eitaa logo
عصر هوشمندی
513 دنبال‌کننده
749 عکس
220 ویدیو
12 فایل
راه ارتباطی: @mnasiri_resane ایستاده در غبار
مشاهده در ایتا
دانلود
... اول که متن مصاحبه یک خبرگزاری به نقل از یک مقام مسوول در استان البرز را دیدم خوشحال شدم که چه خوب که به موقع اظهارنظر صورت گرفته و اطلاعات درست به مخاطب میرسد، بعد که متوجه شدم خبر متعلق به سال های قبل بوده، فقط گفتم کاش در چنین مواقعی چنین اقدامات به موقعی داشتیم. شایعه در مواقعی که موضوع مهم است و البته مبهم، با اطلاع رسانی دقیق و به هنگام کمتر مجال بروز و ظهور پیدا میکند. معصومه نصیری @asrehooshmandi
📸 این جوکر متوهم هم تصویر مربوط به پرتاب فِلِر توسط جنگنده های اسرائیلی بر فراز مرزهای جنوبی لبنان رو که امشب رخ داده بود رو ربط داده به خبر انفجار غرب تهران... @asrehooshmandi
🎥 این دو فیلم مربوط به پرتاب فلر توسط جنگنده های رژیم صهیونسیتی بر فراز مرز لبنان 🔸 در واقع جنگنده ها برای فرار از رهگیری پدافند لبنان اقدام به انجام این کار کردند که در نهایت با برخورد این فلرها با زمین، بخش وسیعی از زمینهای کشاورزی جنوب لبنان آتش گرفتند. @asrehooshmandi
🔻دفتر آیت‌الله‌العظمی سیستانی: ⛔️ انتشار مطالب ناامید کننده و فتنه‌انگیز در شبکه‌های اجتماعی جایز نیست ◻️ انتشار و تبلیغ کلیپ های صوتی یا تصویری در شبکه‌های اجتماعی که موجب تضعیف مؤمنین یا فتنه انگیزی می‌شود، جایز نیست. ◻️ انتشار اینگونه مطالب از گردن نشر دهنده آن ساقط نمی‌شود و اگر این موارد موجب گسترش حالت شکست یا ناامیدی یا فتنه انگیزی میان فرزندان کشور واحد شود، انتشار آن در شبکه های اجتماعی است. این کارها مسئولیت شرعی دارد. https://www.hawzahnews.com/news/908879 @asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سوال صریح یک جوان درباره حجاب اجباری! 🔻پاسخ حجت‌الاسلام رفیعی را ببینید @asrehooshmandi
توصیه‌های مقام معظم رهبری به نمایندگان مجلس: 🔹 به مسائل کلیدی و مهم از جمله تولید، اشتغال، مهار تورم، مدیریت نظام پولی و مالی، قطع وابستگی اقتصاد به نفت، مسکن، ازدواج جوانان، فرزندآوری درکشور و ، اولویت دهید. @asrehooshmandi
نقش مؤثر اینستاگرام در ترویج بی حجابی و تبرج در جامعه - خبرگزاری حوزه معصومه نصیری: کلیشه ساخته شده از حجاب و چادر در فیلم ها و سریالهای ما چیست؟ آیا مروج حجاب بوده ایم یا ضد آن؟! https://www.hawzahnews.com/news/908977/%D9%86%D9%82%D8%B4-%D9%85%D8%A4%D8%AB%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%B3%D8%AA%D8%A7%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%85-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%AC-%D8%A8%DB%8C-%D8%AD%D8%AC%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D9%88-%D8%AA%D8%A8%D8%B1%D8%AC-%D8%AF%D8%B1-%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%B9%D9%87
هدایت شده از تحلیلی-پژوهشی بشرا
🚦 #رسانه‌ها_واقعیت_را_می‌سازند 🔸آگاهانه تولیدات رسانه‌ای را مصرف کنیم! #نگاه_انتقادی #رسانه 📋📋 بشرا @boshra_net
🔹بیایید تغییر رویه دهیم ✍️معصومه نصیری ▫️این روزها در لابه‌لای اخبار و محتواهای رسانه‌ای سکه ارزش خبری «» پررونق‌تر از سایر ارزش‌های خبری است. تضاد و درگیری یعنی خبرهای قتل، کودتا، تظاهرات، اولتیماتوم‌ها، دعواها سیاسی و غیرسیاسی و ... این اخبار ضمن اینکه به‌هرحال بخشی از اتفاقات دنیا را تشکیل می‌دهند، قابلیت جلب‌توجه مخاطب و کسب کلیک بیشتر را هم دارند. ▫️اما اثرات ثانویه این دست از اخبار بر افکار عمومی دنیا چیزی جز تنش‌آفرینی، القای حس ناامنی، بدبینی، ترس و ناامیدی از آینده نیست. بشر از این حجم از اخبار بد و نگران‌کننده که سایه سنگین تباهی را با خود حمل کرده و ابرهای سیاه نابسامانی را بارورتر می‌کنند، دل‌زده شده است و شاید گرایش به مدل‌های سطحی سرگرمی و گذران اوقات فراغت برای فرار از این حجم از بیچارگی باشد. ▫️اما اگر به‌طور ویژه به اخبار ایران عزیزمان نگاهی بیندازیم این پمپاژ تأسف‌بار اخبار تلخ بدون محاسبه اثرات روانی آن بر مخاطب، مسئله مهمی است که به‌سادگی نمی‌توان از آن گذشت. سؤال اینجاست که آیا در این کشور هیچ اتفاق خوب یا دستاورد قابل‌ارائه‌ای رخ نمی‌دهد که رسانه‌ها بخواهند به آن بپردازند؟ قطعاً دستاوردهای علمی، پژوهشی، عمرانی، پزشکی و .... در این کشور رخ می‌دهد اما در بین اخبار با سویه بد گم می‌شوند. الحق که درست گفته‌اند امروز دیگر با گرفتن گلوگاه ارائه اطلاعات رخ نمی‌دهد بلکه با نشر گسترده اطلاعات رخ می‌دهد و این انبوهی اطلاعات به مخاطبان و حتی خود رسانه‌ها مجال تمرکز بر برخی محتواها را نمی‌دهد. ▫️نکته اینجاست که افکار عمومی اگر به آینده امیدی نداشته باشد بخشی به عملکرد مسئولان مربوط و بخشی به بازنمایی و انعکاس رسانه‌ای شرایط بازمی‌گردد. میزان و ضریب پرداخت به اخبار نکته‌ای است که نباید از آن غافل شویم. روح حاکم بر بیانیه گام دوم امید به آینده و رسیدن به ایرانی مقتدر و سربلند است. آیا با این مدل از خبررسانی به مردمی که در عصر اشباع رسانه‌ای و محتوایی قرار دارند و خبرخوان شده‌اند، می‌توانیم روح جمعی خواهان پیشرفت، آبادانی و ساخت ایران قوی را انتظار داشته باشیم‌. البته که پرواضح است که بخشی از تصویر ذهنی مردم متأثر از جریان سازی رسانه‌های خارج از ایران است اما در میانه‌ی جنگ رسانه‌ای ما باید خنثی‌کننده این اثرات باشیم نه تکمیل‌کننده آن. ▫️نباید فراموش کنیم تکرار به‌عنوان یکی از روش‌های رسانه‌ای می‌تواند در یک ملت احساس و ایجاد کرده یا برعکس، آن را از بین ببرد. برچسب‌زنی، جهت‌دهی به کلمات، تصاویر، بزرگنمایی‌ها، سوژه پردازی‌ها و ... همه و همه باید ضمن توجه به‌ضرورت شفافیت و اطلاع‌رسانی به هنگام به افکار عمومی، بر داشته‌ها و دستاوردها نیز تأکید داشته باشد. ▫️اخبار «خوب»، «مفید» و «امیدبخش» سه مؤلفه اساسی برای حوزه اطلاع‌رسانی است. این تصور که خبر خوب، خبر بد است نیاز به بازنگری دارد. اگر احساس عزت ملی از کشوری گرفته شود احساس همبستگی و مشارکت نیز از آن گرفته می‌شود و این یعنی میزان آسیب‌پذیری آن سرزمین بالاتر می‌رود. @asrehooshmandi
عصر هوشمندی
🔹بیایید تغییر رویه دهیم ✍️معصومه نصیری ▫️این روزها در لابه‌لای اخبار و محتواهای رسانه‌ای سکه ارزش
مراقب واگویه هایمان باشیم 🔻واگویه به معنی آهسته با خود صحبت کردن است. این صحبت کردن عزت نفس و اعتماد به نفس شما را تحت تاثیر قرار می دهد چه در جهت مثبت و چه در جهت منفی. 🔻جایی می‌خواندم در دانشگاه MIT آمریکا، پژوهشی انجام شده که طی آن متوجه شدند، اگر شما به خودتان فقط یک بار بگویید: فلان کار را نمی توانم انجام دهم، باید یک نفر ۱۷ مرتبه به شما بگویید که: شما میتوانید آن کار را انجام دهید، تا اثر همان یک‌بار را خنثی کند! 🔻حالا اگر این تک تک واگویه ها درباره نتوانستن خودمان و کشورمان مدام تکرار شود، چه نیرویی لازم است تا اثر آن را خنثی کند؟! @asrehooshmandi
🔹 به عنوان یکی از کلیدهای موفقیت در قرن ۲۱ شناخته می‌شود؛ توانمندی که به شما مهارت مقابله و مدیریت را خواهد داد. همین که بدانیم چگونه احساسات و رفتارهایمان را در فضای دیجیتال مدیریت کنیم، در کاهش اثرات سوء خواسته یا ناخواسته آن موفق خواهیم بود. @asrehooshmandi
44.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کودکان کار سایبری بی پناه تر از کودکان کار خیابانی مصاحبه سرهنگ رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا با هشتگ گفت وگو @asrehooshmandi
🔹مخصوص والدین 💢وبینار فضای مجازی امن، چالش ها و راهکارها ویژه برنامه اولیا با موضوع معرفی راهکارها و ابزارهای نظارتی و کنترلی والدین بر فرزندان 🔸والدین گرامی جهت شرکت در وبینار از طریق لینک زیر اقدام نمایید. https://b2n.ir/web22 لطفا به سایر پدران و مادرانی که می شناسید و می دانید دغدغه فرزندپروری در عصر رسانه را دارند اطلاع دهید. @asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😷ماجرای ماسک‌های بازیافتی چیست؟ 🎥کلیپی در فضای مجازی دست به دست می‌شود که نشان می‌دهد عده‌ای درحال جداسازی و بسته بندی ماسک‌ در یک مخروبه هستند و منتشرکنندگان این کلیپ مدعی شده اند ماسک‌های ارزان‌قیمت موجود در بازار، ماسک‌های بازیافتی اند. 📌اما اصل ماجرا چیست؟ در ساختمان کنار محل گودبرداری، کارگاه تولید ماسک بوده که شب عید فطر، بر اثر گودبرداری بخشی از ساختمان مجاور تخریب شده است که در کلیپ نیز موجود است.(سمت چپ پایین تصویر) 🔹تولیدکننده ماسک‌ها از پیمانکار شکایت و درخواست پرداخت خسارت می‌کند، کارشناس می‌گوید که برای برآورد خسارت نیاز به وجود و دانستن تعداد ماسک‌های مدفون شده است لذا به همین دلیل چند هفته قبل به سراغ ماسک‌های مدفون شده می‌روند و کارگران همان ساختمان شروع به شمارش ماسک ها میکنند که همسایه ای اقدام به فیلم‌برداری می‌کند. @asrehooshmandi
وقتی گراف ها از روند ترند شدن هشتگ اعدام‌ نکنید پرده برمیدارند. @asrehooshmandi
‍ 🔻جشنی برای فیک ها و ربات ها! ✍معصومه_نصیری خیلی سریع و صریح و بی پرده می روم سر اصل موضوع. 1⃣جریان رسانه ای مجدد در حال تلاش برای تبدیل مجرم به قهرمان و قربانی است. هشتگ اعدام نکنید هم زاییده همین جریان چند ضلعی رسانه ای است؛ خارج نشینان+برخی سیاسیون داخلی+ برخی سلبریتی ها مثلث همیشگی این جریان رسانه ای هستند. 2⃣کافی است نگاهی به تصویر داشته باشید تا متوجه شوید هشتگ اعدام نکنید از کدام کشورها بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است و این تصویر را بگذارید کنار جملاتی مثل خروش مردم ایران(تکنیک همراهی جماعت)، اختلال در اینترنت به دلیل و همزمان با ترند شدن هشتگ در ایران (دروغ بزرگ)، ایستادگی مردم در برابر ظلم (توسل به احساسات و شاه ماه سرخ) و... که با تکرار و تعمیم سعی در با دارند. 3⃣به این جمله دقت کنید! من نباید جریمه‌ شوم. پلیس هم به جای اینکه به کار اصلی اش بپردازد یعنی جیب برها و معتادها را از خیابان جمع کند، می آید سراغ من که در یک خیابان خلوت به جای ۸۰ کیلومتر ۸۵ کیلومتر بر ساعت سرعت داشته ام آن هم برای اینکه به کلاسم برسم. ببینید با دانشگاهیان چه برخوردی می کنند در حالی که جیب زن ها آزادند!! 📌در این استدلال از تکنیک شاه ماهی سرخ برای / استفاده شده است. اما موضوع اصلی چیست؟ جریمه به خاطر خلافی که مرتکب شده. اما این جا پلیس سرزنش می‌شود که کار اصلی‌اش را انجام نمی‌دهد. اما کار اصلی اش از نظر گوینده فریب کار چیست؟ یک موضوع کاملا نامربوط: مشکلاتی که در جامعه وجود دارد به نام جیب برها و معتادها. 📌شاه‌ماهی سرخ یک استدلال است که سازوکارش بر اساس متکی است. در این تکنیک مرکز توجه منحرف می‌شود و توجه افراد به موضوعات نامرتبط کشانده می شود. 4⃣در ماجرای این سه جوان مثل مثال بالا اصل ماجرا چیست؟ سرقت مسلحانه یعنی جرم اصلی آنها سرقت است اما آنچه سعی میشود مخاطبان باور کنند ارتباط این حکم با حوادث آبان ماه است چراکه این موضوع توان بیشتری برای برانگیختن احساسات دارد، قطعا سرقت مسلحانه از یک زن اصلا قابلیت لازم برای مغالطه را ندارد اما اینکه سه نفر به خاطر اعتراض دارند اعدام می‌شوند به اندازه کافی فریب دهنده است. پس براساس این تکنیک، حواسمان به طرح ادعاهای احساسات برانگیز باشد. @asrehooshmandi
‍ «تعرض به یک زن» باند «امیر آلمانی» را لو داد/ اعضای این باند چرا به اعدام محکوم شدند؟ 🔻بعد از اعلام تأیید خبر ۳ محکوم به اعدام توسط سخنگوی قوه قضائیه، هشتگی با عنوان توسط کاربران توئیتر ترند شد. کاربران و سلبریتی‌هایی هم که از جزئیات اقدامات خرابکارانه آن‌ها خبر نداشتند، تحت القائات رسانه‌های معاند سعی کردند «اتهامات آن‌ها در سطح اعتراضات در آبان ماه» تقلیل دهند و خواستار عدم اجرای حکم شدند. 🔸«امیرحسین مرادی»، «سعید تمجیدی» و «محمد رجبی»، اعضای باندی موسوم به «امیر آلمانی» بودند که با اتهامات گوناگون از جمله خروج غیرقانونی از کشور، اقدام علیه امنیت ملی و سرقت مسلحانه مقرون به آزار با سلاح سرد مجرم شناخته و به اعدام محکوم شدند. 🔹یک منبع مطلع در گفت‌وگو با فارس، درباره نحوه شناسایی این گروه گفت: این افراد اقدام به سرقت مسلحانه و تعرض به یک خانم کردند که با سروصدای ایجاد شده و خبردارکردن پلیس، یکی از متهمان دستگیر و ۲ متهم دیگر به صورت غیرقانونی خارج از کشور فرار می‌کنند. 🔸در جریان رسیدگی به پرونده این افراد فیلم‌هایی در درون گوشی تلفن همراه آنها یافت شد که نشان می داد در جریان اغتشاشات آبان ماه سال گذشته چند بانک را تخریب و آتش زده اند و در یک فقره نیز ماشین شهرداری را بعد از خارج کردن از محل پارک خود به وسط خیابان آورده و آتش می‌زنند و فیلم هائی را از این صحنه ها تهیه کرده و به رسانه های ضدانقلاب ارسال می کنند. 🔹طبق بررسی‌ها مشخص شد «امیرحسین مرادی» مدتی قبل نیز در کمپ پناهندگان در آلمان بوده و در آنجا با عناصر وابسته به گروهک منافقین، ملاقات‌ها و همکاری‌هایی داشته است. fna.ir/eyd823 @asrehooshmandi
مرده‌انگاری «مریم رجوی» پروپاگاندای رسانه‌ای جدید منافقین 🔹گروهک منافقین در آستانه تجمع سالیانه خود به منظور پوشش خلاء‌های هویتی و رسانه‌ای، پروژه مرده‌انگاری مریم قجر(مریم رجوی) را کلید زدند. 🔹در این پروژه منافقین با ارسال ایمیل به برخی از سایت‌ها، خبر مرگ مریم رجوی همسر شرعی مهدی ابریشم‌چی را اعلام کردند تا بتوانند با پخش این خبرو سخنرانی وی در مراسم ۲۷ تیرماه از پروپاگاندای رسانه‌ای برخوردار شوند. www.isna.ir/news/99042519256 @isna94 @asrehooshmandi
کوتاه درباره جنگ شناختی (Cognitive warfare) به معنای هدف قرار دادن قوه شناخت عموم مردم و نخبگان جامعه هدف با تغییر هنجارها، ارزش‌ها، باورها، نگرش‌ها و رفتارها از طریق و برداشت است. این نوع جنگ شکل تکامل یافته تر، پیشرفته‌تر، عمیق‌تر و وسیع‌تر جنگ روانی است که مبتنی بر جامعه شبکه‌ای (با زیرساخت رسانه‌های نوین) بوده و با مدیریت ادراک و برداشت انجام می‌گیرد. در جنگ شناختی مهم‌ترین و دلهره آمیزترین قسمت این جنگ، تلفات انسانی آن است. در جنگ سخت وقتی یک نفر مجروح یا کشته می‌شود یک نفر از جبهه خودی کم خواهد شد، اما در جنگ شناختی وقتی یک نفر نسبت به اعتقادات و تفکر خود بدبین می‌شود علاوه بر این‌که یک نفر از گروه خودی کم شده، یک نفر هم به گروه دشمن زیاد می‌شود. هدف اصلی در هر جنگی شکست و از میدان به در کردن رقیب هست، اما هدف در جنگ شناختی، شیوه‌های متفاوت‌تری نسبت به همه جنگ‌ها دارد؛ شیوه‌هایی که در نوع خود نشان از پیچیدگی این نوع جنگ دارد شیوه‌هایی مانند: اعتمادزدایی، اعتبارزدایی، مشروعیت زدایی، قداست‌زدایی، ناامیدسازی و ناکارآمد‌نمایی یک کشور و جامعه را به افراد آن جامعه تلقین می‌کند و درواقع مردم جامعه که اصلی‌ترین سرمایه اجتماعی یک کشور هستند را به‌راحتی نسبت به جامعه و کشور بدبین می‌کنند و امید به آینده را در آن‌ها از بین می‌برند و مردم نسبت به اعتقادات به چشم خرافات نگاه می‌کنند و حالت به آن‌ها دست می‌دهد. بهترین راه برای مقابله با این نوع جنگ شناختی، ارتقای آگاهی و سطح بالای سواد رسانه‌ای در جامعه و افزایش هوشیاری عمومی است. @asrehooshmandi
✅جامعه‌شناسی ارتباطات؛ سواد رسانه‌ای و سواد گفتمانی 🌐دکتر حسن بشیر_رییس سومین همایش سواد رسانه‌ای 🔻جامعه شناسی ارتباطات با مطالعه روابط بین فرستنده و گیرنده پیام، به چگونگی اثرگذاری و تاثیرپذیری بین تولیدکنندگان پیام و مخاطبان می پردازد. 🔻آموزش سواد رسانه‌ای شامل پس گرفتن حقوق ذاتی ما در زمینه آزادی- افکار است، آن ‌هم از رسانه‌ای که همواره تلاش می‌کند ذهن ما را رصد، ترغیب و شرطی کند. 🔻ما باید سواد رسانه‌ای خود را بالا ببریم که در برابر احساس “انتخاب گری” که رسانه‌ها به ما القا می‌کنند، آگاهانه ظاهرشده و بتوانیم واقعاً نقش فعالانه‌ای در گزینش گری و تأثیرات رسانه‌ای ایفا کنیم. 🔻رسانه، شما را چنان برنامه‌ریزی کرده است که فکر کنید حق انتخاب دارید، حال‌آنکه درواقع دایره انتخاب شما به ‌شدت محدود است. سواد رسانه‌ای کمک می‌کند جای مخاطب و رسانه عوض شده و بتوانیم تصمیم بگیریم چه چیز را ببینیم؟ و چه چیز را بشنویم؟ 🔻 ترویج سواد رسانه‌ای ما را به خواندن نانوشته‌ها و دیدن آنچه در تصویر نیست، مسلط می‌کند. 🔆 مطالعه متن کامل در لینک زیر👇 https://youngsociologists.com @milconf3