11.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️حریم خصوصی را به اشتراک نگذاریم
💢 #حریم_خصوصی از جمله مهمترین حقوق افراد است. اما این روزها با فراگیر شدن اینترنت و گسترش شبکههای اجتماعی حریم خصوصی دستخوش مخاطراتی شده است. عدهای داوطلبانه از محیط خانه و محل کار و حتی از خود و اعضای خانوادهشان تصاویر و فیلمهایی را در فضای مجازی به اشتراک میگذارند، غافل از اینکه با انتشار عکسها و ویدئوهای خصوصی و شخصی نهتنها حریم خصوصیشان نقض شده است بلکه این کار میتواند دردسرساز شود و عواقب جبرانناپذیری داشته باشند.
💢شاید برایتان اتفاق افتاده باشد که برای رفع دلتنگی با اقوام و دوستانتان تماس تصویری برقرار میکنید تا از حالشان باخبر شوید و به این وسیله با آنها دیدار کنید، در زمان ارتباط تصویری حواستان به حفظ حریم خصوصی باشد تا امکان انتشار و اشتراک تصاویر و ویدئوهای خصوصی شما و اعضای خانوادهتان فراهم نشود.
@asrehooshmandi
7.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📣فراخوان ارسال آثار به دوازدهمین جشنواره ملی رسانههای دیجیتال
موضوعات:
🔸انقلاب اسلامی و مقاومت (با محوریت نقش شهید قاسم سلیمانی)
🔸خانواده و سبک زندگی
🔸اقوام، فرهنگ محلی و گردشگری
🔸مسجد و مناسک دینی
🔸امید، تفریح و نشاط اجتماعی
🔸سواد رسانهای و زیست مجازی
🔸حکمرانی و مدیریت فرهنگی
🔸خدمات مطالعاتی، آموزشی و پژوهشی
🔺موضوع ویژه جشنواره: «روایت کرونا در فضای مجازی»
💢صاحبان بسترهای تولید و نشر محتوا، نرمافزارهای تلفن همراه، بازیهای رایانهای و تولید کنندگان محتواهای دیجیتال از جمله انیمیشن، موشن گرافیک، پاورپوینت و ... میتوانند با مراجعه به سامانه www.platzaar.ir در این جشنواره شرکت کنند.
@asrehooshmandi
💢راههایی برای حفظ امنیت هویت آنلاین
https://www.isna.ir/news/1400040704735
@asrehooshmandi
🎯در عصر #توجه، شما #تمرکز کنید!
🔸حتما تا به حال شده تصمیم گرفته باشیم کاری را انجام دهیم اما نوتیفیکیشنها، صدای تلویزیون، عکس روی جلد یک مجله و... حواسمان را پرت کرده باشد. این همان چیزی است که از آن به عنوان #حواس_پرتی_دیجیتال یاد میکنیم؛ موقعیتی که مدام توجه ما به سمتی جلب میشود و اساسا تنازع برای جلب توجه کاربران نیز بین غولهای فناوی در جریان است. هر کسی توجه بیشتری را جلب کند، ماندگارتر خواهد شد. پس #توجه ما امروز کالای گرانبهایی است.
🔸اما این سکه، روی دیگری نیز دارد. ما خیال میکنیم که بهخاطر توجه بیشتر، در حال دریافت اطلاعات بیشتر نیز هستیم اما به هزینهای که برای این توجه پرداختهایم توجه نداریم. در زمانهای که از عصر «رسانههای آنلاین آزاد» به عصر «رسانههای آنلاین همهجا» رفتهایم، به قدری در معرض اطلاعات گوناگون برای جلب توجه قرار گرفتیم که در واقع میتوان ادعا کرد #آنقدر_میدانیم_که_انگار_نمیدانیم!
🔸پوریست اقتصاددان، توجه را یک نوع «پول رایج» دانسته که بسیاری از مشخصات پول را داراست. کسانی که آن را ندارند، آن را میخواهند. کسانی که دارند بیشتر میخواهند. میتوانید آن را تجارت کنید؛ میتوانید آن را بخرید و...
🔸تکنولوژی های دیجیتال در حال تربیت نسلی #حواس_پرت و #دیجیتالزده است که توجهش جای تمرکزش را گرفته است. نسلی که در مدل بازاری «توجهت را بده اطلاعات را بگیر» اسیر شده است و نمیداند نتیجه داشتن اطلاعات بدون تمرکز میتواند ورود به تونل نادانی باشد.
✍️سطرهایی از مقاله «مغز آنلاين؛ چگونه رسانههاي آنلاين ميتوانند نگرش شناختي ما را تغيير دهند» ارائه شده توسط معصومه نصیری به همایش «رسانه و علوم شناختی»
✅توجهمان را ارزان معامله نکنیم.
#علومشناختی #اقتصاد_توجه
#عصر_هوشمندی، مجموعه تخصصی سواد رسانه ای و اطلاعاتی
@asrehooshmandi
⭕️واکاوی بی توجهی مسوولان به «فرامتن»
❌آقای ظاهرا مسئول! حرفنزدن هم بلد نیستی؟
🔹معصومه نصیری از سردبیران تحریریه ایسنا دریادداشت خود آورده است: این جمله را بارها شنیدهایم که «اگر حرفزدن بلد نیستی، حرفنزدن هم بلد نیستی؟» حال اگر این موضوع با بیتدبیری و سوءمدیریت و اظهارات خلاف واقع مدیر مربوطه همراه شود، یعنی ما با یک خلاء جدی مدیریتی - تربیتی - روانشناختی مواجهیم؛ مدیرانی که بیش از بررسی دقیق و آشنایی با اتمسفر حاکم بر افکار عمومی در بازههای زمانی مختلف، برای فرار از پاسخگویی و ارائه ادله و حتی عذرخواهی، سخنانی بر زبان میآورند که منجر به بازتولید خشم عمومی و انزجار همگانی میشود.
🔹در این راستا ما با دو دسته مدیر مواجهیم: ۱ - مدیرانی که شهوت سخنگفتن و دیدهشدن دارند و مدام حرف میزنند و در بیاثر و دمدستیکردن مسائل و موضوعات استادان قهاری هستند. ۲ - مدیرانی که بدون توجه به اثرات ثانویه اظهارنظرشان و احتمالا بدون اندکی تفکر، نسبت به یک موضوع به کنشگری میپردازند؛ کنشی که گاه تیرهای زهرآگینی به سمت افکار عمومی پرتاب میکند و موجب مسمومسازی فضای عمومی میشود.
🔹اما آنچه همه مدیران (چه مدیران اصلح چه مدیران غیراصلح) باید بدانند و اگر به آن دقت نکنند در خوشبینانهترین حالت پیامشان به ضد خودش تبدیل میشود و در واقعبینانهترین حالت، نشانگر کجفهمی مدیریتی آنها و فاصله کهکشانیشان با فرایند موجود در افکار عمومی است، شناخت از فرامتن است. امروز بخش قابل توجهی از مدیران ما از بطن جامعه و مختصات حاکم بر آن و دلایلش یا مطلع نیستند یا به آن بیتوجهند. همین امر بظاهر ساده بشدت منجر به کاهش سرمایه اجتماعی نیز شده و این بیتوجهی حتی منجر به اختلالات در روند سیاستگذاری و تصمیمسازی کلان نیز شده است.
🔹با این وصف یک مدیر مخصوصا مدیران عصر رسانه باید بدانند در رمزگشایی پیامهای رسانهای، تجربههای زیسته افراد، فضای ذهنی آنها و حتی نقدهایشان و ... تاثیرگذار است، پس اگر بناست پیامی تولید شود یا کنش و واکنش رخ دهد، حتما باید بتواند در کمترین سطح از تحریککنندگی این بخشها از سوی مخاطب مورد پذیرش قرار گیرد. اینجا باز باید تاکید کرد پیام لزوما آنچه شما میگویید نیست، آنچه برداشت و دریافت میشود نیز مهم است.
🔹در عصر رسانه، زبان بدن، استخدام واژگان، موقعیت زمانی و مکانی اظهارنظر و تاثیر هر یک از این مولفهها بر افکار عمومی و چگونگی رمزگشایی آن دارای اهمیت است.
🔹شاید لازم باشد همه مدیران قبل از تکیهدادن بر صندلیهای ریاست، علاوه بر بررسی صلاحیتهای حرفهای، از جهت سلامت روان، عزت نفس، مسئولیتپذیری و ... نیز سنجیده شوند و بررسی شود فرد فقط مدیریت دوست دارد یا مدیریت توام با مسئولیت را میپذیرد. برخی مدیرند اما به ظاهر مسئول، برخی نه مدیرند و نه مسئول و برخی هم فقط رئیسند.
متن کامل را در لینک زیر بخوانید:
https://www.isna.ir/news/1400040805883/
@asrehooshmandi
🔸اعلام آمادگی ایران در سازمان ملل برای مشارکت در تدوین هنجارهای فضای سایبر
#مجید_تختروانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل: کشورمان آمادگی دارد در تلاش مجمع عمومی #سازمان_ملل برای تدوین اصول و هنجارهای مورد نیاز #فضای_سایبری مشارکت کند.
فضای سایبری فرصتهای طلایی را برای بشر فراهم میکند تا به طور مداوم تمام جنبههای زندگی خود را توسعه و ارتقا دهد. چنین توانمندی برجستهای بایستی در سراسر جهان به ویژه در کشورهای در حال توسعه ترویج شود و جلوی سوء استفاده از آن شامل ارتکاب اقدامات تجاوزکارانه، باج خواهی، تهدید و استفاده از زور و دخالت در اموری را که در صلاحیت داخلی هر کشور بوده، و موجب نقض حاکمیت ملی آنها میشود، گرفته شود. جمهوری اسلامی ایران، خود یکی از قربانیان حملات سایبری از طریق ویروس مخرب رایانهای استاکسنت است.
@asrehooshmandi
⭕️نسخه قدیمی طرح «حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی» کاربران را گمراه کرد
◀️در روزهای اخیر انتشار یک نسخه قدیمی از طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی»، به شکلگیری واکنشهای متعدد در شبکههای اجتماعی منجر شده است. عمده این واکنشها به دلیل تصور کاربران درباره محدودسازی دسترسی به اینترنت، فیلترینگ پیام رسان های خارجی مثل اینستاگرام، جریمه حضور در پلتفرم های خارجی مخصوصا آنها که مسدود شده اند و مجازات حبس برای تخطی از این قانون و... بوده است. اما متن نسخه جدید این طرح چیز دیگری می گوید.
◀️متن کامل نسخه جدید طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی را در سایت عصر هوشمندی asrehooshmandi.ir بخوانید.
@asrehooshmandi
⭕️حاکمیت سایبری در خارج از کشور
🔻سازمانهای دولتی آلمان فیس بوک و اینستاگرام را ترک میکنند
▫️کمیسیونر حفاظت از داده ها و آزادی اطلاعات آلمان در نامهای به سازمانهای دولتی این کشور توصیه کرده تا پایان سال صفحات فیس بوک خود را تعطیل کنند.
▫️#رویترز اعلام کرد: سازمانهای دولت آلمان تا پایان امسال باید صفحات فیس بوک خود را تعطیل کنند. کمیسیونر حفاظت از دادهها و آزادی اطلاعات آلمان اعلام کرد شبکه اجتماعی مذکور برای همخوانی با قوانین آلمان و اتحادیه اروپا تغییرات لازم در عملکردش را اعمال نکرده است.
▫️اولریش کلبر کمیسیونر فدرال حفاظت از دادهها و آزادی اطلاعات آلمان در نامهای به وزارتخانهها و سازمانهای دولتی اعلام کرد فیس بوک هیچ روشی برای مدیریت صفحات مؤسسات ارائه نکرده که با قوانین اتحادیه اروپا همخوانی داشته باشد.
▫️همچنین اپلیکیشنهایی مانند کلاب هاوس، تیک تاک و اینستاگرام نیز با چنین کمبودهایی روبرو هستند. در همین راستا کلبر به سازمانهای دولتی توصیه کرده تا زمان تکمیل تحقیقاتش از این اپلیکیشنها نیز استفاده نکنند.
@asrehooshmandi
هدایت شده از حرف حساب
✳ عقوبتی بالاتر از این نیست!
🔻 یکی از عقوبتهای بسیار وحشتناک خدای متعال، مسئلهی #تسویل است. اگر کتابها در این باره نوشته شود، جا دارد. تسویل را گاهی به نفس نسبت میدهند و گاهی به شیطان و عبارت است از #زشت را #خوب و خوب را زشت نشان دادن؛ #حق را #باطل و باطل را حق نشان دادن؛ #سعادت را #شقاوت و شقاوت را سعادت نشان دادن. عقوبتی بالاتر از این نیست.
📺 در این روزگار ما هر لحظه تسویل است. امپراتوری #رسانهی_غرب کارش تسویل است. #دجال کارش تسویل است. دجل یعنی شما به یک فلز رویهی طلایی بزنی و طرف خیال کند طلاست. آنقدر کار و تبلیغ میکنند که #بیعفتی را کلاس نشان بدهند؛ یا #رشوه که انسان آن را برای خودش موفقیت ببیند.
‼ تسویل نتیجهی #گناه است. اگر گناه کنیم، این سراغ ما میآید. #تقوا که باشد، نتیجهی آن #فرقان و قدرت تشخیص است؛ یعنی میتواند تشخیص بدهد این راه است یا چاه است. اگر تقوا باشد «یعلمکم الله» هم هست. دیگر هیچوقت نمیگوید: #رشوه برای من #توسعه در زندگی میآورد. هیچوقت نمیگوید: #ربا بیع است.
👤 #آیت_الله_سیدحسن_عاملی
📝 #پیادهشده_سخنرانی
✅ اینجا #حرف_حساب بخوانید؛ (برشهای ناب از کتابهایی که خوانده و سخنرانیهایی که شنیدهایم)
https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
🎮«آمیرزا»، پرطرفدارترین بازی ایرانی در گوگلپلی
🔵لایفوب در ادامه بررسی اپهای برتر موبایلی، ۱۰ بازی پرطرفدار در بین کاربران ایرانی را معرفی میکند. این رتبهبندی بر اساس تحلیل روند روزانه دانلود اپها از گوگلپلی در بهار ۱۴۰۰ به دست آمده است.
🔹بین ۱۰۰ اپ برتر کاربران ایرانی در گوکلپلی، ۳۷ بازی قرار دارد. «آمیرزا» و «پاپایو» تنها بازیهای ایرانی این لیست هستند.
🔹«آمیرزا» با رشد ۴ پلهای در جایگاه هفتم برترین بازیها و «پاپایو» به دلیل تبلیغات تجاری در رسانهها در بین ۱۰۰ اپ برتر کاربران ایرانی قرار گرفته است.
🔹بررسیها نشان میدهد نیمی از ۱۰ بازی برتر به تازگی به لیست ۱۰۰ اپ برتر کاربران ایرانی وارد شده و مورد استقبال کاربران قرار گرفتهاند. این حاکی از وجود یک فضای مناسب برای توسعهدهندگان بازیهای موبایلی در راستای خلق بازی برای کاربران ایرانی است.
🔹تمام بازیها به جز یک مورد، نسبت به فصل قبل ارتقای جایگاه داشتهاند. بازی «آنجلای سخنگو»، که تِم کودکانه دارد، نسبت به فصل زمستان، ۳ پله کاهش جایگاه داشته است.
#خانواده_رسانه
@asrehooshmandi
دیدن چه فیلمهای برای کودکان و نوجوانان مناسب است
#خانواده_رسانه
تبیان آنلاین
@asrehooshmandi
🔸نگاه سیدحسن نصرالله به رسانههای مقاومت
دبیرکل حزبالله لبنان در همایش فلسطین پیروز است، گفت: در جنگ روانی به اوهام و اکاذیب تکیه نمیکنیم. یکی از مهمترین نقاط قوت رسانههای محور مقاومت #صداقت در انتقال اخبار و حقایق و وقایع است. به سبب صداقتی که رسانههای ما داشتهاند، دشمن امروز به رسانههای مقاومت بیشتر از سران خود اعتماد دارند. مقاومت وعده آزادی داد و موفق شد؛ وعده آزادی اسرا را داد و باز هم موفق شد. مقاومت فلسطین وعده حمایت از قدس را داد و به وعده خود عمل کرد. /ایرنا/
@asrehooshmandi