eitaa logo
عصر هوشمندی
498 دنبال‌کننده
761 عکس
222 ویدیو
12 فایل
راه ارتباطی: @mnasiri_resane ایستاده در غبار
مشاهده در ایتا
دانلود
عصر هوشمندی
‍ 🔹وقتی کفگیر بی‌بی‌سی به ته دیگ می‌خورد! ✔️امسال همزمان با هفته دفاع مقدس بی‌بی‌سی به تلاش برای ارائه روایت‌های دوقطبی ساز در جامعه روی آورده است. دو قطبی«خودی و غیرخودی در جنگ»، «زنان و مردان»، « محرمانه و نامحرمانه» و... ✔️در یکی از این روایت‌ها که با عنوان «چهلمین سالگرد جنگ ایران و عراق؛ روایت ۶ هزار و ۵۰۰ زن شهید کجاست؟ به ارائه تصاویری پرداخته که همگی پخش شده از صدا و سیما و تهیه شده در داخل کشور هستند و این یعنی موضوع نقش زنان در دفاع مقدس مورد توجه برنامه سازان و روایت کنندگان موضوعات جنگ بوده است. این را از لوگوی بالای تصاویر متوجه خواهید شد. اگر این مستندها در ایران پخش نشده بود، امروز بی‌بی‌سی محتوایی برای این برنامه خود نداشت. در واقع داشته های خودمان را در قاب خود به عنوان نداشته‌هایمان پخش می‌کند. ✔️این رسانه در جایی مدعی می‌شود مسوولان ایران به نقش و تاثیر زنان در جنگ نگاه حذفی داشته‌اند و بلافاصله تمجید امام خمینی (ره) و غبطه خوردن بالاترین مسوول جمهوری اسلامی به زنان نقش آفرین در جنگ را به تصویر می‌کشد. ✔️این رسانه که تلاش می‌کند در قامت مدافع حقوق زنان در جنگ ظاهر شود، برای این زنان از لفظ کشته استفاده می‌کند و حتی در روایت رسانه‌ای خود نیز از آنچه برای ارائه‌اش تلاش می‌کند، فاصله دارد. ✔️شاید یکی از دلایل ریزش شدید مخاطبان کانال بی بی سی در تلگرام و آمدن تعداد مخاطبان این رسانه به زیر میلیون نفر که بی‌سابقه بوده است، همین تناقضات رسانه‌ای و رو شدن دست آن برای مخاطبان باشد. رسانه‌ای که حتی برای ارائه خبر جریمه 10 هزارپوندی برای نقض کنندگان قرنطینه خانگی نیز از عکس زنان آنهم زنان محجبه بهره می‌گیرد، امروز مدافع حقوق زنان آنهم زنان موثر در دفاع مقدس شده است. ✍️معصومه نصیری @asrehooshmandi
🚨 گوگل حساب کاربری پرس‌تی‌وی را برای همیشه غیرفعال کرد 🔹 برای ششمین بار را مسدود کرد. 🔹در پی این اتفاق نیز حساب کاربری پرس تی‌وی را برای همیشه غیرفعال کرد. 🔺طی سالهای گذشته ، گوگل به طور مکرر چنین اقداماتی را علیه رسانه‌های ایرانی از جمله پرس‌تی‌وی و هیسپان‌تی‌وی رقم زده است. @asrehooshmandi
ما شیعیان نباید یک شعار بیشتر داشته باشیم و آن را هم باید از صادقِ سخن، امام صادق علیه‌السلام بگیریم و مرتّب نه به‌عنوان لقلقه زبان، بلکه به‌عنوان یک سرمشق، آن را نصب‌العین قرار دهیم که فرمودند: «کُونُوا لَنا زَیْنا وَلاتَکُونُوا عَلیْنا شینا.» *ای شیعیان! باید افرادی باشید که مایه زینت ما باشید، نه مایه ننگ ما* اگر این شعار ما باشد، راه می‌رویم، حرف می‌زنیم، درس می‌خوانیم، ... همه رفتارمان، گفتارمان، قلب‌مان، نیت‌مان، اندیشه‌مان، باید به گونه‌ای باشد که اهل‌بیت علیهم‌السلام بودند. باید ببینیم چقدر به آن‌ها نزدیکیم یا از آن‌ها دوریم. @asrehooshmandi
⭕️گذری بر و روایتی که غالب شد از نگاه 🔻کولبری به عنوان یکی از روش‌های تامین معاش بخشی از مردم غرب کشور نه به عنوان یک موضوع قابل دفاع، که به عنوان ضعف جدی در حوزه تامین شغل درشان و مناسب محسوب می‌شود، موضوعی که متخصصان درباره چرایی، راه‌کارها و ضرورت‌های رفع موانع توسعه اشتغال سخنان فراوانی را مطرح کرده‌اند اما در ذیل همین نابسامانی، همواره «کولبران» سوژه‌های مناسبی برای برخی رسانه‌ها آن هم نه جهت پیگیری حل مشکلاتشان بلکه تنها در سطح اطلاع‌رسانی وقوع یک رویداد بوده است. کولبری جان می‌دهد برای اینکه سوژه شود و مخاطب منطقه‌ای و ملی را با خود همراه کند. 🗓اواسط شهریورماه خبر مصدومیت مانی هاشمی در سطح داخلی و خارجی با روایت‌های مختلفی رسانه‌ای شد. از اینکه او برای خرید گوشی هوشمند برای دریافت آموزش مجازی تن به کولبری داده است تا اینکه ماموران او را تعقیب و تهدید کردند و ...، اما روایت اینکه این خانواده مجوز رسمی و قانونی برای کولبری داشته است و اساسا اگر با مجوز قانونی کولبری انجام شود، نیاز به ترس و تلاش برای گریختن فاقد معناست آن هم برای چندکیلو لوبیا! و اینکه آیا در منطقه‌ای که کولبری صورت گرفته امکان عبور و مرور ماشین برای تعقیب و گریز وجود داشته است یا خیر؟ و اینکه این کودک به گفته مادر ۳۹ ساله‌اش دو سالی بوده که همراه او برای کولبری می‌رفته و اینگونه نبوده که فقط برای تامین پول گوشی موبایل تن به این کار داده باشد و اینکه او در این مدت با مادرش همراهی می کرده و در روز حادثه تنها نبوده و ... سوالاتی است که ذیل روایت رسانه‌ای جذاب و احساسات برانگیز « کولبری مانی برای خرید موبایل جهت حاضر شدن سر کلاس درس» ناپدید شد. هیچکس این جمله مادر مانی با همشهری آنلاین را نشنید که نشان می‌دهد ماموران برای آن‌ها ایجاد دردسر نکرده اند: «خوشبختانه شکر خدا منطقه ما، منطقه‌ی پاکی است. چه از مامورها گرفته چه اهالی و باقی مردها.» ⬅️ اساس کولبری محل اشکال است چه رسد به اینکه یک خانم انجام دهد و اصل اینکه عدالت آموزشی اگر برقرار بود و زیرساخت‌ها و امکانات به شکل برابر در کشور در اختیار همه اقشار و دانش آموزان بود بدیهی و مبرهن است، بحث حال حاضر بررسی داده‌ها و اطلاعات و زنجیره خبر و جریانات رسانه‌ای پیرامون این درد اجتماعی است. 📈با ذکر این نکته که هشتگ‌های توئیتری حول محور کولبرها در بازه‌های زمانی مختلف مورد توجه قرار گرفته، طبق ، مساله مانی هاشمی که از روز ۱۶ شهریور ماه آغاز شد، ۹٫۹ هزار پست توئیتری با روند ارسال ۳۹ پست در ساعت داشته که در بازه ۲۵ و ۲۶ شهریور همزمان با انتشار خبر انتقال و عمل جراحی مانی، به اوج خود رسیده است. 🔹هشتگ‌های ، ، ، # کولبر_نکشید و پنج هشتگ مورد توجه کاربران در توئیتر بود که البته در میان هشتگ‌های پرکابرد دیگر دو هشتگ # اعدام و سعی در ایجاد پیوند بین دو موضوع مورد اشاره با حادثه رخ داده برای مانی هاشمی را داشتند که از سوی مخاطبان مورد توجه و اقبال قرار نگرفتند. 📊این موج در تلگرام با انتشار ۲۹۰۰ پست پیگیری شد که در این بستر، بازه زمانی ۲۴ الی ۲۶ شهریور اوج به کارگیری هشتگ‌هایی با موضوع مانی هاشمی و کولبری بوده و هشتگ بالاترین فراوانی را به خود اختصاص داده است. البته در کنار فضای مجازی پیوست رسانه‌های جریان اصلی داخلی و خارجی نیز به روند افزایشی استفاده از برخی هشتگ‌ها کمک کرده است. 🔹روایت‌های رسانه‌ای ذکر شده در سطرهای فوق با محوریت درگیر کردن احساسات و بردن ذهن مخاطب به سوی دیگر ماجرا با توسل به برجسته سازی برخی واژگان و خفیف‌سازی برخی دیگر پیگیری شده است. به عنوان مثال با انتخاب تیتر: «خانواده کولبر ۱۴ ساله مجروح توان مالی درمان او را ندارد»، با تیتر: «یک دانش‌آموز کرمانشاهی هنگام کولبری برای تامین مخارج سامانه «شاد» از کوه سقوط کرد» و با تیتر: «سقوط نوجوان کولبر ایرانی به هنگام فرار از دست ماموران» با اطلاع رسانی درباره این موضوع پرداختند. موضوعاتی که هرکدام از سوی مسوولان استانی، مادر مانی و پلیس پاسخ‌های روشنی داشته‌اند اما در متن این اخبار مورد بی‌توجهی قرار گرفته‌اند. ✅نکته پایانی اینکه گفته می‌شود هر عکس معادل یک خبر هزار کاراکتری محسوب می‌شود و البته گاهی بسیار فراتر از این؛ اما در موج هشتگی‌ مانی هاشمی استفاده از تصاویر بسیار مورد توجه قرار گرفته است چراکه موجب قوت و موفقیت روایت رسانه‌ای مدنظر می‌شده است. ✔️ آسیب‌های اجتماعی همواره نقطه اتکا برای تضادآفرینی، تردیدآفرینی و هدایت افکار عمومی به سمت و سوی روایت‌های مورد توجه رسانه‌ است. ✍🏻به قلم ، کارشناس و مدرس سواد رسانه‌ای @asrehooshmandi
4_5999256683224762274.pdf
319.7K
🔹ارتباطات|پژوهش 🔸اولویت‌های پژوهشی پژوهشکده ارتباطات در سال ۹۹ اعلام شد @asrehooshmandi
💢پاسخ به یک شبهه رسانه ای درباره آغازگر جنگ ⬅️یکی از روش‌های دشمنی رسانه‌های فارسی انگلیسی همچون بی‌بی‌سی، من‌وتو و ایران اینترنشنال با نظام جمهوری اسلامی، تحریف واقعیت و روایت جعلی تاریخ معاصر است و از آنجا که یکی از نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی ایران، مقاومت ۸ ساله در مقابل تجاوز ارتش بعث صدام به خاک وطن است؛ پس این رسانه‌ها سعی وافری برای خدشه وارد کردن به تاریخ این مقطع غرورآفرین دارند. از جمله اینکه تلاش می‌کنند امام خمینی(ره) و رزمندگان اسلام را جنگ‌طلب، قدرت‌طلب و شروع‌کننده جنگ نشان بدهند. ⬅️اما آیا ایران شروع‌کننده جنگ بود؟ استناد رسانه‌های ملکه انگلیس برای جنگ طلب بودن نظام جمهوری اسلامی چیست؟ و چه پاسخی برای شبهاتی که در این زمینه مطرح می‌کنند، وجود دارد؟ شبهه از کجا آغاز شد؟ ماجرای اسارت شهید لشگری ۴ روز قبل از شروع جنگ چه بود؟ پاسخ این سوالات را به شکل مختصر در مطلب زیر بخوانید: https://www.isna.ir/news/99063123826/ @asrehooshmandi
♨️درباره گافام چه می دانید؟ 💠مجمموعه ، ، ، و به طور اختصار خوانده می شود. اما در ۳ ربع نخست سال ۲۰۲۰، این پنج غول دیجیتال با ویروس_کرونا چه میزان سود کردند؟ 💠نه‌تنها درآمد گافام به عنوان غول‌ترین شرکت‌ها در میان ده‌ها پیشرو دنیای دیجیتال سر به فلک گذاشته، بلکه ارزش سهام آنها نیز به لطف تغییر رویکرد بی‌سابقه بازار سهام چند برابر شده است. مجموع درآمد این ۵ شرکت در ۳ ماهه دوم سال ۲۰۲۰ دوبرابر شده و معادل ۳۴ میلیارد دلار برآورد می‌شود. 💠تا اواسط خردادماه گذشته مجموع سهام این ۵ شرکت به بیش از ۶ هزار میلیارد دلار نزدیک شده بود که به غیر از فیس‌بوک سهام هر کدام بیش از یک تریلیون دلار ارزش داشت. ➡️ https://bit.ly/2FL3ntu @asrehooshmandi
🔹وبینار نقشه راه جامع امنیت اطلاعات برگزار می شود این وبینار به مدت سه ساعت ۱۲ مهر ماه از ساعت ۲۰ تا ۲۳، توسط معاونت آموزشی سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف برگزار می شود. در این دوره ابتدا فرایند انجام یک حمله سایبری از گام اول تا دسترسی به اطلاعات حساس سازمان مورد بررسی قرار می‌گیرد. هدف از این بررسی انتقال این رویکرد است که امنیت یک کالای لوکس و خریدنی و یا مدرک بین المللی و … نیست بلکه امنیت یک چرخه مستمر از آموزش، آگاهی ­­رسانی، طراحی و پیاده­ سازی فرایندهای لازم با رویکرد بکارگیری استانداردهای امنیت، استفاده بهینه از تجهیزات، بکارگیری تکنولوژی­ های مورد نیاز سازمان متناسب و در نهایت اجرای چرخه­ های بهبود مستمر فرایندها است. 🔹شکاف امنیتی در سرورهای ویندوز دولت آمریکا با یک چالش امنیتی بزرگ در سرورها روبرو شده است. «آژانس امنیت سایبری و زیرساخت‌های امنیت ملی»(CISA) یک دستور اضطراری صادر و از سازمان‌های دولتی خواسته یک وصله امنیتی مهم را برای شکافی در سرورهای ویندوز نصب کنند .این شکاف امنیتی در سرورهای ویندوز، Zerologon نام دارد. به طور دقیق شکاف در پروتکل «Netlogon Remote» به هکرها اجازه دسترسی کامل به شبکه را می‌دهد و به این ترتیب مهاجمان سایبری می‌توانند اختلالات متعددی در شبکه‌ها ایجاد کنند. @asrehooshmandi
🔴هدف از سر کار گذاشتن جریان انقلاب در توییتر چیست؟ ✍سیده حلما موسوی امشب داشتم آمار های statcounter را با موضوع کشورمان ایران بررسی میکردم. طبق شکل بالا در آگست 2020 اینستاگرام 26 درصد و توییتر تنها 2 درصد در ایران فعال بوده است. در یکسال گذشته تنها در یک مقطع آمار توییتر به 11 درصد رسیده و جولای 2020 بوده است. با توجه به آمار های بالا آیا نباید کمی تامل کنیم در شرایط فعلی چرا اینقدر جریان انقلاب به سمت توییتر و توییتر بازی منحرف شده‌است؟ نکته خنده دار آنجاست که نمایندگان مجلس فوج فوج وارد توییتر فیلتر شده وارد شده اند و می‌خواهند با مردمی که به آنها رای داده اند ارتباط برقرار کنند. البته اگر بهانه موضع گیری و حضور بین المللی است خوب است به زبان های عربی و انگلیسی توییت کنند البته اگر وقتی برایشان بماند. @tahlile_siasi @tahlile_siasi
🚦نگاهی آماری به گروه‌های سنی استفاده کننده از اینستاگرام ۱۷ ـ ۱۳ = ۷۲ درصد ۲۹ ـ ۱۸ = ۶۷ درصد ۴۹ ـ ۳۰ = ۴۷ درصد ۶۴ ـ ۵۰ = ۲۳ درصد ۶۵+ = ۸ درصد 💢این شبکه به جهت تصویر محور بودن بیشتر از سوی زنان مورد استقبال قرار گرفته است که آمار ۴۳ درصد کاربر زن و ۳۱ درصد کاربر مرد را نشان می‌دهد. اما این آمار چه چیزی را نشان می‌دهد: « سرگرمی‌ها، سبک زندگی و سپهر روانی و ذهنی نوجوانان و جوانان و زنان جامعه ما تحت تاثیر شبکه اجتماعی است که فاصله صفر تا صد محتوایش مثل بازار شام پر از محتواهایی است که اغواکننده و در عین حال خاصیت تخدیری دارد و مخاطب را در سطح نگه می‌دارد.» 💢گاردین ۱۳ آوریل ۲۰۲۰ نوشته بود: در اینستاگرام دعوا کم است، اما فرقه‌ها فراوانند: فرقه بدن‌سازها با شکم‌های شش تکه‌شان، فرقه شیرینی‌پزها با کیک‌ها و نان‌هایشان، فرقه مدل‌ها، سلبریتی‌پرست‌ها، کتاب‌دوست‌ها و غیره. و بالای سر همه آن‌ها، هوش مصنوعیِ ترسناکی که همه‌جا تعقیبتان می‌کند. 💢فکر می‌کنیم می‌دانیم، اما آیا واقعاً از گستره کامل دستکاری‌های این پلت‌فرم، پیچیدگی‌های روانی و میزان مهندسی اجتماعی‌ای که در آن در جریان است خبر داریم؟ بله و خیر. زمانِ نوشته‌شدنِ این متن، ارزش تخمینی اینستاگرام بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار (۷۷ میلیارد پوند) است، ۱۰۰ برابر قیمتی که فیسبوک در سال ۲۰۱۲ برایش پرداخت کرد. اینستاگرام تجارتخانه جمع‌آوری داده و فروش رسانه است. ابزارهای فهرست‌بردار از هر چیزی که منتشر می‌شود داده استخراج می‌کنند و به‌شکل تحلیل برند، یا به‌عنوان اطلاعات به دولت‌ها، شرکت‌های امنیتی و نظارتی، و شرکت‌های تجاری می‌فروشند. فیسبوک برای کمک به آموزش نرم‌افزار تشخیص تصویر اختصاصی‌اش از تصاویر منتشره در اینستاگرام استفاده می‌کند. و البته، اینستاگرامِ تحتِ مالکیتِ فیسبوک حرکات شما در سراسر اینترنت را دنبال می‌کند و به‌شیوه‌هایی گاه ظریف و گاه زمخت به این اشاره می‌کند که در تعقیب شماست. ✅و البته این تنها یک روی سکه اینستاگرام است! @asrehooshmandi
گزارش مسدود سازی با تلاش دادستانی کل کشور امکان فیلتر و مسدود سازی فوری و آنی سایت ها و بسترهای قمار و شرط بندی از طریق آدرس زیر فراهم شده است. https://internet.ir/shekayat/gambling شهروندان گرامی می توانند با مراجعه به این سامانه هرگونه فعالیت قمار و شرط بندی در فضای مجازی را گزارش دهند. @asrehooshmandi