eitaa logo
عصر هوشمندی
510 دنبال‌کننده
749 عکس
221 ویدیو
12 فایل
راه ارتباطی: @mnasiri_resane ایستاده در غبار
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️رسانه قدرتمندی به نام حاج‌قاسم سلیمانی ⬅️سخنرانی حاج قاسم در لنگرود و تعیین زمان نابودی دو یا سه ماهه برای نابودی داعش، یک ضربه روانی تمام عیار برای این گروه تروریستی بود. به گونه ای که برخی از این تروریست‌ها با شنیدن نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و این وعده او، اقدام به فرار از گروه خود می‌کردند. در همین زمان برخی اکانت‌های وابسته به داعش در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند اشاره به صحبت‌های قاسم سلیمانی جرم است و هرکس مرتکب شود، اعدام می‌شود. حالا دیگر ترس و وحشت تا عمق وجود تکفیری‌ها نفوذ کرده بود… ⬅️غول رسانه‌ای داعش، زیر چکمه‌های حاج قاسم ساختار تشکیلات رسانه‌ای داعش چگونه بود؟ ۱- تصویرسازی «داعش شکست ناپذیر» ۲- تئوریزه کردن تفکر داعشی ۳- عادی سازی وجود داعش http://fna.ir/f1v1ko @asrehooshmandi
⭕️خشم اخلاقی مُد روز زندگی آنلاین چگونه رسانه‌های دیجیتال می‌توانند خشم اخلاقی را دگرگون کنند. خشم اخلاقی احساسی است که با محرک‌هایی برانگیخته می‌شود که به‌عنوان نقض هنجارهای اخلاقی ارزیابی می‌شوند. تجربۀ ذهنی خشم در واکنش به چنین محرک‌هایی ابراز پاسخ‌هایی رفتاری نظیر ، و را برمی‌انگیزد. ابراز خشم می‌تواند به نتایج منفی و مثبت برای فرد و جامعه منجر شود. رسانه‌های دیجیتال می‌توانند ابراز خشم را ترویج کنند با بزرگ‌نمایی محرک‌های آن، کاهش هزینه‌های فردی آن و تقویت منافع فردی آن، و درعین‌حال منافع آن برای جامعه را کاهش دهند. https://tarjomaan.com/neveshtar/10011/ ✅در ارائه و درک مطالب رضایت خداوند را در نظر بگیریم. ✅، مجموعه تخصصی سواد رسانه ای و اطلاعاتی @asrehooshmandi
پنج سوال کلیدی برای تعیین @asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مغز چگونه اخبار جعلی را قبول می‌کند؟ محققان علوم اعصاب با بررسی ساختار مغزی دریافته‌اند که مغز انسان اطلاعات همسو با باورهایش را صرف‌نظر از عجیب و غیرمنطقی بودنش، به‌راحتی می‌پذیرد. منبع: فارس @asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️فضای مجازی در تکریم مقام سردار سلیمانی در سالگرد شهادت 🔸همزمان با سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، کاربران فضای مجازی از نقاط مختلف جهان یاد و خاطره‌ی ایشان را گرامی داشته و با ترند کردن چندین هشتگ در بسترهای متفاوت بیش از ۲.۲ میلیون محتوا منتشر کرده‌اند. 📊این گزارش حاصل رصد دیتاک از چهار بستر خبر، توئیتر، تلگرام و اینستاگرام و بررسی کارشناسی معصومه نصیری، کارشناس رسانه در خصوص این موضوع است. 🔸هشتگ‌های ، ، در داخل کشور و هشتگ‌های ، و چندین هشتگ دیگر در خارج از کشور در این موج به چشم می‌خورد. 🔸جزئیات این گزارش را در ویدیو فوق مشاهده کنید. @asrehooshmandi
🔹اگر سردار سلیمانی فرمانده فضای مجازی بود... ▫️مدیریت فعلی فضای مجازی، افراد اهل ابتکار و نبوغ را کشف نمی‌کند ▫️اگر سردار سلیمانی مدیریت فضای مجازی را بر عهده داشت به طور قطع نگران فرزندان بود ▫️در فضای مجازی با شیب منفی اقتدار مواجهیم ▫️زیست مردم در فضای مجازی تحت اشغال بیگانگان و دشمنان است ▫️حاج قاسم اجحاف در حق سرویس دهنده داخلی را تحمل نمی‌کرد ▫️فرماندهان فضای مجازی کشور شبیه حاج قاسم رفتار نمی‌کنند ▫️حالا که اسپیس ایکس اینترنت ماهواره‌ای را راه انداخته مسئولان به تکاپو افتاده‌اند ▫️بسیاری از مسئولان در کنار شعار ولایتمداری دکه زده‌اند 🔸متن کامل سی و نهمین نشست هم افزایی فعالان فضای مجازی همزمان با سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی با موضوع «حاج قاسم فضای مجازی» که توسط جمعیت توسعه گران فضای مجازی پاک برگزار شده است را در لینک زیر بخوانید: mehrnews.com/xTsQW ✅در ارائه و درک مطالب رضایت خداوند را در نظر بگیریم. ✅، مجموعه تخصصی سواد رسانه ای و اطلاعاتی @asrehooshmandi
عصر هوشمندی
🧠سیستم‌های عصبی مغز چگونه در شبکه‌های اجتماعی درگیر می‌شوند؟ ⬅️دانشمندان علم اعصاب به بررسی سیستم‌های عصبی پرداخته‌اند که ما را به حضور مستمر در شبکه‌های اجتماعی سوق می‌دهد. آنها دو دلیل مهم استفاده از شبکه‌های مجازی را «ارتباط با دیگران» و «مدیریت ذهنیت مردم از خود» نام می‌برند. این شبکه‌ها از پنج طریق امکان ارتباط ما با دیگران را فراهم میکنند. ۱.کاربران می‌توانند اطلاعات شخصی را به اشتراک بگذارند برای مثال عکس یا فیلم مسافرت هایشان. ۲. می‌توانند اطلاعاتی را منتشر کنند که ماهیت خود ارجاعی ندارند (به عنوان مثال‌، ارسال مطلب در مورد مکان‌های تفریحی) ۳.کاربران در مورد اطلاعات منتشر شده خود بازخورد می‌گیرند. ممکن است یک کاربر تصویری از تعطیلات داشته باشد که دوست دارد آن را با دیگران به اشتراک بگذارد. او تصاویر را در شبکه‌های اجتماعی بارگذاری می‌کند و سپس سایر کاربران با اظهارنظر در مورد تصاویر و یا پسندیدن آن بازخورد می‌دهند. ۴.به صورت متقابل هم کار بران درباره عکس‌ها و یا مطالب منتشر شده دیگران بازخورد میدهند. به عنوان مثال‌، ممکن است یک کاربر تصویری از تعطیلات یک دوست را ببیند. ۵. کاربران به مقایسه اجتماعی توجه می‌کنند و بازخورد خود با دیگران‌، مانند تعداد پسندیدن‌های دریافت شده‌، در مقایسه اجتماعی شرکت می‌کنند. این مقایسه اجتماعی فقط به پست و بازخورد محدود نمی شود. همچنین ممکن است از اطلاعات توصیفی در پروفایل کاربر برای مقایسه اجتماعی استفاده شود‌، مانند سن‌، مکان‌، تحصیلات، علایق و… 🔹متن پژوهش را در سایت asrehooshmandi.ir بخوانید. ✅در ارائه و درک مطالب رضایت خداوند را در نظر بگیریم. ✅، مجموعه تخصصی سواد رسانه ای و اطلاعاتی @asrehooshmandi
هنگام استفاده از خصوصا براى كودكان و نوجوانان به آنها توجه کنيد. براى مشاهده و انتخاب بازى‌هاى رايانه‌اى داراى رده‌بندى سنى مى‌توانيد به سايت www.esra.ircg.ir مراجعه کنید. @asrehooshmandi
🔸حقوق سایبری 🔻برخلاف تصور عموم که متن گفتگو در تلگرام، فیس بوک، اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی دیگر و نیز ایمیل، صدای ضبط شده و فیلم را جزو دلایل قابل استناد به شمار نمی‌آورند قانون، «» را به رسمیت شناخته است. . این جرم به دو صورت در قانون در نظر گرفته شده است: ▫️اول موردی است که کسی اقدام به تغییر یا تحریف و انتشار عکس و فیلم دیگران کند. ▫️دوم موردی است که کسی فیلم، عکس یا صدای دیگری را بدون رضایت او منتشر کند. گاهی ممکن است کسی تنها اقدام به دیگری کند که عکس و فیلم او را منتشر می‌کند. این حرف ممکن است در حد تهدید بماند و هرگز به مرحله عمل نرسد اما صرف تهدید کردن نیز جرم خواهد بود. در تهدید به انتشار عکس و فیلم خصوصی دیگران دو حالت رخ می‌دهد: ▫️اول اینکه یکی دیگری را تهدید کند عکس، فیلم یا صدای او را پخش خواهد کرد و این تهدید را عملی کند. در این حالت تهدید کننده هم بابت جرم تهدید و هم جرم انتشار عکس و فیلم دیگران محکوم خواهد شد. ▫️در حالت دوم فردی، دیگری را تهدید به انتشار عکس و فیلم خصوصی می‌کند اما تهدیدش را عملی نمی‌کند. 🔻عملی نکردن تهدید باعث نمی‌شود که مجازاتی برای آن در نظر گرفته نشود بنابراین اگر شرایط تحقق تهدید وجود داشته باشد مثل اینکه تهدید شونده بترسد، صرف نظر از اینکه تهدید عملی شده است یا نه، می توان از تهدید کننده بابت تهدید به انتشار عکس و فیلم شکایت کرد. ⭕️نکته قابل توجه اینکه این جرایم در دسته جرایم رایانه‌ای قرار دارند و آن تا ۲ سال حبس و جزای نقدی در نظر گرفته شده است. ✍️ندا پاکنهاد ـ وکیل دادگستری @asrehooshmandi
📣دومین رویداد تجربه نگاری فعالان سواد رسانه‌ای کشور 🔹تجارب موفق 🔹ایده‌های برتر 🔹توصیه‌های اجرایی 🕰۲۴ دی ماه ساعت ۹ الی ۱۷ @asrehooshmandi
⭕️ساز و کار عصب‌شناختی اخبار جعلی ⭕️هیجانات چگونه بر پردازش اخبار در مغز تاثیر می‌گذارند؟ 💠تولیدکنندگان اخبار جعلی تلاش می‌کنند تا با بهره گیری از عناصر تازگی خبر و شگفتی در اخبار خود، آن‌ها را باورپذیر‌تر کنند. مخصوصا اگر این اخبار با باورهای قبلی فرد همخوانی داشته باشد. 💠عصب‌شناسی حسی نشان داده است که ذهن انسان پس از مدتی تنها به اطلاعات غیر منتظره و غیرقابل پیش‌بینی می‌تواند، واکنش دهد. چراکه به مرور زمان ذهن انسان در می‌یابد که قرار نیست، در مقابل اخبار عادی، هیچ پاداشی را دریافت کند. از این رو تولید کنندگان اخبار جعلی تلاش می‌کنند تا با بهره گیری از عناصر تازگی خبر و شگفتی در اخبار خود، آن‌ها را باورپذیر‌تر نمایند. مخصوصا اگر این اخبار با باورهای قبلی فرد همخوانی داشته باشد. ⬅️درباره اینکه یک خبر هیجانی چگونه در حافظه بلندمدت می‌نشیند؟، جذابیت های احساسی خبر کدامند؟ و تاثیرگذاری اخبار جعلی در نگرش سیاسی در سایت asrehooshmandi.ir بخوانید. ✅در ارائه و درک مطالب رضایت خداوند را در نظر بگیریم. ✅، مجموعه تخصصی سواد رسانه ای و اطلاعاتی @asrehooshmandi
عصر هوشمندی
⭕️دختران دیزنی چطور خلق می‌شوند؟ 💠کمپانی دیزنی در تولیداتش و به‌خصوص در آثار سینمایی، کارش را با داستان‌های کلاسیک و فولکلور آغاز کرد. قهرمان‌های اولیه تولیدات دیزنی عمدتا دخترانی منفعل بوده‌اند که به انتظار بخت و اقبال نشسته و چشم‌به‌راه شاهزاده‌ای سوار بر اسب سفید روزگار می‌گذرانده‌اند. سفیدبرفی در انیمیشن سفید برفی محصول ۱۹۳۷، سیندرلا در انیمیشن سیندرلا محصول سال ۱۹۵۰ و رز در انیمیشن زیبای خفته محصول سال ۱۹۵۹ نمونه واضح و روشنی از این قهرمانان منفعل و حتی مفلوک هستند. 💠در قرن بیستم و یکم اما شاهد تغییر رویکرد بسیار محسوس‌تری در قهرمانان دیزنی هستیم و دیگر از دخترکان نگون‌بخت و قربانی سرنوشت در آثار کمپانی دیزنی در این دوره خبری نیست. این قهرمانان صاحب نگاه و اندیشه هستند و از موجودات واکنشی به شخصیت‌های کنش‌مند بدل می‌شوند. 💠برای فهمیدن این تاثیرات کافی است با نزدیک‌ترین دختربچه‌ای که در اطراف‌تان می‌شناسید، درباره تمایلات و آرزوهایش حرف بزنید و درباره برداشت‌هایشان از آثار دیزنی سوال کنید تا میزان و شکل تعیین‌کنندگی و تاثیرگذاری این کمپانی انیمیشن‌سازی را دریابید. این تاثیرگذاری و تعیین‌کنندگی بدون تردید در جهان امروز، رشد قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت؛ چرا که توسعه ارتباطات و دسترسی به اطلاعات، بیش از هر وقت دیگری غول انیمیشن‌سازی جهان را برای تعریف اهداف تازه و رسیدن به آنها یاری خواهد داد. 🔹متن کامل را در سایت asrehooshmandi.ir بخوانید. رسانه‌ای @asrehooshmandi
🎦 ۲۳۳مین گفتگوی زندهٔ جبهه با همکاری دانشگاه جامع امام حسین (ع) و اندیشکده‌ی فضای مجازی ژرفا سخنران برنامه🎙استاد معصومه ، پژوهشگر و مدرس سواد رسانه‌ای ⭕️ موضوع: کودکان آنلاین و تغییر سبک زندگی در فضای مجازی ⏰ با کلیک بر روی یکی از نشانی‌های زیر👇🏻در ساعت ۱۵ چهارشنبه، ۱۷ دی ۹۹، این برنامۀ شنیدنی را تماشا کنید⁦… 🛰 پخش زندۀ تصویری برنامه، در ایتا، بله، بیسفون+، آیگپ، بالونت و در هر کجای اینترنت👇🏻 👉🏻 live.24on.ir/?eitaafly 🛰 گپ👇🏻 👉🏻 gap.im/jebheh 🛰 روبیکا👇🏻 ⁦⁩⁦👉🏻⁩⁦ rubika.ir/jebheh 🛰 سروش+👇🏻 👉🏻 sapp.ir/sapp_events/jebheh 📍اگر در تهران ساکن‌ید و مایل‌ید به‌صورت حضوری در این نشست شرکت کنید، جهت دریافت نشانی، به شماره‌ی 09124646715 پیامک بزنید. جزئیات و بحث پیرامون برنامه‌ها در👇🏻 👉🏻 balo.me/jalasat جبههٔ اسلامی در فضای مجازی ✊🏻 @jebheh
💢نگاهی به اقدامات برخی کشورها برای مقابله با اخبار جعلی در فضای مجازی ▫️موضوع (Fake Nwes) و شکل پیشرفته آنها تحت عنوان جعل عمیق (DeepFakes) با توجه به گسترش وسیع رسانه‌های مجازی در دنیا و کانال‌های خبری به خصوص در پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی که محمل آسان و ارزانی برای تولید و توزیع فراهم کرده‌اند به مسئله و چالش مهمی برای همه کشورها و کسب و کارها تبدیل شده است. ▫️اغلب کشورها نسبت به قانونگذاری و تنظیم‌گری برای مقابله با این روند نگران کننده اقدام کرده یا در حال اقدام هستند و جرایم مرتبط با این موضوع را بسیار تشدید کرده‌اند. کشورهای اروپایی و پیشرو در فضای مجازی اقدامات سختگیرانه‌تری را آغاز کرده‌اند که جرایم تعیین شده در این خصوص، موید این موضوع است. 🔹برای مثال در قانون بهبود تنفیذ قوانین در شبکه‌های اجتماعی، جولای ۲۰۱۷ جریمه تا سقف ۵ میلیون یورو برای افراد حقیقی و ۵۰ میلیون یورو برای افراد حقوقی را در نظر گرفته است. 🔹 قانون نفرت پراکنی برخط را در جولای ۲۰۱۹ تصویب و شبکه‌های اجتماعی را الزام کرده است که محتوای مخرب ظرف مدت ۲۴ ساعت را حذف کنند و جریمه ۱.۴ میلیون دلاری را در صورت تخطی در نظر گرفته است. 🔹 لایحه ضد اخبار جعلی را در آوریل ۲۰۱۸ ارائه کرده که بر اساس آن جرم انگاری انتشار یا عدم همکاری در اجرای اقدام مقتضی در خصوص اطلاعات و اخبار جعلی انتشار یافته ۱۲۲ هزار دلار جریمه و تا ۶ سال حبس برای متخلف دارد. 🔹 این قانون رسانه‌های اجتماعی را به قرار دادن هشدار، حذف یا اصلاح درخصوص محتوا و اخبار جعلی بر اساس دستور مقامات دولتی الزام کرده و ۷۲۰ هزار دلار جریمه برای شرکت‌ها و تا ۱۰ سال حبس و ۱۰۰ هزار دلار جریمه برای افراد در موارد نقض قانون و تشخیص آسیب رساندن به منافع ملی در نظر گرفته است. ✅، مجموعه تخصصی سواد رسانه ای و اطلاعاتی @asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
موشن گرافیک ✅حفاظت پیشگیرانه شبکه ملی اطلاعات درمقابل تهدیدات اینترنتی خارجی 🌀شبکه ملی اطلاعات ضمن اتصال به اینترنت جهانی،یک مرزمجازی برای فضای سایبری کشور ایجاد می کند تا اطلاعات در امنیت کامل بماند و از دستبرد خارجی در امان باشد. 🌀این شبکه با درنظر گرفتن الزامات پدافند غیرعامل، می‌تواند حفاظت پیشگیرانه ای را در مقابل تهدیدات اینترنتی خارجی به وجود بیاورد و امکان بازیابی سریع اطلاعات را فراهم کند. به طوری که درخواست‌های مخرب از درگاه مشخصی به شبکه داخلی وارد می‌شوند و با امکان مسدود سازی آنها فضای امن تری برای اطلاعات کاربران به وجود می‌آید. 🌀از طرفی هم باوجود احتمال تحریم سایبری علیه کشور و قطع دسترسی مردم به برخی سایت‌ها و خدمات خارجی، وجود ضروری به نظر می‌رسد. 🌀باور غلط درمورد شبکه ملی این است که باعث تشدید نظارت‌ها، نقض حریم خصوصی کاربران و قطع دسترسی به شبکه بین المللی اینترنت می‌شود. در صورتی که شبکه ملی اطلاعات ضمن اتصال به اینترنت جهانی، فقط یک مرز مجازی برای فضای سایبری کشور در نظر می‌گیرد تا اطلاعات در امنیت کامل بماند و از دستبردخارجی در امان باشد. منبع: مهر @asrehooshmandi
📌 شعار آزادی بیان بدون روتوش! 💢، شب گذشته اکانت ، رئیس جمهور آمریکا را برای همیشه مسدود کرد. توییتر علت این اقدام را «تشویش و تشویق برای خشونت بیشتر» عنوان کرده است. 💢دونالد ترامپ جونیور، پسر در واکنش به مسدودیت حساب کاربری پدرش در توییتر نوشت: «آزادی بیان مورد حمله قرار می‌گیرد! سانسور هرگز اینچنین اتفاق نیفتاده! نگذارید ما را ساکت کنند. برای ارتباط با ما در DONJR.COMثبت نام کنید! اگر من را از شبکه‌های اجتماعی خود بیرون بیندازند، به شما می‌گویم که در کجا هستم و اطلاع‌رسانی می‌کنم». نکته: تجربه این روزها در آمریکا نشان می‌دهد علی رغم تصور بسیاری که همه آزاد هستند هر چه میخواهند بگویند، آزادی هم حدودی دارد و حد آن در عدم سلب آزادی و امنیت دیگران ذیل آزادی هر یک از ماست. @asrehooshmandi
‌وبینار دانش آموزان موضوع: ما و فرزندانمان با حضور دکتر بلوچ نژاد 🔸 ادامه مبحث مسئولیت پذیری 🔹 ارتباط موثر با فرزندانمان 🔸 نیازهای اساسی و ارتباط آن با فرزند پروری 🗓 تاریخ: دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ ⏰ زمان: ساعت ۱۵ 💳 هزینه: 🔺ظرفیت محدود و اولویت با عزیزانی است که زودتر ثبت نام کنند جهت ثبت نام در وبینار تا قبل از شروع وبینار در لینک زیر ثبت نام فرمایید.👇 yasanacademy.ir/webinar @asrehooshmandi
⭕️ نشست برخط «سواد رسانه ای؛ نیاز مغفول خانواده های ایرانی» 🔻کارشناس: معصومه نصیری مدرس و پژوهشگر سواد رسانه ⏳دوشنبه ۲۲ دی - ساعت ۱۹ 🔻لینک ورود به نشست: https://b2n.ir/592132 @asrehooshmandi
چه بازی های کامپیوتری برای فرزندمان مفید است؟ 🎮نکته اول: اصرار برای حذف کامل بازی های کامپیوتری از دایره سرگرمی های کودک، صحیح نیست. برخلاف تصور عموم والدین، این نفس بازیهای کامپیوتری و ویدئویی به شکل کلی نیست که برای بچه ها مضر و مخرب است، بلکه شده است که می تواند همراستا یا در تضاد با تربیت و خلاقیت کودک باشد. بازی های زیادی وجود دارند که نه تنها زیانبار نیستند، بلکه می توان از آنها برای آموزش و توسعه خلاقیت در کودک استفاده کرد. 🎮نکته دوم: خانواده ها در کنار انجام این بازی ها توسط بچه ها، بیشتر باید نگران مناسب باشند، تا اینکه بخواهند تصمیم بگیرند که این بازی ها اساسا در زندگی کودک باشد یا نباشد. این دیدگاه هم به واقعیت نزدیکتر است. 🎮نکته سوم: بازی هایی که در آنها کودک برای رفتن به مرحله بعد مساله ای را حل کند، یا برای خروج از آن مرحله نیازمند چیدمان یا ترتیب خاصی است، به مهارت حل مساله کودک کمک می کنند. بعضی دیگر از بازی ها در واقع نسخه نرم افزاری همان بازی هایی هستند که کودک در وسایل کمک آموزشی خود دارد، مانند پازل ها، مازها و بازی با کلمات. همچنین این بازی ها در واقع زاییده تخیل سازندگان آن هستند و همین که با تخیل و به کمک تکنولوژی می توان دنیایی کاملا نو "خلق کرد" ، بسیار برای کودک الهام بخش است. 🎮نکته چهارم: بازي هايي را انتخاب كنيد كه بازي بيش از يك بازيكن در آنها تشويق شده و باعث مي شود كه دو يا سه نفر با هم بازي كنند. به توصيه مركز ملي رسانه ها و خانواده ها، بهتر است خانواده ها كامپيوتر را به يك وسيله اجتماعي تبديل كنند. بهترين نرم افزار موجود در اين خصوص Lapware ذكر شده است كه به شما و كودكتان اجازه مي دهد تجربه اي مشترك از كامپيوتر داشته باشيد . @asrehooshmandi
🔍راهنمای تشخیص اخبار جعلی 💠در برخی از اخبار جعلی نام نویسنده ذکر نمی شود. بنابراین نبود نام باید زنگ هشدار را برای مخاطب به صدا درآورد. اگر هم برای خبری که به نظر جعلی می رسد نام نویسنده ذکر شده باشد، می توان با استفاده از موتور جستجوی گوگل دید که آیا سایر کارهای وی شباهتی به این یک خبر دارند، یا ندارند؟ یا اینکه اصولا میزان اعتبار این نویسنده تا چه اندازه است؟ ۱- نویسنده خبر کیست؟ ۲- آیا منابع ذکر شده در خبر معتبرند؟ ۳- متن مورد نظر چه زمانی منتشر شده است؟ ۴- آیا آدرس اینترنتی تارنما درست و واقعی به نظر می رسد؟ ۵- چه کسی از این خبر سود می برد؟ شارا ، مجموعه تخصصی سواد رسانه ای و اطلاعاتی @asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | آشنایی با انواع فالوور و نیت هر گروه 🔺دنبال‌کننده شما، همیشه طرفدار شما نیست! https://t.me/SovarMedia/264 ، مجموعه تخصصی سواد رسانه ای و اطلاعاتی @asrehooshmandi
⭕️ خانواده در خط مقدم آموزش سواد رسانه معصومه نصیری ـ پژوهشگر سواد رسانه در نشست با فعالین فضای مجازی استان یزد: 🔻مدیریت استفاده کودکان از فضای مجازی صرفا بخاطر محتوای آن نیست بلکه علاوه بر محتوا، موضوع مهارت‌های زیستی و رفتاری کودکان نیز مطرح است؛ چرا که رفتارهای بچه‌ها با تعامل با محیط شکل می‌گیرد. 🔻ما این اجازه و این حق را نداریم که به بهانه کرونا فرزندانمان را با یک گوشی موبایل در فضای مجازی رها کنیم. 🔻لایو اینستاگرامی نوجوان ۱۴ سال با یک بلاگر زن تنها بخش کوچکی از آن چیزی است که امروز در فضای مجازی در حال رخ دادن است؛ اتفاقاتی که یک بخش آن به عدم مدیریت و عملکرد مسئولین و بخشی از آن نیز به خانواده مربوط می‌شود. لینک کامل: http://yazdrasa.ir/article/38936421 @asrehooshmandi
این تصویر برای همه ما آشناست؛ همه اعضای یک خانواده در قاب تصویر، رنگ‌های شاد پوشیده‌اند و لبخند بر لب، این شادی را مدیون کالای جدید هستند. همه‌چیز در این تصاویر لوکس است و افراد خندان و راضی. این سناریوی تبلیغاتی چیده شده است تا از طریق تصاویر و کلمات، مخاطب را قانع کند تا در راستای آنچه صاحبان تبلیغات انتظار دارند، دست به اقدام بزند؛ یعنی «خرید کالا». شما یخچال تبلیغ شده را می‌خرید اما مجبورید آن را در آشپزخانه یک خانه 45 متری بگذارید. در عین حال آنقدر هم خوشحال نیستید و خبری هم از خوراکی‌های خوشمزه و خوشرنگ داخل یخچال نیست. خرید قرص‌های لاغری، کمربندهای ضد چاقی، داروهای رفع چین و چروک و... نمونه‌هایی از این دست هستند. تبلیغات یکی از روش‌های رسانه‌ای جهت اقناع مخاطب برای حرکت در راستای تامین سود صاحبان کالاست. @asrehooshmandi