حضرت زینب (س) پیروز جنگ روایت های بعد از واقعه عاشورا
✍️معصومه نصیری ـ مدرس سواد رسانه ای
▪️سال ۶۱ هجری قمری، حسین(ع) و یارانش در کربلا به شهادت می رسند. دورانی که تصور بر این است رسانه فاقد معنا بوده و هنوز اثری از تکنیک های رسانه ای وجود نداشته است اما نگاهی به قبل، حین و بعد از این حادثه نمایانگر چیزی جز آنچه می پنداریم، است. برای وقوع چنین جنایتی آماده سازی افکار عمومی و #تغییر_دی_ان_ای_فکری_جامعه دارای اهمیت است. حاکمان آن دوران با تکیه بر شیوه های رسانه ای همچون عملیات روانی و شایعه سازی سعی در اقناع افکار عمومی برای همراهی با برنامه هایشان را داشتند و از همین روی مردم کوفه به یکباره تحت تاثیر روش های مورد اشاره، تغییر رویکرد داده و از همراهی با امام(ع) منصرف می شوند. آنها که خود حسین ابن علی را دعوت کرده بودند، تحت تاثیر القائات آن زمان، رفتاری مغایر با آنچه باید را اتخاذ کردند. در واقع با ایجاد _اختلال_در_معیار، در رویه و محاسبات نیز اختلال ایجاد شد.
▪️عملیات روانی گسترده دستگاه حاکم و القای دروغ در پوشش واقعیت، افکار عمومی آن دوران را برای همراهی در جنگ علیه خاندان رسالت، اقناع و متقاعد کرد. پنهان سازی بخشی از واقعیت و استفاده از تکنیک دروغ بزرگ توسط دستگاه حاکم، باعث شد تا بعد از حادثه عاشورا بسیاری ندانند آنکسی که یزید و ابن زیاد از او به عنوان خارجی یاد کردند و به قتلش رساندند، نوه رسول خدا (ص) بوده است. آنها با روایت سازی و تمسک به تکنیک برچسب زنی و عنوان سازی مردم را متقاعد کردند علیه کسی وارد جنگ شوند که در برابر حکومت خروج کرده است و #روایت «قیام علیه ظلم» را به روایت «خروج علیه خلیفه» تغییر دادند. بنابراین استفاده از تکنیک های مختلف پیش از وقوع حادثه کربلا، در وقوع آن نقش مهمی را ایفا کرد. حین حادثه عاشورا تک تک رفتارهای امام حسین(ع) و یارانشان کارکرد رسانه ای خاص خود را داشته است. از نماز ظهر عاشورا در میان جنگ تا توبه حر و رفتار ابوالفضل العباس و …. همگی حاوی پیام رسانه ای به مخاطب است.
▪️اما نکته مهم رفتار و نقش رسانهای حضرت زینب کبری(س) پس از عاشوراست. نقش رسانه ای ایشان در این مقطع تاریخی بر کسی پوشیده نیست. اوست که پیام عاشورا را در محیطی که دستگاه حاکم با القای دروغ و انگاره سازی های مختلف علیه امام حسین(ع) وارد عمل شده است، به گوش افکار عمومی زمانه ای خویش می رساند و با خطبه های تاریخی اش و رفتار توام با صبر و وقارش به گوش دنیا می رساند که آنچه به آن ها گفته شده، دروغ بوده و آنکه در دشت کربلا به شهادت رسیده، حسین (ع) بوده و آنجاست که مردم متوجه می شوند چه روی داده و آنکسی که علیه اش وارد جنگ شدند نوه رسول گرامی اسلام بوده است. زینب کبری(س) با #افشاگری خود، انگاره سازی و دستکاری واقعیت توسط دستگاه حاکم را ناکارآمد می کند. حضرت زینب (س) توانست تمام عمق فاجعه دشت کربلا را به گوش همگان برساند .
▪️بانوی گرامی کربلا پس از حادثه، با ایفای نقش رسانهای خود امکان هرگونه #دستکاری یا #رمزگشایی اشتباه را از مخاطب سلب و او را با حجمی از اطلاعات مواجه می کند تا چرایی و اهداف قیام حضرت اباعبدالله در برابر ظلم را برای همیشه تاریخ زنده نگه دارد که اگر او و خطبه هایش نبودند، دروغ پردازی دستگاه، جور حادثه را به گونه ای دیگر روایت می کرد. این #نقش_آفرینی_رسانه_ای_قدرتمند ایشان بود که توانست افکار عمومی را آگاه و تمام فضاسازی های شکل گرفته را بی اثر کند. آنچه به عنوان کارکرد رسانه ای آن دوران توسط حاکمیت صورت گرفته بود سرکوب افکار از طریق حذف و قلب حقایق بود. آن ها با #پاره_حقیقت_گویی، گاه بخشی از حقیقت را حذف و گاه بخشی غیرواقعی به آن اضافه می کردند و دست به تخریب و فریب افکار عمومی می زدند. آن ها با برچسب زدن (خروج علیه خلیفه) به ایجاد حوزه معنایی منفی برای سرکوب موضوع و فرد موردنظر، می پرداختند.
▪️ زینب (س) در عصر تحریف و دروغ و نیرنگ، توانست با ایفای نقش دقیق و به هنگام خود پیام واقعی کربلا و آنچه رخ داده بود را به گوش افکار عمومی برساند و تمام تکنیک های رسانه ای حاکمان دورانش را خنثی و پیام واقعی کربلا را برای همیشه در تاریخ زنده نگه دارد. در دوره ای که روایت های ارائه شده مبتنی بر دروغ و نیرنگ و تحریف عمیق تاریخی بوده است، حضرت زینب (س) با ارائه روایت مبتنی بر واقعیت و اثرگذاری ویژه افکار عمومی را با حقیقت بزرگی روبرو کردند که بنیانگذار جریانات پس از عاشورا و تا ابد خواهد بود.
و شاعر چه نیکو گفته است:
«سر نی در نینوا می ماند اگر زینب نبود کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود»
@asrehooshmandi
🔻فاصله وفات حضرت رسول تا واقعه کربلا تنها 50 سال است! چه اتفاقی در این نیم قرن افتاده که مسلمانان فرزند رسول الله را ذبح میکنند به نیت رضایت خدا؟!
🔻 دستگاه تبلیغاتی و رسانهای معاویه در طول این 50 سال سختترین و هوشمندانهترین «عملیات روانی-رسانهای» را علیه خاندان حضرت سامان داده بودند.
🔻 مهمترین رسانه جهان اسلام در آن زمان، منبرها در نماز جمعه و جماعات بود. معاویه واجب کرده بود در هر نماز و در هر خطبه علی و خاندان او را «لعن» کنند و خاندان اموی را «بستایند».
🔻 بدترین دشنامها و زشتتریت صفتها در طول این نیم قرن به پشتوانه «جعل حدیث» علیه خاندان نبوت در نمازهای یومیه اجتماعات مسلمانان تکرار میشد.
▪️ نتیجه عملیات کاملاً روشن است: مردمی که «سواد رسانهای» و «تفکر انتقادی» برای تحلیل و بررسی پیامهای تبلیغاتی دستگاه حکومت اموی ندارند، به نیت قربه الی الله فرزند رسول الله و امام حی امت را ذبح میکنند.
#عملیات_روانی
#محرم
#جنگ_روایتها
@nasraa_ir
@asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ذکر مصیبت حضرت زینب توسط سردار شهید حاج قاسم سلیمانی
#ما_ملت_امام_حسینیم
@asrehooshmandi
هدایت شده از بیداری ملت
✅یک نظرسنجی و نتایج تامل برانگیز آن
✍معصوم نصیری
💢بر اساس نظرسنجی اخیر رویترز/ ایپسوس، ۴۰ درصد آمریکاییها از ترامپ درخصوص ممنوعیت تیک تاک (در صورت عدم فروش آن به یک شرکت امریکایی) حمایت کردند.
💢حالا اینکه طرح صیانت از حقوق مخاطب در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان ها میگوید پیام رسان های خارجی باید در قالب نمایندگی داخل کشور فعالیت کنند، توسط عده ای مورد حمله قرار میگیرد.
💢حتی #ترامپ_نادان هم میداند نباید افکار عمومی اش را دو دستی تقدیم دشمنش کند آنوقت عده ای در داخل...
💢 تیک تاک حدود ۱۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه در امریکا دارد.
@bidariymelat
نوید افکاری؛ از تحریف تا دیس اینفورمیشن
تحریف واقعیت گزارش یا روایتی است که در آن واقعیت و دروغ با هم آمیخته شدهاند. هدف از تحریف واقعیت درستکردن روایتی دیگر از وقایع برای گمراهکردن ذهن مخاطب است.
مهمترین تکنیک برای «تحریف واقعیت»، «تکرار» و «اغراق» است.
برخی رسانه های فارسی زبان خارج از ایران باز با حذف بخش مهمی از واقعیت و ارائه روایتی که درگیر کننده احساسات مخاطبان است، بدون پرداخت به چرایی یک موضوع، با #حرکت_از_پله_دوم به فریب افکار عمومی درباره یک حکم اعدام پرداخته اند.
https://www.mizanonline.com/fa/news/651757/
معصومه نصیری
@asrehooshmandi
هدایت شده از بیداری ملت
🔴جریان تحریف چگونه مقابل ساماندهی پیامرسانها ایستاده است؟
⏪یادداشت دکتر معصومه نصیری در روزنامه کیهان
جریان تحریف با طرح گزارههای از اساس پر اشکال، پاره حقیقتگویی، برجستهسازی برخی واژگان و عدم پرداخت به نکات مهم طرح سعی در مهندسی افکار عمومی برای مقابله با طرح و به نتیجه نرسیدن آن و اساساً ساماندهی فضای افسارگسیخته مجازی دارند.
این موضوع از همان ابتدای کار و با سانسور نام صحیح طرح و تنها اشاره به ساماندهی پیامرسانهای اجتماعی پیگیری شده است. عنوان این طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیامرسانهای اجتماعی» است. دو واژه #صیانت و #ساماندهی نیز در روانشناسی زبان دارای بار معنای مثبت هستند و اینکه عدهای حتی ساماندهی را با عنوان انسداد پیگیری میکنند خود نشان میدهد میتوان در هزاره سوم و عصر انبوه رسانه زیست و اینچنین در گرداب دروغ و سانسور گیر افتاد و مقهور پروپاگاندای رسانهای شد.
اما جریان تحریف چگونه مقابل ساماندهی پیامرسانها ایستاده است؟ اگر از آدرس غلط دادن موضوع « #ساماندهی » به « #فیلترینگ » که پیش از این اشاره شد عبور کنیم، با قلب واقعیت درباره بندها و تبصرههای گوناگون طرح مواجه هستیم.
در این یادداشت به شبهاتی درباره فعالیت پیام رسان های خارجی در ایران، اجازه تفتیش محتوا و صفحات کاربران داخلی، وضعیت کسب و کارها براساس این طرح، بحث فیلترشکن ها و ... پاسخ داده شده است.
متن بخش نخست این یادداشت را در لینک زیر بخوانید:
http://kayhan.ir/fa/issue/1939/11
🔴 بیداری ملت
@bidariymelat
@bidariymelat
🔹 هوش مصنوعی|تکنولوژی|مغز
📍ایلان ماسک در یک رویداد ویدیویی، از چیپ نورالینک رونمایی کرد. این ایمپلنت مغزی قصد دارد هوشمصنوعی را در مغز انسان ترکیب کرده و به رابطی برای انتقال اطلاعات از مغز به رایانهها و برعکس تبدیل شود.
🔻به گفته ایلان ماسک، این پروژه تاییدیه دستگاه نوآورانه را از سازمان غذا و داروی ایالات متحده دریافت کرده و در طول یک سال گذشته، پیشرفتهای چشمگیری را تجربه کرده است. سال قبل تنها تصاویری از چند موش که چیپهای نورالینک با استفاده از پورت USB-C به آنها متصل شده بود منتشر شده بودند اما امسال ویدیوی کاملی از قرار گرفتن این چیپ روی مغز یک خوک و عملکرد آن ارائه شده است.
🔻طبق اطلاعات منتشر شده، چیپ نورالینک از طریق ۱۰۲۴ الکترود باریک که وارد لایه بیرونی مغز میشوند با آن ارتباط برقرار میکند و اطلاعات از طریق بلوتوث به رایانه مرکزی فرستاده خواهند شد. هرچند اعلام شده کمپانی نورالینک به دنبال توسعه روشهای ارتباطی رادیویی بهینهتر برای افزایش راندمان دستگاه است.
🔻نورالینک در حال ساخت یک روبات برای انجام فرآیند کاشت این چیپ در مغز است که تمامی عملیات از باز کردن جمجه تا کاشت الکترودها بستن شکاف را بدون هیچگونه خونریزی انجام دهد.
🔻گام اول در پروژه نورالینک کمک به بیمارانی که با آسیبهای مغزی دستوپنجه نرم میکنند است. افراد دارای محدودیتهای حرکتی و آسیبهای نخاعی و بیماریهایی مانند آلزایمر در این دسته قرار میگیرند. نورالینک اعتقاد دارد در پروژه بلندمدت این شرکت میتوان به این افراد توان حرکت دوباره بخشید.
🔻اما برنامه اصلی در نورالینک بسیار بلندپروازانه طراحی شده. آنطور که ایلان ماسک در این رویداد اشاره کرد، افراد به کمک این ایمپلنتها خواهند توانست خاطرههای خود را ذخیره کرده و به یک رایانه یا روبات انتقال دهند یا تواناییهای مافوق بشری مانند دیدن طول موج نور فروسرخ یا فرابنفش به دست آورند.
#هوش_مصنوعی
#تکنولوژی
@asrehooshmandi
📊#پژوهش
💢چرا خبرهای دروغ فضای مجازی را باور میکنیم؟
🔻یافتههای یک پژوهش داخلی نشان داد که تنها یکبار رویارویی پیشین با خبرهای دروغین باعث میشود که این خبرها در نظر افراد حقیقت (#حقیقت_خیالی) به نظر برسند و #خبرهای_آشناسازی_شده، بیشتر از خبرهای تازه باور میشوند. هر اندازه رویارویی پیشین با خبرهای دروغ بیشتر شود، آن خبرها بیشتر باور میشوند.
🔻پژوهشگران در خصوص دلیل بروز چنین رفتاری میگویند که انسانها برای داوری درباره درستی یا نادرستی گزارهها، به دنبال آسانترین راه هستند و چیزی را که راحت میفهمند، راحت باور میکنند و آشنایی قبلی به راحت فهمیدن آنها کمک میکند.
🔻همچنین مشخص شد که رویارویی پیشین یا آشنایی با خبر حتی میتواند راستپنداری خبرهای دروغ عجیب و غریب را نیز افزایش دهد. دروغ بودن خبرهای عجیب و غریب را با اندکی اندیشیدن و بهره گرفتن از دانش و منطق میتوان مشخص کرد. این مطالعه نشان داد که دانش و منطق به سختی میتوانند جلوی اثر حقیقت خیالی را بگیرد.
✅درباره این پژوهش در سایت asrehooshmandi.ir بیشتر بخوانید.
@asrehooshmandi
🔻 بیش از ۴۵ میلیون مشارکت در هیأتهای مجازی روبیکا
▪️ ویدئوهای زنده(لایو) و غیرزنده(آفلاین) برنامه هیأتها در کانالهای اپلیکیشن «روبیکا» در دهه اول محرم به ترتیب بیش از ١۵ میلیون و بیش از ٣٠ میلیون بازدید داشته است.
▪️ پس از پایان هر برنامه، ویدئوی پخش زنده هیأتها در کانالهای روبیکا باقی می ماند که مجموع این ویدئوها در دهه اول محرم بیش از ٣٠ میلیون بازدید داشته است.
▪️ کانالهایی که برای هیأتها در نظر گرفته شد، در این ایام بیش از ۵ میلیون عضو گرفت و بیش از ١۵٠٠ هیأت در سراسر کشور به شبکه پخش زنده «عقیق» و «روبیکا» پیوستند.
▪️ بیشترین استقبال به ترتیب در استانهای تهران، خراسان رضوی، اصفهان، شیراز و خوزستان بود.
▪️ بیش از ۵۰ هیأت شاخص و برجسته در سراسر کشور پخش زنده خود را از طریق صفحه «عقیق» در «روبیکا» انجام دادند.
▪️ به زودی توسط «عقیق» پنلی اختصاصی برای هیأتها در نظر گرفته میشود که میتوانند پخش زنده خود را برنامهریزی کرده و به اعضا خود از طریق پیامک یا اعلان(نوتیف) اطلاعرسانی کنند.
@asrehooshmandi
◾️چرا بحث کردن در فضای مجازی احمقانه است
✍️الویا گولدهیل
▪️واقعیاتِ بینهایت غلط و استدلالهای ساختگی، ویژگیهای اجتنابناپذیر شبکههای اجتماعیاند. با این حال، صرفنظر از اینکه یک نفر چقدر آزاردهنده در اشتباه است یا شما چقدر شواهد متقابل در اختیار دارید، آغاز بحث در فضای مجازی بهندرت باعث تغییر عقیدۀ کسی میشود.
▪️تقریباً یکقرنونیم پیش، جان استوارت میل، فیلسوف بریتانیایی، در چند سطرِ صریح توضیح داده است که چرا برخی از استدلالها ره به جایی نمیبرند. تحلیل استوارت میل خیلی جالب در مورد مباحثات داغ و عبثِ اینترنتی مصداق مییابد.
▪️او در سال 1869، دلیل این را که چرا هرگز نمیتوانید در بحث در فضای مجازی پیروز باشید، اینگونه توضیح میدهد:
▪️«تا زمانی که تفکری عمیقاً در احساسات ریشه داشته باشد، بهواسطۀ سنگینی کفۀ استدلال علیه آن، عوضِ اینکه متزلزل شود، پایداری بیشتری پیدا میکند.»
▪️استوارت میل تأکید دارد این واقعیت اغلب نادیده گرفته میشود که بسیاری از افکار و عقاید اساساً نه مبتنی بر واقعیت بلکه بر پایۀ احساس هستند. به این ترتیب، اطلاعات نقیض در استدلالهایی که ریشه در احساسات دارند، تغییر ایجاد نمیکنند، بلکه صرفاً باعث میشوند که افراد برای حفظ آن دیدگاهها شدیداً به احساسات چنگ بزنند.
▪️به صرافت میتوان دریافت که بیشتر آدمها میدانند که احساسات باعث برانگیختن افکار و عقاید میشوند و بر اساس آن رفتار میکنند.
▪️ما برای متقاعد ساختن دیگران نسبت به دیدگاههای خود، از ترفندهای بلاغی مانند اغراق کردن، تظاهر، تصنع و خودنمایی بهره میگیریم؛ و برای نمونه میدانیم که شواهد نشان میدهد واکنشهای عصبی به این گزاره که مثلاً «رفتار کودکان با والدین با گرایشهای خاص جنسی درست مانند کودکانِ با والدین معمولی است»، بیشتر از آنکه ریشه در تمایل عمیق به واقعیتها داشته باشد از تعصب عاطفی سرچشمه میگیرد.
▪️در فضای مجازی، وقتی نمیتوانیم صورت دیگران را ببینیم یا خُلق آنها را نمیفهمیم، نادیده گرفتن غرایز احساسی کاری بس راحت میشود.
▪️عوض در نظر گرفتن و احترام به احساسات دیگر، این تمایل در ما به وجود میآید که مخالفان دیدگاههای خود را با «واقعیات» بمباران کنیم، اما حتی اطلاعات آشکارا مستدل، مانند جدول تناوبی، اغلب مبتنی بر دیدگاههایی ذهنیاند؛
▪️شاید امید چندانی وجود نداشته باشد که در فضای مجازی بتوان دیگران را برای تغییر عقیده مجاب ساخت، اما میل درباره نحوۀ پرداختن به استدلالها در فضای مجازی توصیههایی هم دارد:
▪️جستوجوی ایدههایی متفاوت با ایدههای خود و طلبِ حقیقت در ایدههایی که شاید از آنها غافل شدهایم.
▪️بهجای آنکه درصدد متقاعد ساختن دیگران برآییم، میتوانیم مستعد و آمادۀ تغییر عقاید و افکار خود باشیم و دنبال اطلاعاتی بگردیم که در تناقض با دیدگاه استوار و تزلزلناپذیر ما قرار دارند.
▪️شاید دست بر قضا معلوم شود کسانی که با شما مخالفت میکنند، بهواقع درکی مستدل از حقایق دارند. این احتمال، هرچند ناچیز، وجود دارد که شاید این شما هستید که در اشتباه به سر میبرید.
🗞منبع: گزیدهای از مقالهای با نام «چرا استدلال فلسفی یا حتی استدلال درست در اینترنت بیمعناست؟» منتشر شده در شماره 114 #ماهنامه_مدیریت_ارتباطات، آبان 1398
#مدیریت_ارتباطات
@asrehooshmandi
🔻یک تصویر جعلی و چند نکته
⬅️طرح «صیانت از حقوق مخاطبان در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان های اجتماعی» در مجلس مطرح است اما متاسفانه شاهدیم که برای به حاشیه بردن طرح، به جای ارائه پیشنهاد برای رفع نواقص، فیک نیوزها و بی اخلاقی های رسانهای در جریان است مثل همین تصویر.
🔹چگونه بفهمیم این نامه جعلی است
1⃣طرح ۲۰ماده دارد اما نامه به ماده ای که وجود ندارد استناد کرده است(ماده ۲۴!!)، لطفا اصل طرح را بخوانید. برای مخالفت هم لازم است یکبار طرح را بخوانید.
2⃣در نامه رسمی نام طرح، کامل نوشته میشود و نه ناقص.
3⃣از اشکالات شکلی، به کاربردن واژه تک شوری، فرمت نامه های مجلس و آرم در نامه ها و ...عبور میکنیم.
🔹اصل طرح را بخوانید. همانها که برجام را نخوانده از آن حمایت میکردند، طرح را نخوانده با آن مخالفت میکنند.
#معصومه_نصیری
@asrehooshmandi
🌷﷽🌷
موضوع کنفرانس
#رسانه هاچگونه مارامدیریت میکنند
باحضور و روشنگری: استادسرکارخانم معصومه نصیری
⏰ ساعت گفتگو: ۱۹
🗓 زمان چهارشنبه:۱۳۹۹/۶/۱۲
🌍 مکان:#ابرگروه_فدائیانامامخامنهایعزیز
🛑برای گفتگوی#آنلاین و مناظره با میهمان برنامه دوستان خود رابه این سمینار دعوت نمایید🛑
لینک #ابرگروه_فدائیانامامخامنهایعزیز
https://eitaa.com/joinchat/2128871435C7db9a13d97
لینک آرشیو کنفرانس
@Fedayeen
📌مراقب آسیبهای فضای مجازی برای دانشآموزان باشید
🔹 #رهبر_انقلاب در ارتباط تصویری با سی و چهارمین اجلاس مدیران و رؤسای #آموزش_و_پرورش:
🔸 راه اندازی شبکه #شاد، اقدام بسیار خوبی است اما آموزش مجازی نباید موجب شود که دانش آموز در معرض آسیبهای فضای مجازی و خطرات اخلاقی و اعتقادی قرار گیرد.
@asrehooshmandi
هدایت شده از 📚قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
#سواد_رسانهای 8️⃣5️⃣
🔻پنج راهکار ساده برای شناسایی و شکست #شایعات و فیکنیوزها
اگر در داخل متن به مصاحبه یک فرد با یک رسانه اشاره شده بود، حتما با یک جستجو، منبعی که ذکر شده را بررسی کنید. خواهید دید اصلا چنین متنی در منبعی که گفته شده وجود ندارد.
✍️معصومه نصیری، مدرس سواد رسانهای
📌بازنشرکلیه مطالب بدون ذکر منبع مجاز است
#لبیک_یا_حسین_هر_خانه_یک_حسینیه
👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
📡 #قرارگاه_پاسخ_به_شبهات_و_شایعات
@GhararGahShayeat
4_5940290840994776559.pdf
10.28M
💢برای دانش آموزان عزیز
کتاب تفکر و سواد رسانه ای ویژه دانش آموزان مقطع دوم متوسطه
ممکن است این کتاب در همه نقاط کشور در دسترس نباشد، از این لینک برای دریافت کتاب استفاده کنید.
@asrehooshmandi
4_5940290840994776560.pdf
3.75M
💢برای معلمان عزیز
🔹راهنمای معلمان برای تدریس درس سواد رسانه ای در دبیرستان
برای مشاهده فیلم های آموزشی کلاسی و راهنمای معلم از لینکهای زیر استفاده کنید:
📎 https://bit.ly/3lDtiUe
📎 https://bit.ly/3jAMsrS
@asrehooshmandi
⚠️سهامداران بورس مراقب فیک نیوز ها باشند
💢پخش شایعه و اخبار جعلی زمینه ساز تحریک جمعیت
🔻چند روز قبل مخالفان محدودیتهای کرونایی با پخش شایعه، #اخبار_جعلی و هدفمند به پارلمان آلمان هجوم بردند. در یک خبر گفته شده پلیس به معترضین پیوسته و در جای دیگر شایعه شده که دونالد ترامپ برای آزادسازی آلمان به برلین آمده است!! و با گذشت چند روز هنوز هم رسانههای آلمان به هجوم مخالفین #محدودیتهای_کرونایی به پارلمان این کشور میپردازند. همه میپرسند که چه شد که معترضان به ساختمان رایشستاگ محل پارلمان آلمان هجوم بردند؟
🔻امروز کلیپی قدیمی با عنوان تجمع مردم در اعتراض به #دستکاری_بورس در حال بازنشر در شبکههای اجتماعی است؛ موضوعی که چندی پیش نیز در برخی کانالهای تلگرام با عنوان فراخوان تجمع اعتراضی به بیکفایتی مسوولان بورس منتشر کرده بودند. البته موضوع به همینجا ختم نمیشود و برخی افراد با نشر متنهایی که احساسات مخاطب را درگیر میکند سعی در ایجاد زمینه روانی جهت اقدامات بعدی را دارند.
از کجا بفهمیم کلیپ قدیمی است؟ در تجمعی که در دوران کرونا برگزار شود تجمع کنندگان باید از ماسک استفاده کرده باشند. به همین سادگی.
سواد رسانهای می گوید اخبار را از چند منبع پیگیری کنیم. حتما از خودمان بپرسیم هدف چیست؟ قرار است چه نتیجه ای حاصل شود؟ این نتیجه به نفع چه کسی است؟ عکس و کلیپ را بدون راستی آزمایی بازنشر ندهیم.
✍معصومه نصیری_مدرس سواد رسانهای
@asrehooshmandi
⭕️ #تکذیب خبر «رصد گروههای فضای مجازی» از سوی معاونت اجتماعی قوه قضاییه
🔹دبیر شورای ارتقاء آگاهیهای عمومی، اطلاع رسانی و افکارسنجی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه خبر منتشره در فضای مجازی مبنی بر کنترل تمامی گروههای ایجاد شده در فضای سایبری ایران توسط مرکز فناوری و اطلاعات قوه قضاییه را تکذیب کرد.
🔹 وی در این تکذیبیه با تاکید بر اینکه این #خبر_جعلی است گفت که هیچ نقشی در تولید و انتشار خبر موصوف نداشته است و شناسایی و تعقیب منشاء تولید و انتشار آن را از طریق پلیس فتا پیگیری خواهد کرد.
منبع: ايسنا
@asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلاهبرداری و اخاذی در پوشش مدلینگ یکی از شگردهای مجرمین در شبکه های اجتماعی
@asrehooshmandi
هدایت شده از 📚قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
#سواد_رسانهای 0⃣6️⃣
🔻پنج راهکار ساده برای شناسایی و شکست #شایعات و فیکنیوزها
کلیدواژههای فورا، خواهشاً برای همه بفرستید، توجه توجه و ...در صدر محتوا باید شما را یک قدم از متن فاصله بدهد. شایعات "فوریت بخشی ساختگی" دارند و احساسات شما را بر میانگیزند تا شما بدون بررسی، متن را برای سایرین ارسال کنید.
✍️معصومه نصیری، مدرس سواد رسانهای
📌 بازنشرکلیه مطالب جهت اطلاع دیگران بدون ذکر منبع مجاز است.
#لبیک_یا_حسین
👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
📡 #قرارگاه_پاسخ_به_شبهات_و_شایعات
@GhararGahShayeat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اعتراف و افتخار آذری جهرمی به اجرای سند ۲۰۳۰ در وزارت ارتباطات
⚠️ سال گذشته آذری جهرمی زمانی که سیل کشور را فرا گرفته بود در نشست ژنو گفت: مفتخرم اعلام کنم ما در حال اجرای سند ۲۰۳۰ هستیم
💥 رهبر معظم انقلاب دیروز : الان هم شنیدهام سند۲۰۳۰ در گوشه و کنار بوسیله آدمهای ناباب یا غافل دارد اجرا میشود؛
این را باید به طور جدی دنبال کنید
@asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎉 آغاز فروش ویژهی بستهی آموزشی راهکار مربی
این بسته شامل:
✅ لوح فشرده حاوی هفت ارائهی تخصصی از برترین مربیان سواد رسانهای
در موضوعات مخاطب شناسی، اقتصاد توجه، جنگ روایتها، سبک زندگی رسانهای، تفکر انتقادی، امنیت دیجیتال و کلاس هوشمند
✅ لوح فشرده شامل دو مصاحبهی تخصصی از اساتید صاحب نظر
✅ کتاب «راهنمای کاربردی مربیان سواد رسانه» اثر تالیفی دپارتمان سواد رسانهای مدرسه آینه
✅ کتاب «پدر ،مادر، معلم من نوجوانم» اثر تحسین شده دکتر علیاصغر احمدی
✅ کتاب «راهنمای آموزش مهارتهای تفکر و پژوهش» اثر آقایان حیدر تورانی و محرم آقازاده
برای تهیهی این بسته با تخفیف ویژه به لینک زیر مراجعه فرمایید 👇
http://shop.ayenehschool.ir/product/بسته-آموزشی-راهکار-مربی/
➕ @ayenehschool
➕ www.ayenehschool.com
@asrehooshmandi
4_5947084384040388410.pdf
271.3K
💢تـبلیغ؛ سبک زندگی و نقد فرهنگی تبلیغات بازرگانی
این فایل شامل روئوس مطالب در خصوص رابطه تبلیغ بازرگانی و مسیر نفوذ و تاثیر آن بر سبک زندگی و نیز مواضع نقد آن است.
مرور آن، ما را با بخشی از مباحث در این زمینه آشنا میکند.
✅یک نکته مهم آنکه، برخلاف تصور اغلب تحلیلگران، این برندها نیستند که سبک زندگی تولید میکنند؛ برعکس، این سبک زندگی است که برندسازی را در دل خود قرار میدهد. هر مجموعه محصولی که با سبک زندگی همنوایی کند، قابلیت برند شدن دارد. این همنوایی باید متضمن هویت ارزنده و کسب منزلت اجتماعی نزد مصرفکننده باشد.
مطالعات فرهنگی و رسانه
@asrehooshmandi