◾️#رسانه_حسینم
✔️امام حسین (ع) نه فیس بوک و واتساپ و تلگرام داشتند و نه توییتر و اینستاگرام اما بیش از هزار سال است که صدها میلیون فالوور عاشق و فدایی دارند آنهم در فضای حقیقی.
✔️این روزها پیام هایی در قالب طنز درباره عزاداری ها و ... در شبکه های اجتماعی منتشر می شوند، پیام هایی نیز به شکلی هدفمند سعی در خدشه دار کردن مناسک این دهه بازنشر می شوند که همگی در راستای کمرنگ جلوه دادن این مناسک و تنزل آن به سطحی ترین شکل مواجهه با مراسم عزای حضرت ثارالله است. به عنوان مخاطبان فعال و هوشمند خطوط قرمز معینی داشته باشیم و به بازنشر چنین محتواهایی کمک نکنیم. حوزه سرگرمی بهترین جا برای بی ارزش کردن ارزش هاست.
✔️خرافه ها و بدعت ها درباره عزاداری ایام محرم فراوان هستند که تعداد قابل توجهی نیز به قصد تخریب چهره دین ساخته شده اند. با دیدن محتواهای حاوی خرافه و ... هیجانزده نشوید و سریعا اقدام به بازنشر آنها نکنید. ابتدا منبع اصلی ارسال محتوا و چرایی آن را بررسی کنید و سپس درباره واکنش به محتوا تصمیم بگیرید.
✔️ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری حضرت سیدالشهداء(ع)، این محرم با توجه به شیوع کرونا و ضرورت رعایت برخی مسائل بهداشتی هر یک از ما در فضای حقیقی و مجازی، رسانه ای باشیم برای بسط و گسترش فلسفه قیام ایشان ان شاءالله.
#ملت_امام_حسینیم
#حسینیه_مجازی
@asrehooshmandi
⭕️ از عاشورای حسین(ع)، تا ظهور مهدی(عج)
🔹 عاشورا درسی است برای همه ی آنان که امام زمان میخواهند. شاید ۱۴ قرن پیش عاشورا شاهد خون بار ترین بی وفایی تاریخ بود، اما تمام نشد و روز به روز درحال پر رنگ تر شدن است چرا که میخواهد مفهومی را برای مردمان هر زمان اثبات کند.
🔸 عاشورا تاریخ اشک باری است برای تمام جغرافیای جهان که مردم هر زمان بدانند امام و نبود امام یعنی چه؟ بدانند همیشه تقابل بین خواستن و نخواستن، جنگی است بی پایان میان آنکه بین خود و امامت یکی را انتخاب کند. عاشورا بُن مایه ی تفکر انتظار و مهدویت در شیعه است. حقیقت عاشورا و کربلا، درس انتظار و بال سبز اُمید مهدوی برای آینده ی روشن شیعه است.
🔺 امروز کسانی می توانند همراهی حسین زمان را آرزو کنند و فریادِ "یالَیتَنی کُنّا مَعَک" برآورند که در عصر غیبت انچه که لازم است انجام دهند و انتظار را عمل بدانند و اولویت اولّشان در تمام مقاطع زندگی باشد
از عاشورا تا ظهور ۱
#رسانه_حسینم
#ملت_امام_حسینیم
#حسینیه_مجازی
@asrehooshmandi
🚦آنچه باید به عنوان شهروند کلان شهر اینترنت بدانیم
❇️هرگز امنیت در دنیای امروز به این معنی نیست که اگر خانه و ماشینمان را قفل کردیم، خودمان را در برابر تهدیدهای دیگر در شهر ایمن کردهایم. در شهر، ممکن است با افرادی برخورد کنیم که بخواهند فریبمان دهند، به ما حمله کنند، یا جیبمان را بزنند. ما بهمرور یاد گرفتهایم که چه رفتارهایی را خطرناک تشخیص دهیم و چه واکنشی در برابر آن داشته باشیم.
❇️همین قوانین در کلانشهر اینترنت نیز حاکماند. نهتنها هر چیزی که در اینترنت میبینید لزوماً درست نیست، بلکه شهروندان خرابکار و غیرمسئولی در این شهر زندگی میکنند که کارشان انتشار عامدانه اطلاعات غلط و گمراهکننده است که آن را دیساینفورمیشن (disinformation) میگویند. گاهی ممکن است ما هم سهواً و بهاشتباه اطلاعات نادرستی را برای دیگران بفرستیم یا به اشتراک بگذاریم که آن را میساینفورمیشن (misinformation) پس.
❇️بعضی از شهروندان، دیگران را مورد آزار و اذیت قرار میدهند و به خاطر اعتقادات، جنسیت، زبان، نژاد، هویت جنسی و موارد شخصی دیگر به آنها توهین میکنند. آزار آنلاین پدیده خطرناکی است که آثار مخرب و گاه طولانیمدت روی فردی که مورد آزار قرارگرفته میگذارد.
❇️هکرها هم بیکار نیستند در این شهر؛ روزانه حملات سایبری متعددی برای جمعآوری اطلاعات خصوصیمان انجام میشود حتی اگر ما از آنها مطلع نشویم. ما به عنوان شهروندان عصر رسانه باید با این تهدیدها آشنا شویم، دربارهشان بدانیم و بتوانیم با آنها مقابله کنیم. سواد رسانه ای کمک می کند ما در این فضا هم مصون بمانیم و هم رفتار بهتری داشته باشیم.
✅#عصر_هوشمندی، مجموعه تخصصی سوادرسانهای و اطلاعاتی
@asrehooshmandi
هشدار پلیس فتا: دام برای تازهواردهای بورس با سجام تقلبی
🔹رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای ناجا نسبت به کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی با راهاندازی سایت تقلبی سجام هشدار داد.
🔸برخی از این افراد با درج تبلیغات در فضای مجازی اطلاعات کاربران را برای ثبت نام در سامانه سجام دریافت کرده و معمولا پس از اخذ مبالغی دیگر ارتباطی با کاربر برقرار نمیکنند که در این خصوص لازم است شهروندان از ارائه اطلاعات هویتی خود و نیز پرداخت مبلغ به دیگران برای ثبت نام در سجام خودداری کنند.
@asrehooshmandi
📻#ما_را_بشنوید
برنامه «از سـکـوت تا بـایـکوت»
«جریان شناسی رسانههای بیگانه درباره عزاداریهای ماه محرم»
💠کارشناسان برنامه:
▪️دکتر محمود شهیدی ـ کارشناس و تحلیلگر رسانه
▪️مهندس علیرضا آل داوود ـ کارشناس رسانه
▪️کارشناس مجری برنامه: معصومه نصیری
این برنامه با موضوعات مختلف بررسی جریانات رسانهای، تکنیکها و تاکتیکها، راههای مقابله با خط تبلیغی دشمن و... در #دهه_اول_محرم هر روز ساعت ۱۷ پخش خواهد شد.
📻رادیو گفت وگو ـ موج اف ام ردیف ۱۰۳۵ مگاهرتز
@asrehooshmandi
هدایت شده از سومین همایش سواد رسانهای و اطلاعاتی
✍تمدید مهلت ارسال مقالات به همایش سواد رسانه ای و اطلاعاتی تا #پایان_شهریور
معصومه نصیری ـ دبیر کمیته رسانه و تبلیغات سومین همایش ملی سواد رسانه ای و اطلاعاتی با بیان اینکه این تمدید در راستای پیگیری پژوهشگران برای نگارش مقاله جهت این رویداد صورت گرفته است، اظهار کرد: شورای راهبری همایش پایان شهریور را آخرین مهلت و آخرین تمدید برای ارسال مقالات تعیین کرد تا ضمن همراهی با نویسندگان مقالات، به چرخه تولید دانش در این زمینه نیز یاری رسانده باشد.
وی تاکید کرد: زمان برگزاری همایش آبان ماه است و در تاریخ برگزاری هیچ تغییری صورت نگرفته است و امید داریم با برگزاری چند پیش نشست و پنل های تخصصی امکان ارائه را برای مقالات برگزیده فراهم آوریم که این پنل ها با حضور پژوهشگران و اساتید و با توجه به شرایط کشور از جهت روند بیماری کرونا یا به صورت مجازی یا حضور حداقلی خواهد بود.
دبیر کمیته رسانه و تبلیغات سومین همایش ملی سواد رسانه ای و اطلاعاتی یادآور شد: اين همايش از درجه علمي ISC برخوردار است و مقرر شده است جوایز در دو سطح علمی ـ پژوهشی و علمی ـ ترویجی به پنج مقاله برتر اعطا شود. همچنین برای چاپ مقالات برتر در نشریات علمی ـ پژوهشی و ترویجی کشور تلاش خواهد شد.
این همایش با مشارکت مرکز فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و توسط دانشگاه امام صادق(ع) آبان ۱۳۹۹ برگزار میشود.
✅علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت همایش به آدرس Milconf.ir مراجعه نمایند.
👉https://www.isna.ir/news/99
@milconf3
◾️در حادثه کربلا با سه نمونه شخصیت روبرو میشویم:
◾️اول: امام حسین (ع)
حاضر نیست تسلیمِ حرفِ زور شود.
تا آخر میایستد. خودش و فرزندانش شهید میشوند. هزینه انتخابش را میدهد و به چیزی که نمیخواهد تن نمیدهد. از آب میگذرد، از آبرو نه
◾️دوم: یزید
همه را تسلیم میخواهد. مخالف را تحمل نمیکند. نوه پیغمبر را سر میٔبرد.
بی آبرویی را به جان میخرد تا به چیزی که میخواهد برسد.
◾️سوم: عمرِ سعد
به روایتِ تاریخ تا روز ٨ محرّم در تردید است.
هم خدا را میخواهد هم خرما، هم دنیا را میخواهد هم اخرت. هم میخواهد حسین (ع)را راضی کند هم یزید را.
هم اماراتِ ری را میخواهد،هم احترامِ مردم را. نه حاضر است از قدرت بگذرد، نه از خوشنامی. هم آب میخواهد هم آبرو. دستِ آخر اما عمرِ سعد تنها کسی است که به هیچکدام از چیزهایی که میخواهد نمیرسد. نه سهمی از قدرت میبرد نه از خوشنامی...
🔻اما ما آدمهایِ معمولی راستش نه جرات و ارادهِ حسین (ع) شدن را داریم، نه قدرت و ابزارِ یزید شدن را. اما در درونِ همه ما یک عمرِ سعد هست! من بیش از همه از عمر سعد شدن میترسم...من بیش از همه از عمر سعدهای پیرامونم می ترسم. ترسناک هستند افرادی که به هیچ چیز نمی توان قسمشان داد.
#رسانه_حسینم
#ملت_امام_حسینیم
#حسینیه_مجازی
@asrehooshmandi
هدایت شده از ابَرشاگرد
🌤 صبحنوشت 🌤
الله اکبر به این عمق نظر
ولیّ خدا؛ خامنهای در ۱۷ شهریور ۹۰ :
✅ «شما ببينيد امروز وسائلى كه براى اغواى دل جوانها هست، چقدر است؛ قابل مقايسهى با گذشته نيست. اين ماهوارهها، اين اينترنتها، اين انواع و اقسام وسائل ارتباطات، اينها دلها را اغوا ميكند، جذب مي كند، از راه به در مي برد، انگيزههاى معنوى را در انسان سست مي كند، شهوات را در انسان بيدار مي كند. با وجود همه اينها، اين مجالسى كه اشاره شد و شما ديديد، اكثرشان همين جوانهايند. بعضى اوقات شايد ظواهرشان هم نشان نمي دهد كه اينها دل در گرو محبت الهى دارند، اما دارند؛ مىآيند، با خدا حرف مي زنند، اشك مي ريزند. اشك آنها مايه غبطه انسان است. انسان نگاه مي كند، مىبيند اين جوان آنجا نشسته، همينطور اشك بر روى چهره او جارى است. انسان به حال اينها غبطه مي خورد. اينها دلهاشان پاك است، اينها صافند، نزديك به خدايند؛ همين، 👈 مايه نصرت 👉 است؛ «هوالّذى ايّدك بنصره و بالمؤمنين».
🌹 العاقل تکفیه الإشارة
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
◀️ بیانات در جمع اعضای مجلس خبرگان
@abarshagerd ✍️
🎯چطور چیزی همهگیر میشود؟
— الگوی مشابهی برای سرایت وجود دارد: از بیماریهای ویروسی، تا شایعات و جکها
📍به لطف شبکههای اجتماعی، بیشتر ما تجربههای دستِ اولی داریم از اینکه چطور ناگهان چیزی فراگیر میشود. یک توییت، یک کلیپ، یا موضوعی جدید در عرض چند ساعت کلِ فضا را پر میکند و همه دربارۀ آن حرف میزنند. حالا که چندماه از همهگیری کرونا گذشته است، منطقِ سرایت در بیماریها نیز موضوع بحثهای همگانی شده است. کتابی جدید میخواهد توضیح بدهد که چطور این موجهای فراگیری در جوامع انسانی ظاهر و سپس ناپدید میشوند.
🔖 ۱۰۰۰ کلمه
⏰ زمان مطالعه: ۶ دقيقه
📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید:
http://tarjomaan.com/barresi_ketab/9875/
@asrehooshmandi
💢وقتی پای نژادپرستی به تکنولوژی آمریکایی ها هم باز میشود
🔹️یک دانشجوی دختر سیاهپوست دانشگاه MIT بخاطر پروژهاش با چندتا برنامه کار میکرده که برای ورود به آنها نیاز به تشخیص چهره توسط هوش مصنوعی داشته!
🔹️بعد چند وقت متوجه میشه برای ورود به این برنامهها زیادتر از بقیه به مشکل میخوره! راههای مختلف رو امتحان میکنه، نهایتا یه ماسک سفید رو درست میکنه و مشکلش حل میشه! کدهای برنامهها رو بررسی میکنن میفهمن دقت این اپلیکیشنها برای تیره پوستها دهها برابر کمتره از سفید پوستهاست!
🔹️جالبه خیلی از ایالتها بر اساس همین برنامههای تشخیص چهره مردم رو جریمه میکنن. دانشجوها اعتراض کردند چندتا ایالت کلا برنامههای تشخیص چهره رو از سیستمشون حذف کردن و منتظرن رای دادگاه علیه آمازون و ماکروسافت و فیس بوک اند...
منبع: خبر فوری
@asrehooshmandi