران بیشتر برای مهندسی انتخابات و مذاکرات منتشر شده است. متن توضیحات سخنگوی وزارت امور خارجه در کانال خبر فوری درباره این فایل صوتی با ۲۲۷ هزار بازدید، پربازدیدترین محتوای تلگرام بوده است.
📊بستر خبر نیز با ۱٫۴ هزار محتوا دراینباره به انتشار محتوا پرداخته که ۵۸۱ محتوا در خبرگزاریها، ۶۹۸ متن در پایگاههای خبری و ۱۳۸ متن در روزنامهها منتشر شده است. خبر فارسی، مشرق و انتخاب برترین منابع خبری در این زمینه بودهاند.
✅درحالیکه هنوز کنشگری فعالان شبکههای اجتماعی درباره این فایل صوتی ادامه دارد، نباید از نظر دور داشت که انتشار فایل صوتی که گفته میشود محرمانه بوده، چند سناریوی "آشنا" را به ذهن متبادر میکند؛ «بیاعتباری سیاست دوری از غرب و تشکیک بر روی متحدان شرقی ازجمله روسیه و چین»، «فرار از پاسخگویی و برداشتن بار بینتیجه بودن مذاکرات از روی محور دیپلماسی و گذاشتن آن بر دوش محور میدان» و «ایجاد دوقطبی کاذب با اهداف خاص برای به حاشیه بردن موضوعی مهمتر».
✅شاید رمزگشایی از اتفاقات در حال وقوع نیاز به گذر زمان داشته باشد اما در پایان توجه شما را به توییت پمپئو در واکنش به فایل صوتی منتشر شده جلب میکنم. او نوشته است: ترور قاسم سلیمانی موفق بود؛ اگر باورتان نمیشود حرفهای ظریف را گوش دهید.
@asrehooshmandi
سرهنگ رجبی، رئیس مرکز تشخیصو پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا:
از 185 برنامه استیکرساز موجود در فروشگاههای اندرویدی 48 مورد آنها که در مجموع 400 هزار نصب نیز داشتهاند بدافزار بوده است.
--نشانه های آلودگی ویروسی موبایل
*کاهش سرعت تلفن همراه،
*افزایش مصرف باطری،
*نصب برنامه ناخواسته،
*عضویت ناخواسته در کانالهای تلگرامی و شبکههای اجتماعی،
*افزایش مصرف اینترنت
cyberpolice.ir/node/154197
@asrehooshmandi
⭕️آقایان! به فکر ایرانِ پساانتخابات هم باشید
🔸معصومه نصیری در گفت و گو با خبرگزاری حوزه درباره «نقش رسانه در انتخابات ۱۴۰۰» گفت: از مهمترین کارویژه های رسانهها در زمان انتخابات را تبیین ویژگیهای اصلح، توجه دادن مردم به «برنامه» و «کارنامه» بهجای شعار و وعدههای بیپشتوانه و سخنانی که تنها برای جذب رأی است.
🔸از نهادهای نظارتی و مدعیالعموم انتظار می رود اگر فردی در منظر افکار عمومی اتهامی را علیه شخص، نهاد یا سازمانی مطرح کرد آن اتهام را بررسی کنند که در صورت صحت برخورد لازم انجام شود و اگرنه هزینه سخنان تضعیف کننده اعتماد عمومی را بهقدری بالا ببرد که فرد بهراحتی و بدون دغدغه با بیاخلاقی و بداخلاقی انتخاباتی، نسبت به مخدوش و مشوش سازی افکار عمومی اقدام نکند.
🔸اگر ما به بهانه دفاع از کاندیدای مورد قبول خود و تخریب کاندیدای رقیب، اقدامات رسانهای داشته باشیم که آن اقدامات در سبد رسانههای معاند قرار گرفته و منتهی به موفقیت همان کلان روایت رسانههای جبهه معارض ایران یعنی القای ناکارآمدی و ناامیدی عمومی شود که سرریز این حس عدم حضور پای صندوقهای رأی است، عملاً یعنی بصیرت و فهم سیاسی دقیقی نداشتهایم و فقط پشت عناوین، خارج از مسیر درست حرکت کردهایم.
◀️متن کامل را در https://hawzahnews.com/xb7Qc بخوانید.
@asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*هیأت ملت*
ویژه برنامه شبکه رادیویی جوان
*گفت و گوی صاحب نظران مسائل کشور*
با نسل جوان امروز
گفت و گوی سوم
*مصطفی کواکبیان*
دبیرکل حزب مردم سالاری
چهارشنبه ۸ اردیبهشت
ساعت ۲۱ - موج FM ردیف ۸۸
*هیأت ملت* را از *رادیو جوان* بشنوید و از *ایران صدا* ببینید
RadioJavan.ir
IranSeda.ir
@asrehooshmandi
کانون بسیج اساتید دانشگاه لرستان برگزار میکند:
سلسله نشست های بصیرتی مجازی با موضوع انتخابات ۱۴۰۰
🔶️ نشست چهارم؛ «انتخابات و فضای مجازی» 🔶️سخنرانان
سیدعلیرضا آل داوود_ پژوهشگر فضای مجازی و رسانه
دکتر معصومه نصیری _ مدرس و پژوهشگر سواد رسانه ای
🔷زمان: یکشنبه تاریخ ۱۴۰۰/۲/۱۲ ساعت ۲۱:۳۰ تا ۲۳ شب
🔷نشانی https://www.skyroom.online/ch/lurestanuni/basij
@asrehooshmandi
فرا رسیدن ایام سوگواری 🥀
امیرالمومنین امام علی (ع) تسلیت باد
برای یکدیگر دعا کنیم.🙏
خدایا عاقبتمان را ختم بخیر کن.🙏
@asrehooshmandi
#تکنولوژی
🔸علم و فناوری و فضای سایبر در ایران
▫️مشروح سخنرانیهای دومین همایش ملی مطالعات فرهنگی و اجتماعی آموزش عالی، علم و فناوری و فضای سایبر در ایران
http://iscs.ac.ir/blog/2021/05/03
@asrehooshmandi
🔸بیهوشی اجتماعی
#فلسفه_تکنولوژی #تکنولوژیهای_نوین_ارتباطی
⭕️همه ما به قلاب تکنولوژی گرفتار آمدهایم و تکنولوژی به سبب پاداشی که از رفاه به ما میدهد، به جبری عادتمحور در زندگیمان بدل شده است. تکنولوژی تیغ دو دم است؛ هم سود دارد، هم زیان. هم آسیب است، هم فرصت. هم خطر است، هم سهولت. هم اطمینان و آرامش خاطر است، هم نبود امنیت.
⭕️دکتر شاپور اعتماد، استاد فلسفه علم، معتقد است «تکنولوژی، کارکردی دوگانه دارد. چه کسی میتواند باور کند که گیمها (بازیها)، سررشتهشان در ارتش امریکا باشد و بزرگترین سرمایهگذار در اختراع بازیها، ارتش امریکا است. در واقع تکنولوژی پدیده سر راستی نیست. یک مقوله پر ابهام است. از من جواب سر راست درباره سود و زیان تکنولوژی نخواهید.»
◀️متن کامل را https://www.irannewspaper.ir/newspaper/item/570608 بخوانید.
آکادمی ارتباطات
@asrehooshmandi
⭕️نگاهی به یک تکنیک رسانهای که میتواند نظر ما را در انتخابات تغییر دهد
#تکرار و القای آنچه نیست!
🌀براي زنده نگه داشتن اثر يك پيام با تكرار زمان بندي شده،سعي میکنند اين موضوع تا زماني كه موردنياز هست زنده بماند. در اين روش با تكرار پيام، سعي در القاي مقصودي معين و جا انداختن پيامي در ذهن مخاطب دارند.
🌀روش تكرار از قواعد خاصي پيروي میکند زيرا فاصلههای تكرار، نبايد چنان دراز باشد كه سبب محوشدن آثار قبلي شده و نه چندان كوتاه باشد كه ملالانگیز و خستهکننده شود.
🌀تكرار مثل ضربههای پياپي چكش است كه سرانجام ميخ را میکوبد و به داخل میراند. بنابراين فرستنده پيام اميدوار است كه اين شكلي از ضربه زدن مداوم، باعث دريافت نكات پيام شود.
گزارههای:
◀️رأی دادن ما فایدهای ندارد.
◀️انتخابات فرمایشی است و نه رقابتی؛رأیگیری معنی ندارد.
◀️اگر فلان فرد یا جریان رأی بیاورند، کشور نابود میشود.
◀️ما میتوانستیم اما نگذاشتند.
و...از نمونههایی است که با استفاده از تکنیک #تکرار و البته همافزایی رسانهای،باهدف مهندسی افکار عمومی در زمینه انتخابات به کار گرفته میشود.
✍️معصومه نصیری_مدرس سواد رسانهای
@asrehooshmandi
⭕️تا روزهای منتهی به انتخابات کاملا حواستان به این تکنیک باشد
شاه ماهی سرخ؛ یک استدلال مغالطه آمیز
💢شاه ماهی سرخ چه میکند؟
🔹حواستان را پرت و مرکز توجه را منحرف میکند.
🔹ماجرا از پله دوم مطرح میشود و این پله دوم بسیار جذاب است.
🔹واژگان خاص برای احساساتی و هیجانی کردن مخاطب استفاده میشود.
💢چه باید کرد؟
🔹هدف گوینده را بررسی کنید.
🔹نسبت فرد را با ادعای مطروحه بسنجید.
🔹به احساسی که بعد از مواجه با چنین محتوایی در شما ایجاد شده واقف باشید. هیجانی شدن یعنی مکث و صبر و نه اقدام.
✍معصومه نصیری_مدرس سواد رسانهای
#انتخابات۱۴۰۰
#انتخاب_اصلح
@asrehooshmandi
مراقب #کلاهبرداران #انتخاباتی باشید
با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات کلاهبرداران به بهانههای مختلف اقدام به کلاهبرداری از هموطنان میکنند.
از جمله مواردی که در این حوزه متصور می باشند عبارتند از :
- کلاهبرداران با ترفند ایجاد اپلیکیشنهای انتخاباتی در پوشش تبلیغ و ارسال آن در شبکههای اجتماعی گوناگون و تحریک افراد به دانلود و نصب آنها، دست به کلاهبرداری از کاربران می زنند.
- یکی دیگر از شگردهای کلاهبرداران سایبری راهاندازی گروههایی در شبکههای اجتماعی و دعوت از کاربران برای افزودن مخاطب و جذب فالور میباشد، در این گروهها که با عنوان "اد بزن، پول بگیر" نیز شناخته میشوند این طور به کاربران خود القاء میشود که در ازای دعوت تعداد مشخصی کاربر به گروه، مبالغی به حساب آنان واریز میشود.
#انتخابات1400
#کلیک_امن
@asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️آگهی دهندگان فروش کالا چگونه در دام مجرمین سایبری گرفتار شدند؟
@asrehooshmandi
🔹چند خبر کوتاه
#حکمرانی_سایبری
◀️ با تعهد جدید مایکروسافت؛ دست آمریکا از اطلاعات مشتریان اروپایی کوتاه شد. بر این اساس مایکروسافت متعهد شده تا به مشتریان تجاری و عمومی اتحادیه اروپا اجازه دهد دادههای رایانش ابری را در داخل این منطقه نگهداری کنند تا به این ترتیب از نگرانیها درباره دسترسی دولت آمریکا به اطلاعات حساس جلوگیری کند.
#جریان_یکسویه_اطلاعات
◀️ اینستاگرام به دلیل عدم انتشار پستها درباره حوادث قدس عذرخواهی کرد. اینستاگرام در چند پست توئیتری به اختلالی اشاره کرد که به دلیل آن پستها و مطالب مربوط به حوادث اخیر محله شیخ جراح در قدس حذف شده بودند. به نظر می رسد این حذف در راستای سیاست های مبتنی بر انحصار و استبداد رسانه ای اینستاگرام رخ داده است که مسبوق به سابقه بوده است.
#کاهش_تب_کلاب_هاوس
◀️ بیزینس اینسایدر اعلام کرد: آمارهای جهانی نشان می دهد استقبال کاربران از کلاب هاوس کاهش یافت. به گفته سخنگوی شرکت «سنسور تاور» تعداد دانلودهای اپلیکیشن کلاب هاوس در سراسر جهان در ماه آوریل به ۹۲۲ هزار بار رسیده است. این رقم نشان دهنده ۶۶ درصد کاهش نسبت به دفعات دانلود اپ در ماه مارس (۲.۷ میلیون بار) و ۹.۶ میلیون بار در فوریه است. کاهش میزان دانلود اپ نشان دهنده سیر نزولی استقبال از این شبکه اجتماعی است.
✅#عصر_هوشمندی، مجموعه تخصصی سواد رسانه ای و اطلاعاتی
@asrehooshmandi
♦️ائتلاف ۴۴ دادستان ایالات متحده علیه «اینستاگرام کودکان»
🔹مدتی پیش زمزمههای طراحی نسخه مخصوص کودکان اینستاگرام مطرح شد. نسخهای که به کودکان زیر ۱۳ سال اجازه میدهد از این برنامه محبوب برای به اشتراک گذاری عکسها به روشی ایمن استفاده کنند، اما از همان زمان نیز اعتراضاتی در این زمینه مطرح شد و اکنون ائتلافی متشکل از ۴۴ دادستان کل ایالات متحده، نامهای را به مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک ارسال کردند که این نسخه اینستاگرام را محکوم میکند.
جزئیات در 👇👇
entekhab.ir/002afB
@asrehooshmandi
♦️ائتلاف ۴۴ دادستان ایالات متحده علیه «اینستاگرام کودکان»
🔹مدتی پیش زمزمههای طراحی نسخه مخصوص کودکان اینستاگرام مطرح شد. نسخهای که به کودکان زیر ۱۳ سال اجازه میدهد از این برنامه محبوب برای به اشتراک گذاری عکسها به روشی ایمن استفاده کنند، اما از همان زمان نیز اعتراضاتی در این زمینه مطرح شد و اکنون ائتلافی متشکل از ۴۴ دادستان کل ایالات متحده، نامهای را به مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک ارسال کردند که این نسخه اینستاگرام را محکوم میکند.
جزئیات در 👇👇
entekhab.ir/002afB
@asrehooshmandi
🔹رابطه ایموجی های پرکاربرد با احساسات
◀️به طور کلی استفاده چشمگیر از ایموجی ها در جهان، ارتباط وسیعی با احساسات دارد.
◀️در تحقیقی که توسط شرکت تولیدکننده نرم افزار «سوئیفت کی» انجام شد، بیش از یک میلیارد داده متنی کاربران به ۱۶ زبان مختلف، تحلیل شد. جالب است که سه طبقه بالایی ایموجی ها همگی به ابراز احساسات مرتبط بودند.
◀️شش صورتک شاد که شامل چشمک ها، بوسه ها، لبخندها و خنده ها می شوند، بیش از ۴۵ درصد از کل ایموجی های استفاده شده است، صورتک های ناراحت (از جمله صورتک های خشمگین) ۱۴ درصد از این مقدار و ایموجی های قلب از هر رنگی از جمله ایموجی قلب شکسته، تنها ۱۲ درصد را به خود اختصاص دادند.
◀️بنابراین بیش از ۷۰ درصد استفاده از ایموجی ها، مستقیما به نوعی ابراز احساسات مرتبط هستند. این نتایج نشان می دهد، ایموجی ها ابزاری قدرتمند برای بیان احساسات است که بنابر گزارش کاربران، آن ها را قادر می سازد در گفت وگوهای دیجیتال به شکل بهتری با دیگران ارتباط برقرار کنند.
◀️استفاده از ایموجی ها به پدیده ای جهانی تبدیل شده است. روزانه بیش از شش میلیارد ایموجی میان انسان ها در شبکه های اجتماعی رد و بدل می شود و نفوذ آن ها از نفوذ زبان انگلیسی در جهان بیشتر شده است.
◀️شکلک ها در ارتباطات دیجیتال، نقش زبان بدن را بازی می کنند. براساس یک برآورد، در تعاملات روزانه ما با دیگران، فقط ۳۰ تا ۳۵ درصد از جنبه های اجتماعی محتوا و معنا برخاسته از زبان است و به طرز حیرت آوری۷۰ درصد آن، از اشاره های غیرکلامی سرچشمه می گیرد.
◀️ابعاد بسیاری از ارتباطات غیرکلامی توسط «ری بردویستل»، انسان شناس آمریکایی مطالعه شده است. او چهره ای پیشگام در حوزه مطالعات ارتباطات غیرکلامی محسوب می شود. «بردویستل» رشته حرکت شناسی را نام گذاری کرد و بنیان نهاد.
◀️ این رشته به مطالعه نقش «حالات چهره، حرکات سر و دست، حالت بدن، طرز راه رفتن و حرکات قابل مشاهده بازو و بدن» در انتقال معانی اجتماعی می پردازد. او بر اساس یک تحقیق گسترده تخمین زده که ما می توانیم ۲۵۰ هزار حالت مختلف چهره را تولید و شناسایی کنیم. از این منظر، شاید اتفاقی نباشد که ایموجی با آرایش حیرت آور خود از صورتک های زرد که شامل انواع مختلفی از لبخندهای متغیر، صورت های گیج، ناراضی، ناراحت و عصبانی می شود، برای ارتباطات بصری در گفت وگوهای متنی تا این حد مناسب است.
آکادمی ارتباطات
https://s18.picofile.com/file/8433451118/2E916A7B_EAD0_4001_827F_5DA874548604.jpeg
@asrehooshmandi
💢چگونه #اخبار_جعلی در خصوص #انتخابات1400 را تشخیص دهیم؟
• به تاریخ خبر توجه کنید.
• به منبع خبر توجه کنید.
• درمورد گوینده خبر تحقیق کنید.
• درخصوص خبر فکر کنید.
• جستجوی معکوس انجام دهید.
#کلیک_امن
#پلیس_فتا
@asrehooshmandi
🔹 دوقطبیهای انتخابات ۱۴۰۰ با چه هدفی ساخته میشوند؟
▫️دو قطبی اساسا با هدف #معنادار_کردن یک گزاره یا مقوله رخ میدهد. دوقطبی های انتخاباتی با هدف معنادار کردن گزینهها و کاندیداهای مختلف تهیه و تدارک دیده میشود.
▫️در موقعیتی که دوقطبی ساخته و با برچسب های مختلف به افراد و تفکرات الصاق میشود، یعنی در وهله نخست قرار است افکار عمومی ذیل کلمات ساخته شده، فریب داده شود. در قدم بعد قرار است با مانور بر روی همان کلمات به جای جلب نظر به برنامه ها، زمینه تخریب فراهم شود و در نهایت با #مسموم_سازی و #اهریمن_سازی، به مهندسی افکار عمومی پرداخته شود.
🔻مثال:
دوگانه و دوقطبی #پادگان_ #دادگاه
🔻مخاطب باید چه کند؟
◾️بلافاصله سابقه فرد یا افراد گوینده
را سرچ کند. ببیند اطلاعات درباره فرد پیرامون کلیدواژههایی که به کار برده چیست؟(نظامی گری و دادگاه)
◾️آیا در دوقطبی ها فرد راهکار دقیق ارایه داده یا کلی گویی کرده است؟
◾️کشف کنید آنها از ساخت این دوقطبی بناست چه محصولی برداشت کنند؟
◾️گوینده با واژگانی که به کار برده کدام رقبایش را با چه کارنامهای مورد حمله قرار داده است؟
◾️درگذشته چه کسانی دوقطبی ساختند و چه عملکردی داشتند؟
◾️دوقطبی مشکلمردم را حل میکند یا فقط به سبد رأی کاندیداها کمک میکند؟
و متعدد سوالاتی که یک مخاطب هوشمند باید از خود در برابر اظهارات کاندیداهای انتخاباتی بپرسد.
✅با چشمان باز و حواس جمع همه افراد، برنامه و کارنامه هایشان را بررسی کنید. دوره توجه به شعار گذشته است.
✍معصومه نصیری_ مدرس سواد رسانهای
http://fna.ir/1c8gm
@asrehooshmandi
تازهترین نظرسنجی «ایسپا» درباره انتخابات رياست جمهوري ۱۴۰۰
ایسپا:
🔷 از افرادی که تصمیم قطعی برای شرکت در انتخابات نگرفتهاند (افراد مردد) پرسیده شد «هر یک از موارد تا چه حد شما را برای شرکت در انتخابات ترغیب خواهد کرد؟»
🔷 بیشترین عامل ترغیب کننده افرادی که هنوز تصمیم قاطع برای شرکت در انتخابات نگرفتهاند وجود برنامه جدی برای مبارزه با فساد است که ۵۶.۸% گفتهاند تأثیر زیادی بر تصمیمشان خواهد داشت. در مراتب بعدی وجود برنامه جدی برای رفع بیکاری با ۵۶%، وجود برنامه جدی برای بهبود وضعیت اقتصادی با ۴۹.۱% و احیا برجام و رفع تحریمها با ۳۹.۵% قرار گرفتهاند. ۳۸.۶% گفتهاند اگر کاندیدای موردنظرشان تأیید شود تاثیر زیادی بر تصمیمشان برای شرکت در انتخابات دارد. ۲۷.۱% معتقدند اگر شیوع کرونا کمتر شود تاثیر زیادی بر شرکت کردنشان دارد.۱۶.۳% اظهار کردهاند درصورت بهبود وضعیت بورس به میزان زیاد ترغیب میشوند که در انتخابات شرکت کنند.
🔷 ایسپا موج پنجم نظرسنجی انتخابات ۱۴۰۰را با جامعه آماری افراد بالای ۱۸سال کل کشور و اندازه نمونه ۱۵۵۳ از طریق مصاحبه تلفنی در تاریخ ۱۸ الی۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ اجرا کرده است.
@asrehooshmandi
💢واکاوی وضعیت #اینترنت_ماهوارهای، سیاستهایی که حاکمیت باید در قبال این پدیده اتخاذ کند و آینده متأثر از این امکان را در لینک زیر بخوانید:👇
https://rasanews.ir/002qYy
@asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#هوش_مصنوعی
#تکنولوژی_نوین
#سرباز_هوشمند
#عصر_هوشمندی، مجموعه تخصصی سواد رسانهای و اطلاعاتی
@asrehooshmandi