🔴دانشمند مورد اشاره رهبری که بود
🔹 دکتر سعید کاظمی آشتیانی یکی از نوابغ و چهره های درخشان علمی کشور به شمار می آید. وی بنیانگذاری پژوهشکده رویان بود و توسعه دانش سلولهای بنیادی مدیون تلاشهای مجاهدانه وی در سپهر علم و فناوری کشور است.
🔹 پژوهشکده رویان جهاددانشگاهی خرداد ماه ۱۳۷۰ با مدیریت دکتر کاظمی رسما فعالیت خود را آغاز کرد و تاکنون هزاران زوج نابارور با بهره مندی از خدمات این مرکز پیشرفته درمان ناباروری صاحب فرزند شده اند.
🔹 تولد اولین نوزاد حاصل از IVF در ایران، تولد دومین کودک حاصل از ICSI در ایران، تولد اولین نوزاد حاصل از میکرواینجکشن اسپرماتوزوآی منجمد شده، تولید نخستین رده سلول های بنیادی جنینی در ایران بخشی از فعالیت های علمی وی به شمار می آیند.
🔹 کاظمی در اعتلای نام جمهوری اسلامی ایران در عرصههای بین المللی نیز با ثبت این پیشرفت ها، حضور در کنگرههای متعدد بین المللی و ابتکار برگزاری جشنواره بین المللی رویان سهمی از یاد نرفتنی دارد.
🔹 غروب چهاردهم دی ماه ۱۳۸۴ قلب این انسان والا از تپیدن ایستاد و علاوه بر خانواده و دوستانش، جامعه علمی کشور را نیز در سوگ و ماتم فقدانش نشاند.
🇮🇷 با ما باشید در قرارگاه عمار ⇩⇩⇩
https://eitaa.com/joinchat/3879600153Ca36ccb76db
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 از لحاظ کمیت معلمان دچار مشکلیم، کیفیت درس و سواد معلم هم مهم است/ ترتیبی بدهید که رتبههای بالای کنکور بیایند دنبال معلمی
🔻 رهبر انقلاب در دیدار معلمان: ما از لحاظ کمیّت معلمان دچار مشکلیم. گزارشی که به من دادند این است که الان حدود هفتاد هزار معلم ما در شرف بازنشستگیاند، در حالیکه حدود نصف این جمعیت را میتوانیم جذب کنیم. مشکل بزرگی است. باید روی این قضیه کار کرد. کیفیت معلم هم مهم است. کیفیت سواد و درس و علم و... این جور نباشد که رتبههای پایین کنکور بروند سراغ این قضیه. ترتیبی بدهید که رتبههای بالای علمی بیایند و از لحاظ اخلاقی، تربیت اخلاقی، تربیت دینی، تدین، دینباوری قوی باشند. ۱۴۰۱/۲/۲۱
🇮🇷 با ما باشید در قرارگاه عمار ⇩⇩⇩
https://eitaa.com/joinchat/3879600153Ca36ccb76db
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥حمایت از کالای ایرانی
🌺 رهبرمعظم انقلاب در دیدار با کارگران: خودروسازها از حمایت ما از تولید داخلی سوءاستفاده نکنند! وضعشان خیلی تعریفی ندارد ...
🇮🇷 با ما باشید در قرارگاه عمار ⇩⇩⇩
https://eitaa.com/joinchat/3879600153Ca36ccb76db
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کاظمی آشتیانی که امروز رهبر انقلاب از او نام برد کیست؟
🇮🇷 با ما باشید در قرارگاه عمار ⇩⇩⇩
https://eitaa.com/joinchat/3879600153Ca36ccb76db
در دیدار رهبری با معلمان چه گذشت؟
🔺رهبر معظم انقلاب:
🔹ما بایستی کاری کنیم که دانشآموز ما دارای هویت ملی بشود. مهمتر از علمآموزی یا لااقل در حد علمآموزی این است که او احساس هویت بکند، یک انسان با هویت ساخته بشود، یک هویت ملی، هویت احساس اعتماد به نفس ملی پیدا بکند. از عمق جان کودک ما با افتخارات کشور آشنا بشود این چیزی است که امروز وجود ندارد خیلی از افتخارات حالا ایشان اسم مرحوم آقای کاظمی آشتیانی را آوردند.
🔹شما بین بچههای مدرسهتان، مدارستان نظرخواهی کنید ببینید چند درصد کاظمی آشتیانی را با آن همه خدمات، با آن ارزش وجودی که این مرد، این جوان، جوان هم بود داشت میشناسند چند درصد، رونالدو را چند درصد میشناسند،
🔹ما چرا افتخارات ملی خودمان را نمیشناسیم؟ این خیلی مهم است یک بخش از این چیزهایی که میگوییم هویت ملی همین است که افتخارات ملی را، گذشتهی علمی را، گذشتهی سیاسی را، گذشتهی بینالمللی را بشناسند.
در زمینه سند خوب و تصمیم کمبود نداریم؛ بروید دنبال عمل جدی و مجاهدانه
🔹 از آقای وزیر محترم تشکر میکنم. در صحبتهای ایشان نکات خوبی بود که ذکر کردند، هم تصمیمهایی که گرفتند و هم سندهایی که تنظیم شده. منتها یک نکته را من به ایشان و همهی مجموعهی ستادیتان عرض بکنم. ما از لحاظ تصمیم خوب و قانون خوب و سند خوب هیچ کمبودی نداریم. در کشور هر چه دلتان بخواهد ما تصمیمهای خوب و سندهای خوب و مانند اینها داریم. آنی که مهم است، این است که به این تصمیمها عمل بشود. این را دنبال کنید. ایجاد قرارگاه کار آسانی است . لکن ادامهی کار این قرارگاهها و خروجی این قرارگاهها خیلی مهم است. بروید دنبال عمل جدی و مجاهدانه.
از لحاظ کمیت معلمان دچار مشکلیم، کیفیت درس و سواد معلم هم مهم است/ ترتیبی بدهید که رتبههای بالای کنکور بیایند دنبال معلمی
🔹ما از لحاظ کمیّت معلمان دچار مشکلیم. گزارشی که به من دادند این است که الان حدود هفتاد هزار معلم ما در شرف بازنشستگیاند، در حالیکه حدود نصف این جمعیت را میتوانیم جذب کنیم. مشکل بزرگی است. باید روی این قضیه کار کرد. کیفیت معلم هم مهم است. کیفیت سواد و درس و علم و... این جور نباشد که رتبههای پایین کنکور بروند سراغ این قضیه. ترتیبی بدهید که رتبههای بالای علمی بیایند و از لحاظ اخلاقی، تربیت اخلاقی، تربیت دینی، تدین، دینباوری قوی باشند.
دانشهای بیفایده در دبیرستانها و دبستانها را حذف کنید
🔹الان در دبیرستانهای ما و شاید در دبستانهای ما دانشهایی تدریس میشود که هیچ فایدهای به حال امروز و آینده این دانشآموز ندارد. در هیچ مسئله زندگی به اینها کمک نمیکند، در پیشرفت علم به اینها کمک نمیکند اینها را شناسایی کنید و حذف کنید.
🔹 علم نافع آن علمی است که بتواند استعداد جوان و نوجوان را شکوفا کند. استعداد او را شناسایی کند آن را در جهت استعداد خودش رشد بدهد آن استعداد را شکوفا کند اینها علم نافع است.
صمیمانه از کار مضاعف معلمین در دوران کرونا تشکر میکنیم. مشکلات بیمه، بازنشستگی و هزینه درمان معلمین را حل کنید
🔹 در دوران کرونا هم معلمین واقعاً زحمت کشیدند. واقعاً زحمت کشیدند. دوران کرونا برای معلمین دوران سختی بود. یک کار نامأنوس و ناآشنا، بعد کار مضاعف. در یک دورانی معلم کار مضاعف میکرد. یعنی هم کلاس، شاگرد حضوری داشت، هم بایستی با این برنامههای اینترنتی و فضای مجازی و اینها کار میکرد. یعنی در واقع کار مضاعف انجام میداد. خیلی زحمت شد برایشان. ما صمیمانه از معلمین در این زمینه تشکر میکنیم.
🔹سفارش من هم در مورد مسائل مربوط به معیشت همان سفارش همیشگی است. مسئلهی بیمه، بازنشستگی، مسائل هزینههای درمان که به موقع پرداخت بشود اینها مسائل مهمی است، بایستی حتماً توجه کرد. ۱۴۰۱/۲/۲۱
🇮🇷 با ما باشید در قرارگاه عمار ⇩⇩⇩
https://eitaa.com/joinchat/3879600153Ca36ccb76db
رهبر انقلاب: درسهای بیفایده در مدارس حذف شود
امام خامنهای در دیدار معلمان:
🔹الان در دبیرستانهای ما و شاید در دبستانهای ما دانشهایی تدریس میشود که هیچ فایدهای به حال امروز و آینده این دانشآموز ندارد.
🔹یک چیزهایی است که ذهنیاتی است که یادشان هم میرود. در هیچ مسئله زندگی به اینها کمک نمیکند، در پیشرفت علم به اینها کمک نمیکند، اینها را شناسایی و حذف کنید.
🔹علم نافع آن علمی است که بتواند استعداد جوان و نوجوان را شکوفا کند. استعداد او را شناسایی کند، آن را در جهت استعداد خودش رشد دهد، آن استعداد را شکوفا کند، اینها علم نافع است.
🇮🇷 با ما باشید در قرارگاه عمار ⇩⇩⇩
https://eitaa.com/joinchat/3879600153Ca36ccb76db
🔴دولت مصوبه واردات خودرو را تایید کرد
🔹سید محسن دهنوی، عضو هیات رئیسه مجلس از تایید مصوبه مجلس درباره واردات خودرو از سوی دولت خبر داد.
🔹بالاخره پس از پیگیریهای مجلس، دولت مخالفتِ خودش را اصلاح و مصوبه واردات خودرو را تایید کرد.
🔹اگر وزارت صمت زودتر به فکر این راه حل میافتاد، جان و مال مردم کمتر دچار زیان و آسیب میشد، دولت باید سریعا، آییننامه واردات خودرو را تهیه کند؛ با این واردات، بازار خودرو آرام شود.
🇮🇷 با ما باشید در قرارگاه عمار ⇩⇩⇩
https://eitaa.com/joinchat/3879600153Ca36ccb76db
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جزییات حمله سپاه به مواضع تروریستها در اربیل
معاون هماهنگ کننده سپاه حمزه سید الشهدا (ع):
🔸این تروریستها در چندین مقر مستقر بودند و مورد حمله موشکی و توپخانهای نیروی زمینی سپاه پاسدران قرار گرفتند.
🔹در این حمله تلفات قابل ملاحظهای به نیروهای تروریست وارد آمد
رهبر انقلاب: دوازده سال دوره دانشآموزی بزرگترین فرصت برای نهادینه کردن آرمانهای انقلاب است
👤حضرت آِیتالله خامنهای صبح امروز در دیدار معلمان:
🔹برای جمهوری اسلامی هیچ فرصتی بالاتر و بهتر از این دوازده سال (دوره دانشآموزی) نیست.
🔸این دوازده سال بزرگترین فرصت است برای جمهوری اسلامی که بتواند ارزشها را آرمانهای انقلاب را به درستی منتقل کند به این نسل و هویت اسلامی و ایرانی را در آن نهادینه کند.
🔹این خیلی کار عظیمی است، این فقط یک تعلیم عادی و معمولی نیست این تعلیم بنیادین است.
🔰 دانشهای بیفایدهای که در دبیرستانها و دبستانها تدریس میشود را شناسایی و حذف کنید/ علم باید بتواند استعداد جوان و نوجوان را شکوفا کند
🔻 رهبر انقلاب در دیدار معلمان: الان در دبیرستانهای ما و شاید در دبستانهای ما دانشهایی تدریس میشود که هیچ فایدهای به حال امروز و آیندهی این دانشآموز ندارد. یک چیزهایی است که ذهنیاتی است که یادشان هم میرود. در هیچ مسئلهی زندگی به اینها کمک نمیکند در پیشرفت علم به اینها کمک نمیکند اینها را شناسایی کنید حذف کنید. علم نافع آن علمی است که بتواند استعداد جوان و نوجوان را شکوفا کند. استعداد او را شناسایی کند آن را در جهت استعداد خودش رشد بدهد آن استعداد را شکوفا کند اینها علم نافع است. ۱۴۰۱/۲/۲۱
🏷 #بسته_خبری | #دیدار_معلمان
جنگ شناختی، هویت و ایدئولوژی زدایی/ راهبرد جریان انقلاب در برابر این جنگ چیست؟
✍ سید علیرضا آلداود
رهبر معظم انقلاب در دیدار رمضانی ۱۴۰۱ با دانشجویان فرمودند:
شما امروز میشنوید در خیلی از بیاناتی که در روزنامهها و در فضای مجازی پخش میشود، مسئلهی ایدئولوژیزدایی به عنوان یک کار لازم [مطرح میشود]؛ این همان هویّتزدایی است. ایدئولوژی، تفکّر، ارزشها، هویّت یک ملّت است. امروز قبلهی اینها آمریکا است و آمریکاییها دائم روی ارزشهای آمریکایی تکیه میکنند که ارزشهای آمریکایی این جور میگوید، ارزشهای آمریکایی این جور میخواهد ــ ارزشهای آمریکایی یعنی همان ایدئولوژی ــ [امّا] اینها حاضر نیستند این را از آمریکا یاد بگیرند.
⭕️ سن تزو در کتاب هنر جنگ میگوید: پیروز شدن در همه نبردها اوج برتری نیست. برتری واقعی زمانیست که بتوان بدون جنگیدن، مقاومت دشمن را در هم شکست.
⭕️ در جنگ شناختی با بستر فضای سایبر کشورهای رقیب یا حریف دنبال تسخیر سرزمین ذهنها و قلبهایمردم هستند.
⭕️در کشور ما به دلیل فقدان حکمرانی سایبری و وجود فضای مجازی ول، ذهنها و قلبهای مردم با تصویر سازی دشمنان در حال بمباران اطلاعاتی است و عمده محتواهای تولید شده، اخبار و پیامهای جعلی و ساختگی در بستر این فضا میباشد.
⭕️ دشمنان ایران ما بیش از همه با طراحی یک نبرد ترکیبی سایبری-شناختی در دوره زمانی بلند مدت دنبال گرفتن هویت و ایدئولوژی از نسل نوجوان و جوان در کشور هستند که گوشههایی از آن در شبکههای اجتماعی و پیام رسان ها به وضوح قابل مشاهده و درک است.(مانند تطهیر پهلوی، به طنز کشیدن مقدسات و...)
⭕️ اینکه دشمن با سرگرم ساختن نوجوانان و جوانان با محتواهای زرد در اینستاگرام و...دنبال گرفتن هویت اصیل ایرانی - اسلامی آنهاست یک بحث است، اما نکته مهمتر اینست که چرا مسئولین کشور علی رغم تذکرات بسیار امام خامنهای در برابر این دشمن تا دندان مسلح در این فضا مشی سکوت یا تغافل را پیش گرفته اند.
⭕️ در جنگ شناختی وقتی مخاطبی مورد هدف قرار میگیرد دچار تزلزل در افکار و رفتارهای خود میشود. همین فرد تا پیش از این نسبت به ارزشها، فرهنگ اصیل، خاک و وطن خود تعصب و حس وفاداری داشته است. ولی امروز نسبت به حکومت و ساختار کشور خود تردید دارد و یا با بدبینی و ظن از آن حرف میزنند. این تغییر جریان فکری ناگهانی نبوده است. به خاطر همین جنگ شناختی را یک جنگ نامرئی نیز مینامند.
⭕️در این جنگ سایبری- شناختی دشمن از چند سلاح مانند اخبار جعلی، پروپاگاندای محاسبات، اعتمادزدایی، ناامیدسازی جامعه، ناکارآمد نشان دادن حاکمیت، از بین بردن مشروعیت های جامعه و زیر سوال بردن اعتبار نظام و حاکمیت در راس یک کشور استفاده می کند که نتیجه اش هویت زدایی و ایدئولوژی زدایی گسترده در بدنه آن کشور میشود.
⭕️در این جنگ شناختی-سایبری ۴ مرحله برای ایدیولوژی زدایی طراحی شده است که نتیجه اش حساسیت زدایی نسبت به اصول و بینات و مبانی انقلاب (مانند حاکمیت دین خدا و عدم تسلیم در برابر دشمن مستکبر) است.
این ۴ مرحله به شرح زیر است:
1⃣تضعیف روحیه
2⃣بی ثبات سازی
3⃣ بحران سازی
4⃣عادی سازی
⭕️ حال در برابر این جنگ شناختی-ترکیبی #جهاد_تبیین به دستور امام امت واجب میشود، این جهاد در کلام امیر المومنین علی علیه السلام یکی از ۴ رکن ایمان به حساب میآید، همچنین خود جهاد از نگاه آن حضرت دارای ۴ شعبه امر به معروف و نهی از منکر ، صداقت و صراحت و مبارزه با فاسقان است.
⭕️لازم به ذکر است هویت و ایدئولوژی زدایی از کشوری مانند ایران که در فضای مجازی ول در حال انجام است و این خطر وخسارت با چندین حمله اتمی برابر است، برای کشورمان طی ۱۰ تا۱۵ سال آینده خسارت سنگینی برجای خواهد گذاشت.
⭕️ نیروهای جریان انقلاب هرچه سریعتر باید برای مقابله با این جنگ شناختی-ترکیبی آموزشهای لازم را ببینند تا بتوانند علاوه بر حفظ خود و همسنگرانشان چتر انقلاب اسلامی را بر قشر خاکستری که بیشترین اثر را از این جنگ دریافت میکند گسترش دهند.
ادامه دارد...