eitaa logo
عصر هوشمندی
511 دنبال‌کننده
749 عکس
221 ویدیو
12 فایل
راه ارتباطی: @mnasiri_resane ایستاده در غبار
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اولین ویدیوی ساخته شده با استفاده از و هنرنمایی جمعی از شخصیت های ایران زمین؛ از مصدق و ستارخان تا شهید آوینی و شهید چمران و .... پازل @asrehooshmandi
🏳️ جاماندگان اربعین ۱۴۴۲ بخش های این سوگواره: 🔴 عکاسی🔵 فیلم کوتاه🔵خاطره نویسی 🎁 جوایز این سوگواره 🏅 به نفر برگزیده: متبرک به حرم حضرت اباعبدالله الحسین (ع) 🏅 جایزه نفرات هر بخش: 🥇نفر اول : ۵۰۰۰۰۰ تومان 🥈نفر دوم : ۴۰۰۰۰۰ تومان 🥉نفر سوم : ۳۰۰۰۰۰ تومان 🥉نفر چهارم : ۲۰۰۰۰۰ تومان 🥉 نفر پنجم : ۱۰۰۰۰۰ تومان 📆 مهلت ارسال آثار : جمعه ۱۸ مهرماه ۱۳۹۹ ⚜️ شما می توانید آثار خود را در تلگرام به روابط عمومی ارسال نمایید. 🔰کانال تلگرامی سوگواره 🔹 t.me/jamandegan1442 🔰آدرس صفحه اینستاگرام 🔹 Instagram.com/jamandegan1442 🔆 در نشر پوستر سوگواره سهیم باشید. @asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢آقای صدا و سیما! کجا با این‌ عجله؟! چندی پیش بی بی سی طی میزگردی خطاب به خانواده‌های ایرانی گفت حیوانات خانگی تا آخر عمر به شما وفادار هستند، اینها مثل بچه های شما نیستند که رهایتان کنند، ساکت هستند و وسط صحبت شما نمیپرند و بعد هم کارشناسان برنامه گفتند عده‌ای ممکن است به خاطر داشتن حیوان خانگی با شما قطع ارتباط کنند، به دَرک! قطع ارتباط کنند. این تفکرات مذهبی و سنتی را دور بریزید و ... حالا به لطف آقایان در صدا و سیمای خودمان مشابه همان سخنان که روزی نقدش کردیم را می‌شنویم. حالا عده ای میگویند به صدا و سیما چیزی نگویید که اینها نوک حمله جنگ رسانه‌ای هستند!! احتمالا نوک پیکان را سمت خودمان گرفته اند. از میان این میزان موضوع و سوژه مهم، اینکه آنتن صدا و سیما به موضوعاتی که مسأله ذهن مردم نیستند و تازه مربوط به قشری که با افتخار میگویند اصلا تلویزیون را نگاه نمی‌کنند، معنایش چیست؟ ✍معصومه نصیری @asrehooshmandi
⬅️نیوزشوکیس محصول جدید گوگل برای مبارزه با اخبار جعلی گوگل برای ساماندهی اخبار و مقابله با انتشار مطالب جعلی قصد دارد محصول جدیدی به نام گوگل نیوزشوکیس(Google News Showcase) ارائه دهد. این محصول تضمین خواهد کرد که کاربران محتوای خبری باکیفیت دریافت کنند. گوگل در سال ۲۰۱۸ هم ۳۰۰ میلیون دلار برای مقابله با اخبارجعلی سرمایه گذاری کرده بود. خدمات گوگل نیوزشوکیس در آلمان و برزیل راه‌اندازی شده و برای ارائه آن در آرژانتین، کانادا و انگلیس با ۲۰۰ ناشر خبر قراردادهایی منعقد شده است. ⬅️حساب توییتر کاربرانی که برای ترامپ آرزوی مرگ کنند تعلیق می‌شود در بیانیه توییتر آمده است: مطالبی که در آن برای فردی آرزوی مرگ شود یا امید آن رود یا تمایل به مرگ، آسیب جدی جسمی یا بیماری مهلک برای فردی ابراز شود، خلاف قوانین ما است این درحالی است که مطابق قوانین فیس‌بوک درصورتی که کاربران، ترامپ را تگ نکنند یا «به طور هدفمند» حساب کاربری او را در معرض مطالب حاوی آرزوی مرگش قرار ندهند، فیس‌بوک آن را به عنوان نوعی بیان اعتراض سیاسی قلمداد خواهد کرد. ⬅️نصب اپلیکیشن‌های پیش‌فرض غیرقابل حذف روی موبایل ممنوع شد اتحادیه اروپا پس از وادار کردن گوگل به میدان دادن به دیگر موتورهای جستجو، در پی این است که کاربران امکان حذف اپلیکیشن‌های پیش فرض از موبایل را داشته باشند. اغلب تولیدکنندگان موبایل محصولاتشان را با تعدادی برنامه‌ پیش فرض یا به اصطلاح Bloatware روانه بازار می‌کنند که امکان حذف آنها وجود ندارد. @asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢شیوه های کلاهبرداری اینترنتی 🔻چگونه متوجه شویم وارد یک سایت جعلی شده ایم؟ 🔻فیشینگ چگونه رخ میدهد؟ 🔹سرهنگ علی محمد رجبی _رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا پاسخ میدهد. @asrehooshmandi
🔹هشتگ کدام مطالبه جدی را پیگیری می‌کند؟ 🔻بحث بر سر ضرورت‌های ساماندهی و مدیریت فضای مجازی باهدف از صیانت مخاطبان و حفظ امنیت روانی افکار عمومی موضوعی است که هم باید از سوی مسئولان به جد مورد توجه قرار گیرد و هم مطالبه جدی افکارعمومی باشد. کمااینکه تجربه زیسته‌ها حکایت از این مهم دارد که یک خبر جعلی چگونه می‌تواند توسط عده‌ای از کاربران پذیرفته شده و موجب اقدام اجتماعی آن‌ها شود. اینکه افکار عمومی یک جامعه توسط افرادی خارج از آن جامعه مدیریت شود، موضوعی است که توسط بسیاری از کشورها مورد توجه بوده و این‌گونه نیست که هشتگی در فضای رها شده مجازی بتواند منجر به ایجاد چالش‌های ملی و بین‌المللی شود. 🔻با این مقدمه مخاطبان توییتر فارسی در پس استقبال از هشتگ ، نسبت به عدم مدیریت صحیح فضای مجازی اعتراض کرده‌اند. 🔻پس از آنکه هشتگ با هدف گمراه کردن کاربران، برانگیختن احساسات آن‌ها، تحریف واقعیت و در راستای تحقق اهداف سیاسی طراحان آن جریان‌ساز شد، حالا خودکشی پدر یک زندانی که طبق گفته مادر وی متأثر از برخی تماس‌ها از خارج کشور، کمپین‌هایی مثل اعدام نکنید و ... و افزایش فشار روانی بر وی بوده، رخ داده است. 🔻 کاربران توییتر فارسی با هشتگ نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و از وضعیت رها شده فضای مجازی که زمینه‌ساز ایجاد چنین وضعیتی است بشدت انتقاد کردند و معتقدند مسئولان مربوطه باید پاسخگوی کم‌کاری‌ها در این زمینه باشند. 📈بر اساس رصد سامانه دیتاک از فضای توییتر، این هشتگ که از ۷ مهر در قالب ۶۱.۵ هزار توییت و با ۵۴.۹ هزار ریتوییت در این بستر پیگیری شده است، با بیش از ۷۱ هزار لایک و بیش از ۲۵۶۰ پست در ساعت مورد توجه قرار گرفته است. البته این هشتگ از سوی ضد انقلاب نیز به شدت مورد حمله قرار گرفته و آن را عملیات روانی خطاب کرده‌اند. 📉این هشتگ بالغ بر ۱۹۹۶۰ بار مورد استفاده قرار گرفته که در کنار هشتگ ، ، ، ، و بکار برده شده است. 🔻کاربرانی که این هشتگ را دنبال کردند معتقدند هدف دشمنان، منافقان و سلطنت‌طلبان قطعاً دلسوزی برای مشکلات موجود در کشور نیست و حتی قربانی شدن عده‌ای بیگناه که آن‌ها را به اهداف مغرضانه‌شان نزدیک کند باعث خوشحالی آن‌هاست پس اعتماد به این گروه‌ها شرایط و وضعیت را بدتر و کشور را ناامن خواهد کرد. 🔻آن‌ها همچنین گفته‌اند تا وقتی فضای مجازی قانون، نظارت و مدیریت صحیح نداشته باشد زمینه و بستر برای شایعه و دروغ رسانه‌های معاند و منافق فراهم می‌شود و هیچ نتیجه‌ای جز برهم زدن آرامش روحی و روانی مردم و مختل شدن نظم عمومی جامعه در بر نخواهد داشت. 🔻کاربران خطاب به کسانی که مدیریت فضای مجازی کشور را بر عهده دارند یادآور شدند باید شرایط مناسب برای حفظ امنیت روانی مردم و جلوگیری از دروغ‌پراکنی گروه‌های معاند که باعث آشوب و ترس در مردم می‌شود را به وجد بیاورند والا خیانت کرده‌اند. 📈 این هشتگ در بازه‌ی ۷ تا ۹ مهر مورد استفاده قرار گرفته و پس از تاریخ مذکور روند استفاده آن به شدت نزولی بوده است. ✍️معصومه نصیری ـ مدرس سواد رسانه ای @asrehooshmandi
از هشتگ های مهم این روزهای فضای مجازی عراق است. در شرایطی که امسال شیوع کرونا امکان زیارت اربعین و شرکت در مراسم پیاده روی را برای زائران غیرعراقی با محدودیت مواجه کرده است، کاربران عراقی با هشتگ می‌کنیم با کسانیکه از قافله عشق جامانده اند، همراهی کرده و خود را نایب الزیاره همه عاشقان زیارت حضرت اباعبدالله (ع) اعلام کرده اند. @asrehooshmandi
(https://attach.fahares.com/r6G+Xz5umyMPg+P77GaUYQ==) ❌⚠️سرقت پیام و مخاطب کاربران اندروید با بدافزار جوکر بدافزار جوکر که دستگاه‌های اندروید را هدف قرار می‌دهد، می‌تواند منجر به سرقت پیام‌ها و لیست‌های تماس کاربران شود. جوکر (Joker) یکی از بزرگترین خانواده‌های بدافزار است که به‌طور مداوم دستگاه‌های اندروید را هدف قرار می‌دهد. این بدافزار با ایجاد تغییر کد، روش‌های اجرایی یا تکنیک‌های بازیابی محموله، بار دیگر در گوگل‌پلی ظاهر شده است. معاونت بررسی مرکز افتا هشدار داده است که محققان امنیتی از تیم تحقیقاتی Zscaler ThreatLabZ بارگذاری منظم فایل‌های آلوده به بدافزار را در فروشگاه گوگل‌پلی شناسایی کرده‌اند. این موضوع باعث شد چگونگی دستیابی موفقیت‌آمیز جوکر به فرآیند ورود به گوگل‌پلی مورد ارزیابی قرار گیرد. در سپتامبر امسال، ۱۷ نمونه مختلف برنامه آلوده که به‌طور منظم در گوگل‌پلی بارگذاری می‌شده، مورد شناسایی قرار گرفته و حدود ۱۲۰ هزار دانلود برای برنامه‌های مخرب انجام شده است. نمونه‌هایی از این برنامه‌های مخرب شامل All Good PDF Scanner، Tangram App Lock، Direct Messenger، Private SMS، Meticulous Scanner،Desire Translate، Talent Photo Editor – Blur focus، Care Message، Part Message، Paper Doc Scanner، Blue Scanner و Hummingbird PDF Converter – Photo to PDF می‌شود. محققان سه سناریوی مختلف در این آلودگی را بررسی کردند. در سناریو اول، برنامه مخرب URL C&C را برای دانلود مستقیم در برنامه جاسازی کرده و پس از نصب برنامه مخرب، برای دانلود با سرور C&C تماس می‌گیرد. در سناریو دوم، برنامه‌های مخرب stager payload را اضافه می‌کنند. وظیفه این stager payload این است که به‌راحتی payload URL نهایی را از کد بازیابی کرده و سپس دانلود و اجرا می‌کند. در سناریو سوم، برنامه‌های آلوده برای دانلود payload نهایی، payload دومرحله‌ای دارند. برنامه آلوده گوگل‌پلی مرحله اول payload را دانلود می‌کند که سپس مرحله دوم payload هم دانلود شده و در نهایت payload نهایی Joker را دانلود می‌کند. در تمام سناریوها، Payload نهایی که دانلود می‌شود بدافزار جوکر است و از کد رمزگذاری DES برای اجرای فعالیت‌های C&C استفاده می‌کند. به همین دلیل به کاربران توصیه می‌شود که مجوز برنامه‌هایی که نصب می‌کنند را به‌خوبی بررسی کنند. @asrehooshmandi
❇️گزارش پراکندگی جغرافیایی کسب و کارهای مجازی 💠تعداد پروانه های صادر شده برای کسب و کار مجازی از آبان ۹۶ تا شهریورماه ۹۹، حدود یک هزار و ۸۴۷ پروانه برای کسب‌وکارهای مجازی صادر شده است و صنف پوشاک بیشترین تعداد پروانه کسب و کارهای فضای مجازی را به خود اختصاص داده است. 💠شهرهایی که بیشترین کسب و کارهای فضای مجازی را دارند بیشترین کسب و کارهای فضای مجازی از نظر پراکندگی جغرافیایی در تهران، اصفهان، البرز، فارس و خراسان رضوی مشغول به فعالیت هستند و کسب و کارهای مجازی در استان های زنجان، لرستان، کهگیلویه بویراحمد، ایلام، اردبیل و سیستان و بلوچستان از رونق کمی برخوردار است. 💠سهم زنان و مردان در کسب و کارهای مجازی از میان یک هزار و ۸۴۷ پروانه کسب و کار مجازی در کشور، بیشترین پروانه کسب برای آقایان صادر شده و تنها تعداد ۱۹۹ کسب‌وکار برای متقاضیان زن صادر شده است. 💠مشاغلی که بیشترین کسب و کار را در فضای مجازی دارند بررسی رسته های مختلف فعالیت کسب و کارهای مجازی در کشور نشان می دهد که بیش از ۴۳ درصد از این پروانه ها توسط رسته‌های عرضه کالا و خدمات در فروشگاه‌های مجازی دریافت شده و عرضه خدمات در یک گروه خاص در فروشگاه های مجازی، کمترین پروانه فعالیت را دریافت کرده اند. در این میان فروشگاه‌های پوشاک، کیف و کفش، سیسمونی، لوازم خانگی و لوازم سفر با حدود ۱۸.۹ درصد فراوانی، بیشترین تعداد پروانه را دریافت کرده اند و پس از آن نیز کسب‌وکارهای مجازی در حوزه فروش محصولات دیجیتال و لوازم برقی در جایگاه بعدی قرار دارند. @asrehooshmandi
1️⃣9️⃣ 💢چگونگی تشخیص درست از نادرست 4- خبر در منتشر شده است؟ خبر درست و مهم، حتماً در خبرگزاری‌ها و وبگاه‌های مشهورِ دارای اعتبار نیز منتشر می‌شود. اگر خبر را برای نخستین بار در شبکه‌های اجتماعی می‌بینید باید پیش از بازنشر و فرستادن آن برای دیگران، تلاش کنید تا درستی آن را بیازمایید. ✍️ دکتر معصومه نصیری، مدرس و پژوهشگر سواد رسانه‌ 📌بازنشرکلیه مطالب بدون ذکر منبع مجاز است 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. 📡 @GhararGahShayeat
نشست بررسی تاثیرات رسـانـه‌ای حماسه اربـعـیـن در جهان نشست، تاثیرات رسانه ای حماسه اربعین در جهان و اینکه چگونه هشتگ حب الحسین یجمعنا در سال های متوالی ترِند جهانی می شود؟ با سخنرانی معصومه نصیری ـ مدرس و پژوهشگر سواد رسانه‌ای مورد بررسی قرار می‌گیرد. این برنامه توسط کانون فضای مجازی و IT دانشگاه خوارزمی با همکاری نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی استان البرز و در قالب سلسله نشست‌های مجازی «فرصت دانایی»، روز سه‌شنبه ۱۵ مهر ماه ساعت ۱۶:۴۵ تا ۱۸ به‌صورت مجازی برگزار می‌شود. @asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻حکومت‌ها چگونه حاکمیت سرزمینی خود را در فضای مجازی بازتعریف و اعمال می‌کنند؟ 🔻کشورهای پیشرو چگونه توسط حکمرانی فضای مجازی بر روی ابزارها، محتواها و پلتفرم‌ها نظارت می‌کنند؟ 🔻رویکرد ایران در حکمرانی فضای مجازی چگونه بوده است؟ @asrehooshmandi
2️⃣9️⃣ 💢چگونگی تشخیص درست از نادرست 5- از خواندن خبر به شما دست می‌دهد؟ خبر ساختگی مثل همه‌ی تبلیغات دیگر برای برانگیختن احساس شما طراحی شده است. پس اگر با خواندن خبری بسیار ناراحت شدید، دِرَنگ کنید و نفس عمیقی بکشید. ادعایی که در خبر وجود دارد را دست کم در خبرگزاری و یا رسانه‌ی معتبر تحقیق کنید و سپس تصمیم بگیرید که خبر را ساختگی یا واقعی به حساب آورید. نباید همه چیز را زود باور کرد. هیچ چیزی بهتر از تفکر انتقادی در روبرو شدن با خبر نیست. ✍️ دکتر معصومه نصیری، مدرس و پژوهشگر سواد رسانه‌ 📌بازنشرکلیه مطالب بدون ذکر منبع مجاز است 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. 📡 @GhararGahShayeat
عصر هوشمندی
💢دومینوی تصاویر فتوشاپی برای فریب افکار عمومی ایران! ✍️معصومه نصیری ـ مدرس سواد رسانه‌ای موضوع نوید افکاری که به‌عنوان یکی از آخرین تلاش‌های رسانه‌ها و گروه‌های معاند برای اعمال فشار بر جمهوری اسلامی و ناامیدسازی و مخالف‌تراشی در دستور کار قرار گرفته بود، به‌عنوان نمونه‌ای مناسب برای به چالش کشیدن امپراطوری‌های ترویج دروغ و فریب قابل تحلیل و بررسی است. در جریان رسانه‌ای نوید افکاری علاوه بر کلمات و هشتگ‌هایی که با هدف درگیرسازی احساسات مخاطبان طراحی و مورد استفاده قرار گرفته بود، بهره‌گیری از تصاویر برای تشدید احساسات، نمایش ساختگی "همراهی جماعت"، ایجاد پروپاگاندا برای اقناع مخاطب جهت هم‌نوایی با این جریان رسانه‌ای و ... را شاهد بودیم. همانگونه که هشتگ‌های خاص این موضوع با تلاش «رسانه‌ها و سیاست‌مداران خارجی»، «برخی سیاسیون داخلی» و «برخی سلبریتی‌ها» و البته مردمی که فریب این جو رسانه‌ای را خوردند، مورد استفاده قرار گرفت، و استفاده ناشیانه از به مثابه قمار رسانه‌هایی که ادعای حرفه‌ای‌گری داشتند بر سر حیثیتشان بود. این که بعد از قصاص نوید افکاری به‌صورت دومینویی، در رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور مورد استفاده قرار گرفته است، با نوشته‌هایی همچون «راه نوید ادامه دارد»، «انتقام نوید را می‌گیریم» و «نوید تنها نیست» ضمن تلاش برای دعوت مردم برای مشارکت در شعارنویسی، سعی در ایجاد موج اجتماعی داشتند. روشی که به مخاطب القا می‌کند جریانی توسط بخشی از جامعه در حال پیگیری است و سکوت و بی تفاوتی در برابر آن جایز نیست. این را از جنس جملات و کلمات استخدام شده در تصاویر فتوشاپی می‌توان دریافت. روندکاوی‌ها نشان می‌دهد این تصاویر ساختگی که مصداق برای هستند، ابتدا توسط صفحات مجازی رادیو فردا منتشر و سپس صدای آمریکا آن را بازنشر داده است و این فرایند در ادامه توسط شبکه من و تو، شبکه وهابی کلمه و حتی ارگان رسانه‌ای منافقین و همچنین فعالان سلطنت‌طلب و عوامل این رسانه‌ها بازنشر شده‌اند. این پاسکاری و هم‌افزایی رسانه‌ای آنهم پاسکاری یک محتوای ساختگی و عدم بررسی و راستی‌آزمایی تصاویر توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی، موجب افتادن مخاطبان در دام فریب و باور محتوای نشر یافته، شده است. محتوایی که در کنار هشتگ‌های استفاده شده در خدمت جا به جا کردن «قصاص» و «اعدام»، «مجرم» و «قربانی»، «عدالت» و «ظلم» و در نهایت تشدید فشارها بر ایران و تشدید تحریم ها و ایجاد تنگنا برای مردم ایران بوده است. پیش از باور تصاویر آنها را راستی آزمایی کنیم. خط سیر یا زنجیره انتشار محتواهای رسانه‌ای را مورد بررسی قرار دهیم و به اهداف قبل، حین و بعد طراحان یک هشتگ واقف شویم. پس از طی این مراحل محتوایی را باور و بازنشر کنیم. @asrehooshmandi
🔸روش‌های دخل و تصرف‌ رسانه‌ای مايكل پرنتی (Michael Parenti) اندیشمند ارتباطی در اشاره به روش‌های دخل و تصرف‌ رسانه‌ای در اذهان مخاطبان اين متدها را شناسايی كرده است: ١. سركوب از طريق حذف (Suppression by Omission) ٢. حمله كردن و تخريب هدف (Attack and Destroy the Target) ٣. برچسب زدن (Labeling) ۴. فرض‌های بازدارنده (Preemptive Assumption) ۵. مخابره ظاهر امر (Face-Value Transmission) ۶. تنزل دادن محتوا (Slighting of Content) ٧. توازن دروغين (False Balancing) ٨. كادربندی (Framing) ٩. اشاره نكردن به چرايي موضوعات (Learning Never to Ask Why) https://tinyurl.com/yxf5lz3a/ @asrehooshmandi
💢چرا سلبریتی صلاحیت اظهارنظر درباره هرچیزی را ندارد؟ ♨️موضوع دخالت سلبریتی ها در همه امور را با معصومه نصیری ـ مدرس سواد رسانه‌ای در میان گذاشتیم و او در این باره گفت: اینکه سلبریتی‌ها به خود این اجازه را می‌دهند درباره هر موضوعی اظهارنظر کنند برمی‌گردد به اینکه متاسفانه ما وارد لایه دوم و پنهان و البته ناپسندتر سلبریتی یعنی «» شدیم. ♨️این لایه و ورود به آن است که سبب می‌شود افراد چهره که اصطلاحا آنها را سلبریتی می‌شناسند پا را کمی فراتر گذاشته و درباره موضوعات مختلف اجتماعی، اقتصادی و سیاسی صحبت کنند و دردآورش اینجاست که اکثرا هم بعد از این اظهارنظرها، پاس حرفشان نمی‌مانند و مسوولیت تهییج و فراخوانی مخاطبان به کنش‌های مختلف را برعهده نمی‌گیرند و جالب‌تر اینکه خودشان هم نقش مدعی و طلب‌کار را بازی می‌کنند. ♨️شما کمتر می‌بینید که در یک جامعه مبتنی بر خرد، افراد درباره همه چیز به خود اجازه اظهار نظر بدهند چراکه تخصص گرایی نقطه عطف این جوامع است. اما اینجا سلبریتی ما درباره قیمت پوشک بچه، آب معدنی، انتخابات ریاست جمهوری، هشتگ‌سازی‌ها و هشتگ بازی‌ها و ... وارد می‌شود و چه بسا همین بی محابا اظهارنظر کردن‌ها هزینه‌های جدی برای کشور و افکار عمومی ایجاد کند. ♨️این رفتار را اگر نخواهیم بدبینانه نگاه و بررسی کنیم به میل شدید این افراد به دیده شدن به هر قیمیت باز می‌گردد چراکه شاهد بودیم این افراد در پاره‌ای از موارد از اصل و اساس یک موضوع نیز مطلع نبودند اما به جهت اینکه می‌دانستند موجی است که سبب دیده شدن و بقای انها می‌شود، به موضوع ورود پیدا کردند و هزینه تراشی رخ داده است. ♨️به هر حال این پدیده سلبریتیسم خطرناک است و همه باید بر این موضوع تاکید کنیم که هیچ کسی حق اظهارنظر معنادار و بی قاعده در حوزه ای که تخصصی در آن ندارد، را نداشته باشد. اگر قرار هست کنشی را حمایت یا تبلیغ کنند باید در آن زمینه از اندک تخصصی برخوردار باشند . صرف شهرت به معنای داشتن صلاحیت برای اظهارنظر های غیرکارشناسی نیست. ♨️سلبریتی‌ها باید حواسشان باشد که مصداق و نباشند که متاسفانه امروز شاهدیم برخی از اظهارات این قشر در همین راستاست. ⬅️در لینک زیر با تصاویر و مثال‌ها درباره نوع کنشگری سلبریتی‌ها توضیح داده شده است. ➡️http://fna.ir/f03dky @asrehooshmandi
⚠️نفوذ نرم‌افزارهای جاسوسی از طریق پیام‌رسان‌های جعلی محققان امنیتی با ردیابی یک نمونه بدافزار، نرم‌افزار جاسوسی اندرویدی جدیدی را ردیابی کردند که از طریق پیام‌رسان‌های جعلی مانند Threema ، Telegram و WeMessage توزیع می‌شد. بدافزارها و نرم‌افزارهای مخرب در هر یک از فروشگاه‌های آنلاین یافت می‌شوند؛ بسیاری از برنامه‌هایی که تحت عناوین مختلف برای سیستم عامل اندروید منتشر می­‌شوند، از روی برنامه‌های منبع باز ساخته شده‌اند. بسیاری از این برنامه‌ها صرفاً با تغییر نام و آیکون به‌عنوان برنامه‌های گوناگون و با هدف استفاده از سرویس­‌های تبلیغاتی داخل این برنامه­‌ها و درآمدزایی برای منتشرکننده برنامه، تولید می‌شوند. این، بدافزار می‌تواند اعلان‌های برنامه‌های پیام‌رسان‌های تلگرام، اینستاگرام، اسکایپ، فیس‌بوک، واتس‌اپ، مسنجر و وایبر را بخواند و به طور موثر پیام‌های دریافتی را به سرقت ببرد. بدافزار جاسوسی APT-C-23 می‌تواند صفحه نمایش (فیلم و تصویر) و همچنین تماس‌های ورودی و خروجی را از طریق واتس‌اپ ضبط کند. https://www.isna.ir/news/99071511447/ @asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توصیه‌های یک موبایل‌قاپ به مردم!! یک موبایل‌قاپ که در تور نیروهای انتظامی افتاده است برای در امان ماندن از موبایل‌قاپ‌ها توصیه‌هایی به مردم کرده است. @asrehooshmandi
📊هشتگ‌های جاماندگان اربعین از نگاه ◾️امسال که کرونا ایام سوگواری ماه محرم و صفر را تحت تاثیر خود قرار داده است، حسینه‌ها در فضای مجازی برپا شده، جاماندگان از مسیر اربعین، غم این فراق را با تبدیل شدن به رسانه برای رساندن پیام ابدی نهضت امام حسین(ع) به گوش جهان در این شبکه‌های اجتماعی پیگیری کردند. امسال هر کاربر به یک رسانه تبدیل شده است، رسانه‌ای که سال‌های قبل با تولید محتواها و به‌کارگیری هشتگ‌ها بایکوت و سکوت رسانه‌های خارجی در برابر بزرگترین اجتماع مذهبی و انسانی جهان شکست داده و امسال نیز نشان دادند که حسین در میان جان ما قرار دارد حتی اگر شرایط، امکان ابراز ارادت حضوری را برای ما فراهم نیاورد. ◾️امسال پرچم سرخ کربلا در فضای مجازی با بهره‌گیری از هشتگ‌هایی با رویکرد عشق به امام حسین(ع) و اربعین به اهتزاز در آمده است. هشتگ‌هایی که در ساعات اولیه استفاده از سوی کاربران در جغرافیای شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته و همچون سال‌های قبل توانستند در صدر ترندهای جهانی توییتر قرار گیرند. ◾️دیتاک روند دو هشتگ اصلی طراحی و پیگیری شده در فضای مجازی به مناسبت اربعین یعنی و را در سه بستر توییتر، اینستاگرام و تلگرام مورد بررسی قرار داده است. 📊هشتگ در در ۷۹۳ پست مورد استفاده قرار گرفته که پربازدیدترین پست مربوط به خبر جام جم مبنی بر ترند نخست توییتر شدن این هشتگ در ساعات اولیه اربعین بوده است. این هشتگ در اینستاگرام ۲٫۶ هزار بار متکرار شده که پربازدیدترین آن مربوط به مداحی حمیدرضا علیمی با روضه ظهر اربعین با ۶٫۸۴۸ لایک بوده است. در فضای توییتر ۶۲۴٫۲ هزار بار مورد استفاده قرار گرفته است که توییت کاربری با این متن که «الان باید بین الحرمین باشیم و زیر لب بخونیم آمده‌ام که بنگرم، گریه امان نمی‌دهد» با ۱۸۴۸ بار ریتوییت و ۳۹۷۰ لایک پربازدیدترین محتوا در این بستر بوده است. 📊هشتگ در ۲۸۴ پست کانال تلگرام، ۱٫۱ هزار پست اینستاگرام، ۸۸۱ کامنت و ۴۰۳٫۱ هزار توییت مورد توجه کاربران قرار گرفته است. پربازدیدترین مطلب این هشتگ در تلگرام، مربوط به موسسه مصاف با این مضمون بوده است که «اگر می‌خواهید نمونه‌ای از دنیای پس از ظهور منجی را ببینید به راهپیمایی اربعین نگاه کنید، جایی که مردم همه‌چیز را فدا می‌کنند و به‌صورت رایگان به سایر مردم از کشورها و اقوام مختلف خدمات‌رسانی می‌کنند.» این هشتگ در اینستاگرام در صفحه نوای روضه‌خوان و با روضه حضرت رقیه و با ۱۷٫۱۹۳ بازدید و ۴۲۱۰ لایک پربازدیدترین محتوای پیگیری شده از طرف کاربران بوده است. پربازدیدترین مطلب هشتگ اربعین ۲۰۲۰ در توییتر مربوط به علی‌اکبر رائفی پور با مضمون «فرهنگ اربعینی انسان غرق شده قرن ۲۱ در پوچی، گناه و سرگشتی را ریست و به تنظیمات کارخانه بازمی‌گرداند» با ۸۶۴۲ لایک و ۵۴۸۵ ریتوییت بوده است. 📈این رصد که مربوط به بازه زمانی ساعت ۲۰، ۱۶ مهر تا ساعت ۱۵ روز اربعین بوده است نشان می‌دهد، در کنار این دو هشتگ اصلی، هشتگ های ، و نیز از سوی کاربران مورد توجه و استفاده قرار گرفته است. ◾️در کنار موج‌های پیگیری شده کاربران ایرانی، کاربران عراقی نیز هشتگ را برای همدلی با زائران جامانده از اربعین مورد توجه قرار داده‌اند. ◾️امسال که جهان متفاوت‌ترین دوران خود را سپری می‌کند و کرونا آمده است که بسیاری از روال‌ها و مناسک را متاثر از خود کند، شیعیان نشان دادند که پیام رسای خون حسین (ع) را با هر روشی به گوش جهانیان خواهند رساند. یک روز با حضور میلیونی در مسیر نجف تا کربلا و یک روز در پیاده‌روی مجازی و بردن نام اباعبدالله و اربعین در صفحه نخست رسانه‌های مجازی جهان. ✅ Data Is Talking
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اعتراض دوستداران شجریان به 🔹رسانه‌های ضدانقلاب که پیش از این تلاش داشتند هرگونه تجمع مذهبی را عامل شیوع کرونا قلمداد کنند، پس از تجمع هوادارن شجریان مقابل بیمارستان، با تغییر موضع، سعی در بهره‌برداری سیاسی داشتند که همانطور که در فیلم مشخص است با اعتراض مردم مواجه شدند. ✅امروز پس از اعلام خبر درگذشت محمدرضا شجریان رسانه های فارسی زبان خارج از کشور تلاش کردند که تجمع دوستداران این استاد آواز را، در قالب تجمع در اعتراض به نظام بازنمایی کنند. این شتابزدگی البته موجب بروز گاف های جدی در حوزه فعالیت رسانه‌ای آنها نیز شده است. @asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 چطور می‌توان ویدیوهای جعلی را تشخیص داد؟ 💠فضای مجازی پر از ویدیوهایی است که ظاهرا رخدادهایی مهم یا عجیب و غریب را نشان می‌دهند. شمار این ویدیوها در هنگام ناآرامی‌های سیاسی و اجتماعی به مراتب افزایش می‌یابد. چگونه می‌توان به اصالت ویدیوها پی برد؟ دویچه‌وله @asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 انتشار کلیپ‌های طنز یا دابسمش مجازات دارد؟ 🔸چه پیام‌هایی در گروه‌های کاری و درسی حریم خصوصی محسوب میشود؟ 👆🏼این ویدیو را به عزیزانی که می‌شناسید نشان دهید تا کمک کنیم دابسمش‌های طنز معلم‌ها و دانش‌آموزان در کلاس‌های مجازی کمتر ساخته و منتشر شود. تبیان آنلاین @asrehooshmandi
❌پدران و مادران حتما بخوانند 💢آسیب‌های فضای مجازی دختران را بیشتر تهدید می‌کند/ کم شدن سن گرایش به مسائل جنسی در نوجوانان ♨️آموزش مجازی و کلاس‌های آن‌لاین آن هم در بستر اینترنت بین‌المللی بهانه ای شده است که کم سن ترین محصلین کشور هم مجبور به استفاده از اینترنت و گوشی هوشمند و یا لپ تاپ شوند. اینکه کودکان از عنفوان کودکی به کامپیوتر مسلط باشند می‌تواند نکته مفیدی باشد، اما ماجرا وقتی نگران کننده می تواند باشد که این ابراز الکترونیک به اینترنت متصل بشود. جذابیت و آزادی ذاتی ای که در اینترنت وجود دارد، بسیاری از مواقع می تواند برای کودکانی که قوه تشخیص و تمییزی مثل بزرگسالان ندارند خطرناک باشد. ✅دکتر اسماعیل تبار روانشناس و کارشناس مسائل تربیتی با اشاره به پرونده چند مراجع، درباره گروه های در معرض خطر، راه کارهایی برای مواجه صحیح با مشکلات ناشی از سهل انگاری خانواده ها و فرزندان در فضای مجازی توضیحاتی را ارائه کرده است. http://fna.ir/f02qrg @asrehooshmandi