eitaa logo
عصر زنان
3هزار دنبال‌کننده
476 عکس
184 ویدیو
15 فایل
📌 پایگاه تحلیلی تخصصی «عصر زنان» ✅ محفلی برای اندیشه و گفتگو پیرامون مسائل زنان، جنسیت و خانواده ✓ ادمین کانال @asrezanan_admin @charkhtabyan ✓ سردبیر @Es_shafiee 🌐 عصر زنان در اینستاگرام، روبیکا، بله: @asrezanan_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
عصر زنان
| 🗞 اLGBTQ ها و نقض حقوق انسانها 📌 «به گزارش گاردین، برای آنکه زنان از آزار مردان خارج شوند، می‌بایست با خواهران ترنس‌ که تحت آزار جنسی مردان هستند متحد شده و علیه مردان متجاوز فعالیت نمایند. گاردین در این گزارش تحلیلی به این مسئله پرداخته است که آزارهای جنسی که به واسطه‌ی ترنس‌ها (مردان بیولوژیک زن‌نما) برای زنان رخ میدهد بسیار کمتر از تجاوزات مردان به آنان است و باید به حل مسئله عمیق‌تر پرداخت.» 🔹 آنچه قابل درک و استنباط می‌باشد، سفیدسازی تئوری تکثر جنسیت و انتخابی بودن آن توسط این مقاله است. توجیه مقاله برای این سفیدسازی، بی دفاع جلوه دادن مردان بیولوژیک زن‌نما همچون زنانی است که مورد ظلم و خشونتهای جنسی متعدد مردان واقع شده‌اند. در واقع این تحلیل ارائه شده از گاردین در حال ترسیم و بازسازی مجدد یک دوگانه‌ی قدیمی است و آن دوگانه‌ی (مرد_زن) است! این تحلیل به دنبال احقاق حقوق ترنس‌ها به عنوان انسانهایی مخیر در انتخاب جنسیت‌شان هستند اما این تحلیل خود یک تنه ناقض آشکار حقوق انسانی این افراد است. 🔸 چرا عده‌ای از انسانها به سبب القائات نشأت گرفته از نظریه‌ی پر اشکال "جنسیت برساخت اجتماعی"، باید از سهم زیست انسانی‌شان و جنسیت طبیعی‌شان جدا بیفتند و نتوانند به مانند گذشته تشکیل خانواده دهند؟! چرا این افراد تحت عنوان "ترنس" باید تافته جدا بافته از جانب نظریه پردازان اجتماعی دانسته شوند؟! چرا به نام حقوق بشر و حق ترنسها امکان زیست آگاهانه و درمان اختلالات ذهنی و هویتی پیش آمده در کمتر فیلم‌نامه‌ای به چشم میخورد؟! 🔹 تمام این سوالات سبب تشکیک در سیاستهای حوزه جنسیت و خانوادا در غرب چه در سطوح ملی این کشورها و چه در سطوح بین المللی میگردند. 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
#درسگفتار | #مدرسه_فکرت ◽️چهارمین جلسه درسگفتار ✅ دومین درسگفتار تخصصی مدرسه فکرت و با همکاری پای
🔺قابل توجه شرکت‌کنندگان محترم دوره‌ی هویت زن 🔸بعلت تداخل برنامه‌ها با نزدیک‌شدن به ایام محرم؛ جلسه ششم(آخر) سه‌شنبه ۲۰ تیر ساعت ۱۷-۱۹ برگزار می‌گردد. 🔻باتشکر؛ مدرسه فکرت @fekrat_sch
♦️ سلسله نشست‌های تخصصی جشنواره بین‌المللی فیلم حوا ▪️ نشست اول: زنان، فمینیسم و سینمای ایران ▪️کارشناسان: ▫️دکتر مهدیه شادمانی ▫️دکتر زهرا میرزایی ▫️خانم معصومه قمقامی ▪️ دبیر نشست: ▫️ دکتر سیده فاطمه نعمتی 📆 زمان: یکشنبه ۱۸ تیرماه ۱۴۰۲ 🕰 ساعت ۱۰ صبح 📍 مکان: تهران، خیابان وصال، کوچه باستانی پاریزی، دفتر مرکزی پردیس البرز دانشگاه تهران 📡 پخش آنلاین از تلویزیون اینترنتی دانشگاه تهران: https://tv.ut.ac.ir 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
#کلیپ | #نشست_هم‌اندیشی بخش اول ♦️ پاد: سال‌ها در بسیاری از موضوعات دچار یک بیماری مزمن بودیم ♦️نخ
35.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| بخش دوم ♦️ یک فعال حوزه زنان: گفتمان انقلاب اسلامی زن را مطالبه‌گر می‌داند. ▪️ توران ولی مراد، مدیر شبکه ایران زنان: ▫️گفتمان انقلاب اسلامی زن را مطالبه‌گر و ناظر به مسائل روز، موضوعات فرهنگی و اجتماعی می‌داند و زن رأی می‌دهد و رئیس جمهور و اعضای خبرگان را تعیین‌می‌کند و این نشانگر نقش پررنگ زنان در جمهوری اسلامی است.   🔗حقوق و آزادی‌های اجتماعی 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
🔸🔸 «رسانه نخبگانی بانوان» برگزار می‌کند سلسله نشست‌های مجازی پیرامون لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب موضوع: 🔻 بحران‌های هویتی- جنسیتی جامعه و تأثیر آن بر مقوله عفاف و حجاب کارشناسان: 🔻 سرکار خانم دکتر سارا طالبی، پژوهشگر دین، فرهنگ و ارتباطات و مدیر مؤسسه رفیعةالمصطفی 🔻 سرکار خانم فاطمه شجاعی، پژوهشگر و فعال حوزه زنان و خانواده دبیر نشست: 🔻 سرکار خانم الهه‌سادات شفیعی، پژوهشگر حوزه زنان 🗓 زمان: دوشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۷ الی ۱۸:۳۰ 🔗 لینک ورود به نشست مجازی: https://www.skyroom.online/ch/rnb1402/rnb 💠 |@rnb1402| 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
✅ آنچه در محافل خبری و اندیشه‌ورزی حوزه زن و خانواده گذشت؛ 🍃 غدیر یعنی انتخاب کشتی| آیت الله حائری شیرازی 🖇 اینجا بخوانید 🍃 خود شناسی و تقویت شخصیت در کلام امام هادی| احمدحسین شریفی 🖇 اینجا بخوانید 🍃 نقدهای چهارگانه به لایحه حجاب| مهدی جمشیدی 🖇 اینجا بخوانید 🍃 قانون حجاب، گاو نر و اصرار بر دوشیدن| مهدی تکلو 🖇 اینجا بخوانید 🍃 لایحه حجاب به مثابه کنش سیاسی| دکتر ابوالفضل اقبالی 🖇 اینجا بخوانید 🍃 کینه مهندسی شده علیه پیشرفت زنان ایرانی| خط حزب‌الله 🖇 اینجا بخوانید 🍃 مشارکت سیاسی زنان| رضا رمضان نرگسی 🖇 اینجا بخوانید 🍃 معایب طرح تشکیل وزارت خانواده| فاطمه قاسم‌پور 🖇 اینجا بخوانید 🍃 ردپای زنان در مسجدالحرام| فاطمه مرادی 🖇 اینجا بخوانید 🍃 معرفی کتاب خاطرات تاج‌السلطنه| مدرسه نگاه 🖇 اینجا بخوانید 🍃 ثروت اطلاعات، فقر توجه| جعفر علیان نژادی 🖇 اینجا بخوانید 🍃 مفهوم هویت یکپارچه| مطالعات هویت زنان 🖇 اینجا بخوانید 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
| 🗞 لزوم خود مراقبتی 📌 «به گزارش ABC news، جمعی از مردم استرالیا در جهت اعتراض به عملی به نام drink spinking (عملی که بی اطلاع افراد، در نوشیدنی‌شان الکل اضافه می‌شود)، تجمعاتی داشته اند‌. شاکیان از عدم توجه پلیس به آنان و وقوع شایع تجاوز در عمل drink spinking معترض بودند. دکتر آیسون نیز با توجه به اپیدمی تجاوز و حربه‌ی مسمومیت الکلی نوشیدنی‌ها به واسطه متجاوز از اضطراب روحی و عدم گزارش تجاوز به پلیس توسط زنان اشاره کرد.» 🔹 چند سال گذشته در توئیتر، دانشجویان دختر رشته‌ی هنر دانشگاه تهران، با هشتگ "کیوان امان‌وردی" و "me too" از حربه‌ی هم دانشگاهی بدنام خود، کیوان امام وردی پرده برداشتند. حربه‌ای که با دعوت دختران به منزل و سرو نوشیدنی آلوده به داروهای خواب آور و الکلی، اقدام به بی‌هوشی قربانی و سپس تجاوز به آنان نموده بود. اگرچه قوه قضاییه سریعا وارد میدان شده، کیوان امان وردی را بازداشت و محکوم نمود اما همان دخترهایی که هشتگ زده و از تجاوزهایی که توسط امام وردی به وقوع پیوست سخن گفتند، پس از دستگیری امام وردی و محاکمه‌‌ و قصاص او با هشتگ «اعدام نکنید» اعتراض کردند. 🔸 اما لازم به ذکر است مادامی که افراد برای حریم خصوصی‌شان احترام قائل نشوند، در ارتباطاتشان بی پروا رفتار کنند، با همه بدون پروتکل اخلاقی صمیمی شوند انتظار انواع آسیب‌ها می‌رود. این آسیب‌ها از آنجا که برای جنس زن، به دلیل احتمال بالای وقوع تجاوز، تشدید می‌شوند، زخم‌های روحی ناشی از آن نیز برای آنان زیاد و طولانی مدت است. از طرفی عدم مجازات درخورد و متناسب متجاوز سبب جری‌تر شدن تمام متجاوزان برای افزایش هرچه بیشتر این واقعه‌ی نامبار‌ک می‌گردد! 🔹بر این اساس می‌توان گفت، اولا خود دختران و زنان با تعریف مجدد حریم شخصی خود و لحاظ قوانین ارتباطی می‌توانند تا حدود زیادی از وقوع تجاوز جلوگیری کنند؛ ثانیا آنکه مادامی که قانون‌گذار و مجریان قوانین برای تجاوزگری و متجاوز دستورالعمل جدی و بازدارنده درنظر نگیرند طبیعی است که تجاوز تبدیل به امری عادی با شیوع بالا در جامعه می‌گردد، زیرا زن از ارزشمندی افول نموده و به ابژگی ورود کرده است‌. 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
🔸🔸 «رسانه نخبگانی بانوان» با همکاری «پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان» برگزار می‌کند سلسله نشست‌های مجازی پیرامون لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب موضوع: 🔻 آسیب‌شناسی مقوله عفاف و حجاب و نسبت آن با تغییر باورها و سبک زندگی در ایران کارشناسان: 🔻 سرکار خانم دکتر مینو اصلانی، رئیس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه جامع امام حسین علیه‌السلام و مدرس دانشگاه 🔻 سرکار خانم دکتر معصومه اسماعیلی، مدیر گروه فلسفه و شیعه‌شناسی دانشکده هدی دبیر نشست: 🔻 سرکار خانم الهه‌سادات شفیعی، پژوهشگر حوزه زنان 🗓 زمان: چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱ الی ۲۲:۳۰ 🔗 لینک ورود به نشست مجازی: https://www.skyroom.online/ch/rnb1402/rnb 💠 |@rnb1402| 🌐 |@asrezanan_ir|
عصر زنان
🔸🔸 «رسانه نخبگانی بانوان» با همکاری «پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان» برگزار می‌کند سلسله نشست‌های مجا
1.mp3
زمان: حجم: 48.41M
🔸🔸 سلسله نشست‌های مجازی پیرامون لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب(۶) موضوع: 🔹 آسیب‌شناسی مقوله عفاف و حجاب و نسبت آن با تغییر باورها و سبک زندگی در ایران 🔻 با ارائه: ▫️ سرکار خانم دکتر مینو اصلانی، رئیس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه جامع امام حسین علیه‌السلام و مدرس دانشگاه ▫️سرکار خانم دکتر معصومه اسماعیلی، مدیر گروه فلسفه و شیعه‌شناسی دانشکده هدی 📆 برگزار شده در: ۲۱ تیر ۱۴۰۲ 💠 |@rnb1402| 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐 |@asrezanan_ir|
عصر زنان
🔸🔸 «رسانه نخبگانی بانوان» با همکاری «پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان» برگزار می‌کند سلسله نشست‌های مجا
| ♦️ نشست " آسیب شناسی مقوله‌ی عفاف و حجاب و نسبت آن با تغییر باورها و سبک زندگی در ایران" در مورخ ۲۱ ام تیر سال جاری با حضور سرکار خانم دکتر مینو اصلانی و سرکار خانم معصومه اسماعیلی انجام گردید؛ گزیده‌ای از نکاتی که کارشناسان بیان نمودند بدین شرح است: 🔹ما به عنوان جمهوری اسلامی می‌توانیم در بعد معرفت بخشی نگاه به زن در اسلام را معرفی کنیم و این امر راهکاری برای مقابله با روح غالب بر غرب است که در حال تهاجم به فرهنگ اسلامی کشورمان است. در اسلام زن ریحانه است طبق کلام حضرت امیرالمومنین(ع)، در قرآن هم زن مدار آرامش و سکونت است و این در ازدواج تجلی اعلی می‌یابد. قرآن با مثال زنانی که می‌آورد معیار زن را عفیف بودن دارای روح عبودیت می‌خواند، بانوی تاثیرگذار عفیف در جامعه که صالح هستند زنان تراز در اسلام طبق نص قرآن هستند. 🔸ما برای اجرای مبانی‌مان باید در آموزش و پرورش از طریق جذب اساتید متعهد و باورمند به اسلام؛ از طریق تعیین دروس و کتابهای آموزشی مطابق فرهنگ اسلامی مان است؛ کنترل شبکه‌های خانگی، سنما و تلوزیون دقت نماییم. این موارد هویت بخشی می‌کنند. در آموزش و پرورش نظارت بر اساتید و کیفیت اصولی نیست، در دوره‌های مهارت‌افزایی اساتید ما شاهد بصیرت افزایی نیستیم که اگر این موارد باشند مشکلات‌مان بسیار حل می‌شوند. 🔹نظامات اجتماعی از جمله زوجیت؛ خانواده؛ همسایگی، تفاوت محوری توسط روح حاکم بر غرب از میان رفته است. سیمون دوبوار در کتاب جنس دوم خود می‌گوید که هویت زن و مرد فطری نیست و اجتماعی است. این برآمده از روح غرب و عقاید حاکم بر یونان قدیم است. 🔸نسل امروزی جسارت دارد که به دنبال مسائل برود و آنان را به چالش می‌کشد. این یک فرصت است یعنی جرئت و توان کنشگری دارد. جدیدا جریان ضد فمینیسم در غرب شکل گرفته است درحالی که در یک دهه‌ی پیش اگر کسی ضد فمینیسم صحبت می‌نمود مجازات می‌شد. این اتفاق ربطی به پسا فمینیسم{پست مدرن فمینیسم} ندارد. این جریان مستقل است و می‌گوید فمینیسم به نفع تمدن غرب خانواده را زمین زده است. 🔹حضرت آقا هم فرموده‌اند غرب و تمدنش از موضوع خانواده زمین خواهند خورد. این فمینیسم و فرهنگ غرب زیر ساخت‌های خانواده را از بین برده است لذا نمی‌توانند حالا از مادری و خانواده‌گرایی بگویند. 🔸در بعد فرهنگی "خطر تغییر هویت" یک آسیب شخصیتی است که به تدریج به آسیب اجتماعی مبدل می‌شود. این امر سبب می‌شود که جامعه به واسطه‌ی افرادی که هویت نادرست پیدا کرده‌اند یا هویت‌شان به غرب و غربگرایی گرایش یافته است به چالش‌هایی بخورد. بعضا در جامعه عوامل فرهنگ‌ساز به عوامل ضد فرهنگ تبدیل می‌شوند. مثلا شبکه‌ی نمایش خانگی که روح حاکم بر غرب را متاسفانه با برنامه‌هایی بعضا آهنگ محور، رقص محور، با پخش مکرر به هویتی غیر هویت اسلامی تبدیل می‌کند. عفت را به مرور از بین می‌برند و هویت را می‌سوزانند. 🔹ما در سیاست‌های اصلی مشکل نداریم، اما در بعد سیاستگذاری چندجا عدم اتصال داریم. سیاستگذار؛ سیاست را می‌گذارد، ابلاغ می‌کند و مرحله بعد قانون گذاری می‌شود. گاهی این سیاست درست فهم نمی‌شود و گاهی فهم می‌شود اما عملا به برنامه‌ای تبدیل نمی‌شود. ما باید اجرا را به برنامه و برنامه را به سیاست‌گذاری متصل کنیم. وقتی اتصال میان این سه حلقه رخ ندهد سیاستها وارونه می‌شوند. 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|