eitaa logo
عصر هوشمندی
498 دنبال‌کننده
761 عکس
222 ویدیو
12 فایل
راه ارتباطی: @mnasiri_resane ایستاده در غبار
مشاهده در ایتا
دانلود
4️⃣4️⃣ 🔻خبرخوان‌ها هم اوردوز می‌کنند! (۲) با خواندن زیاد دو اتفاق برای ما رخ می‌دهد: ● یا دچار "اووردوز و سرریز اطلاعاتی" می‌شویم که البته همین اطلاعات زیاد ما را نه تنها توانمند نمی‌کند بلکه بیشتر سردرگم خواهیم شد. ● و یا دچار "بی حسی نسبت به اخبار و اطلاعات" می‌شویم و موضوعات را آن چنان که باید جدی نمی‌گیریم و نسبت به مسائل بی‌تفاوت می‌شویم. برای همین هم وقتی باید در خانه بمانیم راهی بازار و مسافرت می‌شویم!(البته این یکی از علت هاست...) ✍️معصومه نصیری، مدرس سواد رسانه‌ای @asrehooshmandi 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. 📡 @GhararGahShayeat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 شستشوی گنبد حرم مطهر امام حسین (ع) در آستانه محرم الحرام @asrehooshmandi
⭕️سید حسن نصرالله: فعالان شبکه‌های مجازی صفحاتشان در این شبکه‌ها را به منبر حسینی تبدیل کنند. دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنرانی درباره نحوه احیای مراسم دهه محرم: 🔸ایام محرم برای ما مسئولیت‌ها و وظایفی به همراه دارد و دوست‌داران اهل بیت (علیهم السلام) در تمام نقاط جهان به اشکال مختلف به احیای عاشورا می‌پردازند 🔸امروز در هر منطقه‌ای شرایط خاصی در ارتباط با شیوع ویروس کرونا به وجود آمده است که این مسئله باعث شده سازوکار احیای مراسم عاشورا متناسب با آن مشخص شود 🔸رسانه‌ها می‌توانند روش پخش مراسم عاشورا را توسعه دهند. می‌توان از شبکه‌های اجتماعی استفاده کرد بدین صورت که هر فرد از این شبکه‌ها برای یادآوری احیای روز عاشورا استفاده کند و هر حسابی در این شبکه‌ها به منبری حسینی تبدیل شود. @asrehooshmandi
5️⃣4️⃣ 🔻چند نکته درباره رسانه‌‌ها: ▪️رسانه‌ها اخبار را شکل می‌دهند و می‌سازند. ▪️تصاویر، کنار کلمات و عنوان سازی‌ها، در خدمت القای مفهومی خاص به مخاطب هستند. ▪️باید اصول واقع‌نمایی رسانه‌ای و خبر را به بیاموزیم، یعنی بدانیم خبر هیچ‌گاه مساوی واقعیت نیست؛ بلکه یک روایت یا برداشتی از واقعیت است و به‌این معنا هیچ رسانه دروغگو یا حقیقت‌گویی به معنای مطلق در جهان وجود ندارد. ✍️معصومه نصیری، مدرس سواد رسانه‌ای @asrehooshmandi 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. 📡 @GhararGahShayeat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 عملیات جدید گوگل 👈 حرکتی در جهت حذف حریم اطلاعاتی ‌ 🔻 حتما دیدین که وقتی شخص معروفی رو در گوگل سرچ میکنین، گوگل مشخصات اون شخص رو به همراه عکسش میاره حالا گوگل قرار هست که چنین قابلیتی رو برای هم فعال کنه. ‌ ‌ 🔺 ‏این قابلیت که People Cards نام داره به وسیله اون کاربران (که فعلا محدود به کاربران هندی هست) میتونن با سرچ کردن Add me to Search این پنل رو با وارد کردن اسم و فامیل، ایمیل، لینک شبکه های اجتماعی و ... برای خودشون ایجاد کنن تا بقیه با سرچ کردن اسمشون این پنل برای اونها نمایش داده بشه. ‌ ‌ 🔶 هنوز مشخص نیست که گوگل چطوری میخواد هم نام بودن آدم‌های مختلف رو در این قابلیت لحاظ کنه اما گفته هر اکانت گوگل فقط میتونه یک پروفایل برای خودش بسازه و نیاز هست شماره موبایلش رو تایید کنه. @asrehooshmandi
◾️حسینی باش نه هیاتی! تکذیب شد ◾️توسل به جعل و اخبار ساختگی، تکنیک این روزهای است. ◾️ محرم، عاشورا و نهضت حسینی است و هر ساله نزدیک ایام سوگواری حضرت اباعبدالله (ع) شاهد موج رسانه‌ای علیه این باور از سوی رسانه های غربی و معاند هستیم. یک سال با تکنیک (قرار دادن دو کار خوب در برابر یکدیگر) و اینکه چرا نذری، در عوض به فقرا کمک کنید، یکسال دوگانه «یا عزاداری»_ «یا سلامت» و ... ◾️اصل خدشه در باورها برای کاهش تاثیرات نهضت حسینی در بین شیعیان است. ◾️حواسمان به کلیدواژه های پرتکرار، بازنمایی ها، تصاویر و کلیپ های تقطیع شده و... باشد. محتوا اولین وظیفه مخاطب عصر رسانه است. معصومه نصیری_مدرس سواد رسانه‌ای @asrehooshmandi
عصر هوشمندی
‍ 🔻اکانت های جعلی؛ روش جدید برای بی اعتبارسازی رسانه های رسمی ایران ✍معصومه نصیری_ کارشناس رسانه 🔹چندی است جریانی با ایجاد اکانت هایی با نام خبرگزاری ها و رسانه‌های رسمی ایران اقدام به انتشار فیک نیوزها و شایعات با اسم این رسانه های میکند. 🔹نمونه هایش لو رفتن سوالات کنکور توسط اکانت فیک باشگاه خبرنگاران جوان، درگذشت شجریان یا پاسخ شدیدالحن وزیر خارجه امارات به ظریف توسط اکانت فیک خبرگزاری ایسنا، اظهارنظر سعید طوسی توسط اکانت فیک خبرگزاری فارس و .... 🔹نکته اینجاست که این اخبار ساختگی در دل اخبار صحیح منتشر می شوند و این یعنی عزمی برای رسانه‌های کشور، مخاطبان و سخت شدن شرایط محتوا وجود دارد. خط بی اعتبارسازی رسانه‌ای در بزنگاه ها موجب تقویت جریان شایعه شده و مدیریت افکار عمومی را از مسیر صحیح خود خارج می‌کند. 🔹به نظر می رسد این بی اعتبارسازی رسانه‌ای تنها مقدمه ای است برای تحقق هدفی بزرگ تر که این گام نخست آن است. 🔹در این شرایط رسانه های جریان اصلی باید ضمن در معرفی صفحات رسمی خود، در راستای صیانت از افکار عمومی، شکایتی را به صاحبان پلتفرم هایی که حساب های جعلی در آنها ساخته و فعالیت می کنند، ارائه کنند. 🔹یادمان باشد اخبار جعلی و شایعات سرمایه اجتماعی جوامع را متاثر کرده و می تواند در مهندسی اجتماعی اثر گذار باشند و این، یعنی صیانت از مخاطبان اهمیت استراتژیک دارد. @asrehooshmandi
📻 برنامه «از سـکـوت تا بـایـکوت» با موضوع :«جریان شناسی رسانه‌های بیگانه درباره عزاداری‌های ماه محرم» 💠کارشناسان برنامه: ▪️دکتر محمود کبیری ـ کارشناس و تحلیل گر رسانه ▪️حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین نژادی ـ کارشناس رسانه ▪️کارشناس مجری برنامه: معصومه نصیری این برنامه با موضوعات مختلف بررسی جریانات رسانه‌ای، تکنیک‌ها و تاکتیک‌ها، راه‌های مقابله با خط تبلیغی دشمن و... در از جمعه هر روز ساعت ۱۷ پخش خواهد شد. 📻رادیو گفت وگو ـ موج اف ام ردیف ۱۰۳۵ مگاهرتز @asrehooshmandi
◾️ ✔️امام حسین (ع) نه فیس بوک و واتساپ و تلگرام داشتند و نه توییتر و اینستاگرام اما بیش از هزار سال است که صدها میلیون فالوور عاشق و فدایی دارند آنهم در فضای حقیقی. ✔️این روزها پیام هایی در قالب طنز درباره عزاداری ها و ... در شبکه های اجتماعی منتشر می شوند، پیام هایی نیز به شکلی هدفمند سعی در خدشه دار کردن مناسک این دهه بازنشر می شوند که همگی در راستای کمرنگ‌ جلوه دادن این مناسک و تنزل آن به سطحی ترین شکل مواجهه با مراسم عزای حضرت ثارالله است. به عنوان مخاطبان فعال و هوشمند خطوط قرمز معینی داشته باشیم و به بازنشر چنین محتواهایی کمک نکنیم. حوزه سرگرمی بهترین جا برای بی ارزش کردن ارزش هاست. ✔️خرافه ها و بدعت ها درباره عزاداری ایام محرم فراوان هستند که تعداد قابل توجهی نیز به قصد تخریب چهره دین ساخته شده اند. با دیدن محتواهای حاوی خرافه و ... هیجان‌زده نشوید و سریعا اقدام به بازنشر آنها نکنید. ابتدا منبع اصلی ارسال محتوا و چرایی آن را بررسی کنید و سپس درباره واکنش به محتوا تصمیم بگیرید. ✔️ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری حضرت سیدالشهداء(ع)، این محرم‌ با توجه به شیوع کرونا و ضرورت رعایت برخی مسائل بهداشتی هر یک از ما در فضای حقیقی و مجازی، رسانه ای باشیم برای بسط و گسترش فلسفه قیام ایشان ان شاءالله. @asrehooshmandi