eitaa logo
عصر هوشمندی
498 دنبال‌کننده
761 عکس
222 ویدیو
12 فایل
راه ارتباطی: @mnasiri_resane ایستاده در غبار
مشاهده در ایتا
دانلود
🌀بلایی که این روزها سرمان آمده است «اقناع» غایت هر ارتباط، اعم از انسانی یا رسانه ای است. هزینه های هنگفت دستگاه های عظیم رسانه ای در این جهت انجام می شود که بر مخاطبان تأثیر گذاشته و رفتار آن ها را مطابق میل گردانندگان آن تغییر دهد که در این صورت می گوییم اقناع صورت گرفته است. برای رسیدن به این مرحله، نیاز است در کنار هزینه های فراوان مادی، اقدامات تکنیکی که اغلب مخاطبان از آن اطلاع ندارند اما از سوی گردانندگان رسانه ها، با برنامه ریزی مورد استفاده قرار می گیرد، صورت گیرد. تا به حال به این فکر کردید چطور موضوعی که تا دیروز در فرهنگ ایرانی به عنوان ضدارزش قلمداد می شد، امروز به ارزش تبدیل شده است و همه نیز آن را پذیرفته اند؟ یا چطور به یکباره در حالی که شما به هیچ عنوان موضوع ذهنتان فلان موضوع نبوده چون نه نیازتان بوده و نه برایتان اهمیت داشته، به نیازتان تبدیل شده و برایتان دارای اهمیت می شود؟ مساله ای که باید به آن توجه ویژه داشته باشید این است که شما فکر می کنید خودتان انتخاب کردید که چه چیزی برایتان مهم باشد یا چه چیزی اولویت امروزتان، اما باید بدانید متاسفانه شما فقط حس می کنید انتخاب کرده اید. شما از بین آنچه رسانه ها قبلا انتخاب و برایش برنامه ریزی کرده اند، انتخاب می کنید. به زبان ساده تر، شما از بین انتخاب رسانه ها، انتخاب می کنید. رسانه ها تنها از طریق اقناع می توانند انتخاب هایشان را به خورد مخاطب بدهند و در ضمن این حس را نیز ایجاد کنند که مخاطب خودش انتخاب کرده است. ❇️پس نکته اول : این شما نیستید که انتخاب می کنید. اینکه چگونه رسانه انتخابش را به انتخاب شما تبدیل می کند نکته مهم بعدی است. ❇️رسانه با استفاده از ، ، استفاده از معین، ، و ربط مسائل مختلف به موضوع مدنظر، استفاده از و ایجاد و.... موفق به جابه جایی اولویت مخاطبان و اقناع آنها می شود.(همه تکنیک ها قبلا در کانال منتشر شده است) ❌به قول برنارد کوهن، ممکن است رسانه های امروزی نتوانند به مردم بگویند چگونه فکر کنند اما به جرأت می توانند به مردم بگویند به چه چیزی بیاندیشند. با این توضیح کوتاه، به اخبار یک ماه اخیر شبکه های اجتماعی و ... توجه کنید و این پنج سوال کلیدی سواد رسانه‌ای را از خود بپرسند: 1️⃣سازنده این پیام کیست؟ 2️⃣برای جلب توجه مخاطب از چه فنون خلاقانه‌ای استفاده شده است؟ 3️⃣چطور درک دیگران از یک پیام، با درک من متفاوت است؟ 4️⃣از یک پیام چه ارزش ها، سبک زندگی، و عقایدی حذف یا به آن اضافه شده‌اند؟5️⃣ و چرا این پیام ارسال می‌شود؟ در صورتی که پاسخ مشخصی برای این سوالات یافتید، بعد قانع شوید و پیام رسانه را قبول کنید. بدترین مساله این است که اجازه دهیم بی اطلاعی و بی تحلیل بودن ما سکویی برای رسیدن عده ای به هدفشان شود. 🙏خواندن این متن را به دوستانتان نیز پیشنهاد بدهید. 🆔@asrehooshmandi
💢چگونه شستشوی مغزی می شویم؟ شستشوی مغزی به این معناست که تحت شرایط خاص، فرد ناخودآگاه وادار به تبعیت از اندیشه یا خواسته‌های افراد دیگر می شود و تغییرات عمده‌ای در باورها و در نتیجه در رفتارهای او به وجود می آید. ادگار شاین «» و «» را دو ایده‌ی اصلی شستشوی مغزی می‌داند. ايزوله شدن از دیگران یعنی اینکه ارتباطات وی را با دیگران کم یا قطع کنیم تا از منابع دیگر ورودی نداشته باشد و دستبندهای طلایی یعنی آن که به نوعی منافعش را گره بزنیم به خودمان که تداوم وضعیت فعلی برایش جذاب باشد. نشانه های فرآیند شستشوی مغزی چیست؟ در واقع می توان 5 شاه کلید اصلی شستشوگران را به ترتیب زیر برشمرد: ❎تکرار خستگی ناپذیر: یک ایده اصلی یا جمله محوری مرتب تکرار می شود تا کاملا ملکه ذهن تان شود. ❎ترس آفرینی از دیگران: ایده ها و دیدگاه های متفاوت با ایده اصلی معمولا به توطئه، خطای فاحش، سو نیت، ساده دلی یا فریب کاری متهم می شوند. ❎ تعمیق بخشی هیجانی: برای محکم کاری و رفتن ذهن شما به مراحل عمیق تر از شستشوهای احساسی و شور انگیز استفاده می شود. به این ترتیب فکر منطقی و بکارگیری ادراک مشکل تر می شود. ❎ قدرت انتخاب توهمی: شستشودهنده، تعدادی انتخاب جلوی شما می گذارد اما در واقع تمام انتخاب ها به یکی ختم می شوند. شستشودهندگان عاشق دادن انتخاب های فراوانی هستند که به یک محصول/ایده یکسان ختم می شوند. ایده اصلی در لباس های متفاوت پیش روی شما گذاشته می شود. ❎ ایزوله سازی و قطع ارتباط: برای اطمینان از اینکه شما در معرض ایده های متفاوت از ایده اصلی قرار نگیرید سعی می شود به ترفندهای مختلف، ارتباط شما با دیگران و دیگر اندیشان قطع شود. معمولا از این شاه کلیدها به خوبی استفاده می کنند. ❌چه می توان کرد؟ راهبرد اصلی مبارزه با شستشوی مغزی سه گانه «تنوع، ارتباط و مقایسه» است. 1️⃣شما باید منابع مختلف داشته باشد. چند روزنامه، چند سایت، چند حزب، چند کانال با دیدگاه های متفاوت داشته باشند. 2️⃣در شبکه ارتباطی متنوع حضور داشته باشید. ارتباط محدود و در یک فضای بسته شما را به بن بست ذهنی و استبداد فکری می کشاند. گروه های فکری، اقوام متفاوت، تیم های کاری مختلف، پروژه های متنوع باعث می شود اتاق ذهن شما پنجره های متفاوتی داشته باشد. وگرنه اگر اتاق شما فقط یک پنجره در یک زاویه داشته باشد تصاویر شما تکراری خواهند شد. 3️⃣هر چیزی که به شدت تکرار می شود اما دلیلی برای آن ذکر نمی شود را بگذارید در لیست سیاه. و آن را با ایده های متضاد و متفاوتش مقایسه و بررسی کنید و آن را که بر اساس شواهد و دلایل، عقلانی تر و موجه تر بود تا اطلاع ثانوی بپذیرید. @asrehooshmandi
✅ویژگی‌های شخص دارای *از رسانه‌ها به طرز و با برنامه‌ریزی و مؤثر استفاده می‌کند. *وقتی پیام‌ها را ارزیابی کرد، در شرکت می‌کند. *اعتبار اطلاعات را از منابع مختلف می‌کند. *قدرت پیام‌های رسانه‌ای را درک می‌کند و می‌داند چطور با آن‌ها آگاهانه‌تر برخورد کند. *از تأثیر رسانه‌ها بر جنبه‌های مختلف، آگاهی دارد. *دیدگاه‌های متنوع و متکثر را ارج می‌نهد. *عقاید خود را به وضوح و ، با استفاده از بیان می‌کند. @asrehooshmandi
اکونومیست: به هوش باشید! نیمی از مشاغل جهان از سوی ربات ها و سیستم های هوشمند در خطر نابودی اند موج اضطراب انسان‌ها در جهان تکنولوژیک آینده به نظر می رسد مشاغلی که ما این روزها به عنوان شغل های عادی می شناسیم در معرض تغییر و تحولاتی چشمگیر قرار دارند. تحولاتی که گرچه از سوی برخی از مردم جذاب تلقی می شوند اما می توانند دورنمایی رعب آور را برای انسان های رقم بزنند. پژوهشی که در سال 2015 انجام شده نشان می دهد که 14 درصد از مشاغل در 32 کشور جهان به شدت آسیب پذیر هستند و به طور دقیق حداقل 70٪ مشاغل با احتمال «رباتیک شدن» رو به رو هستند. در این میان 32درصد از مشاغل کمتر تحت اتوماسیون هستند. اما در مجموع احتمال اتوماسیون مشاغل در شرایط فعلی بین 50٪ تا 70٪ است. به طور کلی تر در سراسر 32 کشور حاضر در این پژوهش، 210 میلیون شغل جهان در معرض خطر است. @asrehooshmandi
ررونمایی از تکنولوژی‌های باورنکردنی در جام جهانی روسیه! ✳️کمک داور ویدئویی ✳️تکنولوژی خط دروازه ✳️توپ هوشمند آدیداس ✳️سیستم ضد پهپاد ✳️گجت های پوشیدنی داوران متن کامل این گزارش هیجان انگیز را در لینک زیر بخوانید. http://www.khabarfoori.com/detail/355416/%D8%B1%D8%B1%D9%88%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%DA%A9%D9%86%D9%88%D9%84%D9%88%DA%98%DB%8C%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%86%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AC%D8%A7%D9%85-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D8%B3%DB%8C%D9%87! @talyee
چگونه رژیم مصرف رسانه‌ای بگیریم؟ https://www.isna.ir/news/96120602821/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%B1%DA%98%DB%8C%D9%85-%D9%85%D8%B5%D8%B1%D9%81-%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D9%85 چگونه رژیم مصرف رسانه‌ای بگیریم؟ معصومه نصیری ـ قائم مقام انجمن سواد رسانه ای ایران ـ با نگارش یادداشتی، تلاش کرده است به این پرسش که «چگونه در انبوه اطلاعات غرق نشویم» پاسخ داده و راه‌هایی برای اخذ رژیم مصرف رسانه‌ای ارائه دهد. به عصر هوشمندی بپیوندید.👇 @asrehooshmandi
عصر هوشمندی: رسانه‌ها مصرف گرایی را تبلیغ می‌کنند 🔹 رسانه‌ها اهرم فرهنگی قدرتمند و کسب‌وکار بزرگی در دنیا هستند که مدام سعی می‌کنند تا پیروان فکری و عملی بیشتری برای خود بیابند. 🔸 یکی از عقایدی که رسانه‌ها به تبلیغ آن می‌پردازند، مصرف‌گرایی است. 🔹 ایجاد سود در بیشتر رسانه‌ها یک هدف تعیین‌کننده است. 🔸 عموماً رسانه‌ها از طریق تبلیغات کسب درآمد می‌کنند؛ بنابراین منافع تجاری و تبلیغاتی می‌تواند در کنترل آن‌ها نقش به سزایی داشته باشد. 🔹 در همه جوامع، بازار مصرفی و بنگاه‌های اقتصادی و تولیدکنندگان محصولات مورد نیاز جامعه بسیار تعیین‌کننده هستند که ما چه چیزهایی در تلویزیون ببینیم، چه چیزهایی از رادیو بشنویم و یا چه چیزهایی در روزنامه‌ها و مجلات بخوانیم. 👈 درنتیجه رسانه‌ها برای کسب سود بیشتر در تلاش‌اند تا محصولات بیشتری در جامعه مصرف شود. 🔸 برخی از شاخص‌های جامعه مصرف گرا عبارتند از: 1️⃣ کالایی شدن هر چیز و بت شدن کالا 2️⃣ عمومیت یابی مصرف و ارزش شدن آن 3️⃣ تنوع یابی ساحت رفاه و رفاه طلبی زیاد 4️⃣ تبدیل شدن مصرف به عنوان مقوله‌ای فرهنگی: 👈 به جای اینکه مصرف صرفاً یک رفتار اقتصادی مطرح شود نشانگر شخصیت افراد است 5️⃣ نبود ارتباط بنیادین با نیازهای واقعی: 👈 افراد دیگر برای رفع نیاز مصرف نمی‌کنند بلکه صرف مصرف مهم است 🔹 در این میان فیلم‌های سینمایی و سریال‌ها نقش بیشتری را ایفا می‌کنند. 🔸 تبلیغ برای یک سبک زندگی مصرف‌گرا همواره یکی از اولویت‌های سینمای هالیوود بوده است، آنچنان‌که همواره خانواده را به این سمت تشویق می‌کند که اگر می‌خواهید به لذت واقعی زندگی تصویر شده در فیلم‌های سینمایی دست یابید باید از ابزارهای مادی استفاده کنید. @asrehooshmandi
چرا فراگیری سواد رسانه ای مهم است؟ آموزش «سواد رسانه ای» به‌عنوان مهارتی جهت مقابله با جنگ رسانه ای است که منجر به افزایش ظرفیت تحلیل شهروندان در مواجهه با رسانه ها شده و باعث می شود تا آنان به جای آنکه تسلیم محتوای پیام های رسانه ای شوند و منفعلانه هر آنچه دریافت می کنند بپذیرند، تلاش کنند تا به‌عنوان یک مخاطب فعال در پیام ها را درک و به و ارزیابی پیام ها بپردازند و برخوردی فعالانه با پیام های رسانه ای داشته باشند. اگر شهروندان یک جامعه از سواد رسانه ای کافی برخوردار نباشند، قطعا نخواهند توانست در فضای سنگین رسانه ای جهان امروز، مسائل و وقایع را به درستی تعبیر و تفسیر کنند. سطرهایی از کتاب مولف: @MLiteracy
ماجرای خرمشهر .... ۱-انتشار خبر دروغ انتقاب آب به بصره ۲-ترکیدگی لوله آب انتقال به خرمشهر (خرابکاری؟) ۳-قطع آب و عصبی شدن مردم ۴-تحریک مردم با انتشار خبر دروغ انتقال آب به کویت ۵-همزمانی نشست منافقین در پاریس و تجمع مردم عصبی و ناراضی ۶-کشته سازی و انتشار خبر دروغ تجمع دیروز خرمشهر @asrehooshmandi
کارشناس آمریکایی: نقش سیا در آشوب‌های ایران مشهود است مدیرعامل اندیشکده آمریکایی «ران پال»: 🔹ناآرامی‌ها و آشوب‌های اخیر در ایران صرفا اعتراضاتی ناشی از افزایش قیمت سوخت نیست، بلکه آشوب‌هایی است که از الگوهای آشنای سیا پیروی می‌کند. 🔹فکر می‌کنم این نوع از ناآرامی بیشتر حاصل عملکرد مرکز مأموریت ایران" [در سیا] است که توسط دولت آمریکا راه‌اندازی شده است. 🔹آن‌ها با افرادی که در ایران زندگی می‌کنند، همکاری می‌کنند. 🔹روند بی‌ثبات‌سازی در هنگ‌کنگ، اوکراین و ایران همه از یک الگوی مشابه پیروی می‌کند. @asrehooshmandi
✍️خسارت حدود دو هزار میلیارد تومانی اغتشاشگران به اموال عمومی 🔻با قطعیت می‌توان صف بین معترضان و اغتشاشگران را از هم جدا کرد. کافی است سری به حساب توئیتری سرکرده گروه منافقین در توئیتر و صفحات مجازی گروه‌های سلطنت طلب و ضدانقلاب بزنید. از شعارهایی که در این چند روز توسط آشوب‌گران داده می‌شود تا حتی آموزش رفتارهای غیر مدنی و تشویق برای تخریب اموال عمومی و ... را در این صفحات رویت خواهید کرد. 🔻بازوهای رسانه‌ای این اغتشاشات یعنی بی بی سی و ایران اینترنشنال از هیچ تلاشی جهت دمیدن بر آتش ناآرامی‌ها دریغ نکردند و حالا که دستشان از فیلم و عکس خالی شده است، استنادشان به مخاطبان ساختگی‌شان است و میزگردهایی که برگزار می‌کنند. 🔻از سوی دیگر اظهارات مداخله‌جویانه برخی کشورها که ید طولایی در برخورد با معترضان داخلی خود دارند همچون فرانسه و آمریکا و حمایت‌ از اغتشاشات در ایران نشان می‌دهد مطالبه بر حق مردم و اعتراضشان را دستمایه اهداف سیاسی خود کرده‌اند. ✅ #هوشیارتر_از_همیشه @asrehooshmandi
تورم خبرهای حاشیه‌ای بنزین در فضای مجازی/ رجوع به سواد رسانه‌ای - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency https://www.mehrnews.com/news/4773791/%D8%AA%D9%88%D8%B1%D9%85-%D8%AE%D8%A8%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AD%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D9%86%D8%B2%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D9%81%D8%B6%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%B1%D8%AC%D9%88%D8%B9-%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A7%DB%8C 💢گفت و گوی خبرگزاری مهر با معصومه نصیری _ عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه‌ای ایران @asrehooshmandi